Et sinä mathetes ole mitään vastannut kysymykseen,

Tätä kysymme

Et sinä mathetes ole mitään vastannut kysymykseen, että MIKSI kartat/ohitat vuodesta toiseen Apt.2:38 jakeeseen, et yleensäkään mainitse etkä viittaa kirjoituksissasi Apt.2:38 jakeeseen, vaan ohitat sen kaikissa kirjoituksissasi, ikään kuin se ei sinun oppiisi sopisi, vaikka se juuri on parhain esimerkki kasteesta, Vapahtajan Nimeen?
Olen ihmetellyt matheteksen käytöstä jo vuosikausia, jotain hämärää/peiteltyä hänessä ja siinä hänen opissaan ON?... Esimerkiksi; miksi sinä mathetes jätät aina tämä seuraavan Apt.2:38 -jakeen mainitsematta, pois kirjoituksista, miksi et koskaan viittaa siihen kun puhutaan kasteesta?

Eli jotain hämärää/petollista on mathetes sinun uskossasi, sillä sinä ilmeisesti pelkäät mainita ja kirjoittaa kokonaan tätä Apt.2.38 -jaetta kirjoituksissasi, eikö oppisi hyväksy sitä?

"Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan." (Apt.2:38)

51

803

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mathetes

Koska tuo kysymyksesi aiemminkin oli ollut täsmälleen juuri sama jonka nytkin olit esitit ja johon olen myöskin vastannut silloin aiemmin, joten olin aivan varma että olet sama kysyjä myös nytkin ja siksi käskin etsiä entiset kysymyksesi esiin ja lukea vastaukseni sieltä! Ja edelleenkin olen vakuutunut, että kysyjä olit juuri sinä koska tuo kysymys on täsmälleen sanatarkasti juuri aivan sama kuin silloinen aiempi kysymys johon olen jo vastannut! Piste!

Mutta tuosta samasta aiheesta on kysytty varmaankin sata kertaa minulta kymmenen vuoden aikana ennekin ellei enemmänkin ja yhtä usein olen niihin myös vastannut! Nytkin selkeästi vaikkakin lyhyesti sinulle vastasin joten sen pitäisi kyllä jotain sinulle kertoa jos vain olet oikeasti uskossa ja myös Kristuksen hengellä varustettu! Lue siis aiempi kirjoitukseni uudelleen!

Mutta lyhyesti vielä!
      Tuo laittamasi jae Pietarin saarnan loppuosasta kertoo aivan selkeästi, että "ensin on "tehtävä parannusta" eli =(muuttua mieleltään / metanoia) kuten kreikan alkuteksti sana kertoo tuossa yhteydessä! Siis vastaanottaa Jeesus uskon kautta vapahtajanaan vastaan josta Pietari oli juuri juutalaisille saarnannut, ja jota tapahtumaa seuraa sitten kaste syntien anteeksisaamiseksi jo tapahtuneen parannuksen teon, eli uskoontulon perusteella!

Ja kerroinhan myös että tulee lukea tuon tapahtuman jatko osakin, eli mitä tuon edellisen tilanteen lopuksi tapahtuu! Lue siis nekin jakeet: (Apr 2:40-42)!

Siunausta ja Kristusvaloa elämääsi!
      Jeesus sinulle runsaasti sanaansa valaiskoon! :)

Terv. mathetes

• Tätä kysymme

Äläpä vikuroi ja kiertele kysymystä niin kuin Alpo Ahola, sillä kaikki me ihmiset haluamme tietää, että käytätkö/hyväksytkö siis sanamuotoa upotuskasteessa: " .... kastan sinut nn. Jeesuksen Kristuksen Nimeen...."? -- Vai mitä muotoa käytät, kerro?

Eli jotain hämärää/petollista on mathetes sinussa ja sinun uskossasi, sillä sinä ilmeisesti pelkäät mainita ja kirjoittaa kokonaan tätä Apt.2.38 -jaetta kirjoituksissasi, eikö oppisi hyväksy; Jeesuksen Kristuksen Nimeen upotuskastamista?

"Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan." (Apt.2:38)

Vastaa kun KYSYTÄÄN, helpommalla pääset siitä kuin, että jatkuvasti kieroilet/petät asiassa!

• Alpo Ahola
        Tätä kysymme kirjoitti:

Äläpä vikuroi ja kiertele kysymystä niin kuin Alpo Ahola, sillä kaikki me ihmiset haluamme tietää, että käytätkö/hyväksytkö siis sanamuotoa upotuskasteessa: " .... kastan sinut nn. Jeesuksen Kristuksen Nimeen...."? -- Vai mitä muotoa käytät, kerro?

Eli jotain hämärää/petollista on mathetes sinussa ja sinun uskossasi, sillä sinä ilmeisesti pelkäät mainita ja kirjoittaa kokonaan tätä Apt.2.38 -jaetta kirjoituksissasi, eikö oppisi hyväksy; Jeesuksen Kristuksen Nimeen upotuskastamista?

Vastaa kun KYSYTÄÄN, helpommalla pääset siitä kuin, että jatkuvasti kieroilet/petät asiassa!

Olen seuraavan lauseen viestistäsi lainannut!!!!

"Äläpä vikuroi ja kiertele kysymystä niin kuin Alpo Ahola"

Kiitos muuten kun huomioit tämän pienen pojan täältä erämaasta.

• mathetes
        Tätä kysymme kirjoitti:

Kirjoitit:
        >>Äläpä vikuroi ja kiertele kysymystä niin kuin Alpo Ahola,

• Totuus esiin

”HÄMÄRÄÄ/PETOLLISTA on mathetes sinussa ja sinun uskossasi”

mathetes ei itse vastannut, MUTTA Nyt se pimeys/petollisuus PALJASTUI matheteksesta;
        --- mathetes on; "katolilais-helluntailainen (Matt.28:19) kolminaisuusnimeen kastaja", ja siksi vieroksuu Apt.2:38 -jaetta/tekstejä - Vapahtajan Kristuksen Nimeen kastamista!

*
        Kysyttiin:
        ”Voisiko joku ystävällisesti selvittää, että miksi ja mitä asiaa mathetes salaa helluntaiopissaan, sillä olemme tiedustelleen erästä asiaa häneltä, mutta hän kiertää asiaa kuin kissa kuumaa puuroa, emmekä ole selvää vastausta häneltä saaneet, eikä hän suostu enää vastaamaan?

Eli hän ei tätä seuraavaa Raamatun neuvoa noudata:
        "pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit VASTAAMAAN jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla, pitäen hyvän omantunnon," (1.Piet.3:15,16)”

Äläpä mathetes VIKUROI ja KIERTELE kysymystä niin kuin Alpo Ahola, sillä kaikki me ihmiset haluamme tietää, että käytätkö/hyväksytkö siis sanamuotoa upotuskasteessa: " .... kastan sinut nn. Jeesuksen Kristuksen Nimeen...."? -- Vai mitä muotoa käytät, kerro?

Vastaa kun KYSYTÄÄN, helpommalla pääset siitä kuin, että jatkuvasti kieroilet/petät asiassa! ”

*
        Vastauksia matheteksen salailuun/petokseen löytyi täältä:
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9297033/45636708

• eepu*

mathetes, sinun PETOLLISUUTESI ja sinun epäraamatullinen ihmiskäskyoppisi on paljastunut!

Sillä;
        Matt. 28:19 on IHMISKÄSKY - ASETUS!
        Jumala sanoo: ”TURHAAN he palvelevat Minua opettaen oppeja, jotka ovat IHMISKÄSKYJÄ.'" (Ks.Matt.15:7)
        -- Jumala Ei ole asettanut kolmeen arvoasemaan kastetta/harhaoppi, se on IHMISKÄSKY!

Jumala sanoo: "HUUDA täyttä kurkkua, älä säästä, KOROTA äänesi niinkuin pasuna, ilmoita minun kansalleni heidän rikoksensa ja Jaakobin huoneelle heidän syntinsä." (Jes.58:1)

*
        Johanneksen kaste tapahtui Vapahtajan Nimeen!
        --- Johannes ja Vapahtaja KASTOIVAT rinnan samaan aikaan SAMAAN uskonmukaiseen upotuskasteeseen, jos ne olisivat olleet erilaisia olisi siitä maininta Raamatussa!

--- Opetuslapset/Apostolit olivat kastetut Johanneksen kasteella, ja siihen kuului LUPAUS PYHÄSTÄ HENGESTÄ!!!
        Vapahtaja itse TODISTAA Johanneksen kasteesta;
        "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen LUPAUKSEN täyttymystä, jonka te olette minulta kuulleet. Koska Johannes kastoi teidät vedellä, niin myös teidät tuosta uskon kasteesta kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen." (Apt.1:4,5; Joh.7:37-39)

*
        Johanneksen (Apt.2:38; Matt.21:25) kaste oli Taivaasta - Jumalalta, niin kuin Sapattikin, kun taas Jumalan pilkkaa ovat; vauvavalelu kasteena ja kastaminen kolmeen arvoasemaan ja sunnuntaisapatti, ja tämä sana "KIRKKO", se on paavin/katolisenkirkon hapatusta/salaisuutta, kreikaksi; kyriekee, kyriakon, Kyriakee, = SUNNUNTAI, ja iankaikkinen kidutusoppi, ne ovat ihmisestä - paavilta/katoliselta kirkolta - Ei Jumalasta, ketä/kumpaa sinä tottelet - eli haluatko pelastua vai olla harhaopissasi ja mennä kadotukseen?

Jumala sanoo: "Lähtekää siitä ULOS, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa, sillä hänen syntinsä ulottuvat taivaaseen asti, ja Jumala on muistanut hänen rikoksensa."
        UUDISTUKAA/PUHDISTUKAA kaikesta laittomuudesta, kaikesta katolisenkirkon hapatuksesta!

Sillä; Oikea Kristillinen/Messiaaninen Sapattiyhteisö on; εκκλησια [ekklesia] = "ULOSKUTSUTTU" – SEURAKUNTA yhteisö! -- Jätä siis kirkko – sunnuntaiyhteisö/rakennus, vauvavalelu kasteena, kolmeen arvoasemaan kastaminen, Sapatin polkeminen, iankaikkinen kidutusoppi, ja anna pelastaa itsesi oikeaan (Apt.2:38) kasteeseen!
        *
        -- Ystäväiseni; ÄLKÄÄ siis enää kieltäkö itseltänne älkääkä muiltakaan ottamasta sitä Oikeata (Apt.2:38) uskonmukaista upotuskastetta Vapahtajamme Nimeen so. JAHSHUAN MESSIAAN NIMEEN, (ei kolmeen arvoasemaan), sillä KRISTUS KUOLI PUOLESTAMME, ei Isä Jumala eikä Pyhä Henki!!!
        -- Niinpä; TAHALLINEN USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN HYLKÄÄMINEN johtaa HENGELLISEEN SOKEUTEEN UUDISTAMATTOMUUTEEN ja siten PYHITYKSEN ja PELASTUKSEN MENETTÄMISEEN!!!

.. AINOANA, joka kastaa uskonmukaisesti Suomessa itseni lisäksi löytynee adventtiseurakunnasta sopimuksen mukaan! Katso lähin seurakunta:
        http://www.adventtikirkko.fi/seurakunnat/
        *
        ♥ MARANATA! ♥

• Varoitus......

Älkää hyvät ystävät kuunnelko vääräoppisia, niin kuin tätä mathetesta, joka on paatunut katolilaiseen oppiinsa, eikä hän halua kääntyä siitä totuuteen ja tehdä parannusta, vaan hän jakaa "aneitaan" kuin katolilainen konsanaan?

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9297033

• Varoitus....
        Alpo Ahola kirjoitti:

Olen seuraavan lauseen viestistäsi lainannut!!!!

"Äläpä vikuroi ja kiertele kysymystä niin kuin Alpo Ahola"

Kiitos muuten kun huomioit tämän pienen pojan täältä erämaasta.

Älkää hyvät ystävät kuunnelko vääräoppisia, niin kuin tätä Alpo Aholaa, joka on paatunut katolilaiseen oppiinsa, eikä hän halua kääntyä siitä totuuteen ja tehdä parannusta, vaan hän jakaa "aneitaan" kuin katolilainen konsanaan?

• Alpo Ahola
        Varoitus.... kirjoitti:

Älkää hyvät ystävät kuunnelko vääräoppisia, niin kuin tätä Alpo Aholaa, joka on paatunut katolilaiseen oppiinsa, eikä hän halua kääntyä siitä totuuteen ja tehdä parannusta, vaan hän jakaa "aneitaan" kuin katolilainen konsanaan?

Voisitko astua esiin sietä puskasta. Miksi kirjoitat esiin nimeni, kun pakojäniksenä pysyt itse piilossa. Missä onkaan rehellisyytesi ja suoraselkäisyytesi. Onko nimesi niin tahriintunut, että itsekin sitä häpeät?

• ei minun
        Alpo Ahola kirjoitti:

Voisitko astua esiin sietä puskasta. Miksi kirjoitat esiin nimeni, kun pakojäniksenä pysyt itse piilossa. Missä onkaan rehellisyytesi ja suoraselkäisyytesi. Onko nimesi niin tahriintunut, että itsekin sitä häpeät?

JUMALAN on YKSIN KUNNIA, siis astukoon Hänen Nimensä esiin ei minun;
        "Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas."

• Alpo Ahola
        ei minun kirjoitti:

JUMALAN on YKSIN KUNNIA, siis astukoon Hänen Nimensä esiin ei minun;
        "Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas."

Olet pelkuri. Ei tuolla tavalla Jeesuksen opetuslapset esiityneet, vaikka todistivatkin, että Jeesus on Kristus, maailman Vapahtaja. Siis ei opetuslapset huudellu puskasta, vaan he toimivat avoimesti ja julkisesti omalla nimellään, eikä siitä kunniaa lueta ihmiselle, vaan Jeesukselle, joka on pelastustyön suorittanut. Älä siis sekoile asoissa ja tekeydy hurskaaksi pelkoasi peitellen.

• Varoitus...
        Alpo Ahola kirjoitti:

Olet pelkuri. Ei tuolla tavalla Jeesuksen opetuslapset esiityneet, vaikka todistivatkin, että Jeesus on Kristus, maailman Vapahtaja. Siis ei opetuslapset huudellu puskasta, vaan he toimivat avoimesti ja julkisesti omalla nimellään, eikä siitä kunniaa lueta ihmiselle, vaan Jeesukselle, joka on pelastustyön suorittanut. Älä siis sekoile asoissa ja tekeydy hurskaaksi pelkoasi peitellen.

Ei se ole pelkuruutta vaan varovaisuutta, teidänlaisten häiriköinnin minimointia! :)

• Käsittämätöntä
        mathetes kirjoitti:

Kirjoitit:
        >>Äläpä vikuroi ja kiertele kysymystä niin kuin Alpo Ahola,

Itse sinä muita olet ohjaamassa, mutta itse et halua tulla ohjatuksi Oikeaan? -- Käsittämätöntä vikurointia!

• mathetes
        Varoitus...... kirjoitti:

Älkää hyvät ystävät kuunnelko vääräoppisia, niin kuin tätä mathetesta, joka on paatunut katolilaiseen oppiinsa, eikä hän halua kääntyä siitä totuuteen ja tehdä parannusta, vaan hän jakaa "aneitaan" kuin katolilainen konsanaan?

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9297033

Kylläpä eepulla noita "salanimiä" näköjään riittää vaikka muille jakaa! Olen tunnistanut niitä jo useita erilaisia näillä pastoilla. Miksi et käytä eepu omaa nimmariasi, häpeetkö sitä, vai meinaatko että muiden uskovien haukkuminen menee tuollatavoin vähän niinkuin "salateitse" paremmin perille? En voi kuin ihmetellä tuollaisia hengettömiä ja lapsellisia tempauksiasi! Vaikka ethän sinä edes kyllä muuta osaakkaan kuin muita Jeesukseen uskovia haukkua! Pöyristyttävä olet tottavie! Missä se sinun Kristillinen henkesi piileskelee? Kasva kuule eepu aikuiseksi ja hanki itsellesi elämä! Kun annat Jeesukselle elämäsi totaalisesti kokonaan hänen hoitoonsa, niin hän lahjoittaa sinulle oikean hengellisen elämän ja vie sinut pois lain alta jossa nyt raskaasti hampaat irvessä ponnistelet, ja silloin Jeesus myös vuodattaa sinulle oman henkensä jolloin sinunkin elämäsi voi muuttua ylistyselämäksi jolloin saat iloita muiden Kristittyjen kanssa yhteisestä uskosta Jeesukseeen Kristukseen! Tee se eepu pian, se kannattaa! Anna periksi ja luovuta jo vihdoin itsesi Jeesukselle, niin saat kokea ihan oikean ja uuden elämän Kristuksessa Jeesuksessa ilman mitään juutalaisia lainkahleitten ponnisteluja! Jeesuksen nimessä minä sinulle tätä tajoan!

Mutta siunausta sinulle kuitenkin ja Kristusvaloa elämääsi!
        Jeesus sinulle myös runsaasti sanaansa valaiskoon jotta saisit kokea aivan uuden hengellisen elämän Jumalan Pojassa Jeesuksessa Kristuksessa!

Terv, nimim, matrhetes

• mathetes
        Käsittämätöntä kirjoitti:

Itse sinä muita olet ohjaamassa, mutta itse et halua tulla ohjatuksi Oikeaan? -- Käsittämätöntä vikurointia!

Kirjoitit:
        >>>Itse sinä muita olet ohjaamassa, mutta itse et halua tulla ohjatuksi Oikeaan?

• Hämmästynyt...
        mathetes kirjoitti:

Kylläpä eepulla noita "salanimiä" näköjään riittää vaikka muille jakaa! Olen tunnistanut niitä jo useita erilaisia näillä pastoilla. Miksi et käytä eepu omaa nimmariasi, häpeetkö sitä, vai meinaatko että muiden uskovien haukkuminen menee tuollatavoin vähän niinkuin "salateitse" paremmin perille? En voi kuin ihmetellä tuollaisia hengettömiä ja lapsellisia tempauksiasi! Vaikka ethän sinä edes kyllä muuta osaakkaan kuin muita Jeesukseen uskovia haukkua! Pöyristyttävä olet tottavie! Missä se sinun Kristillinen henkesi piileskelee? Kasva kuule eepu aikuiseksi ja hanki itsellesi elämä! Kun annat Jeesukselle elämäsi totaalisesti kokonaan hänen hoitoonsa, niin hän lahjoittaa sinulle oikean hengellisen elämän ja vie sinut pois lain alta jossa nyt raskaasti hampaat irvessä ponnistelet, ja silloin Jeesus myös vuodattaa sinulle oman henkensä jolloin sinunkin elämäsi voi muuttua ylistyselämäksi jolloin saat iloita muiden Kristittyjen kanssa yhteisestä uskosta Jeesukseeen Kristukseen! Tee se eepu pian, se kannattaa! Anna periksi ja luovuta jo vihdoin itsesi Jeesukselle, niin saat kokea ihan oikean ja uuden elämän Kristuksessa Jeesuksessa ilman mitään juutalaisia lainkahleitten ponnisteluja! Jeesuksen nimessä minä sinulle tätä tajoan!

Mutta siunausta sinulle kuitenkin ja Kristusvaloa elämääsi!
        Jeesus sinulle myös runsaasti sanaansa valaiskoon jotta saisit kokea aivan uuden hengellisen elämän Jumalan Pojassa Jeesuksessa Kristuksessa!

Terv, nimim, matrhetes

Mitä on kun sanot; "tajoan" ("minä sinulle tätä tajoan! ")? Onko se (niin kuintäällä luterilaiset sanovat) sitä molotusta mitä sinä suustasi päästelet?

• mathetes
        Hämmästynyt... kirjoitti:

Mitä on kun sanot; "tajoan" ("minä sinulle tätä tajoan! ")? Onko se (niin kuintäällä luterilaiset sanovat) sitä molotusta mitä sinä suustasi päästelet?

>>>Mitä on kun sanot; "tajoan" ("minä sinulle tätä tajoan! ")?

• näin on
        mathetes kirjoitti:

>>>Mitä on kun sanot; "tajoan" ("minä sinulle tätä tajoan! ")?

Ei kiitos, en huoli molotus-mongerrustasi, sillä sellainen ei ole Jumalasta!

• mathetes
        näin on kirjoitti:

Ei kiitos, en huoli molotus-mongerrustasi, sillä sellainen ei ole Jumalasta!

Kirjoitit:
        >>>Ei kiitos, en huoli molotus-mongerrustasi, sillä sellainen ei ole Jumalasta!

• Alpo Ahola
        Varoitus.... kirjoitti:

Olet pelkuri ja puskasta huutaja. Jumala sanoi Aatamille, että (tuu sieltä puskasta pois) "Aadam, missä olet". Sano asiasi omalla nimelläsi. Nyt raukka, pyhityskristillinen omien tekojesi rassukka, viestisi menee aivan hukkaan, harakoille pieksät suutasi. Kaikenlaisia pelkureita näillä palstoilla riekkuu. Voisitko selittää sanomasi ja näyttää toteen valeesi. Ennen kuin siinä on yhtään mitään todistusvoimaa, niin se kaikki on ensinnäkin tapahduttava julkisesti, omalla nimellä.

Minulla ei ole katolilaisen kirkon pyhityskristillistä oppia, joka sitä vastoin on kaikilla oman ratkaisun tekevillä karismaattisilla pyhityskristityillä, jotka sitten sinetöivät tekonsa ottamalla Johanneksen parannuksen kasteen. No sitten eivät ole huomaavinaan lainkaan, ettei Johanneksen parannuksen kaste ollut enää apostolisena aikana voimassa, kun Jeesus asetti armoon perustuvan universaalisen kasteen lähetyskäskyssään silloin, kun nousi taivaaseen.

Siispä mikä onkaan se kaiken vanhurskauden täyttäminen, oma uskon ratkaisusi ja itsesi antaminen Jeesukselle. Mikä onkaan se virheetön pyhityksesi ja täydellinen antautuminen Herran käyttöön. Ettei vaan se oikeassa olemisesi olisi pelkkää huultesi höpinää ja perätöntä itsesi korostusta. No sen te ainakin kiellätte, että ihminen on todellisesti syntiturmeltunut (Joh.3:6) ja pelastus on yksin Jumalan teko (Joh.3:16), kuten uskokin (Joh.6:29). Pitikös kaikkien uudestisyntyä, että pelastuisi (Joh.3:5), ja onko muuten joku otollinen ilman uskoa (Hepr.11:6), sitten miten olikaan se lasten uskon esimerkillisyys (Mark.10:15).

• Alpo Ahola
        Varoitus... kirjoitti:

Ei se ole pelkuruutta vaan varovaisuutta, teidänlaisten häiriköinnin minimointia! :)

Pelkurit eivät kulje tietä pitkin, vaan lymyävät puskissa. Puskista he huutelevat pilkkojaan ja luulevat sen tekevänsä jumalansa palvelemiseksi. Heidän jumalansa ei ole Jumala, vaan heidän jumalansa on oman erinomaisuutensa röyhistely.

• gf,.ojhg
        eepu* kirjoitti:

mathetes, sinun PETOLLISUUTESI ja sinun epäraamatullinen ihmiskäskyoppisi on paljastunut!

Sillä;
        Matt. 28:19 on IHMISKÄSKY - ASETUS!
        Jumala sanoo: ”TURHAAN he palvelevat Minua opettaen oppeja, jotka ovat IHMISKÄSKYJÄ.'" (Ks.Matt.15:7)
        -- Jumala Ei ole asettanut kolmeen arvoasemaan kastetta/harhaoppi, se on IHMISKÄSKY!

Jumala sanoo: "HUUDA täyttä kurkkua, älä säästä, KOROTA äänesi niinkuin pasuna, ilmoita minun kansalleni heidän rikoksensa ja Jaakobin huoneelle heidän syntinsä." (Jes.58:1)

*
        Johanneksen kaste tapahtui Vapahtajan Nimeen!
        --- Johannes ja Vapahtaja KASTOIVAT rinnan samaan aikaan SAMAAN uskonmukaiseen upotuskasteeseen, jos ne olisivat olleet erilaisia olisi siitä maininta Raamatussa!

--- Opetuslapset/Apostolit olivat kastetut Johanneksen kasteella, ja siihen kuului LUPAUS PYHÄSTÄ HENGESTÄ!!!
        Vapahtaja itse TODISTAA Johanneksen kasteesta;
        "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen LUPAUKSEN täyttymystä, jonka te olette minulta kuulleet. Koska Johannes kastoi teidät vedellä, niin myös teidät tuosta uskon kasteesta kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen." (Apt.1:4,5; Joh.7:37-39)

*
        Johanneksen (Apt.2:38; Matt.21:25) kaste oli Taivaasta - Jumalalta, niin kuin Sapattikin, kun taas Jumalan pilkkaa ovat; vauvavalelu kasteena ja kastaminen kolmeen arvoasemaan ja sunnuntaisapatti, ja tämä sana "KIRKKO", se on paavin/katolisenkirkon hapatusta/salaisuutta, kreikaksi; kyriekee, kyriakon, Kyriakee, = SUNNUNTAI, ja iankaikkinen kidutusoppi, ne ovat ihmisestä - paavilta/katoliselta kirkolta - Ei Jumalasta, ketä/kumpaa sinä tottelet - eli haluatko pelastua vai olla harhaopissasi ja mennä kadotukseen?

Jumala sanoo: "Lähtekää siitä ULOS, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa, sillä hänen syntinsä ulottuvat taivaaseen asti, ja Jumala on muistanut hänen rikoksensa."
        UUDISTUKAA/PUHDISTUKAA kaikesta laittomuudesta, kaikesta katolisenkirkon hapatuksesta!

Sillä; Oikea Kristillinen/Messiaaninen Sapattiyhteisö on; εκκλησια [ekklesia] = "ULOSKUTSUTTU" – SEURAKUNTA yhteisö! -- Jätä siis kirkko – sunnuntaiyhteisö/rakennus, vauvavalelu kasteena, kolmeen arvoasemaan kastaminen, Sapatin polkeminen, iankaikkinen kidutusoppi, ja anna pelastaa itsesi oikeaan (Apt.2:38) kasteeseen!
        *
        -- Ystäväiseni; ÄLKÄÄ siis enää kieltäkö itseltänne älkääkä muiltakaan ottamasta sitä Oikeata (Apt.2:38) uskonmukaista upotuskastetta Vapahtajamme Nimeen so. JAHSHUAN MESSIAAN NIMEEN, (ei kolmeen arvoasemaan), sillä KRISTUS KUOLI PUOLESTAMME, ei Isä Jumala eikä Pyhä Henki!!!
        -- Niinpä; TAHALLINEN USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN HYLKÄÄMINEN johtaa HENGELLISEEN SOKEUTEEN UUDISTAMATTOMUUTEEN ja siten PYHITYKSEN ja PELASTUKSEN MENETTÄMISEEN!!!

.. AINOANA, joka kastaa uskonmukaisesti Suomessa itseni lisäksi löytynee adventtiseurakunnasta sopimuksen mukaan! Katso lähin seurakunta:
        http://www.adventtikirkko.fi/seurakunnat/
        *
        ♥ MARANATA! ♥

Kirjoitit:
        "
        .. AINOANA, joka kastaa uskonmukaisesti Suomessa itseni lisäksi löytynee adventtiseurakunnasta sopimuksen mukaan! Katso lähin seurakunta:"

Uskonmukainen kaste on Jumalan ja Jeesuksen sekä Pyhn Hengen pilkkaamista!
        Uskovaisten usko ei ole Jumalllisuuden tietoutta vaan omia uskovaisia taqppaneen rikollisen herraa epäjumalana uskominen! Ellet usko niin testaa ja kävele järjen yli veden päällä!

Jumalan Valtakunnassa ei uskota!
        Jeesuskaan ei ollut uskossa!
        Usko tarkoittaa sitä, että uskoo jumalalaksi epäjumalaa.
        Usko on Jumalan ja Jeesuksen sekä Pyhän Hengen kieltämistä ja esim. kirkollisissa rituaaleissa Heidän pilkkaamista.
        Tuon tietävät kaikki jotka sielullisesti tuntevat Heidät!
        1Joh. 2:4
        Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.

• eepu*
        mathetes kirjoitti:

Kirjoitit:
        >>>Itse sinä muita olet ohjaamassa, mutta itse et halua tulla ohjatuksi Oikeaan?

”Rakentaja/Korjaaja KRISTUS” ei ole saanut sijaa syntyä ”majatalossasi”, sillä…

"Koko päivän minä olen ojentanut käsiäni tottelematonta ja uppiniskaista kansaa kohden."
        Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.' ”

Itse sinä mathetes olet muka muita ohjaamassa, mutta itse et halua tulla ohjatuksi Oikeaan pois katolisuuden harhaopeista? -- Käsittämätöntä kaksinaamaisuutta vikurointia sinulta! Sinäkö ihan valitsen keneltä otat Totuuden vastaan, sekö on sinusta kristillistä?

”Veljeni, älköön teidän uskonne meidän kirkastettuun Herraamme, Jeesukseen Kristukseen, olko sellainen, joka katsoo henkilöön.” (Jaakobin kirje: 2:1)
        ”Niinpä, veljet, minun ei käynyt puhuminen teille niinkuin HENGELLISILLE, vaan niinkuin LIHALLISILLE, niinkuin PIENILLE LAPSILLE Kristuksessa. MAITOA minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä; OLETTEHAN vielä LIHALLISIA. Sillä kun keskuudessanne on KATEUTTA ja RIITAA, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin?
        Kun toinen sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", ja toinen: "Minä olen Apolloksen", ettekö silloin ole niinkuin ihmiset ainakin? Mikä Apollos sitten on? Ja mikä Paavali on? Palvelijoita, joiden kautta te olette tulleet uskoviksi, palvelijoita sen kykynsä mukaan, minkä Herra on heille kullekin antanut.” (1.Korinttolaiskirje:3:1-5)

mathetes kirjoitti:
        Kyllä minä mielelläni otan oikeata oppia ja ohjausta vastaan, mutta en todellakaan sinun ohjaustasi!”

eepu:
        Onko Jumala oikein sen sinulle ilmoittanut, että sinun tulee näin toimia kohdallani?-- minä arvelisin sen pikemminkin johtuvan sinun itsekkyydestäsi kääntymättömyydestäsi/lihallisuudestasi ja olevan tuon alakerran herran sielunvihollisen hommia, eli tuokin töksäyksesi oli sitä?!
        Kai sinä sitten osaat itseäsi puolustaa siinä Suuressa Oikeuden käynnissä, ja sanoa miksi et kuunnellut eepun kautta Totuutta, sanotko siis Jumalalle, että kun se sattui tulemaan sellaiselta julistajalta, joka ei ollut yhtä sinun epäraamatullisen oppisi kanssa, niin sinä et ottanut sitä vastaan? Luuletko että menee läpi? Epäilen!

Ja jotta tietäisit, niin muistuttaisin sinua: ”Mutta kun tulette kaupunkiin, jossa teitä ei oteta vastaan, niin menkää sen kaduille ja sanokaa:
        'Tomunkin, joka teidän kaupungistanne on jalkoihimme tarttunut, me pudistamme teille takaisin; mutta se tietäkää, että Jumalan valtakunta on tullut lähelle.' Minä sanon teille: Sodoman on oleva sinä päivänä helpompi kuin sen kaupungin (sen ihmisen).” (Ks.Luuk.10:10-12)

• eepu*
        eepu* kirjoitti:

”Rakentaja/Korjaaja KRISTUS” ei ole saanut sijaa syntyä ”majatalossasi”, sillä…

"Koko päivän minä olen ojentanut käsiäni tottelematonta ja uppiniskaista kansaa kohden."
        Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.' ”

Itse sinä mathetes olet muka muita ohjaamassa, mutta itse et halua tulla ohjatuksi Oikeaan pois katolisuuden harhaopeista? -- Käsittämätöntä kaksinaamaisuutta vikurointia sinulta! Sinäkö ihan valitsen keneltä otat Totuuden vastaan, sekö on sinusta kristillistä?

”Veljeni, älköön teidän uskonne meidän kirkastettuun Herraamme, Jeesukseen Kristukseen, olko sellainen, joka katsoo henkilöön.” (Jaakobin kirje: 2:1)
        ”Niinpä, veljet, minun ei käynyt puhuminen teille niinkuin HENGELLISILLE, vaan niinkuin LIHALLISILLE, niinkuin PIENILLE LAPSILLE Kristuksessa. MAITOA minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä; OLETTEHAN vielä LIHALLISIA. Sillä kun keskuudessanne on KATEUTTA ja RIITAA, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin?
        Kun toinen sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", ja toinen: "Minä olen Apolloksen", ettekö silloin ole niinkuin ihmiset ainakin? Mikä Apollos sitten on? Ja mikä Paavali on? Palvelijoita, joiden kautta te olette tulleet uskoviksi, palvelijoita sen kykynsä mukaan, minkä Herra on heille kullekin antanut.” (1.Korinttolaiskirje:3:1-5)

mathetes kirjoitti:
        Kyllä minä mielelläni otan oikeata oppia ja ohjausta vastaan, mutta en todellakaan sinun ohjaustasi!”

eepu:
        Onko Jumala oikein sen sinulle ilmoittanut, että sinun tulee näin toimia kohdallani?-- minä arvelisin sen pikemminkin johtuvan sinun itsekkyydestäsi kääntymättömyydestäsi/lihallisuudestasi ja olevan tuon alakerran herran sielunvihollisen hommia, eli tuokin töksäyksesi oli sitä?!
        Kai sinä sitten osaat itseäsi puolustaa siinä Suuressa Oikeuden käynnissä, ja sanoa miksi et kuunnellut eepun kautta Totuutta, sanotko siis Jumalalle, että kun se sattui tulemaan sellaiselta julistajalta, joka ei ollut yhtä sinun epäraamatullisen oppisi kanssa, niin sinä et ottanut sitä vastaan? Luuletko että menee läpi? Epäilen!

Ja jotta tietäisit, niin muistuttaisin sinua: ”Mutta kun tulette kaupunkiin, jossa teitä ei oteta vastaan, niin menkää sen kaduille ja sanokaa:
        'Tomunkin, joka teidän kaupungistanne on jalkoihimme tarttunut, me pudistamme teille takaisin; mutta se tietäkää, että Jumalan valtakunta on tullut lähelle.' Minä sanon teille: Sodoman on oleva sinä päivänä helpompi kuin sen kaupungin (sen ihmisen).” (Ks.Luuk.10:10-12)

Osa II.
        ”Niinpä, veljet, minun ei käynyt puhuminen teille niinkuin HENGELLISILLE, vaan niinkuin LIHALLISILLE, niinkuin PIENILLE LAPSILLE Kristuksessa. MAITOA minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä; OLETTEHAN vielä LIHALLISIA. Sillä kun keskuudessanne on KATEUTTA ja RIITAA, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin?"

mathetes kirjoitti:
        ”Ota muuten rauhallisemmin eepu, sydän ei tykkää liiallisesta reuhtomisesta,”

eepu:
        Puhut varmaan ihan omasta kokemuksesta? …:( ..., -- No, minulla ei ole sellaisia ongelmia!

mathetes kirjoitti:
        ”ja anna kuule elämäsi Jeesukselle, niin saat kokea rauhan sielullesi, se kuule tekee sinulle oikein hyvää usko pois! Siunausta ja Kristusvaloa elämääsi! Jeesus sinulle runsaasti sanaansa valaiskoon!”

eepu:
        Koska olet mathetes ajatellut antaa itsesi Vapahtajalle? … mitä eikö se ole sinulla tullut mieleesikään?
        … mathetes se on kyllä muita ohjaamassa hanakasti – mutta ikävä kyllä sillä epäraamatullisella jämähtäneellä opillaan, hän kun ei halua enää uudistua Totuuteen, … ja sehän se on se sielunvihollisen ns. toinen taktiikka, se että; jämähdetään paikalleen ja unohdetaan täysin se meidän itsemme täyttäminen/tarkkaaminen, uskonpuhdistus, Raamatun Totuuden etsiminen – uudistuminen/pyhittyminen!
        - ja näin mathetes on unohtanut täysin oman tonttinsa, itsensä?! Ja joka loppuen lopuksi paljastuukin matheteksen täksi; NÖYRTYMÄTTÖMYYDEKSI, ihmisylpeydeksi, omahyväisyydeksi, epäystävällisyydeksi, rakkaudettomuudeksi, jne., jne., Eli ”Rakentaja/Korjaaja KRISTUS” ei ole saanut sijaa syntyä siinä ”majatalossa”, hänessä, ….
        *
        Sillä; Oikea kastaminen tapahtuu Vapahtajan JAHSHUAN MESSIAAN Nimeen ja Oikea Kristillinen/Messiaaninen Sapattiyhteisö on; εκκλησια [ekklesia] = "ULOSKUTSUTTU" – SEURAKUNTA yhteisö!
        -- Jätä siis katolisen kirkon harhaopit ja kirkko joka on yhtä kuin – sunnuntaiyhteisö/rakennus, jättäkää vauvavalelu kasteena, kolmeen arvoasemaan kastaminen, Sapatin polkeminen, iankaikkinen kidutusoppi, ja anna pelastaa itsesi oikeaan (Apt.2:38) kasteeseen!
        -- Sillä; Johanneksen (Apt.2:38; Matt.21:25) kaste oli Taivaasta - Jumalalta, niin kuin Sapattikin, kun taas Jumalan pilkkaa ovat; vauvavalelu kasteena ja kastaminen kolmeen arvoasemaan, Oikean Sapatin polkeminen ja sunnuntaisapatin asettaminen sen tilalle,
        ja tämä sana "KIRKKO", se on paavin/katolisenkirkon hapatusta/salaisuutta, kreikaksi; kyriekee, kyriakon, Kyriakee, = SUNNUNTAI, ja iankaikkinen kidutusoppi, ne ovat ihmisestä - paavilta/katoliselta kirkolta - Ei Jumalasta, ketä/kumpaa sinä tottelet - eli haluatko pelastua vai olla harhaopissasi ja mennä kadotukseen?
        *
        *
        Katso: KASTEENSANOMA USKOVALLE; "ETTÄ LAIN VANHURSKAUS TÄYTETTÄISIIN MEISSÄ"!
        http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=11&sid=a1a7ae9455130a35a157edc67bc93490
        http://www.adventist.fi/seurakunnat
        *
        ♥ MARANATA! ♥

• eepu*
        Alpo Ahola kirjoitti:

Pelkurit eivät kulje tietä pitkin, vaan lymyävät puskissa. Puskista he huutelevat pilkkojaan ja luulevat sen tekevänsä jumalansa palvelemiseksi. Heidän jumalansa ei ole Jumala, vaan heidän jumalansa on oman erinomaisuutensa röyhistely.

Pilkkoja ei ole Alpo sinulle huudeltu kuin TOTUUKSIA, joita sinä et siedä!
        Sinä Alpo Ahola, terence ja kumppanit niin kuin matheteskin, te olet jämähtäneet epäraamatullisuuteenne, ja sehän se on se sielunvihollisen ns. toinen taktiikka, se että; jämähdetään paikalleen ja unohdetaan täysin se meidän itsemme täyttäminen/tarkkaaminen, uskonpuhdistus, Raamatun Totuuden etsiminen – uudistuminen/pyhittyminen, ja joka loppuen lopuksi paljastuukin teidän täksi; NÖYRTYMÄTTÖMYYDEKSI, ihmisylpeydeksi, omahyväisyydeksi, epäystävällisyydeksi, rakkaudettomuudeksi, jne., jne., Eli ”Rakentaja/Korjaaja KRISTUS” ei ole saanut sijaa syntyä siinä teidän ”majatalossa”, ….
        http://www.youtube.com/watch?v=WRCOd2NgOws

Ja toiseksi miksi kukaan tahallisesti vaarantaisin Jumalan antamaa tehtävää, joka on kesken (ja kun muita ei näy sen tekijäksi), sehän se olisikin suurta itsekkyyttä antaa viholliselle periksi (mm. yhteistietoja) ja päästää ne seurakuntaan hyppimään seinille ja riehumaan ja syyttelemään siellä olevia seurakuntalaisia, --

Sillä; Oikea kastaminen tapahtuu Vapahtajan JAHSHUAN MESSIAAN Nimeen ja Oikea Kristillinen/Messiaaninen Sapattiyhteisö on; εκκλησια [ekklesia] = "ULOSKUTSUTTU" – SEURAKUNTA yhteisö!
        -- Jätä siis katolisen kirkon harhaopit ja kirkko joka on yhtä kuin – sunnuntaiyhteisö/rakennus, jättäkää vauvavalelu kasteena, kolmeen arvoasemaan kastaminen, Sapatin polkeminen, iankaikkinen kidutusoppi, ja anna pelastaa itsesi oikeaan (Apt.2:38) kasteeseen!
        -- Sillä; Johanneksen (Apt.2:38; Matt.21:25) kaste oli Taivaasta - Jumalalta, niin kuin Sapattikin, kun taas Jumalan pilkkaa ovat; vauvavalelu kasteena ja kastaminen kolmeen arvoasemaan, Oikean Sapatin polkeminen ja sunnuntaisapatin asettaminen sen tilalle,
        ja tämä sana "KIRKKO", se on paavin/katolisenkirkon hapatusta/salaisuutta, kreikaksi; kyriekee, kyriakon, Kyriakee, = SUNNUNTAI, ja iankaikkinen kidutusoppi, ne ovat ihmisestä - paavilta/katoliselta kirkolta - Ei Jumalasta, ketä/kumpaa sinä tottelet - eli haluatko pelastua vai olla harhaopissasi ja mennä kadotukseen?
        *
        *
        Katso: KASTEENSANOMA USKOVALLE; "ETTÄ LAIN VANHURSKAUS TÄYTETTÄISIIN MEISSÄ"!
        http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=11&sid=a1a7ae9455130a35a157edc67bc93490
        *
        ♥ MARANATA! ♥

• eepu*
        mathetes kirjoitti:

Kirjoitit:

Olet Roomalaiskatolisen kirkon hapattama seko paikalleen jämähtänyt uskovainen, joka ei enää ymmärrä parannuksen/pyhityksen/uskonpuhdistuksen tarvetta itsessään?!!

Herää, sillä tuo kolmeen arvoasemaan kastaminen se on katolisen kirkon HARHAOPPI, katso:
        Matt.28:19 jakeen sanojen ongelmallisuus ja Apt.2:38 oikeudellisuus;
        http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=22

Eikä Jumalan Lakia ole kumottu, vaan Kristus tuli näyttämään ja täyttään ja yhdistämään ihmisen ja Lain yhdeksi luomukseksi itsessään!

"Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä PANEN LAKINI heidän MIELEENSÄ, ja KIRJOITAN ne heidän SYDÄMIINSÄ, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        "Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä PANEN LAKINI heidän SYDÄMIINSÄja KIRJOITAN ne heidän MIELEENSÄ";" (Heb.8:10; 10:16)

PELASTUSKASTEENSANOMA USKOVALLE; "ETTÄ LAIN VANHURSKAUS TÄYTETTÄISIIN MEISSÄ"!
        .. AINOANA, joka kastaa uskonmukaisesti Vapahtajan Nimeen Suomessa itseni lisäksi löytynee adventtiseurakunnasta sopimuksen mukaan! Katso lähin seurakunta:

*
        Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille
        minulle niin Rakkaassa
        Voittoisassa ja Voimallisessa
        JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
        י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
        *
        Mutta Objektiivisesti luettuna RAAMATTU tuntee vain tämän YHDEN Oikean Kasteen; JOHANNEKSEN USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN (Yhteen Nimeen) VAPAHTAJAN NIMEEN!!! Katso; Apt.2:38; 4:12; 8:35,36,37,38! Muu on väärennöstä!!
        -- RAAMATUN ILMOITTAMA USKON MUKAINEN UPOTUSKASTA tulee suorittaa siis VAPAHTAJAMME ja HERRAMME (yhteen) NIMEEN, [ joka on JAHSHUA MESSIAS (ei siis kolmeen arvoasemaan)], sillä KRISTUS KUOLI PUOLESTAMME, ei Isä Jumala eikä Pyhä Henki!!!
        *
        Johanneksen (Apt.2:38; Matt.21:25) kaste oli Taivaasta - Jumalalta, niin kuin Sapattikin, kun taas Jumalan pilkkaa ovat; vauvavalelu kasteena ja kastaminen kolmeen arvoasemaan ja sunnuntaisapatti, iankaikkinen kidutusoppi ne ovat ihmisestä - paavilta/katoliselta kirkolta - Ei Jumalasta, ketä/kumpaa sinä tottelet - eli haluatko pelastua vai olla harhaopissasi ja mennä kadotukseen?
        *
        ♥ MARANATA! ♥

• eepu*
        mathetes kirjoitti:

Kirjoitit:

Herää, sillä tuo kolmeen arvoasemaan kastaminen se on katolisen kirkon HARHAOPPI, mathetes, sinä olet Roomalaiskatolisen kirkon hapattama seko paikalleen jämähtänyt uskovainen, joka ei enää ymmärrä parannuksen/pyhityksen/uskonpuhdistuksen tarvetta itsessään?!!

Herää, sillä tuo kolmeen arvoasemaan kastaminen se on katolisen kirkon HARHAOPPI, katso:

*
        Objektiivisesti luettuna RAAMATTU tuntee vain tämän YHDEN Oikean Kasteen; JOHANNEKSEN USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN (Yhteen Nimeen) VAPAHTAJAN NIMEEN!!! Katso; Apt.2:38; 4:12; 8:35,36,37,38! Muu on väärennöstä!!
        -- RAAMATUN ILMOITTAMA USKON MUKAINEN UPOTUSKASTA (joka suoritetaan ainoastaan uskoon tulleelle) tulee suorittaa siis VAPAHTAJAMME ja HERRAMME (yhteen) NIMEEN, joka on JAHSHUA MESSIAS (ei siis katolisen kirkon väärennökseen; kolmeen arvoasemaan), sillä KRISTUS KUOLI PUOLESTAMME, ei Isä Jumala eikä Pyhä Henki!!!

Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;” (Heb. 12:14)
        Ilman Pyhää Henkeä te ette voi pyhittyä/pelastua! Sillä; ”LIHAN MIELI on VIHOLLISUUS Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan LAIN alle,” …. ”mutta niillä, jotka elävät HENGEN mukaan, on HENGEN MIELI.” – ja sellainen alistuu Jumalan Lain alle!
        *
        Johanneksen (Apt.2:38; Matt.21:25) kaste oli Taivaasta - Jumalalta, niin kuin Sapattikin, kun taas Jumalan pilkkaa ovat; vauvavalelu kasteena ja kastaminen kolmeen arvoasemaan ja sunnuntaisapatti, iankaikkinen kidutusoppi ne ovat ihmisestä - paavilta/katoliselta kirkolta - Ei Jumalasta, ketä/kumpaa sinä tottelet - eli haluatko pelastua vai olla harhaopissasi ja mennä kadotukseen?

*
        minulle niin Rakkaassa
        Voittoisassa ja Voimallisessa י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
        *
        ♥ MARANATA! ♥

• eepu*
        eepu* kirjoitti:

Herää, sillä tuo kolmeen arvoasemaan kastaminen se on katolisen kirkon HARHAOPPI, mathetes, sinä olet Roomalaiskatolisen kirkon hapattama seko paikalleen jämähtänyt uskovainen, joka ei enää ymmärrä parannuksen/pyhityksen/uskonpuhdistuksen tarvetta itsessään?!!

*
        Objektiivisesti luettuna RAAMATTU tuntee vain tämän YHDEN Oikean Kasteen; JOHANNEKSEN USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN (Yhteen Nimeen) VAPAHTAJAN NIMEEN!!! Katso; Apt.2:38; 4:12; 8:35,36,37,38! Muu on väärennöstä!!
        -- RAAMATUN ILMOITTAMA USKON MUKAINEN UPOTUSKASTA (joka suoritetaan ainoastaan uskoon tulleelle) tulee suorittaa siis VAPAHTAJAMME ja HERRAMME (yhteen) NIMEEN, joka on JAHSHUA MESSIAS (ei siis katolisen kirkon väärennökseen; kolmeen arvoasemaan), sillä KRISTUS KUOLI PUOLESTAMME, ei Isä Jumala eikä Pyhä Henki!!!

Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;” (Heb. 12:14)
        Ilman Pyhää Henkeä te ette voi pyhittyä/pelastua! Sillä; ”LIHAN MIELI on VIHOLLISUUS Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan LAIN alle,” …. ”mutta niillä, jotka elävät HENGEN mukaan, on HENGEN MIELI.” – ja sellainen alistuu Jumalan Lain alle!
        *

*
        minulle niin Rakkaassa

eepu
        *
        ♥ MARANATA! ♥

"Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne." Sillä;

”Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi, hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
        niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän, mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.” (Room.2:5-8)
        ”Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen, että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.” (2.Tess.2:11,12)

"Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne."
        Sillä "Jumala on herättänyt ja korottanut Kristuksen ja hän on Isältä saanut Pyhän Hengen lupauksen, ja nyt jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu: Tehkää siis parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen Lahjan."
        *
        ♥ MARANATA! ♥

• Totuus esiin

Hyvä avaus keskusteluun tälläkin palstalla olevien katolisen kirkon kätyrien mädännäisyydestä!

Kiitos!

• Samaa mieltä olen

Olen samaa mieltä "rötössudet rautoihin", kiinni harhaopeistaan - pois lammastarhoista lampaita ahdistelemasta harhaopeillaan!

• eepu*

mathetes miksi et kulje totuudessa, vaan olet paatunut (monessa asiassa) roomalaiskatolisen kirkon harhaoppiin: sillä he laativat tämän kyseisen Matt.28:19 väärennöksen, tämä kolmeen arvoasemaan (Isä, Poika, Pyhä Henki) kastaminen ei ole Vapahtajan sanaa, sitä ei tue Raamatun kokonaisilmoituskaan, joten otapa sinäkin asiasta selvää ja tee parannus,
      katso: "Matt.28:19 jakeen sanojen ongelmallisuus ja Apt.2:38 oikeudellisuus";

Todisteet puhuvat Kristus/Messiaan Nimeen kastamisen puolesta selvin numeroin; katso ja tunnusta tämä asia: Apt.2:38; 4:12; 8:16; 10:48; 19:5; Gal.3:27 jne.. Eli Apostolisentavan mukaan uskova on aina upotuskastettu Vapahtajan Nimeen! -- Asialle/opille pitää siis olla kahden tai kolmen Raamatunkohdan vahvistus, että se olisi PÄTEVÄ. Sellaista vahvistusta ei löydy ko. Matt.28:19 –asialle!
      Raamattu puhuu selvin numeroin Vapahtajan Nimeen kastamisen puolesta; katso ja tunnusta tämä tosiasia: Apt.2:38; 4:12; 8:16; 10:48; 19:5; Gal.3:27 jne.. sillä ei ole taivaan alla MUUTA NIMEÄ ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."

*
      Samoin roomalaiskatolisen kirkon hapatusta on tämä sana "KIRKKO", se on paavin/katolisenkirkon hapatusta/salaisuutta, kreikaksi; kyriekee, kyriakon, Kyriakee, = SUNNUNTAI, ja näin viittaa itseensä, jolla on ns. ”ylin valta yli kirkkojen”.
      .. siinä on se sama ajatus rikkoa Jumalan Käskyä ja on siten PEDON MERKKI/KUVA, sillä mm. luterilaiset viettävät epäraamatullista sunnuntaita lepopäivänään ja käyvät sunnuntaina ”SUNNUNTAI” nimiseen rakennukseen?!

Samoin tekevät ne, joilla on kirkko -sana nimessään käyvät sunnuntaihuoneeseen/rakennukseen!

Raamattu sanoo siitä vallasta: ”se pyrkii muuttamaan AJAT ja LAIN,” ”Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan MERKIN oikeaan käteensä tai otsaansa,”! (Dan.7:25; Ilm.13:16) ja näin muuttamaan ”Sapattilain-ajan” - sunnuntaille!
      Jumala sanoo sellaisesta opista/kirkosta:
      "Lähtekää siitä ULOS, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa, sillä hänen syntinsä ulottuvat taivaaseen asti, ja Jumala on muistanut hänen rikoksensa."

Mutta; Oikea Kristillinen/Messiaaninen Sapattiyhteisö on; εκκλησια [ekklesia] = "ULOSKUTSUTTU" – SEURAKUNTA yhteisö! -- Jätä siis kirkko – sunnuntaiyhteisö/rakennus!
      *
      Johanneksen (Apt.2:38; Matt.21:25) kaste oli Taivaasta - Jumalalta, niin kuin Sapattikin, kun taas Jumalan pilkkaa ovat; vauvavalelu kasteena ja kastaminen kolmeen arvoasemaan, Sapatin polkeminen ja sunnuntaisapatin asettaminen sen tilalle, iankaikkinen kidutusoppi, ne ovat ihmisestä - paavilta/katoliselta kirkolta - Ei Jumalasta, ketä/kumpaa sinä tottelet - eli haluatko pelastua vai olla harhaopissasi ja mennä kadotukseen?
      *
      - "Nyt on viimeinen aika." Herätkää!
      *
      ”Ja minä näin ikäänkuin lasisen meren, tulella sekoitetun, ja niiden, jotka olivat saaneet voiton pedosta ja sen kuvasta ja sen nimen luvusta, seisovan sillä lasisella merellä, ja heillä oli Jumalan kanteleet.” (Ilm.15:2)

♥ MARANATA! ♥

• eepu*

Vakaat totuutta hakevat ihmiset eroavat kirkoista ja helluntaisuudesta, koska he tulevat ymmärtämään ja tiedostamaan, että heidän oppinsa ei ole enää Raamatun - Apostolien opin mukaista – vaan se on ollut katolisenkirkon väärentämää oppia, jota heille on opetettu!

Luterilaiset veljet ja sisaret; "ANTAKAA PELASTAA ITSENNE tästä nurjasta sukupolvesta.” Sillä; ”Luterilainen kansankirkko .... (SALLII) sallii jäsentensä mennä [ Uskonmukaiselle (Apt.2:38) upotuskasteelle] ... kasteelle. Esimerkiksi helluntailaisia on kansankirkon jäseninä.” Sanoo Markku Särelän kirjassaan.

Katso lisää:
      KASTEENSANOMA USKOVALLE; "ETTÄ LAIN VANHURSKAUS TÄYTETTÄISIIN MEISSÄ"!
      http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=11
      *
      http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=22&sid=f3cc073b5acab227f2de9c52e32665f9
      *
      --- Johanneksen (Apt.2:38; Matt.21:25) kaste oli Taivaasta - Jumalalta, niin kuin Sapattikin, kun taas vauvavalelu ja kastaminen kolmeen arvoasemaan ja sunnuntaisapatti ne ovat ihmisestä - paavilta/katoliselta kirkolta - Ei Jumalasta, ketä/kumpaa sinä tottelet - eli haluatko siis pelastua?
      *
      ♥ MARANATA! ♥

• eepu*

Selitä mathetes mitä kirjoitit:
      "Mutta!!! Vaikka jos se olisikin synti, niin kaste ei poista syntiä, vaan uskon kautta Jeesuksen veren voimassa me voimme saada syntimme anteeksi! Uskon kauttakin vaikka synnit ovat anteeksisaadut, ei synti silti poistu minnekään, vaan ne seuraavat ihmistä edelleen, oli hän sitten uskova tai ei! Ihmisen on siis tietoisesti tuo pelastusasia otettava uskossa vastaan - (Joh 8:24), ei siis pelastuakseen missään ihmistekoisessa kasteessa, joka ei voi syntejä sovittaa, vaan pelastuakseen uskossa Jeesukseen, evankeliumin SANAN vastaanottamisen kautta, aivan kuten Raaamattu ilmoittaa sanassaan selkeästi! -(Room 10:17 Jaak 1:18 / 1Piet 1:23)!"

*
      eepu:
      Luepa siis uudestaan Raamattua avoimin silmin (Apt.2:38) Roomalaisten 6.Luku; "SYNNIN ei tule teitä hallita"
      Roomalaiskirje:
      8:13 "Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä KUOLETATTE ruumiin teot, niin saatte elää."

”Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;” (Heb. 12:14)
      Ilman Pyhää Henkeä te ette voi pyhittyä/pelastua! Sillä; ”LIHAN MIELI on VIHOLLISUUS Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan LAIN alle,” …. ”mutta niillä, jotka elävät HENGEN mukaan, on HENGEN MIELI.” – ja sellainen alistuu Jumalan Lain alle ja hän elää silloin Lain hengen mukaisesti!

Katso lisää:
      http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=11&sid=b3e3020f4a367fbafe3ea8312ddfbed1
      *
      Vapahtaja sanoi opetuslapsilleen: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia Minusta kaikille luoduille, joka uskoo evankeliumin Minusta ja antaa kastaa itsensä, se pelastuu; mutta joka ei usko Minuun, se tuomitaan kadotukseen."
      "Tehkää siis parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan."
      Sillä; USKO, uskontunnustus on koko Evankeliumin vastaanottamisen ydin, Usko on PORTTI uskonmukaiselle (Apt.2:38) upotuskasteelle Yhteen Nimeen – JAHSHUAN MESSIAAN Nimeen!!!

minulle niin Rakkaassa
      JAHSHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä

eepu
      *
      Jk.: Johanneksen (Apt.2:38; Matt.21:25) kaste oli Taivaasta - Jumalalta, niin kuin Sapattikin, kun taas Jumalan pilkkaa ovat; vauvavalelu kasteena ja kastaminen kolmeen arvoasemaan, Sapatin polkeminen ja sunnuntaipäivän asettaminen sen sijaan.
      Ja tämä sana "KIRKKO", se on paavin/katolisenkirkon hapatusta/salaisuutta, kreikaksi; kyriekee, kyriakon, Kyriakee, = SUNNUNTAI, ja iankaikkinen kidutusoppi, ne ovat ihmisestä - paavilta/katoliselta kirkolta - Ei Jumalasta, ketä/kumpaa sinä tottelet - eli haluatko pelastua vai olla harhaopissasi ja mennä kadotukseen?

Sillä; Oikea Kristillinen/Messiaaninen Sapattiyhteisö on; εκκλησια [ekklesia] = "ULOSKUTSUTTU" – SEURAKUNTA yhteisö! -- Jätä siis kirkko – sunnuntaiyhteisö/rakennus!

- "Nyt on viimeinen aika." Herätkää!
      *
      ”Ja minä näin ikäänkuin lasisen meren, tulella sekoitetun, ja niiden, jotka olivat saaneet voiton pedosta ja sen kuvasta ja sen nimen luvusta, seisovan sillä lasisella merellä, ja heillä oli Jumalan kanteleet.” (Ilm.15:2)
      *
      Katso lisää:
      http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=2&sid=5b8d393ce41a879c5683b3e978ffb734
      *
      ♥ MARANATA! ♥

• eepu*

Niin että mitä tarkoitit?!

• Apt.2:38

mathetes miksi sinä olet edelleen kiinni tuossa katolilaisessa harhaopissa, eikö Totuus/pelastus todellakaan kiinnosta sinua? Sillä mitä tulee tuohon (Matt.28:19) katolisen kirkon VÄÄRENNÖKSEEN, niin tutustupa seuraavaan:
      -- RAAMATUN NEUVO; ei YHDEN todistajan nojalla vaan kahden tai useamman todistajan lausunto antaa asialle varmuuden/pätevyyden!
      Eli; Matt.28:19 on yksin vastaan - muu, sillä TODISTEET PUHUVAT Kristus/Messiaan Nimeen KASTAMISEN PUOLESTA selvin numeroin; katso ja tunnusta tämä TOSIASIA: Apt.2:38; 4:12; 8:16; 10:48; 19:5; Gal.3:27, ja Apostolit upotuskastoivat vain uskoon tulleet Vapahtajan Nimeen!

Lue lisää: Matt.28:19 jakeen sanojen ongelmallisuus ja Apt.2:38 oikeudellisuus;
      http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=22&sid=f3cc073b5acab227f2de9c52e32665f9

-- OBJEKTIIVISESTI luettuna RAAMATTU tuntee vain tämän YHDEN Oikean Kasteen; JOHANNEKSEN USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN (Yhteen Nimeen) VAPAHTAJAN NIMEEN!!! Katso; Apt.2:38; 4:12; 8:35,36,37,38! Muu on väärennöstä!!
      -- RAAMATUN ILMOITTAMA USKON MUKAINEN UPOTUSKASTA tulee suorittaa siis VAPAHTAJAMME ja HERRAMME (yhteen) NIMEEN, joka on JAHSHUA MESSIAS (ei katolisen kirkon väärennökseen kolmeen arvoasemaan), sillä MESSIAS VAPAHTAJA KUOLI PUOLESTAMME, ei Isä Jumala eikä Pyhä Henki!!!
      *
      http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=11&sid=02b5ddf97a8bafe21140dfda769e5e2e
      .. AINOANA, joka kastaa uskonmukaisesti Suomessa itseni lisäksi löytynee adventtiseurakunnasta sopimuksen mukaan! Katso lähin seurakunta: http://www.adventist.fi/seurakunnat

*
      minulle niin Rakkaassa

eepu
      *
      Jk.:
      --- Jos sinä siis edelleen TAHALLISESTI KIELTÄYDYT tästä Oikeasta "kasteesta(Apt.2:38)pyhityksestä", niin se merkitsee sinulle kadotustuomiota!

Sillä; JUMALA LÄHETTÄÄ PYHÄN HENGEN uskovaan, että LAIN VANHURSKAUS täytettäisiin meissä, ja että palvelisimme Jumalaa NYT HENGEN UUDESSA TILASSA emmekä kirjaimen vanhassa!
      Oikean upotuskasteen jälkeen tulee alkaa ihmisessä näkyä tämä parannuksen HEDELMÄ:
      "Mutta kun Hän tulee, TOTUUDEN HENKI, johdattaa Hän teidät KAIKKEEN TOTUUTEEN.” Sillä; ”Hänen VOITELUNSA (joka teissä vaikuttaa/on) OPETTAA teitä kaikessa"!(ks.Joh.16:13; 1.Joh.2:27)
      ... ja niin me alamme uudistua/muuttua Jumalan kuvan kaltaisuuteen, alamme parantua vääristä töistä, väärästä sunnuntai lepopäivästä, kaikesta pahasta, alamme ystävällistyä, jne.. tämä saa aikaan TOTTELEVAISUUS Pyhän Hengen äänelle, se saa meidät uudistumaan, se on pyhitystä meissä!
      ... ja niin Hän, Pyhä Henki, johtaa kaikkeen Totuuteen, ja sanoo; ".. SAPATTINI MINÄ annoin heille, olemaan MERKKINÄ MINUN ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että MINÄ olen HERRA, joka pyhitän heidät.
      " .. pyhittäkää MINUN SAPATTINI; ne olkoot merkkinä välillämme, MINUN ja teidän, että tulisitte tietämään, että MINÄ olen HERRA, teidän JUMALANNE." (ks. Hes.20.Luku)!
      *
      ♥ MARANATA! ♥

• eepu*

Joudun taas nuhtelemaan sinua mathetes,
      Katso:
      http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9306364/47282705

Tekekö mathetes/helluntailaiset LAIN mitättömäksi uskon kautta? :( ... "Pois se! Vaan me vahvistamme LAIN." (Room.3:31)

Sillä; ”LIHAN MIELI on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan LAIN alle,” …. ”mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.” – ja sellainen alistuu Jumalan Lain alle!

Paavalikin kehottaa kastettuja/Pyhällä Hengellä täytettyjä: "Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja PYHITYKSEEN, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;" (Heb. 12:14)
      Sillä tämän JUMALAN KUVAN PALAUTTAMINEN alkaa Oikean (Apt.2:38) kasteen ottamisella, niinpä TAHALLINEN USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN HYLKÄÄMINEN johtaa HENGELLISEEN SOKEUTEEN ja UUDISTAMATTOMUUTEEN, ja siten PYHITYKSEN ja PELASTUKSEN MENETTÄMISEEN!!!

--- Jos sinä siis edelleen TAHALLISESTI KIELTÄYDYT tästä Oikeasta "kasteesta(Apt.2:38)pyhityksestä", niin se merkitsee sinulle kadotustuomiota!

Sillä; JUMALA LÄHETTÄÄ PYHÄN HENGEN uskovaan, että LAIN VANHURSKAUS täytettäisiin meissä, ja että palvelisimme Jumalaa NYT HENGEN UUDESSA TILASSA emmekä kirjaimen vanhassa!
      Oikean upotuskasteen jälkeen tulee alkaa ihmisessä näkyä tämä parannuksen HEDELMÄ:
      "Mutta kun Hän tulee, TOTUUDEN HENKI, johdattaa Hän teidät KAIKKEEN TOTUUTEEN.” Sillä; ”Hänen VOITELUNSA (joka teissä vaikuttaa/on) OPETTAA teitä kaikessa"!(ks.Joh.16:13; 1.Joh.2:27)
      ... ja niin me alamme uudistua/muuttua Jumalan kuvan kaltaisuuteen, alamme parantua vääristä töistä, väärästä sunnuntai lepopäivästä, kaikesta pahasta, alamme ystävällistyä, jne.. tämä saa aikaan TOTTELEVAISUUS Pyhän Hengen äänelle, se saa meidät uudistumaan, se on pyhitystä meissä!
      ... ja niin Hän, Pyhä Henki, johtaa kaikkeen Totuuteen, ja sanoo; ".. SAPATTINI MINÄ annoin heille, olemaan MERKKINÄ MINUN ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että MINÄ olen HERRA, joka pyhitän heidät.
      " .. pyhittäkää MINUN SAPATTINI; ne olkoot merkkinä välillämme, MINUN ja teidän, että tulisitte tietämään, että MINÄ olen HERRA, teidän JUMALANNE." (ks. Hes.20.Luku)!
      *
      Katso lisää:
      http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=11&p=18&hilit=pyhitystä#p18

*
      minulle niin Rakkaassa

eepu
      *
      ♥ MARANATA! ♥

• eepu*

Sillä harhaoppia puhut/kirjoitat myös itsekin (niin kuin JEV238 ja luterilaiset kumppanit),

mathetes sinä (10.2.2011 13:06 http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9344893/48035464 ) kirjoitit:
      ”Jumala armosta uskon kautta ihminen pelastuu, (ei omien tekojen, kuten vasta kasteen kautta),

eepu:
      Tähän mennessä ihan Oikein, Hyvä!

Mutta sitten sinä mathetes jatkat kirjoitustasi:
      ”sillä usko on Jumalan lahja! - (Ef 2:8-9)!”

eepu:
      Nyt meni väärin, ymmärrä nyt kristittynä Raamattuun perehtyvänä ystävänä, ettei usko ole Jumalan lahja, sillä senhän Jumala niin mielellään kaikille soisi, jos niin olisi, eikä siinä silloin katsottaisi kenelle Hän sen antaisi – vaan kaikille Hän sen antaisi! Mutta siitä ei ole kysymys näissä (Ef 2:8,9) jakeissa, vaan;
      Jumalan LAHJA on -- ARMOSTA pelastuminen, uskossa Kristuksen kautta!
      Sillä; Usko, se on ihmisen oma kädenojennus uskossa Jumalan puoleen, -- uskossa Kristuksen kuolemaan meidän syntiemme puolesta, sillä Hänessä meillä on Lunastuksemme, Hän on Jumalan Karitsa joka pois ottaa maailman synnin!

Sillä sanoohan Raamattu selvästi:
      "Mutta ilman USKOA on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy USKOA, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä ETSIVÄT." (Heb.11:6)
      -- Antakaa siis USKOSSA Kristukseen pelastaa/kastaa (Apt.2:38) itsenne niin te saatte Pyhän Hengen Lahjan!

Vapahtaja sanoo; "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja USKOKAA EVANKELIUMI."( Mar.1:15
      "niin kuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän, että jokaisella, joka häneen USKOO, olisi iankaikkinen elämä." (Joh.3:14,15)

-- USKO/LUOTTAMUS on siis koko Evankeliumin vastaanottamisen ydin, se on ihmisen oma ojennettu käsi Kristukseen - Jumalan puoleen!

Eli; kyseinen jae oikein ymmärrettynä kuuluu: ”Sillä ARMOSTA te olette pelastetut (mutta) uskon kautta (Kristukseen, jokainen joka uskoo pelastuu), ette itsenne (ette hyvienkään tekojen) kautta – ARMO (eli SOVITUS, joka tulee Kristuksen kautta), se on Jumalan LAHJA"! (Efe.2:8,9)

*
      minulle niin Rakkaassa

eepu
      *
      --- Johanneksen (Apt.2:38; Matt.21:25) kaste oli Taivaasta - Jumalalta, niin kuin Sapattikin, kun taas Jumalan pilkkaa ovat; vauvavalelu kasteena ja kastaminen kolmeen arvoasemaan ja sunnuntaisapatti, iankaikkinen kidutusoppi ne ovat ihmisestä - paavilta/katoliselta kirkolta - Ei Jumalasta, ketä/kumpaa sinä tottelet - eli haluatko pelastua vai olla harhaopissasi ja mennä kadotukseen?
      *
      ♥ MARANATA! ♥

• mathetes kirjoitti

mathetes (3.5.2011 17:47) kirjoitti:

eepu itsevalittu...

Kirjoitit:
      >>Sinä nimimerkki "Malakia" Olet väärässä niin kuin paatuneet mathetes ja JEV238,.....-- Usko on ihmisen oma ojennettu käsi Jumalan puoleen, siihen kuultuun kasteenevankeliumin sanaan/Kristukseen!

• eepu*

mathetes sinä kirjoitit:
        ” Kuule eepu, se on Jumalan "käsi" joka ojentui ihmisen puoleen hänen sielunsa pelastuksesi, eli Jumalan Sanan kautta Kristuksessa Jeesuksessa uskon perusteella! Sillä se on Jumalan armoa, että me uskomme (Ef 2:8-9), ei meidän ihmiskättemme omaa tekoa! Muista tämä niin sinunkin hyvin käy!”

eepu:
        Etkö millään opi ymmärtämään tätä asiaa;
        Toki se on ”Jumalan ojennettu käsi” tämä Evankeliumi ja että Jumala näin vetää meitä Evankeliumin Sanan kautta puoleensa – Pelastukseksemme, Eli Pelastus se on Yksin Jumalasta!
        --Mutta, ymmärrä, tämä -- USKO, jolla me siihen TARTUMME/VASTAANOTAMME sen, se on meistä itsestämme!
        Jumala luodessaan ihmisen antoi hänelle ajattelu-/päättelykyvyn! Sillä sanoohan Raamattu:
        "Valitkaa ketä te palvelette, Minä ole asettanut sinun eteesi Elämän ja kuolemantien, valitse siis Elämäntie"!
        "Minä otan tänä päivänä taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan, että minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Niin VALITSE siis ELÄMÄ, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte." (5.Moos.30:19)

"VALITSE" ketä palvelet, keneen luotat/uskot”, ja tämä valinta, se on edelleen voimassa!!!
        Valinta/usko/luottamus on siis ihmisen oma valinta!

USKO, se on siis ihmisen oma ojennettu käsi Kristukseen/Evankeliumiin! USKO, joka on yhtä kuin LUOTTAMUS JUMALAAN, se on ihmisen oma valinta! Jumala KUTSUU ihmistä Evankeliumin kautta Parannukseen ja ihminen itse valitsee lähteäkö/uskoako/luottaako vai ei!

Sillä; ”… ILMAN USKOA on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka JUMALAN TYKÖ TULEE, TÄYTYY USKOA, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.”
        ”Tämän kuultuaan Jeesus ihmetteli häntä, kääntyi ja sanoi kansalle, joka häntä seurasi: "Minä sanon teille: en ole Israelissakaan löytänyt näin SUURTA USKOA." (Heb.11:6: Luuk.7:9)
        ”Niin hän sanoi heille: "Oi, te YMMÄRTÄMÄTTÖMÄT ja hitaat sydämeltä USKOMAAN kaikkea sitä, minkä profeetat ovat puhuneet!” (Matt.15:16; Luuk.24:25)

Vapahtaja sanoo ihmiselle: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja USKOKAA EVANKELIUMI." (Mark. 1:15)

USKO on siis se ihmisen ojennettu käsi Jumalan LAHJAA kohti, joka on Kristuksessa meille annettu meidän uskomme jälkeen ja Jumala palkitsee uskovan - ei muita!!! Usko Ei ole annettu lahja, Usko on se ihmisen oma "käsi", jolla me tartumme Jumalan Lahjaan/Pelastukseen kuultuamme (Apt.2:38) kasteenevankeliumia!
        *
        ”Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille:
        "Miehet, veljet, MITÄ MEIDÄN PITÄÄ TEKEMÄN?"
        Vastaus on: USKOKAA Evankeliumi, "Tehkää PARANNUS ja OTTAKOON KUKIN TEISTÄ KASTEEN Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, NIIN TE SAATTE PYHÄN HENGEN LAHJAN.
        Jotka NYT OTTIVAT hänen sanansa VASTAAN, ne KASTETTIIN, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua." (Apt.2:37,38,41)
        *
        "Niin he sanoivat hänelle: "Mitä meidän pitää TEKEMÄN, että me Jumalan tekoja tekisimme?"
        Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalalle kelpaava TEKO, että te USKOTTE häneen, jonka Jumala on lähettänyt."
        He sanoivat hänelle: "Minkä tunnusteon sinä sitten teet, että me näkisimme sen ja USKOISIMME sinua? Minkä teon sinä teet? (Joh.6:28-30)

Siis; "alkuperäisessä käsikirjoituksesta" käy siis ilmi, että KYSEESSÄ On OBJEKTIIVINEN GENETIIVI ja että jae vastaa kysymykseen; "mitä meidän pitää TEHDÄ, että tekisimme Jumalalle ---- KELPAAVIA tekoja"

VASTAUS on siis tämä:
        -- "Se on JUMALALLE kelpaava teko, että te USKOTTE häneen, jonka JUMALA on lähettänyt."
        …. ELI; meidän TULEE siis USKOA VAPAHTAJAAN, se On se JUMALALLE KELPAAVA OJENNETTU KÄSI/TEKO!!!

Ymmärräpä siis mathetes (ja kumppanit) oikein tämä ”uskon/luottamuksen-kysymys”!

*-
        Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille :)
        minulle niin Rakkaassa
        י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
        *-
        Jk.: AINOANA, joka kastaa uskonmukaisesti Suomessa itseni lisäksi löytynee adventtiseurakunnasta sopimuksen mukaan! Katso lähin seurakuntamme: http://www.adventist.fi/seurakunnat
        -- Antakaa siis pelastaa/kastaa (Apt.2:38) itsenne niin te saatte Pyhän Hengen Lahjan!

Tulkaamme Yhdeksi Jumalan Seurakunnaksi!
        http://suomi24kristinuskomme.foorumit.fi/viewtopic.php?f=2&t=2&sid=cef631871e0a84f8e9ef92631c4110c5
        Sinä ULOSKUTSUTTU Liity; ”Suomen Ekklesia Sapattiadventtiseurakuntaan” ja Tulkaamme Yhdeksi Jumalan Seurakunnaksi!
        *-
        ♥ MARANATA! ♥

• eepu*

Millähän mandaatilla (ei ainakaan Jumalan) se mathetes täällä kirjoittelee, sekavuuksiaan/katolisenkirkon harhaoppejaan, jos ei omallaan?!

• huolestunut!!

Samaa olen ihmetellyt eepun itserakkaita kirjoituksia lukiessani!

Olisikohan jonkulainen nöyryyden pikakurssi paikallaan?

• eepu*
        huolestunut!! kirjoitti:

Samaa olen ihmetellyt eepun itserakkaita kirjoituksia lukiessani!

Olisikohan jonkulainen nöyryyden pikakurssi paikallaan?

No, milloinkahan se sinä "huolestunut" (luterilainen) luopuisit itsekkyydestä ja nöyrtyisit ja antaisit kastaa itsesi ja luopuisit niistä itsekkäistä epäraamatullisista katolisen kirkon asetuksista vauvavalelusta, oikean Sapatin polkemisesta, jne?

--- Sillä; Johanneksen (Apt.2:38; Matt.21:25) kaste oli Taivaasta - Jumalalta, niin kuin Sapattikin, kun taas Jumalan pilkkaa ovat; vauvavalelu kasteena ja kastaminen kolmeen arvoasemaan ja Oikean Sapatin polkeminen, iankaikkinen kidutusoppi ne ovat ihmisestä - paavilta/katoliselta kirkolta - Ei Jumalasta, ketä/kumpaa sinä kumarrat/tottelet - eli haluatko pelastua vai olla harhaopissasi ja mennä kadotukseen?
        *
        ♥ MARANATA! ♥

• huolestunut!!
        eepu* kirjoitti:

No, milloinkahan se sinä "huolestunut" (luterilainen) luopuisit itsekkyydestä ja nöyrtyisit ja antaisit kastaa itsesi ja luopuisit niistä itsekkäistä epäraamatullisista katolisen kirkon asetuksista vauvavalelusta, oikean Sapatin polkemisesta, jne?

--- Sillä; Johanneksen (Apt.2:38; Matt.21:25) kaste oli Taivaasta - Jumalalta, niin kuin Sapattikin, kun taas Jumalan pilkkaa ovat; vauvavalelu kasteena ja kastaminen kolmeen arvoasemaan ja Oikean Sapatin polkeminen, iankaikkinen kidutusoppi ne ovat ihmisestä - paavilta/katoliselta kirkolta - Ei Jumalasta, ketä/kumpaa sinä kumarrat/tottelet - eli haluatko pelastua vai olla harhaopissasi ja mennä kadotukseen?
        *
        ♥ MARANATA! ♥

Täh???

Menipä pahasti harhaa eepun "profetia" sillä minä OLEN ANTANUT KASTAA
        ITSENI, kuten Paavali aikoinaan!!!

Eepun periaatteena taitaa olla ampua kaikkea, mikä liikkuu eli poikkeaa
        hänen lakipitoisesta opistaan. Tyypuillistä fariseuksille.
        Ympärileikkauskin on Jumalasta joten jokohan Eepu on ympärileikkautta-
        nut itsensä?
        Entä ne eläinuhrit?

PS. Ovatko kaikki advenstistit noin itserakkaita?

• eepu*
        huolestunut!! kirjoitti:

Täh???

Menipä pahasti harhaa eepun "profetia" sillä minä OLEN ANTANUT KASTAA
        ITSENI, kuten Paavali aikoinaan!!!

Eepun periaatteena taitaa olla ampua kaikkea, mikä liikkuu eli poikkeaa
        hänen lakipitoisesta opistaan. Tyypuillistä fariseuksille.
        Ympärileikkauskin on Jumalasta joten jokohan Eepu on ympärileikkautta-
        nut itsensä?
        Entä ne eläinuhrit?

PS. Ovatko kaikki advenstistit noin itserakkaita?

Saapi tuota eppäillä, Jos sinut on Oikein uskonmukaisesti (Apt.2:38) upotuskastettu Yhteen Herran (JAHSHUAN MESSIAAN) Vapahtajan Nimeen, niin kerro toki saitko Pyhän Hengen Lahjan/Voiman syntiä vastaan?

Sillä; JUMALA LÄHETTÄÄ PYHÄN HENGEN uskovaan, että LAIN VANHURSKAUS täytettäisiin meissä, [http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=11&sid=1dbcae8afff8fd1372343b517cde1368 ] ja että palvelisimme Jumalaa NYT HENGEN UUDESSA TILASSA emmekä kirjaimen vanhassa!
        ... ja niin me alamme uudistua/muuttua Jumalan kuvan kaltaisuuteen, alamme parantua vääristä töistä, väärästä sunnuntai lepopäivästä Oikean Sapatin viettämiseen, me tahdomme ja alamme uudistua kaikesta pahasta, alamme ystävällistyä, jne.. tämä saa aikaan TOTTELEVAISUUS Pyhän Hengen äänelle, se saa meidät uudistumaan, se on pyhitystä meissä!

*-
        Jumalan asettama Sapatti/Lepopäivä alkaa kesäaikana; pe. illasta klo 19.00 - la. iltaan klo 19.00!
        SAPATTI alkaa päivämäärärajalta (180° pituuspiiriltä) perjantaina auringon laskiessa normaaliaikaan klo 18.00!
        "Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan." "Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;" (1.Joh.5:3; Joh.15:10)
        *-
        AINOANA, joka kastaa uskonmukaisesti Suomessa itseni lisäksi löytynee adventtiseurakunnasta sopimuksen mukaan! Katso lähin seurakuntamme: http://www.adventist.fi/seurakunnat
        -- Antakaa siis pelastaa/kastaa (Apt.2:38) itsenne niin te saatte Pyhän Hengen Lahjan!

*-
        minulle niin Rakkaassa
        י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
        *
        Jk.:
        Johanneksen (Apt.2:38; Matt.21:25) kaste oli Taivaasta - Jumalalta, niin kuin Sapattikin, kun taas Jumalan pilkkaa ovat; vauvavalelu kasteena ja kastaminen kolmeen arvoasemaan, Oikean Sapatin polkeminen ja sunnuntaisapatin asettaminen sen tilalle,

♥ MARANATA! ♥

• huolestunut!!

Erikoista, että sinussa ei näy Pyhän Hengen vaikuttamia ominaisuuksia,
      vaikka OLETAT saaneesi Pyhän Hengen siinä lakipitoisessa kasteessasi:
      Kol 3:12
      "Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valituita, pyhiä ja rakkaita,
      sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, NÖYRYYTEEN,
      sävyisyyteen, pitkämielisyyteen..."

Herää kysymys, että saitkohan sittenkin sen väärän hengen, jonka hedelmiä
      ovat;
      itsekkyys, ylpeys, panettelu, toisten halveksiminen, oikeassaoleminen, lakipitoinen
      opetus ja jopa väärän todistuksen antaminen!!!!

Sinun kaltaisillesi Jeesus sanoi:
      "Te panette ihmisten kannettaviksi raskaita taakkoja. mutta itse ette
      tahdo niitä sormellakaan liikuttaa."

"Laupeutta minä tahdon, enkä uhria."

• eepu*

Miksi et näe? Siksi koska Olethan vieläkin sokea, Jumalan Henkeä vailla, kuinka sitten näkisit, sinä joka olet pahaa sappea täynnä, tee parannus! Sillä minä näen sinun olevan täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryyden siteissä – parjaamisessa/valheessa!
        Vapahtaja sanoo sinulle: ”Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että NÄKISIT.”

AINOANA, joka kastaa uskonmukaisesti Suomessa itseni lisäksi löytynee adventtiseurakunnasta sopimuksen mukaan! Katso lähin seurakuntamme: http://www.adventist.fi/seurakunnat

*-
        Ystävällisesti Siunausterveisin
        minulle niin Rakkaassa
        י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
        *-
        Jk.: ”KYSY KASTEESTA” http://keskustelu.suomi24.fi/node/9649550
        --- Johanneksen (Apt.2:38; Matt.21:25) kaste oli Taivaasta - Jumalalta, niin kuin Sapattikin, kun taas Jumalan pilkkaa ovat; vauvavalelu kasteena ja kastaminen kolmeen arvoasemaan ja sunnuntaisapatin asettaminen Oikean Sapatin tilalle, iankaikkinen kidutusoppi ne ovat ihmisestä - paavilta/katoliselta kirkolta - Ei Jumalasta, ketä/kumpaa sinä tottelet - eli haluatko pelastua vai olla harhaopissasi ja mennä kadotukseen?
        *-
        ♥ MARANATA! ♥

• huolestunut!!
        eepu* kirjoitti:

Miksi et näe? Siksi koska Olethan vieläkin sokea, Jumalan Henkeä vailla, kuinka sitten näkisit, sinä joka olet pahaa sappea täynnä, tee parannus! Sillä minä näen sinun olevan täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryyden siteissä – parjaamisessa/valheessa!
        Vapahtaja sanoo sinulle: ”Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että NÄKISIT.”

*-
        Ystävällisesti Siunausterveisin
        minulle niin Rakkaassa
        י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
        *-
        Jk.: ”KYSY KASTEESTA” http://keskustelu.suomi24.fi/node/9649550
        --- Johanneksen (Apt.2:38; Matt.21:25) kaste oli Taivaasta - Jumalalta, niin kuin Sapattikin, kun taas Jumalan pilkkaa ovat; vauvavalelu kasteena ja kastaminen kolmeen arvoasemaan ja sunnuntaisapatin asettaminen Oikean Sapatin tilalle, iankaikkinen kidutusoppi ne ovat ihmisestä - paavilta/katoliselta kirkolta - Ei Jumalasta, ketä/kumpaa sinä tottelet - eli haluatko pelastua vai olla harhaopissasi ja mennä kadotukseen?
        *-
        ♥ MARANATA! ♥

Sinulla taitaa olla henkilökohtaisia kokemuksia tuosta katkerasta sapesta,
        jota kirjoituksesi syytävät ulos!
        Kielimurteesi paljastaa, että olet täynnä itseäsi ja omaa ylpeyttäsi, jota luulet
        Pyhäksi Hengeksi!

Pyhä Henki on armon ja rakkauden Henki.
        Pyhä Henki ei laita uskovaa tuollaiseen parjaukseen ja toisten
        tuomitsemiseen!

Fariseuket eivät näköjään ole vielä kuolleet sukupuutton.

• eepu*
        huolestunut!! kirjoitti:

Sinulla taitaa olla henkilökohtaisia kokemuksia tuosta katkerasta sapesta,
        jota kirjoituksesi syytävät ulos!
        Kielimurteesi paljastaa, että olet täynnä itseäsi ja omaa ylpeyttäsi, jota luulet
        Pyhäksi Hengeksi!

Pyhä Henki on armon ja rakkauden Henki.
        Pyhä Henki ei laita uskovaa tuollaiseen parjaukseen ja toisten
        tuomitsemiseen!

Fariseuket eivät näköjään ole vielä kuolleet sukupuutton.

Kyllä Pyhä Henki Varoittaa/nuhtelee!

Kyllä sen muut huomaavat, että se on varoitus/nuhtelua sinulle, ja joka on annettu Pyhän Hengen kautta sinulle näin tiedoksi, mutta sinä niskuroit sitä vastaan?
        – Tuomiota ei siis ole sinulle vielä lausuttu, sen aika on sitten siinä toisessa ylösnousemuksessa mikäli et tehnyt parannusta synneistäsi!

• huolestunut!!
        eepu* kirjoitti:

Kyllä Pyhä Henki Varoittaa/nuhtelee!

Kyllä sen muut huomaavat, että se on varoitus/nuhtelua sinulle, ja joka on annettu Pyhän Hengen kautta sinulle näin tiedoksi, mutta sinä niskuroit sitä vastaan?
        – Tuomiota ei siis ole sinulle vielä lausuttu, sen aika on sitten siinä toisessa ylösnousemuksessa mikäli et tehnyt parannusta synneistäsi!

Tuo on totta:

"Kyllä sen muut huomaavat,"

Kaikki täällä vierailleet ovat huomanneet sinun itsekeskeisen ja lakipitoisen
        oppisi.
        Pyhää Henkeä et ole koskaan tuntenut ja tuo adventistinen hapatus kuuluu samaan kastiin, josta Paavali varoittaa:
        "Oi te älyttömät galatalaiset: Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen
        Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna.
        Kristus on lunastanut meidät pois lain kirouksesta."

5:4
        "Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta
        tulla vanhurskaaksi:
        te olette langenneet pois armosta."

• eepu*
        huolestunut!! kirjoitti:

Tuo on totta:

"Kyllä sen muut huomaavat,"

Kaikki täällä vierailleet ovat huomanneet sinun itsekeskeisen ja lakipitoisen
        oppisi.
        Pyhää Henkeä et ole koskaan tuntenut ja tuo adventistinen hapatus kuuluu samaan kastiin, josta Paavali varoittaa:
        "Oi te älyttömät galatalaiset: Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen
        Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna.
        Kristus on lunastanut meidät pois lain kirouksesta."

5:4
        "Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta
        tulla vanhurskaaksi:
        te olette langenneet pois armosta."

Hengetön/kastamaton ihminen puhuu ymmärtämättömästi/hengettömästi - lihan mukaan, eikä (ettekö) ota huomioon, että Vapahtaja Kristus Herra sanoo: ”Laista ei katoa piirtoakaan”!

William Branham saarnasi Oikein, kun hän sanoo:
        ”KIRJOITUKSISTA ei löydy jaetta eikä tietoa siitä, että joku elävän Jumalan seurakunnassa olisi kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Se on katolinen opinkappale eikä Raamatun opetusta.
        Sanon tämän syvästi murheellisena, mutta katsantokantani mukaan et ole kastettu ollenkaan jos ylläsi on lausuttu nuo kolme arvonimeä. Jeesus ei koskaan sanonut: `Käyttäkää näitä nimiä.`
        Niin ei ole tehty ainoassakaan Raamatussa kerrotuista kastetilaisuuksissa. Ne hyväksyttiin Nikean kirkolliskokouksessa (v.325). He ottivat nimen sijasta arvonimet.
        Sinä siis olet joko kastettu roomalaiskatoliseen opinkappaleeseen tai Herran Jeesuksen nimeen."

Joten otapa asiaksesi lukea Totuus ko. asiasta äläkä sulje silmiäsi ja tuki korviasi, vaan lue totuus täältä:
        http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=22&sid=89ed83e8d5e302af12cdbc61bb38e65b

Jumalan Laista:
        Jumala sanoo: ” Minä panen LAKINI heidän mieleensä, ja KIRJOITAN ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.”!!!
        Sillä Jumala on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi.

Mutta te monet olette yhä vielä kastamattomia ja niin teiltä puutuu "uskon hedelmä" - parannuksen hedelmä - Lain mukainen elämä - Pyhän Hengen Viisaus ja olette näin surkastuneita/nahistuneita, olette jääneet lihallisiksi/uppiniskaisiksi, sillä te olette sulkeneet itseltänne silmänne ja korvanne mm. tältä Oikealta kastetotuudelta;
        KASTEENSANOMA USKOVALLE; "ETTÄ LAIN VANHURSKAUS TÄYTETTÄISIIN MEISSÄ"! http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=11&sid=1dbcae8afff8fd1372343b517cde1368
        "ETTÄ LAIN VANHURSKAUS täytettäisiin meissä, jotka emme vaella (nyt enää) lihan mukaan, vaan HENGEN." "me (siis) palvelemme (NYT) Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa." "Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli." -- ”Mutta (nytpä) meillä on KRISTUKSEN MIELI.” (Room.8:4; 7:6; 8:5; 1.Kor.2:16))
        Sillä; ”LIHAN MIELI on VIHOLLISUUS Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan LAIN alle,” …. ”mutta niillä, jotka elävät HENGEN mukaan, on HENGEN MIELI.” – ja sellainen alistuu Jumalan Lain alle ja hän elää silloin Lain hengen mukaisesti!

”Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme, (Sillä) Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. Sellaista vastaan ei ole laki." (Gal.5:25,22,23)

Joten tee parannus ja usko Evankeliumi ja kaste Yksin Kristuksen Nimeen;
        "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. (Apt.2:38)

Toinen harha on se, että kaste antaisi muka uskon ihmiselle mutta
        "..Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä LUVATTU oli (so. Pyhän Hengen Lahja), annettaisiin USKOSTA Jeesukseen Kristukseen niille, jotka USKOVAT.” (Gal. 3:22)
        Sillä; ”.. ILMAN USKOA on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka JUMALAN TYKÖ TULEE, TÄYTYY USKOA, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.”
        Sillä; ”USKO ON LUJA LUOTTAMUS siihen, mitä toivotaan, OJENTAUTUMINEN sen mukaan, mikä ei näy.” (ks.Heb.11.Luku)

*-
        minulle niin Rakkaassa
        י ה וֹ שׁ ﬠ
        eepu
        *
        Jk.:
        Johanneksen (Apt.2:38; Matt.21:25) kaste oli Taivaasta - Jumalalta, niin kuin Sapattikin, kun taas Jumalan PILKKAA ovat; vauvavalelu kasteena ja kastaminen kolmeen arvoasemaan, Oikean Sapatin polkeminen ja ensimmäisen päivän sunnuntain asettaminen sen tilalle, ja tämä sana "KIRKKO", se on paavin/katolisenkirkon hapatusta/salaisuutta, kreikaksi; kyriekee, kyriakon, Kyriakee, = SUNNUNTAI, ja iankaikkinen kidutusoppi, ne ovat ihmisestä - paavilta/katoliselta kirkolta - Ei Jumalasta, ketä/kumpaa sinä tottelet - eli haluatko pelastua vai olla harhaopissasi ja mennä kadotukseen?
        *-
        ♥ MARANATA! ♥

• jklfjsjtktjkr
        eepu* kirjoitti:

Hengetön/kastamaton ihminen puhuu ymmärtämättömästi/hengettömästi - lihan mukaan, eikä (ettekö) ota huomioon, että Vapahtaja Kristus Herra sanoo: ”Laista ei katoa piirtoakaan”!

William Branham saarnasi Oikein, kun hän sanoo:
        ”KIRJOITUKSISTA ei löydy jaetta eikä tietoa siitä, että joku elävän Jumalan seurakunnassa olisi kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Se on katolinen opinkappale eikä Raamatun opetusta.
        Sanon tämän syvästi murheellisena, mutta katsantokantani mukaan et ole kastettu ollenkaan jos ylläsi on lausuttu nuo kolme arvonimeä. Jeesus ei koskaan sanonut: `Käyttäkää näitä nimiä.`
        Niin ei ole tehty ainoassakaan Raamatussa kerrotuista kastetilaisuuksissa. Ne hyväksyttiin Nikean kirkolliskokouksessa (v.325). He ottivat nimen sijasta arvonimet.
        Sinä siis olet joko kastettu roomalaiskatoliseen opinkappaleeseen tai Herran Jeesuksen nimeen."

Joten otapa asiaksesi lukea Totuus ko. asiasta äläkä sulje silmiäsi ja tuki korviasi, vaan lue totuus täältä:
        http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=22&sid=89ed83e8d5e302af12cdbc61bb38e65b

Jumalan Laista:
        Jumala sanoo: ” Minä panen LAKINI heidän mieleensä, ja KIRJOITAN ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.”!!!
        Sillä Jumala on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi.

Mutta te monet olette yhä vielä kastamattomia ja niin teiltä puutuu "uskon hedelmä" - parannuksen hedelmä - Lain mukainen elämä - Pyhän Hengen Viisaus ja olette näin surkastuneita/nahistuneita, olette jääneet lihallisiksi/uppiniskaisiksi, sillä te olette sulkeneet itseltänne silmänne ja korvanne mm. tältä Oikealta kastetotuudelta;
        KASTEENSANOMA USKOVALLE; "ETTÄ LAIN VANHURSKAUS TÄYTETTÄISIIN MEISSÄ"! http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=11&sid=1dbcae8afff8fd1372343b517cde1368
        "ETTÄ LAIN VANHURSKAUS täytettäisiin meissä, jotka emme vaella (nyt enää) lihan mukaan, vaan HENGEN." "me (siis) palvelemme (NYT) Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa." "Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli." -- ”Mutta (nytpä) meillä on KRISTUKSEN MIELI.” (Room.8:4; 7:6; 8:5; 1.Kor.2:16))
        Sillä; ”LIHAN MIELI on VIHOLLISUUS Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan LAIN alle,” …. ”mutta niillä, jotka elävät HENGEN mukaan, on HENGEN MIELI.” – ja sellainen alistuu Jumalan Lain alle ja hän elää silloin Lain hengen mukaisesti!

”Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme, (Sillä) Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. Sellaista vastaan ei ole laki." (Gal.5:25,22,23)

Joten tee parannus ja usko Evankeliumi ja kaste Yksin Kristuksen Nimeen;
        "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. (Apt.2:38)

Toinen harha on se, että kaste antaisi muka uskon ihmiselle mutta
        "..Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä LUVATTU oli (so. Pyhän Hengen Lahja), annettaisiin USKOSTA Jeesukseen Kristukseen niille, jotka USKOVAT.” (Gal. 3:22)
        Sillä; ”.. ILMAN USKOA on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka JUMALAN TYKÖ TULEE, TÄYTYY USKOA, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.”
        Sillä; ”USKO ON LUJA LUOTTAMUS siihen, mitä toivotaan, OJENTAUTUMINEN sen mukaan, mikä ei näy.” (ks.Heb.11.Luku)

*-
        minulle niin Rakkaassa
        י ה וֹ שׁ ﬠ
        eepu
        *
        Jk.:
        Johanneksen (Apt.2:38; Matt.21:25) kaste oli Taivaasta - Jumalalta, niin kuin Sapattikin, kun taas Jumalan PILKKAA ovat; vauvavalelu kasteena ja kastaminen kolmeen arvoasemaan, Oikean Sapatin polkeminen ja ensimmäisen päivän sunnuntain asettaminen sen tilalle, ja tämä sana "KIRKKO", se on paavin/katolisenkirkon hapatusta/salaisuutta, kreikaksi; kyriekee, kyriakon, Kyriakee, = SUNNUNTAI, ja iankaikkinen kidutusoppi, ne ovat ihmisestä - paavilta/katoliselta kirkolta - Ei Jumalasta, ketä/kumpaa sinä tottelet - eli haluatko pelastua vai olla harhaopissasi ja mennä kadotukseen?
        *-
        ♥ MARANATA! ♥

Helluntailaista virallista opetusta:

"Me emme kasta uskoontullutta helluntailaiseksi tai vapaakirkolliseksi jne., vaan me kastamme hänet Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen." (Toivo Haapala, http://www.netmission.fi/fi/kristillinen_elama/seurakunta_ja_kaste/uskovien_kaste/?id=189)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      143
      3129
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      8
      1727
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      222
      1384
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1201
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1181
    6. 37
      1051
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1032
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      987
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      964
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      38
      918
    Aihe