Suomalainen kauhu(elokuva)

Suomikauhua

Ensin voisi vaikka kysyä, että pitääkö täällä kukaan (muu kuin minä) kauhuelokuvista? Jos ei pidä, niin mitä ajattelet ihmisistä jotka katselevat niitä? Minkä lajin kauhuelokuvista pidät? Mitä suomalaisia kauhuelokuvia olet nähnyt? Mitä hyvää/parannettavaa näkemässäsi (suomi)kauhuelokuvassa oli? Suosittele joku hyvä jonka olet nähnyt.

33

554

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BlueNightSatin

Ensin voisi vaikka kysyä, että pitääkö täällä kukaan (muu kuin minä) kauhuelokuvista? - tykkään kauhusta..

Jos ei pidä, niin mitä ajattelet ihmisistä jotka katselevat niitä? - höh..

Minkä lajin kauhuelokuvista pidät? - hard core..ei vaan saw tyyppisistä :)

Mitä suomalaisia kauhuelokuvia olet nähnyt? - mikäs ihmeen leffa se nyt oli missä joku elokuva poppoo oli tekemässä elokuvaa vanhassa sairaalass, kun ohjaaja/elokuvan tekijä sekosi ja alkoi toteuttaa sairaalassa tehtyjä kidutuksia..en muista leffan nimeä..

Mitä hyvää/parannettavaa näkemässäsi (suomi)kauhuelokuvassa oli? - hiukan laimee ja kaavamainen..

Suosittele joku hyvä jonka olet nähnyt. - suomalaisia kauhuja ei tuu mieleen..hyllyssä ois vino pino ulkolaisia kyllä :)

• Linnea1910

saat suositella ulkomaisia :) Vuokraamo odottaa...

Suomalaisia:
        Noidan kirot (1927).
        Linnaisten vihreä kamari (1945)
        Valkoinen peura (1952)
        Noita palaa elämään (1952)
        Kummituskievari (1954)
        Kuutamosonaatti (1988)
        Kadunlakaisijat (1991)
        Sauna (2008)

• Linnea1910 kirjoitti:

saat suositella ulkomaisia :) Vuokraamo odottaa...

Suomalaisia:
        Noidan kirot (1927).
        Linnaisten vihreä kamari (1945)
        Valkoinen peura (1952)
        Noita palaa elämään (1952)
        Kummituskievari (1954)
        Kuutamosonaatti (1988)
        Kadunlakaisijat (1991)
        Sauna (2008)

Kadunlakaisijat on ihan hyviä, vaikkakin nauroin miltei kippurassa vähän väliä.

• ränksy

Linnaisten kartanon vihreä kamari ja Regina Linnanheimo! Meen uskalla kattoo jossei mummies oo mun vieress;(

• Linnea1910

8)

• ränksy
        Linnea1910 kirjoitti:

8)

siinä joku :S

• Linnea1910
        ränksy kirjoitti:

siinä joku :S

*ääni väristen*

Etkö tunnista minua?

Kaikki kuusi silmääni katsovat sinua juuri NYT! 8 8 8)

• ränksy
        Linnea1910 kirjoitti:

*ääni väristen*

Etkö tunnista minua?

Kaikki kuusi silmääni katsovat sinua juuri NYT! 8 8 8)

helppo hypnotisoida;(

*pomppaa sylkkyyn*

• Linnea1910
        ränksy kirjoitti:

helppo hypnotisoida;(

*pomppaa sylkkyyn*

*Musta kissa rääkäisee ja syöksyy pois kaukaisesta sylistä*' ' 8)

• FIKTIOKAUHU::.!%?+
      • Linnea1910

kauhu siitä, että tapahtumat olivat todellisia?

Liittyikö tapahtumiin jotain sinulle omakohtaista?

(Muistaa miten kerrottiin juttuja suurista seteleistä, joita onnekkaat olivat löytäneet)

• MIELEEN:..!!%#?+!11
        Linnea1910 kirjoitti:

kauhu siitä, että tapahtumat olivat todellisia?

Liittyikö tapahtumiin jotain sinulle omakohtaista?

(Muistaa miten kerrottiin juttuja suurista seteleistä, joita onnekkaat olivat löytäneet)

.

kun jossakin radio-ohjelmassa esitettiin poliisin keskustelunauhoja räjäytystä edeltäviltä minuuteilta

mm. suurin huoli pollareilla oli ettei tämä nyt vain mene ylitöiksi

.

• Linnea1910
        MIELEEN:..!!%#?+!11 kirjoitti:

.

kun jossakin radio-ohjelmassa esitettiin poliisin keskustelunauhoja räjäytystä edeltäviltä minuuteilta

mm. suurin huoli pollareilla oli ettei tämä nyt vain mene ylitöiksi

.

että se päättyy niin kuin se päättyi. Panttivankina olleen miehen omaisten ajatuksia tuskin voi kuvailla. Epäusko kaiken lopullisuudesta. Asioita, joita ei saa enää tekemättömiksi. Eips. Ahdistavaa kauhua. Pelko joka hihaan kiinni. Elämä on pelottava paikka todellisuudessa.

• JÄRKYTTI::.!!%#+?`´
        Linnea1910 kirjoitti:

että se päättyy niin kuin se päättyi. Panttivankina olleen miehen omaisten ajatuksia tuskin voi kuvailla. Epäusko kaiken lopullisuudesta. Asioita, joita ei saa enää tekemättömiksi. Eips. Ahdistavaa kauhua. Pelko joka hihaan kiinni. Elämä on pelottava paikka todellisuudessa.

.

kuunnella sitä paskalakkien keskinäistä kälätystä ja sitten yhtäkkiä - PUMMM

tyypit on "haavi auki" - kälätys loppui

Täytyy kyllä sanoa että heikäläisten arvostus loppui siihen

.

• on niin vähän. Ihmisen mielikuvitus peittoaa erikoistehosteet ja pelästelyt ja sen hyväksi käytön harva ohjaaja taitaa - Roman Polanski toimii. Suomalaisista sauna oli positiivinen yllätys.

• Linnea1910

oli parasta Viktor Klimeno. Hänen osuuttaan olisi voinut kasvattaa. Koko elokuva olisi saanut sukeltaa syvemmälle tarinassa kerrotun ihmismielen käsittelyyn. Jotakin jäin vielä kaipaamaan.. miktä. Ja loppukohtaus. Ehkäpä halusin että poika onnistuu. Tai että syyllisyyttä olisi pitänyt käsitellä piinaavammin - selkeyttää sodan merkitystä ja syyllisyyden tunnetta valinnoista ja teoista. Se olisi jäänyt Ilman juonipaljastusta hieman epäselväksi.

• tonou
        Linnea1910 kirjoitti:

oli parasta Viktor Klimeno. Hänen osuuttaan olisi voinut kasvattaa. Koko elokuva olisi saanut sukeltaa syvemmälle tarinassa kerrotun ihmismielen käsittelyyn. Jotakin jäin vielä kaipaamaan.. miktä. Ja loppukohtaus. Ehkäpä halusin että poika onnistuu. Tai että syyllisyyttä olisi pitänyt käsitellä piinaavammin - selkeyttää sodan merkitystä ja syyllisyyden tunnetta valinnoista ja teoista. Se olisi jäänyt Ilman juonipaljastusta hieman epäselväksi.

Mä tiedän pari miesnäyttelijää jotka oikaisivat talvella nimeltä mainitsemattoman merenjään ylitse ja toinen heistä tippui avantoon. Kun tämä kaveri siinä pohjaan mennessään funtsi, että päästääkö irti kaljakasseista vai mennäkö pohjaan, niin hän päätti valita ensimmäisen idean - se kun on se kuuluisa paras vaihtoehto.

Kun nämä heebot sitten säntäsivät ensimmäiseen näkemäänsä valoon, niin he huomasivat ovella Victor Klimenkon. Hän oli nähnyt ja kuullut kilinän - kaikenlaisen kilinän.

• Linnea1910
        tonou kirjoitti:

Mä tiedän pari miesnäyttelijää jotka oikaisivat talvella nimeltä mainitsemattoman merenjään ylitse ja toinen heistä tippui avantoon. Kun tämä kaveri siinä pohjaan mennessään funtsi, että päästääkö irti kaljakasseista vai mennäkö pohjaan, niin hän päätti valita ensimmäisen idean - se kun on se kuuluisa paras vaihtoehto.

Kun nämä heebot sitten säntäsivät ensimmäiseen näkemäänsä valoon, niin he huomasivat ovella Victor Klimenkon. Hän oli nähnyt ja kuullut kilinän - kaikenlaisen kilinän.

Viktorin slaavius kilisi siinä upeasti! Väitän, että tarinan kertominen suomalaisen näyttelijän suulla olisi saanut kuulostamaan sen nololta.

http://kuvat2.iltasanomat.fi/iltasanomat/iDoc/1601190-400_viktor.jpg

• ,.,.,.,.,.,.

ulvova mylläri

• Linnea1910

seuraavaksi Huojuva Torni.

• vänksy

tykkään joistakin kauhuleffoista.

Ihan jokaisen asia, mitä tykkää katsella.

En mä tiedä millaisia eri lajeja niitä on, tykkään varmaan eri lajeista.

En ole nähnyt ainuttakaan suomalaista kauhuelokuvaa, tottapuhuen en ole koskaan edes kuullutkaan olevan suomalaisia kauhuleffoja. Ajatus tuntuu.. hmmm... oudolta.

• vänksy

Kolmoskohtaan lisäys: Siis en todellakaan tykkää mistään mielikuvitusolennoista, enkä mistään ei-todellisista asioista kauhuleffoissa. Tarvii olla oikeita ihmisiä ja todellisentuntuiset puitteet! Psykologinen kauhu on ehkä se laji sitten, joka on se mistä pidän.

• Linnea1910

Kauhuelokuvien lajeja on monta, mutta suomalaisia kauhuelokuvia on todella vähän. Mistähän johtuu? AInakin Kaurismäen kuvia on pidetty ulkomailla synkkinä ja pelottavina. Hilaisuus on tehokeino jolla saadaan ahdistavaa tunnelmaa lisättyä... Ja me suomalaiset emme huomaa Kaurismäen elokuvissa mitään kummallista. Outo ajatus (? :)

WIkipedia - Kauhuelokuvat (juttua eri lajeista)
        http://www.youtube.com/watch?v=Vu494-Dr5po

Todellisuuteen perustuvat "kauhuelokuvat" luokitellaan usein jännitys-kuviksi. Kauhukuvat sisältävät enemmän määrittelemätöntä/yliluonnollista. Voi huokaista helpotuksesta kuvan jälkeen, vaikka .. ;)

• vänksy
        Linnea1910 kirjoitti:

Kauhuelokuvien lajeja on monta, mutta suomalaisia kauhuelokuvia on todella vähän. Mistähän johtuu? AInakin Kaurismäen kuvia on pidetty ulkomailla synkkinä ja pelottavina. Hilaisuus on tehokeino jolla saadaan ahdistavaa tunnelmaa lisättyä... Ja me suomalaiset emme huomaa Kaurismäen elokuvissa mitään kummallista. Outo ajatus (? :)

WIkipedia - Kauhuelokuvat (juttua eri lajeista)

Todellisuuteen perustuvat "kauhuelokuvat" luokitellaan usein jännitys-kuviksi. Kauhukuvat sisältävät enemmän määrittelemätöntä/yliluonnollista. Voi huokaista helpotuksesta kuvan jälkeen, vaikka .. ;)

Joo, se olis enemmänkin psykologinen trilleri, joka ois sitä mun suosikki lajityyppiäni. :) Ei ehkä siis tuo kauhu niinkään ole sittenkään se mun juttuni, vaan toiminnan puolelle taitaa mennä.

Hassua muuten, että aina kun puhutaan kauhuleffoista, en saa mieleeni mitään muuta kuin Stephen Kingin leffoja, vaikka olen takuulla paljon muunkinlaista kauhua nähnyt.

• Linnea1910
        vänksy kirjoitti:

Joo, se olis enemmänkin psykologinen trilleri, joka ois sitä mun suosikki lajityyppiäni. :) Ei ehkä siis tuo kauhu niinkään ole sittenkään se mun juttuni, vaan toiminnan puolelle taitaa mennä.

Hassua muuten, että aina kun puhutaan kauhuleffoista, en saa mieleeni mitään muuta kuin Stephen Kingin leffoja, vaikka olen takuulla paljon muunkinlaista kauhua nähnyt.

on Kuudes Aisti, kauhukuva, joka menee trillerinä. Olet varmaan nähnyt? Tai sitten The Others, joka on selkeästi psykologinen. Ei katsottuna niinkään pelottava mitä traileri narraa, mutta itse ainakin pidin.

• vänksy
        Linnea1910 kirjoitti:

on Kuudes Aisti, kauhukuva, joka menee trillerinä. Olet varmaan nähnyt? Tai sitten The Others, joka on selkeästi psykologinen. Ei katsottuna niinkään pelottava mitä traileri narraa, mutta itse ainakin pidin.

Kuudennen aistin olen nähnyt, ja siitä pidin. Mutta tota toista en ole nähnyt..

• katselen,

ja enimmäkseen bongaan amer./engl. genreä. Heillä on taika ja perintö hyppysissä. Juuri lauantaina tulikin Clive Barker -filmatisointi nelosella. 1800-luku, vähän myrskyää ja muutama elävä kuollut jaloittelemassa - näissä on tunnelmaa. Hyytävää.

• tonou

Mikä se juttu oli jossa Mikko Kivinen rämpii lumessa ja kuunvalo paistaa sitä päähän? Ihan pimee, eikä oikein edes pelottanut, kun vain nauratti.

• tonou

Se oli tuo Kuutamosonaatti joka tuolla ylempänä jo mainittiinkin. Se pitää hankkia. Siinä on terävyyttä.

• Kuutamosonaatti on jotain kauhun ja komedian välimaastosta. Se mikä tekee siitä niin vaikean kategorisoida on varmaan se että pohjimmiltaan se ei ole kauhua tai komediaa vaan fiktiivistä dokumenttia.

Ja se jos mikä on karmivaa.

http://www.youtube.com/watch?v=E2nxSr77KXE&feature=related

• Linnea1910

nimenomaan se jonkinlainen fiktiivisyys. Ei voi olla varma, etteikö se olisi mahdollista jossakin. Tietyissä olosuhteissa. Jotain sellaista josta olemme ehkä kuulleet, mutta mistä kukaan ei voi tietää totuutta.

• kapaloissa

on vieläkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      91
      7284
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3851
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3450
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2582
    5. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      213
      2496
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      41
      2392
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      130
      2303
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2199
    9. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      19
      1913
    10. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1898
    Aihe