Aloitin n. kaksi kuukautta sitten Yaz pillerit ja vähän aika sitten menin sitten koululääkärin määräämällä reseptillä hakemaan pillereitäni apteekista. Elelin siinä mielessä, että kuukautiskipuihin kirjoitetun reseptin avulla saisin edes jonkinmoista alennusta 39,90 maksavasta 3kk liuskoista, mutta enpä saanutkaan, vaikka reseptissä luki että pillerit ovat tarkoitettu kuukautiskipuihini.
Apteekkitantta vain selitti, että kela ei korvaa e-pillereitä, koska ne ovat muista lääkkeistä poiketen jotain (en muista tarkkaan mitä selitti) ja korvausta on ainoastaan silloin, kun ovat sairauden hoitoon, enkä saanut mitään alennusta! Onko asia muka tosiaan näin, että en ole oikeutettu etuuteen, vaikka resepti kirjoitettu kuukautiskipuihin, olen kaiken lisäksi opiskelija ja alle 18-vuotias???
Pillerit sopineet minulle hyvin, en todellakaan muiden "sen oikean" pillerimetsästys ongelmien takia haluaisi vaihtaa, kun näillä kumminkin olen saanut helpotusta ja ratkaisua moniin ongelmiini.
Pitänee käydä kouluterveydenhoitajalla keskustelemassa asiasta ja kokemastani vääryydestä, etsien vastauksia...
E-pillerit ja kelakorvaus
12
7049
Vastaukset
- g
Ihan oikein on toimittu. Se, että sinä olet omassa päässäsi päättänyt, että sinun pitäisi saada Kela-korvaus, ei tarkoita, että se asia myös on niin. Sillä ei ole mitään väliä minkä ikäinen olet tai että olet opiskelija.
Kela-korvauksen sairauden hoitoon määrätyistä ehkäisypillereistä saa vain ja ainoastaan Diane Nova -merkistä ja sen rinnakkaislääkkeistä. Turha vaivata terveydenhoistajaa keskustelulla kokemastasi "vääryydestä", kun sellaista ei ole tapahtunut. Ainoastaan jos olet valmis vaihtamaan merkkiä ja uskot lääkärin sinulle merkin vaihtavan, niin sitten.- Peccan
Erityiskorvaavuutta voinee hakea jos muista pillereistä on todettu kohtuuttomia sivuvaikutuksia tms. Tarviit B-lausunnon lääkäriltä.
- heh..
Peccan kirjoitti: