turvotus/kipu juurihoidon jälkeen

Minulle aloitettiin juurihoitoja ylähampaisiin kolme kappaletta toissapäivänä ja nyt yläleuka (ikenet ja posket) ovat valtavan turvoksissa. Turvotusta on myös ylähuulessa, joka tuntuu myös puutuneelta. Varsinaista kipua ei ole, mutta muuten koko ien koko suun leveydeltä aristaa, tai ei oikeastaan heti ikenen reunasta, mutta ylempää nenän läheltä. Olipas sekavasti selostettu...

Anyway, tunne on sama kuin joskus aiemmin tulehduksen aikana, eli turvotusta on, ja paineen tunnetta ja sellasta sykkivää jomotusta. Hymyillä en pysty kunnolla. Ihan selkeästi juurihoidettuihin kohtiin ikenessä on tullut turvotusta/märkää.
Onko tämä normaalia juurihoidon jälkeen? Eikös juurin pitäisi lääkkeiden vaikutuksesta kuolla, eikä siten enää hampaiden/ikenien tuntea mitään? Ennen juurihoitoa oli välillä tulehtunut, mutta pääosin kipua tai turvotusta ei ollut. Nyt tilanne on kyllä huomattavasti kivuliaampi (ja turvonneempi), kuin ennen juurihoitoja. Panacodia menee ja sain myös antibiootti/penisilliinikuurin.
11291
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 1

Vanhimmat

Usein on kipua juurihoidon aloituksen jälkeen yhden päivän ajan. Minulla on ollut melko kovaakin (panakodia vaativaa) kipua, mutta pitäisi helpottaa aika pian. Mene takaisin hammaslääkärille. Hammas pitäisi avata uudestaan ja laittaa uudet lääkkeet sinne.

Lääkkeen vaihtojen jälkeen on usein myös kipeä vähän aikaa (loppupäivän). Minulla oli kävi kerran niin, että vaikka vaihdettiin jo kolmannet lääkkeet siihen hampaaseen, niin silti tuli tosi kipeäksi ja vedin panacodia ja vahvaa buranaa yhtäaikaa viikon verran. Kipu hellitti viikossa itsestään. Joo, olis pitänyt mennä takasin hampilekurille, mutta en mennyt, koska tiesin että oma lekurini oli lomalla silloin ja mä en muiden kiusattavaksi mene. ;)

Äänestä

Kommentoi aloitusta


............. kirjoitti:

Minulle aloitettiin juurihoitoja ylähampaisiin kolme kappaletta toissapäivänä ja nyt yläleuka (ikenet ja posket) ovat valtavan turvoksissa. Turvotusta on myös ylähuulessa, joka tuntuu myös puutuneelta. Varsinaista kipua ei ole, mutta muuten koko ien koko suun leveydeltä aristaa, tai ei oikeastaan heti ikenen reunasta, mutta ylempää nenän läheltä. Olipas sekavasti selostettu...

Anyway, tunne on sama kuin joskus aiemmin tulehduksen aikana, eli turvotusta on, ja paineen tunnetta ja sellasta sykkivää jomotusta. Hymyillä en pysty kunnolla. Ihan selkeästi juurihoidettuihin kohtiin ikenessä on tullut turvotusta/märkää.
Onko tämä normaalia juurihoidon jälkeen? Eikös juurin pitäisi lääkkeiden vaikutuksesta kuolla, eikä siten enää hampaiden/ikenien tuntea mitään? Ennen juurihoitoa oli välillä tulehtunut, mutta pääosin kipua tai turvotusta ei ollut. Nyt tilanne on kyllä huomattavasti kivuliaampi (ja turvonneempi), kuin ennen juurihoitoja. Panacodia menee ja sain myös antibiootti/penisilliinikuurin.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu