Teknologiateollisuus: +1,5%

Lokakuussa

Yeah, 1,5% x 3316,50 €/kk = 49,7475 €/kk.

Melkein viisikymppiä kuussa lisää tekemättä mitään. Vuodessa tuosta tulee reilut 630 € lisää.

Lama taitaa olla ohi. :)

7

940

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huijattu joskus

Paljonko ostovoimasi lisääntyy?
      Kunta, valtio ja kaupat nostaa veroja ja hintoja eli inflaatio vie palkankorotuksestasi yli 1,0% ensi vuonna, kuvittelitko rikastuvasi ensi vuonna?

• pupppua

näy teoriaa se on herrojen.

• 1+20=
        pupppua kirjoitti:

näy teoriaa se on herrojen.

Nousi jo prosentin, sitten sähköverot ym. päälle, niin paljonkos tuosta hyödyt.

• White trash

Yeah, ja Teknologiateollisuuden korotuksesta jäi käteen vain -1..-1,5 %. Ostovoima siis alenee. Sitä paitsi tuo 1,5 % ei ole kokonaisuudessaan mitään varmaa tuloa. Prosentin voi laskea varman päälle, mutta puolikas menee työnantajan valinnan mukaan. Eli omalta kohdalta ohi. Siitä olen sentään samaa mieltä että neuvottelutulos saavutettiin tekemättä mitään. Onneksi Wärre ja Metso takovat vain kaksinkertaisia tuloksia siihen nähden mitä (EBIT 6 %) pidetään hyvänä tulostasona. Hyvinä aikoina otetaan takiin ja huonoisina vielä enemmän. Vuonna 2020 teknologiateollisuuden palkalla ei enää tule toimeen.

• rahaa tulee..

näin on ollut käytäntö aina.

• 5 pientä oravaa

Pääneuvottelija ja sivuneuvottelijat ovat takinkääntäjiä. Kovat on tavoitteet ja kun mitään tavoitteista ei saavutettu niin vielä kehutaan oma työ. Teknologiateollisuus pelastaa Suomen aina vaan ja uudelleen. Faktaa jäsenkunnan mielipiteistä s 3 ja s 4.:
      http://www.ytn.fi/sopimusalat/downloadelement.php?id=7630

2009: 0,5 %
      2010: 1 %

Paikallista sopimista ei ole olemassakaan. Pörssiyhtiössä jokaisella pomolla on tulospalkka ja on pomojjen henk.k etu että korotuksia ei jaeta lahjaksi. Korotuksia ei makseta euroakaan enempää kuin on pakko. Palkkojen korjaamiseen tarkoitettut erät väärinkäytetään siten että nuoria palkataan huomattavalla alipalkalla. Nuorten alipalkkausta voi sitten korjata paikallisilla erillä maailmanoppuun saakka. Nuoret alipalkatut eivät pääse koskaan koulutuksensa ja kokemuksensa mukaisille keskiansioille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe