Olen niin kyllästynyt siihen, että jo parin tunnin jälkeen meikkaamisesta naama kiiltelee kuin viimeistä päivää. Jos puuteria lisäilee päivän mittaan, niin meikistä tulee suttuisen näköinen. On myös täysin turhaa yrittää painella jollain paperinpalalla kiiltoa pois, koska meikkivoide lähtee siitä kohtaa kokonaan pois.
Huolehdin kasvojen hygieniasta ja käytän myös iholleni sopivaa kosteusvoidetta. Tämän lisäksi käytän vielä meikinpohjustusvoidetta (Lumene Beauty Base Matifying Primer). Lumenen pohjustusvoiteen pitäisi pitää iho mattapintaisena, mutta eipä vaan itselläni pidä.
Olen kokeillut myös nämä meikkivoiteet:
- Max Factor Lasting Performance
- Nivea Ideal Finish
- Nivea Extreme Resist 24h
- Maybelline Dream Matte Mousse
- Maybelline Super Stay 24h
- Maybelline Wonder Finish
- Maybelline Dream Creamy Foundation
- Maybelline Pure Mineral Liqud
- Lumene Double Stay
Tässä listassa ei kylläkään ole kaikki, mitä olen kokeillut, mutta iso osa kuitenkin.
Puutereistakin olen kokeillut niin mineraalipuuterit kuin ihon mattapintaiseski jättävät.
Olen myös kokeillut puuterin levittämistä sudilla sekä puutereitten mukana tulevalla "sienellä".
Meikkivoidetta olen kokeillut levittää sormilla ja sienellä, sutia en ole vielä ostanut.
Meikkivoide saisi olla melko peittävä, mutta tykkään kuitenkin melko luonnollisesta meikistä. Näin opiskelijana ei ole kyllä varaa maksaa yli 20 euroa meikkivoiteesta, koska sitä kuitenkin kuluu itselläni.
Jos tiedätte siis hyvän meikkivoiteen, joka sopii erityisesti rasvaiselle iholle ja saisi kiiltelyn pidettyä kurissa edes neljän tunnin ajan niin kertokaa !
Saa myös ehdottaa puutereita, tällä hetkellä käytössä Lumenen Natural Gode.
Saa myös kertoa hyviä meikinpohjustusvoiteita yms. ja muita vinkkejä. =)
Iso kiitos jo etukäteen!
Rasvoittuvalle iholle meikkivoide
14
1271
Vastaukset
- Kiiltonaama_
Ihan sama ongelma täällä, ja alta parinkympin hintaluokasta vain LilyLolon jauhemainen pohja pysyy jotenkin, alle Lumenen Natural Code 24 h:n moisturiser, jonka pitäisi pitää mattana. BE:n kabuki on paras sen levittämisessä, ja on kestänyt hyvin jo monta vuotta. Vaatii vaan tottumista kun jouhimaiset karvat ensin kutitiivat - nykyään ei ongelmaa.
Jane Iredalen puristepohja pysyy myös hyvin, mutta on huomattavasti kalliimpi, tosin verkkokauppasunrise.fi myy joskus aika edullisesto.
Voidemaiset eivät minulla pysy ollenkaan, luulen, että kainni kalleimasta halvimpaan on kokeiltu. Joe Blasco alkaa kiillellä heti, vaikka mitä tekisi, ja kun sitä kerra pyyhkäisee jollain (esim. kädellä) päivän mittaan, tuloksena on varsin kirjava look. Mitäpä jos jätät kosteusvoiteen kokonaan pois alta, ainakin kesällä. Talvella sitä voi käyttää vain jos iho oikeasti kuivuu ja tarvitsee kosteutta lisää. Itse olen tehnyt näin.
- sghjklö
Minulla parhaiten pysyvät Clarinsin Everlasting sekä Truly Matte, jälkimmäinen on vähän luonnollisempi. Ulkomailta tilatessa saa ostettua siihen kahteenkymppiin, varsinkin jos odottelee jotain ale-koodia (esim. Feelunique).
- -meikkivoide-
"Mitäpä jos jätät kosteusvoiteen kokonaan pois alta, ainakin kesällä."
- Olen kokeillut myös sitä, että jätän kosteusvoiteen pois. Ei ole ollut mitään vaikutusta. Käyttämässäni kosteusvoiteessa on myös ihon mattapintaisenta pitävä vaikutus. Kahta eri mattapintaisena pitävää kosteusvoidettakin olen kokeillut.
Haluaisin myös meikkivoiteen, jonka löytää ihan kaupasta ettei tarvitse netistä ruveta tilailemaan tai etsimään yhdestä tietystä liikkeestä.
Että lisää vaan ehdotuksia tulemaan! =) - eskuli
-meikkivoide- kirjoitti:
"Mitäpä jos jätät kosteusvoiteen kokonaan pois alta, ainakin kesällä."
- Olen kokeillut myös sitä, että jätän kosteusvoiteen pois. Ei ole ollut mitään vaikutusta. Käyttämässäni kosteusvoiteessa on myös ihon mattapintaisenta pitävä vaikutus. Kahta eri mattapintaisena pitävää kosteusvoidettakin olen kokeillut.
Haluaisin myös meikkivoiteen, jonka löytää ihan kaupasta ettei tarvitse netistä ruveta tilailemaan tai etsimään yhdestä tietystä liikkeestä.
Että lisää vaan ehdotuksia tulemaan! =)Oletko kokeillut Revlonin Colorstayta?
- -meikkivoide-
eskuli kirjoitti:
Oletko kokeillut Revlonin Colorstayta?
"Oletko kokeillut Revlonin Colorstayta? "
- En ole kokeillut. Onko itselläsi kokemusta kyseisestä tuotteesta? - revlon!
-meikkivoide- kirjoitti:
"Oletko kokeillut Revlonin Colorstayta? "
- En ole kokeillut. Onko itselläsi kokemusta kyseisestä tuotteesta?Revlonia voisin minäkin suositella, jos mineraalimeikkivoide ei toimi, sillä Revlon pitää ihon kiillon aika hyvin kurissa. Ja jos joutuu kiiltoa poistamaan naamalta, niin meikki ei ainakaan lähde samalla, sillä puhdistuksessakin saa olla huolellinen ettei meikkivoidetta jää naamaan. Ainut miinus on huono levittyvyys iholle, mutta kun oikean tekniikan löytää niin ei sekään ole enää haitta.
- -meikkivoide-
revlon! kirjoitti:
Revlonia voisin minäkin suositella, jos mineraalimeikkivoide ei toimi, sillä Revlon pitää ihon kiillon aika hyvin kurissa. Ja jos joutuu kiiltoa poistamaan naamalta, niin meikki ei ainakaan lähde samalla, sillä puhdistuksessakin saa olla huolellinen ettei meikkivoidetta jää naamaan. Ainut miinus on huono levittyvyys iholle, mutta kun oikean tekniikan löytää niin ei sekään ole enää haitta.
Harmi vain, että Revlonin meikkivoidetta saa vain yhdestä liikkeestä koko kaupungista ja en edes tiedä, missä kyseinen liike sijaitsee.
Onko mitään muita hyviä meikkivoiteita, joita saisi ihan normaalista kaupasta?
- Kissaaa___
Itselläni on aivan sama, iho kiiltää tosiaan kuin viimestä päivää. Koulussa vaan ärsyttävää, kun yrittää sitä kiiltoa saada puuterilla peitettyä onnistumatta siinä. Toivottavasti joku meikkivoide löytyisi, antakaa vinkkejä, kiitos!
- 2+7
Tässä varmaan vaikuttaa meikkivoiteen lisäksi puuterin koostumus. Esimerkkinä se, että olen käyttänyt vuosikausia joe blascoa, koska se hajusteettomana ja muutenkin koostumukseltaan sopii herkälle iholleni. Minulla oli kuitenkin pitkään ongelmana kasvojen kiiltäminen ainakin loppupäivästä. Käytin kaikenlaisia puutereita, mutta sitten ostin blascon oman irtopuuterin, niin johan loppui kiiltäminen. Se irtopuuteri on koostumukseltaan selvästi erilaisempaa kuin aiemmin käyttämäni. Käytän meikkivoidetta vain ohuelti ja puuterin olen valinnut värittömäni, joten blascolle tyypillistä naamiomaista vaikutelmaa ei synny.
- niin...
Jos alkuperäinen kirjoittaja olisi vielä paikalla, niin haluaisin kysyä, mitä hän tarkoittaa mineraalipuutereilla. Kuulostaa nimittäin siltä, ettei hän ole kokeillut oikeaa mineraalipohjaa. Mineraalipuuteriksi ei tee tuotetta vielä se, jos sitä kutsuu mineraaliksi. Ärsyttää, kun asioita sotketaan.
Itse nimittäin suosittelisin mineraalipohjaa ja alle ja/tai päälle primeriä/finishing powderia, jossa on esim. kaoliinia tai on suositeltu rasvaiselle iholle. Kakkosen mainitsema LilyLolo ei myöskään ole rasvaiselle iholle paras vaihtoehto. - rasvaperse
Mulla on rasvoittuva sekaiho,käytin pitkään Lumene Natural Coden mattameikkivoidetta. Se mielestäni pysyi iholla suht hyvin rasvoittumisesta huolimatta. Pohjustuvoiteena itse käytän myös Lumenen Beauty base tuotetta.
Tuossa natural coden meikkivoiteessa ei vain ole välttämättä kovin hyvä sävyvalikoima,mutta se on suunnattu nuorelle iholle.
Nyt itse olen siirtynyt L'oreal True Matchiin,koska tympäännyin niihin iänikuisiin meikkivoide rajoiihin kaulallani,vaikka sen häivytynkin mielestäni hyvin. Mutta sävyt eivät täsmänneet ihooni.
Tuo L'oreal true match ei ole tarkoitettu rasvoittuvalle iholle,mutta itselläni se jostain kumman syystä kestää iltaan asti suht kiilteettömänä. Levitän meikkivoiteen siveltimellä tai sormin.
Olen siis itsekin käynyt monet meikkivoiteet läpi Lumenelta,Joe Blascolta,Maybellinelta,Max Factorilta ym. - Ehdotus123
Toimisiko Lumene natural koden meikkipuuteri jossa yhdistyy meikkivoide ja puuteri..
- kiiltomatonaama
Mulla on kanssa rasvoittuva iho. Hyi että kun joskus oikeim itkettää kun turhautuu siihen miltä iho näyttää! Kaikkea kokeilin: pelkkää puuteria, jätin kosteusvoiteen alta pois jnejne... Liian usein myös kaikki meikkivoiteet jotenkin näytti tummuvan ihollani kun se oikein rasvoittui! Hyi että! No mutta kuitenkin ostin ihan mainoksen perusteella kokeiluun Clarinsin everlastin- meikkivoiteen! Se on aivan ihanaa! Pitää ihon hyvän näköisenä, sävykin löytyi tarpeeksi vaalea! Hinta on noin 40€ eli aika suolainen jos on tottunut halvempaan... Mutta on sen arvoinen! Tykkään kyllä Clarinsista todella paljon! Toinen on joku uudempi Clarins Ever matte-meikkivoide, hieman halvempikin (reilu 30 €) Ja sitä aijon seuraavaksi varmasti testailla vielä! Mutta sen olen todennut itselläni parhaimmaksi ja olen niin onnellinen tästä Clarins löydöstä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232642- 652586
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062310- 341599
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2391553- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371462- 281260
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201216- 951181