Mihinkähän DDR:mäiseen RKP-lakiin (Sasi (KOK), Söderman (SDP) & Brax (VIHR)) perustuu tämäkin ruotsinkielisten ahvenanmaalaisten lapsilisien huomattavasti korkeampi rahallinen korvaus?
Totuus: Ahvenanmaalla lapsilisät ovat Manner-Suomessa maksettuja lapsilisiä reilusti suurempia. Ahvenanmaalla ensimmäisestä lapsesta maksetaan 110 euroa ja Manner-Suomessa 100 euroa ja toisesta lapsesta 143 euroa ja vastaavasti 110,50 euroa (Kela.fi)
YK:n ihmisoikeudet määrittelevät edellä mainitun tapahtuman yksinkertaisesti äidinkieleen perustuvaksi RASISMIKSI!
Ei kai Ahvenanmaan itsehallintoalue tarkoita sitä, että siellä ei tarvitse noudattaa yleisiä länsimaiseen demokratiaan ja YK:n ihmisoikeuksiin kuuluvia velvoitteita?
PS. Eihän nuo ahvenanmaalaiset maksa edes tv-lupia, eikä käy armeijaakaan: myydään koko höskä eniten tarjoavalle (Venäjä, Ruotsi, Saksa, Kiina, USA) ja lopetetaan turha rahan tuhlaus!
Tasa-arvo & yhdenvertaisuus?
5
102
Vastaukset
- Mot rasismen!
Myyntiin vain tai maksakoot itse menonsa: emme tarvi sosiaalipummeja!
- Antiaffena
Ahvenanmaa on vihdoinkin liitettävä kiinteästi valtakuntaan ilman erioikeuksia.
- bätre folket
tasan ei käy onnenlahjat!
On onni syntyä ruotsinkieliseksi, niin kaikki on paremmin. Voihan V.ttu! bätre folket kirjoitti:
tasan ei käy onnenlahjat!
On onni syntyä ruotsinkieliseksi, niin kaikki on paremmin. Voihan V.ttu!No ei tarvitse syntyä ruotsinkieliseksi, suomenkielisista lapsista maksetaan Ahvenanmaalla ihan yhtä paljon lapsilisää kuin ruotsinkielisistäkin.
- Antiaffena
ahvennainen kirjoitti:
No ei tarvitse syntyä ruotsinkieliseksi, suomenkielisista lapsista maksetaan Ahvenanmaalla ihan yhtä paljon lapsilisää kuin ruotsinkielisistäkin.
Niillä verirahoillako sinut on ostettu luopioksi rasistisaarille?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706644
- 594512
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283198- 613017
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161905Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271576- 151574
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381505- 341379
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471303