paljonko tienaat osa 2

aaa

Naapurikateelliselle kansalle gallup.

Kirjoita tänne REHELLISET tulosi. Paljoko tienaat kuukaudessa bruttona? Mikä on työnkuvasi?

joku viittisi laskee ykkösosan keskiarvo palkan?

157

84185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osastonhoitaja

      ...Norjassa työskentelevä erikoissairaanhoitaja ja toimin osastonhoitajana. Viime kuussa nettopalkkani oli n. 3200e. Paremminkin tulee, jos viitsii tehdä päivystyksiä tai ylitöitä. Eli kyllä nämä Suomen hoitsujen palkat peittoo. Osaltaan siihen varmasti vaikuttaa huomattavasti alhaisempi verotus. Lisäksi osa puhelinlaskustani maksetaan ja n. 80 m2:n työsuhdeasunnosta maksan vuokraa vain 300e/kk.

      • Suunnittelija

        Suomessahan osastonhoitaja ei tee yleensä vuorotyötä ja tienaa vähemmän kuin vuorossa olevat alaisensa. Aika moni sieltä Norjasta ja Ruotsista tulee kuitenkin nopeasti takaisin. Miksiköhän?


      • Ninnu
        Suunnittelija kirjoitti:

        Suomessahan osastonhoitaja ei tee yleensä vuorotyötä ja tienaa vähemmän kuin vuorossa olevat alaisensa. Aika moni sieltä Norjasta ja Ruotsista tulee kuitenkin nopeasti takaisin. Miksiköhän?

        Jos haluaa ostaa verovapaan auton Norjassa työskennellessään, niin viimeistään kahden vuoden kuluttua on MUUTETTAVA! Muuten mätkähtää Norjan autovero päälle, ja siinä riittää kuulkaa maksamista... Meikäläinen oli nääs Norjassa hoitoalalla, vakkarivirassa ja hyvällä liksalla. Mutta ostettiin auto ja todettiin, että pakko muuttaa takas, olis tullu kuulkaa tupla-, ellei jopa triplahinta autolle... Muuten olisin kyllä jäänyt. Eli siksi me suomalaiset sieltä niin pikaisesti pois muutamme. Toki onhan niitä, jotka kikkailee verojen kanssa ja siirtelee kirjojaan maasta toiseen. Hirmu homma siinäkin.


      • Suunnittelija
        Ninnu kirjoitti:

        Jos haluaa ostaa verovapaan auton Norjassa työskennellessään, niin viimeistään kahden vuoden kuluttua on MUUTETTAVA! Muuten mätkähtää Norjan autovero päälle, ja siinä riittää kuulkaa maksamista... Meikäläinen oli nääs Norjassa hoitoalalla, vakkarivirassa ja hyvällä liksalla. Mutta ostettiin auto ja todettiin, että pakko muuttaa takas, olis tullu kuulkaa tupla-, ellei jopa triplahinta autolle... Muuten olisin kyllä jäänyt. Eli siksi me suomalaiset sieltä niin pikaisesti pois muutamme. Toki onhan niitä, jotka kikkailee verojen kanssa ja siirtelee kirjojaan maasta toiseen. Hirmu homma siinäkin.

        Jos sairaanhoitaja tienaa nettona Norjassa yli kaksi kertaa paremmin kuin Suomessa, niin autohan kannattaa sitten ostaa suomesta. Vuodessa palkkojen erotuksella tienaa jo melko hyvän auton verot suomesta ostettavalle autolle.


      • Ninnu
        Suunnittelija kirjoitti:

        Jos sairaanhoitaja tienaa nettona Norjassa yli kaksi kertaa paremmin kuin Suomessa, niin autohan kannattaa sitten ostaa suomesta. Vuodessa palkkojen erotuksella tienaa jo melko hyvän auton verot suomesta ostettavalle autolle.

        Suomestahan se auto ostettiinkin - verovapaana. Tällä hetkellä kun auto on parivuotias siitä saisi vielä enemmän rahaa, kuin mitä me silloin siitä itse maksoimme. Ystäväperheemme ostivat myös verovapaan auton Suomesta Norjaan muuttaessaan, mutta eivät sitten halunneetkaan muuttaa pois kahden vuoden jälkeen, joten pitkin hampain maksoivat verot.. Jotka siis maksetaan NORJAN käsittämättömän korkean autoverotuksen mukaan. Aika huima summa oli.


      • Ylioppilas

        Mä oon tota niinku TV-tähti ja saan massii tiätsä ihan kivast. Jotku kutsuu mua miljonääriks, mut mä oon oikeesti tiätsä ihan ilman massii. Mä tienaan tiätsä alle tonnin kuussa, tai siis niinku maassa.


      • Myyjätär

        Palkka noin 7000 euroa kuussa eli hyvin menee, kuten muillakin tämän palstan vastaajilla


      • YO_merkonomi
        Myyjätär kirjoitti:

        Palkka noin 7000 euroa kuussa eli hyvin menee, kuten muillakin tämän palstan vastaajilla

        Toimistossa tienasin enne vähän huonommin, mutta nyt siistjänä palkkani on 8500 euroa kuussa. Olen ihan tyytyväinen.


      • 3,5 miljoonaa/vuosi

        Tienaan ihan kivasti näissä puhelinmyyjän hommissa. Puolipäivätyö ja ilmaiset kahvit työnantajan puolesta. Olen laskenut, että tienaan keskimäärin 3,5 miljoonaa euroa vuodessa. Jos alkaa valehdella, niin tehdään se kunnolla.


      • automekaanikko
        YO_merkonomi kirjoitti:

        Toimistossa tienasin enne vähän huonommin, mutta nyt siistjänä palkkani on 8500 euroa kuussa. Olen ihan tyytyväinen.

        Mekaanikko pienes kyläkorjaamos 1234,50e kuukaudessa. Lisäksi kaljapullo perjantaisin klo 16 jälkeen konsernin piikkii...


      • verkosto
        3,5 miljoonaa/vuosi kirjoitti:

        Tienaan ihan kivasti näissä puhelinmyyjän hommissa. Puolipäivätyö ja ilmaiset kahvit työnantajan puolesta. Olen laskenut, että tienaan keskimäärin 3,5 miljoonaa euroa vuodessa. Jos alkaa valehdella, niin tehdään se kunnolla.

        olen rehellinen verkostomarkkinoija ja tienaan 10.000 euroa viikossa

        OHO! tuli kaksi valhetta edelliseen viestiin, toivottavasti tämä ei haitaa tulevia bizneksiäni


      • E___
        automekaanikko kirjoitti:

        Mekaanikko pienes kyläkorjaamos 1234,50e kuukaudessa. Lisäksi kaljapullo perjantaisin klo 16 jälkeen konsernin piikkii...

        Toimistovirkailija 1177 e/kk

        E___


      • jasu
        Ninnu kirjoitti:

        Suomestahan se auto ostettiinkin - verovapaana. Tällä hetkellä kun auto on parivuotias siitä saisi vielä enemmän rahaa, kuin mitä me silloin siitä itse maksoimme. Ystäväperheemme ostivat myös verovapaan auton Suomesta Norjaan muuttaessaan, mutta eivät sitten halunneetkaan muuttaa pois kahden vuoden jälkeen, joten pitkin hampain maksoivat verot.. Jotka siis maksetaan NORJAN käsittämättömän korkean autoverotuksen mukaan. Aika huima summa oli.

        kait sitten juolahtanut hankkiutua autosta eroon ja ostaa uutta verottomana??


      • raksamies
        jasu kirjoitti:

        kait sitten juolahtanut hankkiutua autosta eroon ja ostaa uutta verottomana??

        7500 euroo kuussa verollisena ja
        3000 euroo pimeenä, silti pitää
        ajaa vielä toyotalla
        kaverit kyllä tienaa hieman enemmän


      • Tiet Sä
        Ylioppilas kirjoitti:

        Mä oon tota niinku TV-tähti ja saan massii tiätsä ihan kivast. Jotku kutsuu mua miljonääriks, mut mä oon oikeesti tiätsä ihan ilman massii. Mä tienaan tiätsä alle tonnin kuussa, tai siis niinku maassa.

        ihan totta =))


      • ...
        Ylioppilas kirjoitti:

        Mä oon tota niinku TV-tähti ja saan massii tiätsä ihan kivast. Jotku kutsuu mua miljonääriks, mut mä oon oikeesti tiätsä ihan ilman massii. Mä tienaan tiätsä alle tonnin kuussa, tai siis niinku maassa.

        aikuisten oikeestikko


      • Tienaako

      • Suunnittelija
        Ninnu kirjoitti:

        Suomestahan se auto ostettiinkin - verovapaana. Tällä hetkellä kun auto on parivuotias siitä saisi vielä enemmän rahaa, kuin mitä me silloin siitä itse maksoimme. Ystäväperheemme ostivat myös verovapaan auton Suomesta Norjaan muuttaessaan, mutta eivät sitten halunneetkaan muuttaa pois kahden vuoden jälkeen, joten pitkin hampain maksoivat verot.. Jotka siis maksetaan NORJAN käsittämättömän korkean autoverotuksen mukaan. Aika huima summa oli.

        Onhan se autovero Norjassa korkea, eli samaa luokkaa kuin Suomessa. Vaikka vero olisi puolet auton hinnasta, niin tuollaisen keksikoisen perheauton verot tienaisi noilla palkoilla vuodessa.

        Mutta onko asia niin että alle kahden vuoden työsuhteesta ei tavitse makaa valtion tuloveroa? Minulla on tuollainen hämärä muistikuva.


    • Tytti

      ja kuukausiansioni on 1700 Eur ja ylityökorvaukset päälle ja tällä alalla niitä joutuu todellakin tekemään

    • eppuli

      Puhelinmyyjä provikkapalkalla, brutto n. 800-1200 euroa kuussa myynnistä riippuen. Työskentelen 12 tuntia viikossa, päätoiminen opiskelija kun olen.

    • Esa

      Tienaan noin 2450 e/kk bruttona. Toimenkuva: neuvontaa eläkeasioissa jne.

    • kk palkka

      Säännöllinen ansio huhtikuun tilinauhasta:
      3169,45€
      Töitä töissä tuon eteen täytyy tehdä keskimäärin 38 tuntia 15 minuuttia viikossa. Iltaisin sähköposteja ja puhelimeen vastaamista, onneksi melko vähän.
      Ei minkäänlaisia luontaisetuja.
      Vuosilomaa 45pv (kuluu 6pv/vko)

      • Pienet menot

        Voisitko kertoa, mitä hommaat valtiolla, kun palkkasi on noinkin korkea. Et taida olla ihan rivimiehiä/rivinaisia?
        Kun kerrot vain palkkasi, niin lukijat saavat kyllä aivan väärän kuvan valtion palkoista.


    • pakkas

      Pakkasvarastotyöntekijä 2300€ kuussa.

    • vertailija
      • Pienet menot

        Olen samaa mieltä kanssasi. Vaikuttaa siltä kuin suomalaiset eivät enää osaisi lukea palkkanauhoista numeroita oikein vai onko markat ja eurot vieläkin porukan mielessä sekaisin.
        Jos näiden tietojen perusteella katsotaan niin Suomessa tienaa todella hyvin, jo nuoretkin vähän työkokemusta omaavat henkilöt. Ja toisaalta taas lehdissä sun muualla kuulee ihmisten valittavan huonoja palkkojaan. Ketä tässä nyt sitten uskoa. Tiedän, ettei valtion, kunnan ja kaupan alalla ainakaan rivityöntekijät kummallisia palkkoja saa .... hyvä kun tulevat toimeen, monet jopa tekevät kahta työtä saadakseen kuukauden pakolliset menot maksettua.


    • Leif

      hai sie! mie on juuri täyttäny 18vuota ja juuri pääsin eläkeelle! nettona tulee eläkettä noin 1500 euroa kuusa. huono palkka mut siks mie teen välill omii pisneksii eli myyn autoradioi ja autorenkai! riippuu kui ahkera mie oon tulee noin 500e-2000e kuusa lisää.

    • Evgeni

      minä ole katukauppias helsingistä. yleensä minä myyn esoo hasaa hepoo iha mitä sinä haluaa asematunnelissa. josku myös minä myyn videopeliä ja kultakeloja. iha hyvä palkka minulla noin 6000e kuussa. kyllä silä minä elää. minula on myös uusi bmw joka tuli venäjältä. ei olut kallis.

      huono puoli töisä on kilpailevat firmat kuten nämä afrikalaiset jotka suhovat puukoinensa täälä asemalla. mikä mute on vero? kaiki siitä täälä puhuu mutta mikä se on?

    • pekka perushoitaja

      verovuonna 2002 yhteensä 47000e. Verovuonna 2003 yhteensä vain 45000e. Vain 20 vapaapäivää per/vuosi. Hemmetisti yövuoroja, varsinkin pitkinä pyhinä jolloin tuntipalkka kipuaa n.25e tunnissa.

      • Seppo sairaanhoitaja

        Hyvin näyttää perushoitajat tienaavan. Itse tienaan sairaanhoitajana 1660 euroa/kk ja parisataa lisiä joita ei kannata laskea koska ovat korvausta epäinhimillisistä työajoista. Vuosiansio 22000-24000. Potilaat osaavat arvostaa tätä hommaa mutta valtiovalta ei. Olen vakaasti harkinnut alan vaihtoa pelkästään palkkauksellisista syistä.


      • ex-hoitaja

        Onnea vaan uravalinnasta, kateeksi käy tuo sun vapaa-aikasi!


    • liian vähän

      markkinoinnin päällikkötehtävässä ja vain n. 2450 kk (liiton vähimmäissuositus olisi n. 3050 kk)

    • Nainen 41

      Pirkanmaa, yksityinen sektori, sisältää myös tuotantoon osallistumisen. Työkokemus 19 v. Palkka 2040 euroa brt/kk. Sillä elätän 5-henkisen perheen ja omakotitalon, ja rahaa jää vielä säästöön kerran vuodessa tekemääni ulkomaanmatkaan! Mutta nuuka saa olla muuten.

    • Suunnittelija

      Teollisuuden automaation kanssa räpeltäminen on toimenkuva. Palkka on 2615€/kk, verotettavaa tuloa vuodessa noin 35.000€. Lisäksi tulee kilometrit ja päivärahat, mutta nehän eivät ole palkkaa vaan korvauksia kuluista. AMK-insinööri ja setsemättä vuotta näissä hommissa. Monessa muussa maassa tienasi tuplat näistä hommista.

      • Duunari

        ...kun insinöörit eivät osaa yksinkertaista yhteenlaskua. Minun mielestäni tuolla kuukausipalkalla päästään vähän yli 31 tuhannen euron. Kymmenen prosentin virhe on aika suuri jos se sattuu insille esim. lujuuslaskelmassa.


      • niin mutta
        Duunari kirjoitti:

        ...kun insinöörit eivät osaa yksinkertaista yhteenlaskua. Minun mielestäni tuolla kuukausipalkalla päästään vähän yli 31 tuhannen euron. Kymmenen prosentin virhe on aika suuri jos se sattuu insille esim. lujuuslaskelmassa.

        Minusta tuossa viestissa kylla eroteltiin kk palkka ja vuositulot johon voi olla laskettuna mahdolliset paivarahat bonukset ym.


      • Testaussuunnittelija

        Ammatti:Elektroniikan testaussuunnittelija Koulutus: AMK-Insinööri (MELKEIN)
        Työkokemus: 6 kk
        Palkka:1875 €/kk


      • jep
        niin mutta kirjoitti:

        Minusta tuossa viestissa kylla eroteltiin kk palkka ja vuositulot johon voi olla laskettuna mahdolliset paivarahat bonukset ym.

        Kuukausipalkka ei ole sama kuin kokonaispalkka, joka sisältää ylkät, lomarahat jne....


      • Suunnitelija

        Sä saatana tienaat enemmän kuin minä ja mä olen mekaniikkasuunnitelija, mulla taitaa olla paska työpaikka, ja vielä kaiken lisäksi teen automaatiosuunnitelua.


      • Suunnittelija
        Duunari kirjoitti:

        ...kun insinöörit eivät osaa yksinkertaista yhteenlaskua. Minun mielestäni tuolla kuukausipalkalla päästään vähän yli 31 tuhannen euron. Kymmenen prosentin virhe on aika suuri jos se sattuu insille esim. lujuuslaskelmassa.

        Kuukausipalkaa on palkaa joka maksetaan jokakuukaudesta. Kuukausipalkan päälle tulee esimerkiksi lomarahat, ylityöt ja tulospalkkio.

        Eipä ihme että Suomella mennee hiekosti kun duunareiden käsitteiden ymmärrys on noin hukassa.


    • Valtiolla

      4000 €/kk, työaika 32,5 h/vko

      • Pienet menot

        Mitä ihmettä hommaat valtiolla, kerro vakanssisi. Tuolla liksalla et kyllä ole rivimiehiä/rivinaisia valtion hommissa.


      • virkamies
        Pienet menot kirjoitti:

        Mitä ihmettä hommaat valtiolla, kerro vakanssisi. Tuolla liksalla et kyllä ole rivimiehiä/rivinaisia valtion hommissa.

        virkamiehenä valtion omistamassa liikelaitoksessa.


    • Mii

      7v yksityisyrittäjänä ja nostan nyt palkkaa 3000e/kk. Kaksi vuotta olen sen verran nostanut, aiemmin heitteli 1500-2500 välillä. Tarkoitus olisi päästä joskus 4000euroon, haaveita pitää olla.

    • sepe

      Harjoittelija nimikkeellä kuitenkin.. FM papereista puuttuu 20ov ja lopputyö, palkka pörssiyhtiössä metalliliiton sopimuksella pari euroa alle 2000€/kk

    • kuu

      2150 €/kk, pk-seutu, it-ala

    • pekka

      Moi! Minä olen kuntoutustuella sairauteni takia vuodessa tiennaan netto n.5000€ sillä maksan vuokran lääkkeet ruuan ja kaiken muun, mutta hyvin olen toimeen tullut.Tosin ei mulla mihinkään harrastuksiin siitä jää se vähän harmittaa kun ikääkin on vain 24v.

    • Terveydenhoitaja

      Kahden vuoden työkokemuksella Pääkaupunkiseutu.

      • Metsuri

        Käteen jää puhtaana keskimäärin 2500 Euroo.Kaikki matka, työkalu yms eivät ole tuossa mukana. ne on siis jo vähennetty.


    • Esko

      Kuukausipalkka koostuu peruspalkasta 1450 € / kk jonka lisäksi provisiot päälle. Tammi-maaliskuun keskimääräiseksi bruttokuukausituloksi muodostui 2600 euroa. Tämä kuukausi tosin mennyt penkin alle eli voipi olla että ens kuussa palkkana pelkkä peruspalkka. Alueena Länsi-Suomi.

      • Myyntineuvottelija ikälisin

        Myyntiuneuvotelija B-C puyhelimessa.
        Jotain 12v ikälisiä.
        1670 e/kk provisiot keväällä 2004 keskim 1560 e/kk. Ei tarvi osata mitään eikä tehdä mitään kellokortteja ei ole, pukupakkoa ei ole, partaa ei tarvi ajaa, eikä Volvolla tarvi ajaa. Dedoranttia en käytä. Ihanaa. Ja saa lukea kaikki 7-päivää lehdet ilmaiseksi.


    • Froad

      Olen mukana oikeudenmukaisessa verkostomarkkinoinnissa. Tuloni ovat 10000e/kuukaudessa. Ja kasvavat koko ajan. Annan paljon hyväntekeväisyyteen rahaa, sen takia ettei pääni sekoaisi rahasta. Tällä tavoin voin myös toteuttaa haaveeni omasta levy-yhtiöstä. Sitten voin omaa musiikkiani tuottaa, eikä tarvi olla kenenkään pompoteltavana. Musiikkia kun tekee niin pitää osata myös tehdä sitä. Ei tuu hommasta mitään jos levy-yhtiö tekee bändille kaiken valmiiksi lauluista lähtien, ja popstarsien ja idolsien pitää vaan suuta liikuttaa siellä.. Ei ei poijat ei..

    • JII

      Myynti-/markkinointihommia teen 6-7 tuntia päivässä. ka.5000€/kk kulukorvaukset ja firman edut

    • JiiKoo

      3000€/kk, n.40000€/vuosi. Plus muut edut päälle. Kohtuu tyytyväinen, mut ainahan enemmän olisi kiva saada.

    • minä

      tulot 36000€/v asunto, auto, puhelin (etuina)
      ja osingot n. 40000€/v

    • Taloushallinto

      ... koulutuksena tradenomi ja hommina taloushallinnon tehtävät.

      Mutta eipä paina hommatkaan päälle. Työaika ehkä max. 7 h päivässä sisältäen lounaan 45 min jne. Esimerkiksi tänään kävin Talin rangella lyömässä pari koria palloja. Täällä ei niin tuijoteta sitä paikallaoloa - pääasia, että hommat on tehty! Kellokortteja ei ole jne...

      • Pienet menot

        Lähemmäs 30 vuotta olen työskennellyt taloushallinnon hommissa ja en ikinä ole kuullut sanottavan, että eipä tartte paljon tehdäkään mitään. Sullapa on kiva työnantaja, maksaa hyvää palkkaa ja voit käydä harrastuksissa työajalla.
        Kerropa firman nimi, niin hakeudumme joukolla sinne. Onks´sun hommat muuten tehty oikein?


      • Taloushallinto
        Pienet menot kirjoitti:

        Lähemmäs 30 vuotta olen työskennellyt taloushallinnon hommissa ja en ikinä ole kuullut sanottavan, että eipä tartte paljon tehdäkään mitään. Sullapa on kiva työnantaja, maksaa hyvää palkkaa ja voit käydä harrastuksissa työajalla.
        Kerropa firman nimi, niin hakeudumme joukolla sinne. Onks´sun hommat muuten tehty oikein?

        Terve,

        Enpä nyt viitsi yrityksen nimeä tässä paljastaa, mutta sanotaan näin, että lääketeollisuuden parissa työskennellään.

        Ja kun niitä hommia tosiaan on vähän (ammattitaito ilmeisesti hyvä, kun asiat tulee nopeasti hoidettua :=), niin jää tosiaan aikaa harrastuksille!!! Esim. kauppareissut ym. vapaa-aikaa vievät jutut mm. lätkälippujen noutaminen jne. tulee AINA hoidettua työajalla. Ei sitä vapaa-aikaa viitsi jonottamiseen käyttää :=)


      • Pienet menot
        Taloushallinto kirjoitti:

        Terve,

        Enpä nyt viitsi yrityksen nimeä tässä paljastaa, mutta sanotaan näin, että lääketeollisuuden parissa työskennellään.

        Ja kun niitä hommia tosiaan on vähän (ammattitaito ilmeisesti hyvä, kun asiat tulee nopeasti hoidettua :=), niin jää tosiaan aikaa harrastuksille!!! Esim. kauppareissut ym. vapaa-aikaa vievät jutut mm. lätkälippujen noutaminen jne. tulee AINA hoidettua työajalla. Ei sitä vapaa-aikaa viitsi jonottamiseen käyttää :=)

        Moikka,
        Jos noin vähän on hommia, niin oletkos ajatellut saneerauksen mahdollisuutta taloushallinnon puolella...ai, ai...huolestuttavaa. Mikään yksityinen yritys ei ole hyväntekeväisyyslaitos, muista tämä. Kaikkea hyvää Sinulle!


      • Taloushallinto
        Pienet menot kirjoitti:

        Moikka,
        Jos noin vähän on hommia, niin oletkos ajatellut saneerauksen mahdollisuutta taloushallinnon puolella...ai, ai...huolestuttavaa. Mikään yksityinen yritys ei ole hyväntekeväisyyslaitos, muista tämä. Kaikkea hyvää Sinulle!

        That´s right :=)

        Mutta pomo kun on sellainen yli 50 v heebe, niin se kuvittelee, että hommat painaa päälle ihan kympillä. Aina silloin tällöin se kyselee, että onko hommia liikaa jne... :=)

        Kaikki on aina mahdollista, mutta ei toi sun visio täällä toteudu! Tälläkin hetkellä firma on yli 35 % budjetista edellä, joten hyvältä näyttää!

        ps. taisin unohtaa ensimmäisessä viestissä kertoa, että myös bonuksia maksetaan kvartaaleittain. Vuositasolla (riippuvat pääasiassa myynnistä) ne ovat olleet viime vuosina 3000-6000 euron välillä.


      • Pienet menot
        Taloushallinto kirjoitti:

        That´s right :=)

        Mutta pomo kun on sellainen yli 50 v heebe, niin se kuvittelee, että hommat painaa päälle ihan kympillä. Aina silloin tällöin se kyselee, että onko hommia liikaa jne... :=)

        Kaikki on aina mahdollista, mutta ei toi sun visio täällä toteudu! Tälläkin hetkellä firma on yli 35 % budjetista edellä, joten hyvältä näyttää!

        ps. taisin unohtaa ensimmäisessä viestissä kertoa, että myös bonuksia maksetaan kvartaaleittain. Vuositasolla (riippuvat pääasiassa myynnistä) ne ovat olleet viime vuosina 3000-6000 euron välillä.

        Moikka,
        Ilmoittele, kun siellä on paikka auki, niin pannaan haku päälle....
        Iloista Vappua Sinulle!


    • Busse

      n.3500 euroa/kk. Nelja kertaa vuodessa bonus joka on n.4000 euroa/kerta. Ensi vuonna bonusta saa vain kolme kertaa/vuosi. Tama maa kun on laman kourissa?

      • Suomessa

        Töissä lukiossa ja liksa noin 3000 euroa kuukaudessa ja bonukset...niin mitkä? No mitäpä tuosta, kohta raikaa suvivirsi!


    • TESit tuttuja

      Turha tänne on mitään palkkagalluppeja laitella, joihin kuvittelisi saavan REHELLISIÄ vastauksia. No ehkä joitakin, mutta suurin osa taitaa olla lievästi sanottuna hiukkasen liioiteltuja.

    • ponpon

      1800e/kk, koulutus merkonomi ja työtehtävät "it-helpparia" käytännössä. Suoraa työkokemusta n. 1v ja ikää 24v

    • asiantuntija

      viimeiset viisi vuotta. hyvin menee, pitäisikö hävetä?

      • todellinen asiantuntija

        nettopalkkani oli n.90 000 euroa ja siihen sitten bonukset hiostamisesta n.30 000 euroa.

        Elikkä tuo sinun arviosi on lähinnä tuon alimmaisen arviosi mukainen, eikö näin ole?


      • vastaus
        todellinen asiantuntija kirjoitti:

        nettopalkkani oli n.90 000 euroa ja siihen sitten bonukset hiostamisesta n.30 000 euroa.

        Elikkä tuo sinun arviosi on lähinnä tuon alimmaisen arviosi mukainen, eikö näin ole?

        on ollut yli 200.000e (brutto) per vuosi


    • Dude

      Firmware engineer, brutto $7000/kk aurinkoiset paivat. Verotus on noin 28% bruttotuloista. Duunia 40 tuntia viikossa ja lomaa vaivaiset 2 viikkoa vuodessa.

      • päällikkö

        en valita


    • Duunari

      n.2500ecua kuussa.

    • Myyntitykki

      Mä olen Työkalumyyjä pääkaupunki seudulla!Mun kk palkka on 3750/kk Boonukset ja km korvaukset omallaautolla päivärahat!Sillä elää hyvin kun käteen jää km korvausten kanssa n5000€ siitä jaksaa ostaa bensat ja syömiset ja elättää 3 lasta ja vaimo joka käy pienellä palkalla töissä!

      • heh

        Sä mitään viittä donaa tienaa ku unissas.


    • Erikoissairaanhoitaja

      Yksityisellä puolella sairaanhoitajana tienaan 3450 euroa kuukaudessa (pitää sisällään ns. haittalisät, laskettu sisään kuukausipalkkaan). Käteen tuosta jää reilut 2k, kiitos progressiivisen verotuksen.

    • Pro/E, USA

      konesuunnittelua= design engineering, 40 h week
      50% overtime

    • antti

      Mitä sillä on väliä. Tienaa mitä tienaat!!!

    • Borneo-79

      mekaaninen metsäteollisuus: ihan vaan duunarina, n.2500€/kk... ei ihmeitä, mutta eipähän tarvitse töitä kotiinkaan raahata...

    • eläkeläinen

      eli eläkeläisenä tienaan suhteellisen kohtuullisesti, eli n.1600 euroa/kk.
      Lisäetuina on sitten vapaamatkat molemmille, minne tahansa maailmaan verot??

    • Sähkäri

      Teollisuuden sähköasentaja - 3200€/kk

    • myyntipäällikkö

      Myyntipäällikkönä etuineen jonkun verran päälle 7000 € kuussa. Muuten etuna v-mäinen duuni.

    • en yhtään

      en tienaa centin centtiä.. no pääoma tuloja ehkä euro kuussa. terveisin 26v väliinputoaja opiskelija työkyvytön

    • Myyntineuvottelija

      It-alalla myyntineuvottelija, kk-palkka 2480 e/kk, bonukset n. 0,5 x kk-palkka 2 krt/vuosi.

      Lisäksi etuina kännykkä, adsl-liittymä, liikuntaraha ja jotain muuta pientä (teatterilippuja, lätkämatseja jne.).

      Tonni lisää palkkaa, niin olisin suht tyytyväinen työn vaativuuteen nähden.

    • Eypo

      2100 € kuussa. Pääkaupunkiseutu. Olen tyytyväinen palkkaani.

    • Vesku

      2300 €/kk. Koulutus teknikko, ja kuudes vuosi menossa näissä hommissa. Enemmänkin haluaisin palkkaa, ja kohtahan se nousee kun SKOL luokitus muuttuu.

    • JiiPee

      Tämän vuoden neljän ensimmäisen kuukauden brutto yhteensä vähän alle 10 000e. Siitä lähes neljännes on tullut yövuoro, viikonloppu ym. lisistä. Virkaikää parisen vuotta. Lomaa vuodessa 30 6pv.

    • vakuutusmies

      Ansiot vaihtelee 2500 - 30 000/kk

    • rahaton

      Paperilla saa n.3500€ b/kk, eli aikas huonosti menee....

    • Valtiolla

      Hei !

      Tienaan toimistosihteerinä Valtion palveluksessa 1823.63 euroa.

    • jasu

      Siivousalalla,tässäkuussa sain 4982e käteen.

    • Neiti

      Prostitoitu, n.120 000€ vuodessa. Joskus voi olla puolet vähemmän, riippuu kuinka hyvin saa asiakkaista. Kuukaudessa saan vähimmillään 6000€, enimmillään 50 000€

      Palkka riippuu todella paljon asiakkaista.

      • 5000

        Et oo tosissas, saanko kysyy missä ilmotat?

        Ite tienaan 4000-6000. Teen vaan satunnaisia hommia. Yhteensä noin 4-6 yönä :(

        Voitko kertoo takemmin?


      • yankie
        5000 kirjoitti:

        Et oo tosissas, saanko kysyy missä ilmotat?

        Ite tienaan 4000-6000. Teen vaan satunnaisia hommia. Yhteensä noin 4-6 yönä :(

        Voitko kertoo takemmin?

        tienaan 50e kuussa.. työhön kuuluu oman huoneen siivoominen ja työkokemusta löytyy 14 vuotta..


    • Roope McAnkka

      Plus onnenraha kuvun alla.

    • Pertsa Perusinssi

      Opiskele, se kannattaa. Jos ei pappa betala. Sama Englanniksi if your daddy does not pay.

      • kauppias

        olen vaatekaupassa osakkaana ja myyjänä tuloni
        vaihtelevat 4500--6800 euroa /kk ulkomaisilla
        rentuilla on helppo huijata.......samoin suurilla
        aleprosenteillä ostajat on niin sika tyhmiä...


    • jussi

      noin 10000000000 euroa/kk

    • Spesialisti

      Systeemisuunnitteluhommissa tietoliikennealalla, pienehkössä firmassa, keskikokoisessa kaupungissa. Ylempi korkeakoulututkinto.

      Bruttopalkka 3255 e matkapuhelin muut edut (liikunta ym. pientä) satunnaisia projektibonuksia. Olen kohtalaisen tyytyväinen.

      • vastaava Sveitsissa

        Korkeakoulututkinto, IT-alalla.
        Sveitsissa kateen verojen jalkeen 3.800 euroa.


    • rekkakuski

      2300-2000

    • sairaanhoitaja

      aivan naurettavan vähän siis. Käteen jää tuosta ihan avuton summa, mutta ei ole vielä kertynyt mitään kokemus/ikälisiä.
      Vuorotyökorvaukset ja pitkät lomat hieman palkitsee, 300e keskimäärin ja jos jaksaa tehdä vähääkään ylimääräsiä yötöitä niin palkalla tulee jopa toimeen vaikka asuntolainaa maksankin.

    • raija

      vaivaiset 2650€/kk bonukset

      • RANE

        ...SITÄ PALKKAA PITÄIS SIT OIKKE SAAHA!? EIPÄ HYVÄÄN SUUNTAAN MEE SUOMI! SANOKAA MUN SANONEEN!


    • Paperimies

      Siinä 4000 euron tietämissä, jatkuva 3-vuorotyö.

      • toinen paperimies

        siinä se on 4000e tietämissä, korottaakin vois.


      • PAPERIMIES
        toinen paperimies kirjoitti:

        siinä se on 4000e tietämissä, korottaakin vois.

        Tulot viimevuonna noin 4900€/kk, hieman oli kuitenkin ylitöitä.


      • paperimies
        PAPERIMIES kirjoitti:

        Tulot viimevuonna noin 4900€/kk, hieman oli kuitenkin ylitöitä.

        noin 3200kk yo-pohjalta 3-vuoroo


      • Automekaanikko
        PAPERIMIES kirjoitti:

        Tulot viimevuonna noin 4900€/kk, hieman oli kuitenkin ylitöitä.

        Raskaankaluston mekaanikko. (kuorma- ja linja-autot) kuukausitulot vähän vaihtelee, mutta
        vuositulot 32000 euroa


    • "eläkeukko"

      Eläke bruttona 2456e, riittää hyvin vapaa-aikaan.

    • 2442 €/kk

      Olen ollut työelämässä 32 vuotta, olen päällikötason henkilö ja palkkani on vain tuo 2442 €.Käteen jää 1595 €. Ei mitään bonuksia ole ollut 2 viimeisen vuoden aikana. Toimin yksityisen yrityksen palveluksessa. Olen siis todella pienituloinen.Näistä täällä olevista vastauksista sen huomaa,voin vain kahdetien todeta sen.Haaveilen lottovoitosta jota en tietenkään koskaan saa.

      • ope

        luokanopettaja vähän päälle 2000 egee.
        ei oo paljon, mutta kohta alkava 10 viikon kesäloma helpottaa kummasti... :-)


      • Eläkeläinen
        ope kirjoitti:

        luokanopettaja vähän päälle 2000 egee.
        ei oo paljon, mutta kohta alkava 10 viikon kesäloma helpottaa kummasti... :-)

        Eläke 670euroa netto,puolison tulot 1200/kk(takana lähes 40 vuoden työkausi).Jumalan työhön tuloista 10%,asunto 550 euroa (ei omistus),autokulut,sairaiden aikuisten lasten tukemista taloudellisesti,loma-sekä harrastusmatkoja koti-ja ulkomaille 2-4 kertaa vuodessa,kummilapsen kannattamista ulkomailla ym.Syömme hyvin terveellisesti ja marjastamme paljon.Rahat riittävät kaikkeen tarpeelliseen.


    • Ei köyhä eikä kipee

      sen verran tienaan että on maksettuna omakotitalo ja kaksi autoa. kaikki on hommattu n.5v sisään.

      T: Yksityisyrittäjä... virma on sitten pyörimässä autotallinperähuoneessa. vihjeenä: tietokoneisiin ja sekä pienoismalleihin liittyvää. Ja töitä teen silloin kun jaksan tai viitsin. Ja riippuen aiheesta mitä pitää tehdä. Sillointällöin joutuu sanomaan ei kiinnosta, silti töitä/tilauksia on riittävästi. Kaiken kerkeisi tekemään jos palkkaisi yhden tai kaksi työntekijää lisää. ehkä joskus.. naapurin poika on ollu välillä duunissa kiireimmän ajan.

      velkaa 0€

    • Myymäläpäällikkö

      ... ja työaikaa ei ole.

      joten mikähän lie tuntipalkka ....


      ... huono, luulisin ....

      • merkonomi

        2200e /kk


    • MonicaL

      Tutkijana valtiolla bakteerilabrassa 1700e/kk, en ole vielä valmistunut. Valmistuttuani tienaan (jos samasta työpaikassa jatkan) 2200e/kk->. Yliopistokoulutus, valtiolla paskat palkat, mutta onneksi on sentään työ, missä viihdyn.

    • Koneinssi

      5000€ käteen puhtaana. Olen asennuspäällikkö.

      • Asennuspäällikkö, RI

        Eihän tuo heikko rahapalkaksi ole. Brutto lienee tuplaten. Oma palkkani ei ole ihan bruttonakaan tuota, mutta matka- yms kuluja tulee verottomana kuitattua liki 4500 €/kk (nto) - rahapalkan lisäksi.


    • make

      2850 euroa/kk. Palkka nousee 10 % pedagogisen tutkinnon suorittamisen jälkeen

    • ykä

      bonus

    • Koneistaja

      Luin piruuttani muitten selostuksia tuloistaan.
      Täytyy sanoa että uskon ennemmin joulupukkiin ku
      useimpiin palkkaselvityksiin. Mutta ehkä gallupissa olikin tarkoitus todistaa että raha se on joka puhuu. Vaikka jengi on täällä anonyyminä niin pitää sittenkin esittää rahamiestä/naista...niin ja ne mun tulot n.2500egee/kk

      • Duunari savosta

        Keskisuuressa metallialan firmassa täällä mualiman navassa tienasin viime vuonna .25000 euroo. Palkkiojärjestelmä on käytössä joten vuosiansioit heittelee aika lailla. Katsoin viime kahden viikon tilinauhaa jossa asialliset palkkiot alkuvuodelta. Total brutto 1944 euroa.
        Aina ei mene näin hyvin. Tuntipalkka 9.90 vuorolisät.
        Kun kerta niitä palkkoja halutaan kertoa niin kerrotaan sitten eikä puhuta paskaa.


      • Suunitelija

        Sä saatana tienaat saman mitä minä perkele. Ei helvetti, ei olisi kannatanut lähteä opiskelemaan suunnitelijaksi vaan jäärä koneistajaksi, kun kaiken lisäksi olin helvetin hyvä ammattimies. Ei näemmä nämä valkoiset kaulukset paljoa lämmitä.


      • juniori

        Koulut kesken, ikä 27/mies, työtä noin 40h/viikko, eli ei jaksa kouluja käydäkkään samalla. Hyvät edut, ilmaset safkat ja puhelut.

        Negatiivisena ei minkäänlaisia ylityökorvauksia, kuitenkin oletetaan että jos hommaa jää kesken jäädään se tekemään työajan jälkeen.

        Silti tyytyväinen.


    • projektipäälikkö

      Työkokemusta 4 vuotta IT-alalla. Korkeakoulutus. Opintovelkaa vielä maksamatta 15 kiloerkkiä.

      • projektipäällikkö

        että päälle tulee vielä bonukset ja optiot ~ 10%-20% perusvuosipalkasta.


    • asentaja

      Raskaankaluston mekaanikko. (kuorma- ja linja-autot) kuukausitulot vähän vaihtelee, mutta
      vuositulot 32000 euroa

    • Sepo

      Brutto tappoi Euroopassa miljoonia ihmisiä 1500-luvulla, jae 57.

    • tuunari

      ja paivärahat päälle =))

      • köyhä

        paskaa puhuvat.koittakaas tulla toimeen 720 eurolla kuussa.meikä tulee,kun pakko,työkyvytön kun on


    • Ökyisäntä

      Ruttona tuloo vuoressa vajaa miljoona eurua mutta puhtaanahan mulle ei jää kun luu kätehen He Heeee
      *ökynä on mukavaaa*
      Reilu kolomessatttaa vain on peltua ja 4 lomittjaa joille ei tarvihe maksaa mitään, mullakun on selekä kipiä ja talaven oli taimaassa he heee.
      Kesä on komiaaa suomessa, pakuksi katsastetulla maasturilla ajelen( saa vewrovähennyksihin)nioinkun saan kaikki muutkin.Ruoka ja talo on ilimaanen nottei paljon tarvii kätehen saarakaan.
      Tukiakin sain vain 643 tuhatta viimevuonna he heee.
      Heleppua tämä on pienellä palakalla.... he heee

    • MAANVILJELIJÄ

      Paitsi ettei ole paljon kuluja asunnosta eikä ruuvasta ja työaikakin on 4 kk vuodessa :-DD

    • FSE

      6€ tunti

      • Markkinointi?

        Minä teen työtä kotoa käsin ja tienaan mukavat 4000 euroa kuussa: Ja kasvaa...
        Siitä kun maksaa liikepaikan vuokrat (työhuone kotona, sikahinnalla)ja päivärahat, jääkin ihan kivasti matkusteluun ja lasten kanssa olemiseen. Ne kyllä ovat jo isoja, mutta olenhan saanut heidät kotona kasvattaa.
        Ain niin, mitä teen?
        Markkinoin ja myyn.
        Myyjien on turha valittaa palkkojaan: On oma vika jos samasta työstä ei halua kolmikertaista liksaa.
        Mukavaa hommaa tarjolla jokaiselle osoitteessa
        [email protected]
        PS: panehan viestiin puhelinnumerosi, niin soittelen sitten.


    • Juusto

      Brutto kuukaudessa tällä hetkellä noin 5.800€. Parin viime vuoden aikana keskimääräinen bonus on ollut 5%, joten aikalailla kuudessa tonnissa ollaan. Työvuosia takana 12.

    • akateeminen

      Nuoren tutkijan liksa yliopistolla, reilun vuoden kokemus alalta, lisäksi muutama vuosi kokemusta toisaalla.

      n.1650 euroa. Työ suhteet ovat pätkiä ja työ erittäin vaativaa ja aikaaviepää. Ja vielä ihmettelevät, miksi akateeminen ura ei houkuttele...

    • trade M28v

      Tällä hetkellä n. 3000€/kk edut. Kokemusta 4 vuotta.

    • FM, nainen

      Käännöstöitä ja samalla keskushommia.
      Palkka 1500 euroa kuukaudessa.

      • Argh

        Onko totta, että korkeasti koulutetut naiset, jotka suostuvat tekemään huonolla palkalla alansa töitä, vetävät koko alan palkkatason maahan?
        Alkaa tuntua siltä, kun katsoo esimerkiksi kääntäjän palkkaa, 1500 euroa?


    • Työtön

      Bruttotienestit n. 2600 €/kk. Koulutus ei vaikuta näihin tuloihini. Jos olisin ammattiani vastaavassa työssä tuloni olisivat n. 4.500 €/kk.

    • Ahtaaja

      Tieto vuodelta 2003.
      Olen Steveco Oy:n Kotkan Mussalon konttiterminaalissa 5-vuorossa ahtaajana. Bruttotulot kaikkineen 56000e. Sisältää 200h ylitöitä

      • Kuin myös

        2-vuoro ahtaaja samassa puljusssa. 238h ylitöitä ja 48000e


      • herää!!!

        nyt puhuu ukko paskaa että 56000 euroa vuodessa.ei tule edes jos tekee 250 h ylityötä pelkkiä öitä tai pyhiä.Olet varmaan samoja ketkä vuodestäa toiseen vonkaavat että pitäsi saada lisätunteja ja sen päälle piipittää että paska luottamusmies kun ei myönnä ko. ylityömäärien ylityksiä voi v.... katso peiliin ja herää!!!


      • Jeppiskamaass
        herää!!! kirjoitti:

        nyt puhuu ukko paskaa että 56000 euroa vuodessa.ei tule edes jos tekee 250 h ylityötä pelkkiä öitä tai pyhiä.Olet varmaan samoja ketkä vuodestäa toiseen vonkaavat että pitäsi saada lisätunteja ja sen päälle piipittää että paska luottamusmies kun ei myönnä ko. ylityömäärien ylityksiä voi v.... katso peiliin ja herää!!!

        Kyllähän tuo on ihan mahdollista kun ahtaajan keskimmäräinen palkka on sen ~4000€ kuukaudessa :E


    • ope

      Palkka on brutto 2700 / kk. Lomaa 12 viikkoa vuodessa. Ei pääse rikastumaan, mutta lomat kannustavat jatkamaan.

    • petteri J

      tein tuossa TSH trilogian ja tienasin puoli miljardia


      t: jacksonin petteri

    • -Höyläri-

      Viimeiset neljä vuotta höylärinä mökkejä valmistavassa firmassa ja palkka 7€/tunti eli suunnilleen 1200€/kuukaudessa. Toki työhön kuuluu muutakin hommaa, mutta höylällä olen selvästi eniten...

    • keittiöst

      Keittiön esimiehenä pienessä ravintolassa Helsingin keskustassa, palkkani on 2370€/kk bruttona.

    • Klapikeisari

      Nettona jää kuukaudessa n. 32.000€ käteen, sillä tulee nippanappa toimeen.

      Mutta ei sillä juhlita

    • jotta näin....

      Varaosamyyjä (ei auto-) - brutto 2911 €/kk

    • lamatulee

      0 - 20.000e/kk, vuodessa n. 50k - 200k.

      tulot tulevat kiinteistöbisneksistä.

    • gfnhhf

      Mulla vuoden työkokemus työnjohtajana ja kk-palkka vaihtelee 4200-5000e/kk välillä, riippuen miten sattuu pyhiä.

    • orja_

      Pelkkä työmarkkinatuki

      Ins. ja DI, kokemusta 15v. päälilikö- ja johtotason tehtävistä hitech- ja vientiteollisuudessa. YT:ssä työttömksi, sen jälkeen ei ole töihin päästy ja vuosia työttömänä. Ikää kohta 50 ja "työmarkkinoiden käytettävissäoloa" jäljellä ainakin 15v., käytännössä karenssin uhalla sekalaisissa palkattomissa orjatöissä aivan joutavissa hommissa, joissa "esimiehinä" kokemattomat ja kouluttamattomat nöösit ja ilman toivoakaan palkallisesta työllistymisestä.

      Hakemukset eivät johda enää yhtään minnekään, edes haastatteluun ei enää pääse.

      • Kuntaorja

        Kuntapuolella asiantuntijatehtävissä, korkeakoulututkinto, viime vuosi näytti menevän jotakuinkin 40 kegen ansioilla brutto.


    • puh-puhe

      Myyntiedustaja 2000€/kk provisiot, jos niille pääsee.. Tuuraan myös tuohon rahaan tarvittaessa myyntipäällikköä ja osallistun uusien koulutukseen (mikä tekee useimmiten mahdottomaksi päästä provisioille)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      304
      2755
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      105
      2148
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      81
      1631
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      183
      1502
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1318
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1215
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1086
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1084
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1030
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      911
    Aihe