Uutinen pakettiauto kuskeille

enska.

Pakettiauton suurin sallittu nopeus Suomen tieliikenteessä on 100 km/h.
Kyllä moottoritiellä 120 km/h nopeusalueella pakettiauto saa ajaa maksimissaan 100 km/h.
Vanhojen ja ilman abs-järjestelmää olevien pakettiautojen maksiminopeus on 80 km/h.

Tiedän, tuli monelle pakettiauto kuskille yllätyksenä.

27

2005

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

että henkilöautot saa ajaa

50 alueella 50km/h
      60 alueella 60km/h
      80 alueella 80km/h
      100 alueella 100km/h
      120 alueella 120km/h

ja jos henkilöautoon on liitetty perävaunu niin max 80km/h olkoon sitten moottoritie tai ei !!!!!!!!!!!!

• pakettiauton

katsotko aina tekstivieststä että kyseessä on pakettiauto vai miten tunnistat?

esim poliisiauto transportterit ovat henkilöautoja, myöskin käytöstapoistetut.

myös sprintteri ambulanssit ovat henkilöautoja, kun ne myydään edelleen osa maalaa ne eri värisiksi mutta säilyttävät henkilöautoina.

myös vitoja saa henkilöautoina mm. kuriiri ja pakettitaksit..

KAIKILLA SAA AJAA MOOTTORITIELLÄ 120KM TUNNISSA, MYÖS MINUN VANHALLA BENSA MAIJA TRANSPORTTERILLA.....

• Rajoitteet.

Jos 9-hengen Bussin,- joka alunpitäen oli pakettiauto, niin jos tämänm rekisteröi jälleen pakettiautoksi, niin tätä autoa koskee pakettiauton määräykset. mm verotus ja muut säädökset.

Siis rekisteröinti määrää mikä auto on kyseessä. ei menneisyys.

• Raskas verotus.

"myös sprintteri ambulanssit ovat henkilöautoja, kun ne myydään edelleen osa maalaa ne eri värisiksi mutta säilyttävät henkilöautoina."
        ----------

Mutta, kannattaako noita autoja pitää henkilöautoina raskaan verotuksen takia.

• jjhgkjh
        Raskas verotus. kirjoitti:

"myös sprintteri ambulanssit ovat henkilöautoja, kun ne myydään edelleen osa maalaa ne eri värisiksi mutta säilyttävät henkilöautoina."
        ----------

niin , asiallinen kysymys, toisaalta en kyllä ostaisi muutenkaan 500 000 ajettuja vanhoja hälytysajoneuvoja, mutta, pitäähän jotkut vielä hengissä esim pajeroita, hj 61 ja hjd 80 maastureita, niin ei se vero enää siihen paljoa lisää ole.....ja nythän se huoltoauton/pakun verokaan ole enää noissa kaukana alkuperäiseen 3500kg henkilöautoon

• eiptarviabsia

Mistähän lakikirjasta ton ABS homman keksit???

• ei aloittaja....

mistä vitusta näitä puupäitä oikein kasvaa....

ihan suomen laista löytyy...

kattos järjestään 1995 jälkeisiä pakuja millä saa ajaa sataa niin kaikissa on air bag kuskilla ja abs...jos ei ole niin takuuvarmasti on 80h/lätkä perseessä.....puhun nyt 3500 kokonaispainoisista volkkareista ja mersuista....

• Kokonaispaino
        ei aloittaja.... kirjoitti:

kattos järjestään 1995 jälkeisiä pakuja millä saa ajaa sataa niin kaikissa on air bag kuskilla ja abs...jos ei ole niin takuuvarmasti on 80h/lätkä perseessä.....puhun nyt 3500 kokonaispainoisista volkkareista ja mersuista....

Tuo pakettiauto ei kerro vielä kaikkea mikä liittyy lakisääteisyyteen. Esim. suurinosa liikenteessä olevien pakettiautojen kokonaismassa on 3000kg molemmilla puolilla abs jarruja ei ole läheskään kaikissa vielä vuosituhannen vaiheessakaan.

• Rumasetä 1
        ei aloittaja.... kirjoitti:

Itselläni vm 2002 transporter ilman abs:ia ja saa kyllä ajaa sen 100 km/h.

• jarrrut
        Rumasetä 1 kirjoitti:

Itselläni vm 2002 transporter ilman abs:ia ja saa kyllä ajaa sen 100 km/h.

Uudemmissa pick upeissa ainakin osassa on absit ja toisissa ei, jos ei abseja saa ajaa vain 80 km/h!

• LP

• ratkaisee.
        jarrrut kirjoitti:

Uudemmissa pick upeissa ainakin osassa on absit ja toisissa ei, jos ei abseja saa ajaa vain 80 km/h!

Kuten tuossa ao. linkissä lukee niin omamassalla on merkitystä eli kaikilla paukuilla vuoden -81 jälkeen rekisteröidyillä saa ajaa 100:sta jos omamassa alle 1800kg, oli ABS tai ei! Ja suurin osa tuolla liikenteessä olevista pakuista on noita "tonniluokan" pakuja eli omamassa tuon 1800kg

• harmaaherra

Koska ajoneuvokohtainen nopeusrajoitus on VAIN verotekninen rangaistus alennetusta verosta, enkä näinollen vaaranna liikennettä (vaan itseasiassa parannan liikenteen sujuvuutta) niin ajan aina samaa tai nopeampaa vauhtia kuin henkilöautot

Pakettiautoni kulkee muuten paremmin kuin 98% esim moottoritien aamuliikenteen henkilöautoista - monet pakettiautot tekevät niin - - tiedän tämä tuli uutisena monelle henkilöautoilijalle

• Jossu.1991

Liikennesäännöt eivät koske sinua?
        Kun ensikerralla kävelet suojatietä, jyrään sun yli..koska suojatie säännöt ovat vanhanaikaisia.

• herraharmaa
        Jossu.1991 kirjoitti:

Liikennesäännöt eivät koske sinua?
        Kun ensikerralla kävelet suojatietä, jyrään sun yli..koska suojatie säännöt ovat vanhanaikaisia.

Se, että joku ajaa muun liikenteen kanssa samassa rytmissä sen sijaan, että veroteknisestä syystä ajaa muuta liikennettä hitaammin ja näin tehden aiheuttaa lisääntyneitä ohitustilanteita, jonoutumista ja yleistä hermojen kiristymistä on mielestäni merkittäväst suurempi turvallisuusongelma kuin se, ettei noudata verotuksellista rangaistusta, josta kärsii enimmäkseen muu autoliikenne.

Jos jalankulkijan yliajo ja em. perusteluni ovat mielestäsi liikenneturvallisuuden, liikenteen sujuvuuden yms aspektien valossa yhdenvertaisia, niin olet jälleen yksi hyvä esimerkki tielläliikkujista joiden takia liikennesääntöjä joudutaan tekemään - me muut pärjäisimme nykyistä merkittävästi paremmin pelkällä maalaisjärjellä

• johannesKas
        herraharmaa kirjoitti:

Se, että joku ajaa muun liikenteen kanssa samassa rytmissä sen sijaan, että veroteknisestä syystä ajaa muuta liikennettä hitaammin ja näin tehden aiheuttaa lisääntyneitä ohitustilanteita, jonoutumista ja yleistä hermojen kiristymistä on mielestäni merkittäväst suurempi turvallisuusongelma kuin se, ettei noudata verotuksellista rangaistusta, josta kärsii enimmäkseen muu autoliikenne.

Jos jalankulkijan yliajo ja em. perusteluni ovat mielestäsi liikenneturvallisuuden, liikenteen sujuvuuden yms aspektien valossa yhdenvertaisia, niin olet jälleen yksi hyvä esimerkki tielläliikkujista joiden takia liikennesääntöjä joudutaan tekemään - me muut pärjäisimme nykyistä merkittävästi paremmin pelkällä maalaisjärjellä

Eli et noudata liikennesääntöjä, vaan keksit itse omia sääntöjä.
        Eiköhän ajeta kaikki omien sääntöjen mukaan, niinkun esim. Intiassa?

• lex kallio
        johannesKas kirjoitti:

Eli et noudata liikennesääntöjä, vaan keksit itse omia sääntöjä.
        Eiköhän ajeta kaikki omien sääntöjen mukaan, niinkun esim. Intiassa?

ei se keneltäkään pois ole laki on laki.
        voit itse soveltaa lakia itsellesi sopivaksi, mutta vahingon sattuessä sinä joudut maksumieheksi

• 15+15=?

Aivan sama!

Ajan pk seudulla motarilla aina 140kmh mittarinopeutta, joka todellisuudessa on n.125kmh. (maastogepsin mukaan) 7-tiellä perässäni ajoi maija ja ei pysäyttänyt, kun ajoin muun liikennerytmin mukaan. Eräs paikallinen poliisikin on todennut tuon 100kmh rajoituksen vahnanaikaiseksi (sovietfinland) säännöksi.

Hauskinta on ne sadat ja tuhannet autolijat, jotka ovat sitä mieltä että "pakuhan ei minua ohita" Siinä tulee hauskoja tilanteita ja perässäroikkumisia. Paras oli tampereentiellä eräs lagunakuski joka ohitettavana alkoi koventamaan vauhtia... Loppunopeus oli noin 185kmh mittarinopeutta. Pääsin ohi ja olin sen hetken sankari :-)

Prkl.... alkaa olemaan anteromaisia piirteitä...

• KisainenK

Itse ajan sujuvuuden nimissä aina vähintään 60 km/h, myös taajamissa.
        Näin varmistan veroteknisen sujuvuuden liikenteessä.
        En myöskään maksa televisiolupaa, vaan muut maksavat minun osuuden.
        Ei se minulta ole.
        Kesän jatkoja!

• enska.
        KisainenK kirjoitti:

Ei se minulta ole.
        Kesän jatkoja!

Tarkoitus oli kertoa uutinen, että pakettiautolla ei saa Suomessa missään tilanteessa ajaa yli 100 km/h.
        Näin määrää siis laki. Kysymys osa oli, että kuinka monelle tämä tuli uutisena?

• herraharmaa
        enska. kirjoitti:

Tarkoitus oli kertoa uutinen, että pakettiautolla ei saa Suomessa missään tilanteessa ajaa yli 100 km/h.
        Näin määrää siis laki. Kysymys osa oli, että kuinka monelle tämä tuli uutisena?

Kertomasi uutisen tarkoitus oli kertoa uutinen - ja nyt kysyt tuliko se uutisena?

vastaus tuohon on - kyllä tuli

sensijaan se, että pakulla ei saa ajaa yli 100 km/h ei ei ole uutinen kellekään

• Girlfriend.87
        herraharmaa kirjoitti:

Kertomasi uutisen tarkoitus oli kertoa uutinen - ja nyt kysyt tuliko se uutisena?

vastaus tuohon on - kyllä tuli

sensijaan se, että pakulla ei saa ajaa yli 100 km/h ei ei ole uutinen kellekään

Mä en ainakaan tiennyt.
        Välillä poikakamun kanssa ajetaan sen firman pakua ja kyllä kesäsin 120km/h rajoitusta ollan noudattu.

Onks toi oikeesti laissa??

• herraharmaa
        Girlfriend.87 kirjoitti:

Mä en ainakaan tiennyt.
        Välillä poikakamun kanssa ajetaan sen firman pakua ja kyllä kesäsin 120km/h rajoitusta ollan noudattu.

Onks toi oikeesti laissa??

kindermunistako niitä kortteja nykyään jaetaan?

Pelottaa vaan arvaillakin mitähän liikenneturvallisuuteen OIKEASTI vaikuttavia liikennesääntöjä poikakamulla ja sulla ei sitten tarttunut muistiin autokoulussa....

• Bäääh Bäääh... Bäähä
        KisainenK kirjoitti:

Ei se minulta ole.
        Kesän jatkoja!

:-) muut maksavat minun osuuteni.... Kannattaisi avata silmät toveri.
        Olet todellinen lammas, jos maksat tv-maksua. Maksat varmaan 400€/vuosi vaikka et edes käy kirkossa tai käytä heidän palveluja. Pieni selvittäminen, mihin rahat oikein menevät avaavat toivottavasti silmäsi LAMMAS!!!!

• blondi???
        Bäääh Bäääh... Bäähä kirjoitti:

:-) muut maksavat minun osuuteni.... Kannattaisi avata silmät toveri.
        Olet todellinen lammas, jos maksat tv-maksua. Maksat varmaan 400€/vuosi vaikka et edes käy kirkossa tai käytä heidän palveluja. Pieni selvittäminen, mihin rahat oikein menevät avaavat toivottavasti silmäsi LAMMAS!!!!

miksei rekisteriotteessa kerrota nopeusrajoitusta???? en mä ole tienny... mullon kakspaikkanen pikku paku ollut 4 vuotta ja huristellu aina motarilla 120km/h. Onko sitten hyvää tuuria, vaikka kilometrejä tulee PALJON vaiko poliisin välinpitämyyttä, että olen selviytynyt ilman sakkoja?

• vito 115 cdi
        blondi??? kirjoitti:

miksei rekisteriotteessa kerrota nopeusrajoitusta???? en mä ole tienny... mullon kakspaikkanen pikku paku ollut 4 vuotta ja huristellu aina motarilla 120km/h. Onko sitten hyvää tuuria, vaikka kilometrejä tulee PALJON vaiko poliisin välinpitämyyttä, että olen selviytynyt ilman sakkoja?

väliä sillä on mitä saa ajaa,ajan sitä nopeutta joka parhaalle tuntuu.

• kiki.

Toi "no jos maksaa täyden autoveron, saa ajaa 120km/h" no juuri näin, jos haluaa ajaa laillisesti 120km/h niin rekisteröikööt sen auton henkilöautoksi, ei siinä esteitä ole, eli ei laissa mitään vikaa ole...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      115
      5289
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5064
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4134
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3620
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3228
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2811
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2307
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      54
      1939
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1810
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1663
    Aihe