olisiko kenelläkään hyviä ohjeita, mitä voisi kokeilla nyt ramadanin aikana... erilaisia salaatteja ym...
varsinkin jos pohjois-afrikkalaisten ruokien reseptejä löytyisi, olisin todella kiitollinen :)
Ramadan Mubaarak!
ramadan ajan ruoka
9
1019
Vastaukset
- `
- Kinkkukiusaus
-Kinkkusuikalepata
-Sianlihakastike perunamuusi ym,ym - zxdzcx
Sian silavaa ja olutta vain
- berbermorsian
Aamiainenhan koostuu taateleista, hedelma mehusta, harira keitosta (valmiitakin saa jotka maukkaita), kananmunista, ja erilaisista kakuista.
Klikkaa internetista ramadan herkut/ ruoat niin loydat paljon resepteja. Parhain tietenkin kana/ lammas tajine, jos omistaa tajine padan. Ei siina monimutkaisia resepteja ja mausteita tarvitse, vain vahan keittotaitoa ja mielikuvitusta.
Hyvaa ramadan teille!
- Taiah
..reseptejä muutama, jos haluat kokeilla.
Tällä reseptillä olen itse ainakin tehnyt chorbaa ja hyvin on miehelle kelvannut :
http://www.theworldwidegourmet.com/recipes/fish-chorba/
Olen kylläkin laittanut sinne tietenkin harissa ja käyttänyt kalan sijasta monta kertaa kanaa.
Ja tunisialainen tajine :
6 perunaa
reilu kourallinen persijlaa
1 sipuli
3-4 valkosipulin kynttä
oliiviöljyä
harissaa'
kurkumaa
muita mausteita oman maun mukaan
kanaa/kalaa/lihaa kypsennettynä
11 kananmunaa
Kuutioi perunoit pieneksi ja paista öljyssä. Laita vuokaan kaikki aineet ja sekoita keskenään. Lopuksi lisää kananmunat (rakenne rikottu) ja sekoita tasaiseksi . Uunissa 175astetta n tunti. - jaska jokunen
eikös ramadanin aikana vältellä valkosipulia???????????
- Suhina67
Tässä hyviä ohjeita: http://www.chahiatayba.com/recettes
- i like..
taatelit ja kylmä maito..tosi hyvää
- Anonyymi
hei minulla on kosovolainen ystävä ja haluaisin aittaa häntä ramadanin aikana koska hänen ruuanlaittotaitonsa ovat vähän mitä on niin mitä ruokaa voisin tehdä hänelle tottakai teen jotain omia ruokia mutta olisi kiva yllättää hänet
- Anonyymi
Burek toimii kyllä. Salaatti kaveriksi. 🙂
Papukeitto on myös kiva ja huomattavasti helpompi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."692352Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2452323- 1201538
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis371373Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj641357- 1331319
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711220Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.811008Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73999Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102989