Millainen kiltti mies on ?
Onko kiltti mies sama kuin nössö mies (alistuva, nöyrä, arka, tahdoton, voimakasta ja johtavaa naista etsivä (tai ainakin tarvitseva) mies.
Vai onko kiltti mies sama kuin herrasmies. Kohtelias ja muut huomioonottava, ystävällinen, reilua ja muuta sellaista positiivista. Mutta sitten kuitenkin jämäkkä ja puolensa pitävä tyyppi, joka ei anna muiden ihmisten kävellä ylitseen.
Mikä on "kiltti mies" ?
35
954
Vastaukset
- Ei se satu
1125 osumaa, kun lyö sanat "kiltti mies" hakukenttään. Tokihan aiheesta kannattaa siis tehdä taas uusi avaus.
- Älymies 23
Itse olen mieluummin kunniallinen mies kuin kiltti mies. Kunniallisella miehellä on voimakkaita periaatteita, eikä hän armahda lutkamaisesti käyttäytyviä naisia.
- sellainen on kiltti
kiltti mies on riittävän hyvänäköinen, ansiotyössä (ei pihi) eikä häntä häiritse naisen entiset seksikumppanit. Kiltti mies ei ole myöskään kiinnostunut muista kuin ikäisistään naisista.
- Pahin kombinaatio
No minäpä kerron.
Riippuu mistä asiasta puhutaan ja miten se tuodaan esiin.
Olen itse tietyssä suhteessa dominoiva ja aika itsenäinen. Osa ihmisistä ei varmasti sietäisi jos alkaisin kertomaan mitä ajattelen monista asioista ja miten tahdon että asiat hoidetaan.
MUTTA!
Kun olen tottunut sosialisoimaan naisten kanssa muuten vaan niin treffeille meniessä minulle menee joko nice guy tai sellainen vitsiniekka vaihde päälle. Tämäpä ei kiinnostakkaan naisia!
Todellisuudessa minun pitäisi pitäytyä tuossa dominoivassa jopa vittumaisessa perusluonteessani ja silloin kun niin on käynyt niin olen saanut naisilta enemmän kiinnostusta.
En nyt ainakaan johtavaa tai voimakasta naista tarvitse koska jyrään heidän yli joka tapauksessa tai pidän heitä lähinnä rasittavina egoisteina. Eikä minullakaan ole tarpeen komennella enkä jaksa naista ohjata joka asiassa. Osaan olla siis nice guy liian helposti.
Valitettavasti kun alan ottaa ohjia käsiin niin naisesta tulee kuin muovailuvahaa. Passiivinen lottero joka vain seuraa mitä minä teen ja aktiivisuus pitää tulla aina minusta.
Tarvitaan siten huima sattuma että osaan oikealle naiselle oikeassa paikassa oikeaan aikaan sekä esitellä itseni sinä nice guyna jona osaan olla (herrasmiehenä) samalla kun mulla olis kuitenkin sitä normaalia dominanssiani ja nainen on aktiivinen siltä osin että minäkin jaksan kiinnostua eikä tule olo että ajan ravihevosta.
Näen monia kiltin oloisia miehiä joilla vaikuttaa olevan ihan kivat tyttöystävät mutten itseäni osaa sillä tavoin muuttaa paitsi juuri niille treffeille jolloin ei pitäisi tehdä sitä! Tiedän että nämä ovat löytäneet toisensa myös ympyröistä jossa en itse esimerkiksi liiku.
Sitä paitsi Suomessa ei ole tilaa herrasmiehille ellei tämä ole hyvännäköinen tai omaa riittävää statusta sekä se nainen ole hieman "sievistelijä". Muussa tapauksessa kaivataan rockahtavaa äijää, boheemia hippiä tai vähintään perisuomalaista hieman taantunutta juntahtaa reilua ja jämptiä jätkää.
Sitten on sellainen juttu että monet vapaana olevat kiltit jopa hieman nössöt miehet kävisivät erinomaisesti naisille joita näen useissakin paikoissa sinkkuina. Minulle tuollaiset naiset eivät käy koska tekisin heistä itselleni aamu- ja iltatossut lähes hetimiten. Osa noista naisista saattaisi jopa pitää siitä mutten itse jaksaisi. Ongelma on vain se että näiltä miehiltä puuttuu se dominanssi jota pitäisi harjoittaa kun naiseen aluksi tutustuu että naiselle tulee se olo viriilistä aikaansaavasta hieman dominoivasta uroksesta.
Kuten sanoin, itselleni käy samoin koska liikaa yritän sopeutua naiseen ja ylikompensoin normaalia dominoivaa luonnettani.
"Mutta sitten kuitenkin jämäkkä ja puolensa pitävä tyyppi, joka ei anna muiden ihmisten kävellä ylitseen. "
Niin. Miten ihmeessä sinä tällaista päättelet esimerkiksi kun näet miehen ekaa kertaa, tapaat tai treffien aikana?
Et mitenkään. Senpä takia ylikorostuneen "jämäkät" itsensäkorostajat ajavat kilttien miesten ohi koska kiltti mies on rehellinen usein eikä pidä suurta ääntä itsestään. Silmäni avautuivat kun kerran olin ollut naisen kanssa treffeillä ja minua vitutti kun olin ollut todellinen kusipää melkein. Ajattelin just että saipahan nainen tosi hyvän kuvan jee taas. Oikein loistohomma ja olinpas tyhmä. Nainen laittoi viestin seuraavana päivänä ihan erikseen miten hauskaa oli ollut ja ehdotti uusia treffejä! ainut kerta elämässäni koskaan kun mitään sellaista on tapahtunut että nainen on ollut ihan täpinöissään!
Kiltin miehen ongelma on että markkinat ei suosi heitä, ihmisillä on tunne että aika on ajanut heistä ohi eikä kukaan oikeastaan kaipaa heitä varsinkin ja suurin syy on että heidän markkinointinsa kusee.
Nykyajan markkinoilla nainen haluaa tunnetta ja kokemusta siinä hetkessä kun tavataan ja jollakin tavoin sen uroksen täytyy viestittää olevansa uros, vaikkapa sillä dominanssilla eikä olemalla "nice" joka on enemmän sen naisen rooli kun sukupuolia vertaillaan.- ap.
"Sitten on sellainen juttu että monet vapaana olevat kiltit jopa hieman nössöt miehet kävisivät erinomaisesti naisille joita näen useissakin paikoissa sinkkuina. Minulle tuollaiset naiset eivät käy koska tekisin heistä itselleni aamu- ja iltatossut lähes hetimiten. Osa noista naisista saattaisi jopa pitää siitä mutten itse jaksaisi. Ongelma on vain se että näiltä miehiltä puuttuu se dominanssi jota pitäisi harjoittaa kun naiseen aluksi tutustuu että naiselle tulee se olo viriilistä aikaansaavasta hieman dominoivasta uroksesta."
Minä taas koen, että tuollainen kiltti nössömies tarvitsee itselleen vahvan ja voimakasluonteisen naisen, joka päättää kaikesta ja johtaa ja dominoi parisuhdetta.
" "Mutta sitten kuitenkin jämäkkä ja puolensa pitävä tyyppi, joka ei anna muiden ihmisten kävellä ylitseen. "
Niin. Miten ihmeessä sinä tällaista päättelet esimerkiksi kun näet miehen ekaa kertaa, tapaat tai treffien aikana?"
No, itse asiassa oma kokemukseni on, että ihmisestä saatava ensivaikutelma aika usein pitää paikkansa. Jos mies käyttäytyy ujosti ja arasti ja tuskin saa sanaa suustaan, niin eipä hän sen rohkeammaksi muutu myöhemminkään. Ja toisaalta röyhkeä ja itsestään liikoja luulevalta näyttävä mies myös yleensä oikeasti luulee olevansa jotain ihmeellistä
"Nykyajan markkinoilla nainen haluaa tunnetta ja kokemusta siinä hetkessä kun tavataan ja jollakin tavoin sen uroksen täytyy viestittää olevansa uros, vaikkapa sillä dominanssilla eikä olemalla "nice" joka on enemmän sen naisen rooli kun sukupuolia vertaillaan. "
Olisiko tuossa se selitys siihen, miksi ainakin joillain kilteillä miehillä on niin huono flaksi. Siis, että he käyttäytyvät jotenkin liian naismaisesti, ja menettää sillätavoin naisen mielenkiinnon. Meihin ihmisiin kuitenkin vaikuttaa vahvasti vieläkin ne mielikuvat siitä, millainen mies ja nainen on ja miten kummankin sukupuolen oletetaan käyttäytyvän. Ja sama juttu se on toisinpäinkin; harva mies rakastuu luonteeltaan kovin miesmäiseen naiseen. - +-0
Tai sitten ne naiset näkee läpi, että nice guy-esityksesi on pelkkä esitys?
- :
+-0 kirjoitti:
ei koskaan sano -"ruma ihminen".
- Pahin kombinaatio
ap. kirjoitti:
"Sitten on sellainen juttu että monet vapaana olevat kiltit jopa hieman nössöt miehet kävisivät erinomaisesti naisille joita näen useissakin paikoissa sinkkuina. Minulle tuollaiset naiset eivät käy koska tekisin heistä itselleni aamu- ja iltatossut lähes hetimiten. Osa noista naisista saattaisi jopa pitää siitä mutten itse jaksaisi. Ongelma on vain se että näiltä miehiltä puuttuu se dominanssi jota pitäisi harjoittaa kun naiseen aluksi tutustuu että naiselle tulee se olo viriilistä aikaansaavasta hieman dominoivasta uroksesta."
Minä taas koen, että tuollainen kiltti nössömies tarvitsee itselleen vahvan ja voimakasluonteisen naisen, joka päättää kaikesta ja johtaa ja dominoi parisuhdetta.
" "Mutta sitten kuitenkin jämäkkä ja puolensa pitävä tyyppi, joka ei anna muiden ihmisten kävellä ylitseen. "
Niin. Miten ihmeessä sinä tällaista päättelet esimerkiksi kun näet miehen ekaa kertaa, tapaat tai treffien aikana?"
No, itse asiassa oma kokemukseni on, että ihmisestä saatava ensivaikutelma aika usein pitää paikkansa. Jos mies käyttäytyy ujosti ja arasti ja tuskin saa sanaa suustaan, niin eipä hän sen rohkeammaksi muutu myöhemminkään. Ja toisaalta röyhkeä ja itsestään liikoja luulevalta näyttävä mies myös yleensä oikeasti luulee olevansa jotain ihmeellistä
"Nykyajan markkinoilla nainen haluaa tunnetta ja kokemusta siinä hetkessä kun tavataan ja jollakin tavoin sen uroksen täytyy viestittää olevansa uros, vaikkapa sillä dominanssilla eikä olemalla "nice" joka on enemmän sen naisen rooli kun sukupuolia vertaillaan. "
Olisiko tuossa se selitys siihen, miksi ainakin joillain kilteillä miehillä on niin huono flaksi. Siis, että he käyttäytyvät jotenkin liian naismaisesti, ja menettää sillätavoin naisen mielenkiinnon. Meihin ihmisiin kuitenkin vaikuttaa vahvasti vieläkin ne mielikuvat siitä, millainen mies ja nainen on ja miten kummankin sukupuolen oletetaan käyttäytyvän. Ja sama juttu se on toisinpäinkin; harva mies rakastuu luonteeltaan kovin miesmäiseen naiseen."Minä taas koen, että tuollainen kiltti nössömies tarvitsee itselleen vahvan ja voimakasluonteisen naisen, joka päättää kaikesta ja johtaa ja dominoi parisuhdetta. "
Se on sun luulos.
"No, itse asiassa oma kokemukseni on, että ihmisestä saatava ensivaikutelma aika usein pitää paikkansa. Jos mies käyttäytyy ujosti ja arasti ja tuskin saa sanaa suustaan, niin eipä hän sen rohkeammaksi muutu myöhemminkään. Ja toisaalta röyhkeä ja itsestään liikoja luulevalta näyttävä mies myös yleensä oikeasti luulee olevansa jotain ihmeellistä "
Sun kokemus on väärässä.
Jos mies käyttäytyy ujosti ja arasti niin se voi johtua vaikka siitä että on ihastunut sinuun.
"Olisiko tuossa se selitys siihen, miksi ainakin joillain kilteillä miehillä on niin huono flaksi. Siis, että he käyttäytyvät jotenkin liian naismaisesti, ja menettää sillätavoin naisen mielenkiinnon. Meihin ihmisiin kuitenkin vaikuttaa vahvasti vieläkin ne mielikuvat siitä, millainen mies ja nainen on ja miten kummankin sukupuolen oletetaan käyttäytyvän. Ja sama juttu se on toisinpäinkin; harva mies rakastuu luonteeltaan kovin miesmäiseen naiseen. "
Onko siis nicena oleminen (sinulle naismaisuutta) huonoa asia lopulta?
"Meihin ihmisiin vaikuttaa". Ai vaikuttaa automaattisesti vai?
Mistä lähtien kiva, kohteliaisuus ja kiltteys on todellakin naisen piirre ja epämiehekästä?
Siinäpä sulle se kysymys. - Pahin kombinaatio
+-0 kirjoitti:
Ei oikein kun olen saanut palautetta päinvastaisesta.
Parissa tapauksessa jotka ovat tykänneet tuosta nice guy meiningistä on mennyt sitten poskelleen kun olen otttanut sen luonnollisen dominanssin.
Osa fiksuna naisena itseään pitävinä eivät pidä siitä että mies osoittaa kovaa tahtoa vaikka he haluavat että alussa miehessä olisi dominanssia.
Myöhemmin he haluavat että mies myötäilee naista niissä asioissa joissa nainen haluaa niin tekevän ja miehen eriävä mielipide on joko väärä, ahdasmielinen tai sitten vain mielipide jolla ei ole merkitystä.
Mutta ehkä osa näkeekin etten ole oikein nice guy vaan enemmän wise guy. - ap.
Pahin kombinaatio kirjoitti:
"Minä taas koen, että tuollainen kiltti nössömies tarvitsee itselleen vahvan ja voimakasluonteisen naisen, joka päättää kaikesta ja johtaa ja dominoi parisuhdetta. "
Se on sun luulos.
"No, itse asiassa oma kokemukseni on, että ihmisestä saatava ensivaikutelma aika usein pitää paikkansa. Jos mies käyttäytyy ujosti ja arasti ja tuskin saa sanaa suustaan, niin eipä hän sen rohkeammaksi muutu myöhemminkään. Ja toisaalta röyhkeä ja itsestään liikoja luulevalta näyttävä mies myös yleensä oikeasti luulee olevansa jotain ihmeellistä "
Sun kokemus on väärässä.
Jos mies käyttäytyy ujosti ja arasti niin se voi johtua vaikka siitä että on ihastunut sinuun.
"Olisiko tuossa se selitys siihen, miksi ainakin joillain kilteillä miehillä on niin huono flaksi. Siis, että he käyttäytyvät jotenkin liian naismaisesti, ja menettää sillätavoin naisen mielenkiinnon. Meihin ihmisiin kuitenkin vaikuttaa vahvasti vieläkin ne mielikuvat siitä, millainen mies ja nainen on ja miten kummankin sukupuolen oletetaan käyttäytyvän. Ja sama juttu se on toisinpäinkin; harva mies rakastuu luonteeltaan kovin miesmäiseen naiseen. "
Onko siis nicena oleminen (sinulle naismaisuutta) huonoa asia lopulta?
"Meihin ihmisiin vaikuttaa". Ai vaikuttaa automaattisesti vai?
Mistä lähtien kiva, kohteliaisuus ja kiltteys on todellakin naisen piirre ja epämiehekästä?
Siinäpä sulle se kysymys."Jos mies käyttäytyy ujosti ja arasti niin se voi johtua vaikka siitä että on ihastunut sinuun."
Sitten on surullista, jos olen kuitenkin niin pelottava ja hirveä, että mies ei tee elettäkään osoittaakseen kiinnostustaan.
"Mistä lähtien kiva, kohteliaisuus ja kiltteys on todellakin naisen piirre ja epämiehekästä?"
Ei, en tarkoita noita piirteitä. Vaan esimerkiksi itse koen tilanteen oudoksi ja epämiellyttäväksi, jos mies vaikka alkaa käyttäytyä tunteellisemmin kuin minä itse. Saa vaikka raivokohtauksen julkisella paikalla jostain asiasta, ja sitten vaatii, että häntä pitää YMMÄRTÄÄ koska hän on herkkä ja tunteva mies. (No, itse asiassa inhoan samanlaisia tunteenpurkauksia myös naisten tekeminä). - +Jättiläinen+
Ei oikein kun olen saanut palautetta päinvastaisesta.
Parissa tapauksessa jotka ovat tykänneet tuosta nice guy meiningistä on mennyt sitten poskelleen kun olen otttanut sen luonnollisen dominanssin.
Osa fiksuna naisena itseään pitävinä eivät pidä siitä että mies osoittaa kovaa tahtoa vaikka he haluavat että alussa miehessä olisi dominanssia.
Myöhemmin he haluavat että mies myötäilee naista niissä asioissa joissa nainen haluaa niin tekevän ja miehen eriävä mielipide on joko väärä, ahdasmielinen tai sitten vain mielipide jolla ei ole merkitystä.
Mutta ehkä osa näkeekin etten ole oikein nice guy vaan enemmän wise guy..."Pahin kombinaatio" täysin oikeassa. Tähän ikään mennessä (28v) olen havainnut pitkälti samat kuviot. Tästä päästäänkin siihen että "tasa-arvoinen" parisuhde on pidemmän päälle mahdottomuus. Ja usein ns "toimivissa" parisuhteissa lopulta mies antaa naiselle periksi etenevässä määrin. Eikä kumpikaan ole onnellinen. Itse olen pitkälti sitä mieltä että pidempiaikainen parisuhde täyspäisen (onko sellaisia?) nätin naisen kanssa on mahdottomuus, jos ja kun ei jaksa/pysty pitämään yllä sitä tiettyä kipinää. Ennalta-arvattavuus tappaa suhteen kuin suhteen pidemmän päälle.
- Pahin kombinaatio
ap. kirjoitti:
"Jos mies käyttäytyy ujosti ja arasti niin se voi johtua vaikka siitä että on ihastunut sinuun."
Sitten on surullista, jos olen kuitenkin niin pelottava ja hirveä, että mies ei tee elettäkään osoittaakseen kiinnostustaan.
"Mistä lähtien kiva, kohteliaisuus ja kiltteys on todellakin naisen piirre ja epämiehekästä?"
Ei, en tarkoita noita piirteitä. Vaan esimerkiksi itse koen tilanteen oudoksi ja epämiellyttäväksi, jos mies vaikka alkaa käyttäytyä tunteellisemmin kuin minä itse. Saa vaikka raivokohtauksen julkisella paikalla jostain asiasta, ja sitten vaatii, että häntä pitää YMMÄRTÄÄ koska hän on herkkä ja tunteva mies. (No, itse asiassa inhoan samanlaisia tunteenpurkauksia myös naisten tekeminä)."Sitten on surullista, jos olen kuitenkin niin pelottava ja hirveä, että mies ei tee elettäkään osoittaakseen kiinnostustaan. "
Mies haluaa kuitenkin säilyttää dominanssinsa tilanteeseen nähden vähintään alitajuisesti. Miestä voi pelottaa se tunne joka voi viedä häneltä harkintakykyä ja että nainen ohjaa häntä sekä sitä että naisella on valta ottaa tuo välillä hyväkin tunne pois.
Minusta tuntuu ettet ymmärrä miehiä yhtään.
Ymmärrätkö että siinä kun sinä tunnet jatkuvasti jotain ja ihastelet asioita niin miehelle voimakas ihastuminen johon saa vielä vähän vastakaikua (muttei riittävästi että olisi varma että nainen on kiinnostunut) on vähän sama kuin lapsi ottaisi ekoja askeleitaan ja sitten joku tönäisisi juoksuun?
Voi olla hyvin ahdistava kokemus ja täysin suorastaan tukahduttava.
Tietysti sinä kuten aiemmin huomaat pidät tätä huonona miehessä koska miehen pitäisi olla viilipytty ja hallita tilanne. Tällöin ihastunut mies on sinulle kauhea takertuva pelkuri kun taas ei ihastunut mies on ihanan rohkea metsästäjä jolle tekee mieli antautua.
"Vaan esimerkiksi itse koen tilanteen oudoksi ja epämiellyttäväksi, jos mies vaikka alkaa käyttäytyä tunteellisemmin kuin minä itse. Saa vaikka raivokohtauksen julkisella paikalla jostain asiasta, ja sitten vaatii, että häntä pitää YMMÄRTÄÄ koska hän on herkkä ja tunteva mies. (No, itse asiassa inhoan samanlaisia tunteenpurkauksia myös naisten tekeminä). "
Nyt sinä et puhu enää kiltistä miehestä vaan herkästä ja ylitunteellisesta.
Moni kiltti mies omaa kyllä tunteita pinnan alla mutta ei tuo niitä julkisesti varsinkaan esille koska on yleensä juuri normin mukaisesti itseään hillitsevä sekä hyvin loogisesti ajatteleva.
Puhumme täysin erilaisista eläimistä nyt. - ap.
"Sitten on surullista, jos olen kuitenkin niin pelottava ja hirveä, että mies ei tee elettäkään osoittaakseen kiinnostustaan. "
Mies haluaa kuitenkin säilyttää dominanssinsa tilanteeseen nähden vähintään alitajuisesti. Miestä voi pelottaa se tunne joka voi viedä häneltä harkintakykyä ja että nainen ohjaa häntä sekä sitä että naisella on valta ottaa tuo välillä hyväkin tunne pois.
Minusta tuntuu ettet ymmärrä miehiä yhtään.
Ymmärrätkö että siinä kun sinä tunnet jatkuvasti jotain ja ihastelet asioita niin miehelle voimakas ihastuminen johon saa vielä vähän vastakaikua (muttei riittävästi että olisi varma että nainen on kiinnostunut) on vähän sama kuin lapsi ottaisi ekoja askeleitaan ja sitten joku tönäisisi juoksuun?
Voi olla hyvin ahdistava kokemus ja täysin suorastaan tukahduttava.
Tietysti sinä kuten aiemmin huomaat pidät tätä huonona miehessä koska miehen pitäisi olla viilipytty ja hallita tilanne. Tällöin ihastunut mies on sinulle kauhea takertuva pelkuri kun taas ei ihastunut mies on ihanan rohkea metsästäjä jolle tekee mieli antautua.
"Vaan esimerkiksi itse koen tilanteen oudoksi ja epämiellyttäväksi, jos mies vaikka alkaa käyttäytyä tunteellisemmin kuin minä itse. Saa vaikka raivokohtauksen julkisella paikalla jostain asiasta, ja sitten vaatii, että häntä pitää YMMÄRTÄÄ koska hän on herkkä ja tunteva mies. (No, itse asiassa inhoan samanlaisia tunteenpurkauksia myös naisten tekeminä). "
Nyt sinä et puhu enää kiltistä miehestä vaan herkästä ja ylitunteellisesta.
Moni kiltti mies omaa kyllä tunteita pinnan alla mutta ei tuo niitä julkisesti varsinkaan esille koska on yleensä juuri normin mukaisesti itseään hillitsevä sekä hyvin loogisesti ajatteleva.
Puhumme täysin erilaisista eläimistä nyt."Minusta tuntuu ettet ymmärrä miehiä yhtään. "
No en ymmärräkään, ja olen valmis myöntämään sen, ja tuskin tulen koskaan ymmärtämäänkään. En valitettavasti ole niitä naisia, jotka osaavat tulkita miehen ilmeitä ja eleitä ja sanomisia aina oikein ja tietävät aina mitä tehdä.
"Nyt sinä et puhu enää kiltistä miehestä vaan herkästä ja ylitunteellisesta.
Puhumme täysin erilaisista eläimistä nyt. "
Ahaa. No itse asiassa oma käsitykseni kiltistä miehestä on samanlainen. Oma kokemukseni on kuitenkin ollut aika usein sellainen, että juurikin tällainen yliherkkä ja ylitunteellinen mies on sellainen joka pitää itseään aivan erityisen kilttinä miehenä. (Vaikka oikeasti on lähinnä rasittavaa seuraa) - Pahin kombinaatio
ap. kirjoitti:
"Minusta tuntuu ettet ymmärrä miehiä yhtään. "
No en ymmärräkään, ja olen valmis myöntämään sen, ja tuskin tulen koskaan ymmärtämäänkään. En valitettavasti ole niitä naisia, jotka osaavat tulkita miehen ilmeitä ja eleitä ja sanomisia aina oikein ja tietävät aina mitä tehdä.
"Nyt sinä et puhu enää kiltistä miehestä vaan herkästä ja ylitunteellisesta.
Puhumme täysin erilaisista eläimistä nyt. "
Ahaa. No itse asiassa oma käsitykseni kiltistä miehestä on samanlainen. Oma kokemukseni on kuitenkin ollut aika usein sellainen, että juurikin tällainen yliherkkä ja ylitunteellinen mies on sellainen joka pitää itseään aivan erityisen kilttinä miehenä. (Vaikka oikeasti on lähinnä rasittavaa seuraa)"No en ymmärräkään, ja olen valmis myöntämään sen, ja tuskin tulen koskaan ymmärtämäänkään. En valitettavasti ole niitä naisia, jotka osaavat tulkita miehen ilmeitä ja eleitä ja sanomisia aina oikein ja tietävät aina mitä tehdä."
Miesten kanssa on tätä poikkeusta lukuunottamatta helppoa. He yleensä tarkoittavat tasan tarkkaan mitä tekevät elleivät huijaa täysin.
Itseasiassa mies itsekään ei tajua tuota ihastumisen tunnetta välttämättä (ajattele jotain joka ekaa kertaa maistelee miltä joku hänelle uusi hedelmä mutta sinulle tuttu maistuu vaikkapa banaani)
Ymmärrät kai miten itsensä hillitsevä looginen ja kiltti mies yhtäkkiä voi toimia kun joku puskee läpi hänen sisältään ilman että hän ymmärtää sitä ja osaa hallita sitä? (ihastuminen)
"Ahaa. No itse asiassa oma käsitykseni kiltistä miehestä on samanlainen. Oma kokemukseni on kuitenkin ollut aika usein sellainen, että juurikin tällainen yliherkkä ja ylitunteellinen mies on sellainen joka pitää itseään aivan erityisen kilttinä miehenä. (Vaikka oikeasti on lähinnä rasittavaa seuraa) "
Kyllähän hän tavallaan "kiltti" onkin muttei siinä merkityksessä missä me käytetään ehkä.
Sikäli ymmärrän toki tilanteen koska en oikein jaksa naisia jotka käyttäytyvät siten. Itselläni on todella alhainen ärsytyskynnys kaikenlaisen suuttumisen kanssa jos sille ei ole aihetta. NIuhottaminen saa minussa aikaiseksi uskomaatoman hylkimisreaktion jota ei kyllä millään hyvittelyillä oikein enää pelasteta. Se tappaa turuilla ja toreilla parisuhteen mahdollisuuksia.
Mutta ihmiset on erilaisia ja en ole aivan varma olenko yhtään sen parempi suhteessa kuin tollainen yliherkkä mies. Ehkä sellainen olis parempi jopa monelle naiselle. - Pahin kombinaatio
+Jättiläinen+ kirjoitti:
.."Pahin kombinaatio" täysin oikeassa. Tähän ikään mennessä (28v) olen havainnut pitkälti samat kuviot. Tästä päästäänkin siihen että "tasa-arvoinen" parisuhde on pidemmän päälle mahdottomuus. Ja usein ns "toimivissa" parisuhteissa lopulta mies antaa naiselle periksi etenevässä määrin. Eikä kumpikaan ole onnellinen. Itse olen pitkälti sitä mieltä että pidempiaikainen parisuhde täyspäisen (onko sellaisia?) nätin naisen kanssa on mahdottomuus, jos ja kun ei jaksa/pysty pitämään yllä sitä tiettyä kipinää. Ennalta-arvattavuus tappaa suhteen kuin suhteen pidemmän päälle.
Jos sinun luonne on varsinkin samanlainen kuin mulla niin tunnen tuskasi veljeni.
En turhaan laittanut nimimerkiksi että "pahin kombinaatio". Sopivaa yhdistelmää naisista on todella vaikea löytää varsinkin kun lasketaan mukaan kaikki muut asiat. Uskoisin että suurimmalla osalla ihmisistä on paljon helpompaa löytää kuitenkin se sopiva tapaus.
Aika napakymppi pitää osua kohdalle että oikeasti suhde voisi onnistua pitemmän kaavan mukaan. Itse ainakin etsin ihan oikeaa kumppania mutta toisaalta tällä hetkellä mielessä on ehkä vain lyhyt aikainen viilailu koska en jaksa uskoa että sellaista tulee koskaan löytymään jonka kanssa asiat oikeasti natsaisi. Mitä mä höpötän? -Ei sellaista tule löytymään. Piste.
"Ja usein ns "toimivissa" parisuhteissa lopulta mies antaa naiselle periksi etenevässä määrin. "
Eh, tämän olen huomannut ja itselle se on vain mahdotonta. Alussa ehkä niin saattaisin tehdä joka juuri on se pahin virhe naisten kanssa koska he joko oppivat että toista voi liikuttaa miten tahtoo niin tottuvat siihen kuin jojoon tai sitten eivät pidä "miehenä" kun on liian nice.
Jos taas otat sen luontaisen dominanssin niin saat ohjata suhdetta alusta pitkälle kunnes jossakin vaiheessa nainen aivan yhtäkkiä alkaa luetella erilaisia uusia pelisääntöjä vähän joka asiaan. Näistä kehittyy pienempiä ja suurempia riitoja jos ei pystytä keskustelemaan. Nainen jos häviää keskustelut niin hän menettää hermonsa kun ei pärjää eikä pysty perustelemaan asioita. Jos miehellä on tahtoa ja hän pysyy liian coolina paineessa niin naista alkaa ottamaan tosissaan kupoliin. Konflikti-tilanteet minulle on vaikeita koska todennäköisesti "tuhoaisin" lopulta sen toisen ihmisen ja sen suhteen saman tien. Jos mainitsen noita asioita naiselle etukäteen niin se on juuri vääränlaista dominanssia.
"Itse olen pitkälti sitä mieltä että pidempiaikainen parisuhde täyspäisen (onko sellaisia?) nätin naisen kanssa on mahdottomuus, jos ja kun ei jaksa/pysty pitämään yllä sitä tiettyä kipinää. "
"Täysipäisten" naisten elämä usein on hyvin kaavamaista ja he odottavat mieheltä tiettyä normitusta. Se voi olla äärimmäisen rasittavaa. Jos sitten olet ottanut tuon dominanssin niin yllätys yllätys: Sinä joudut keksimään kaikki ne uudet viritelmät jota voitte "yhdessä" tehdä ja nainen toki luettelee mikä hänelle kelpaa ja mikä ei. Tähän päälle hänen preferoidut säätönsä kaikkeen muuhun toimintaan. Turha odottaa mitään luovia ratkaisuja naiselta paitsi mitä nyt ehdotuksia joista hänen odottaisi tietävän ettei sinua kiinnosta ja on lähinnä naisen halun mukaisia. Sitten tuleekin sieltä se "me ei tehdä koskaan mitään jännää yhdessä"..
Naisen nätteys ei ole minulle erityisen tärkeää kunhan on tietyt asiat kondiksessa mutta noin yleisesti jos taas valitsee massasta enemmän poikkeavan naisen niin yleensä sieltä paljastuu aikamoinen sekopää jonka seurassa tuntee itsensä lähinnä merisairaaksi venäläiseksi ydinsukellusveneen matruusiksi veneessä keskellä valtamerta ilman airoja katkenneen maston alla vettä polviin asti kun hait kiertelevät ympärillä.
Toisaalta ne pari tyyppiä jotka tunnen pitkistä parisuhteista ja liitoista (olen sinun ikiä) niin eivät järin onnellisilta aina vaikuta. Vaikuttaisi enemmän että ovat kateellinen minun vapaudelle kuin toisin päin.
Joten miksi yksikään yksittäinen nainen olisi oikeasti sellaisen vaivan arvoinen? - ap.
+Jättiläinen+ kirjoitti:
.."Pahin kombinaatio" täysin oikeassa. Tähän ikään mennessä (28v) olen havainnut pitkälti samat kuviot. Tästä päästäänkin siihen että "tasa-arvoinen" parisuhde on pidemmän päälle mahdottomuus. Ja usein ns "toimivissa" parisuhteissa lopulta mies antaa naiselle periksi etenevässä määrin. Eikä kumpikaan ole onnellinen. Itse olen pitkälti sitä mieltä että pidempiaikainen parisuhde täyspäisen (onko sellaisia?) nätin naisen kanssa on mahdottomuus, jos ja kun ei jaksa/pysty pitämään yllä sitä tiettyä kipinää. Ennalta-arvattavuus tappaa suhteen kuin suhteen pidemmän päälle.
"Tästä päästäänkin siihen että "tasa-arvoinen" parisuhde on pidemmän päälle mahdottomuus. Ja usein ns "toimivissa" parisuhteissa lopulta mies antaa naiselle periksi etenevässä määrin. Eikä kumpikaan ole onnellinen. Itse olen pitkälti sitä mieltä että pidempiaikainen parisuhde täyspäisen (onko sellaisia?) nätin naisen kanssa on mahdottomuus, jos ja kun ei jaksa/pysty pitämään yllä sitä tiettyä kipinää. Ennalta-arvattavuus tappaa suhteen kuin suhteen pidemmän päälle."
Mikä sitten saa miehen antamaan periksi kaikessa ? Ette kai te nyt oikeasti usko, että naiset ovat aina oikeassa kaikessa, kun edes minä naisena en usko niin.
Mitä pomottamiseen parisuhteessa tulee, niin yleensä uskoisin jomman kumman osapuolen ottavan väkisinkin sen johtajan roolin, joko tahtoen tai tahtomattaan. Kaksi liian johtajatyyppistä ihmistä parisuhteessa tekee siitä vain jatkuvaa henkien taistelua, kun kumpikaan ei anna periksi. ja kaksi päämäärätöntä ei koskaan saa aikaiseksi mitään, koska kumpikaan ei halua päättää asioista ja ottaa vastuuta päätöksistään.
Mutta tuo kaikki kuitenkin kohtuuden rajoissa. Mielestäni parisuhteessa tärkeintä on kyky kompromissien tekoon ja kyllä, samaa voi vaatia myös siltä parisuhteen toiselta osapuolelta. Eli ei niin, että kaikki menee vain sen toisen ihmisen pillin mukaan.
(Mainittakoon vielä itsestäni, että en ole mikään johtajatyyppi. Minua ei huvita olla se, joka määrää kaikesta. Mitä tulee siihen, että jos joku yrittää määräillä minua (tai mikä nyt olisi oikea sana) Niin se riippuu asiasta ja tilanteesta, ja miten asia minulle esitetään. Jossain asiassa mikä on minulle ihan sama, voin vallan hyvin tehdä miehen toiveiden mukaisesti, mutta sitten taas on myös asioita, joiden suhteen pystyn olemaan äärimmäisen itsepäinen ja taipumaton. Ja yleisesti asenteeni on, että kuuntelen mitä mies ehdottaa, harkitsen asiaa, ja sitten teen, miten mielestäni on järkevintä. Joskus se on mitä mies sanoo, joskus taas ei.) - +Jättiläinen+
ap. kirjoitti:
"Tästä päästäänkin siihen että "tasa-arvoinen" parisuhde on pidemmän päälle mahdottomuus. Ja usein ns "toimivissa" parisuhteissa lopulta mies antaa naiselle periksi etenevässä määrin. Eikä kumpikaan ole onnellinen. Itse olen pitkälti sitä mieltä että pidempiaikainen parisuhde täyspäisen (onko sellaisia?) nätin naisen kanssa on mahdottomuus, jos ja kun ei jaksa/pysty pitämään yllä sitä tiettyä kipinää. Ennalta-arvattavuus tappaa suhteen kuin suhteen pidemmän päälle."
Mikä sitten saa miehen antamaan periksi kaikessa ? Ette kai te nyt oikeasti usko, että naiset ovat aina oikeassa kaikessa, kun edes minä naisena en usko niin.
Mitä pomottamiseen parisuhteessa tulee, niin yleensä uskoisin jomman kumman osapuolen ottavan väkisinkin sen johtajan roolin, joko tahtoen tai tahtomattaan. Kaksi liian johtajatyyppistä ihmistä parisuhteessa tekee siitä vain jatkuvaa henkien taistelua, kun kumpikaan ei anna periksi. ja kaksi päämäärätöntä ei koskaan saa aikaiseksi mitään, koska kumpikaan ei halua päättää asioista ja ottaa vastuuta päätöksistään.
Mutta tuo kaikki kuitenkin kohtuuden rajoissa. Mielestäni parisuhteessa tärkeintä on kyky kompromissien tekoon ja kyllä, samaa voi vaatia myös siltä parisuhteen toiselta osapuolelta. Eli ei niin, että kaikki menee vain sen toisen ihmisen pillin mukaan.
(Mainittakoon vielä itsestäni, että en ole mikään johtajatyyppi. Minua ei huvita olla se, joka määrää kaikesta. Mitä tulee siihen, että jos joku yrittää määräillä minua (tai mikä nyt olisi oikea sana) Niin se riippuu asiasta ja tilanteesta, ja miten asia minulle esitetään. Jossain asiassa mikä on minulle ihan sama, voin vallan hyvin tehdä miehen toiveiden mukaisesti, mutta sitten taas on myös asioita, joiden suhteen pystyn olemaan äärimmäisen itsepäinen ja taipumaton. Ja yleisesti asenteeni on, että kuuntelen mitä mies ehdottaa, harkitsen asiaa, ja sitten teen, miten mielestäni on järkevintä. Joskus se on mitä mies sanoo, joskus taas ei.)..että vastuu on taas vain ja ainoastaan meillä miehillä.
>Mikä sitten saa miehen antamaan periksi kaikessa ? Ette kai te nyt oikeasti usko, että naiset ovat aina oikeassa kaikessa, kun edes minä naisena en usko niin.
Se nyt vaan on niin, että (ajallisesti) pisimpään yhdessä pysyneet pariskunnat koostuvat useimmiten naisesta joka päättää ja miehestä joka alistuu. Itse tunnen paljon enemmän järkeviä ja täyspäisiä miehiä kuin naisia, saati että naiset yleisesti olisivat kykeneväisempiä päätöksentekoon. Itse miehenä päätän tasantarkkaan mihin aikani ja energiani käytän. Mutta minä olenkin sinkku. :D
>Mitä pomottamiseen parisuhteessa tulee, niin yleensä uskoisin jomman kumman osapuolen ottavan väkisinkin sen johtajan roolin, joko tahtoen tai tahtomattaan.
Taisit juuri itse vastata aikaisempaan kysymykseesi. Miehet antavat periksi, koska se on helpompaa. Helpompaa kuin jatkuva riitely (johon tuossa tilanteessa väistämättä on ajauduttu, kun kaksi voimakastahtoista ihmistä yrittävät ajaa omaa ajatusmalliaan). Se, että tämä lopputulos ei pidemmän päälle tee ketään onnelliseksi, on se akilleen kantapää, johon suuri osa suhteista kaatuu. - Karporaattori
+Jättiläinen+ kirjoitti:
..että vastuu on taas vain ja ainoastaan meillä miehillä.
>Mikä sitten saa miehen antamaan periksi kaikessa ? Ette kai te nyt oikeasti usko, että naiset ovat aina oikeassa kaikessa, kun edes minä naisena en usko niin.
Se nyt vaan on niin, että (ajallisesti) pisimpään yhdessä pysyneet pariskunnat koostuvat useimmiten naisesta joka päättää ja miehestä joka alistuu. Itse tunnen paljon enemmän järkeviä ja täyspäisiä miehiä kuin naisia, saati että naiset yleisesti olisivat kykeneväisempiä päätöksentekoon. Itse miehenä päätän tasantarkkaan mihin aikani ja energiani käytän. Mutta minä olenkin sinkku. :D
>Mitä pomottamiseen parisuhteessa tulee, niin yleensä uskoisin jomman kumman osapuolen ottavan väkisinkin sen johtajan roolin, joko tahtoen tai tahtomattaan.
Taisit juuri itse vastata aikaisempaan kysymykseesi. Miehet antavat periksi, koska se on helpompaa. Helpompaa kuin jatkuva riitely (johon tuossa tilanteessa väistämättä on ajauduttu, kun kaksi voimakastahtoista ihmistä yrittävät ajaa omaa ajatusmalliaan). Se, että tämä lopputulos ei pidemmän päälle tee ketään onnelliseksi, on se akilleen kantapää, johon suuri osa suhteista kaatuu."(ajallisesti) pisimpään yhdessä pysyneet pariskunnat koostuvat useimmiten naisesta joka päättää ja miehestä joka alistuu."
Epäilen, että näissä kumpikaan on kovin onnellinen. Tai sitten nainen on aika maskuliininen.
"yleensä uskoisin jomman kumman osapuolen ottavan väkisinkin sen johtajan roolin, joko tahtoen tai tahtomattaan."
Täysin tasapuolista suhdetta ei taida ollakaan. Väittäisin että suurin osa naisista haluaa, että mies on vähän hanakampi päätöksentekijä kuin hän itse. Ja ainakin ottaa päävastuun niistä perinteisistä miehen laariin kuuluvista asioista.
Ja miehet varmaankin antavat periksi, koska se on helpompaa. Ei saisi kuitenkaan antaa liikaa periksi, koska naiset eivät loppujen lopuksi taida arvostaa miestä, joka antaa periksi ilman syytä. Ehkä ne naisen tunteetkin laimenevat, jos mies on liian "selkärangaton" monivuotisen vääntämisen jäljiltä? - just joo
Ja sitten sä heräsit ja sänky oli taas märkä!
- olenko mikä?
+Jättiläinen+ kirjoitti:
..että vastuu on taas vain ja ainoastaan meillä miehillä.
Taisit juuri itse vastata aikaisempaan kysymykseesi. Miehet antavat periksi, koska se on helpompaa. Helpompaa kuin jatkuva riitely (johon tuossa tilanteessa väistämättä on ajauduttu, kun kaksi voimakastahtoista ihmistä yrittävät ajaa omaa ajatusmalliaan). Se, että tämä lopputulos ei pidemmän päälle tee ketään onnelliseksi, on se akilleen kantapää, johon suuri osa suhteista kaatuu.Minä tunnen lukuisia järkeviä, reiluja, fiksuja ja päätöksentekoon pystyviä naisia. Mutta vain yhden miehen, joka täyttäisi nuo kaikki kohdat. Pidän itsestään selvyytenä että minä sinkkuna päätän omasta elämästäni. Huoh. Mitä paskaa.
Suurin osa näistä kirjoituksista on tyhjää lätinää. Sanoja vain käännellään ja väännellään mutta sisältö jää aika ontoksi. - +Jättiläinen+
olenko mikä? kirjoitti:
Minä tunnen lukuisia järkeviä, reiluja, fiksuja ja päätöksentekoon pystyviä naisia. Mutta vain yhden miehen, joka täyttäisi nuo kaikki kohdat. Pidän itsestään selvyytenä että minä sinkkuna päätän omasta elämästäni. Huoh. Mitä paskaa.
Suurin osa näistä kirjoituksista on tyhjää lätinää. Sanoja vain käännellään ja väännellään mutta sisältö jää aika ontoksi...fiksuja ihmisiä on sukupuoleen katsomatta, eikä ole mitään hyötyä vääntää mistään paremmuudesta suuntaan tai toiseen. Ja onhan se nyt sanomattakin selvää että sinkku päättää asioistaan itse, pointtihan tuossa oli juuri se että usein parisuhteessa osa siitä päätösvallasta uhrataan parisuhteen alttarilla. Ja pisimpään tuntuvat (ihan havainnoinnin perusteella) kestävän ne suhteet joissa mies lopulta tekee enemmän myönnytyksiä, menettäen samalla osan siitä "miehisyydestään" ajatellessaan että parempi ettei riidellä. :D ..sahaten samalla omaa oksaansa. Nainen kun ei arvosta miestä jota voi komennella. Ei pidemmän päälle. :)
- iidd
Itse kerran deittailin miestä josta sitten päädyin ajattelemaan että hän on aivan liian kiltti minulle. Mies ei ollut mikään nössö tai ujo, vaan sosiaalinen ja reipas tyyppi. Että sen puolesta hän ei ollut sellainen ehkä stereotyyppinen kiltti mies. Joka tapauksessa, aina kun oli jonkinlainen päätöksen paikka, esim siitä että mihin mennään viikonloppuna ulos, tai mitä tehdään ruuan suhteen tms, hän aina kysyi mitä minä haluan tehdä. Ja aina kun ehdotin jotain, hän sanoi suoraan että ok, tehdään niin. Kyllä rupesi jotenkin keittämään kun tuli sellainen olo niinkuin olisin joku helvetin pomo meidän kesken. Olisi ollut ihan kiva jos hän itse olisi joskus sanonut että tehdäänkö näin, tai mennäänkö sinne tai tänne, tai ehdottanut jotain vaihtoehtoa sille omalle ehdotukselleni. Mutta ei, aina vaan "joo sopii mulle".
Onhan se kiva että kysyy toisen mielipidettä ja ottaa sen kanssa huomioon, mutta rajansa kaikella. Rupes tuntuun jotenki että siitä tyypistä ei saanut mitään irti, sen persoona ei tullut esiin tai jotain. Ihan niinkun sillä ei olis ollut yhtään omaa tahtoa. Että silloin kun tehdään jotain yhdessä niin millään muulla ei ole mitään väliä kuin sillä, että tehdään se juttu yhdessä. Rupesin jo miettimään että miten se yksin ollessaan osaa tehdä yhtään mitään. Mutta kyllä se vaan aika aktiivisesti teki vaikka mitä reissuja ja extremelajeja kavereiden kanssa, että ei se pelkästään kotona istunut. Mutta mun kanssa oli kuin joku koira.
En kyllä ole varma että onko tuo sana "kiltti" tässä se oikea, vai olisiko esim myötäilevä parempi. Joka tapauksessa, oli kyllä todella tylsää, eikä se meidän tapailu sitten kauaa kestänytkään.- aikatarina
...et miesparalle koskaan sanonut, mikä sua hänessä vaivasi, niinkö?
- iidd
aikatarina kirjoitti:
...et miesparalle koskaan sanonut, mikä sua hänessä vaivasi, niinkö?
No eipä kestänyt edes kuukautta tuo juttu, parempi jatkaa eteenpäin kuin ruveta vaatimaan että toinen muuttaa tapojaan. Vielä senkin puolesta, kun se ei nähdäkseni johtunut mistään alkukohteliaisuudesta, vaan tyyppi oikeasti oli sellainen. Sopii ehkä jollekkin toiselle ihmiselle, mutta ei mulle. En mä halua päättää kaikesta mitä me yhdessä tehdään. Eikä mua suoraan sanottuna viehätä sellainen mies joka käyttäytyy kuin koira mun seurassa.
- mies olen
"Ihan niinkun sillä ei olis ollut yhtään omaa tahtoa."
Tämmöisiä mutuilet. Mutta mikä on totuus, oletko ajatellut sitä? Voisiko olla niin, että olet ihan keskenäsi fiilistelly päin persettä niin sanotusti. Itsekin toteat:
"sosiaalinen ja reipas tyyppi",
"aktiivisesti teki vaikka mitä reissuja ja extremelajeja kavereiden kanssa, että ei se pelkästään kotona istunut"
Miksi miehellä pitäisi olla vahva mielipide (vahvempi kuin sulla) siitä, minkälaiset verhot laitetaan keittöön? Miksi miehen pitäisi preferoida jotain tiettyä ravintolaa hyvästä kymmenestä, varsinkin jos sulla on jokin mielipide asian suhteen.
Ei se ole koiramaisuutta ja "myötäilyä", jos kysyy toisen mielipidettä ja jos sellainen löytyy, niin se sopii, kun itsellä ei ole vahvaa mielipidettä (juuri siitä asiasta).
Olisit testannut ajatusmalliasi ja kysynyt miehen mielipidettä jostakin asiasta, jonka tiedät olevan hänelle tärkeä. Vai väitätkö, että mikään asia ei ole hänelle tärkeä? - yksi huomio
Kuvauksestasi tulee yksi asia mieleen. Kerrot, että mies oli sillä tavoin ristiriitainen, että mukautui kaikkeen mitä ehdotit mutta toisaalta puuhaili yhtä jos toistakin kavereittensa kanssa. Onkohan tuossa itse asiassa mitään ristiriitaa? Aktiivisuus harrastusasioissa on nimittäin voinut olla saman ominaisuuden yksi puoli: hän on aina mennyt sinne minne on pyydetty - ei pelkästään sinun vain kenen hyvänsä pyynnöstä. Jos joku kaveri on kysynyt että "lähdetäänkö reissuun?" tms. niin hän on aina vastannut että "juu, lähdetään". Hän on saattanut olla omaa tahtoa valla vielä enemmän kuin olet uskonut eikä se ominaisuus varsinaisesti ole kiltteyttä vaan jotain muuta.
- mies olen
yksi huomio kirjoitti:
Kuvauksestasi tulee yksi asia mieleen. Kerrot, että mies oli sillä tavoin ristiriitainen, että mukautui kaikkeen mitä ehdotit mutta toisaalta puuhaili yhtä jos toistakin kavereittensa kanssa. Onkohan tuossa itse asiassa mitään ristiriitaa? Aktiivisuus harrastusasioissa on nimittäin voinut olla saman ominaisuuden yksi puoli: hän on aina mennyt sinne minne on pyydetty - ei pelkästään sinun vain kenen hyvänsä pyynnöstä. Jos joku kaveri on kysynyt että "lähdetäänkö reissuun?" tms. niin hän on aina vastannut että "juu, lähdetään". Hän on saattanut olla omaa tahtoa valla vielä enemmän kuin olet uskonut eikä se ominaisuus varsinaisesti ole kiltteyttä vaan jotain muuta.
Sitä että sanoo mielummin kyllä kuin ei. Sitä että on utelias. Sitä että on "aina valmis". Sitä että lasi on puoliksi täynnä. Sitä ettei ole kontrollifriikki. Sitä että on rento ja huoleton.
- ed.
mies olen kirjoitti:
Sitä että sanoo mielummin kyllä kuin ei. Sitä että on utelias. Sitä että on "aina valmis". Sitä että lasi on puoliksi täynnä. Sitä ettei ole kontrollifriikki. Sitä että on rento ja huoleton.
Voihan sen noin ajatella. Käyttäytymistä ei voi yksiselitteisesti luokitella hyväksi tai huonoksi. Olennaista joka tapauksessa, ettei mies varmaankaan ole esitellyt naiselleen mitään salattua puoltaan, josta kukaan muu ei ole ollut tietoinen.
- iidd
mies olen kirjoitti:
"Ihan niinkun sillä ei olis ollut yhtään omaa tahtoa."
Tämmöisiä mutuilet. Mutta mikä on totuus, oletko ajatellut sitä? Voisiko olla niin, että olet ihan keskenäsi fiilistelly päin persettä niin sanotusti. Itsekin toteat:
"sosiaalinen ja reipas tyyppi",
"aktiivisesti teki vaikka mitä reissuja ja extremelajeja kavereiden kanssa, että ei se pelkästään kotona istunut"
Miksi miehellä pitäisi olla vahva mielipide (vahvempi kuin sulla) siitä, minkälaiset verhot laitetaan keittöön? Miksi miehen pitäisi preferoida jotain tiettyä ravintolaa hyvästä kymmenestä, varsinkin jos sulla on jokin mielipide asian suhteen.
Ei se ole koiramaisuutta ja "myötäilyä", jos kysyy toisen mielipidettä ja jos sellainen löytyy, niin se sopii, kun itsellä ei ole vahvaa mielipidettä (juuri siitä asiasta).
Olisit testannut ajatusmalliasi ja kysynyt miehen mielipidettä jostakin asiasta, jonka tiedät olevan hänelle tärkeä. Vai väitätkö, että mikään asia ei ole hänelle tärkeä?Niin, sosiaalinen ja reipas tyyppi; tuli hyvin juttuun ihmisten kanssa, tykkäs tehdä asioita eikä vaan nysvätä kotona.
En mä kuule mistään verhoista puhunut, vaan ihan jokapäiväisistä asioista. Kai sitä nyt joskus voisi olla joku mielipide, että kokkaisiko mielummin yhdessä vai menisi ulos syömään, haluaisiko nepalilaista vai italialaista, tekeekö mieli mennä klubille vai katsoa leffa himassa. Kyllä siitä kuule tulee vähän typerä olo itselleen kun toiselle on aina ihan sama ja "joo sopii". Usko pois. - iidd
yksi huomio kirjoitti:
Sitä mäkin mietin, että ehkä se sanoo niille kavereillekin aina et joo. En tiedä kun en niin pitkäksi aikaa jäänyt katsomaan.
- ____galahad____
Tietysti voi olla että miehellä ei oikeasti ollut luonnetta tai että oli vain tylsä, mutta minulla on myös teoria mistä moinen olisi voinut johtua.
Kyseessä saattoi olla yksinkertaisesti se, että ne asiat, mitä te ylipäätään olisitte voineet yhdessä tehdä, eivät kiinnostaneet miestä tarpeeksi että hän olisi halunnut ottaa niistä voimakkaan mielipiteen. Mutta samalla nämä asiat eivät olleet myöskään niin tylsiä tai vastenmielisiä että hän olisi myöskään siksi jaksanut ottaa mielipidettä.
Jos näin oli, niin silloinhan kyse oli joka tapauksessa parista, joka ei olisi yhdessä ollut onnellinen.
- kiltti jo 30v
Kiltti mies ei kiusaa heikompiaan tai hyväksy sellaista.
Kiltti mies ei puhu pahaa toisista selän takana. Kiltti mies haluaa rakentaa hyvää ilmapiiriä.
Kiltti mies ei räyhää ja haasta riitaa. Kun kiltti mies suuttuu, se ei heittäydy väkivaltaiseksi, ja leppyy nopeasti. Hermojen kiristyessä vetää syvään henkeä ja yrittää pysyä järkevänä.
Kiltti mies pyrkii pelaamaan sääntöjen mukaan. Ei aja ylinopeutta tai päin punaisia.
Kiltti mies välittää lähimmäisistään. Tukee kavereitaan ja naistaan. Soittaa säännöllisesti kiireettömän puhelun äidille.
Kiltti mies tuntee vastuunsa. Ei elä yli varojensa.
Kiltti mies on avulias. Saattaa tarjoutua auttamaan laukkujen kanssa junassa, tai pysähtyy avuksesi keräämään maahan levinneet ruokaostokset hajonneesta kauppakassista.
Kiltti mies on kohtelias. Ei pura pahaa päiväänsä viattomalle asiakaspalvelijalle.
Mediaa katsellessa näyttää siltä, että kiltti mies ei ole muodissa. TV:ssä MacGyver oli kiltti mies :)
Minä olen kiltti mies. Paitsi silloin kun olen tuhma :)- kilttiin ihastunut
Olen tavannut äskettäin yhden kiltin miehen, joka vastaa kirjoittamaaasi kuvausta ainakin näin muutaman kuukauden "ensivaikutelmalta". En ajatellut ennen olevani sen ihmeemmin kovia kokenut, mutta olen syvästi hämmästynyt , kun olen löytänyt ihmisen, joka on minusta mikäli mahdollista vielä kiltimpi kuin minä itse.
Keskeinen juttu kiltteydessä on minusta itsestään selvä toisen kunnioittaminen ja kyky tehdä yhdessä asioita. kiltin ihmisen ei tarvitse joka hemmetin asiassa aina kilpailla toisen kanssa. Kiltti ihminen ei ole väärällä tavalla vallanhimoinen. Edellä on puhuttu siitä, miten miehen täytyy jossain vaiheessa antaa periksi. Kiltin miehen ei tarvitse, koska ymmärtää, että olennaista on asia ja siitä sopiminen eikä se, että on "taas" suostumassa naisen tahtoon. Naisetkin osaavat joustaa , jos miehet ei koe joka asiaa henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja loukkauksena.
Mutta parasta tässä edellä mainitussa tapaamassani kiltissä miehessä on , että on kiltti silloinkin kun on tuhma. Rakastan kilttejä miehiä!! kilttiin ihastunut kirjoitti:
Olen tavannut äskettäin yhden kiltin miehen, joka vastaa kirjoittamaaasi kuvausta ainakin näin muutaman kuukauden "ensivaikutelmalta". En ajatellut ennen olevani sen ihmeemmin kovia kokenut, mutta olen syvästi hämmästynyt , kun olen löytänyt ihmisen, joka on minusta mikäli mahdollista vielä kiltimpi kuin minä itse.
Keskeinen juttu kiltteydessä on minusta itsestään selvä toisen kunnioittaminen ja kyky tehdä yhdessä asioita. kiltin ihmisen ei tarvitse joka hemmetin asiassa aina kilpailla toisen kanssa. Kiltti ihminen ei ole väärällä tavalla vallanhimoinen. Edellä on puhuttu siitä, miten miehen täytyy jossain vaiheessa antaa periksi. Kiltin miehen ei tarvitse, koska ymmärtää, että olennaista on asia ja siitä sopiminen eikä se, että on "taas" suostumassa naisen tahtoon. Naisetkin osaavat joustaa , jos miehet ei koe joka asiaa henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja loukkauksena.
Mutta parasta tässä edellä mainitussa tapaamassani kiltissä miehessä on , että on kiltti silloinkin kun on tuhma. Rakastan kilttejä miehiä!!Peukut pystyyn sulle, hienoa jos olet mieleisesi löytänyt :)
- kiltti mies
yleensä mielletään nössöksi, mutta fiksu ja hyväntahtoinen mies on luonteeltaan kiltti, mutta tietty tarvittaessa puolustautuu, jota nössö mies ei uskalla eikä osaa. Siinä suurin ero. Ilkeät miehet ja ihmiset ylipäätään on kaikista pahimpia. Saisi kuolla sukupuuttoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216565Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552261- 1471857
- 831235
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971032- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.81915Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10833- 32830
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147757