demon teko, apua !!

imasuperstar

Haluaisin lähettää laulunäytette levy-yhtiöille. Tarvitseeko aina olla demo? Jos ei , niin miten muuten voisi?

Ja demon teosta vielä.. eli miten se käytännössä tapahtuu? Voiko laulaa valmiita lauluja vai pitääkö olla omat laulut aina kasassa?

6

766

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaaaa aaaa

jos haluaa tehdä demon, niin pitääkö siis olla omat sanoitukset yms. vai voiko laulaa jonkun laulajan biisin esim. mariah careyn ? vai sanotaanko sitä silloin demoksi? en oikein ymmärrä :S

• frekkis

Riippuu siitä, mitä sinä haluat demottaa (siis demonstroida, antaa näytettä).
        Haluatko esittää levy-yhtiölle sävellys-, sanoitus- tai jotakin muita taitojasi?

No, kuitenkin tässä tapauksessa taitaa olla kyse siitä, että haluat näyttää, että olet tooooodella(!) hyvä _laulaja_. Silloin laulat jotakin jollekin tallennusvälineelle ihan vaan ilman säestystä. Kyllä sinun taidot jo siinä tulee ilmi. Ja jos tuo äänen tallentaminen on vaikeaa, varaa aika jostakin musiikkityyliisi sopivasta levy-yhtiöstä, menet sovittuun aikaan ja kiekaiset siellä. Siis ihan livenä levytuottajatädille tai -sedälle. Saat välittömän palautteen.

• jajajajajajaj
        frekkis kirjoitti:

Riippuu siitä, mitä sinä haluat demottaa (siis demonstroida, antaa näytettä).
        Haluatko esittää levy-yhtiölle sävellys-, sanoitus- tai jotakin muita taitojasi?

No, kuitenkin tässä tapauksessa taitaa olla kyse siitä, että haluat näyttää, että olet tooooodella(!) hyvä _laulaja_. Silloin laulat jotakin jollekin tallennusvälineelle ihan vaan ilman säestystä. Kyllä sinun taidot jo siinä tulee ilmi. Ja jos tuo äänen tallentaminen on vaikeaa, varaa aika jostakin musiikkityyliisi sopivasta levy-yhtiöstä, menet sovittuun aikaan ja kiekaiset siellä. Siis ihan livenä levytuottajatädille tai -sedälle. Saat välittömän palautteen.

todella paljon vastauksestasi ! siitä oli apua.

ja joo, laulutaitojani kyllä vain.

Olen vain ymmärtänyt, että ne haluis jonkun ihme demon kun sinne menee ja semmoista mulla ei ole. Siksi mietin, että voinko esim. kotona nauhoittaa mankkaan kasetille laulua ja lähettää sen yhtiöille yms.

?

• MrDemo
        jajajajajajaj kirjoitti:

Olen vain ymmärtänyt, että ne haluis jonkun ihme demon kun sinne menee ja semmoista mulla ei ole. Siksi mietin, että voinko esim. kotona nauhoittaa mankkaan kasetille laulua ja lähettää sen yhtiöille yms.

?

Sulla on tietokone...? Osta kunnon mikrofoni ja ehkä joku halpa karaoke mikseri (tai ihan mikseri pöytä) minkä voit käyttää "vahvistimena" mikille, kytke tietokoneelle. Lataa ilmaisen äänitysohjelman, Audacity. Opettele sen käyttö. TAI ostat jonkun Zoom H2, H4 tai R16(kallein näistä, mutta hyvä)..... Onnea!

• iskelmänikkari23
        jajajajajajaj kirjoitti:

?

Minä teen demoja myös tarkoituksena lähettää niitä levy-yhtiöille. Sävellän ja sanoitan ja soitan itse, mutta laulajaa tarvitaan. Missä asut? Jos asut Tampereen lähellä ja osaat oikeasti laulaa niin tervetuloa tänne äänittelemään. Sähköposti thepresidentofus (at) gmail.com

• Voittajako

Pahin kirosana... kyrsele!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      208
      2824
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      167
      2501
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      106
      1162
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      67
      990
    5. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      123
      982
    6. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      267
      942
    7. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      317
      909
    8. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      899
    9. Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.

Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k
      Kaste
      507
      858
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      768
    Aihe