Miten löytää sopiva hammaslääkäri?

etsiietsii

Sen verran alkaa olemaan jo huonoja kokemuksia nykyisestä hammaslääkäristä, että tekisi mieli vaihtaa. Hirveän vaikeaa vain löytää hyvää hammaslääkäriä. Netistä kun Googlettaa, niin ajautuu kyllä usean hammaslääkäriaseman sivuilla, mutta mistä tietää mitä valita?

Haussa siis:

- ymmärtää oikeasti pelkopotilasta (eli ei vähättele pelkoa, sopii käsimerkit, kyselee riittävän usein vointia, lisää tarvittaessa aina puudutusta, kysyy sattuuko jne.)
- osaa hymyillä ja palvella asiakasta
- käyttää myös uusinta tekniikkaa, välineitä, keksintöjä ja tapoja

Hinta ei ole mulle niin tärkeä (kunhan ei laskuteta turhasta). En pyydä luettelemaan hammaslääkäreiden nimiä, mutta millä tavalla olet löytänyt sopivan hammaslääkärin?

6

472

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *TheRoad*

Jaa, ei kai muu auta, kuin etsiä, etsiä ja etsiä. Itse kiersin lähes kaikki tämän pikkukaupungin yksityiset ja vielä naapurikaupungissakin kävin muutamilla hammaslääkäreillä. Kerran tai kaksi pystyin ehkä käymään jokaisella, mutta usein homma päätyi itkuun (kotimatkalla). Tuli paha olo siitä, kun ei kuunneltu, tehtiin väkisin, ilman taukoja, ei keskeytetty vaikka sattui tai tuli paniikki, jne... Osa näistä vielä mainosti erikoistuneensa pelkopotilaisiin!!! Kerran oli taas pakko mennä päivystykseen, kun ei kipua enää voinut sietää, eikä mikään kotikonsti auttanut. Niin löytyi se minun hammaslääkärini, paikasta josta sitä en arvannut etsiä, eli kunnallisesta hammashoitolasta.

Kaikki nämä kriteerit täyttyy hänen kohdallaan:
      - ymmärtää oikeasti pelkopotilasta (eli ei vähättele pelkoa, sopii käsimerkit, kyselee riittävän usein vointia, lisää tarvittaessa aina puudutusta, kysyy sattuuko jne.)
      - osaa hymyillä ja palvella asiakasta
      - käyttää myös uusinta tekniikkaa, välineitä, keksintöjä ja tapoja

Ja hintakin on kaikenlisäksi kohtuullinen :)

Et pyytänyt nimiä, mutta mistä päin olet? Tiedän pari yksityistä (Tampere ja Helsinki), jotka todella täyttävät nuo kriteerisi itselleni he ovat turhan kaukana, muuten varmaan kävisin toisella heistä.

• alkp

Kiva, että lopulta löysit itsellesi sopivan vaihtoehdon! Hämmästyttää myös, että miksi niin moni mainostaa huomioivansa pelkopotilaat vaikkei sitä mitenkään huomioida. Markkinointikikkahan se tietysti on, mutta kyllä se potilaalle tulee nopeasti selville.

Helsingistä olen joten kerro ihmeessä jos tiedät jonkun hyvän.

• Mustispeppers

Mä löysin omani ihan kyselemällä vain, kerroin jo ekalla soitolla, että uskallankohan tulla, jne. Siis löysin ihan huipputyypin, joskus hieman hänen kannustuksensa ärsyttää :DD Siis taputtelee olkapäille, ei mitenkään lähentelytyyliin, vaan ihan kannustaen. Asun Pohjanmaalla, joten ei minusta ole apua :D

• *TheRoad*

Sitä minäkin olen ihmetellyt, että miksi pitää mainostaa pelkopotilas ystävällisyyttään, jos ei kuitenkaan tosissaan halua hoitaa pelkääviä. Sehän on varmasti hankalampaa/rasittavampaa, kuin "normipotilaiden" hoitaminen, eikä sovi jokaisen hammaslääkärin luonteelle.

Minunkin hammaslääkäri taputtelee olkapäälle ja muutenkin kannustaa (on sellainen reippaan oloinen, mutta silti hellävarainen). Sopii minulle. Ennen en ole moista kokenut, mutta ei se ärsytä. Ihmetyttää toisinaan kyllä. =) Joskus jotkut naishammaslääkärit ja hoitajat on ottaneet kiinni olkapäästä ja lässyttäneet niinkuin pikkulapselle ja se tosiaan ärsyttää ja paljon. Jotenkin yhdistän tuon naisten lässytyksen ja kiinni pitämisen siihen, kun lapsena hoitsut piti väkisin paikoillaan tuolissa ja porattiin ilman puudutusta. Saan flashbackejä (mikä se on suomeksi? Takauma??) tuollaisesta.

• jeezz z
        *TheRoad* kirjoitti:

Sitä minäkin olen ihmetellyt, että miksi pitää mainostaa pelkopotilas ystävällisyyttään, jos ei kuitenkaan tosissaan halua hoitaa pelkääviä. Sehän on varmasti hankalampaa/rasittavampaa, kuin "normipotilaiden" hoitaminen, eikä sovi jokaisen hammaslääkärin luonteelle.

Minunkin hammaslääkäri taputtelee olkapäälle ja muutenkin kannustaa (on sellainen reippaan oloinen, mutta silti hellävarainen). Sopii minulle. Ennen en ole moista kokenut, mutta ei se ärsytä. Ihmetyttää toisinaan kyllä. =) Joskus jotkut naishammaslääkärit ja hoitajat on ottaneet kiinni olkapäästä ja lässyttäneet niinkuin pikkulapselle ja se tosiaan ärsyttää ja paljon. Jotenkin yhdistän tuon naisten lässytyksen ja kiinni pitämisen siihen, kun lapsena hoitsut piti väkisin paikoillaan tuolissa ja porattiin ilman puudutusta. Saan flashbackejä (mikä se on suomeksi? Takauma??) tuollaisesta.

Hesassa Harri Sandberg /Helsingin Hammassairaala -- on hyvä hammis.. Ottaa vastaan ehkä harvoin Hesassa, oisko toinen vastaanotto Tampere/Turku - en oo varma. Todella ottaa huomioon pelkopotilaan, ja asia tulee selväksi jo tullessa. Ei tarvinnut pomppia tuolissa, ja puudutuksissa ensin puudutusgeelit, ja rauhallinen puudutus..ei kipuja. Samoin juurihoidot ym...ei kipuja. Loistomesta. Loppupeleissä ei rasittanut ollenkaan käydä ko. paikassa kun tiesi miten homma hoituu kun pelkopotilas otetaan huomioon.
        Itse en ainakaan ollut pettynyt parin vuoden aikana hoitoihin ja sinne uudestaan jos vain tarvetta.

• Hermoheikko
        *TheRoad* kirjoitti:

Kun potilaalla hammaslääkärikunnan mielestä noin niinkuin karkeasti ottaen "viiraa päästä", niin voidaan hoitaa miten sattuu ja laskuttaa miten sattuu.

Ainakin tapereella eräs hellää hoitoa mainostava hammaslääkäri laittaa hampaisiin minkä tahansa väriset paikat ja laskuttaa aina isommasta paikasta kun on kyse.

Eli ei kannata korostaa omaa pelkoa, vaan vaatia hammaslääkäriltä itselleen hyvää hoitoa. Kaikkien hammaslääkärien velvollisuus on antaa ammattitaitoista hoitoa. Oman kokemukseni mukaan pahimmat hammaslääkärit ovat ns. pelkopotilaita vastaanottovat hammaslääkärit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      155
      2540
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2377
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      102
      1072
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      891
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      65
      829
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      717
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      717
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      700
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      203
      680
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      658
    Aihe