Ukulelelelelele?

ukeluke

Niin, ehkä vähän hassu kysymys mutta siis... löytyykö pääkaupunkiseudulta tai ylipäätänsä koko Suomesta ketään, joka antaisi tunteja Ukulelelle/ Ukulele opetusta??

Tajuan kyllä, että kyseessä on kohtuullisen "helppo" soitin ja perusteet voi oppia netistä/ kirjoista...mutta jos haluaisi oikeasti olla HYVÄ. Niin löytyykö niitä opettajia? Mun mielestä mäille voisi tulevaisuudessa olla jopa enemmän kysyntää..

Kiiiiiiiiiiiiiitos teille jotka vastaatte!

6

890

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Korviasärkee

eivät tiedä ukulelestä muuta kuin että siinä on vähemmän kieliä kuin kitarassa. Tai yhtä paljon kuin bassossa. Tai viulussa. En minäkään tiedä. Sen tiedän kuitenkin, että minkä tahansa soittimen opettelimenen vie aikansa. Jos en väärin muista, sitä tapahtuu aina, niin ukulellelle sävellettiin aikoinaan musiikkia. Soinnutkin pitää ottaa hieman toisin kuin kitaralla. Kuulopuheiden mukaan.

Jos et saa vastausta ttäältä (et saa) - kysy jostain konservatoriosta tai miksi ne näitä klassisten kielien hiplausoppilaitoksia kutsuvatkaan? Kysy sieltä. Jos siellä ei tiedetä, ihmetteölen.

Tietenkin jos otit ukulelen vitsinä, niin, minkä tahansa soittimen opetteleminen ja soittaminen, on vitsi. Siis jos se ei kiinnosta sinua. Harva tosi soittajakaan pitää instrumenttiaan jumalankuvana mitä pitää kumartaa - vaan työkaluna millä saa aikaan - melua? Tai jotain mitä haluaa uudelleen kuulla.,

• lelelelelele

Itse olen opiskellut netistä ja youtubesta löytämieni videonpätkien mukaan. Soinnut tietysti otetaan eri tavalla, kun kerran siinä on vähemmän kieliäkin kuin kitarassa. Sitäpaitsi Ukulelessäkin käytetään erilaisia virityksiä. Katsele aluksi vaikka Jake Shimabukuron soittoa, tai laita youtubeen hauksi ukulele lesson, ukulele strumming, ukulele playing, ukulele picking tms. Sieltäpä löytyy ihan perusopetuksesta lähtien. En tiedä ketään, kuka tätä opettaisi, itsekin olen tosiaan opetellut itse. Kitaran soittotaito auttaa alkuun, koska tekniikka on hyvin lähellä. Sitten on vielä sellainen homma, että itse tykkään käyttää vähän eri tekniikkaa, kuin nuo opetusvideot suosittelevat (siis lähinnä oikean käden tekniikkaa), käytän jonkinverran kitaran fingerpicking tekniikkaa sovellettuna. Sitten vain koittamaan, sillä kun voi soittaa vaikka säkkijärvenpolkkaa jos siltä tuntuu.
      Muutoinkin olen sitä mieltä, että soittamista ei voi opettaa, sitä voi vain oppia. Opettaja voi auttaa sinua oppimaan, jos satut sellaisen löytämään.

• Mikael_Sol
    • Pitkätukka-68

Ite opettelin tän avulla kun en tiennyt mitään ukulelesta (kitaraa kyllä osasin entuudestaan soittaa): http://areena.yle.fi/1-2348644

Tuo on kyllä ruotsiks, mutta kyllä siitä tarvittavan ymmärtää.

• coldschool

Tuossa muuten viritys ehkä harvemmin käytetty D...yleensä taitaa olla ukulelessaC viritys jonka myötä myös soinnut erilaiset,no voihan sitä opetella noinkin

• directionerr

Oon itse opetellut vain koulussa. Mut siis eiköhän jostain löydy

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?

Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      379
      5209
    2. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      184
      1805
    3. Pikkunaiselle terkkuja

Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi
      Ikävä
      353
      1788
    4. Kuinka paljon on

Merkitystä seksillä kun valitset kumppania?
      Ikävä
      115
      1029
    5. Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."

Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl
      Tv-sarjat
      5
      984
    6. Kauniit naiset

Ketkä ne on suomussalamen kauniimpie naisie?
      Suomussalmi
      27
      887
    7. Olet vieläkin täällä

Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h
      Ikävä
      51
      747
    8. Muutto ei ratkaise mitään.

Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      65
      725
    9. Oishan se coolia

Kun sais maistaa sun huulia 😘 Mukavaa päivää Hei, just sulle miehelle, josta haaveilen ❤️
      Ikävä
      54
      688
    10. Kuinka hyvin tunnet kaivattusi?

kuinka hyvin tunnet kaivattusi?
      Ikävä
      35
      658
    Aihe