saako siilejä silittää

,.,.,,..,.,.,.,.,

nehän on rauhoitettuja,niin saako niitä syöttää???
aattelin vaan eilen pientä siilipoikasta silittelin ja rapsuttelin ja jopa annoin sille koiranruokaa.
olenko nyt rikkonut lakia?

hemmetin laiska se oli syömään pureskeli hemmetin hitaasti mutta varmasti.
hassu ääni lähti sen syödessä suu auki.
tuli rapsuteltua takajalasta ja etujalastakin, vaikutti hiukka eksyneeltä piruparalta.
paan kohta youtubeen sen mussuttamiset ja mun örinät

10

2642

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ******

      ruokittu, kun pihamaalle tulevat. Jos se on rikos, niin sitten minäkin olen rikollinen. Mut älä anna sille siilille maitoa, siitä sen maha menee ruikulille ja siili voi vaikka kuolla. Koiran- ja kissanruoka varmaan käy ja vaikka jauheliha tai silakat. Minä olen pitänyt ruokakipon vieressä vesikippoa.. Helteillä kävi koko siiliperhe iltamyöhällä syömässä ja juomassa. Oli hauskaa katseltavaa.

      Sinun luona ruokaillut siilinpoikanen voi olla emonsa menettänyt? Niitä jää auton alle ja jotkut hullut tappavat huvikseen :( Toivottavasti se pikkuinen piikkiotus selviää hyvään kunton talveksi! Laitahan linkki videostasi! Olis kiva katsoa.

    • BlueNightSatin

      muikee hymy naamalle lukiessani tätä :'D Ei niitä kait hyvä olis syöttää, mutta kait aikas monet kuiteki syöttää. Tiiä sitten mitenkä ne sapuskat siilille sopii??? Meillä yks aamu kömpäsi oikeen iso ja muhkee siili tonne terassin alle ja joku kissa sitä vaani lattialautojen lomasta..jaakasin katin mäkeen :) Mutta siiliä en kyllä nähny missään..

      • ,.,..,.,.,.,.,.

        kyetä siilille tekemään


    • Noona

      syö ainaki jauhomatoja ja pakastettuja heinäsirkkoja. Kai noi villitki niistä tykkäis.

      • -_-

        Ne tekee selvää vaikka onkikaloista. Kissanruokakin hyvä jos raskii antaa. Kuulemma maitoo ei sais niille antaa.


    • rauhoitettuja, jokaiselle on annettu syntymässä rauhoittavia, niinkuin Obelixille taikajuomaa konsanaan...

      Siilithän on luonnon kaatopaikkoja, eli syö suunnilleen mitä tahansa eteen tulee. Natiivisti lähinnä etanoita, toukkia ja muuta sellaista herkkua. Toki pesästä pudonneet pikkulinninalkeet, hiirenpennut yms. kelpaa myös. Siilit on myös laktoosi-intolerantikkoja, eli mitään maitotuotteita ei pitäisi antaa tai siiliparalle tulee tulinen kiirus vessaan. Parasta siilinruokaa modernissa miljöössä on mikä tahansa kostea kissanruoka, siis ns. kastikemallinen. Vesikippo viereen ei ole pahaksi, etenkään kesähelteillä, kunhan on riittävän matala että tikkukinttu sinne ylettää sitä kaatamatta tahi siihen hukkumatta.

      Saa siilejä paijailla, omalla vastuulla toki. Piikkipallot nimittäin osaa 'tömäyttää' piikkejään muutaman millin, eli kivasti uppoaa kämmeneen, sekä ovat melko nopeita tuomitsemaan ei-toivotut kädet myös hampaillaan, jotka pienestä koostaan uholimatta ovat vmäisen terävät. Ja onhan tuollaisen piikkikasan siivoaminen loisista aika haastava tehtävä, eli minimaalisia lemmikkejäkin voi saada kaupan päälle.

    • .,,.,.,.,.,.,.,.,.
    • 7

      jos sinä pelkäät rikkovasi lakia yhden syöttämisestä niin minä olen sitten suur rikollinen.
      Koiran ruokaa ne marssivat itse hakemaan ja pulleita ovat,
      Piikit kiiltää. Oikeastaan enämpi olen huolissaan että saan syytteen kun joku ajaa niitten päälle ja puhkoo renkaansa ; (

      Kivoja ovat kun sinuksi tulet niiden kanssa.

      • ,.,.,.,,.,..,.

        mun tuli fiilis napata harmaalokki, ku teki mieli silittää sitä.
        sen onneksi se osas lentää..
        mikä eläimen tahansa saan kiinni niin silitän ,niin peltohiiret ku rotatkin, mitä vaan joka hengittää voi silittää.

        hyttyset tapan kyl jos onnistun, kärpäset vain silloin ku ne liikaa pörrää mun silmissä.
        viikko sitten pörräävän kärpäsen elävältä nappasin ja vein ulos vapauteen.


    • Anonyymi

      Saako siiliä koskee

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe