Pink Floyd

teemu-------

Muistaako kukaan? Tykkääkö kukaan? mielipiteitä. Aivan mahtava vanha kunnon Pink Floyd. Kertokaa myös lempi biisit/levyt. Mun mielestä paras levy Dark Side of The Moon paras biisi echoes ja hig hopes

19

2585

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • progehirmu

      No tottahan tuo muistetaan. Ihan sikahyvää kamaa Animalssiin asti. Lähes kaikkien suuresti suitsuttama The Wall on minusta melkoisen pitkästyttävä teos, jossa on vain pari hyvää biisiä. Ehkä sitä pitää tarkastella jotenkin kokonaisuutena, vaan eipä avaudu mulle. Pidän sitä Roger Waterssin soololevynä.

      Henkilökohtainen suosikkilevy on Meddle. Siinä ei ole yhtään huonoa biisiä. Myös alkuaikojen psykedelia iskee kybällä, tosin ummagumman studiolevy on ehkä pinkkareiden hirvein tekele. Livelevy onkin sitten sitäkin rautasempaa kamaa.

    • 206cc

      Ihastuin Bändin tuotantoon joskus 80luvun puolivälissä ja siitä asti se on ollut Yksi Parhaista Bändeistä.

      Parhaita levyjä:Dark side of the Moon,Wish You were Here, The Wall.

      Biisejä:Echoes,Wish You Were Here,The Fletcher Memorial Home,Set The Control Heart of The Sun,
      Us and Them,Shine on You Grazy Diamond,Arnold Layne.......

      • peittokeiju

        kyllä kolahtaa ja kovasti tännekin.Hieno bändi!


    • Jussi

      Pink Floyd tuotannosta olen nauttinut alusta alkaen v-67.Levyt on tullu hankittua ja edelleen usein tulee soitettua ja kuunneltua --NAUTTIEN
      Erittäin upeaa oli päästä konserttiin Lahden Suurhalliin 10.6 1989.Kolahti täysin.Väkeä oli vain noin 10.000.Upeaa musiikkia.

    • Pink Girl

      Aivan mahtava bändi! yksi mun lemppareista.
      Echoes on paras.

      • muumio

        Huippuyhtye, levyjen sisältö ei kuuntelemalla kulu. Joistakin "vanhoista" jutuista kun ei enää jaksa innostua. Led Zeppelin ja Pink Floyd elävät yhä :)

        Levysuosikki Dark side of the moon, ja yksittäinen kappale... hmm... onkos kukaan vielä sanonut Astronomy Domine ;)

        Vanha Ummagumma oli aluksi liian outo levy minulle, mutta kaikkeen tottuu. Uudemmissakin levyissä on hienoja paloja, kuten Division Bellin Marooned.


    • Robert

      Tykkään kyllä Pink Floydista. Dark Side of the Moon on ihan ok, mutta erittäin yliarvostettu. Parhaat levyt ovat mielestäni The Wall ja Animals, paras biisi myös minun mielestäni Echoes. High Hopes taas on uudemman Pink Floydin ainoa todella hieno biisi.

      • peikko

        tykkään pink floydsistä.. hyvä bändi on.. we don't need no education on hyvä biisi :) ja muutkin biisit on hyviä..


      • teemu---
        peikko kirjoitti:

        tykkään pink floydsistä.. hyvä bändi on.. we don't need no education on hyvä biisi :) ja muutkin biisit on hyviä..

        another brick on the wall.. no mutta.. ei aleta nusuttamaan pilkkuja. liian hyvä bändi!


    • original

      Wish You Were Here

    • asd

      Parhaat kappaleet on ehdottomasti: Arnold Layne ja See Emily Play.

    • Mepa

      KYLLÄ!!!Siis vanhasta kunnon Pink Floydista tykätään ja tykätään myös kuunnella. harminpaikka kun kyseistä legendaa ei ole enää mahdollista kuulla ja nähdä livenä..Parasta levyä ei näin yht äkkiä osaa mainita, mutta parhaimpia kipaleita mielestäni on "Keep Talking", "Hig Hopes" ja ehdottomasti "Money". Mielenkiintoinen tuotos Floydilta on myös "The Wall". Kannattaa katsoa jos ei ole tullut vielä nähtyä..tosi erikoinenhan se on mutta silti "pakollinen" joka fanille ja muutenkin katsottava.

      • 1214

        1.the wall
        2.arnold layne
        3.echoes
        4.kaikki biisit
        ja kappaleista Money.arnold layne ja the wall


    • Retkuilija

      Erityisesti time ja money putoaa ja uutena suosikkina one these days.Totaalisen psykedeelinen biisi! Mahtavatko koskaan Suomeen tulla keikalle?

      • on levy

        jossa varsnkin On A Turning Away on erittäin hieno biisi joka kasvaa ja kasvaa niin että ainoa tapa lopettaa biisi on vain feidata se loppuun.


    • Anonyymi

      Oma suosikki bändi. Animals, The Wall, darks side of the moon todella hienoja. Ja monet muutkin. Olen käynyt livekeikalla 2010 the wall kiertueella.

      Lempibiisit 1. Dogs
      2. Comfortably numb
      3. Hey you
      4 money
      5 time
      6 another brick in the wall pt2
      7. monia muita!

    • Anonyymi

      Niin se on kumma se R.Watersiin kohdistuva vähättely ja suoranainen halveksunta vaikka heppu oli päävastuussa rokin historian komeimmasta 4 albumin suorasta. Siis siitä suorasta mikä alkoi DSotM albumilla, jatkui WYWH, jatkui Animals albumilla ja päättyi The Wall tuplaan.
      Sen sijaan jokseenkin vähäpätöisestä S.Barretista jaksetaan jauhaa vaikka hemmon anti jäi pariin kolmeen varteenotettavaan biisiin ennekuin poltti aivonsa pilalle jollain huumepaskalla.
      Watershan teki kaksi tai kolme varteenotettavaa biisiä jo ennen tuota mainittua 4 albumin suoraa, Joten Waters on ja oli biisintekijänä ihan toistaa luokkaa kuin mitä Barret ennen pimahdustaan oli.

      Lisäksi Watersilla on nippu PF:stä lähtönsä jälkeen tehtyjä sooloalbumeja, ja ainakin yksi ihka aito, ei siis rock-ooppera, vaan millä klassismusikillisella mittapuulla hyvänsä mitaten aito ooppera, mutta hänen nimeään ei silti yleensä mainita kun keskustellaan rokin niin sanotuista suurista biisin tekijöistä. joihin R.Waters ilman muuta kuuluu sinne Lennon-McCartneyn, Dylanin, Jagger-Richards, B.Springsteeniin, Brooker-Reidin, Coffin-King, Leiber-Stoller, J.C.Fogertyn ym rinnalle.

    • Olen joskus yrittänyt kuunnella Pink Floydia, mutta ei ole vielä oikein napannut. Luulin, että nappaisi, mutta ei kuitenkaan.

    • Anonyymi

      En tunnustaudu faniksi minäkään, vaikka olen kuunnellut Pink Floydin levyt. Yleisvaikutelma puuduttavan teennäinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      8009
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4552
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2210
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2109
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1925
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1795
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1699
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe