Tapasin mukavan, hyvännäköisen ja kaikin puolin sopivan tuntuisen miehen, jossa on yksi "vika". Mies on täysin rahaton, elää kädestä suuhun suunnilleen. Elättää kyllä itsensä, mutta ei ilmeisesti pysty esim. matkustamaan, käymään ulkona syömässä jne. Itse tulen toimeen omillani, mutta en pysty (enkä edes halua) elättämään toista aikuista tai kustantamaan kaikkia menemisiä ja tekemisiä.
Pohdin, että jatkaako suhdetta yllä mainitusta huolimatta, vai voiko rahattomuus olla niin iso tekijä, että muuten mukavasta miehestä pitäisi luopua. Onko joku muu paininut saman ongelman kanssa?
Rahaton rakkaus
42
3896
Vastaukset
- Älymies 23
Tämä onkin mielenkiintoinen aihe. Oma taloudellinen tilanteeni on myös erittäin tukala ja on hyvä tietää mitä naiset siitä ajattelevat?
- nainen vastaa
Käytä järkeäsi. Kumpi on tärkeämpää: Että mies on mukava ja luotettava jonka seurassa on hyvä olla vai että miehellä on kyllä rahaa, mutta paska luonne. Jos haluat käydä ulkona syömässä niin siihenkin on hyvä ratkaisu: Tehkää voileipiä ja kahvia termariin ja tehkä retki luontoon. Jos ei ole kulovaroitusta, niin tehkää nuotio ja paistakaa siinä makkaraa. Siinäpä saat syödä ulkona.
Sitä vähän mietin, että mitenköhän nykyajan kermaperseet, sekä mies-että naispuoliset, jotka ovat tottuneet tuhlailuun ja mukavaan elämään, mahtavat sopeutua lähitulevaisuuden maailmaan, jossa ilmastonmuutoksen vaikutukset alkavat väistämättä tuntua ja elintaso laskee selkeästi eikä kerskakulutukseen ole enää varaa. - Älymies 23
nainen vastaa kirjoitti:
Käytä järkeäsi. Kumpi on tärkeämpää: Että mies on mukava ja luotettava jonka seurassa on hyvä olla vai että miehellä on kyllä rahaa, mutta paska luonne. Jos haluat käydä ulkona syömässä niin siihenkin on hyvä ratkaisu: Tehkää voileipiä ja kahvia termariin ja tehkä retki luontoon. Jos ei ole kulovaroitusta, niin tehkää nuotio ja paistakaa siinä makkaraa. Siinäpä saat syödä ulkona.
Sitä vähän mietin, että mitenköhän nykyajan kermaperseet, sekä mies-että naispuoliset, jotka ovat tottuneet tuhlailuun ja mukavaan elämään, mahtavat sopeutua lähitulevaisuuden maailmaan, jossa ilmastonmuutoksen vaikutukset alkavat väistämättä tuntua ja elintaso laskee selkeästi eikä kerskakulutukseen ole enää varaa.Vanhojen naisten mielipiteet eivät kiinnosta.
- aamuisin.....
nainen vastaa kirjoitti:
Sitä vähän mietin, että mitenköhän nykyajan kermaperseet, sekä mies-että naispuoliset, jotka ovat tottuneet tuhlailuun ja mukavaan elämään, mahtavat sopeutua lähitulevaisuuden maailmaan, jossa ilmastonmuutoksen vaikutukset alkavat väistämättä tuntua ja elintaso laskee selkeästi eikä kerskakulutukseen ole enää varaa.yleensä vallitseviin olosuhteisiin ja nythän on se, että vallitsevat olosuhteet eivät vaadi sopeutumista tällä osa-alueella.
On naurettavaa ja tyhmää elää koko ajan joku tuomionpäivän pelko perseen alla omassa henkisessä poterossa, ja odottaen koska paska iskee tuulettimeen.
Edesvastuuttomuuteen en kannusta ketään, mutta jos kerran oma elintaso mahdollistaa rahan käytön erilaisiin palveluihin, niin miksi hitossa pitäisi elää silloinkin kuin jonain pula-aikana? Sitäpaitsi kun käyttää kotimaassa rahaa palveluihin ja tuotteisiin, mutta eritoten palveluihin, niin se tukee ihan suoraan kotimaista työllisyyttä. Säästäminen ja rahan jemmaaminen ihan vain sen takia, että se on jotenkin hyveellistä on tyhmää ihan kansantaloudelliselta kannalta.
Jemmarahaa voi pitää pankkitilillä pahaa päivää varten, mutta muu ns. tarpeellinen säästäminen on tahan laittamista pois liikkeestä, which is bad mmkay. - aamuisin....
aamuisin..... kirjoitti:
yleensä vallitseviin olosuhteisiin ja nythän on se, että vallitsevat olosuhteet eivät vaadi sopeutumista tällä osa-alueella.
On naurettavaa ja tyhmää elää koko ajan joku tuomionpäivän pelko perseen alla omassa henkisessä poterossa, ja odottaen koska paska iskee tuulettimeen.
Edesvastuuttomuuteen en kannusta ketään, mutta jos kerran oma elintaso mahdollistaa rahan käytön erilaisiin palveluihin, niin miksi hitossa pitäisi elää silloinkin kuin jonain pula-aikana? Sitäpaitsi kun käyttää kotimaassa rahaa palveluihin ja tuotteisiin, mutta eritoten palveluihin, niin se tukee ihan suoraan kotimaista työllisyyttä. Säästäminen ja rahan jemmaaminen ihan vain sen takia, että se on jotenkin hyveellistä on tyhmää ihan kansantaloudelliselta kannalta.
Jemmarahaa voi pitää pankkitilillä pahaa päivää varten, mutta muu ns. tarpeellinen säästäminen on tahan laittamista pois liikkeestä, which is bad mmkay.että "muu KUIN ns tarpeellinen säästäminen...jne"
- älykääpiölle
Älymies 23 kirjoitti:
Vanhojen naisten mielipiteet eivät kiinnosta.
Kuules, Älykääpiö 23. Me vanhat naiset (kolmekymppisethän ovat sinun mielestäs ikäloppuja kuten sinäkin olet niiden 16-v teinityttöjen silmissä) olemme sellaisia, että meitä kannattaa kuunnellakin. Meillä on nimittäin jo sen verran kokemusta elämästä, että osataan katsoa asioita pintaa syvemmälle. Tosin nyt hieman epäilyttää, että sinä taisitkin itse asiassa kirjoittaa tuon aloituksen. Kiinni jäit!
- Ei se satu
aamuisin..... kirjoitti:
yleensä vallitseviin olosuhteisiin ja nythän on se, että vallitsevat olosuhteet eivät vaadi sopeutumista tällä osa-alueella.
Jemmarahaa voi pitää pankkitilillä pahaa päivää varten, mutta muu ns. tarpeellinen säästäminen on tahan laittamista pois liikkeestä, which is bad mmkay.olin ryhtymässä kirjoittamaan eli että maksamalla palveluista ylläpitää työllisyyttä. Hyvä on jos jotain saa säästöönkin mutta käärinliinassa ei ole taskuja.
Aloittajan kysymykseen en osaa vastata.. Riippuu vähän siitä onko kyse poikkeustilanteesta vai ovatko elämänarvot kokonaan erilaiset ja elämäntapa on hänen oma valintansa. Jos on liian erilaiset arvot niin vaikea siitä on yhteistä elämää luoda. - hxhshxf
Älymies: tässä nuoren naisen vastaus. Pienituloisuus ei välttämättä ole mikään este. Se, että istuu perseellään yhteiakunnan loisena ja kehtaa vielä vielä arvostella ns. "duunareita", on täysin anteeksiantamatonta.
- sdsaaaaa
näin, mutta jos sinä olet aidosti ja oikeasti kiinnostunut erilaisista aktiviteeteista kuten juuri matkailusta tai ulkona käymisestä (ravintolat, konertit, baarielämä, erilaiset muut tapahtumat), niin ei se sitten sen miehen kanssa tule toimimaan, ellei hän pysty jollain tapaa nostamaan tulotasoaan, ja jos ja kun et halua häntä kustantaa.
Mieti nyt se hyvin tarkkaan että missä määrin oma tämänhetkinen elämäntapasi on sinulle tärkeä ja toimi sen mukaan.
Sympatiani ovat miehen puolella, koska itsekin olen pienituloinen persaukinen mies, mutta tunnistan kyllä että tämä on, tai voi olla, merkittävä ongelma suhteessa, eikä siinä paljon auta, jos minä symppaan miestä oman tilanteeni takia. - xxxxxxzz
Mä oon rahaton 26-vuotias nainen. Rakastan ulkona syömistä, matkailua yms mutta ei vaan ole rahaa usein niihin. Enkä halua miestä elättäjäksi, viel vähemmän kiinnostais alkaa elättään jotain toista pienillä tuloillani.
- Älymies 23
Myöskään rumien naisten mielipiteet eivät kiinnosta.
- ....
"Onko joku muu paininut saman ongelman kanssa? "
Jokainen mies, joka on joskus deittaillut naista.- Penni-iita
Tämä oli hyvä heitto :DDD Tosin maksan itse omat kuluni, niin että en ole tuota tullut ajatelleeksi.
- ...............
Niin, jokainen tekee oman päätöksensä, mikä osa-alue painaa eniten kumppanissa. Minä en alkaisi suhteeseen täysin rahattoman kanssa, koska se menisi siihen että minä elättäisin miehen ja siihen en ryhdy. Kyllä jokaisella aikuisella miehellä pitäisi olla työpaikka josta saa sen verran palkkaa, että jää säästöönkin vähän. Eihän tuollaisen rahattoman kanssa voi mennä mihinkään ja se, jos itse olet menevä, tykkäät matkustella ym, mieti niitä..
Mutta jos kyseessä on nuori aikuinen (alta 25v) niin palkka saattaa nousta vielä vuosien karttuessa, tai saada kunnon työpaikan josta saa parempaa palkkaa.- Älymies 23
Paskasti palkatut taxikuskit, postinjakajat yms. ovat siis rupusakkia........
- aamuisin...
aikalailla arvostelevalta tuo että jokaisella pitäisi olla työ, mistä saa palkkaa että säästöönkin jää. Onhan nyt kuitenkin lama.aika, ja työpaikkojen saaminen entistä vaikeampaa.
Ymmärrän sen että jos omat elämänkuviot eivät sovi toisen kanssa yhteen, mutta jotenkin puistattaa tuo lause että "jokaisella...". Taas ilmeisesti jaetaan ihmisiä luusereihin ja muihin. - Penni-iita
aamuisin... kirjoitti:
aikalailla arvostelevalta tuo että jokaisella pitäisi olla työ, mistä saa palkkaa että säästöönkin jää. Onhan nyt kuitenkin lama.aika, ja työpaikkojen saaminen entistä vaikeampaa.
Ymmärrän sen että jos omat elämänkuviot eivät sovi toisen kanssa yhteen, mutta jotenkin puistattaa tuo lause että "jokaisella...". Taas ilmeisesti jaetaan ihmisiä luusereihin ja muihin.Ja ei, Älymies23 ei itse kirjoittanut aloitusta :)
Kyseessä ei ole ihan nuori mies, 40 mutta reilusti alle seuraavan kympin. On töissä nyt, mutta syystä tai toisesta tili tulee ja menee, ylimääräistä ei ole eikä ole näköpiirissäkään mitää muutosta käsittääkseni. Ei tarvitse olla rahaa loisteliaaseen elämään, suurelliseen matkusteluun ja kerskakulutukseen, mutta jos kaikki ulkona käyminen, pienimuotoinenkin matkustelu yms. on mahdotonta, joutuisin muuttamaan omia tapojani melkoisesti. Ehkä liikaakin. Vaikea päätös... - aamuisin...
Penni-iita kirjoitti:
Ja ei, Älymies23 ei itse kirjoittanut aloitusta :)
Kyseessä ei ole ihan nuori mies, 40 mutta reilusti alle seuraavan kympin. On töissä nyt, mutta syystä tai toisesta tili tulee ja menee, ylimääräistä ei ole eikä ole näköpiirissäkään mitää muutosta käsittääkseni. Ei tarvitse olla rahaa loisteliaaseen elämään, suurelliseen matkusteluun ja kerskakulutukseen, mutta jos kaikki ulkona käyminen, pienimuotoinenkin matkustelu yms. on mahdotonta, joutuisin muuttamaan omia tapojani melkoisesti. Ehkä liikaakin. Vaikea päätös...asuntolainaa, autolainaa, elatusmaksuja tms.?
- Ei se satu
aamuisin... kirjoitti:
Ymmärrän sen että jos omat elämänkuviot eivät sovi toisen kanssa yhteen, mutta jotenkin puistattaa tuo lause että "jokaisella...". Taas ilmeisesti jaetaan ihmisiä luusereihin ja muihin.on nousukausi. Lama oli ja meni. Katsopa työpaikkailmoituksia ja vertaa esimerkiksi vuoden takaiseen määrään.
- Taas tätä juu
Jostain syystä naiset eivät kuitenkaan näe siinä mitään ongelmaa, että mies tienaa enemmän. Kummasti he ovat valmiita nostamaan omaa elintasoaan miehen rahoilla, eivätkä ole yhtään huolissaan siitä joutuuko mies karsimaan omia menojaan ym. kun naisella ei ole niihin varaa. Oikeastaan naiset oikein odottavat, että mies kustantaisi heille ne lomamatkat yms.
Miksi miehen pitäisi olla valmis ottamaan köyhempi nainen, jos tekään ette ole valmiita ottamaan köyhempää miestä? Jos mies on tähänkin asti pärjännyt sillä pienellä palkallaan, niin miksi teidän yhtäkkiä täytyisi muka alkaa elättämään häntä?
Samalla logiikalla teitä rikkaampi mieskin alkaa heti elättämään teitä kun alatte seurustelemaan. - 16+3
Taas tätä juu kirjoitti:
Jostain syystä naiset eivät kuitenkaan näe siinä mitään ongelmaa, että mies tienaa enemmän. Kummasti he ovat valmiita nostamaan omaa elintasoaan miehen rahoilla, eivätkä ole yhtään huolissaan siitä joutuuko mies karsimaan omia menojaan ym. kun naisella ei ole niihin varaa. Oikeastaan naiset oikein odottavat, että mies kustantaisi heille ne lomamatkat yms.
Miksi miehen pitäisi olla valmis ottamaan köyhempi nainen, jos tekään ette ole valmiita ottamaan köyhempää miestä? Jos mies on tähänkin asti pärjännyt sillä pienellä palkallaan, niin miksi teidän yhtäkkiä täytyisi muka alkaa elättämään häntä?
Samalla logiikalla teitä rikkaampi mieskin alkaa heti elättämään teitä kun alatte seurustelemaan.naiset eivät näe ongelmaa siinä, että mies ansaitsee enemmän.
Olen täysin kyllästynyt tuohon yleistämiseen. Naiset viittaavat yleensä kirjoituksissaan tiettyyn mieheen tai edes tiettyyn miestyyppiin mutta miehillä se on aina "naiset". Kaikki naiset, aina ja kaikkialla, aamen. - aamuisin...
Ei se satu kirjoitti:
on nousukausi. Lama oli ja meni. Katsopa työpaikkailmoituksia ja vertaa esimerkiksi vuoden takaiseen määrään.
en ole taloudesta niin perillä, mutta sen sanon vaan että oli kausi mikä tahansa, niin silti tulee olemaan aina tarpeellsien työn tekijöitä, joille ei juuri palkkaa kuitenkaan makseta.
Kaikki kun eivät voi olla isopalkkaisessa työssä, vaikka haluaisivat, ja vaikka kuinka tekisivät sen eteen töitä. Ei sitä isompipalkkaista työtä ole jokaiselle. - aamuisin...
16+3 kirjoitti:
naiset eivät näe ongelmaa siinä, että mies ansaitsee enemmän.
Olen täysin kyllästynyt tuohon yleistämiseen. Naiset viittaavat yleensä kirjoituksissaan tiettyyn mieheen tai edes tiettyyn miestyyppiin mutta miehillä se on aina "naiset". Kaikki naiset, aina ja kaikkialla, aamen.että yleistyksiä tehdään. Varmasti tällä palstalla tehdään enemmän yleistyksiä naisista, mutta kyllä minä olen elämäni aikana kuullut paljon naisilta siitä miten kaikki miehet ovat sikoja, kaikki miehet pettävät, kaikki miehet ajattelevat kullillaan. Ja paljon muuta vastaavaa.
- 6+13
No onko miehellä suunnitelmia miten tulee tulevaisuudessa parantamaan rahatilannettaan?
Jos ongelma on vain väliaikainen, niin mikset jatkaisi suhdetta?
Jos taas miehellä ei ole suunnitelmia niin ehkä sun kannattas vihjata sille, että
ei välttämättä kannata olla tyhjätasku koko loppuelämäänsä vaan tehdä asialle jotain.- aamuisin...
sellainen kirjoitus, mikä saa vähän karvat pystyyn. Kun emme tiedä tässä kohtaa, onko miehen tilanne pakon sanelema, vai hänen oma valintansa, niin minusta on aika härskiä mennä antamaan ohjeita, jotka vaikuttavat siltä että miestä pitäisi mennä moittimaan hänen elämästään.
Katsos on ihan oikeasti olemassa niitä ihmisiä, jotka valitsevat vaatimattomamman elämäntavan, koska se saattaa olla hänelle hyväksi. Eivät kaikki halua välttämättä stressioravanpyörään. Mieshän tarinan mukaan kuitenkin pystyy elättämään itsensä, ja se kai tässä on olennaisinta? Jos tilanne ei ole miehelle itselleen mieluisa, niin asia on toinen. Mutta jos tilanne on miehen itsensä valinta, niin on aika härskiä mennä kiristämään, että jos et hanki isompaa palkkaa, niin muija lähtee. Ongelmahan on silloin anisen, jonka olisi ehkä parempi sopeutua tilanteeseen, tai sitten moittimatta sanoa, että koska elämäntyylit eivät sovi yhteen, niin on ehkä parempi erota.
Tai mistäs minä tiedän, jotenkin vaan tuntuu niin typerältä se että mennään toisille kertomaan miten paljon heidän tulisi tehdä rahaa ja missä työssä on soveliasta olla
että kelpaa.
- 6+9
"Pohdin, että jatkaako suhdetta yllä mainitusta huolimatta, vai voiko rahattomuus olla niin iso tekijä, että muuten mukavasta miehestä pitäisi luopua. Onko joku muu paininut saman ongelman kanssa? "
Jos rakastat rahaa enemmän kuin miestä niin mitä vielä mietit?- aamuisin...
raha vs. rakkaus. No onhan tässä tietysti siitäkin kyse, mutta ymmärrän kyllä asian enemmänkin elämäntapa- ja harrastusasiana.
Jos sattuu itse pitämään paljon matkustelusta ja haluaa käydä ulkona ja viettää sillä saralla aktiivista elämää, niin eihän se välttämättä oikein toteudu, jos toinen ei siihen pysty osallistumaan.
Jos itselläni olisi enemmän rahaa, niin totta kai minäkin matkustelisin ja eläisin ns. tulojeni mukaan. En vastuuttomasti törsäten, mutta palkan mahdollistamalla tavalla. Ja jos minulla olisi kumppani, joka ei tähän pystyisi oman tilanteensa puolesta, niin kyllähän se loisi minulle ja varmaan kumpopanillekin erilaisia ongelmia.
Toinen kärsisi ehkä siitä että ei pääse tekemään itselle läheisiä asioita ja toinen kärsisi ehkä huonosta omastatunnosta kun hänen tilanteensa rajoittaa toisen elämää.
Eivät nämä ole niin yksinkertaisia asioita, vaikka tietysti asian voi pelkistää sanomalla että pelkkä raha vs. rakkaus. Silloinhan kaikki tietysti valitsevat rakkauden. Kyllähän kaikki sanovat että rauha, jos joku kysyy että sota vai rauha. Mutta kun emnnään syvemmälle, niin asia voi mutkistua. - Marrssia
Itse olin suhteessa 15 vuotta suhteessa miehen kanssa jolla ei ollut isoja tuloja, tai edes kunnon työtä. Miehellä oli varaa ostella vain jotain valmispitsoja, mutta mihinkään yhteiseen, esim. telkkariin tai muihin laitteisiin ei ollut varaa, jouduin ostamaan kaikki huonekalut ja pesukoneet. Olen itsekin pienituloinen. Yritän elää ekologisesti, ja en käy paljon ulkona. Silloin tällöin pitää matkustella perheen luo.
Itse en enää ottaisi noin pienituloista miestä. Hyvä että tulen itse toimeen, toista ihmistä minulla ei kertakaikkiaan olisi varaa elättää. - aamuisin...
Marrssia kirjoitti:
Itse olin suhteessa 15 vuotta suhteessa miehen kanssa jolla ei ollut isoja tuloja, tai edes kunnon työtä. Miehellä oli varaa ostella vain jotain valmispitsoja, mutta mihinkään yhteiseen, esim. telkkariin tai muihin laitteisiin ei ollut varaa, jouduin ostamaan kaikki huonekalut ja pesukoneet. Olen itsekin pienituloinen. Yritän elää ekologisesti, ja en käy paljon ulkona. Silloin tällöin pitää matkustella perheen luo.
Itse en enää ottaisi noin pienituloista miestä. Hyvä että tulen itse toimeen, toista ihmistä minulla ei kertakaikkiaan olisi varaa elättää.että tässä kohtaa elättäminen on vielä aika rankasti sanottu. Alkuperäisen kirjoituksen mies tulee toimeen omillaan, joten emme me tiedä joutuisiko aloittaja elättämään miestä.
Tietysti, jos käsittää asian niin että elättäminen on sitä että nainen haluaa tietyn elintason, eli matkailua jne. miehen kanssa ja rupeaa itse kustantamaan sitä touhua, niin olkoon niin, mutta silloin minusta se on naisen valinta tarjota nämä asiat. Jos kukaan ei pyydä, eikä edellytä toiselta mitään rahaa, tai muuta arvokasta mutta toinen silti antaa rahaa, tai tarjoaa tietyn elintason, niin se on valinta, ei elättämistä.
Se, että ei kykene sopeutumaan toisen alempaan elintasoon, ja alkaa kustantamaan toisen elämää vastamaan omia standardeja, ei ole sen vika kenellä se alempi elintaso on.
Selkeätä on tehdä niin että kumpikin pitää vaan omat rahansa ja elintasonsa, ja ennenkuin tehdään mitään yhteen muuttamisia, niin kokeillaan että voiko homma yhtään toimia erilläänkään.
- ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
kuinka suomalaiset naiset kykenevät rakkauteen.
- prostituutio
ei rakkaudesta, vaan rahasta
- hmmmmmmmmmmmm
Minä en lähtisi arvostelemaan alle 30v palkkatasoa, koska se on vielä "lapsen kengissä" monilla ja opinnot saattaa olla juuri loppuneet, joten ei sitä heti korkeaa palkkaa voi saada.
Mikä on "huono palkka"? Jos sillä tulee toimeen ja pystyy maksamaan laskut, niin hyvä, mutta oletan tämän keski-ikäisen miesystäväsi olevan sen tyyppinen henkilö joka ei osaa käyttää rahojaan oikein. Eli pistää kaiken leviäksi, tilin tullessa. "Pieni palkkainenkin" kyllä tulee toimeen ja saa rahaa jopa säästöön, jos vaan osaa käyttää sitä oikein.
Kyse siis ei ole rahasta, vaan siitä miten sitä käyttää..- 5+2
epäillä mitään, vaan perustaa omat mielikuvat niihin asioihin mitkä on kerrottu. On sanuttu että miehellä rahan kanssa tiukkaa. Syytä tähän ei olla missään vaiheessa sanottu. Se syyhän voi olla pieneen pakkaan ihan mikä tahansa, vaikka yksi seuraavista:
- asuntolaina, muu laina
- elatusmaksut tms.
- holtiton rahankäyttö, alkoholin käyttö, peliaddiktio
- mies tekee tarkoituksella työtä, josta saa vähemmän palkkaa, mutta joka on muulla tavoin hänelle tyydyttävä
- harrastus, mikä vie rahaa
- jotain täysin muuta
Minusta on jokseenkin tyhmää käydä tekemään edes arvauksia miehen elämästä tai hänen taustoistaan, kun ei tiedä hänestä juuri mitään. - Penni-Iita
5+2 kirjoitti:
epäillä mitään, vaan perustaa omat mielikuvat niihin asioihin mitkä on kerrottu. On sanuttu että miehellä rahan kanssa tiukkaa. Syytä tähän ei olla missään vaiheessa sanottu. Se syyhän voi olla pieneen pakkaan ihan mikä tahansa, vaikka yksi seuraavista:
- asuntolaina, muu laina
- elatusmaksut tms.
- holtiton rahankäyttö, alkoholin käyttö, peliaddiktio
- mies tekee tarkoituksella työtä, josta saa vähemmän palkkaa, mutta joka on muulla tavoin hänelle tyydyttävä
- harrastus, mikä vie rahaa
- jotain täysin muuta
Minusta on jokseenkin tyhmää käydä tekemään edes arvauksia miehen elämästä tai hänen taustoistaan, kun ei tiedä hänestä juuri mitään.Olemme sopineet uudet treffit, ja toivon niiden selventävän tilannetta edes vähän. Mies tosiaan kykenee elättämään itsensä (asuminen, ruoka, vaatteet), mutta ei esimerkiksi omista autoa, koska ei ole varaa siihen. Palkasta en osaa sanoa muuta kuin että on aivan varmasti huonompi kuin omani. Myöskään veloista en osaa sanoa... En missään nimessä tarkoita että mies on pohjasakkaa tai huono, kun ei omaa korkeampaa tulotasoa, pohdin ainoastaan asiaa siltä kannalta, että miten paljon vaa'assa painaa elämäntyyli tai -tapa, miten paljosta voi ja haluaa luopua, mitä taas saa tilalle...
- west coast
Penni-Iita kirjoitti:
Olemme sopineet uudet treffit, ja toivon niiden selventävän tilannetta edes vähän. Mies tosiaan kykenee elättämään itsensä (asuminen, ruoka, vaatteet), mutta ei esimerkiksi omista autoa, koska ei ole varaa siihen. Palkasta en osaa sanoa muuta kuin että on aivan varmasti huonompi kuin omani. Myöskään veloista en osaa sanoa... En missään nimessä tarkoita että mies on pohjasakkaa tai huono, kun ei omaa korkeampaa tulotasoa, pohdin ainoastaan asiaa siltä kannalta, että miten paljon vaa'assa painaa elämäntyyli tai -tapa, miten paljosta voi ja haluaa luopua, mitä taas saa tilalle...
paljos pillus maksaa niin ukko voi katso löytyykö lompsasta sen vertaa.
- spagutytsi88
Oma unelmamieheni on fiks,filmaattinen,korkeasti koulutettu (vähintään maisteri) jolla on vähintään 30-000euron auto, kykenee tarjoamaan mulle elämän jossa saan kauniita vaatteita,matkustella,sydä gourmetruokaa ravintolassa. Miehen tulee töihin lähtiessään olla pukumies
- Penni-iita
AP täällä taas, ja kolmannet treffit edessä huomenna :) Ihana mies, oli rahaa niukasti tai ei, tätä tyttöä viedään... :)
- pa nainen
Penni-iita kirjoitti:
AP täällä taas, ja kolmannet treffit edessä huomenna :) Ihana mies, oli rahaa niukasti tai ei, tätä tyttöä viedään... :)
ei rahasta vaan rakkaudesta
- lmmmmmmmm
Mitäs sinä tarjoat tälle pukumiehelle? Messuhallipimppiä 2 kertaa vuodessa?
- ei jaksa ymmärtää
Voin kertoa oman kokemuksen tähän asiaan.
Olen elänyt rahattoman mieheni kanssa 2vuotta, mitä olenkaan tehnyt sen eteen? Kaiken taloudellisen. Hän elättää itseään tosi niukasti, kun ei osaa käyttää sitä rahaa. Olen joutunut maksamaan autot, bensat, ruoat, vaatteet, perus tarvikkeet, sähkö-, vakuutus- sun muut maksut.
Kyllä se alkaa henkisesti kolkuttamaan ja laittamaan puhki ihmisen, joka joutuu kaiken tekemään taloudellisella puolella. Eikä toinen tunnu ymmärtävän sitä tai halua edes osallistua/muuttaa asiaa.
Tiedän että olen liian sinisilmäinen enkä osaa enää/jaksa tapella tästä tilanteesta. Tämä ongelma kiristää meidän välejä tajuttomasti. Rakastan miestäni, mutta kohta ei enää rakkauskaan riitä jos tilanne ei muutu...
Niin kumminkin, suosittelen pysymään kaukana niistä jotka eivät pysty edes itseään elättämään kunnolla!! Jos osaa käyttää rahansa järkevästi ja ei hirmusesti rahaa oliskaan, niin asia erikseen. - Ei käy..
En voisi kuvitella seurustelevani rahattoman kanssa, itselläni on vakaa talous, voisi jopa sanoa, että olen varakas, palkka on ihan keskitasoa, mutta varallisuutta on runsaasti. En halua elättää toista, en ikinä voisi tietää onko mies kanssani sen takia, että maksan hänen kulut vai rakkaudesta. Minusta paras yhdistelmä, on että kummallakin on suunnilleen sama taloudellinen tilanne, elikkä odottaisin mieheltä, että hän pystyy käymään ulkona syömässä, pukeutumaan tyylikkäästi, omistaisi kunnon auton ja asunnon, pystyisi matkustamaan jne.
En tiedä minkä ikäisiä olette, eihän nuorelta mieheltä tietenkään voi odottaa, että omistaisi asunnon, mutta luulisi että jos mies käy töissä olisi rahaa edes sen verran, että voi käydä ulkona syömässä. Taustalla saattaa olla peliriippuvuus, velkakierre ym. Mieti tarkkaan mihin ryhdyt.- revanssi
Ainahan rahattomuus ei ole valinta, koska jos yksinkertaisesti ei ole töitä, niin sille ei voi mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492328- 262193
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271545Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161494- 1241427
- 191083
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71974Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut117944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333883