demon teko, apua !!

imasuperstar

Haluaisin lähettää laulunäytette levy-yhtiöille. Tarvitseeko aina olla demo? Jos ei , niin miten muuten voisi?

Ja demon teosta vielä.. eli miten se käytännössä tapahtuu? Voiko laulaa valmiita lauluja vai pitääkö olla omat laulut aina kasassa?

6

629

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaaaa aaaa

      jos haluaa tehdä demon, niin pitääkö siis olla omat sanoitukset yms. vai voiko laulaa jonkun laulajan biisin esim. mariah careyn ? vai sanotaanko sitä silloin demoksi? en oikein ymmärrä :S

      • frekkis

        Riippuu siitä, mitä sinä haluat demottaa (siis demonstroida, antaa näytettä).
        Haluatko esittää levy-yhtiölle sävellys-, sanoitus- tai jotakin muita taitojasi?

        No, kuitenkin tässä tapauksessa taitaa olla kyse siitä, että haluat näyttää, että olet tooooodella(!) hyvä _laulaja_. Silloin laulat jotakin jollekin tallennusvälineelle ihan vaan ilman säestystä. Kyllä sinun taidot jo siinä tulee ilmi. Ja jos tuo äänen tallentaminen on vaikeaa, varaa aika jostakin musiikkityyliisi sopivasta levy-yhtiöstä, menet sovittuun aikaan ja kiekaiset siellä. Siis ihan livenä levytuottajatädille tai -sedälle. Saat välittömän palautteen.


      • jajajajajajaj
        frekkis kirjoitti:

        Riippuu siitä, mitä sinä haluat demottaa (siis demonstroida, antaa näytettä).
        Haluatko esittää levy-yhtiölle sävellys-, sanoitus- tai jotakin muita taitojasi?

        No, kuitenkin tässä tapauksessa taitaa olla kyse siitä, että haluat näyttää, että olet tooooodella(!) hyvä _laulaja_. Silloin laulat jotakin jollekin tallennusvälineelle ihan vaan ilman säestystä. Kyllä sinun taidot jo siinä tulee ilmi. Ja jos tuo äänen tallentaminen on vaikeaa, varaa aika jostakin musiikkityyliisi sopivasta levy-yhtiöstä, menet sovittuun aikaan ja kiekaiset siellä. Siis ihan livenä levytuottajatädille tai -sedälle. Saat välittömän palautteen.

        todella paljon vastauksestasi ! siitä oli apua.

        ja joo, laulutaitojani kyllä vain.

        Olen vain ymmärtänyt, että ne haluis jonkun ihme demon kun sinne menee ja semmoista mulla ei ole. Siksi mietin, että voinko esim. kotona nauhoittaa mankkaan kasetille laulua ja lähettää sen yhtiöille yms.

        ?


      • MrDemo
        jajajajajajaj kirjoitti:

        todella paljon vastauksestasi ! siitä oli apua.

        ja joo, laulutaitojani kyllä vain.

        Olen vain ymmärtänyt, että ne haluis jonkun ihme demon kun sinne menee ja semmoista mulla ei ole. Siksi mietin, että voinko esim. kotona nauhoittaa mankkaan kasetille laulua ja lähettää sen yhtiöille yms.

        ?

        Sulla on tietokone...? Osta kunnon mikrofoni ja ehkä joku halpa karaoke mikseri (tai ihan mikseri pöytä) minkä voit käyttää "vahvistimena" mikille, kytke tietokoneelle. Lataa ilmaisen äänitysohjelman, Audacity. Opettele sen käyttö. TAI ostat jonkun Zoom H2, H4 tai R16(kallein näistä, mutta hyvä)..... Onnea!


      • iskelmänikkari23
        jajajajajajaj kirjoitti:

        todella paljon vastauksestasi ! siitä oli apua.

        ja joo, laulutaitojani kyllä vain.

        Olen vain ymmärtänyt, että ne haluis jonkun ihme demon kun sinne menee ja semmoista mulla ei ole. Siksi mietin, että voinko esim. kotona nauhoittaa mankkaan kasetille laulua ja lähettää sen yhtiöille yms.

        ?

        Minä teen demoja myös tarkoituksena lähettää niitä levy-yhtiöille. Sävellän ja sanoitan ja soitan itse, mutta laulajaa tarvitaan. Missä asut? Jos asut Tampereen lähellä ja osaat oikeasti laulaa niin tervetuloa tänne äänittelemään. Sähköposti thepresidentofus (at) gmail.com


    • Voittajako

      Pahin kirosana... kyrsele!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2910
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2155
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1574
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      71
      1033
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe