Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Green Choice

s.a.p

Olin hetken töissä tässä kyseisessä yrityksessä ja paljon kokemusta työsuojeluasioista omaavana henkilö näin nopeasti missä jamassa koko yritys ja sen toiminta on.

Koko liiketoiminta perustuu ihmisten huijaamiseen, ja erityisesti ekoenergian myynti yritykselle "Suomen energiayhtiö oy".

Nyt kuitenkin ainaiset palkkojen myöhästymiset tai kokonaan maksamatta jättämiset ovat päätyneet siihen, että kuulemani mukaan on yrityksen kaikki palkat lopullisesti jääneet maksamatta ja työntekijät irtisanoutuneet.
Joka palkkapäivänä kerta toisensa jälkeen oli aina eri tekosyyt tai selitykset sille miksi niitä ei ole saapunut tilille. Pahinta tästä tekee se että suurin osa työntekijöistä on alaikäisiä ja nuoria ensimmäisessä työpaikassaan joilla ei ole tietoa tai resursseja tehdä tästä ilmoitusta eteenpäin ja jäävät neuvottomina odottelemaan rahoja joita eivät koskaan nää.

Tämä seuraava on kuulopuhetta jonka todenperäisyyttä en osaa varmaksi sanoa, mutta joka tulee perin pohjin selvittää.

Olen kuullut että firman tilit ovat jonkun ylemmän henkilön toimesta kokonaan tyhjennetty (tässä tapauksessa ilman 100% varmaa tietoa siis kavallettu) ja siksi yrityksellä ei ole "varaa" maksaa kenellekkään palkkoja. Tämä on hyvin vakava väite ja toivon että sen joku taho selvittäisi perin pohjin. Syyllisistä on käyty spekulaatioita, mutta nyt toivoisin että jokainen kyseisen yhtiön työntekijä jolla on jotain saatavia ja maksamatta jääneitä palkkoja ottaisi yhteyttä palkkaturvaan tai esimerkiksi fb:n kautta toisiin työkavereihinsa niin laitetaan joukkohakemus sekä yksityiskanne vetämään. JOS tämä pitää paikkansa, olisin huolissani siitä ehtivätkö syylliset vastuussa olevat henkilöt jo matkustaa venezuelaan tai muualle ennekuin joku herää tähän asiaan.

Tällaiset yritykset ja ihmiset on saatava pois markkinoilta .

Ymmärrättekö ihmiset, että jos (kuulemani mukaan) myös kaikki työsopimukset ovat olleet laittomia sekä yritys on toistuvasti jättänyt maksamatta sekä palkkoja että lopputilejä, on sen vastattava oikeusteitse kaikista laiminlyönneistään ja lainvastaisuuksistaan. Johdossa olevat henkilöt ovat ensikädessä vastuussa kaikista tapahtuneista väärinkäytöksistä.

Pidän itse henkilökohtaisesti huolen siitä että kaivan joka ikisen väärinkäytöksen esiin ja teen tästä niin suuren numeron, että jää viimeiseksi kerraksi kun suomessa hyväksikäytetään nuoria ja ihmisiä vastaavassa kyseenalaisissa yrityksissä. Nyt on kyse niin vakavista rikkeistä ja myöskin niin suurista summista mahdollisia korvauksia, että on aika toimia ja pitää kerrankin omia puoliian.

Eli kaikki mahdolliset entiset kolleegani. Vaatikaa Green Choicelta todisteet kaikista työtunneista jotka olette tehneet, dokumentoikaa palkkakuittinne ja kopioikaa työsopimuksenne. Kaikki asiakirjat yhteen nippuun niin pidän omakustanteisesti huolen siitä, että saatte jokaisen menettämänne pennin korkoineen takaisin. Olen tehnyt tämän saman isoille yrityksille sekä suomessa että ulkomailla.

Olen myöskin ilmoittanut asiasta lehdistölle ja alan seuraavaksi painostamaan virallisempia tahoja.

Nyt tämä pelleily poikki. Myöskin ihmisile jotka olette ottaneet sopimuksen Suomen Energia Yhtiö Oy:stä perutkaa se ennenkuin hinnat alkavat nousta.

Sivusta seuranneena huomasin, että myyjille valehdeltiin päin naamaa ja heidän "myyntivalttinsa" olivat uskoteltuja asioita. Aina kun kysyin jotain esimiehiltä vähänki tarkemmin sain vihaisen vastauksen takaisin ja minun käskettiin "selittämään jotain että tuote tulee myydyksi".

"Mitä väliä vaikka sähkö ei olisikaan suomalaista, kunhan teet kaupat" tai "Mitä sitten jos tämä energiayhtiö on ulkomainen ja myöskin kaikki rahavirrat suuntautuvat sinne"

Kaikki on silkkaa valetta ja samoin koko yrityksen toiminta.

Huhu kertoo että firman oma pomo vei rahat mikä melkein naurattaa, taisi itsekkin kyllästyä huijaamiseen ja viedä oman osansa kakusta :)

Hyvä Suomi, opetetaan nuorille mallia työelämästä ja siitä miten maailma toimii.

5

641

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lampof

      Ihmettelin hieman firman touhuja, kun useammallekin kaverille on sieltä soitettu. Ja aina väitettiin, että myydään Ekoenergiaa, jota siis Suomen Energiayhtiöllä ei ole lupa myydä. Soitin nimittäin Suomen luonnonsuojeluliittoon ja kysyin, onko kyseisellä firmalla Ekoenergia-merkittyä (siis ympäristömerkittyä) sähköä, kun näin väitettiin. Sieltä sanottiin, ettei ole Ekoenergia-tarkastettua heidän sähkönsä, sillä Suomen Energiayhtiö ei ole edes hakenut koko merkintää!!!

      Suhteellisen harhaanjohtavaa mainontaa. Sama pätee muuten firmaan nimeltä Market Energia, koska sieltä soitettiin myös ja väitettiin samaa. Onko tuttu?

    • nim. kokenut!

      HEI!
      JOO OOT TOSIAAN VÄÄRÄSSÄ! MIE OLEN SAANU AINA PALKKANI AJOISSA JA HYVVÄÄ PALKKAA TULLEE! TAIAT VAIN ITTE OLLA PETTYNY OMMAA MYYNTIMENESTYKSEESI JA MIKKÄÄ MITÄ MET SANOMMA EI OLE PALTURIA ETTÄ ALAPPA SINÄ PITÄÄ KUULE PÄÄS KIINNI VÄLILLÄ JA TEE JOTTAI HYVVÄÄ SUOMEN PUOLESTA JA VIELÄ LUONNONKI! MUTTA JOO TOSIAA JOS SIUA VAA KIINNOSTAA JOKU P*SKAN SELITTÄMINE NII JOO AIVA RAUHASSA, EI MIUA PALJOA LIIKUTA!

      • ...............

        Pääseekö ala-asteelta näin myöhään kotiin vai otitko päiväunet ennen kuin vanhemmat päästi nettiin.?


    • GreenChoiseboy93

      Hahha:DD Olin itse kyseisessä kusetusfirmassa töissä pari vuotta sitten ja pitää kyllä sanoa että huhhu. Jouduin siis 16-vuotiaana tappeleen omista palkoistani puhelimitse kuukauden ajan. Homma ratkes pienellä valkosella valheella että "vittu jos sitä palkkaa ei kohta näy tilillä nii sanonpaha vaa et faija on Juristi!".
      Ja palkka tuli heti kahden päivän sisään. oon ite aika yllättyny et tää on vielä pystyssä. firmalta oli nimittäi kadonnu toimisto siitä Helsingi Vilhonkadult aika äkäsee jos oikee ymmärsin.. :D

    • s.a.p again

      Joo. Onneksi koko firma on aikoja sitten jo unohdettu, tosin pälkähästä pääsivät tällä kertaa. Olin kyllä yhteydessä talousrikoksesta poliisiin, mutta eivät lähteneet tutkimaan asiaa, kun en virallista ilmoitusta itse tehnyt. Karma hoitaa aikanaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2354
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      53
      2054
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1873
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1648
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1572
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1446
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1410
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1402
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1380
    Aihe