bupropioni - kokemuksia?

murusi(na)

"Meta-analyysi, jossa analysoitiin aikuisilla psyykkisistä häiriöistä kärsivillä potilailla tehtyjä
plasebokontrolloituja kliinisiä tutkimuksia osoitti, että antidepressiivejä saaneilla alle 25-vuotiailla potilailla
oli lisääntynyt itsemurhakäyttäytymisriski verrattuna plaseboa saaneisiin."

http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/4/11439714.pdf

löysin tän kohdan siis tuolta osotteesta, kun etsin tietoa voxra-nimisestä bupropionista. tarkottaako tää siis sitä, että ne ketkä on ko lääkettä käyttäneet, on olleet alttiimpia itsemurhalle kuin ne, jotka eivät? tutkimuksessa on kuitenkin luultavimmin kaikki olleet vaikeasti masentuneita, johon lääkettä määrätään.

alkaa pikkuhiljaa mennä viimeinenkin usko lääkkeisiin:/ SSRI-lääkkeitä olen kokeillut monia, cipralex ja sen rinnakkaisvalmiste olleet kaikkein tehokkaimpia, mutta nekin aiheutti väsymystä eikä masennus väistynyt, vieroitusoireet ihan hirveät. sama kaikkien uni- ja nukahtamislääkkeiden kanssa, toimivat hetken kunnes meni teho, pahensivat vain oloani. bentsoja olen miettinyt, vaikka lähipiirissä olenkin nähnyt millaiseen riippuvuuteen ne voivat johtaa, mutta kai se olisi pikkuhinta siitä, että tää loputon masennus ja saamattomuus ja ahdistus väistyisivät.... innostuin kun löysin tietoa bupriopioneista, mutta jos ylempi teksti tarkoittaa mitä luulen, meni sekin toivo.

onko kellään kokemusta tuosta lääkkeestä? ei ilmeisesti kovin yleinen suomessa?

tai mistään, millä saa masennuksen, ahdistuksen, sosiaalisten tilanteiden pelon ja nukahtamisvaikeudet pois? kun SSRI-lääkkeet tuntuvat ahdistavan mua ja aiheuttaa nukkumisvaikeuksia, nukahtamislääkkeet taas masentaa ja unilääkkeet (levozin) vie toimintakyvyn täysin. dopamiini ei mulle sopinut, eikä neuroleptit.

olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksianne TOIMIVASTA lääkkeestä. kiitos.

11

23480

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on........

      neurolepti, mulle määrättiin kerran 1 otin enkä päässyt sängystä ylös. Kaataa elefantinkin.

    • tursiii

      Mulla juuri ollaan vaihtamassa Voxraan ja etsin täältä käyttökokemuksia. Voxra on mun lääkärin mukaan erittäin uusi lääke. Olen lääkkeen vaihdon ajan sairaalassa ja onpa ollut hankalaa saada sitä tännekään osastolle, kun kukaan muu ei tähän mennessä ole ainakaan tällä osastolla käyttänyt sitä.

      • Anonyymi

        Luonnon masennuslääke - https://tonzes.com/deprfi.htm Olen ollut uniongelmainen ja ajoittain masentunut jo esiteinistä asti. Ystäväni suosituksesta päätin kokeilla Restilen-valmistetta ja olen ollut todella tyytyväinen. Unenlaatu on parantunut enkä ahdistu enää yhtä herkästi. Käytän tuotetta ensisijaisesti masennuksen ennaltaehkäisyyn.


    • tursia

      Hei murusi(na)!
      Jotenkin saan sun kirjoituksesta sellaisen käsityksen, että haluaisit kovasti olla kontrollissa. Vaikka me yleisesti ottaen tunnetaan oma tautimme yleensä hyvin, on silti parasta luottaa lääkäreiden ammattitaitoon. Jos nimittäin on sellainen onni, että on hyvä lääkäri.

      Mä muistan, että olen enimmmäisen kerran halunut tappaa itseni 9 vuotiaana. Eli jos siitä lasketaan, olen sairastanut aika tarkkaa 40 vuotta. Olen kans kokeillut monenlaisia lääkkeitä, enkä millään suostuisi siihen, että olen sairas koko loppuelämäni. Se ei kuitenkaan ole mahdollista. Voin vain toivoa, että kokeilemalla kärsivvällisesti löytyy joskus sellainen lääkekoktaili, jonka avulla voin elää ainakin mielekästä elämää.

      Meidän kohdalla on se huono puoli, että tauti on meidän aivoissa, eikä sitä pääse sinne kurkistamaan. Diagnoosi tehdään joksenkin arvailemalla ja vertaamalla koulussa opittuja parametreja sen mukaan kuin kerromme tai annamme ymmärtää.

      Sen jälkeen tulee lääkitsemisessä se vaikeus, että meidän jokaisen aivojen kemia toimii vähän omalla tavallaan. Siis lääkkeitäkin on kokeiltava vähän arvaamalla. Ja sitten on vielä se hankaluus, että on ihmisiä joille mikään lääke ei sovi tai anna hyötyä. Sitten on vaan keksittävä muita tapoja millä tehdä siitä siedettävää.

      Muuten jos ahdistus on sinun ongelmasi, Buspiron oli minulle hyvä ja tehokas lääke ahdistuksen poistoon. Se ei aiheuta riippuvuutta. Sitä syödään jatkuvasti.
      Noi pamit ei todellakaan ole pitkäaikaiseen käyttöön, paitsi jos haluaa hankkia itselleen uuden ongelman.

    • Aimoasdfdgfkgfjhgdsf

      "dopamiini ei mulle sopinu"
      Jos lähtökohta on tämä niin epäilen bupropioninkin sopivuutta sen ollessa noradrenaliinin ja dopamiinin takaisinoton estäjä.
      http://en.wikipedia.org/wiki/Bupropion

    • tk123

      Onhan tuotakin tullut kokeiltua.
      Viimeisten tietojen mukaan kaikkien näiden uusien lääkeiden, SSRI mukaanluettuna, teho on varsin rajallinen ja kyseenalainen.
      SSRI -lääke on monelle kemiallinen kastraatio.
      Tässä suhteessa mainitsemasi aine lienee paljon suositeltavampi.
      Se on yhtä "tehokas" kuin SSRI mutta ei tee kastraatiota, muuten en osaa suositella vaikka kokeilinkin.
      Hyähä sekin on jo lääkkeelle, ettei tee kovin paljon lisää pahaa.

    • Voxraa käyttävä

      Voxraa mennyt nyt kolme kuukautta 150mg/pvä.

      Hieman hellittänyt masennus eli sen verta,että itsemurha ajatukset ovat jääneet pois. Mutta kovin vähäiseksi silti koen mielialaa parantavan vaikutuksen/masennusta helpottavan.

      Nyt olisi tarkoitus nostaa annos 300mg...

      Sen verta Voxrasta,että sillä näkyy tuoteselosteessa olevan suurin ja varoitelluin haittavaikutus tajuttomuus-ja kouristuskohtaukset, joiden riskiä lisää mahdolliset muut käytössä olevat lääkkeet.

      Itsellä oli aloittamisen jälkeen noin kuukauden verran todella suuria vaikeuksia tarkuutta vaativissa tehtävissä ja esimerkiksi autonrattiin ei ollut mitään asiaa,koska olin ihan törttö liikenteessä. Nyt onneksi tilanne on helpottanut, mutta mietityttää että miten annoksen nostaminen sitten taas vaikuttaa tilanteeseen...

      Ainoa todella hyvä puoli lääkkeessä on se,että se ei lisää ruokahalua ja ei siten lihota,oikeastaan vie ruokahalun tyystin pois,näin ainakin itsellä. Itsellä on auttanut tämä lääkevaihdos painonpudotuksessa ja painoa on pudonnut todella upea määrä :)

      • Konkaritar

        Minä olen käyttänyt yli vuoden Voxraa 300mg/pv. Ei mitään sivuoireita. Paino pudonnut yli 10 kg. Ensimmäistä kertaa elämässäni tunnen olevani tasapainossa. Toivottavasti teho säilyy, sillä useiden mielialalääkkeiden tehon on tutkimuksissa todettu katoavan muutamassa vuodessa ja sitten pitää vaihtaa toiseen lääkkeeseen. SSRI-lääkkeitä en aio ottaa enää koskaan, koska niistä tuli orgasmikyvyttömyys, lihominen ja tunteeton olo.


      • Anonyymi
        Konkaritar kirjoitti:

        Minä olen käyttänyt yli vuoden Voxraa 300mg/pv. Ei mitään sivuoireita. Paino pudonnut yli 10 kg. Ensimmäistä kertaa elämässäni tunnen olevani tasapainossa. Toivottavasti teho säilyy, sillä useiden mielialalääkkeiden tehon on tutkimuksissa todettu katoavan muutamassa vuodessa ja sitten pitää vaihtaa toiseen lääkkeeseen. SSRI-lääkkeitä en aio ottaa enää koskaan, koska niistä tuli orgasmikyvyttömyys, lihominen ja tunteeton olo.

        Mistä lääkkeestä nämä tuli


    • Anonyymi

      Silokit toimii aikahyvin

    • Anonyymi

      Mulle ehdotettiin Voxraa tueksi tupakan polton lopettamiseen.
      Voxrat ei ole käytössä, ja tupakointi jatkuu.
      Parempi vaihtoehto, kyseiset lääkkeet tietäen..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2699
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      351
      2561
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2178
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1856
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1754
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1753
    7. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      69
      1654
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1583
    9. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      121
      1580
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe