Kympin kevyempi jouluna,2

uliuni

Hienoa, että tuli paljon yhteydenottoja ja innokkaita mukaan lähtijöitä tähän "ikuisuusprojektiin". Pistäkää nyt pieni yhteenveto itsestänne:

Nimimerkki:
Ikä:
Nykyinen paino:
Tavoite jouluna:
Lopullinen tavoite:
Tapa, jolla aion laihtua:
Liikuntatavoite (jos sellainen on):

Pidetään virallisena punnituspäivänä PERJANTAITA.
Tässä omat tietoni:
Nimimerkki: uliuni
Ikä: 22
Nykyinen paino: 105,7kg (30.7)
Tavoite jouluna: 95kg
Lopullinen tavoite: 75kg
Tapa, jolla aion laihtua: säännöllinen ruokailu, hiilareita vähemmän (ei kuitenkaan kokonaan pois), ei mitään vippaskonsteja.
Liikuntatavoite (jos sellainen on): alkuun vähintään 7h viikossa, kävellen, pyöräillen, uiden ja crosstrainerilla seuhtoen :)

Tavoite olisi, että vähintään kerran viikossa kuulumisia kerrotaan, eli tuolloin perjantaina kun on punnitus.

82

976

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minni89

mulla ei ollut nimimerkkiä, laitoin vaan viestin otsikolla "tahtoo myös mukaan!", mut tästä lähin voisin olla vaikkapa tuo minni89 niin tunnistaa:)

Nimimerkki: minni89
      Ikä: 21

Nykyinen paino: 71,8 sopivasti tähän perjantaipainoksi. Paino ikävästi lisääntynyt, koska pidin "vapaata" pari päivää vieraiden takia, onneksi vain muutaman sadan gramman, joten tuon pystyy kompensoimaan.

Tavoite jouluna: Vähintään normaalipaino, eli 165cm pituiselle 67kg. Tiedän, se ei ole suuri pudotus, mutta lähellä normaalipainoa on kilot sitkeässä enkä halua masentaa itseäni lupaamalla tänne, että joo, laihdun kyllä sen kympin tai enemmän. Parempi niin päin, jos putoisi enempi kuin tarkoitus:)

Lopullinen tavoite: Siinä 60 kilon paikkeilla olisi mukava, tiedän kokemuksesta, että sitä hoikempana pysyäkseni pitää olla lähes täysin syömättä, joten tuo lienee se kipuraja ns. normielämän jatkamiseen, energian säilymiseen yms. mun kohdalla. Tämähän on hyvin yksilöllistä. Lisäksi liikunta vaikuttaa aika paljon pidemmällä tähtäimellä kiinteyttävästi, joten ei tuo 60kg näytä niin pahalta kuin lukujen valossa.

Tapa, jolla aion laihtua: Kuten edelliselläkin, ei mitään suurempia vippaskonsteja, yritän syödä pienempiä annoksia, säännöllisemmin välein. Kylläisyyden tunteeseen tämä todellakin toimii, huomaa tulevansa todella nopeasti täyteen! Säännöllisyydestä huolimatta odottelen kuitenkin luontaista nälän tunnetta johonkin asti, eli vältän tässäkin tottumukseen ajautumista.

Liikuntatavoite (jos sellainen on): Vähintään 4 kertaa salilla tekemässä jotakin väh. tunnin. Epätarkka tavoite siksi, että pinnaan ja luovutan helpommin, jos asettaisin hyvin kurinalaisiai tavoitteita (päivä 1. lihastreeniä, päivä 2. ryhmäliikuntaa yms.) Yritän ylläpitää ja löytää hyvää oloa liikunnasta, jotta se säilyisi mukana pidempäänkin kuin laihdutuksen ajan.

Tulipas pitkät selonteot, sori:D

• viikossa tietenkin

piti sanomani...

• -Mireille-
        viikossa tietenkin kirjoitti:

piti sanomani...

Nimimerkki: -Mireille-
        Ikä: 27 v
        Nykyinen paino: 73,8kg
        Tavoite jouluna: 61kg
        Lopullinen tavoite: 58kg
        Tapa, jolla aion laihtua: ruokapäiväkirja, myöhemmin ehkä kaivan painonvartijoiden pistesysteemit esiin. Aluksi karkkilakko vauhdittamassa projektia. Joskus Nutriletit korvaamassa esim. yhden aterian (mutta ei siis käytössä joka päivä)
        Liikuntatavoite: 5 kertaa viikossa vähintään 1/2 tuntia. Loppukesästä pääasiassa lenkkeilyä ja pyöräilyä. Syksyllä mukaan tulee jumpat ja kuntosali.

Elikkä merkitsin nyt tuohon nykyiseen painoon tämän päivän painon, eli 73,8kg. Viime viikolla olen punninnut itseni ja ilmoitin tämän ketjun alkaessa painokseni 75kg. Mutta nesteet ovat lähteneet näköjään heti noin kivasti liikkeelle, joten alaspäin jo tultiin -1,2kg :)

Mami35: Ei ole oikein tietoa tuosta kysymästäsi Nutrilett/kahvi yhdistelmästä. Mutta luulisin, että kai sitä kahviakin voi kohtuudella juoda, kunhan vain muistaa sitten juoda enemmän vettä. Kokeiletko nutrausta ihan ensimmäistä kertaa vai onko aiempaa kokemusta?

Nyt on saanut nauttia helteestä oikein kunnolla. Pyöräilylenkit on pitänyt ajoittaa vähän myöhempään, että lämpötila on edes vähäsen laskenut. Mutta sikeästi sitä vaan mentiin.

Oikein mukavaa ja kevyttä viikonloppua kaikille!!

• Mami35
        -Mireille- kirjoitti:

Nimimerkki: -Mireille-
        Ikä: 27 v
        Nykyinen paino: 73,8kg
        Tavoite jouluna: 61kg
        Lopullinen tavoite: 58kg
        Tapa, jolla aion laihtua: ruokapäiväkirja, myöhemmin ehkä kaivan painonvartijoiden pistesysteemit esiin. Aluksi karkkilakko vauhdittamassa projektia. Joskus Nutriletit korvaamassa esim. yhden aterian (mutta ei siis käytössä joka päivä)
        Liikuntatavoite: 5 kertaa viikossa vähintään 1/2 tuntia. Loppukesästä pääasiassa lenkkeilyä ja pyöräilyä. Syksyllä mukaan tulee jumpat ja kuntosali.

Elikkä merkitsin nyt tuohon nykyiseen painoon tämän päivän painon, eli 73,8kg. Viime viikolla olen punninnut itseni ja ilmoitin tämän ketjun alkaessa painokseni 75kg. Mutta nesteet ovat lähteneet näköjään heti noin kivasti liikkeelle, joten alaspäin jo tultiin -1,2kg :)

Mami35: Ei ole oikein tietoa tuosta kysymästäsi Nutrilett/kahvi yhdistelmästä. Mutta luulisin, että kai sitä kahviakin voi kohtuudella juoda, kunhan vain muistaa sitten juoda enemmän vettä. Kokeiletko nutrausta ihan ensimmäistä kertaa vai onko aiempaa kokemusta?

Nyt on saanut nauttia helteestä oikein kunnolla. Pyöräilylenkit on pitänyt ajoittaa vähän myöhempään, että lämpötila on edes vähäsen laskenut. Mutta sikeästi sitä vaan mentiin.

Oikein mukavaa ja kevyttä viikonloppua kaikille!!

kysymykseesi: olen kokeillut ennenki nutrausta, en kokonutrauksena, mutta osasellaisena ja sillä kyl lähtiki muutamia kiloja, mut nyt on kaikki ja vähä enemmän tullu takasi. Olen ostanu jo kaikenmakuisia pirtelöitä, ne pastat on ihan kamalia, ei niitä pysty syömään, mut kaikkee muuta vois kokeilla ja patukoita oon ostanu kahvin kans, niitä puolitan tai laitan kolmeen osaan ja nautin päiväkahvin kera.

• uliuni

Halukkaat voisivat kertoilla missä päin Suomen maata asustelevat, jos sattuisi samoilla suunnilla asumaan niin yhteiset lenkit yms olisi kiva saada onnistumaan? Itse asustan Kanta-Hämeessä.

Jokaisella on tietty oma tapansa laihtua, mutta mikä on semmoinen tapa, joka pysyy läpi elämän? Sillä tavallahan ne kilot pysyvät poissa? Auttaako, että ensin on puoli vuotta tiukallaa esim VHH:lla, ja sitten ottaa taas ruokavalioon sokerit ym mukaan? tuskinpa.. nyt etsitäänkin sitä kultaista keskitietä :)

Minulla on PAHA tapa käydä vaa'alla joka aamu.. jos pudotusta ei aikaisempaan päivään nähden ole tullut vähintään sitä -100g niin masennun siitä niin, että sen päivän syömiset menevät puihin; syön joko liikaa tai en mitään. Jokunen vuosi sitten laihduinkin käymällä vaa'alla joka päivä, joskus montakin kertaa päivässä.. Silloin syömiset oli tosi tiukassa, pelkkää vähärasvaista kalaa tai tofua ja kasviksia, nälän sammutin runsaalla kahvilla. Ja tässä lopputulos, kaikki kilot tulivat takaisin, ja muutama vieläpä boonuksena päälle!

Mitkä teidän paheita on, joko ruokailupuolella tai muulla saralla? itsellä ehdottomasti keksit, pullat ym todella makeat. kamalasti kysyttävää, kyselyikä iski :) mutta yksi kysymys vielä:

Miksi haluat laihtua?

• minni89

ja muille...Mä asustelen Tampereella, mutta toistaiseksi en kyllä tulisi seuraksi ihmisille kuin kävelylenkille, huh näitä ilmoja (ja mun kuntoa):D Mutta kaipa syksymmällä päivät sentään viilenee ja kuntokin paranee, jotta pystyisi hölkällekin lähtemään.

Mulla sama, että vaa-alla käydään jopa useita kertoja päivässä pahimmillaan...ei tervettä tai hyödyllistäkään. Toisaalta, tällä kertaa on hyväksynyt sen tosiasian, et paino voi junnata vaikka viikon paikallaan ja sitten se yhdessä yössä putoaa kilon ja pysyy siinä. Onko muilla näin hölmösti? :) Siksi uliuni kärsivällisyyttä vaan peliin, vaikka joka päivä vaa-alla pomppisitkin, joillakin vaan ei lähde tasaisesti mtn 100 grammaa päivä.

Haluan laihtua, koska a) havahduin siihen, että eihän mulle mahdu enää edes suurin vaatekoko "normipuolella" kaupoissa b) peilikuva kertoi c) huomasin kuinka helkkarin huono kunto sitä on 2-kymppisenä, pakko tehdä jotakin, että liikuntakyky tallella vielä keski-iässäkin d) en vain yksinkertaisesti pidä itsestäni "löllyvänä ja hyllyvänä" ja siihen suuntaan oltiin kovasti menossa e) riesana jatkuvasti huono aineenvaihdunta ja turvonnut kipeä olo. Tulipa syitä, tuntuu vain siltä, että vaikea nostaa yhtä noista ylitse muiden.

• veks75
        minni89 kirjoitti:

ja muille...Mä asustelen Tampereella, mutta toistaiseksi en kyllä tulisi seuraksi ihmisille kuin kävelylenkille, huh näitä ilmoja (ja mun kuntoa):D Mutta kaipa syksymmällä päivät sentään viilenee ja kuntokin paranee, jotta pystyisi hölkällekin lähtemään.

Mulla sama, että vaa-alla käydään jopa useita kertoja päivässä pahimmillaan...ei tervettä tai hyödyllistäkään. Toisaalta, tällä kertaa on hyväksynyt sen tosiasian, et paino voi junnata vaikka viikon paikallaan ja sitten se yhdessä yössä putoaa kilon ja pysyy siinä. Onko muilla näin hölmösti? :) Siksi uliuni kärsivällisyyttä vaan peliin, vaikka joka päivä vaa-alla pomppisitkin, joillakin vaan ei lähde tasaisesti mtn 100 grammaa päivä.

Haluan laihtua, koska a) havahduin siihen, että eihän mulle mahdu enää edes suurin vaatekoko "normipuolella" kaupoissa b) peilikuva kertoi c) huomasin kuinka helkkarin huono kunto sitä on 2-kymppisenä, pakko tehdä jotakin, että liikuntakyky tallella vielä keski-iässäkin d) en vain yksinkertaisesti pidä itsestäni "löllyvänä ja hyllyvänä" ja siihen suuntaan oltiin kovasti menossa e) riesana jatkuvasti huono aineenvaihdunta ja turvonnut kipeä olo. Tulipa syitä, tuntuu vain siltä, että vaikea nostaa yhtä noista ylitse muiden.

Menee hermot tän koneen kanssa, olen täyttänyt jo nää tiedot 3 kertaa ja sit ne ei olekaan lähtenyt, toivottavasti nyt.
        Ikä: 43
        Nykyinen paino: 72,2
        Tavoite Jouluna: 59 kg (HUI!)
        Lopullinen tavoite: 57 kg
        Tapa, jolla aion laihtua: Tämän ketjun tuki ehdottomasti ja kaikki vinkit
        Liikuntatavoite: Tiedän aikaisemmista laihdutuskerroistani, että se kuuluu olennaisesti laihduttamiseen, ja siitä tulee jopa sen aloitettua nautinto.
        Olen Keski-Suomesta

• Auri2010
        veks75 kirjoitti:

Menee hermot tän koneen kanssa, olen täyttänyt jo nää tiedot 3 kertaa ja sit ne ei olekaan lähtenyt, toivottavasti nyt.
        Ikä: 43
        Nykyinen paino: 72,2
        Tavoite Jouluna: 59 kg (HUI!)
        Lopullinen tavoite: 57 kg
        Tapa, jolla aion laihtua: Tämän ketjun tuki ehdottomasti ja kaikki vinkit
        Liikuntatavoite: Tiedän aikaisemmista laihdutuskerroistani, että se kuuluu olennaisesti laihduttamiseen, ja siitä tulee jopa sen aloitettua nautinto.
        Olen Keski-Suomesta

määki haluun mukaan! kiitos sille joka minut tänne kehoitti :)

Nimimerkki: Auri2010
        Ikä: 27
        Nykyinen paino: 99,6
        Tavoite jouluna: 90
        Lopullinen tavoite:65
        Tapa, jolla aion laihtua: terveelloisempi ruokavalio, liikunnan lisäys
        Liikuntatavoite (jos sellainen on): sauvalenkkeilyn aloitus, uimisen aloitus, pidemmät lenkit koirien kanssa.

Asun Vantaalla..
        Tässä vilä uudestaan kertomus, jonka kirjoitin toisaalle... Vähän syitä miksi vasta nyt liikakilot oikeasti kauhistuttaa!!

Lokakuussa olen 28vee ja koko ikäni laihduttanut. Joskus onnistuen ja joskus taas en.... Pituutta löytyy 168cm ja painoa on pahimmillaan ollut 117kg!!!! :O Noin kaksi vuotta paino on tiukasti pysynyt 103-105kg, koska laihdutusyritykset on todellakin jäänyt yrityksiksi! :( V
        Varsinkin näillä helteillä V....ttaa olla lihava! En ole käynyt uimarannallakaan sitten 16 ikävuoden!!
        No uudessa työssä aloitin tän kuun puolessa välissä ja työterveystarkastuksessa todettiin toisen maksa-arvon s-alat oleva 63! Ei paljoa yli viiterajan, mutta kuitenkin! Olen siis tekemässä itselleni maksakirroosia makeisilla!!!! JÄRKYTTÄVÄÄ! Tämä TODELLA avasi silmäni ja nyt olenkin katsonut tarkkaan mitä suuhuni laitan!
        Työterkkarilla painoni oli 102.7.
        Mutta arvatkaas paljon se oli tänään aamulla???? 99,6kg! NIIN MAHTAVA fiilis! :D :D

Ajattelinkin, että jos täältä löytyisi näin netin välityksellä jotain tukiryhmää, jotta pääsisin joskus tavoitteeseeni joka olis 65kg. Toiveeni olisi, että vaikka ennen 28 vee synttäreitäni olisin lähempänä 90kiloa kuin sataa..
        Kaikenlaisia ruokaresepti ehdotuksia otetaan myös vastaan, tosin syön vain kasviksia, kalaa, ja kananmunia.

• krassi
        Auri2010 kirjoitti:

määki haluun mukaan! kiitos sille joka minut tänne kehoitti :)

Nimimerkki: Auri2010
        Nykyinen paino: 99,6
        Tavoite jouluna: 90
        Lopullinen tavoite:65
        Tapa, jolla aion laihtua: terveelloisempi ruokavalio, liikunnan lisäys
        Liikuntatavoite (jos sellainen on): sauvalenkkeilyn aloitus, uimisen aloitus, pidemmät lenkit koirien kanssa.

Asun Vantaalla..
        Tässä vilä uudestaan kertomus, jonka kirjoitin toisaalle... Vähän syitä miksi vasta nyt liikakilot oikeasti kauhistuttaa!!

Lokakuussa olen 28vee ja koko ikäni laihduttanut. Joskus onnistuen ja joskus taas en.... Pituutta löytyy 168cm ja painoa on pahimmillaan ollut 117kg!!!! :O Noin kaksi vuotta paino on tiukasti pysynyt 103-105kg, koska laihdutusyritykset on todellakin jäänyt yrityksiksi! :( V
        Varsinkin näillä helteillä V....ttaa olla lihava! En ole käynyt uimarannallakaan sitten 16 ikävuoden!!
        No uudessa työssä aloitin tän kuun puolessa välissä ja työterveystarkastuksessa todettiin toisen maksa-arvon s-alat oleva 63! Ei paljoa yli viiterajan, mutta kuitenkin! Olen siis tekemässä itselleni maksakirroosia makeisilla!!!! JÄRKYTTÄVÄÄ! Tämä TODELLA avasi silmäni ja nyt olenkin katsonut tarkkaan mitä suuhuni laitan!
        Työterkkarilla painoni oli 102.7.
        Mutta arvatkaas paljon se oli tänään aamulla???? 99,6kg! NIIN MAHTAVA fiilis! :D :D

Ajattelinkin, että jos täältä löytyisi näin netin välityksellä jotain tukiryhmää, jotta pääsisin joskus tavoitteeseeni joka olis 65kg. Toiveeni olisi, että vaikka ennen 28 vee synttäreitäni olisin lähempänä 90kiloa kuin sataa..
        Kaikenlaisia ruokaresepti ehdotuksia otetaan myös vastaan, tosin syön vain kasviksia, kalaa, ja kananmunia.

paino on noussut tasasesti yöspäin joka vuosi,välillä olen saanut muutaman kilon pois,mutta sitten joulut ja muut syöpöttelyt on torpedoinu projektit,mutta nyt on pakkotilanne!!
        eli tietoja minusta:
        ikä: 46 v
        pituus: 171 cm
        paino:80 kg
        aion vähentää sokerin syöntiä,napostelua ja lisätä aika huomattavasti liikuntaa.Elikkäs sauvakävelyä,uintia,vesijuoksua,syvävenyttelyä,aerobic ja toivottavasti viel bodypumppia,siitä tulee tosi energinen olo.

ai niin,olen etelä-pohjanmaalta,Seinäjoen suunnalta.Jos joku täälläpäin kaipailee kaveria salille ja jumppaan,olis kiva mennä porukassa:)

• minni89
        krassi kirjoitti:

paino on noussut tasasesti yöspäin joka vuosi,välillä olen saanut muutaman kilon pois,mutta sitten joulut ja muut syöpöttelyt on torpedoinu projektit,mutta nyt on pakkotilanne!!
        eli tietoja minusta:
        ikä: 46 v
        pituus: 171 cm
        paino:80 kg
        aion vähentää sokerin syöntiä,napostelua ja lisätä aika huomattavasti liikuntaa.Elikkäs sauvakävelyä,uintia,vesijuoksua,syvävenyttelyä,aerobic ja toivottavasti viel bodypumppia,siitä tulee tosi energinen olo.

ai niin,olen etelä-pohjanmaalta,Seinäjoen suunnalta.Jos joku täälläpäin kaipailee kaveria salille ja jumppaan,olis kiva mennä porukassa:)

pumpista sulle krassi, kun olet sitä kertomastasi päätellen harrastanut. Oliko sulla taustaa voimaharjoittelusta salilla, kun aloit harrastaa bodypumppia? Itse pelkään pumpin kokeilemista, kun entäs jos en jaksaisikaan yhtään mitään ja koko tunti pitäisi painoja nostella? :D Millaisilla painoilla kannattaisi aloitella, jos on hyvin heikot käsivoimat? Vai pitäiskö vaan pitkäjänteisesti salilla nostella, jotenkin mulle vaan sopis ehkä paremmin tuollainen ryhmässä tapahtuva, oppisin sit oikean tekniikan ja tulis tehtyä tarpeeksi.

• krassi
        minni89 kirjoitti:

pumpista sulle krassi, kun olet sitä kertomastasi päätellen harrastanut. Oliko sulla taustaa voimaharjoittelusta salilla, kun aloit harrastaa bodypumppia? Itse pelkään pumpin kokeilemista, kun entäs jos en jaksaisikaan yhtään mitään ja koko tunti pitäisi painoja nostella? :D Millaisilla painoilla kannattaisi aloitella, jos on hyvin heikot käsivoimat? Vai pitäiskö vaan pitkäjänteisesti salilla nostella, jotenkin mulle vaan sopis ehkä paremmin tuollainen ryhmässä tapahtuva, oppisin sit oikean tekniikan ja tulis tehtyä tarpeeksi.

joo,olen ollut kerran bodypump tunnilla viime vuonna(kun taas kerran piti aloittaa säännöllinen jumpassa käynti :) jännitin hirveesti,mutta tankoon sai ladata ihan vaan jopa 1 kilon painoset levyt jos halus.Kaikki oli keskittyneitä ohjaajaan ja omaan suoritukseensa eikä kukaan varmana ehtinyt tuijottamaan mua!!Painot,tanko ja steppilauta kerättiin valmiiksi itselle omaan paikkaan ja siitä sitte kasailtiin.Olin aamutunnilla 11 aikaan ja koko päivän olin pirteä,ei nukuttanut ja tuntu et rasva palaa,mut sit tuli joulunpyhät,tauko,reissuja ulkomaille..kiloja..että se siitä sitten.Ja nyt aion osallistua Lady Linen tunneille ja myös useammin kuin kerran :D Ei muutakuin rohkeesti vaan salille :)

• sama ongelma: vaaálla tulee hypättyä turhan usein. Mun mies ratkaisi ongelman, hän piilotti multa puntarin ja punnitus oli kahden vkon välein. Se laitto ihan oikeesti tsemppaamaan koko kaks vkoa ja vähä kyl silti aina jännitti punnituspäivä, mut aina tuli miinusta. Se on huono jos tosiaan käy joka päivä puntarissa, sillä meillä naisilla ainaki paino saattaa vaihdella päivänki välein ja kun tuntuu et mitään ei tapahdu ni sit lopettaa ja antaa periks, tiedän kokemuksesta. Mä olen sellane hetikaikkipoisjaäkkiä - tyyppi, vaik pitäis järjellä aatella et ei ne kilot oo yhessä yössä tullu vaan vuosien saatossa ni ei ne voi lähteekään ni pienessä ajassa. Malttia, malttia vaan ja hiljaa hyvä tulee. Tääl me kaikki kannustetaan ja tsempataan toisiamme joten ei hätää, kyl se siitä. Kannattaa kyl kokeilla tota mun juttua, se autto ainaki mua ja taidan pyytää nytki miestä piilottaa puntarin.

• vastauksesta:)
        krassi kirjoitti:

joo,olen ollut kerran bodypump tunnilla viime vuonna(kun taas kerran piti aloittaa säännöllinen jumpassa käynti :) jännitin hirveesti,mutta tankoon sai ladata ihan vaan jopa 1 kilon painoset levyt jos halus.Kaikki oli keskittyneitä ohjaajaan ja omaan suoritukseensa eikä kukaan varmana ehtinyt tuijottamaan mua!!Painot,tanko ja steppilauta kerättiin valmiiksi itselle omaan paikkaan ja siitä sitte kasailtiin.Olin aamutunnilla 11 aikaan ja koko päivän olin pirteä,ei nukuttanut ja tuntu et rasva palaa,mut sit tuli joulunpyhät,tauko,reissuja ulkomaille..kiloja..että se siitä sitten.Ja nyt aion osallistua Lady Linen tunneille ja myös useammin kuin kerran :D Ei muutakuin rohkeesti vaan salille :)

Salilla oon käynytkin nyt kuukauden verran, ekaa kertaa elämässäni ja olen ihmetellyt moneen otteeseen, miksen aiemmin? Kai mulla on ollut niin pahat muistikuvat yläasteen ja lukion liikkatunneilta, arvostelevasta opesta jne. etten oo viittiny mennä, jos sielläkin kyylättäisiin oikein olan takaa, miten kukakin osaa:P Onneksi olin väärässä, ennemminkin on rohkaistu, jos jotain sanottu tms. ja neuvot nyt on mukavia, jos ne tulee asiasta:)

Kaipa sinne pumppiinkin vois mennä kokeilemaan, voihan sen sitten jättää jos liian pahalta tuntuu, odottamaan myöhempiä aikoja ja kovempaa kuntoa:) Tällä hetkellä tulee harrastettua esim. body combattia ja steppiä. Suosittelen lämpimästi, jos haluaa tuntea tehneensä jotakin, huh!

• minni89
        Mami35 kirjoitti:

sama ongelma: vaaálla tulee hypättyä turhan usein. Mun mies ratkaisi ongelman, hän piilotti multa puntarin ja punnitus oli kahden vkon välein. Se laitto ihan oikeesti tsemppaamaan koko kaks vkoa ja vähä kyl silti aina jännitti punnituspäivä, mut aina tuli miinusta. Se on huono jos tosiaan käy joka päivä puntarissa, sillä meillä naisilla ainaki paino saattaa vaihdella päivänki välein ja kun tuntuu et mitään ei tapahdu ni sit lopettaa ja antaa periks, tiedän kokemuksesta. Mä olen sellane hetikaikkipoisjaäkkiä - tyyppi, vaik pitäis järjellä aatella et ei ne kilot oo yhessä yössä tullu vaan vuosien saatossa ni ei ne voi lähteekään ni pienessä ajassa. Malttia, malttia vaan ja hiljaa hyvä tulee. Tääl me kaikki kannustetaan ja tsempataan toisiamme joten ei hätää, kyl se siitä. Kannattaa kyl kokeilla tota mun juttua, se autto ainaki mua ja taidan pyytää nytki miestä piilottaa puntarin.

tuo voiskin olla hyvä vinkki...harmi vaan, et meidän kaksiossa pystyisin koluamaan paikat liian nopeesti ympäri ja löytäisin varmaan sen vaa-an. Pitäis varmaan lahjoittaa kotiin, mut sielläkään en käy tasan vikon välein esimerkiksi, vaan milloin sattuu. Onneksi tänne palstalle laitetaan vaan perjantaisin tiedot, näkee ainakin siitä, onko aidosti viikon periodilla menty mihin suuntaan:)

• tässä olis mun tiedot:
      nimimerkki:Mami35
      ikä:39
      nyk.paino:86,2
      tav.jouluna:-10kg
      tav.paino tulevaisuudessa:67kg
      tapa, jolla pudotan: ajttelin aluks nutrausta joko kokonaan tai osittain, sit terveellinen ja vähähiilarinen ruokavalio ja liikuntaa siihen lisäks, kävelyä, pyöräilyä ehkä kuntosalia jossain vaiheessa, kahvakuulailun aloitan taas ja kaikenlaista hyötyliikuntaa enemmän, et sillai.

• -Mireille-

Uusi viikko ja uudet kujeet! Viime viikko meni laihdutuksen kannalta melko hyvin. Pyöräilemässä tuli käytyä 5 kertaa ja reilun tunnin lenkkejä joka kerta. Ruokalut myös ok. Viikonloppuna tuli tosin käytä muutamassa paikassa kyläilemässä, joten pitihän sitä kahvipöydässäkin istua. Mutta yritin valita kevyempiä vaihtoehtoja ja kaikkea ei tarvinnut maistaa.

Olen kotoisin etelä-pohjanmaalta. Pääasiassa haluan laihtua terveyden kannalta. Ylipaino liittyy niin moneen sairauteen, joten haluan nämä liikakilot pois ennenkuin mitään ongelmia tulee. Lähipiirissä on ollut sairauksia ja myös se on avannut omat silmät. Mutta tietysti mukana on myös ulkoiset seikat. Kyllähän sitä hoikempana kivemmalta näytttää ja saa käyttää ihania vaatteita.

Joo pitäisi varmaan myös piilottaa tuo vaaka johonkin. Välillä tulee vähä turhan usein siinä hypättyä. Mutta tosi mukavasti täälä on ryhmäläiset käynyt päivittämässä tietojaan. Kiva kun on porukkaa aktiivista!!

• nennah82
        -Mireille- kirjoitti:

Uusi viikko ja uudet kujeet! Viime viikko meni laihdutuksen kannalta melko hyvin. Pyöräilemässä tuli käytyä 5 kertaa ja reilun tunnin lenkkejä joka kerta. Ruokalut myös ok. Viikonloppuna tuli tosin käytä muutamassa paikassa kyläilemässä, joten pitihän sitä kahvipöydässäkin istua. Mutta yritin valita kevyempiä vaihtoehtoja ja kaikkea ei tarvinnut maistaa.

Olen kotoisin etelä-pohjanmaalta. Pääasiassa haluan laihtua terveyden kannalta. Ylipaino liittyy niin moneen sairauteen, joten haluan nämä liikakilot pois ennenkuin mitään ongelmia tulee. Lähipiirissä on ollut sairauksia ja myös se on avannut omat silmät. Mutta tietysti mukana on myös ulkoiset seikat. Kyllähän sitä hoikempana kivemmalta näytttää ja saa käyttää ihania vaatteita.

Joo pitäisi varmaan myös piilottaa tuo vaaka johonkin. Välillä tulee vähä turhan usein siinä hypättyä. Mutta tosi mukavasti täälä on ryhmäläiset käynyt päivittämässä tietojaan. Kiva kun on porukkaa aktiivista!!

Minni89:n houkuttelemana uskaltaudun kirjoittamaan tänne, vaikken ihan alusta olekaan ollut mukana.

Nimimerkki; nennah82
        Ikä; 28
        Nyk.paino; 99,8
        Tavoite; jouluna -10kg (eli 89,9kg)
        Tav.paino tulevaisuudessa; 65kg
        Pituus; 159cm
        Asun; Helsingissä
        Tapa; aion asteittain karsia pois herkut, joita menee tällähetkellä päivittäin (lähinnä jäätelö). Liikkua varovasti aluksi, mutta liikkua kuitenkin. Varovasti siksi että on monta sairautta jo; astma/liian korkea lepopulssi -> lääkke siihen/nivelongelmia, jotka vaikeuttavat liikuntaa. Joten syitä laihtua on monia!!!

• -Mireille- kirjoitti:

kaikille. Tänään sit alotin nutrauksen, join suklaapirtelön aamupalaks. Ja vettä tietenki. Katotaan ny oonko kokonutrauksella vai osa, miten pää kestää. Mulle tulee hirveen herkästi pää kipeeks, joten kuullostellaan ja mennään sen mukaan. mieski tuli mukaan kannustaan mua tässä projektissa, antaa vähä lisätsemppiä ku on tukija näinki läheltä. Pannaan julistettiin karkit, suklaat, jogurtit, pullat, keksit ym. leivän jätän vähemmälle omasta tahdosta, vain näkkileipää joskus, liikuntaa lisää. Tänään tiedossa pyörälenkki, jos ilma pysyy eturenkaassa. Palaillaan asiaan ja tsemppiä kaikille pudottajille!

• minni89

myös täältä:) Tuli tässä mieleeni, josko teillä olisi hyviä vinkkejä terveellisen, edullisen & helpon ruuan tekemiseen. Mulla sikäli vaikeaa, kun olen oikea nirsoilun kruunaamaton kuningatar, ehkä siksi olenkin päässyt lihomaan;D Esimerkiksi sianlihaa en mielellään syö, kanasta teen aika paljon ruokaa ja jauhelihasta, mutta miten esim. naudanlihan kanssa? Mikä olisi hyvä mausteyhdistelmä, mikä kohta oisi suht edullista ja silti hyvää pihviä varten ja miten kauan pitäisi paistaa?

• minni89

että saa olla voimakkaita/tulisiakin makuja ja mausteita:) Muitakin hyviä juttuja saa ehdottaa, tuo naudanliha nyt oli yksi esimerkki. Mielellään kuitenkin jotain proteiinipitoista, eli ei pelkkiä kasviksia. Kalaakin syön.

• MaiSULI02

Nimimerkki:MaiSULI02
      Ikä:36
      Nykyinen paino:87,5kg Pituus:175cm
      Tavoite jouluna:76 kg
      Lopullinen tavoite:74kg
      Tapa, jolla aion laihtua: Ruoka-aikojen noudattaminen, herkkupäivän pitäminen 1 krt/vk!!!, järkevän ruoan syöminen (ei turhia välipaloja, vähemmän hiilareita, pois:pasta, peruna, riisi), vedenjuonnin lisääminen, karkit, pullat, sipsit ym pois arkipäivistä, herkkupäivänä (la) saa syödä kohtuudella niitä.
      Liikuntatavoite (jos sellainen on): aluksi 2-3 krt/vk sauvakävelyä. Myöhemmin syksyllä ZUMBAN aloittaminen

Ehdottoman hyvä punnaripäivä on tuo perjantai. On kiva, kun voi jakaa täällä kokemuksia muiden kanssa, joilla on sama urakka. =)
      Tänään kesäloman viimeinen päivä! Huomenna uudella innolla töihin ja vielä innokkaampana tästä laihdutusprojektista. Ps. lopetin myös tupakanpolton 5 pv sitten! =)

• HyväänOloon

Nimimerkki: HyväänOloon
      Ikä: 23v.

Nykyinen paino: Tänään vaaka näytti 69,6kg
      Tavoite jouluna: 64-59kg
      Lopullinen tavoite: saavuttaa 59kg ja onnistua pysymään siinä!

Tapa, jolla aion laihtua: Aloitin painonpudotuksen huhtikuussa 2010 yhdessä ystävieni kanssa. Yhteinen projekti loppui heinä-elokuun vaihteeseen ja askel on keventynyt nyt jo reilut -10kg. Tai oli! Nyt olen ottanut kilon takaisin ylimääräisillä herkutteluilla, jotka kielsin itseltäni täysin viimeisiltä viikoilta. Tänään pistän itseni takaisin ruotuun!

Aion jatkaa laihduttamista syömisiä seuraamalla ja henk.kohtaisia kompastuskiviä välttelemällä (suklaa, juustonaksut, keksit, pullat/ leivonnaiset). Syön päiväpainotteisesti: aamupala ruoka päivällä, illalla kevennän hedelmä-mehukeitto-linjalle. Hiilihydraatteja syön (leipä, puuro, peruna, makarooni, riisi, jne.), sillä liikun päivittäin runsaasti -> tarvittava energia tulee osittain myös niistä. Pidän annoskoot kuosissa, en santsaa. Käytän kevyt-tuotteita. Hemmottelua on nyt hyvä lehti/ pokkari, ei suklaapatukat tms. Saan valtavasti nautintoa pystyessäni sivuuttamaan karkki- ja keksiosastot kaupassa, VAIKKA mieli tekisi sortua! ;)

Aion laihtua syömisen rinnalla myös liikuntaan panostamalla. Lenkkeilemme mieheni ja koirien (3kpl) kanssa n. 6-4 pvä/vko, 1-4h/pvä. Lisäksi juoksen ½tunnista-1½tuntiin vähintään kolmena iltana/ vko. Treenaan satunnaisesti myös NintendoWii Fit:llä ja pyöräilen töihin päivittäin (matkaa n.10km). Mahdollisuuksien mukaan käyn aktiivisesti vesijuoksemassa 1-3krt/vko (väliin jää tosin viikkoja, jolloin aikaa uimahallille ei ole). Menneellä viikolla juokseminen ei ole napannut, mutta jospa se tästä taas..

Liikuntatavoite (jos sellainen on): Uusia salikortti kk-kortiksi ja löytää sopiva rako lihaskunnon treenaamiselle vähintään 2krt/vko ohjatut "rääkit" vähintään kerran viikossa. :D Aiemmin salilla käydessäni kustansin itselleni minulle suunnitellun ohjelman, omiin tavoitteisiini nojaten. Sillä jatkan! :)

------------------------------------------------------------------------------------

En edes muista, milloin olisin viimeksi painanut näin vähän/ ollut normaalipainon rajoissa. Tuntuu uskomattomalta, mutta nyt vauhtiin päästyäni on "nälkä kasvanut syödessä". Haluan olla hyväkuntoinen, energinen ja terve nuori nainen. Haluan oppia elämään terveellisesti ja hyvin, sisäistää kaiken itselleni osaksi omaa elämää ja arkea. Olemme mieheni kanssa suunnitelleet perheenlisäystä, ja yritys alkaisi todennäköisesti vuoden-kahden kuluttua. Haluan olla raskautuessani tavoitteessani kyetäkseni olemaan esimerkillinen äiti ja aikuinen tuleville lapsillemme.

Haluan onnistua! :)

• kaneli-86

Nimimerkki: kaneli-86
      Ikä: 23v
      Nykyinen paino: 71kg! oon lihonnu ihan liikaa taaas...
      Tavoite jouluna: 60kg.. mahdotonko? ensi kesään mennessä 55kg..

Tapa jolla aion laihhtua: :D heheh.. niimpä. ehdotuksia? vuorotyötä tekevälle karkki hirmulle? jos tunteet heittelee ruoka on paras lohtu.. joten ideoita otan vastaan. Ajattelin kyllä "liiku enemmän, syö vähemmnän" -konstia.. ja karkit pois (joopa joo :D)

Liikunnan tavoite: lenkkeilyä, lenkkeilyä.. sinne lähteminen ei ole enää pakko pullaa vaan iso ilo... ja ja... kotona jumpaten...

Taidan oikeesti olla ihan hakusessa ton sota suunitelman kans... miten laihtua.... noh, ehkä sitä jotain keksii... hope so...

• minnie89

ole lihonut, vaikka olen syönyt myös karkkia, kunhan se mahtuu kokonaislaskelmaan päivän aikana syödyistä kaloreista, eikä mene yli. Eri, jos sitten tarkoitus ois sulla olla ilman hiilareita kokonaan? Oikeastaan, jos kykenet, paras keino olisi toki lopettaa kokonaan joksikin pariksi-kolmeksi viikoksi. Jos tämä pitää, huomaat varmasti sen ajan jälkeen, kun maistat karkkia, että oho, onpa tää "äklö"makeaa. Mulla on käynyt näin hassusti alkoholin kanssa, en periaatteessa pysty juomaan siideriä vahvempaa mitään, koska olen pitkiä aikoja nauttimatta lasillistakaan (kuukausia). Kun maistaa sitten pitkän ajan jälkeen vaikka viiniä, niin maistaa kuinka paljon alko tunkee läpi, ei hyvää. Sama karkin kanssa, mutta lyhyemmässä ajassa. Suklaata joskus vielä syön, mutta sekin usein pettymys, kun sitä sitten saa, erilaista kuin muisti.

Kaneli, ei se 60 kai ole mahdoton, mut varmaan noilla lukemilla laihdutat myös lähellä normipainoa/normipainossa? (Pituutta kun en tiedä.) Joten haasteellista se on, kun ei ole paljon, mistä lähteä. Aina voi myös miettiä, mikä kilomäärä tekee aidosti onnelliseksi, niin että voi kuitenkin syödäkin. Jos menee sellaisen dieetin puolelle, ettei mitään suuhunsa laita, niin väkisin tulee notkahdus ylöspäin, ennemmin tai myöhemmin.

• minnie89
        minnie89 kirjoitti:

ole lihonut, vaikka olen syönyt myös karkkia, kunhan se mahtuu kokonaislaskelmaan päivän aikana syödyistä kaloreista, eikä mene yli. Eri, jos sitten tarkoitus ois sulla olla ilman hiilareita kokonaan? Oikeastaan, jos kykenet, paras keino olisi toki lopettaa kokonaan joksikin pariksi-kolmeksi viikoksi. Jos tämä pitää, huomaat varmasti sen ajan jälkeen, kun maistat karkkia, että oho, onpa tää "äklö"makeaa. Mulla on käynyt näin hassusti alkoholin kanssa, en periaatteessa pysty juomaan siideriä vahvempaa mitään, koska olen pitkiä aikoja nauttimatta lasillistakaan (kuukausia). Kun maistaa sitten pitkän ajan jälkeen vaikka viiniä, niin maistaa kuinka paljon alko tunkee läpi, ei hyvää. Sama karkin kanssa, mutta lyhyemmässä ajassa. Suklaata joskus vielä syön, mutta sekin usein pettymys, kun sitä sitten saa, erilaista kuin muisti.

Kaneli, ei se 60 kai ole mahdoton, mut varmaan noilla lukemilla laihdutat myös lähellä normipainoa/normipainossa? (Pituutta kun en tiedä.) Joten haasteellista se on, kun ei ole paljon, mistä lähteä. Aina voi myös miettiä, mikä kilomäärä tekee aidosti onnelliseksi, niin että voi kuitenkin syödäkin. Jos menee sellaisen dieetin puolelle, ettei mitään suuhunsa laita, niin väkisin tulee notkahdus ylöspäin, ennemmin tai myöhemmin.

miettiä, mikä muu tekisi hyvän olon kuin ruoka? Tunnesyöminen on aina vähän ongelmallista, tiedän kokemuksesta. Jotenkin sitä pitäisi ahtaa ihan kamalasti, turraksi ja pöhöttyneeksi ja seurauksena kamala olo.

• kaneli-86
        minnie89 kirjoitti:

minnie89: kiitos viestistäsi :)! kirjoituksesi sai minut ajattelemaan :) hyvällä tavalla.
        Pituuteni on 158, joten bmi:ni on 28. joten se on lievä lihavuus, ellen tee jotain olen pian merkittävän lihavuuden kohdalla. Tiedän toki ettei aina pidä katsoa tuota bmi taulukkoa, mutta niinkuin sanoit "voi miettiä mikä kilomäärä tekee aidosti onnelliseksi"... ja minusta tuntuu että kevyempänä olisin onnellisempi.
        Lopetin vuoden alussa karkin syönnin kuukaudeksi, kunnes oli jokin laiva reissu ja siellä sitten herkku pöytien äärellä sorruin... yksi ja peli oli menetetty. :D olen todella todella karkki hirmu... Mietin jos yrittäsin uudelleen, olisin joustavampi. Jos tulee retkahdus, ei mitään ja taas jatketaan.

Syömis tottumuksissani on paaljon paaljon muutettavaa, niitä muuttamalla terveellisempään suuntaan ja liikuntaa lisäämällä (jota en ennen ole harrastanut juurikaan) aion saada itselleni paremman, virkeämmän olon ja saada painoa alemmas. Ja jollei se auta, sitten katson tarkemmin. Mutta nyt tsemppaan, ja toivon että saan tästä ryhmästä innostusta ja sen innostuksen pysymään.

tsemii!

• Herkkupeppu19

Tässä tiedot:

Nimimerkki:Herkkupeppu19
      Ikä: 19
      Nykyinen paino: n.58
      Tavoite jouluna: 54 tai alle
      Lopullinen tavoite: 54 tai alle
      Tapa, jolla aion laihtua: Herkkujen pois jättäminen, säännölliset ruokailut (napostelut pois!), terveellinen ruoka, liikkuminen
      Liikuntatavoite (jos sellainen on): Lenkkeily, jumppaaminen, salilla käynti.. Tahdon, että liikunnasta tulee osa elämääni ja että pidän siitä.

Viime aikoina olen alkanut lipsumaan syömisistä yms (ylenmääräinen syönti, liikunnan jättäminen) ja niinpä paino on alkanut nousemaan (ja näkymäänkin) ja pelkään, että tämä vain jatkuu ja jatkuu ellen tee asialle jotain. Olen lähes aina kamppaillut syömiseni kanssa, sillä minulla on olematon itsekuri ja pelkään lihomista. Rakastan syömistä, varsinkin niiden kaloripitoisten. Mutta tälle on tultava stoppi. Tiedän, että olen jo nyt normaalipainoinen (pituus 165cm), mutta haluan elää terveellisemmin ja päästä eroon napostelusta yms ja nyt olevasta turvonneesta olosta. Vaikka minun ei ihan 10 kiloa tarvitse pudottaa painostani, toivon että tällainen 4-5 kilon laihduttaja mahtuu mukaan. :) Täällä yhdessä laihduttaminen ja tietojen jakaminen motivoi ainakin minua enemmän, eikä silloin tule lipsuttuakaan yhtä helposti. Toivottavasti olen siis tervetullut!
      PS. Meidän vaa'asta on tällä hetkellä patterit loppu, mutta eiköhän uudet saada siihen kohta ja vaaka toimimaan!

Ainiin vielä, olen Etelä-Suomesta.

• kaikille ryhmäläisille! Paino tänäaamuna tasan 86kg eli -200g pudotusta. Aika vähä mut miinusta kuitenki. Tästä jatketaan, ai niin olin ke parissa työhaastattelussa ja sain töitä eli ma alotan, jes! Tää oli melkein ku lottovoitto. Ihanaa päästä taas työelämään mukaan runsaan vuoden työttömyyden jälkeen. Aika haasteellinen työ, mut kyl siitä selvitään. Palaillaan taas asiaan ens vkolla.

• minni89

työpaikasta Mami35! :)

Itse sain tänään lukemaksi 70,2, viime kerralla paino oli tuon huimat 71,8 kait. Oikasti paino putosi siitä, mitä pitkään ollut (71) kuitenkin mukavasti.

Tervetuloa sullekin "Herkkupeppu19", vaikket sellaiselta kyllä mittojen suhteen vaikuta ollenkaan, vaan just ihanteelliselta. Mulla sama pituus, 165, joten suunnilleen pystyy arvioimaan, miltä näyttää, toki vartalon malli jne. on erilainen eri ihmisillä. Olin joskus nuorempana pitkään 50-54 kiloinen, ja kaikki sanoi, että näytän kamalalta, liian laihalta. Tiedä häntä sitten, kyllä pidin itse itseäni liian lihavana, nainen ei kai koskaan ole omasta mielestään sopiva. Nyt olen maltillisemmalla linjalla, riittää kun olen normaalipainossa ja kiinteämpi kuin nykyisin.

Terveelliset elämäntavat ovat kuitenkin toki tärkeitä kaikenkokoisille ihmisille. Luulenpa, että sullakin laihdutusta enempi näkyy kiinteytyminen, jos alat liikkua aktiivisesti. Kai tän lätinän tarkoitus oli sanoa, että älä vedä överiksi laihduttamisen kanssa, kun siihen ei ole varsinaista tarvetta:)

• nennah82
        minni89 kirjoitti:

Itse sain tänään lukemaksi 70,2, viime kerralla paino oli tuon huimat 71,8 kait. Oikasti paino putosi siitä, mitä pitkään ollut (71) kuitenkin mukavasti.

Tervetuloa sullekin "Herkkupeppu19", vaikket sellaiselta kyllä mittojen suhteen vaikuta ollenkaan, vaan just ihanteelliselta. Mulla sama pituus, 165, joten suunnilleen pystyy arvioimaan, miltä näyttää, toki vartalon malli jne. on erilainen eri ihmisillä. Olin joskus nuorempana pitkään 50-54 kiloinen, ja kaikki sanoi, että näytän kamalalta, liian laihalta. Tiedä häntä sitten, kyllä pidin itse itseäni liian lihavana, nainen ei kai koskaan ole omasta mielestään sopiva. Nyt olen maltillisemmalla linjalla, riittää kun olen normaalipainossa ja kiinteämpi kuin nykyisin.

Terveelliset elämäntavat ovat kuitenkin toki tärkeitä kaikenkokoisille ihmisille. Luulenpa, että sullakin laihdutusta enempi näkyy kiinteytyminen, jos alat liikkua aktiivisesti. Kai tän lätinän tarkoitus oli sanoa, että älä vedä överiksi laihduttamisen kanssa, kun siihen ei ole varsinaista tarvetta:)

Arvatkaas tyttöset mitä?
        Enköhän mä u n o h t a n u t tän päivän punnausta kun on ollut niin paljon tekemistä!
        Kävin äsken vaa'alla ja se näytti saman eli 99,8 ja olen jo syönyt tänään aamupalan ja lounaan, eli kyllä jotain on tapahtunut, mutta tarkalleen ottaen paljonko, en tiedä. HARMITTAA!!!
        Huomenna aamulla ensimmäisenä sitten.

Kiva kuulla miten teillä menee.
        Herkkupepulle; olet kyllä jo normaalipainoinen, että älä liikaa laihduttele, mutta kiinteytä ihmeessä jos siltä tuntuu. Terveelliset elämäntavat eivät ole kenellekkään pahasta ;).

• Herkkupeppu19
        minni89 kirjoitti:

Joo, tarkoitus ei olekaan mennä liian pitkälle, vaan nimenomaan kiinteyttää ja tulla muutenkin parempaan kuntoon. :) Mutta totta kai tuokin, ettei ole ikinä tyytyväinen siihen mitä on.. Mutta pääasiassa on juurikin nuo terveellisemmät elintavat ja kiinteämpi vartalo, mutta ei laihduttaminen liiallisuuksiin. :)

• krassi
        Herkkupeppu19 kirjoitti:

Joo, tarkoitus ei olekaan mennä liian pitkälle, vaan nimenomaan kiinteyttää ja tulla muutenkin parempaan kuntoon. :) Mutta totta kai tuokin, ettei ole ikinä tyytyväinen siihen mitä on.. Mutta pääasiassa on juurikin nuo terveellisemmät elintavat ja kiinteämpi vartalo, mutta ei laihduttaminen liiallisuuksiin. :)

:) no joo,aattelin että apua,en oo laihtunut paljoo,olin 80 kiloa viikko sitten ja tänään aamulla olin 79,4 elikkäs 600 gr pudotusta tälle viikolle.
        Huomenna olis kiva kokeilla zumbaa,en oo viel kertaakaan ollu zumbaamassa(tuntuu et kaikki tutut on jo ollu) Sunnuntaina alkaa kuitenkin LadyLine startti ryhmä,jossa voi sit alotella ja kokeilla muitten kaa erilaisia jumppia ja kuntosalia.Tsemppiä vaan kaikille :D

• veks75
        krassi kirjoitti:

:) no joo,aattelin että apua,en oo laihtunut paljoo,olin 80 kiloa viikko sitten ja tänään aamulla olin 79,4 elikkäs 600 gr pudotusta tälle viikolle.
        Huomenna olis kiva kokeilla zumbaa,en oo viel kertaakaan ollu zumbaamassa(tuntuu et kaikki tutut on jo ollu) Sunnuntaina alkaa kuitenkin LadyLine startti ryhmä,jossa voi sit alotella ja kokeilla muitten kaa erilaisia jumppia ja kuntosalia.Tsemppiä vaan kaikille :D

Paino tänä aamuna 72.2 eli täysin sama kuin viime perjantaina, mutta olen kyllä mielestäni ollut laiharilla. Ensinnäkään en ole syönyt karkkia/suklaata viikkoon. Ehkä olen korvannut sen jollain muulla. Kävelylläkin olen käynyt 2 krt tällä viikolla ja töissä saa painaa hiki hatussa kaiket päivät. Pääasia tietysti että ei paino ole enää noussut.
        Olen täysillä mukana ja ensi perjantaina on minunkin painoni jo tippunut.
        Ihana lukea ku on teiltä tippunut jo melkein kiloja. Ja minä ainakin saan lisää tsemppiä, kun heti lukee tollasia pudotuksia. Ja juuri noin pudotuksen pitää alkaakin, pikkuhiljaa!

• Herkkupeppu19
        veks75 kirjoitti:

Paino tänä aamuna 72.2 eli täysin sama kuin viime perjantaina, mutta olen kyllä mielestäni ollut laiharilla. Ensinnäkään en ole syönyt karkkia/suklaata viikkoon. Ehkä olen korvannut sen jollain muulla. Kävelylläkin olen käynyt 2 krt tällä viikolla ja töissä saa painaa hiki hatussa kaiket päivät. Pääasia tietysti että ei paino ole enää noussut.
        Olen täysillä mukana ja ensi perjantaina on minunkin painoni jo tippunut.
        Ihana lukea ku on teiltä tippunut jo melkein kiloja. Ja minä ainakin saan lisää tsemppiä, kun heti lukee tollasia pudotuksia. Ja juuri noin pudotuksen pitää alkaakin, pikkuhiljaa!

Jeijj, nyt ostettiin uudet patterit puntariin, joten sekin on nyt toiminnassa. Lähtöpaino näytti sen tasan 58kg. :p Tänään olen ollut tyytyväinen itseeni, sillä olen syönyt terveellisesti, ja makeanhimot olen tyynnyttänyt hedelmillä ja purkalla, toimii! Liikuntaa en ole vielä uskaltanut aloittaa, sillä olen flunssassa. Mutta kunhan flunssa lähtee niin sitten alkaa liikkumiset! Ensi viikkoon ja tsemppiä muille :)

• kaneli-86

mami35 onnea onnea työpaikan johdosta!

• dana23
        Herkkupeppu19 kirjoitti:

Painan myös 58kg ja tavoitteeni olisi pudottaa noin 5kg. Olisin erityisen kiinnostunut vaihtamaan kuulumisia sun kanssa!

Tiedän, että laihtuisin, kun vaan jättäisin karkit yms. pois.

Tarkoitus onkin nyt alkaa liikkua säännöllisesti (kerran viikossa salille, pari kävelylenkkiä ja tanssitunti. Sekä hyötyliikuntaa tietysti.) Lisäksi pitäis opetella syömään säännöllisesti ja lopettaa karkin mässääminen iltasin. That's it..

• Herkkupeppu19
        dana23 kirjoitti:

Painan myös 58kg ja tavoitteeni olisi pudottaa noin 5kg. Olisin erityisen kiinnostunut vaihtamaan kuulumisia sun kanssa!

Tiedän, että laihtuisin, kun vaan jättäisin karkit yms. pois.

Tarkoitus onkin nyt alkaa liikkua säännöllisesti (kerran viikossa salille, pari kävelylenkkiä ja tanssitunti. Sekä hyötyliikuntaa tietysti.) Lisäksi pitäis opetella syömään säännöllisesti ja lopettaa karkin mässääminen iltasin. That's it..

Kiva kuulla, että täällä on "samanlainen" laihduttaja kuin minä. Olen myös kiinnostunut vaihtamaan kuulumisia. :) Minulla myös on tullut tuosta herkkujen mässäilystä paha tapa, ikään kuin olisi pakko aina syödä kun katsoo televisiota yms.. Mutta nyt saa kyllä jäädä se tapa pois! Tänään aamulla vaaka näytti 56,9kg, jess pudotusta tullut jo siis! Tosin tuon 58kg mittasin illalla, ja aamullahan paino on alhaisempi.. Mutta pudotusta kuitenkin on tullut ja olen tyytyväinen. :)

• uliuni

-600g tuli tälle viikolle, tyytyväinen on oltava :) miinus on aina miinus, oli se sitten vaikka -100g!!
      Harmittaa kun nyt en ehdi lukemaan koko viestiketjua, mutta huomenna on sitäkin enemmän aikaa ja aloitan uuden ketjunkin taas.

• MaiSULI02

Vaikka aloitinkin vasta tällä viikolla, punnitsin silti itseni jo tänään. Vaaka näytti 85kg, eli pudotusta 1,5kg(lähtö 87,5kg).'
        Olen ihan tyytyväinen, vaikka se nestettä onkin. Yhtään repsahdusta ei ole tullut ja liikkunut olen 3:na iltana tällä viikolla. Niin ja mikä parasta:tupakoimattomuus pitää!!!! se on niin mahtava asia, että pääsee siitä eroon.
        Ja viimeksi unohtui kertoa, että Turusta kirjoittelen :)
        Tsemppiä kaikille viikkoon ja hyvää viikonloppua!
        Maisuli

• -Mireille-
        MaiSULI02 kirjoitti:

Vaikka aloitinkin vasta tällä viikolla, punnitsin silti itseni jo tänään. Vaaka näytti 85kg, eli pudotusta 1,5kg(lähtö 87,5kg).'
        Olen ihan tyytyväinen, vaikka se nestettä onkin. Yhtään repsahdusta ei ole tullut ja liikkunut olen 3:na iltana tällä viikolla. Niin ja mikä parasta:tupakoimattomuus pitää!!!! se on niin mahtava asia, että pääsee siitä eroon.
        Ja viimeksi unohtui kertoa, että Turusta kirjoittelen :)
        Tsemppiä kaikille viikkoon ja hyvää viikonloppua!
        Maisuli

Eilinen päivä meni niin vaudikkaasti, joten en ehtinyt avata konetta missään vaiheessa ja tulla ilmoittamaan painoa. 1,3 kg pudotusta viime viikosta. Mukavalta tuntuu!

Viikko 2
        Paino 72,5kg (-1,3kg)
        Pudotus yhteensä -2,5kg

Hyvin on mennyt viikko muillakin ryhmäläisillä. Ja loistavia tuloksia! Onnea kaikille! Ja onnittelut myös Mami35 uuden työpaikan johdosta!

• Haaveilija_86

Pääseekö vielä mukaan?

Mun olis tarkoitus aloittaa laihdutusprojektia tässä elo-syyskuussa ja sopiva välitavoite olisi juuri tuo -10kg jouluun mennessä. Sain innostuksen asiaan nyt kun Ylioppilaiden Terveydenhuoltosäätiöstä otettiin yhteyttä ja ehdotettiin osallistumaan sellaseen ryhmään, joka kokoontuu syksyllä ja siinä keskitytään terveellisten elämäntapojen löytämiseen osaksi omaa elämää. Painonhallinta on yksi tärkeä teema tuossa ryhmässä.

Jos siis huolitte minut joukkoonne, niin tässä olisi perustiedot
      Nimimerkki: Haaveilija_86
      Pituus: 173cm
      Paino tänään: 109kg
      Paino jouluna: 99kg
      Lopullinen tavoite: 80kg
      Tapa, jolla laihtua: voisin pyrkiä säännöllisempään ruokailuun. Nyt syön paljon muutamia kertoja päivässä, mutta jos sitä alkaisi syömään vähän ja usein. Ruokapäiväkirjat ei mulla toimi, koska olen laiska kirjottamaan :( Kokeiltu on monta kertaa niin vihkoa kun eri mahdollisuuksia netissä ja kotikoneella... Jos laittasin miehen ohjelmoimaan mulle sellasen ohjelman, että mun tartteis vaan klikata jotain ruokanimikettä, ni se menis semmoseen päiväkirjaan tms :D
      Liikuntaa täytyy myös lisätä. Tällä hetkellä en liiku käytännössä yhtään, koska on niin kuuma, että haluan vaan olla alasti sisällä... Kyllä mä maanantaina kävin puolen tunnin iltalenkillä... Jos sitä saisi aikaseksi taas. Tykkään kyllä liikunnasta, mutta odottelen viileämpiä ilmoja :) Ajattelin syksyllä pyöräillä yliopistolle (4,5km) ja lisätä muutenkin hyöttistä. Sitten joku tanssiliikunta siihen rinnalle olis kiva :) Pitää kahtoo, mikä on tilanne.

Nyt ekat kaks, kolme viikkoa mä varmaan yritän vaan vähän katsoa, mitä laitan suuhuni, koska olen lomalla ja tarkotus olis sukuloida ja nähdä ystäviä eri puolella Suomea. Jos nyt ei ainakaan lihois tänä aikana :D Sen jälkeen sitten ihan kunnolla laihduttamalla laihdutan. Uskon kuitenkin, että tuo -10kg on jouluksi ihan realistinen, koska se olis käytännössä 2,5kg kuukaudessa eli n. 0,5kg viikossa :)

Joku kyseli myös, miksi laihdutan. Mulla pääsyyt on terveydelliset. Huomaan, että mulla on tukalampi olla näin kuumilla ilmoilla kun hoikemmilla kanssasisarillani. Lisäksi mä hengästyn nykysin helpommin kuin ennen. Yksi tärkeä syy on myös toive lapsesta. Ollaan oltu miehen kanssa 11kk ilman ehkäsyä, eikä pikkuista kuulu :/ Muutaman kierron aikana talvella kyttäsin ovulaatiota tikuilla, mutta en niitä löytäny. Kierrot vaihtelikin ihmeellisesti 20 ja 40 päivän välillä. Tällä hetkellä menkat on jossain huitsin nevadassa. Mulla oli ne viimeeks toukokuun lopulla joten kierto on nyt jotain 70-80 päivää... Ajattelin mennä käynnistyttää ne loman jälkeen, jos ne ei ala tässä välillä. Raskaana en ole. Testejä olen tehnyt pari kappaletta, toisen viimeeksi viikko sitten. Nyt meillä on tarkotus pitää taukoa yrityksestä, koska elämäntilanne on stressaavampi. Mies valmistuu ja etsii töitä ja mä alotan gradua ensi kuussa. Painonpudotus onnistuu tuohon palettiin, mut lapsen saamisesta en halua stressata samaan aikaan.

• nennah82

Eli tänään muistin sitten käydä vaa'alla ja tulos 98.8 eli pudotusta tasan -1kg!
        Olen tyytyväinen!

• nennah82
        nennah82 kirjoitti:

Eli tänään muistin sitten käydä vaa'alla ja tulos 98.8 eli pudotusta tasan -1kg!
        Olen tyytyväinen!

Tyytyäväisyys loppui tähän..
        Naapurustoon kuuluva pariskunta tuli vastaan tänä aamuna. Mies katseli hetken ja tokaisi sitten
        "sun pitäisi kyllä laihduttaa... ettei tule diabetesta, katsos.". Millä oikeudella toinen saa kommentoida toisen ulkoista olemusta?!

• MaiSULI02
        nennah82 kirjoitti:

Naapurustoon kuuluva pariskunta tuli vastaan tänä aamuna. Mies katseli hetken ja tokaisi sitten
        "sun pitäisi kyllä laihduttaa... ettei tule diabetesta, katsos.". Millä oikeudella toinen saa kommentoida toisen ulkoista olemusta?!

Sairasta!!!! Miten toinen ihminen voi katsoa oikeudekseen alkaa kommentoimaan toisen painoa tai ulkonäköä??? Tämä on yhteiskunta on niin ulkonäkökeskeinen ja pinnallinen, että ihan hirvittää. Eihän tuo edes tiennyt sinun uudesta projektistasikaan... Itselläni ei tulisi mieleenkään alkaa kehottamaan toista laihduttamaan, vaikka toinen kompastuisi mahamakkaroihinsa.
        Itselle sattui vuosia sitten myös erittäin 'mukava' tapaus.
        Olin laihduttanut juuri 7kg (olin silloin jo muutenkin norm.painon rajoissa) ja sain hienosti mahtumaan yhdet tiukat farkut. Eivät puristaneet ja olin ylpeä suorituksestani. Olin ystävän kanssa kahvilla ja sinne pörhälsi eräs keski-ikäinen tuttuni, miespuolinen, kysyi voiko juoda kanssamme kupillisen. Sitten minun oli lähdettävä ja nousin pöydästä viedäkseni astiat pois, niin tämä paskiainen tokaisi: 'Et kai sä vaan raskaana ole, kun tuntuis siltä, että sulla maha on vähän kasvussa?' Siinä vaiheessa teki mieli lyödä sit mulkeroa lautasella päähän!!!

Älä anna Nennah tuollaisten masentaa sua. Tuollaiset kommentit kertovat vain niiden sanojan huonosta itsetunnosta. Asetu tuollaisten kommenttien yläpuolelle, ole ylpeä itsestäsi ja saavuksistasi sekä erityisesti päätöksestäsi tehdä elämäntaparemontti. Sinun elämäsi se on, ei kenenkään muun, saat tehdä mitä haluat ja olla millainen haluat. Ei sitä naapurin ukko päätä!

Tsemppiä sulle ja muillekin!

Maisuli

• nennah82
        MaiSULI02 kirjoitti:

Sairasta!!!! Miten toinen ihminen voi katsoa oikeudekseen alkaa kommentoimaan toisen painoa tai ulkonäköä??? Tämä on yhteiskunta on niin ulkonäkökeskeinen ja pinnallinen, että ihan hirvittää. Eihän tuo edes tiennyt sinun uudesta projektistasikaan... Itselläni ei tulisi mieleenkään alkaa kehottamaan toista laihduttamaan, vaikka toinen kompastuisi mahamakkaroihinsa.
        Itselle sattui vuosia sitten myös erittäin 'mukava' tapaus.
        Olin laihduttanut juuri 7kg (olin silloin jo muutenkin norm.painon rajoissa) ja sain hienosti mahtumaan yhdet tiukat farkut. Eivät puristaneet ja olin ylpeä suorituksestani. Olin ystävän kanssa kahvilla ja sinne pörhälsi eräs keski-ikäinen tuttuni, miespuolinen, kysyi voiko juoda kanssamme kupillisen. Sitten minun oli lähdettävä ja nousin pöydästä viedäkseni astiat pois, niin tämä paskiainen tokaisi: 'Et kai sä vaan raskaana ole, kun tuntuis siltä, että sulla maha on vähän kasvussa?' Siinä vaiheessa teki mieli lyödä sit mulkeroa lautasella päähän!!!

Älä anna Nennah tuollaisten masentaa sua. Tuollaiset kommentit kertovat vain niiden sanojan huonosta itsetunnosta. Asetu tuollaisten kommenttien yläpuolelle, ole ylpeä itsestäsi ja saavuksistasi sekä erityisesti päätöksestäsi tehdä elämäntaparemontti. Sinun elämäsi se on, ei kenenkään muun, saat tehdä mitä haluat ja olla millainen haluat. Ei sitä naapurin ukko päätä!

Tsemppiä sulle ja muillekin!

Maisuli

Kiitos maisuli, tulin vähän paremmalle tuulelle :)
        Eihän hän juu tiennyt tästä projektista, mutta miksi jonkun ylipäätänsä pitää kommentoida toisen ulkoista olemusta? Päänsä sisällä voi ajatella mitä haluaa, mutta miksi toista pitäisi loukata?

• -Mireille-
        nennah82 kirjoitti:

Kiitos maisuli, tulin vähän paremmalle tuulelle :)
        Eihän hän juu tiennyt tästä projektista, mutta miksi jonkun ylipäätänsä pitää kommentoida toisen ulkoista olemusta? Päänsä sisällä voi ajatella mitä haluaa, mutta miksi toista pitäisi loukata?

Tosi ikävää nennah82! Juuri kun olit tullut ilmoittamaan meille tosi hyvän viikko tuloksesi ja sitten saat jo lokaa niskaan. Toivottavasti olet jo piristynyt ja unohtanut tuollaiset turhanpäiväiset kommentit!!

Viikonloppu meni reissussa, joten meni syömisetkin vähän miten sattuu :( Mutta nyt on palattu ruotuun ja perjantaina sitten selviää näkyykö vaa'alla tämä repsahdus. Liikunnatkin jäi vähän vähemmälle viime viikolla: 1*pyöräily ja 2*lenkillä. Nyt täytyy tsempata siinäkin, sillä tavoitteena olisi se 5 kertaa viikossa.

Olen kyllä kovasti alannut jo odottamaan syksyllä alkavia jumppia. Omalla paikkakunnallani ei ole tällä hetkellä mitään ohjattuja tunteja, alkavat vasta syyskuun aikana. Onko muilla ryhmäläisillä suunnitelmissa aloittaa joku uusi harrastus? Tai missä olette jo käyneet? Itse olen käynyt monissa erilaisissa jumpissa (perus, step, body, keppi, pump, circuit, core) ja tanssitunneilla. Nyt en vielä tiedä mitä alan harrastaa syksyn aikana. Ainakin step-aerobic olisi tosi tehokasta! Ja tanssit ovat aina ihania!! Kunhan saisi ne viikko-ohjelmat niin voisi suunnitella mikä sopisi parhaiten aikatauluuni. Krassi: sinulla on ainakin valtavasti vaihtoehtoja ohjatuissa tunneissa kun käyt LadyLinen salilla. Olen käynyt tutustumassa heidän nettisivuihin ja wau! Oletko käynyt kokeilemssa hot ladyjoogaa? Se kuulostaisi kivalta.

Lupauduin lähteä keskiviikkona ystäväni kanssa ratsastamaan! Hui! Olen nimittäin viimeksi ratsastanut melko pienenä, joten saa nähdä miten käy!

• krassi
        -Mireille- kirjoitti:

Tosi ikävää nennah82! Juuri kun olit tullut ilmoittamaan meille tosi hyvän viikko tuloksesi ja sitten saat jo lokaa niskaan. Toivottavasti olet jo piristynyt ja unohtanut tuollaiset turhanpäiväiset kommentit!!

Viikonloppu meni reissussa, joten meni syömisetkin vähän miten sattuu :( Mutta nyt on palattu ruotuun ja perjantaina sitten selviää näkyykö vaa'alla tämä repsahdus. Liikunnatkin jäi vähän vähemmälle viime viikolla: 1*pyöräily ja 2*lenkillä. Nyt täytyy tsempata siinäkin, sillä tavoitteena olisi se 5 kertaa viikossa.

Olen kyllä kovasti alannut jo odottamaan syksyllä alkavia jumppia. Omalla paikkakunnallani ei ole tällä hetkellä mitään ohjattuja tunteja, alkavat vasta syyskuun aikana. Onko muilla ryhmäläisillä suunnitelmissa aloittaa joku uusi harrastus? Tai missä olette jo käyneet? Itse olen käynyt monissa erilaisissa jumpissa (perus, step, body, keppi, pump, circuit, core) ja tanssitunneilla. Nyt en vielä tiedä mitä alan harrastaa syksyn aikana. Ainakin step-aerobic olisi tosi tehokasta! Ja tanssit ovat aina ihania!! Kunhan saisi ne viikko-ohjelmat niin voisi suunnitella mikä sopisi parhaiten aikatauluuni. Krassi: sinulla on ainakin valtavasti vaihtoehtoja ohjatuissa tunneissa kun käyt LadyLinen salilla. Olen käynyt tutustumassa heidän nettisivuihin ja wau! Oletko käynyt kokeilemssa hot ladyjoogaa? Se kuulostaisi kivalta.

Lupauduin lähteä keskiviikkona ystäväni kanssa ratsastamaan! Hui! Olen nimittäin viimeksi ratsastanut melko pienenä, joten saa nähdä miten käy!

Kiva lukea että toisillakin on suunnitelmissa lisätä ja kokeilla erilaisia liikuntamuotoja mireille & muut :)Toivottavasti into pysyy ja lähestyvä kaamos ja joulut ei sotke pahasti hyvää alkuunpääsyä,itselläni niin on käynyt melkein joka vuosi,mutta nyt sellaista ei sais tapahtua.
        Eilen sitten alkoi LadyLinen starttiryhmä ja parin tunnin aikana jo saatiin kivasti hiki pintaan kokeilemalla crosstraineria ja kuntosali laitteita.Käytössä on infrapunasauna ja hierovia tuoleja,joten niitä täytyy testata tulevina viikkoina kun ei ole aikasempaa kokemusta.
        Joo,meillä on toi hot ladyjooga ohjelmassa 22.8,on tosi kiinnostavaa kokeilla.Spinningiä ja steppiä on ohjelmassa myös.Zumba jäi väliin lauantailta kun hellettä alko pukkaamaan aamusta jo yli 25 C,niin totesin että ehtii sitä vielä zumbaileen myöhemminkin.Muistakaa nestetankkaus näillä helteillä,tuntuu et hiki virtaa jo pelkästään tätä näpytellessäkin ;)

• nennah82
        krassi kirjoitti:

Kiva lukea että toisillakin on suunnitelmissa lisätä ja kokeilla erilaisia liikuntamuotoja mireille & muut :)Toivottavasti into pysyy ja lähestyvä kaamos ja joulut ei sotke pahasti hyvää alkuunpääsyä,itselläni niin on käynyt melkein joka vuosi,mutta nyt sellaista ei sais tapahtua.
        Eilen sitten alkoi LadyLinen starttiryhmä ja parin tunnin aikana jo saatiin kivasti hiki pintaan kokeilemalla crosstraineria ja kuntosali laitteita.Käytössä on infrapunasauna ja hierovia tuoleja,joten niitä täytyy testata tulevina viikkoina kun ei ole aikasempaa kokemusta.
        Joo,meillä on toi hot ladyjooga ohjelmassa 22.8,on tosi kiinnostavaa kokeilla.Spinningiä ja steppiä on ohjelmassa myös.Zumba jäi väliin lauantailta kun hellettä alko pukkaamaan aamusta jo yli 25 C,niin totesin että ehtii sitä vielä zumbaileen myöhemminkin.Muistakaa nestetankkaus näillä helteillä,tuntuu et hiki virtaa jo pelkästään tätä näpytellessäkin ;)

Kiitti *halaa*
        Mieli on jo parempi.
        Mullakin alkaa suht.uusi harrastus, pari kertaa ennen kokeillut, eli vesijumppa.
        Tykkäsin kovasti parin kerran perusteella ja nyt sitten syyskuun alussa alkaakin jumpparyhmä lähiuimahallissa, johon olen ilmoittautunut. Muuten aion käydä kävelylenkeillä ja käyttää hyötyliikuntaa hyväksi. Rahaa kun ei ole aivan liikaa jumppaan laittaa... Vaikka mieli kyllä tekisi!
        Hyvää viikonalkua kaikille !!

• ex-läsä
        nennah82 kirjoitti:

Kiitti *halaa*
        Mieli on jo parempi.
        Mullakin alkaa suht.uusi harrastus, pari kertaa ennen kokeillut, eli vesijumppa.
        Tykkäsin kovasti parin kerran perusteella ja nyt sitten syyskuun alussa alkaakin jumpparyhmä lähiuimahallissa, johon olen ilmoittautunut. Muuten aion käydä kävelylenkeillä ja käyttää hyötyliikuntaa hyväksi. Rahaa kun ei ole aivan liikaa jumppaan laittaa... Vaikka mieli kyllä tekisi!
        Hyvää viikonalkua kaikille !!

sori kun tungen teidän keskusteluunne mukaan..mutta tulkaa mukaan elokuussa starttaavan painonpudotushaasteeseen www.fitfarm.fi...ilmottautuminen siellä käy nyt kuumana. toivoisin teille kaikille samaa hyvää oloa kun mulla nyt, itse olin mukana toukokuun ryhmässä. saatte ryhmän tuen ja ohjeet syömiseen. Oikeesti, se toimii. ei todellakaan vippaskonsteja, vaan kunnolla syömistä ja mikä parasta: TULOKSIA :))). helppoa kun ei itse tarvi miettiä mitä seuraavaksi syö kun katsoo ohjeesta. ystävällisin vinkein vaan ;) No? älä epäröi enää...!!

• anonymousss
        ex-läsä kirjoitti:

sori kun tungen teidän keskusteluunne mukaan..mutta tulkaa mukaan elokuussa starttaavan painonpudotushaasteeseen www.fitfarm.fi...ilmottautuminen siellä käy nyt kuumana. toivoisin teille kaikille samaa hyvää oloa kun mulla nyt, itse olin mukana toukokuun ryhmässä. saatte ryhmän tuen ja ohjeet syömiseen. Oikeesti, se toimii. ei todellakaan vippaskonsteja, vaan kunnolla syömistä ja mikä parasta: TULOKSIA :))). helppoa kun ei itse tarvi miettiä mitä seuraavaksi syö kun katsoo ohjeesta. ystävällisin vinkein vaan ;) No? älä epäröi enää...!!

hyvä ex-läsä. Linkkisi ei toimi... ?

• nennah82 kirjoitti:

kyl aika rajusti sanottu, mut älä välitä, pääasia et ite tiedät sisimmässäs mikä on tänhetkinen tavoite ja sillee. Näitä kuulee itsekin joskus tyyliin et kai vaan oo raskaana jne. Tiedän.....se tuntuu pahalta, todella pahalta, mut pitää vaan ajatella positiivisesti ja jatkaa eteenpäin. Katotaan kui naapurin suu sit menee ku jonain päivänä kävelet ohi muuttuneena ja hoikistuneena, eiks niin. Mä kävin eilen illalle hölkkä/kävely lenkille, mies ja koira kirittämässä ja voitte uskoa e olin kuolla ku tulin kotiin.....oli hiestä märkä ja jalat oli ihan hyytelöö, mies vaan kannusti e siitä se lähtee. Nyt kuulemma täytyis lähtee ihan vaan palauttavalle lenkille ja vatsaliikkeitä kans tein viis ja nekin tuntuu, huh huh. Kyl onb ihminen rapakunnossa, no tästä se lähtee niinku mies sano. Perjantaina palaillaan asiaan. Ai niin ekä työpäivä takana ja hyvällä fiiliksellä edelleen.

• minnie89
        Mami35 kirjoitti:

kyl aika rajusti sanottu, mut älä välitä, pääasia et ite tiedät sisimmässäs mikä on tänhetkinen tavoite ja sillee. Näitä kuulee itsekin joskus tyyliin et kai vaan oo raskaana jne. Tiedän.....se tuntuu pahalta, todella pahalta, mut pitää vaan ajatella positiivisesti ja jatkaa eteenpäin. Katotaan kui naapurin suu sit menee ku jonain päivänä kävelet ohi muuttuneena ja hoikistuneena, eiks niin. Mä kävin eilen illalle hölkkä/kävely lenkille, mies ja koira kirittämässä ja voitte uskoa e olin kuolla ku tulin kotiin.....oli hiestä märkä ja jalat oli ihan hyytelöö, mies vaan kannusti e siitä se lähtee. Nyt kuulemma täytyis lähtee ihan vaan palauttavalle lenkille ja vatsaliikkeitä kans tein viis ja nekin tuntuu, huh huh. Kyl onb ihminen rapakunnossa, no tästä se lähtee niinku mies sano. Perjantaina palaillaan asiaan. Ai niin ekä työpäivä takana ja hyvällä fiiliksellä edelleen.

todellakin siitä lähtee ja muuttuu jopa mukavaksi ajankuluksi:D Tiedän, kun itse aloitin myös totaalisen rapakunnossa (hengästyin jo 3. kerrokseen rappusia kävellessä), mutta jo kuukaudessa on alkanut tuntua paremmalta.

Mua harmittaa tosi paljon, kun olin tässä eilen Sonispheressä ja säilyin muuten ehjänä, mutta jouduin kävelemään paljain jaloin litimärät avokkaat jalassa koko päivän, joten jalat on nyt todella pahoilla avohaavoilla. No, ei pitäisi valittaa, kun joillekin kävi siellä oikeasti kehnosti, todella ikävää:( Itsepähän olin pässi ja tein tyhmän kenkävalinnan. Näillä jaloilla ei kuitenkaan kävellä lenkkareilla, vaan varvasläpsyillä. Niiden kanssa taas ei voi mennä jumppaan eikä kävelemään. Voikohan salilla touhuta paljain jaloin? Mitäs nyt tekis, harmittaa vaan, kun jos about viikon tekemättä mitään, tuntuu kuin aloittaisi taas ihan nollasta liikunnan.

• ex-läsä
        anonymousss kirjoitti:

hyvä ex-läsä. Linkkisi ei toimi... ?

googlaa se sitten :)

• Herkkupeppu19
        minnie89 kirjoitti:

todellakin siitä lähtee ja muuttuu jopa mukavaksi ajankuluksi:D Tiedän, kun itse aloitin myös totaalisen rapakunnossa (hengästyin jo 3. kerrokseen rappusia kävellessä), mutta jo kuukaudessa on alkanut tuntua paremmalta.

Mua harmittaa tosi paljon, kun olin tässä eilen Sonispheressä ja säilyin muuten ehjänä, mutta jouduin kävelemään paljain jaloin litimärät avokkaat jalassa koko päivän, joten jalat on nyt todella pahoilla avohaavoilla. No, ei pitäisi valittaa, kun joillekin kävi siellä oikeasti kehnosti, todella ikävää:( Itsepähän olin pässi ja tein tyhmän kenkävalinnan. Näillä jaloilla ei kuitenkaan kävellä lenkkareilla, vaan varvasläpsyillä. Niiden kanssa taas ei voi mennä jumppaan eikä kävelemään. Voikohan salilla touhuta paljain jaloin? Mitäs nyt tekis, harmittaa vaan, kun jos about viikon tekemättä mitään, tuntuu kuin aloittaisi taas ihan nollasta liikunnan.

Oivoi toi jalkajuttu. :( Meidän salilla on ainakin kenkäpakko.. Tosin näkeehän siellä välillä niitä sukkasillaan/varpasillaan olevia, joten en usko että siitä kukaan kuitenkaan tulisi valittamaan.

• Herkkupeppu19
        Herkkupeppu19 kirjoitti:

Oivoi toi jalkajuttu. :( Meidän salilla on ainakin kenkäpakko.. Tosin näkeehän siellä välillä niitä sukkasillaan/varpasillaan olevia, joten en usko että siitä kukaan kuitenkaan tulisi valittamaan.

Tänään vaaka näytti 55,9kg, olen tyytyväinen! Koko viikkona en ole repsahtanut herkkuihin. Olen syönyt hieman vähemmän kuin normaalisti (pienentänyt ruoka-annoksia), ja syönyt terveellisesti (salaattia, vihanneksia, kanaa yms). Seuraavassa viikon liikuntoja:

Ma: Pyöräily 2 tuntia (n.25km)
        Ti: Sali 1 tunti
        Ke: Lepo
        To: Sali 1 tunti
        Tänään tai viikonloppuna olisi vielä tarkoitus mennä lenkille ja treenata jumppapallolla. Ite tykkään tosi paljon tehä tolla jumppapallolla vatsoja, selkiä, kylkiä yms, sillä pallo myötäilee kehoa mukavasti ja noiden liikkeiden tekeminen on hauskempaa (ja myös tehokasta!). Voittaa lattialla treenaamisen ihan milloin vain!

Miten teillä muilla on viikko sujunut? :)

• minnie89
        Herkkupeppu19 kirjoitti:

Tänään vaaka näytti 55,9kg, olen tyytyväinen! Koko viikkona en ole repsahtanut herkkuihin. Olen syönyt hieman vähemmän kuin normaalisti (pienentänyt ruoka-annoksia), ja syönyt terveellisesti (salaattia, vihanneksia, kanaa yms). Seuraavassa viikon liikuntoja:

Ma: Pyöräily 2 tuntia (n.25km)
        Ti: Sali 1 tunti
        Ke: Lepo
        To: Sali 1 tunti
        Tänään tai viikonloppuna olisi vielä tarkoitus mennä lenkille ja treenata jumppapallolla. Ite tykkään tosi paljon tehä tolla jumppapallolla vatsoja, selkiä, kylkiä yms, sillä pallo myötäilee kehoa mukavasti ja noiden liikkeiden tekeminen on hauskempaa (ja myös tehokasta!). Voittaa lattialla treenaamisen ihan milloin vain!

Miten teillä muilla on viikko sujunut? :)

Mulla vaaka näytti nyt äsken 69,4kg, viimeksi oli siis 70,2. (En ollut syönyt mitään, kun aamulla oli kiire, joten olkoon nyt aamupaino tuohon aikaan:D)

Ajattelin, että tän viikon saldo on hyvä, jollei paino ole noussut, eilen se oli vielä 70,2, joten siitä katsoen ei olisi mitään muutosta. Tuntui nyt kuitenkin hyvältä nähdä tuo 69,4 vaikka ois vähän virhettäkin, yli 2 vuotta siitä, kun paino viimeksi alkanut kutosella:)

Liikuntakin jäi tosiaan noiden jalkojen takia täysin, kun huomasin että kaikenlainen jaloillaan olo sattui, eli tuskin olisi salille menosta tullut mitään. Tänään aionkin sitten mennä ekaa kertaa pitkästä aikaa, jee!

Herkkupeppu, aika hyvin kun olet säilyttänyt malttisi herkkujen suhteen! Itselläni oli siitäkin nurinkurinen viikko, että paino laski just nyt alle 70, vaikken liikkunut ja kävin mm. festareilla syömässä ravintoarvotonta mättöä, yhtenä iltana ravintolassa ihan miettimättä kaloreita ja annoskokoja, jäätelöllä pari kertaa jne. No, kunhan ei jää tälle linjalle, niin voihan sitä näemmä välillä ottaa laiskimusviikon:)

• Herkkupeppu19
        minnie89 kirjoitti:

Mulla vaaka näytti nyt äsken 69,4kg, viimeksi oli siis 70,2. (En ollut syönyt mitään, kun aamulla oli kiire, joten olkoon nyt aamupaino tuohon aikaan:D)

Ajattelin, että tän viikon saldo on hyvä, jollei paino ole noussut, eilen se oli vielä 70,2, joten siitä katsoen ei olisi mitään muutosta. Tuntui nyt kuitenkin hyvältä nähdä tuo 69,4 vaikka ois vähän virhettäkin, yli 2 vuotta siitä, kun paino viimeksi alkanut kutosella:)

Liikuntakin jäi tosiaan noiden jalkojen takia täysin, kun huomasin että kaikenlainen jaloillaan olo sattui, eli tuskin olisi salille menosta tullut mitään. Tänään aionkin sitten mennä ekaa kertaa pitkästä aikaa, jee!

Herkkupeppu, aika hyvin kun olet säilyttänyt malttisi herkkujen suhteen! Itselläni oli siitäkin nurinkurinen viikko, että paino laski just nyt alle 70, vaikken liikkunut ja kävin mm. festareilla syömässä ravintoarvotonta mättöä, yhtenä iltana ravintolassa ihan miettimättä kaloreita ja annoskokoja, jäätelöllä pari kertaa jne. No, kunhan ei jää tälle linjalle, niin voihan sitä näemmä välillä ottaa laiskimusviikon:)

minnie89: Joo, itsekkin kyllä olen ollut tosi tyytyväinen. :) Esim kun jumbossa mulle jaettiin ilmasia suklaita, niin silloinkin pystyin säilyttämään itsehillintäni ja annoin ne kaverille! Tällä linjalla jatketaan. ;) Aika hyvin kun paino sulla kuitenkin laskenu! Kyllähän välillä niitä herkuttelupäiviä saa pitää. Ite vaa koen sen et on helpompi jos aluks ainaki on kokonaan syömättä. :)

• -Mireille-
        Herkkupeppu19 kirjoitti:

minnie89: Joo, itsekkin kyllä olen ollut tosi tyytyväinen. :) Esim kun jumbossa mulle jaettiin ilmasia suklaita, niin silloinkin pystyin säilyttämään itsehillintäni ja annoin ne kaverille! Tällä linjalla jatketaan. ;) Aika hyvin kun paino sulla kuitenkin laskenu! Kyllähän välillä niitä herkuttelupäiviä saa pitää. Ite vaa koen sen et on helpompi jos aluks ainaki on kokonaan syömättä. :)

Paino pysynyt samassa :( No, mutta tästä jatketaan... Tämä viikko on mennyt hyvin liikunnan puolella, mutta huonommin syömisten kanssa. On ollut koko ajan mielitekoja ja tehnyt mieli kauheasti suklaata, mutta ONNEKSI olen saanut pidettyä karkkilakon.

Keskiviikkona kävin ratsastamassa ja oli tosi mahtavaa! Varasimme uuden ajan jo ensi viikolle, joten ehkä tästä tulee uusi harrastus. Hevoskärpänen puri :D

Lämpöä taas riittää, joten ihanaa viikonloppua kaikille!

• MaiSULI02
        -Mireille- kirjoitti:

Paino pysynyt samassa :( No, mutta tästä jatketaan... Tämä viikko on mennyt hyvin liikunnan puolella, mutta huonommin syömisten kanssa. On ollut koko ajan mielitekoja ja tehnyt mieli kauheasti suklaata, mutta ONNEKSI olen saanut pidettyä karkkilakon.

Keskiviikkona kävin ratsastamassa ja oli tosi mahtavaa! Varasimme uuden ajan jo ensi viikolle, joten ehkä tästä tulee uusi harrastus. Hevoskärpänen puri :D

Moikka kaikille!

Paino pysynyt samassa, kuin viime viikolla eli 85kg. Niin ja tosiaankin se lähtö oli 87,5kg, joten 2,5kg pudotusta, eikä 1,5kg kuten viime viikolla olin väärin laskenut :) Helle on syönyt aivonikin, söispä tätä mahaakin vähän pois! :)

Ihan tyytyväinen oon pudotukseen, ottaen huomioon, että nyt on menkatkin ja turvotusta aikalailla. Eikun eteenpäin, sanoi mummo lumessa! :)

Liikkunut olen tunnin mittaisia sauvalenkkejä 2krt tällä viikolla, sunnuntaina vielä samanlainen. Laitoin töissä itselleni askelmittarin yksi päivä ja hämmästyttävää, mitä se näytti: 14900 askelta 8,5h aikana ja 7.7km. Kyllä siellä hiki päässä saakin ravata! :)

Tsemppiä viikkoon kaikille!
        Maisuli

• krassi
        MaiSULI02 kirjoitti:

Moikka kaikille!

Paino pysynyt samassa, kuin viime viikolla eli 85kg. Niin ja tosiaankin se lähtö oli 87,5kg, joten 2,5kg pudotusta, eikä 1,5kg kuten viime viikolla olin väärin laskenut :) Helle on syönyt aivonikin, söispä tätä mahaakin vähän pois! :)

Ihan tyytyväinen oon pudotukseen, ottaen huomioon, että nyt on menkatkin ja turvotusta aikalailla. Eikun eteenpäin, sanoi mummo lumessa! :)

Liikkunut olen tunnin mittaisia sauvalenkkejä 2krt tällä viikolla, sunnuntaina vielä samanlainen. Laitoin töissä itselleni askelmittarin yksi päivä ja hämmästyttävää, mitä se näytti: 14900 askelta 8,5h aikana ja 7.7km. Kyllä siellä hiki päässä saakin ravata! :)

Tsemppiä viikkoon kaikille!
        Maisuli

en ehtinyt eilen tietsikan ääreen,mutta aamupunnitus näytti 79 kg ,400 gr paino pudonnut viikossa.Olin eilen uimassa ja aion mennä tänäänkin,senverran hellettä on luvattu viikonlopuksi että kannattaa nauttia näistä ihanista keleistä viel kun niitä riittää :))

• -Mireille- kirjoitti:

Mireille, mulla kans sama tilanne eli paino pysyi samana ku viime vkolla eli tasan 86. No ei anneta sen lannistaa vaan sitkeesti jatketaan eteeenpäin, eiks vaan? Mulla toi nutrauski menny vähä penkin alle ku täs on ollu kaikenlaista mm. uus työpaikka ja kiire. Mut jatkan sitä ku tilanne tästä rauhottuu. Kävin tällä vkolla kahdesti hölkkä/kävely lenkillä siis minä joka inhoon juoksemista ja sen se oli näköstäki. Tuntu ku olis norsu ollu juoksemassa, joka paikka lölly ja sattu. Mies oli mukana kiritämässä ja kotiintullessa olin puolikuollu,plääh! Toinen kerta meni jo hiukan paremmin joten enköhän mä pikkuhiljaa ala tota juoksua harrastaa, ehkä. Nyt on kiehumassa kahdeksas maijallinen mehua, joten hikoiltu on tänäänki vaik en liikunnalla. Tsemppiä kaikille ens vkolle ja onnittelut kaikille pudottajille!

• heini<3

Mulla nyt ihan motivaatio hukassa ja just jotain tän suuntaista apua kaipaan et ryhmässä toinen toistaan tuetaan!

Olen maaliskuussa saanut kolmannen lapseni ja raskauskilot on sitkeessä! Mulle tuli yhteensä 40kg!! Pituus on 164kg ja paino nyt 76.9kg. oli maaliskuussa laitokselta lähdettäessä 99 kg!

Nimimerkki: heini

• ani_liini

Nimimerkki: ani_liini
      Ikä: Paljon
      Nykyinen paino: 76 kg
      Tavoite jouluna:66 kg
      Lopullinen tavoite: 66kg
      Tapa, jolla aion laihtua: kaloreiden laskeminen liikunnan lisääminen
      Liikuntatavoite (jos sellainen on): 45min joka päivä jotain

Pidetään virallisena punnituspäivänä PERJANTAITA.

Nyt on Maanantai, kerron kainka on alkanut ensi perjantaina.
      Olen kesän herkuttelujen ja liikunnan vähäisyyden takia lihonut 6kg parissa kuukaudessa. Yleensä onnistun pudottamaan painoa kalorit laskemalla ja liikuntaa lisäämällä, nyt ei tahdo onnistua. Jospa tästä ryhmästä olisi apua!

• -Mireille-

ja uudet kujeet... Viime viikolla liikuntaa kertyi 4 kertaa: 1*lenkillä, 2*pyöräilemässä ja 1* ratsastamassa. Tällä viikolla aion liikkua vähintään sen 5 kertaa, se on päätetty. Tänään illalla lähdetään miehen kanssa pyöräilemään ja huomenna ajattelin käydä zumbaamassa, kun on tutustumisviikko.

Mami35: joo nyt sitkeästi vaan jatketaan niin kyllä se paino siitä taas putoaa! Juoksu on siitä mukava liikuntalaji, kun siinä huomaa oman kunnon kohenemisen tosi nopeasti. Joten tsemppiä sulle harjoitteluun :) !

Tervetuloa mukaan heini

• ani_liini
        -Mireille- kirjoitti:

ja uudet kujeet... Viime viikolla liikuntaa kertyi 4 kertaa: 1*lenkillä, 2*pyöräilemässä ja 1* ratsastamassa. Tällä viikolla aion liikkua vähintään sen 5 kertaa, se on päätetty. Tänään illalla lähdetään miehen kanssa pyöräilemään ja huomenna ajattelin käydä zumbaamassa, kun on tutustumisviikko.

Mami35: joo nyt sitkeästi vaan jatketaan niin kyllä se paino siitä taas putoaa! Juoksu on siitä mukava liikuntalaji, kun siinä huomaa oman kunnon kohenemisen tosi nopeasti. Joten tsemppiä sulle harjoitteluun :) !

Tervetuloa mukaan heini

Aloitin Maanantaina 1200kcal dieetin. Lasken tarkkaan kalorit se on minulla ainoa tie onnistumiseen. Onneksi teen työtä kotona joten kaloreiden laskeminen on melko helppoa. Syön paljon kalaa, myös perunaa, väittävät perunan lihottavan mutta se on täyttävää kalorimäärään verrattuna, pitää vain katsoa lisukkeet tarkasti. Vihannekset ovat tähän vuodenaikaan hyviä ja edullisia, niistä saa monenlaista ruokaa, teen aika usein gratiineja vähärasvaisesta juustosta ja vihanneksista.
        Maitorahka marjojen kanssa on hyvä ja vähäkalorinen proteiinen lähde. Olen ihan kylläinen vielä on silti 120 kaloria syömättä, otan vähän rahkaa ja mansikoita iltapalaksi.
        Punnitus tapahtuu Perjantaina, painoin aloittaessa 76kg, olen 163cm pitkä.

• ambres

Vieläkö mahtuu mukaan. Pikatsekkauksella olisin reippaasti paksukaisin täällä...

Nimimerkki: ambres

Nykyinen paino: Viime perjantaina painoin 146,7

Tavoite jouluna: 120 kiloa, 36,7kiloa miinusta, onhan se paljon, en oikein tiedä miten käy en halua yhtään kiloa ainakaan takasin, saa nähdä millä vauhdilla lähtis, jatkan kuitenkin...

Lopullinen tavoite: ... niin eli jatkan kuitenkin kunnes painan n. 70-80 kiloa ja sitten mietin onko olo ja elo hyvä. ja toivottavasti tämä tapahtuisi jo sanotaan nyt viiden vuoden sisään niin että aluksi tippuis nopeammin ja myöhemmin sitten sopivaa vauhtia, mikä se nyt onkaan

Tapa, jolla aion laihtua: Ruokavalio, elinikäinen muutos, terveellisempää (lue: palautunut makuaisti) ja vähemmän (lue: leipää ja karkkia), en laita yksityiskohtia, menee pitkäksi, kysykäätten jos kiinnostaa..

Liikuntatavoite (jos sellainen on): 4-7 x viikossa, nyt kävelen, toivottavasti jonain päivänä vaihtoehtona olisi myös hölkkääminen, elinikäiseksi tavaksi.

jes
      see you on friday
      -ambres

• minnie89

ja tsemppiä suureen pudotukseen! 26,7 kg tuntuu kyllä aika hirmuiselta vauhdilta jouluun mennessä, mutta sulla tippuu alkuun varmaan todella hyvin.

• minnie89

tällä viikolla, puntariin heilahti 69,6kg. Toisaalta viimeksi mittasin iltapäivästä ja siksi tulos oli vain 69,4, joten eipä onneksi paino ole noussutkaan. Hassua vaan, kun olen nyt viime päivinä yrittänyt jopa "nähdä nälkää" ja syönyt esim. aamupalan (2 palaa leipää/jogurtti) ja kevyen pääruuan kuten kana/fetasalaatin joskus illemmalla marjoja ja jonain päivinä hedelmiä kohtuudella, en muuta. Tuosta yhteenä max. 1200-1300kcal. Lisäksi olen ollut liikkeessä aivan jatkuvasti hyötyliikunnan puolesta, ja käynyt vielä salillakin 4 kertaa punnitusvälillä. Toisinaan tällaiseen tilanteeseen on mulla auttanut kunnon mässäyspäivä, joten pitäisköhän kokeilla nytkin.

Mutta kaipa se tästä taas iloksi muuttuu, periksi en ainakaan aio antaa:D Mites muilla mennyt?

• Ambres

Uudenlaista elämää takana siis 5 päivää.

Paino nyt 142,2 kg
        Lähtöpaino 146,7 kg
        Pudotusta - 4,5 kg
        tot. -4,5 kg

Kohtuuhyvät fiilikset, pitkä matka tuo vähän alakuloa tähän eloon, mutta eteenpäin vaan, en todellakaan tahdo enää keskeyttää. Vaikee varmaan kuvitella mutta ootan tosi paljon että lukema alkais ... -.. niin 13:lla. !! On tää hurjaa, tavoite on PUOLITTAA mut...!

Vauhti on varmaan ihan hyvä tähän alkuun, toivottavasti ei ihan vielä lähtis hidastuu hirveesti.

-Ambres

• Herkkupeppu19
        Ambres kirjoitti:

Uudenlaista elämää takana siis 5 päivää.

Paino nyt 142,2 kg
        Lähtöpaino 146,7 kg
        Pudotusta - 4,5 kg
        tot. -4,5 kg

Kohtuuhyvät fiilikset, pitkä matka tuo vähän alakuloa tähän eloon, mutta eteenpäin vaan, en todellakaan tahdo enää keskeyttää. Vaikee varmaan kuvitella mutta ootan tosi paljon että lukema alkais ... -.. niin 13:lla. !! On tää hurjaa, tavoite on PUOLITTAA mut...!

Vauhti on varmaan ihan hyvä tähän alkuun, toivottavasti ei ihan vielä lähtis hidastuu hirveesti.

-Ambres

Tää viikko on ollu tappioviikko.. Sorruttua on tullu, ja vielä iski kuume niin ei ole edes päässyt liikkumaan. On tullu vaan istuttua ja maattua kotona. :( Melkeen kilo tullut viime punnituksesta ylöspäin. Noh, tästä lähdetään sitte taas uuteen nousuun, tai siis laskuun! Kunhan nyt taas parannun nii pääsee liikkumaan. Ensi viikkoon taas :)

• pp89
        Herkkupeppu19 kirjoitti:

Tää viikko on ollu tappioviikko.. Sorruttua on tullu, ja vielä iski kuume niin ei ole edes päässyt liikkumaan. On tullu vaan istuttua ja maattua kotona. :( Melkeen kilo tullut viime punnituksesta ylöspäin. Noh, tästä lähdetään sitte taas uuteen nousuun, tai siis laskuun! Kunhan nyt taas parannun nii pääsee liikkumaan. Ensi viikkoon taas :)

moi!
        tää on just sitä mitä mä tarviin, ainakin luulen niin!
        nimim. pp89
        ikä 21
        pituus 160cm paino 68,1kg tänäaamuna.
        jouluna tav.paino: 60kg, lopullinen tavoite 58kg
        onneks viikonloppuna on töitä niin en pääse juopottelemaan, se kun on mulla aika iso tekijä painonnousussa :/ tietty tykkään sipsistä, burgereista, pizzasta ja karkista ihan älyttömästi :/ tai en edes tiedä tykkäänkö, mutta jostain hemmetin syystä niitä tulee aina vedettyä hirveet määrät. en kyllä voisi ikinä kuvitella itteäni jossain herkkulakossa :D
        tässä viikossa on positiivista se että flunssa alkaa ehkä helpottaa, ke kävin stepissä, tänää spinningissä ja huomenna ois bodypump :) sunnuntaina jos jaksaa niin aerobic. kyllä tää tästä, pakkohan se on!
        Haluan laihtua koska haluan näyttää hyvältä, olla terveempi ja parempi kuntoinen! aika iso motivaattori on just muiden veemäiset kommentit ja katseet :P Vasta näiden viime kuukausien aikana olen oikeasti kokenu liikunnasta mielettömän hyvää oloa, ja toivon että tää fiilis kestää eikä jostain syystä tyrehdy niinkuin aina ennen.

• Herkkupeppu19 kirjoitti:

täältä munki puolelta. Junnaa junnaa ja alkaa tympii, ku kumminki olen koko vkon liikkunu, hölkkä/kävelylenkkejä tehny ja omalla kuntosalillaki käyny ja paino ei silti laske, no onneks ei lisäännykään, mut pudotusta odotinLeivän olen jättäny vallan ja karkkilakko on päällä myös sipsit, juustot, jogurtit ja kaikki makee on pannassa. Jotain on pielessä ku mitään ei silti tapahdu, mikä? No ehkä se tästä iloksi viä muuttuu toivotaan ainaki. Vkonloppuja kaikille ja onnittelut pudottajille!

• -Mireille-
        Mami35 kirjoitti:

täältä munki puolelta. Junnaa junnaa ja alkaa tympii, ku kumminki olen koko vkon liikkunu, hölkkä/kävelylenkkejä tehny ja omalla kuntosalillaki käyny ja paino ei silti laske, no onneks ei lisäännykään, mut pudotusta odotinLeivän olen jättäny vallan ja karkkilakko on päällä myös sipsit, juustot, jogurtit ja kaikki makee on pannassa. Jotain on pielessä ku mitään ei silti tapahdu, mikä? No ehkä se tästä iloksi viä muuttuu toivotaan ainaki. Vkonloppuja kaikille ja onnittelut pudottajille!

Hoh hoijaa... Ei tääläkään kovin hyvin mene. Liikuntaa on tullut harrastettua taas ihan ok, mutta ne syömiset!!! Painosta ei ole tarkkaa tietoa, sillä puntaristani oli loppunut patterit. Mutta tiedän, että ei ole ainakaan laskenut, todennäköisesti jopa noussut :(

Nyt alkaa itseäkin todella kovaa ärsyttää tämä saamattomuus! Pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni, että tämä projekti onnistuisi! Päätin sen, että huomenna kaivan painonvartijoiden cd ohjelman esille ja kokeilen pisteiden laskua. Josko siitä saisi uutta puhtia tähän touhuun.

Tsemppiä teille kaikille, kyllä me vielä onnistutaan!! Onneksi jouluun on vielä monta monta viikkoa aikaa, joten vielä on hyvä mahdollisuus saada upeita tuloksia!! Onnea Ambres todella hyvästä tuloksesta! Ja tervetuloa mukaan pp89.

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille.

• krassi
        -Mireille- kirjoitti:

Hoh hoijaa... Ei tääläkään kovin hyvin mene. Liikuntaa on tullut harrastettua taas ihan ok, mutta ne syömiset!!! Painosta ei ole tarkkaa tietoa, sillä puntaristani oli loppunut patterit. Mutta tiedän, että ei ole ainakaan laskenut, todennäköisesti jopa noussut :(

Nyt alkaa itseäkin todella kovaa ärsyttää tämä saamattomuus! Pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni, että tämä projekti onnistuisi! Päätin sen, että huomenna kaivan painonvartijoiden cd ohjelman esille ja kokeilen pisteiden laskua. Josko siitä saisi uutta puhtia tähän touhuun.

Tsemppiä teille kaikille, kyllä me vielä onnistutaan!! Onneksi jouluun on vielä monta monta viikkoa aikaa, joten vielä on hyvä mahdollisuus saada upeita tuloksia!! Onnea Ambres todella hyvästä tuloksesta! Ja tervetuloa mukaan pp89.

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille.

ikävämpi homma kun paino jumittaa,nimim.kokemusta on.Minulla itselläni meni aikas hyvin tämä viikko,tuntuu että oon päässyt siihen olotilaan että jess..nyt laihdutetaan eikä vain jossitella.Paino pudonnut 1,6 kg ilman tuskaa.Olen lenkkeillyt koiran kanssa,uinut ja keskiviikkona oli siis ihan kamalan tehokas bodystep tunti.Kun vaan pystyis pitämään ton liikunta ja jumppaharrastuksen säännöllisenä,niin johan on kumma ellei laihdu tai edes kiinteydy :)
        Huomenna kokeillaan hot lady joogaa,jos se on kivaa,niin taidan alkaa harrastaan.
        Jaksamista vaan kaikille,kyllä se siitä :D

• ani_liini
        krassi kirjoitti:

ikävämpi homma kun paino jumittaa,nimim.kokemusta on.Minulla itselläni meni aikas hyvin tämä viikko,tuntuu että oon päässyt siihen olotilaan että jess..nyt laihdutetaan eikä vain jossitella.Paino pudonnut 1,6 kg ilman tuskaa.Olen lenkkeillyt koiran kanssa,uinut ja keskiviikkona oli siis ihan kamalan tehokas bodystep tunti.Kun vaan pystyis pitämään ton liikunta ja jumppaharrastuksen säännöllisenä,niin johan on kumma ellei laihdu tai edes kiinteydy :)
        Huomenna kokeillaan hot lady joogaa,jos se on kivaa,niin taidan alkaa harrastaan.
        Jaksamista vaan kaikille,kyllä se siitä :D

Tulee vasta viikko kun aloitin dieetin, Perjantainan punnitsin, kilo oli lähtenyt. Ensimmäisellä viikolla paino laskee helposti, suurin osa on varmaan nestettä.
        Hyvin on alkanut, vielä ei ole tullut repsahduksia. Toivotaan että onnistun tavoitteessani. Samaa toivon myös muille kilvoittelijoille.
        Ei kannata masentua jos välillä tulee takapakkia, pitää vain jatkaa sinnikkäästi siitä mihin jäi.
        Kala ja vihannekset kuuluvat päivittäiseen ruokailuuni, perunaa syön myös aika paljon. Punnitsen kaiken mitä syön, käytän netin kalorilaskuria, 1200 kaloria päivässä, sillä laihtuu varmasti jos vähänkään viitsii liikkua.

• valas*

Aloitin 28.7 Alkupaino 83 kiloa Tavoite jouluna 65kg
      Pituus 163 cm
      ikä 46 v
      Nainen

Nyt 23.8 Paino 75 kiloa

Laihtuminen siis hyvässä käynnissä.
      Laihdutusmetodini on yksinkertainen
      Juon vettä
      syön säännöllisesti
      en syö Mitään missä on valkoisia jauhoja
      en syö makeita, karkkeja tai jätskiä
      en syö lihaa
      en syö kalaa.
      en syö riisiä enkä makaroonia.

syön kalaa,
      vihanneksia
      muutaman hedelmän viikossa,
      juureksia.
      -perunaa välttelen
      ruisleipää syön joskus,
      ruisnäkkäriä pari palaa päivässä,
      käytän voita tai sulatejuustoa,
      vihanneskeittoja olen tehnyt,
      ja juuressosekeittoa muutaman kerran.
      Aika yksitoikkoista on, alkaa tulla rehut korvistakin ulos mutta maksaa vaivan kun olen Jouluna hoikka!

• kjeh

oon huomannu et esim musavideoiden kattominen inspaa mua ihan hirveesti. ku makeanhimo yllättää niin voi kattoa esim seuraavan videon: http://www.youtube.com/watch?v=zr_c5rqvSg4
        sitten voi taas mietiskellä hetken että tosiaan, miltä halusikaan näyttää. ainakin mä saan aina hirveet inspat tommosista. :D kuvat toimii myös. käyttääkö muut tätä taktiikkaa?

• Nutrianne
        kjeh kirjoitti:

oon huomannu et esim musavideoiden kattominen inspaa mua ihan hirveesti. ku makeanhimo yllättää niin voi kattoa esim seuraavan videon: http://www.youtube.com/watch?v=zr_c5rqvSg4
        sitten voi taas mietiskellä hetken että tosiaan, miltä halusikaan näyttää. ainakin mä saan aina hirveet inspat tommosista. :D kuvat toimii myös. käyttääkö muut tätä taktiikkaa?

Voih, tahtoo tuollaisen vartalon.........
        Mutta saako sellaista koskaan? 36v, 20 kg ylipainoa, 2 lasta synnyttänyt, ei jaksa liikkua.
        Vaan saisko tuollaista vartaloa enää vaikka tekis kuinka töitä? Vaikka kuinka laihduttais ja jumppais?
        Taitaa olla niin nuoria nuo naiset että vielä vartalo pysyy noin timmissä kunnossa.
        Perhana, yritetään me vaan tässä laihduttaa ja meikä nutrata.... Josko ees hoikka jos ois.... Huoh...

Joo ei enää niinkään tee mieli sitä herkkua mitä juuri äsken vielä halutti...

• Ambres

No niin, niinpä siinä kävi, että vauhti jo hidastui, mutta ei kai tässä muuta kuin eteenpäin, paluu entiseen ei ole vaihtoehto! tätä vauhtia en tosin saavuta joulukuun tavoitettani, mutta mitäs tuosta kyllä se kuorma kevenee hitaamminkin..
      Olen kuitenkin pärjäillyt hyvin muuttuneella ruokavaliolla eli eiköhän sillä mene loppuelämä sitten joskus...

pidemmittä pulinoitta lukemiin.. Eli 900 grammaa irtos tällä vkolla.

Paino nyt 141,3 kg
      Lähtöpaino 146,7 kg
      Pudotusta edellisvkoon - 0,9 kg
      tot. -5,4 kg

-Ambres

Tsemppiä vaan muillekin, teille ne kilot luonnollisesti on tiukemmassa. Mutta jaksakaa jatkaa, tulos palkitsee!!

• pp89

Jee! Tänää punnitsin itseni: 67,5kg, eli 600grammaa miinusta viime viikosta :) oon melko yllättyny koska olen ollut lomalla ja ruokailut on ollu sen mukaisia :) oon muuten pysytellyt selvinpäin, JES! tästä on hyvä jatkaa ;)

• minnie89

Heippa taas kaikille ja onnea edellisille, jotka kertoivat laihtuneensa:)

Itselläni on sopivasti lähes kuukausi mennyt tänne kiloja merkkaillessa, koska olen ollut mukana alusta asti. Vaikka muutos viime viikkoon ei ole kehuttava, muistaakseni 69,4 muuttui 69,1, niin alkuun verraten suunta on ainakin ollut oikea. (Lähtölukema 71,8 ja ennen ketjua jopa 77kg.) Enää 1,5 kg ja ollaan hitusen normaalipainon puolella, aika uskomatonta kun samoissa lukemissa ollut viimeksi yli 2 vuotta sitten.

Vinkkinä muillekin, että vaikka tämän viikon pudotus tuntuisi lannistalta, kantsii katsoa aloitustilannetta!

Täällä on usein vähän hiljaiseloa muina viikonpäivinä, haluaisiko joku kenties vaihtaa ajatuksia tiiviimmälläkin tahdilla (tämän lisäksi tietty)? Vois vaihtaa mailiosoitteita, jos löytyy kiinnostuneita:)

• oli sit tänään. Vähän jännitti mennä, mut -600g oli tulos. Jes.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2224
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      24
      1780
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1435
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      109
      1264
    5. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      15
      1229
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1035
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      944
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      864
    9. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      853
    10. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      74
      846
    Aihe