Kierukan laitto ja muuta

Kiririe

Ennenkuin mulle laitettiin kuparikierukka olin lukenut netistä juttuja siitä miten sen laittaminen sattuu aivan hirveästi, niin että melkein taju menee. Siispä mä pelkäsin kierukan laittoa enemmän kuin synnytystä ! Synnytystä en jostain syystä pelännyt etukäteen yhtään, ehkä siksi että se on kuitenkin luonnollinen tapahtuma. (?)
Kierukan laitto siis jännitti ja pelotti kun en muutenkaan ole koskaan osannut gynekologisissa tutkimuksissa rentoutua vaan ne on sattuneet aina. Yllätyin sitten kun kierukan laitto ei sattunutkaan, pieni nipistys vaan tuntui. Varmaan se johtuu siitä että olen synnyttänyt ja kohdunsuu on synnytyksen jälkeen pehmeämpi tai 'karaistuneempi' tai jotain? Vai onko jollain synnyttäneellä sattunut kierukan laitto paljon ja jollain joka ei ole synnyttänyt taas ei ole sattunut? Olisko niin että gynellä käynti ei enää tän jälkeen sattuisikaan?

Ja sitten semmonen kysymys että tuntuuko teillä kierukka yhdynnässä? Mulla tuntuu epämiellyttävältä jos osuu syvälle kohdunsuulle, ikään kuin siellä tuntuisi jotain kovaa ja se sattuu. Ei mitenkään terävästi satu eikä pistä mutta kuitenkin sillä lailla epämiellyttävästi tuntuu. Varsinkin jos on itse päällä niin tuntuu että pitäis jotenkin varoa sitä kierukkaa ettei se satuta. Onko muilla tälläistä?

27

7061

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trollian

Olen 30 v mies ja en oikeen tiiä miten tuota kierrukkaa käytetään mutta olen kerran kokeillut laittaa sitä anukseen ja se sattui. En ole kertonut siitä vaimolleni mutta en haluaisi tehdä sitä uudestaan kun en usko että se toimisi.

• outokumpu

Joo, mäkin olen huomannut saman asian, että joissain asennoissa tuntuu kyllä. Tuossa itse päällä se tuntuu mullakin kaikkein selvimmin ja ikävimmin. Tulee semmoinen epämielyttävä muljahteleva paineen tunne tuonne alavatsaan, johtuu varmaan kohdun asennosta?
      Mulla mies on valittanut lisäksi, että lankat tökkii häntä jos ollaan takaapäin tai lusikassa, vaikka mulla lankoja on jo kerran tarkistuskäynnillä lyhennetty. Onko sulla mies valitellut langoista?

Olen muuten samaa mieltä, että ei se laitto todellakaan sattunut yhtään, ihan pikuisen vain nippaisi.
      Samalla lailla pelkäsin kamalasti mennessäni laitattamaan sitä, kun muutenkin aina inhottaa mennä gynelle ronkittavaksi. Jos missä, niin siinä ei tutkimuspöydällä reidet auki maatessa ei kyllä kertakaikkiaan pysty rentoutumaan. Ainakin mulle tulee turvaton ja tosi alaston olo, muutenkin koetan saada aina ajan naispuoliselle gynelle.

• Kiririe

Alussa mies sanoi että langat tuntuu mutta nyt monen kuukauden jälkeen kun olen kysynyt että häiritseekö ne niin hän sanoo että ei. Ehkä niihin tottuu ? En tiedä, mut en oo sitten mennyt lyhennyttämään niitä.

Mulla ei ole kyllä väliä onko nainen vai mies gynekologi, ajattelen aina vaan että lääkäri mikä lääkäri, ei väliä sukupuolella. Oikeastaan musta tuntuu että miespuolisten gynekologien tutkimukset ovat olleet vähemmän kivuliaita. Olisko miehet jotenkin varovaisempia (?). Ja sitten taas mieleen muistuu pari naispuolista joilla on ollut aika ronskit otteet. Mutta nää tutkimukset mitä on ollut synnytyksen jälkeen eivät ole sattuneet. Ehkä synnytys vaikuttaa sillä lailla.

• ..--..

Ite olen 23v synnyttämätön nainen. En ole koskaan kyllä pahemmin jännittänyt gynen tutkimuksia, eikä mitkään näytteen ototkaan ole sattuneet. Mutta kierukan laittaminen oli jotain aivan käsittämättömän kamalaa kipua, kesti toki vain sen hetken kun se laitettiin, mutta kipu oli niin kamalaa että melkein pyörryin. Tuntui ihan siltä kuin maha olisi viilletty veitsellä auki. Ja vielä lääkärit sanoivat sen menneen todella hyvin ja vaivattomasti!

Seksin aikana kierukka ei itselleni tunnu, mutta mies sanoo hieman tuntevansa lankoja, ei kuitenkaan niin että sattuisi tai häiritsisi jotenkin. Joten tuskin lankojen lyhennyksellekään on tarvetta :) Valkovuoto on ärsyttävästi kyllä lisääntynyt ja yksi todella outo juttu on se, että tuntuu todella usein kuin häpyhuulet olisivat todella turvonneet.. Kummallista? Muuten olen kyllä nykyään hirmu tyytyväinen kierukan käyttäjä.. :) Vielä kun nuo menkat tasaantuisiva vähän, mutta aikaahan se toki tarvitsee.

• Kiririe

Auts, tollasta kipua mä just pelkäsin mutta niin ei sitten tapahtunutkaan.

Kauankohan se muuten kestää että menkat on taas niin kuin ennen? Mulle laitettiin toi kierukka jo viime talvena mutta nyt vasta toiset tai kolmannet kuukautiset menossa imetyksestä johtuen. Vaikea sanoa tarkkaan monennetko nää on kun vuoto on ollut niin epämääräistä, en tiedä onko sitten ollut vaan tiputteluvuotoa ekalla kerralla. Nyt tuntuu että on ensimmäiset kunnon kuukautiset.

Ja sitä mä ihmettelen että ei ole ollut mitään kuukautiskipuja??? Vaikka on kuparikierukka ja se saattais jopa lisätä kipuja. Nää kuukautiset on ainakin tosi runsaat mitkä nyt on mutta ei ole minkäänlaista kipua, ihan pientä nipistystä. Aiemmin mulla oli niin kipeät kuukautiset että olo oli aivan sairas niiden aikana, välillä olin ihan toimintakyvytön kivun takia. Voihan se tietysti olla että ne kivut tulee sitten vasta myöhempien menkkojen myötä :( Sen takia laitatin kuparikierukan kun en halunnut hormonaalista ehkäisyä, pillereistä tullut migreeniä ja lisäksi ekan kuparikierukan sai ilmaiseksi. Ajattelin testata että mitenkä käy, voiko menkkakivut enää mulla pahentua. Mutta ei ole ollutkaan mitään. Onko kellään sellaista kokemusta että kuparikierukan takia olis kuukautiskivut poistuneet tai vähentyneet merkittävästi? Toiveajattelua? :)

Myöskin lievä akne joka on mua ennen vaivannut on pysynyt nyt poissa raskausajasta lähtien. Tuntuu nyt että olen kokenut tässäkin asiassa ihmeparantumisen ;) Aiemmin oli aina varsinkin kuukautisten aikaan selän ja hartioiden seudulla paljon kipeitä finnejä jotka häiritsi aika pahasti, ei oikein kehdannut toppejakaan käyttää tai uimaan mennä. Kurjaa jos noi finnit vielä palaa kun olen riemuinnut tästä että ekaa kertaa aikuisiällä mulla on normaali iho.

• minämyös..

Olen 23-vuotias synnyttämätön nainen, ja harkitsen myös kierukan ottamista. Hormoneita en enää halua..niistä tuli liikaa sivuoireita! Pelkään kans tuota, että kierukan laittaminen sattuu kovasti. Samoten, olen lukenut että se saattaa lisätä kuukautiskipuja- ja vuotoa. Nyt minulla on jonkin verran kipua kuukautisten aikaan, eikä vuotokaan ole kovin niukkaa. Tartteis kuitenkin jonkun ehkäiysymenetelmän, ei huvita enää yhtään noilla kortsuilla sählätä:(

• Tyytyväinen 86

mulla on ollut puolivuotta kierukka aikalailla tasan. laitto oli ihan ok-toimenpide, olen 23-v ja synnyttämätön. ainoa mikä tuntu,oli kohdun mittaus, itse laitto oli nopeesti ohitte. supisteluja oli loppupäivä joita lievitin lääkkeillä.
        menkat on tullee vähän miten sattuu, puolen vuoden aikana nyt sit neljät... vähän on kiertojen pituus venyny, muttei se mua haittaa. vuoto on silti ihan normaalimäärästä ja pärjään niiden kanssa kuten ennenkin- pituudeltaan 3 päivää vuotoa kunnes sitten loppuu hiljalleen,eli 4-5pvää siinä menee.

langat (LANKA!) ei tunnu seksissä missään asennossa, ja seksielämä on muutenkin tosi rajua ja villiä ollut kierukanlaiton jälkeen, kun on omat halut ja kosteudet taas löytyneet.
        iho on pysynyt ihan hyvässä kunnossa vaikka pillerit lopetin.
        kierukkamalli ja merkki on flexi T 300 synnyttämättömien malli jossa on siis vain yksi lanka.

En keksi oikeastaan mitään pahaa sanottavaa kyseisestä kapistuksesta. Suosittelen, sijottamaan sen 70 euroo ja olemaan huoletta seuraavat 5v! :)

• *2+2*
        Tyytyväinen 86 kirjoitti:

mulla on ollut puolivuotta kierukka aikalailla tasan. laitto oli ihan ok-toimenpide, olen 23-v ja synnyttämätön. ainoa mikä tuntu,oli kohdun mittaus, itse laitto oli nopeesti ohitte. supisteluja oli loppupäivä joita lievitin lääkkeillä.
        menkat on tullee vähän miten sattuu, puolen vuoden aikana nyt sit neljät... vähän on kiertojen pituus venyny, muttei se mua haittaa. vuoto on silti ihan normaalimäärästä ja pärjään niiden kanssa kuten ennenkin- pituudeltaan 3 päivää vuotoa kunnes sitten loppuu hiljalleen,eli 4-5pvää siinä menee.

langat (LANKA!) ei tunnu seksissä missään asennossa, ja seksielämä on muutenkin tosi rajua ja villiä ollut kierukanlaiton jälkeen, kun on omat halut ja kosteudet taas löytyneet.
        iho on pysynyt ihan hyvässä kunnossa vaikka pillerit lopetin.
        kierukkamalli ja merkki on flexi T 300 synnyttämättömien malli jossa on siis vain yksi lanka.

En keksi oikeastaan mitään pahaa sanottavaa kyseisestä kapistuksesta. Suosittelen, sijottamaan sen 70 euroo ja olemaan huoletta seuraavat 5v! :)

Olen synnyttänyt kahdesti (toisen ilman puudutuksia/muitakaan lääkkeitä) ja kierukan asentaminen sattui ihan hemmetisti!! Olin viikon sen asentamisen jälkeen niin kipeä että joka päivä piti napsia vahvoja särkylääkkeitä useamman kerran.
        Ja nämä menkat!! Siis voi rissus, ei mitään jakoja että selviäisi ilman kipulääkkeitä.. Lisäksi vielä kierto lyheni ja vuotopäivät lisäänty joten ei oo herkkua ei.

Ja myös mulla tuntuu yhdynnässä epämääräistä painon(paineen) tunnetta kohdussa(kohdunkaulalla?) tietyissä asennoissa.

Noh, ei se auta, mieluummin tämä kuin jatkuva pahantuulisuus ja haluttomuus joka hormoniehkäisystä aiheutuu....

• Katinen85

No itse en tiedä laiton kivuliaisuudesta mitään vaikka Mirenan kierukka minulla on. Olin taju kankaalla kun tämä laitettiin, (raskauden keskeytys) Mutta menkkoja minulla ei ole tullut lainkaan..ennen oli aivan järjettömät menkkakivut, meinas tajua lähteä, nyt aina kun menkkojen pitäisi olla niin tuntuu sillon tällön pientä painetta, ei ole ollut tiputtelua ollenkaan ja menkat tosiaa jääneet kokonaan pois :) Kierukka ollut nyt. n. 2v :) Mites tota se kierukan pois otto? kokemuksia siitä? kivuliasta kenties? : o

• yksplusnollaonyks

Poisto on nopeampi, ei ennätä niin sattua. Ja kun kertoo pelkäävänsä kipua, niin kokenut lääkäri osaa homman, ainakin minulla. Ei tarttunut kohdunkaulasta edes millään pihdeillä.

Synnyttämättömän kohdunkaula on erilainen kuin synnyttäneen. Arempi. Ja voi tietty olla ahtaampi tai ahtautunutkin eri syistä (kuten itsellä). Joten tietty kierukka on helpompi laittaa synnyttäneelle.

Joissain tapauksissa kierukoita laitetaan nukutuksessa. Itse olen synnyttämätön 40-, ja jos hormonikierukka laitetaan vielä vuotohäiriöiden kanssa, niin tajuissani en aio siinä olla.

Kysykää sopiva kipulääkitys kierukan laittoon ja ehkä poistoonkin. Joissain tapauksessa voidaan jopa käyttää kohdunkaulakanavaa pehmentäviä lääkkeitä, jos se on kovin jäykkä.

• hevsku91

itellä laitettiin juuri hormoonikierukka.ite pelkäsin sitä kuollakseni ja en tienyt miten siinä pöydällä olisi ollut un ei meinannut nahoissa pysyä.Olen siis synnytämätön ja muutenkin lääkäri kammoinen en tosin uskaltanut kerota lääkärille että pelkään niin helvetisti mutta taisi sen sen huomata.mutta rentoutuminen oli mahdotonta tai en itse ainakaan siihen pystynyt.

mutta yllätyin positiivisesti kivusta tuntui pientä nipistystä kun laittoi pihdit kohdunkaulaan ja tuntui vain vähän kun laukaisi sen kierukan olin varautunut niin kovaan kipuun että en tiennyt miten sen kestän olin aamulla tuntia aikasemmin vetänyt kipulääkkeitä tupla-annoksen lieneekö tämä auttanut? mutta jännitys oli kivempi kuin kipu sillä papakoekkin sattui hirvesti kun se kekaa kertaa otettiin vuoden alusta.

mutta sitä itse ihmettelen sillä yleisissä ohjeissa sanotaan että pitäius mennä tarkastukseen n.3kk päästä mutta lääkäri sanoi että vuoden pstä vasta mikä nyt sit on oikeaa tietoa?=O

• fsefrf

No tietenkin se lääkärin tieto on sinun kohdallasi oikeaa tietoa. Ja se = jos ei mitään epätavallista ilmene ja kaikki menee suht hyvin, niin ei tarvtise aikaisemmin tulla

Ohjeissa on yleissuositus, nykykäytäntö on muuttumassa. Itsellä gynekologi käski tarkastukseen ½ vuoden päästä (kuparikierukka) ja sanoi sitten tarkastuksen yhteydessä, että tuossa vaiheessa näkee jo aika hyvin sopiiko kuparinen (=onko vuodot tasaantuneet). Tämän jälkeen vuoden välein tarkastukset.

• Mulle asetettin eilen kuparikierukka. Olen 25 ja synnyttämätön. Päädyin kupariseen koska en halunnut hormoniehkäisyä. Itse asetus ei sattunut niin paljon kun olin pelännyt, nipisti lähinnä, mutta nää kivut alavatsassa (menkkakipujen tyyliset) on ollu ihan älyttömät eilen ja tänään. Oon ottanut ibuprofeiinia monta kertaa päivärajoituksien yli, eikä kipu ole kuitenkaan mennyt missään vaiheessa kokonaan pois. Soitin gynelle joka ei vaikuttanut olevan kovin huolissaan koska verta ei kuitenkaan oo vuotanu juuri ollenkaan. (Menen tarkistettavaksi jos kivut jatkuu.)

Kysyisin nyt siis onko muilla ollut vastaavia kokemuksia? Mulla on muutenkin aika runsaat ja kivuliaat kuukautiset ja luulen että pelkään myös vähän että kierukka voi liuskahtaa ulos jos liikahdan yhtäkillisesti. Oon nyt eilisesti asti lukenut lähinnä huonoja kokemuksia kuparikierukasta. Olisiko kellään hyviä kokemuksia jaettavana? Hyvät ja huonot kokemukset tervetulleet!

• silvershard

Itselleni laitettiin kuparikierukka tammikuussa. Ensinmäisinä päivinä oli menkkakipujen tyylisä kipua jotka sitten menivät ohi. Parit ensinmäiset menkat kärsin normaalia kovemmista kivuista ja suuremmasta vuodosta. Nyt ovat jo niin kipu kuin vuodon määrä ihan normaali mitoissaan.

Kovin olen ollut tyytyväinen tähän asti kierukkaan. Aluksi itsekkin pelkäsin kuten "anney_d" että se tipahtaa ulos jos teen jonkun pikaisen liikkeen tai vaikka joudun ponnistamaan kovin. Eipä se ole sieltä ulos tullut enkä usko että kyseistä härveliä niin paljoa käytettäisiin jos se kovin helposti ulos tipahtaisi :)

Käytän lisäksi kuukuppia eikä kierukka kuppi yhdistelmä ole aiheuttanut mitään ongelmia.

• Hei, kiitos vastauksesta! Oletko synnyttänyt ja laitettiinko sulle Nova-T vai Flexi-T? Mulle gyne suositteli Nova-T:tä vaikka flexiä käytetään useimmiten synnyttämättömille. Hänen mukaan heillä on ollut sellainen tunne että flexi lipsahtaa helpommin ulos. Ei ollut mitään tieteellistä varmuutta mutta päätin kuitenkin luottaa gynen kokemukseen...

• silvershard

En ole synnyttänyt ja Flexi-T mulle laitettiin. Mulle ei lääkäri maininnut mitään et kumpi mahtais olla parempi. Ei se tosin sanonu et tarviis mihinkään jälki tarkastuksiinkaan mennä, mutta tuo arvauskeskuksen toiminta nyt muutenkin on mitä on. Kovasti yritti hormoonikierukkaa mulle tyrkyttää kun kuulemman kuparin kanssa useimmiten on niin kovat kivut että käyvät vaihtamassa myöhemmin siihen. En sitten tiedä pitääkö paikkansa.

• Jep, yritti myös mua ensin suostutella hormoneihin, en tiiä oisko niitä pitäny kuitenki kokeilla, mut enemmän inhottaa ajatus extra hormoneista kun kierukasta ni aattelin kokeilla tätä eka. Oon netistä lukenu et flexi ois parempi nuorille mut toivotaan et kummatki on yhtä hyviä! Katoin et ero koossa on muutama millimetri et ei varmaan voi olla kovin eri :) Mut kiva kuulla et kivut ja vuodot on normalisoitunu! :)

• pettynyt ja pahasti

Olkaa varovaisia vaikka olisikin kierukka, itse koitin eri pillereitä, kapseliakin 2 vuotta ja mikään ei sopinut,kapselista vuosin 25pvä kuukaudessa ja lääkäri sanoi sen olevan normaalia, kyllästyin ja otin yksityisellä pois, ei enää hormooni juttuja. Otin kupari kierukan ja täytyy sanoa et sen laittaminen vaan nipisti, kivut oli kuukautisten aikana erittäin kovat, mitä ei ennen koskaan ollut ja vuodot normaalia runsaammat, mut muuten ok. 3 vuotta kierukan kanssa ja ehkäisy petti! Joten suosittelen oikeasti olemaan varovainen, minulle kun sanottiin kierukan olevan erittäin hyvä ja saattaa poistaa jopa kuukautiset, olisi sitten yksi murhe vähemmän! No, ny on sekin murhe poissa seuraavat 8 kuukautta. :(

• Joo, mäkin oon kuullut että hormonikierukka voi poistaa kuukautiset kokonaan, mutta kuparikierukka toimii päinvastoin! Olen myös kuullut että kierukka voi pettää jos se liuskahtaa pois paikoiltaan. Kannattaa muuten varmistuttaa, ellet ole jo, ettei sinulla ole kohdun ulkopuolista raskautta sillä se voi olla erittäin vaarallinen myös sinulle. Miten muuten tapauksessasi toimitaan? Jätetäänkö kierukka kohtuun raskauden ajaksi vai ottavako he sen pois? Oliks sulla muuten flexi vai nova kierukka?

• Hei ajattelin vielä tänne lisätä, että kävin nyt tammikuussa gynellä kun mulle ei oltu tehty tarkastusta kierukan jälkeen ja kipuja on kuitenki ollu sen verran (mun piti kyllä itse sitä pyytää) mutta kaikki oli kuitenkin ok. Sovittiin kuitenkin että kävisin papakokeen ottamassa kun sitä ei ollu pitkään aikaan otettu. (Tää oli siis eri gyne kuin se joka asetti kierukan). No kävin sitten papakokeessa tänään ja gyne huomaskin että mun NovaT oli luisunut pois ja se piti sitten saman tien ottaa pois koska se ei enää ehkäise ja hän laitto sitten flexiT:n tilalle. Mieletön onni onnettomuudessa että mulla oli se papakoe ja se siks huomattiin. Ovulaatio on juuri ollut, mutta kierukka ehkäisee jälkeenpäinkin. Mutta ajattelin vain ilmoittaa että näin helposti se kierukkaa saattaakin pettää. Kannattaa todellakin käydä gynellä jos kivut jatkuu! Kohtu ei ilmeisesti silloin ole vieläkään tottunut kapistukseen ja yrittää sylkeä sitä pois! Itse en tosiaan huomannut mitään muuta erikoista!

• 18+18

Miten se kierukka oli "luisunut pois"? Pistikö se esiin emättimen puolelle vai mitä ihmettä?

• HojBruden

Olen 30-v, lapseton. Kävin eilen laitattamassa hormonikierukan, ja ihan turhaan jännitin koska tuntemukset jäivät hyvin vähäisiksi. Lähinnä erikoista nipistelyä ja pientä paineentunnetta vaikka mitään puudutuksia ei ollut enkä edes buranaa ottanut etukäteen. Kivuksi ei sitä voinut sanoa.
      Loppupäivän oli vähän normaalin menkkakivun kaltaista särkyä mutta siihenkään en lääkettä ottanut. Pientä tihkutusvuotoa tuli, toimenpiteestä johtuvaa.
      Tänään ei ole mitään tuntemuksia ollut.
      Voin laittaa sitten päivitystä miten jatkossa menee..

• Ensikertalainen

Kävin tänään laittamassa kuparikierrukan Flexi-T 300. 20 vuotta ja ei oo synnytyksiä takana. Otin Buranan ennen lääkäriin menoa. Itse toimenpide tuntui siinä vaiheessa tosi epämiellytävältä kun kierrukka työnnettiin kohtuun. Ei niinkään käynyt kipeää, mutta epämiellyttävää. En ole koskaan kokenut menkkakipuja niin uskon, että tämänhetkinen kipu on sitä niin sanottua menkkakipua. Jouduin ottamaan toisen Buranan ja makoillut sängyssä lämpötyynyn kanssa. Nyt alkaa pientä helpotusta tulemaan. Pientä vuotoa ollut, muttei kummallisempaa. Toivottavasti ei tulisikaan mitään ihmeellistä...

• Anxki

Minulla oli kuparikierukka. Laittaminen ei sattunut kuin ihan minuutin verran. Sekin oli sellaista pientä ja siedettävää.

Kierukan olemassaoloa en tuntenut yhdynnässä enkä muutenkaan. Langatkin leikattiin niin lyhyiksi ettei miehenikään voinut tuntea niitä vaikka miten syvälle meni.

Vuodot olivat kuitenkin niin hurjia ja jatkuvia, että kierukka jouduttiin poistamaan. Normaalielämä kävi mahdottomaksi.

Ka

• onnellinen minä

Mulle laitettu yli 3 vuotta sitten hormonikierukka todella runsaiden kuukautisten vuoksi (vuosin viikon kuin härän kurkusta, 2 viikkoa vuotamatonta ja taas sama laulu). Laitto ei tuntunut sitten miltään - en ole kipuherkkä eikä esim. papa-koekaan tunnu miltään, iltasella oli vähän niinkuin menkkakipua. Yhdet menkat tuli kuukauden päästä, ne oli pientä tiputtelua ja menkat loppui siihen. Ei minkäänlaisia mielialavaihdoksia, lihomista, aknea ei mitään. 3 lasta olen jo synnyttänyt, lisää en tee. Olen enemmän kuin onnellinen tänä päivänä.

• rvavuoto

Hormonikierukka laitettiin alkuviikosta. Olen lapset tehnyt ja runsaiden,järkyttävän vuodon takia päädyttiin tähän ratkaisuun.
        Laittaminen oli ohi 8 minuutissa! Kokenut gyne asensi. Kipu tuntui papan ottamisen verran.
        Tunnin verran sen jälkeen vähän huimasi ja vatsanseutu oli kuin supistellessa eli menkkojen aikana voisi verrata pieneen kipuiluun.
        Pientä tiputtelua vain asennuspäivänä ja nyt ei mitään.
        Mielenkiinnolla nyt vain odottelemaan ajan kulumista, miten menkat jatkossa.
        Eniten jännään mahd.painonnousua kun en sitä toivo. Meneillään laihdutusprojekti.

• jj83

Kierukka laitettu noin tunti sitten. Pientä kipua alavatsassa, mutta siedettävää ainakin vielä ;)
      Itse laitto nyt "sattui" jonkin verran, mutta vain hetken. Tai ennemminkin tuntui inhottavalta tai kovalta kuukautiskivulta. Kohdun mittaus tuntui eniten, mutta kyllä sen kestää. Sen verran täytyy kestää, jos haluaa huolettoman ehkäisyn pitkäksi aikaa.
      En ole synnyttänyt ja minulle laitettiin tämä uusi pienempi 3 vuoden Jaydess. Lääkäri totesi toimenpiteen olleen helppo ja jos tuote toimii, niin kolmen vuoden jälkeen voidaan ihan hyvin laittaa esim. Mirena.
      Jännä nähdä kuinka kierto ja vuodot asettuvat. Puoli vuotta voi mennä, että rytmi löytyy mutta aika näyttää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. No nytkö tuli lähtö Orpolle?

Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall
      Maailman menoa
      242
      2111
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      188
      1627
    3. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      46
      1282
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      50
      992
    5. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      41
      816
    6. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      790
    7. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      30
      771
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      750
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      24
      735
    10. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      637
    Aihe