Voinko oppia laulamaan?

-------------

Olen aina halunnut oppia laulamaan. Olisi kiva laulaa karaokea tai muuten vain kavereiden kesken lauleskella, jos päässä soi vaikkapa joku biisi.
En ole kuitenkaan koskaan kehdannut laulaa kavereideni edessä enkä edes vanhempieni.
Pidän kuitenkin laulamisesta ja haluaisin oppia laulamaan. En kuitenkaan kehtaa mennä laulutunneille, koska häpeän lauluääntäni.

Voiko kotona treenata omaa ääntänsä paremmaksi? vai joutuuko vain tyytymään siihen, ettei koskaan kehtaa laulaa muiden kuullen.
Ja ikää on 17-vuotta. En tiedä vaikuttaako ikä.

3

723

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laululintunenko

Jos tavoitteesi ovat tuossa, en näe mitään syytä mikset oppisi laulamaan. Suurin osa ihmisistä on sen verran musikaalisia, että harjoittelulla tulee ihan ok harrastelija.

Mitä taas laulutunteihin tulee, niin sinulla ei ole mitään syytä hävetä ääntäsi. Ei kukaan ole yhtään sen kummempi aloittaessaan, eikä laulunopettaja oleta sinun osaavan heti kaikkea. Jos oppilaat olisivat heti valmiita, hehän olisivat pian työttömiä. Itse ainakin pidän parhaana keinona käydä tunneilla, sillä tavoin saa harjoittelusta eniten irti. Enkä minäkään ammattilaiseksi aio. Alun perin menin tunneille jotta rohkaistuisin hakemaan erääseen kuoroon, jonne en uskonut muuten pääseväni. Ja niin vain parin vuoden jälkeen pääsin koelaulusta läpi.

• Anonyymi

Niinpä, olen aina tykännyt laulamisesta, ja itse ns. laulelen. Mutta haluaisin saada varmuutta itseeni 60v

• Anonyymi

Ja aikoinaan kävin peruskoulun alussa koe laulussa, se oli ok! Mutta nuottia en osannut. Se kaatui siihen, miten toimia... Kun vieläkin 60v. laulu kiinnostaa sydämestä. Nm: Koulukiusattu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      177
      1652
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      107
      859
    3. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      735
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      203
      618
    5. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      133
      608
    6. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      88
      574
    7. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      556
    8. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      50
      548
    9. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      536
    10. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      15
      510
    Aihe