Mitä sanoja

Kielipolliisi

et koskaan käytä mitä sanoja "vierastat", vaikka muut käyttävät. itse en koskaan käytä sanoja: vittu, homo (haukkumismielessä) ja lauta (haukkumismielessä).

25

212

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,.,.,.,.,.,.,.,.

ja kolerterolilili vierastan ku ei se saatana taivu mun kielellä mitenkään mikä saatanan kolestreo antaa paskan olla

• KOLESTORRILLI:..!!%#

.

eiku mikä saatanan kolesterooli senyt on

.

• minus.virus

kun lapsista puhutaan enkeleinä, mun enkelit on taivaassa :,(

• erfgrdgt

Ei lapset mitään enkeleitä tosiaan yleensä ole, eivät ainakaan normaalit terveet lapset.

• BlueNightSatin

en käytäs semmosia sanoja mitä en ees tiedä tai ymmärrä. Muuten mulla ei varsinaisia sanakammoja ole tai syitä miksen vois käyttää, kyllä mä nimittelenkin aika reippaasti toisinaan, kun sille päälle satun. Vierastan kyllä huorittelua, siitä en kyllä oikeen tykkää. Vasitenka jollei kyseessä ole oikeesti seksistä palkkaa nauttiva maksullinen...

Vois sanoa et pyrin vältteleen semmosia juttuja, millä voisin mustamaalata toista tai saattaa toisen jotenkin huonoon valoon sopertelemalla siitä mielikuvitus juttuja. Mielipiteeni voin ilmaista kyllä, suoraankin, mutta en pyri silläkään pilaamaan kenekään mainetta. Vaikka mä muutoin melkonen mölöpää oonkin, mutta tossa kohassa mulla on rankaa, niiku vaitiolossa asioista joista ei kuulu puhua eteenpäin.

• scale

minä se käytän koko rikkaan kielemme sanavarastoa laidasta laitaan. Mukaan mahtuu kirosanat, murresanoja, kirjakieltä ja joskus saatan jopa viljellä sivistyssanoja, jos on tarpeen brassailla ja esittää itteensä fiksumpaa (myöhemmin voi sitten sivistyssanakirjasta kattoa, mitä se tarkoitti).

Puhekieleni on niin Tamperetta, että sen erottaa kaikki.

• sivistyssanoja niin paljon kuin mahdollista, ettei mua vahingossakaan luultaisi akateemiseksi.

• 11+7

En käytä mitään "stadin slangi"- sanoja, koska ne kuulostavat tyhmiltä "maalaisten" suulla sanottuna, enkä mitään muotisanoja. Asun siis muualla kuin pääkaupunkiseudulla.

• ferfvcfe

se ei sovi miehille eikä fiksuille naisille.

• sanottu X)

• IHANAA::..!!!%#%?+!1

.

juu ei kuulosta katu-uskottavalta snaijaatsä

.

• arvaa kuka? :)

en koskaan tai kaikin keinoin pyrin sitä välttämään. En tietoisesti pyri välttämään sanoja, lausahduksia joita en käyttäisi. Kyllä nuo lapset ja muut lähimmäiset ovat he jotka parhaiten infoavat mitä sanoja ja millaista kieltä yleisesti ottaen käytän.

Haluatko kuulla millaista palautetta olen saanut?

• sellaisia sanoja, joita en ymmärrä. Joku talousalan (siis raha...) termistö on ihan ulkona esim. Tekninen vempaimisto aika pitkälle myös. Muutoin tykkään kielistä ja kiinnostun sanojen merkityksistä, paras tapa tutustua sanoihin on käyttää niitä.

• on paljon sanoja mitä en ole käyttänyt koskaan. En niitä toki tarkoituksella välttele.

• koskaan opiskellut latinaa?

• Cinnamon.Girl kirjoitti:

koskaan opiskellut latinaa?

est. No en oo, mut asterixii oon lukenu.

• ttuplai kirjoitti:

est. No en oo, mut asterixii oon lukenu.

tarkistin vaan, kun on mietityttänyt : )

Latina kuten kreikankielikin on niin sidoksissa tähän kaikkeen ympärillä olevaan, varsinkin mainosala ja liike-elämä elää sen kautta jotain ihme renesanssia aika ajoin...

No, Repetitionem est mater studiorum, onhan näitä tarttunut Asterixista mullekin...

• Cinnamon.Girl kirjoitti:

tarkistin vaan, kun on mietityttänyt : )

Latina kuten kreikankielikin on niin sidoksissa tähän kaikkeen ympärillä olevaan, varsinkin mainosala ja liike-elämä elää sen kautta jotain ihme renesanssia aika ajoin...

No, Repetitionem est mater studiorum, onhan näitä tarttunut Asterixista mullekin...

aika vaikea ymmärtää jos ei ymmärrä kieltä. Sit on tieteskin nää mun kaltaset wannabet, jotka tempasee sitaatin asterixista ymmärtämättä mitään. Voi tosiaan sanoa et ihmiskunta toistaa aika kivasti samoja asioita vuodesta toiseen - tai siis aina keksii samat asiat uudestaan. Tärkeintä onkin olla ensimmäisten joukossa - ja käyttää uusimpia termejä. Sitten voidaankin yhdessä hokea mantraa (ja nauraa muodille).

• no...

Rasistinen terminologia sivistyksen kaapuun puettuna - never ja rasismi ylipäätään - never. Lisäksi vältän keltaisen lehdistön junttiterminologiaa - tyyliin en ikinä voisi käyttää vaikkapa sanaa "puumanainen", koska musta se ( ja muut ko. kaltaiset ilmaukset) ovat äärimmäisen typeriä termejä ja jos vain jaksan, yleensä myös välttelen ällöttäviä tapahokemia - tapaan "vetää herne nenään" ja muuta... Musta verbaalisesti lahjakas keksii muitakin ilmauksia, kuin niitä mitä kaikki muutkin köyhäverbaliikat käyttävät. Suomen kieleni on kyllä huonoa tällaisella palstalla: en juurikaan yleensä jaksa panostaa esim. oikeaopilliseen sanajärjestykseen lauseenrakennuksessa, vaikka suomen kielen ja kirjoittamisen erittäin hyvin hallitsenkin, kun ei sitä näy tekevän juuri kukaan muukaan. Silti mm. sellainen ottaa kaaliin, jos joku aloittaa keskustelun aloituksen esim. komentamisella, että " Vastatkaa!", koska kyseinen on todella epäkohteliasta käytöstä ( ikään kuin ei tyypeille yhtään olisi opetettu, että miten tuntemattomien kanssa keskustellaan...), enkä ikinä ole tajunnut aloitusten laatijoita, jotka kyselevät kysymyksiä, esittämättä aloituksissaan mitään omakohtaisia mielipiteitä aiheeseensa liittyen - epäkohteliasta ja junttia käytöstä.

Paha tapani on joskus korvata löyhää ja laiskaa ajattelua ns. "englishmeilla" ( vai miksi niitä voisi kutsua...), eli suomen ja englanninkielisten sanojen uudismuodoilla, mikä on varmaan ärsyttävää. Sellaisiin en kuitenkaan sorru, jos pitää kirjoittaa todella ns. asiatekstiä.

Esimerkiksi sanassa "homo" en näe mitään negatiivista ja tuskin näkevät homoseksuaalitkaan tapauksissa, kun ei tarkoitus ole alentaa seksuaalisen suuntautumisen perustalta. Käsittääkseni nykypäivän teinit kylläkin käyttävät sanaa "homo" aika paljon yleisenä haukkumasanana, mikä on tietysti ikävää ja osoittaa pellossa eläneisyyttä kys. sanan negatiivisessa mielessä laukojilta.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3121
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      93
      1451
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1314
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      155
      1228
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe