Auton kyljessä noin 2m pitkä naarmu. Mitenkäs tässä toimitaan vakuutuksen kanssa? Eli korjaamolle varmaan voi viedä ja makselen omavastuut jne, mutta onko vaihtoehtona ottaa joku vahinkotarkastajan arvio ja rahat kouraan arvion mukaan. Tämänjälkeen hoidan korjauksen sitten vaikka jossain maaseudun nytkkipajassa tai miten parhaaksi katson. Onko kokemusta?
Naarmu kyljessä... vakuutus?
20
14210
Vastaukset
- yhteyttä
Sieltä saat asjan tarkastukseen JOS naarmu menee vakuutuksen piikkiin. Minulla vastaavan naarmun korjaus maksoi n. 600.- eli enemmän mitä vakuutuksen omavastuu bonusmenetys oli.
- myllypylly
ei ole kuin pintanaarmu,voi alle satasella selvitä myllytyksellä.Itsel oli kans naarmu,näytti pahalta mut myllytykses hävis ja kaupan päälle auton muutkin pinnat palas uuden näköisiks
- lotin, lotii
Ei ne kouraan mitään anna.
Jos saat ilkivallan piikkiin. Vatii rikosilmotuksen. Omavastuu jotain 150, eikä mene boonukset.- 21
en tiedä riippuuko vahingon luonteesta tms... mutta tiedän että on saanut ihan rahat kouraankin.
- legentaa on
21 kirjoitti:
en tiedä riippuuko vahingon luonteesta tms... mutta tiedän että on saanut ihan rahat kouraankin.
Mulla potkastiin oveen. Olisi mennyt ilkivltana, mutta omavastuu pitänyt maksaa. En vienyt ollenkaan, vanha auto. Soittivat vakuutusyhtiöstä, että aika umpeutuu. Ei missään makseta käteen mitään.
Mula oli vuoden osoitus hanskakotelossa ja maksu sitoumus. - 10
legentaa on kirjoitti:
Mulla potkastiin oveen. Olisi mennyt ilkivltana, mutta omavastuu pitänyt maksaa. En vienyt ollenkaan, vanha auto. Soittivat vakuutusyhtiöstä, että aika umpeutuu. Ei missään makseta käteen mitään.
Mula oli vuoden osoitus hanskakotelossa ja maksu sitoumus.no pitänee sitten ottaa maalaus merkkiliikeessä :) olisin itse ollut valmis neuvottelemaan vakuutusyhtiölle halvemman ratkaisun, mutta en toki pakolla :D
- allerginen ..
10 kirjoitti:
no pitänee sitten ottaa maalaus merkkiliikeessä :) olisin itse ollut valmis neuvottelemaan vakuutusyhtiölle halvemman ratkaisun, mutta en toki pakolla :D
vakuutusyhtiölle vai miksi et uskalla kysyä sieltä. Vakuutusyhtiösi ja vain se kertoo sinulle mitkä vaihtoehdot tulevat kysymykseen. Kysyminen ei maksa muuta kuin puhelun hinnan. Älä hyvä mies usko näitä kaikkia hörhöjä kokemuksineen, tottakai vakuutusyhtiö suostuu myös rahakorvaukseen, mutta kyllä ne siellä myös osaavat arvioida "oikean" hinnan korvaukselle, joten älä pety sen pienuuteen!
- bhyvgt
legentaa on kirjoitti:
Mula oli vuoden osoitus hanskakotelossa ja maksu sitoumus.kylki sisään. Korjausarvio 2400. Tein rikosilmoituksen, sitten vakuutusyhtiö maksoi ilkivaltavakuutuksesta korjauksen. EI tarvinut maksaa mitään omavastuuta. Ei bonusvaikutusta. Tapahtui viime vuonna.
- pikkubisnestä?
allerginen .. kirjoitti:
vakuutusyhtiölle vai miksi et uskalla kysyä sieltä. Vakuutusyhtiösi ja vain se kertoo sinulle mitkä vaihtoehdot tulevat kysymykseen. Kysyminen ei maksa muuta kuin puhelun hinnan. Älä hyvä mies usko näitä kaikkia hörhöjä kokemuksineen, tottakai vakuutusyhtiö suostuu myös rahakorvaukseen, mutta kyllä ne siellä myös osaavat arvioida "oikean" hinnan korvaukselle, joten älä pety sen pienuuteen!
Ostat vanhan auton. Naarmutat ja käyt kauppaa, ite halvemalla? Ja taas uusi lommo? Meinaatko, että onnistuu..
- tommosia??
bhyvgt kirjoitti:
kylki sisään. Korjausarvio 2400. Tein rikosilmoituksen, sitten vakuutusyhtiö maksoi ilkivaltavakuutuksesta korjauksen. EI tarvinut maksaa mitään omavastuuta. Ei bonusvaikutusta. Tapahtui viime vuonna.
Kyllä niissä 150£ omavastuu on.
- mitä sanoin
pikkubisnestä? kirjoitti:
Ostat vanhan auton. Naarmutat ja käyt kauppaa, ite halvemalla? Ja taas uusi lommo? Meinaatko, että onnistuu..
"...mutta kyllä ne siellä myös osaavat arvioida "oikean" hinnan korvaukselle..."
joten tähän se sinun bisneksesi kaatuu! - 8
allerginen .. kirjoitti:
no sanotaan nyt vaikka, että on kokemusta vakuutuspuolelta. siksi siis olen oppinut että kannattaa ensin kysellä ja selvitellä eikä suoraan juosta sudenpesään kovalla kiireellä. kysyn kyllä vakuutusyhtiöstä, mutta jos et itse osaa ehdottaa tai kysyä, niin se ei tarkoita että korvauskäsittelijä kertoisi automaattisesti sinulle kaikki vaihtoehdot ja suosittelisi parasta. pitää olla vähän ensin pohjatietoa omassakin pollassa.
- ehei.
10 kirjoitti:
no pitänee sitten ottaa maalaus merkkiliikeessä :) olisin itse ollut valmis neuvottelemaan vakuutusyhtiölle halvemman ratkaisun, mutta en toki pakolla :D
Vakuutusyhtiö sanoo sinulle missä auto korjataan ja se ei välttämättä ole merkkiliike.
- kaatuu?!
mitä sanoin kirjoitti:
"...mutta kyllä ne siellä myös osaavat arvioida "oikean" hinnan korvaukselle..."
joten tähän se sinun bisneksesi kaatuu!Jos sanon että teetän satasen halvemalla, kun eurot nyrkkiin. Tuleekohan rahat. Sinun mukaan bisnes pyörisi. Eikun uusia narmuja..
- näin mulla
Kyllä vakuutus maksaa vahingon myös käteisellä vähentäen alv:n. Bonukset palaa ja omavastuu vähennetään.
- Alan Dorkin
ehei. kirjoitti:
Vakuutusyhtiö sanoo sinulle missä auto korjataan ja se ei välttämättä ole merkkiliike.
Kyllä auton saa viedä merkkilikkeeseen, ainakin uudehkon. Vakuutusyhtiöillä on on sopimukset kaikkii merkkiliikkeisiin. Voivat tosin ehdottaa halvempaakin korjaamoa, mutta se on suositus.
Miksiköhän melkein kaikki uudehkot autot korjataan juuri merkkiliikkeissä jos maksaja on vakuutusyhtiö? - 21
tommosia?? kirjoitti:
Kyllä niissä 150£ omavastuu on.
ilkivallassa ei ole, mutta jos itse tupeloit on ov.
- -------
homma menee: Jos auto on pysäköitynä, ja kuskin poissaolon aikana toinen auto on töytäissyt kunnon lommon naarmuineen vasemman etu- ja takaovien kohdalle, ja törttöillyt kuski on lähtenyt paikalta jättämättä lappua tms. Niin meneekö tuo ilkivallan piikkiin?
- ,,,,,,,,,,
Tuo ei mene ilkivallan piikkiin, jos tehty toisella ajoneuvolla on kyseessä liikennevahinko. Naarmuttamiset, potkimiset ym on ilkivaltaa.
- 19
voin tähän nyt todeta, että rahat sai kouraa ilman ongelmia. menin svt:le jossa tarkastaja katsoi autoa. kyseli alkuun missä olen ajatellut korjauttaa. sanoin että mikäli onnistuu niin ottaisin rahat kouraan ja korjailen itse. ei mitään ongelmia vaan "sehän kyllä sopii" vastaus tyytyväisenä ja laskeskeli sitten summan johon olin ihan ok tyytyväinen. omavastuu toki menee ja boonukset kärsii, mutta rahat siis saa kouraan halutessaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka241013- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59804Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38761Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713