Todellinen Hip Hop

No Name, No Fame

Suomen hip hop-meininkiä katsoessa herää kysymys tietävätkö nämä itseään hoppareiksi nimittävät ihmiset mitään hip hopin historiasta ja yleisesti siitä meiningistä mitä on Amerikassa? Itse olen perehtynyt hip hopin historiaan perusteellisesti, vaikka se ei kovin pitkä olekaan. Ihmettelen usein että miksi lähes ketään suomalainen ei tiedä Beastie Boysia vaikka suurimmaksi osaksi olemmekin valkoisia. (Tiedoksi että Beastie Boys oli ensimmäinen valkoinen hip hop-yhtyä joka tunnetaan, mutta todellisen valkoisten läpimurron teki räppäämisessä Eminem).

Mielestäni hoppariksi pukeutumisesta on tullut massamuotia ja Suomessa hip hop-kulttuuria ei olekaan. Se ainut oikea kulttuuri on Amerikassa ja tulee aina olemaan. Suomiräppiäkin kun kuuntelee, niin ei siinä ole mitään flow'ta tai fiilistä, toisin kuin Amerikassa. Jos vaikka henkilö joka ei ymmärtäisi englantia eikä suomea, pyydettäisiin kuuntelemaan räppiä molemmista maista, luulisin että hän osaisi kertoa Amerikan räpistä fiiliksen mutta suomalaisesta ei taas mitään.

Ja jos katsotaan pukeutumista, niin oliko Tupacilla bling bling-suora lippa tai Eminemillä Kanin huppari? Eipä ollut, sillä heidän ei tarvinnut tai tarvitse esittää mitään mitä he eivät ole. Tupac piti aina vain ihan tavallisia löysiä vaatteita, ei niiden tarvinnut olla mitään blingiä täynnä. Ja tiedättekö mitä? Amerikassa tummaihoiset ghettojen asukkaat ja muu köyhempi väestö käyttää löysiä vaatteita, räppärit käyttävät vain siksi että se kuuluu heidän esiintymisasuunsa. Eli toisin sanoen te pukeuduttu kuin ghettojen köyhät ja maksatte joskus paljonkin rahaa että vaatteissa lukee Karl Kani tmvs. Onko siinäkin nyt sitten järkeä?

Minut jos näkisitte kadulla niin ette tunnistaisi ulkonäöstä hoppariksi, mutta jos keskustelisitte kanssani niin huomaisitte että Amerikan räppärit kuten 2pac, The Notorious B.I.G, Eminem, Dr. Dre, Snoop Dogg, Big Proof, 50 cent jne. ovat roolimallejani. Vaatteet eivät tee sinusta todellista hip hopin kannattajaa, vaan ajatuksesi. Miettikää jokainen nyt kohdallanne miksi olette edes eksyneet tänne hip hopin keskustelupalstalle, vaatteiden vai ajatuksienne takia?
P.S. En halua riidellä, vaan ilmaista mielipiteeni ja toivon asiallista keskustelua :)

12

659

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oldschoolgoeshigh

      Asiaa paitsi ettei viiskytäcenttiä voi kutsua hoppariksi.

      • No Name, No Fame

        Olen osittain samaa mieltä, siinä Emin varjossahan 50 cent on aika paljon liikkunut. Pitkään aikaan en ole kuullut kunnon kappaleita Fiftyltä. Sinänsä harmi koska hänen äänensä on aika kiva kuunnella.


    • .

      up

    • 22

      Tupac käytti paljon Kanin vaatteita, eminemilläki joskus ollut "bling bling-suora lippa".
      Mutta fakta on lyhyesti se, että hopparit tunnistaa jostain muusta kuin vaatteista. Teinit vaan pukeutuu niin, ni se hämää. Mut kai saa pukeutua!

    • Miikabui

      Itse törmäsin tämän tyypin musiikkiin ja tuntui taas paremmalta tulevaisuus jos tälläsiäkin rehellisiä artisteja vielä on:) www.mikseri.net/vainoharhashit

    • heipä hei

      Joo ihan hyvä pointti tuo että tuosta ns. hip-hop muodista on tullu tommosta perus valtavirta pukeutumista, mutta eipä noilla kunnon suomi räppäreillä näy mitään Kanin huppareita ja suoralippa lippiksiä. Katot miten mm. Stepa, Hannibal, Are, Aksim, Jodarok ja muut pukeutuu niin eipä hirveemmin näy mitään bling-blingiä ja kyllä noilla ja monilla muilla suomi räppäreillä on ihan kunnon flow ja fiilnki siinä tekemisessä. Ja kun nyt kuuntelet esim. Stepan tuotantoo jonkun verran niin voit kyllä siellä sanotuksissa huomata mm. tuon Beastie Boysin.

    • D::

      No ei pahalla mut et näköjään säkään ole mikään järkyttävä hiphopin taittaja. Listasit tohon vaan kaikki kuuluistat mainstream räppärit jotka kaikki tuntee.
      On niit muitaki, helvetin paljon parempia, hiphop artisteja ku biggie ja 2pac.

    • DD:

      Mut flaming aside, kyl tos sun postis kieltämättä asiaa oli!

    • i.am.the.truth

      Ei nykyään kannataa kuunella enää mitää muuta kun tietoista hip hoppii. GURu, gangstarr. Dj premier , mos def, jeru the damaja, damu the fudgemunk, del, common, nas. Ja näitäki vaan vinyylillä. Ei mitää fiftyä joka laulaa rahastaan

    • hoppirotta

      mitä ny noit takahuoneit on ravannu niin lähtee tiukoista farkuista pussihosuihin
      ja huppareista neulepaitoihin

    • kylläsesiitä

      Kyllähän tossa pointti on, mutta saat ton kuulostaan vähä elitistiseltä kun puhut "aitoudesta". Olen kyllä sitä mieltä että ei ne oo vaatteet vaan aatteet, mutta mulle on aivan sama jos jotku pukupelleilijät kuttuu itteää hoppariks. Itte olen kuunnellu hoppia 10 vuotta ja täytyy sanoa että kyllä se itelläki alko siltä mainstream ja pinnallisemmalta osastolta mutta tieteki lähti siitä syvenemään.
      Ja kyllä mun mielestä suomestaki löytyy aitoo meininkii! Ei se tietekää oo samalaista ku jenkeissä, mut miks pitäs ollakkaa? Hannibal & Joku roti mafialla on asiaa.

    • suck mu cock

      ette tajuu räpistä mitään... shady is the best

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7598
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2832
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2422
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      116
      2139
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1809
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1563
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1426
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1414
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1341
    Aihe