sairausloma ajan palkka??

??

eli olen ollut rakennuksella 3viikkoa töissä. Olenko oikeutettu palkallisees sairauslomaan vai onko se vielä palkatonta? Rakennusalan tes:sin sivuilta löysin tälläisen--->

Sairausajan palkkaa maksetaan seuraavanpituisen ajanjakson
työpäiviltä:
työsuhteen kesto ajanjakso
• alle kaksi viikkoa -
• yli kaksi (2) viikkoa mutta alle yksi (1) kuukausi - sairausvakuutuksen
karenssiaika
• yli yksi (1) kuukausi
mutta alle kolme (3) vuotta 28 kalenteripäivää
• yli kolme (3) vuotta
mutta alle viisi (5) vuotta 35 kalenteripäivää
• yli viisi (5) vuotta
mutta alle kymmenen (10) vuotta 42 kalenteripäivää
• yli kymmenen (10) vuotta
tai kauemmin 56 kalenteripäivää

eli kun olen ollut yli 2viikkoa niin saanko palkallisen sairausloman?

6

2068

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • owueoiwutwue

suunnittelee itselleen palkallista lomanviettoa työnantajan kustannuksella...

• d

voi vittu jos itte olisit samassa kunnossa ku mä ni et paljon töitä tekis. Ja oon sitä paitsi jo sairaslomalla, mutta mietin vaan saanko näistä päivistä liksaa. Kun olis perhe elätettävänä. Ja jos sulla on tapana huvikseen olla saikulla ni terve!

• k

ole se kuukausi silloin kun on oma sairaus ettei ole työtapaturma.

• 16+9=?

Asiaan vaikuttaa myös se, että onko kyseessä työtapaturma vai muu sairastuminen. Työtapaturmassa ei ole merkitystä työsuhteen pituudella, vaikka työtapaturma tapahtuisi ensimmäisenä työpäivänä saa normaalin palkan koko sairausajasta.

Tuossahan on mainittuna, että alle kuukauden työsuhteessa sairastunut saa sairausvakuutuksen karenssin ajalta palkan. Olikohan karenssi 9 vuorokautta, en muista.

• d

Joo ei ole työtapaturma. Eli mitä toi 9vrk karenssi tarkoittaa? kun mulla on nyt 3pv eli loppuviikko sairaslomaa niin tuleeko siitä mitään?

• k
        d kirjoitti:

Joo ei ole työtapaturma. Eli mitä toi 9vrk karenssi tarkoittaa? kun mulla on nyt 3pv eli loppuviikko sairaslomaa niin tuleeko siitä mitään?

kun se karenssi tarkoittaa 9 arkipäivää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      18
      2592
    2. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      209
      1931
    3. Naiseni on todellinen seksipeto

Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu
      Ikävä
      59
      1649
    4. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      102
      1531
    5. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      49
      1456
    6. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      202
      1313
    7. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1226
    8. Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.

Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      1127
    9. Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."

Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1025
    10. Rääkyvä nainen

Varokaa perintö metsiään varjelevaa puolialastonta Etelän naista,häätää huutaen autoilijoita ja marjastajia pois yleisil
      Kuhmo
      13
      907
    Aihe