Stressaan ja olen tyytymätön elämääni

28vnainen

En tiedä mikä minua vaivaa. En osaa ottaa rennosti vaan pohdin jatkuvasti sitä että mitä pitää tehdä. Tekemättömät työt vaivaavat minua liikaa.

Olen aina ollut stressaajaihminen ja varsinkin opiskeluaikoina stressasin tenttejä ja koulutehtäviä. Tällöin kuitenkin kävin myös töissä ja minulla oli oikeasti kiireaikataulu.

Nykyään en tiedä miksi stressaan. Olen työssä jossa viihdyn ja koen olevani hyvä työntekijä ja minun ammattitaitoani arvostetaan. Työaika mene ihan ok ja töistä lähtiessä koen tyytyväisyyttä.

Mutta vapaa-ajalla stressaan. Tuntuu että elämässä on nykyään liikaa velvollisuuksia. Pitää kuunnella uutisia ja lukea lehtiä, lenkkeillä ja syödä terveellisesti, tehdä kotihommia, poistaa ei-toivottuja karvoja ym ym. Näihin menee yllättävän paljon aikaa.

Tuntuu että elämästäni puuttuvat huippuhetket. Tiedän kyllä että arjesta se onni pitää löytää, mutta tuntuu että melkein koko elämä on arkea.

Olen ollut jossain määrin tyytymätön elämääni. En tiedä mistä tämä kumpuaa. Onko tämä kenties masennuksen alkua vai ihan normaalia elämää?

2

542

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehdottelija??

"Olen ollut jossain määrin tyytymätön elämääni. En tiedä mistä tämä kumpuaa. Onko tämä kenties masennuksen alkua vai ihan normaalia elämää? "
      Ai jaa, vaikka stressaat koko ajan ja koet uutisten katsomisenkin velvollisuudeksesi? Olet tyytymätön ja puuttuu huippuhetket, vaikka suoritat kuin viimeistä päivää joka asiaa ja luulet että maailma kaatuu jos ihokarva kasvaa ja lenkki jää kerran tekemättä? On se kumma.

Ensinnäkin, sä et osaa rentoutua, koska et luota itseesi etkä itsesi kanssa olemiseen. Et ole opetellut. Materiaalia ja apuakin löytyy, on aromaterapiasta akupunktioon ja rentoutus cd:hen. Pitäs vaan malttaa opetella ja olla.

Toisekseen, suorittajat aina luulee, että ne on korvaamattomia. Oikeasti ketään ei kiinnosta katsotko sä aina uutiset, oletko huippukunnossa ja jätätkö joskus lenkin väliin, oikeasti, sun työpaikkas on tärkee ja ne tykkää susta, muttei se suhun kaadu. Tai on paska firma. Jos laitat vettä lasiin, tökkäät sormen sinne ja otat sen pois: jos veteen jää monttu sä olet korvaamaton. Muuten et ole.
      Itsehän sä noikin asiat valitset ja suoritat. Kaikki mitä olet luetellut on ihan sun käsissäs ja sun valintaasi.

Sä olet tyytymätön, koska et elä, sä suoritat. Iltaisin ilon hetkiä antaa lasillinen viiniä ja illan ihailu, tehden ei mitään. Tv itseasiassa stressaa uutisineen, ne voi katsoa kerran päivässä jostain ja muuten antaa olla. Sen sijaan voi soitella ja kirjoitella kavereille, käydä elokuvissa ja teatterissa, yksinkin, jos ei aina saa kaveria matkaan. Karvojen voi antaa vaikka kasvaa ja kokeilla kuoleeko siihen ja vaihtuuko sukupuoli, eihän sitä tiedä: jos sun naiseutes ois vaikka siitä kiinni ja sulle kasvaskin viikossa pippeli! Kokeilemalla saa tietää.
      Jos vaikka on vaan siivoamatta, ei se talo siihen heti homehdu. Harrasta rivoa irto-/sooloseksiä ja vapauta itsesi tuommoisesta nuttaratätimäisyydestä. Et selkeästi ole parisuhteessa; stressaisit siitä... Ehkä sun pitäs vaan antaa asioitten useammin olla, lähteä ulos katsomaan ketä täällä oikeasti on.

Opettele laittamaan asiat tärkeysjärjestykseen: välttämättömimmät hoidat, seuraavat hoidat kun ehdit ja loput delegoit pois, vaikka mappi ö:hön jos muu ei auta. Ota itsellesi piirrustuspaperia, piirrä iso ympyrä ja jaa se osiin: harrastukset, työ, suhteet, rentoutus, ystävät, juhlat jne. mitä katsot. Sitten merkkaat ainakin kuukauden ajan plussaa sille sektorille, mikä saa mitään. Ja miinusta jos sillä sektorilla menee huonosti. 1-3 kk kertoo sulle mitä elämän aluetta laiminlyöt ja missä ois parantamisen varaa.

Ei ihmisillä suurimmaksi osaksi mitään sairautta nimeltä masennus ole. Siis ne vaan väsyy kun ne ei osaa elää, ne suorittaa ja hosuu, on ahneita ja itsekkäitä, pätee ja esittää, marttyrisoi, uhrautuu, ja keskittyy muuhun kun sen elämän elämiseen, mitä ne haluais elää. Ei ne tunne itseään eikä osaa kuunnella itseään sen enempää kuin muitakaan.
      Kyllähän siinä väsyy ja alkaa tuntua masentavalta elämä. No, ongelma on siinä, että lääkäri antaa aina nappeja, miettimättä ensin, että missä on vika. Joillain harvoilla se on päässä, suurimmalla osalla vaan asenteessa. Sulla ei vielä ole masennusta vaan asennevamma. Kyllä se siitä tuolla tavoin pahenee ja alkaa tuntua masennukselta ja synkältä. Sitten sä menet lääkäriin, se antaa sulle nappeja ja käskee rauhoittua vähän. Sitten sä rauhoitut ja kkoet suurinpiiretin valaistuksen. Mitä jos vaan siirtyisit siihen valaistumisosuuteen ihan ennen sitä masennusta ja suoraan?

• frost-free

masennuksen ja loppuun palamisen alkua!!

Aivot ei yleensä tahdo tunnustaa syitä mitkä epätyytyväisyyden aiheuttaa joten tarvitset kallonkutistajaa.

Vitut syistä, nyt alat muuttaa elämääsi tai joudut vuosien helvettiin!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      200
      4363
    2. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      42
      2016
    3. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      62
      1687
    4. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      133
      1363
    5. Martina on käynyt puhumassa viisauksia

Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      358
      1337
    6. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      93
      959
    7. SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?

SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä
      Yhteiskunta
      26
      923
    8. Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!

Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse
      Juomat
      10
      899
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      170
      818
    10. Voiko vauva uskoa ?

Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9
      Helluntailaisuus
      186
      696
    Aihe