Olen siis kärsinyt unettomuudesta ja ilmeisesti sen aiheuttamasta masennuksesta ja rajusta ahdistuksesta viime kuukausien ajan. Unettomuus on käynyt todella sietämättömäksi. Olen käyttänyt siihen satunnaisesti nukahtamislääkkeitä.
Eilen kävin sekä lääkärillä että psykiatrilla ,joista lääkäri määräsi mulle unettomuuteen ja ahdistukseen bentsopohjaista Oxaminia, psykiatri puolestaan sanoi "Se on ihan paska lääke, älä ala käyttää säännöllisesti" ja löi mulle reseptin Ketipinorille (25 - 75 mg iltiaisn).
Otin 50 mg Ketipinoria illalla, kyllähän se kivasti alkoi väsyttää, mutta sen avulla en nukahtanut .. otin puolikkaan unilääkkeen, se auttoi. Voi toki johtua siitä että uuden lääkkeen aloittaminen jännittää mua aina suunnattomasti ja mietin koko ajan yöllä "nyt on pakko nukahtaa, nyt on pakko nukahtaa". Nukuin tuossa aamulla kuitenkin jonkin verran. Ketipinor näyttäisi auttavan ahdistukseen minulla ihan mukavasti. Aivan erilainen olo nyt aamulla kuin muina päivinä.
Kokemuksia muilla? Haluaisin kuulla lähinnä asiallisia ja hyviä kokemuksia :)
KETIPINOR JA UNETTOMUUS
8
1006
Vastaukset
- jesuiitta
Tan 3x 500mg ketipinoorin ja 400mg seroquel prolongin muita ja ite en ole huomannut suurempia vaikutuksia
- TietoaUnettomuudesta
Kärsitkö unettomuudesta? Kerro tarinasi.
Etsimme unettomuudesta kärsiviä henkilöitä haastateltaviksi www.tietoaunettomuudesta.fi -sivustolle. Kerro, miten unettomuus on haitannut Sinun elämääsi ja oletko saanut siihen apua?
Tarinat julkaistaan joko nimellä tai nimettömänä. Etsimme yhtä haastateltavaa myös samasta aiheesta tehtävään videohaastatteluun. Korvaamme haastattelusta 30 euron/100 euron lahjakortin toteutustavan mukaan.
Jätä yhteystietosi:
Johanna Salovaara, Kaufmann Agency Helsinki Oy,
[email protected] tai Puh. 050 575 2414. - paavoh
Itselläni ketipinor aiheuttaa unettomuutta sen takia, kun sivuoireena tulee kehoon todella ärsyttävä olo. Sietämätön oikeastaan. En pysty makoileen ja olemaan paikoillaan pitkään aikaan sen jälkeen ku se alkaa vaikuttamaan. Tekee mieli tehdä kouristusliikkeitä että se tuska hellittäis :S
- Unetonna
Sain kerran unettomuuteen ja ahdistukseen 25mg Ketipinoria. Otin illalla yhden tabletin ja nukuin 14 tuntia putkeen sillä. "Aamulla" (=iltapäivällä kun viimein pääsin sängystä ylös) oli tosi tokkurainen ja outo olo. En päässyt kouluun enkä pystynyt tekemään mitään koko päivänä. En myöskään tuntenut mitään. En iloa, en surua, en mitään. Kaikki tunteet olivat poissa koko päivän.
- Kölnin
Ketipinor saattaa hetkellisesti väsyttää ja saada olon tuntumaan siltä kuin aivot käännettäisiin off-asentoon, mikäli pysyy hereillä. Seuraava päivä onkin itsellä kuin arpajaisten tulos. Joskus aamulla on rento olo, toisinaan tuntuu kuin ei olisi oikein oma itsensä. Joskus pitää peilistä oikein etsiä se oma persoonansa kun sen on yöllä hukannut ketipinoriin. Tätä ei tapahdu mistään muusta lääkkeestä. Joskus ahdistus on kahta kauheampi seuraavana päivänä. En näe itse mielekkäänä lääkkeenä koska vaikutus tuntuu liian rajulle ja lopputulosta ei voi tietää. Kelvoton lääke jos on aamulla jonnekin meno.
- Nykyinennukkuja
Kärsin jopa vuosia unettomuudesta. En osaa yhdistää sitä asiaan josta se johtui.
Lääkäri ei ottanut minua tosissaan, vaan käski vain lukea kirjaa ennen nukkumaan menoa, harrastaa paljon liikuntaa, lopettaa kofeiinipitoisten juomien juomisen. Kaikki kotikonstit oli jo kokeiltu patjan vaihtamisesta lähtien, mutta mikään ei auttanut.
Lopulta pääsin psykiatrisella sairaanhoitajalle, koska pitivät unettomuutta masennuksen oireena. Lääkäri laittoi reseptin nukahtamislääkkeestä. Aluksi käytin mirtazapiinia, mutta se vaikutti vain väsyttävästi ei auttanut nukkumiseen. Sen jälkeen mirtazapiini vaihdettiin melatoniiniin.
Aluksi melatoniini näytti toimivan, mutta jostain syystä annosta piti aina nostaa että se auttoi. Loppujen lopuksi siitä ei ollut mitään hyötyä. Heräilin jatkuvasti yöllä kahden tunnin välein. Kokeilin myös jättää melatoniinin välillä pois ja kokeilla myöhemmin uudelleen.
Kaiken tuon jälkeen lääkäri vihdoin antoi oikean unilääkkeen - ketipinorin. Reseptin saaminen oli todella tiukassa, mutta vihdoin sain se. Ketipinorin ottamisen jälkeen, (n. 1/2-1h ) alkaa nukuttamaan. Annostus oli 1-4tbl/vrk, olen pärjännyt yleensä yhdellä, mutta jos se ei auta otan toisen. Se auttaa varmasti ja nukun koko yön.
Ketipinor on todella auttanut unen saamiseen. En ymmärrä miksei lääkärit anna unilääkkeitä kuin vuosien kinuamisen jälkeen. En edes osaa kuvailla sitä tunnetta kun ensimmäisen kerran moneen vuoteen sai nukuttua koko yön eikä untakaan tarvinut odotella tunti tolkulla. - Nykyinennukkuja
AI niin, minulla ketipinor ei ole vaikuttanut mitenkään negatiivisesti mihinkään. Olen ollut todella tyytyväinen.
- Apualuonnosta
Todennäköisesti kannabiksesta olisi apua teille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181260
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232