näppylöitä jaloissa

äitiliini

15-vuotiaallaa tyttärelläni on reisissä pientä kohollaan olevaa punaista näppylää, kouluterveydenhoitaja suositteli Hydrokortison voidetta, mutta ei ole ainakaan vielä auttanut.
Oisko kenelläkään tietoa mikä voisi auttaa ?
Tyttäreni kärsii tästä, varsinkin kesällä kun ollaan uimarannalla ja sääret tietenkin näkyvillä, onko atooppinen iho tällainen?

27

35544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lillukka

      Mulla on ihan sama ongelma sisäreisissä... punaisia kohollaan olevia näppyjä... kun niitä puristaa tulee vain vähän kirkasta nestettä! Suihkusta tullessani ne on hiukan arkoja... Olen rasvannut reisiä perusvoiteella toistaiseksi.
      Olen kuullut että farkut saattavat saada aikaan hankaus allergiaa.. en tiedä onko siinä sitten perää...??

    • Orgon

      Hei,
      Mistään iho-ongelmista ei kannata kärsiä, sillä Eila Hellgren, Ihonhoitoklinikka, Cygneuksenkatu 7, Helsinki (puh: 09-440504) myy Orgon-mineraalisuolaa, mikä neutraloi hapot, kiihdyttää happojen ja kuona-aineitten erittymistä iholta ja elvyttää ihon omaa kosteuttamisprosessia.
      Itse olen käyttänyt suolaa viitisen vuotta ja ihoni on kuin posliini. En käytä mitään rasvaa sisältäviä voiteita, en vartalovoiteita enkä muutakaan ihohuokosia tukitsevia aineita. Ihotautilääkäreitä en enää elätä, tein sitä nimittäin 25 vuotta ennenkuin kuulin Orgon mineraalisuolasta. Suosittelen Hellgrenin Eilan luona käyntiä, sillä hän pystyy auttamaan ja pitemmän päälle ihonhoito tulee edulliseksi ja helpoksi.
      Hyvää jatkoa sinulle ja tyttärellesi!

      • äitiliini

        Kiitos vinkistä, mutta me emme ole pääkaupunkiseudulta, mutta kai tätä mineraalisuolaa saa muualtakin Suomesta.
        Onko muuten kovinkin arvokasta ?
        Hyvää kevättä vain sinullekin!


      • Orgon
        äitiliini kirjoitti:

        Kiitos vinkistä, mutta me emme ole pääkaupunkiseudulta, mutta kai tätä mineraalisuolaa saa muualtakin Suomesta.
        Onko muuten kovinkin arvokasta ?
        Hyvää kevättä vain sinullekin!

        Moikka,
        Kannattaa soittaa Eila Hellgrenin ihonhoitoklinikalle puh 09-4770080. Tiedän, että Eilalla on jonkinlainen myyntiverkosto, mutta tarkemmin en osaa sanoa. Parhaiten asia selviää kun kysyy suoraan hoitolasta. Ja kysäsepä jos voisivat esim. postiennakolla toimittaa suolaa sinulle.
        Tuo suola ei ole mitenkään kallista jatkuvassa käytössä, sillä sitä kuluu todella vähän, esim; 750 g purkki (n. 35-40 euroa)kestää minulla yli vuoden ja olen ns. suurkuluttaja eli joka päivä pesen kasvot sillä ja 2-3 kertaa viikossa saunassa koko vartalon hieron suolalla löylyssä. En käytä mitään vartalovoiteita, vaan tuolla suolalla saan ihoni pidettyä puhtaan hengittävänä, ph-arvon tasapainossa, ei kutia eikä kiristä. Vain pari kertaa talvessa pelkkää kosteusvoidetta saatan sipaista koko vartalolle, siinä kaikki. Todella helppoa tämä ihonhoito.
        Tuolla suolalla pesen myös hampaat 3-4 kertaa viikossa; pitää ikenet hyvässä kunnossa ja hammaskivi pysyy loitolla. Intiimihygienian hoidan myös tällä "ihmeaineella".
        En todellakaan vaivaantuisi kirjoittamaan tästä Orgon suolasta näin pitkästi saati sitten vielä netissä, jos en itse olisi sata prosenttisesti tyytyväinen siihen, sillä itse olen joutunut kärsimään pahasta rosaceasta koko aikuisiän ja elätin n. 25 vuotta ihotautilääkäreitä saamatta rahalle vastinetta ja viitisen vuotta sitten löysin sattumalta tämän Hellgrenin maahantuoman suolan ja sain avun. Olen kuin toinen ihminen ihoni kanssa nykyään ja siksi haluan mainostaa tätä mineraalisuolaa, koska sydämestäni toivon, ettei kenenkään tarvitsisi kärsiä iho-ongelmista.
        Kannattaa ehdottomasti kokeilla Orgon mineraalisuolaa ja noudattaa ohjeita, niin tulosta syntyy ja elämä alkaa hymyillä.


      • äitiliini
        Orgon kirjoitti:

        Moikka,
        Kannattaa soittaa Eila Hellgrenin ihonhoitoklinikalle puh 09-4770080. Tiedän, että Eilalla on jonkinlainen myyntiverkosto, mutta tarkemmin en osaa sanoa. Parhaiten asia selviää kun kysyy suoraan hoitolasta. Ja kysäsepä jos voisivat esim. postiennakolla toimittaa suolaa sinulle.
        Tuo suola ei ole mitenkään kallista jatkuvassa käytössä, sillä sitä kuluu todella vähän, esim; 750 g purkki (n. 35-40 euroa)kestää minulla yli vuoden ja olen ns. suurkuluttaja eli joka päivä pesen kasvot sillä ja 2-3 kertaa viikossa saunassa koko vartalon hieron suolalla löylyssä. En käytä mitään vartalovoiteita, vaan tuolla suolalla saan ihoni pidettyä puhtaan hengittävänä, ph-arvon tasapainossa, ei kutia eikä kiristä. Vain pari kertaa talvessa pelkkää kosteusvoidetta saatan sipaista koko vartalolle, siinä kaikki. Todella helppoa tämä ihonhoito.
        Tuolla suolalla pesen myös hampaat 3-4 kertaa viikossa; pitää ikenet hyvässä kunnossa ja hammaskivi pysyy loitolla. Intiimihygienian hoidan myös tällä "ihmeaineella".
        En todellakaan vaivaantuisi kirjoittamaan tästä Orgon suolasta näin pitkästi saati sitten vielä netissä, jos en itse olisi sata prosenttisesti tyytyväinen siihen, sillä itse olen joutunut kärsimään pahasta rosaceasta koko aikuisiän ja elätin n. 25 vuotta ihotautilääkäreitä saamatta rahalle vastinetta ja viitisen vuotta sitten löysin sattumalta tämän Hellgrenin maahantuoman suolan ja sain avun. Olen kuin toinen ihminen ihoni kanssa nykyään ja siksi haluan mainostaa tätä mineraalisuolaa, koska sydämestäni toivon, ettei kenenkään tarvitsisi kärsiä iho-ongelmista.
        Kannattaa ehdottomasti kokeilla Orgon mineraalisuolaa ja noudattaa ohjeita, niin tulosta syntyy ja elämä alkaa hymyillä.

        Tuota mineraalisuolaa sai ostettua Eila Hellgrenin Itä-keskuksen myymälästä hinta 34 euroa (onneksi on sukulaisia pääkaupunkiseudulla), ei muuta kuin kokeilemaan. Kiitti vielä vinkistä!


    • tyttö91

      Hei! itse olen 14 vuotias tyttö.Ja olen saanur kärsiä näppylöistä resilläni jo parivuotta mutta nyt ne alkavat häiriseä.En kehtaa kulkea näppylöiden takia kesälla hameessa,koska ne näkyvät.Äitini luulee että se on jotain ohikulkevaa ihottumaa eikä ota tätä vakavasti. mitä pitäisi tehdä että näppylät katoisivät reisistäni??

      • karkki123

        en tiiä yhtään mitä tekisin , mulla on sama ongelma ja oon 14 kans . Äiti sano et kai se johtuu siitä ku sulla on kuiva iho , ( vaikka ihan normaali se on) ja anto vaan jonku rasvan/voiteen .. joka ei tuota tulosta . APUA , haluisin edes vähän pois ennen kesää .. onko muuta keinoa ku toi 30 euron maksava voide .


      • radiohead
        karkki123 kirjoitti:

        en tiiä yhtään mitä tekisin , mulla on sama ongelma ja oon 14 kans . Äiti sano et kai se johtuu siitä ku sulla on kuiva iho , ( vaikka ihan normaali se on) ja anto vaan jonku rasvan/voiteen .. joka ei tuota tulosta . APUA , haluisin edes vähän pois ennen kesää .. onko muuta keinoa ku toi 30 euron maksava voide .

        oon 16 ja mullaki on ihan sama ongelma. minunki äiti on kehottanu vaan rasvaamaan jalkoja mut ei se auta.. :/ mäkin tarviisiin apua näppylöiden hoitamiseen.


    • asdfgg

      Mullaki oli jonku vuoden sellasia punasia näppylöitä säärissä , mutta nyt kesällä ne alko mennä pois pikkuhiljaa en tiiä miks , Mut Kuulin et jos sulla on reisissä näppylöitä nii ei saa sheivaa jalkakarvoja , sillon ne tulee eniten näkyville . Mulle on käyny niin . Ja onneks ne on nyt häipymässä , pikkuhiljaa pääsee eroon täst tuskasta , Puol kesää meni silleen että pitkät housut jalassa , mut sit aloin käyttää vaan hameita ja ne on lähteny melkeen kokonaan , kai ihon pitää saada happeeta tai jotn , Koska mulla ei oo enään melkeen yhtään :)

      • sama..

        itse olen 20vuotias mies.. pari kolme vuotta joutunut itse kärsimään kanssa punaisista näppylöistä reisilläni.. lääkäri sanoi että ei ole mitään tautiin liittyvää vaikka ne siltä näyttää.. ikävässä paikassa.. reisissä.. mutta mutta naamassani tai muualla kehossani ei ole ikinä ollut finnin finniä vaikka syön paljon roskaruokaa ja juon lähes joka vklp niin vanhempani sanoi että jostain sen rasvan on pois päästävä.. todella ikävän paikan vaan valinnut... kesällä hain reseptillä tommoista ihottumarasvaa nimeä siinä ei lue mutta siinä on hydrocortisonia rikkiä ja jotai muuta.. laitoin sitä 2 kertaa päivässä 10päivän ajan niin lähti vähäksi aikaa pois.. tai no ei nyt pois mutta lakkasi hohtamasta punasena.. käyn 3-4kertaa päivässä suihkussa.. sekin voi olla syy? liian puhdasta??


      • jois
        sama.. kirjoitti:

        itse olen 20vuotias mies.. pari kolme vuotta joutunut itse kärsimään kanssa punaisista näppylöistä reisilläni.. lääkäri sanoi että ei ole mitään tautiin liittyvää vaikka ne siltä näyttää.. ikävässä paikassa.. reisissä.. mutta mutta naamassani tai muualla kehossani ei ole ikinä ollut finnin finniä vaikka syön paljon roskaruokaa ja juon lähes joka vklp niin vanhempani sanoi että jostain sen rasvan on pois päästävä.. todella ikävän paikan vaan valinnut... kesällä hain reseptillä tommoista ihottumarasvaa nimeä siinä ei lue mutta siinä on hydrocortisonia rikkiä ja jotai muuta.. laitoin sitä 2 kertaa päivässä 10päivän ajan niin lähti vähäksi aikaa pois.. tai no ei nyt pois mutta lakkasi hohtamasta punasena.. käyn 3-4kertaa päivässä suihkussa.. sekin voi olla syy? liian puhdasta??

        mitä kosteusvoidetta voi käyttää sen suola kuorinnan jälkeen kosteusvoiteen nimi ?


    • auttoi

      15v. tyttärellä oli myös kutisevat näppylät jaloissa ja kuiva iho. Muita voiteita kokeili ilman apua mutta
      löytyi DOVE ihan tavallisesta kaupasta. Ihme kyllä auttoi vaikken itse usko super mainostettuja
      tuotteita. Dove pesuaine ja kosteusvoide.

      • kärsivä

        hei minäkin olen 16-vuotias tyttö ja mulle tuli eilen näitä näppylöitä :( kannattaaako mun käydä näyttääs lääkärille ?


    • pimplelegs

      Mulla sama ongelma, olen 22-vuotias nainen ja pienistä punaisista näppylöistä olen kärsinyt reisissä ja säärissä muutaman vuoden ajan. Kesällä paranee ja talvella huononee... Ei kutita mutta näyttää ikävältä.

    • pilaris keratosis

      Tyttärelläni on ihottuma, pilaris keratosis, jossa iholle voi tulla juuri tuommoisia näppylöitä, hänellä ne eivät ole kovin punaisia ja niitä on enemmän käsivarsissa kuin jaloissa. Hoitona rasvaus, rasvaus ja rasvaus, jostakin bongasin tiettyjä rasvamerkkejä, joissa on kosteuttavana aineen ureaa, niistä voisi olla apua.
      Ahkerasta pesemisestä on varmasti haittaa, iho kuivuu liikaa.

    • Kosmetologi ;)

      En tiedä onko teidän vaivaat näppylät samoja mitä minulla on. Minulle todettiin että ne ovat vain epäpuhtauksia. Aina kun on hionnut pitäisi pestä hiki pois, ja sen jälkeen kosteuspitoisella (huom! ei rasvapitoisella) rasvalla rasvataan jalat.

    • pistekammoinen

      Mulla tulee sheivauksen jälk. aina kamalaa punasta pistettä sääriiin. Onkohan iho vaan herkkä, vai onko ne sisäänkasvaneita karvoja?

    • näppyläjalka

      Mulla kans sama ongela, että jalat täynnä punasia pikku näppyjä. On ollu niin kauan ku muistan. Ärsyttää kesällä, ku haluais pitää shortseja ja kapreja.

    • :(

      Mulla on kans noita punaisia näppylöitä jaloissa täynnä enkä kestä enään :( haluasin pois näää näppylät ja olen 17vuotias

    • Mietin vaan

      Mun mielestä nuo punaiset pikku näppylät johtuu sheivaamisesta, terävä terä ja karvanajogeeli voi auttaa.

      Keratosis pilaris on sitten eri juttu, tulee esim. jalkojen sisäsyrjään, isoja palloja. Poikaystäväni on ylipainoinen ja hänellä on sitä. Olen ajatellut, että voiko se johtua siitä, että jalkojen iho ei saa tarpeeksi happea, kun hinkkaavat aina toisiaan.

      • Anonyymi

        vaikka en sheivais nii niitä on


    • syr98gye9sr8ygaoewi

      hei, oon 14-vuotias ja mulle ne ilmesty ihan normaalin koulupäivän aikana. ne ei kutia mutt ne on ihan kauheen näkösiä ja niitä on molemmissa säärissä ja nilkoissa. mitä tehdä?

    • glitterikoukku

      Olen hoitanut näppyläistä ihoani (käsivarret ja reidet) MeineBase mienraalisuolalla, jota ostin kauneushoitolastani, jossa säännöllisesti käyn hoidattamassa itseäni.

      Ensimmäisen kuukauden käytön jälkeen näppylät hävisivät ja olen siitä lähtien käyttänyt MeineBasetta säännöllisesti. Käytän samaa tuotetta myös kasvoillani. Minulla ei ole näppylän näppylää enää missään.

      Kiitos Heavenlynailsin Tinan neuvoista ostaa pikku purkki kokeeksi.

    • 14veiku13

      Sama juttu! :/

    • Saeeras

      Itsellä on ongelmana että reidessä ei ole niinkään näppy vaan patti joka punertaa ja sitä ei saa puristettua pois

      • 12melkein13

        Mulla on sama juttu, olen siis kolmetoista. En ole löytänyt apua, nyt kylläkin koitin hydrolanin ja aknevoiteen yhdistelmää. Toivotaan että auttaa!


    • Qwerty886

      Koittakaapa lopettaa kaikkien viljatuotteiden syönti ja katsokaa,mitä näpyille käy! :).Huom,myös joissain karkeissa on viljaa.. näppyjen pitäis kadota,jos on kyse vilja-allergiasta tai yliherkkydestä. Ei tarvi olla edes allerginen tai yliherkkä,venhä kun ei kuulu ihmisen kehoon!
      Mun isällä oli tätä ja sillä oli keliakia (ei ole sama asia,kuin vilja-allergia) ja mulle rupes tuleen taipeisiin ja reisiin näppyjä 28v.nä....runsaasti...vähän finnin näköisiä,mut niistä ei tuu puristamalla mitään ulos.. jätin viljan ja eipä enää ole näppyjä :)))

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1883
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1446
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1394
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      9
      1356
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe