demon teko, apua !!

imasuperstar

Haluaisin lähettää laulunäytette levy-yhtiöille. Tarvitseeko aina olla demo? Jos ei , niin miten muuten voisi?

Ja demon teosta vielä.. eli miten se käytännössä tapahtuu? Voiko laulaa valmiita lauluja vai pitääkö olla omat laulut aina kasassa?

6

689

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaaaa aaaa

jos haluaa tehdä demon, niin pitääkö siis olla omat sanoitukset yms. vai voiko laulaa jonkun laulajan biisin esim. mariah careyn ? vai sanotaanko sitä silloin demoksi? en oikein ymmärrä :S

• frekkis

Riippuu siitä, mitä sinä haluat demottaa (siis demonstroida, antaa näytettä).
        Haluatko esittää levy-yhtiölle sävellys-, sanoitus- tai jotakin muita taitojasi?

No, kuitenkin tässä tapauksessa taitaa olla kyse siitä, että haluat näyttää, että olet tooooodella(!) hyvä _laulaja_. Silloin laulat jotakin jollekin tallennusvälineelle ihan vaan ilman säestystä. Kyllä sinun taidot jo siinä tulee ilmi. Ja jos tuo äänen tallentaminen on vaikeaa, varaa aika jostakin musiikkityyliisi sopivasta levy-yhtiöstä, menet sovittuun aikaan ja kiekaiset siellä. Siis ihan livenä levytuottajatädille tai -sedälle. Saat välittömän palautteen.

• jajajajajajaj
        frekkis kirjoitti:

Riippuu siitä, mitä sinä haluat demottaa (siis demonstroida, antaa näytettä).
        Haluatko esittää levy-yhtiölle sävellys-, sanoitus- tai jotakin muita taitojasi?

No, kuitenkin tässä tapauksessa taitaa olla kyse siitä, että haluat näyttää, että olet tooooodella(!) hyvä _laulaja_. Silloin laulat jotakin jollekin tallennusvälineelle ihan vaan ilman säestystä. Kyllä sinun taidot jo siinä tulee ilmi. Ja jos tuo äänen tallentaminen on vaikeaa, varaa aika jostakin musiikkityyliisi sopivasta levy-yhtiöstä, menet sovittuun aikaan ja kiekaiset siellä. Siis ihan livenä levytuottajatädille tai -sedälle. Saat välittömän palautteen.

todella paljon vastauksestasi ! siitä oli apua.

ja joo, laulutaitojani kyllä vain.

Olen vain ymmärtänyt, että ne haluis jonkun ihme demon kun sinne menee ja semmoista mulla ei ole. Siksi mietin, että voinko esim. kotona nauhoittaa mankkaan kasetille laulua ja lähettää sen yhtiöille yms.

?

• MrDemo
        jajajajajajaj kirjoitti:

Olen vain ymmärtänyt, että ne haluis jonkun ihme demon kun sinne menee ja semmoista mulla ei ole. Siksi mietin, että voinko esim. kotona nauhoittaa mankkaan kasetille laulua ja lähettää sen yhtiöille yms.

?

Sulla on tietokone...? Osta kunnon mikrofoni ja ehkä joku halpa karaoke mikseri (tai ihan mikseri pöytä) minkä voit käyttää "vahvistimena" mikille, kytke tietokoneelle. Lataa ilmaisen äänitysohjelman, Audacity. Opettele sen käyttö. TAI ostat jonkun Zoom H2, H4 tai R16(kallein näistä, mutta hyvä)..... Onnea!

• iskelmänikkari23
        jajajajajajaj kirjoitti:

?

Minä teen demoja myös tarkoituksena lähettää niitä levy-yhtiöille. Sävellän ja sanoitan ja soitan itse, mutta laulajaa tarvitaan. Missä asut? Jos asut Tampereen lähellä ja osaat oikeasti laulaa niin tervetuloa tänne äänittelemään. Sähköposti thepresidentofus (at) gmail.com

• Voittajako

Pahin kirosana... kyrsele!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6444
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3863
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3240
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      374
      1761
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1408
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1340
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      47
      1003
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      976
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      900
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      879
    Aihe