Poikaystävän pukeminen

nainen8499

Olen huomannut että puen poikaystäväni. Katselen hänelle kaupoista ja netistä uusia vaatteita, ehdottelen kivoja asukokonaisuuksia ja välillä näytän valmiiksi mitä hän voisi laittaa päälleen. Koitan kuitenkin aina valita jotain mistä hän pitää itse, en ikinä tuputa vaaleanpunaisia kauluspaitoja vaan hänen omaan tyyliin sopivia vaatteita.

Poikaystäväni ei ole yhtään kiinnostunut ulkonäöstään ja hänen tyyli onkin muuttunut seurustelumme aikana paljon. Hän on kuitenkin itsekin sitä mieltä että näyttää nykyisin paljon paremmalta kuin ennen ja se on selvästi kasvattanut hänen itsetuntoaan. Mun mielestä hän on tosi hyvännäköinen kundi ja heittää vaan sen hukkaan käyttämällä rönttövaatteita.

Onko se väärin, olenko kamala ihminen kun puen hänet? Olen miettinyt että siinä voittaa kumpikin, poikaystäväni näyttää hyvältä ja minä saan tyydytettyä vaateintoani (...ja ei se tietenkään minuakaan haittaa että hän näyttää hyvältä)
Silti olen alkanut ajattelemaan että koitanko vaan julmasti muuttaa toista ihmistä...

Mitä te olette mieltä, tekeekö muut näin? Miehet, naiset?

13

255

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teet juuri oikein. Kumppanien tehtävä on osaltaan kohtentaa toisiaan, käyttää omia vahvuuksiaan ja mielenkiintonsa kohteita toisen eduksi.

Sinä tuot noin tekemällä hyvää oloa sekä itsellesi että kumppanillesi, ja huomioit myös häntä. Se mitä teet on luontaista ja vilpitöntä palvelusta - ja sen pohjana on - tadaaa - rakkaus.

Mun mielestä on hienoa kun ihmiset sotkeutuvat toistensa asioihin positiivisella tavalla.

• Minusta se on okei, jos se ei haittaa poikaystävääsi. Jos haittaisi, niin sitten olisi piru irti...

• jööpz

Olet poikaystävällesi äiti, joka hänet pukee. Ei se ihan hyvä asia ole, sillä siinä saattaa käydä niin, että hän todellakin sopeutuu lapsen rooliin ja on yksi lapsista jos joskus sellaisia saatte. Älä sit itke, että miehesi käyttäytyy kuin lapsi eikä osaa ollakaan aikuinen, kun kerran itse häntä siihen käyttäytymiseen kannustat.

• alkup.

En kyllä itse näe asiaa yhtään äidillisenä, kyllä hän osaa itse vaatteet päälle pukea - ja ne myös valita, puhuin vaan siitä että haluan vaikuttaa siihen että mitä vaatteita valitaan jotta ne olisi myös hyvännäköiset.

• jööpz
        alkup. kirjoitti:

En kyllä itse näe asiaa yhtään äidillisenä, kyllä hän osaa itse vaatteet päälle pukea - ja ne myös valita, puhuin vaan siitä että haluan vaikuttaa siihen että mitä vaatteita valitaan jotta ne olisi myös hyvännäköiset.

kyllä sä kuitenkin kirjoitit että puet poikaystäväsi ja että etsit hänelle koko ajan vaatteita. Tarkoitit pukemisella varmasti sitä, että sinä valitset hänen vaatteensa. Hyvä ettet sentään kirjaimellisesti pue - ettei hän ihan vauvan tasolle sentään joudu. Eikös ne 3-4 vuotiaat lapset jo pue itsensä? 13-vuotiaat taitavat jo valita itse vaatteensa. Poikaystäväsi on sitten jossain 7-12-vuotiaan asemassa, koska hän saa itse valita äidilleen kelpaavien vaatteiden joukosta? Jos olisit tarkoittanut, että autat poikaystävääsi vaatteiden valinnassa (aikuiset tekevät sellaista), et olisi kirjoittanut että puet poikaystäväsi.

• alkup.
        jööpz kirjoitti:

kyllä sä kuitenkin kirjoitit että puet poikaystäväsi ja että etsit hänelle koko ajan vaatteita. Tarkoitit pukemisella varmasti sitä, että sinä valitset hänen vaatteensa. Hyvä ettet sentään kirjaimellisesti pue - ettei hän ihan vauvan tasolle sentään joudu. Eikös ne 3-4 vuotiaat lapset jo pue itsensä? 13-vuotiaat taitavat jo valita itse vaatteensa. Poikaystäväsi on sitten jossain 7-12-vuotiaan asemassa, koska hän saa itse valita äidilleen kelpaavien vaatteiden joukosta? Jos olisit tarkoittanut, että autat poikaystävääsi vaatteiden valinnassa (aikuiset tekevät sellaista), et olisi kirjoittanut että puet poikaystäväsi.

Oon aina ihmetellyt että mistä näitä kusipäitä tänne suomi24-sivustolle aina riittää... Onko toinen ihminen automaattisesti joku uhka tai suuri paha kun pitää samantien alkaa vttuilemaan, eikö ole enää olemassakaan rakentavaa kommenttia, oltiin sitten samaa mieltä tai ei.

Jos kuitenkin ymmärsit mitä tarkoitin, miksi takerruit asiaan? Ei, en pue häntä kirjaimellisesti. Hän saa itse valita vaatteensa ihan vapaasti, mutta saatan ehdottaa jotain. Jos hän on jo jotain päällensä laittanut, olen hiljaa. Miksi kohtelisin miestäni kuin lastani?

• jööpz
        alkup. kirjoitti:

Oon aina ihmetellyt että mistä näitä kusipäitä tänne suomi24-sivustolle aina riittää... Onko toinen ihminen automaattisesti joku uhka tai suuri paha kun pitää samantien alkaa vttuilemaan, eikö ole enää olemassakaan rakentavaa kommenttia, oltiin sitten samaa mieltä tai ei.

Jos kuitenkin ymmärsit mitä tarkoitin, miksi takerruit asiaan? Ei, en pue häntä kirjaimellisesti. Hän saa itse valita vaatteensa ihan vapaasti, mutta saatan ehdottaa jotain. Jos hän on jo jotain päällensä laittanut, olen hiljaa. Miksi kohtelisin miestäni kuin lastani?

että kirjaimellisesti pukisit hänet. Toistin vain sen mitä itse sanoit - sanoit pukevasi hänet ja valitsevasi hänen vaatteensa. Nyt sanot, ettet tee kumpaakaan ja että hän valitsee itse vaatteensa, että sinä olet hiljaa, paitsi että joskus saatat ehdottaa jotain vaatetta ja että minä olen kusipää. Menikö oikein?

• alkup.
        jööpz kirjoitti:

että kirjaimellisesti pukisit hänet. Toistin vain sen mitä itse sanoit - sanoit pukevasi hänet ja valitsevasi hänen vaatteensa. Nyt sanot, ettet tee kumpaakaan ja että hän valitsee itse vaatteensa, että sinä olet hiljaa, paitsi että joskus saatat ehdottaa jotain vaatetta ja että minä olen kusipää. Menikö oikein?

Vaihtoehto 1: Hän on pukeutunut jo. En tee mitään.
        Vaihtoehto 2: Hän on pukeutumassa. Ehdotan hänelle punaista paitaa sinisen sijaan. Hän laittaa sen, jos niin haluaa. Pukeutuu itse.
        Vaihtoehto 3: Olemme lähdössä juhliin. Näytän hänelle valmiit vaatteet mitä hän voisi laittaa päällensä. Hän laittaa ne, jos niin haluaa. Pukeutuu itse.
        Vaihtoehto 4: Olemme vaatekaupassa, hän ei jaksa kierrellä. Hän istuu penkillä ja vien hänelle vaatteita sovitettavaksi. Hän ostaa ne, jos niin itse haluaa. Sovittaessa hän pukeutuu itse.
        Vaihtoehto 5: Olemme vaatekaupassa, hän sovittaa valitsemiaan housuja. Saatan sanoa eriävän mielipiteen housuista, hän ostaa housut jos haluaa. Sovittaessa hän pukeutuu itse.

• alkup. kirjoitti:

Vaihtoehto 1: Hän on pukeutunut jo. En tee mitään.
        Vaihtoehto 2: Hän on pukeutumassa. Ehdotan hänelle punaista paitaa sinisen sijaan. Hän laittaa sen, jos niin haluaa. Pukeutuu itse.
        Vaihtoehto 3: Olemme lähdössä juhliin. Näytän hänelle valmiit vaatteet mitä hän voisi laittaa päällensä. Hän laittaa ne, jos niin haluaa. Pukeutuu itse.
        Vaihtoehto 4: Olemme vaatekaupassa, hän ei jaksa kierrellä. Hän istuu penkillä ja vien hänelle vaatteita sovitettavaksi. Hän ostaa ne, jos niin itse haluaa. Sovittaessa hän pukeutuu itse.
        Vaihtoehto 5: Olemme vaatekaupassa, hän sovittaa valitsemiaan housuja. Saatan sanoa eriävän mielipiteen housuista, hän ostaa housut jos haluaa. Sovittaessa hän pukeutuu itse.

Parmpi tossun alla, kuin taivasalla?

Mä haen kyllä mun Hilfigerit, Bossit, Gantit, Timberlandit, Espritit ja Dieselit ihan itse niitä edustavista alan liikkeistä. Pienenä vinkkinä Gant home sarja on ihan jees. Niillä on kaikenlaista kivaa. Voisin tulla antamaan sille pojulle vähän tapakasvatusta. Nimittäin jos äijä viihtyy vaatekaupassa kauemmin kuin kaksikymmentä minuuttia, se tekee sen vain siksi, että pelkää ämmäänsä tai jostain kumman syystä haluaa miellyttää sitä.

• Marie-Cecile

no tuota... mun mielestä jos poikaystäväsi mielestä asia on ihan hyväksyttävää, niin ihan ok juttuhan toi on. Ei kaikkia kiinnosta se oma tyyli ja vaatteet kauheasti. Mun tietääkseni aika monikin tyttöystävä antaa pukeutumisvinkkejä poikaystävilleen. Tosin suosittelen, että opetat häntä hankkimaan niitä vaatteita itse ja olet vain makutuomarina, koska tuo menee muuten vähän äiti-poikasuhteeksi tuolta osin.

• scale

yleensäkin parempia noissa tyyliasioissa, että ei siinä mitään ole kellään hävittävänäkään. On sillä äijälläs kuitenkin oltava munaa sanoa, jos joku valintasi ei häntä miellytä.

• kiltistipä poikaystäväsi on stylistinsa ohjeet ottanut käyttöön... Mulla ei ole kokemusta kuin miehistä, jotka on ärähtäneet, jos olen pyrkinyt liikaa ohjailemaan vaatevalinnoissa, joten parasta vaan luottaa että ne osaa sen homman... Ei mulle vaatetus ole kovin tärkeä juttu, mutta silloin kun se on ja tietää osaavansa, miksi ei käyttää "silmäänsä" avittaakseen toistakin... Mutta koska olet alkanut miettiä asiaa, siinä voi olla perääkin että antaisit poikaystävän "itsenäistyä" ja antaisit vinkin kun sitä pyydetään. Jotensakin niin...

• BlueNightSatin

se ole sun ja poikaystävän välinen juttu. Mikäli hälle passaa et sä puet häntä, niin asiahan on silloin molemminpuolin kunnossa. Ei kait ketään väkisin voi muuttaa? Oma tahto mukana, kun kerran antaa vaatettaa. Ite joskus voin sanoa et vinkkinä ois aika makee sulla toi tms. Mutten kuitenkaan ala vaatettaa, mies saa itse valita kamppeensa missä kulkee. Toki jos kysyy et kumpi vaikka kahdesta vaatekappaleesta, niin tiettyki sanon mielipiteeni :) Jouluksi voi jotain pehmoista pakettia silti tupsahtaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      96
      6366
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3803
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3180
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      370
      1726
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1330
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      959
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      956
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      880
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      859
    Aihe