Oppia laulamaan.

lalllllaa

Haluaisin oppia laulamaan. Tiedän, että kenestä tahansa ei välttämättä ole laulajaksi, mutta haluaisin edes parantaa ja hioa laulutaitoani. En siis pyri mihinkään huimiin tuloksiin. En halua ottaa laulutunteja, mutta miten voisin harjoitella itsenäisesti? Onko jotain opetussivuja tms. Kaikki neuvot käyvät. :)

7

920

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lauleskelija

      Itsenäisesti laulamisen harjoittelu on aika vaikeaa, kun kukaan ei anna palautetta. Toki tekemällä oppii, että senkus laulat vaan menemään, mutta suosittelen että menet vaikka johonkin kuoroon. Kuoroissa tehdään äänenmuodostusharjoituksia ja moniääninen laulu kehittää sävelkorvaa. Jos itsekseen tekee niitä harjoituksia, on siinä vaarana että tekee väärin ja se voi olla äänelle jopa vahingollista.

      • caldara

        Oon samaa mieltä kans että itekseen laulaminen on vaikeaa. Kuoro on tietysti hyvä riippuen lähtökohdista. Oppii perus musikaalisuutta ja sävelkorvakin treenaantuu. Jos sitten ihan oikeasti haluaa sen lauluntaidon niin ei kai siinä muu auta kun mennä laulutunneille sitten


    • voce_parlande

      Puheäänen parantaminen parantaa myös laulua

    • Hengitys alas

      ja käy joskus laulutunneilla, ei joka viikko oo pakko. Laula paljon, monta päivää viikossa.

    • kerosiinisiili

      Itsekkään en ole ikinä ottanut laulutunteja, mutta olen nyt erittäin tyytyväinen ääneeni toisin kuin vuosi sitten, jolloin aloitin. Olen kehittynyt huimasti ihan vaan sillä, että olen yrittänyt yksinkertaisesti jäljitellä toisten laulajien ääntä sillä tavalla, että laulaminen ei ole sattunut tai muuten tuntunut epämiellyttävältä.

    • vuosia osallistunut

      Laulukurssit syksy 2010
      Kaikille kiinnostuneille!

      Kurssilla: vapautetaan ja avataan laulu-äänemme Valborg Werbeck-Svärdströmin
      lauluharjoituksien avulla ja lauletaan monenlaisia helppoja ja vähän vaikeampiakin
      lauluja. (Harjoituksia tehdään n. puolet ajasta! Keskitytään turvalliseen äänenmuodostukseen ja sointiin).

      Kurssi 1. Paikka: Antroposofisen Liiton sali, Uudenmaankatu 25 A 4
      Aika: tiistaisin klo 17.30-19.30
      7.9 – 14.9 – 21.9 – 28.9 – 5.10 – 12.10 – syysloma – 26.10
      2.11 - 9.11 – 16.11 – 23.11 – 30.11 – 7.12 ja 14.12
      Kurssin hinta 150 € Kertamaksu 13 €
      Osanottajia kurssille tarvitaan vähintään 7.

      Kurssi 2. Paikka: Espoon Steiner-Koulu, Olarinniityntie 10
      Aika: neljä lauantaita klo 10.00-13.00
      11.9 – 9.10 – 13.11 ja 4.12
      Kurssin hinta 90 € Kertamaksu 25 €
      Osanottajia kurssille tarvitaan vähintään 5.

      Kurssien pitäjänä Allard Boeke (puh. 044-3221926).

      • novozhonova

        Hello Allard,
        Ik weet het niet zeker of ik DIE Allard heb gevonden, die ik al heeeeeel lang kwijt ben. Allard, was jij nog in Moskou ergens in de jaren 80? En ken je nog ene Lilka met rood haar? Dat ben ik. Ik zocht je via facebook, maar zonder succes. Kun je me mailtje sturen op [email protected]? ook als jij een andere allard boeke bent?
        met vriendelijke groet,
        Lilka Novozhonova


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4903
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2320
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1836
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1530
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    Aihe