Olen aina ollut sellainen ihminen joka pitää mielellään työ- ja vapaa-ajan niin erillään toisistaan kuin vain mahdollista. Siksi en juurikaan välitä firmani virkistystoiminnasta, oli se sitten mitä tahansa. En todellakaan haluaisi tuhlata esim. perjantai-iltaani siihen että pitää istua työkavereitten kanssa jossain. Olen työpaikkani nuorin ja yhteisiä puheenaiheita ei hirveästi ole muiden kanssa, kun kaikki työkaverit ovat keski-ikäisiä perheellisiä ihmisiä, joten kiinnostuksen kohteemme ovat eri asioissa. Töissä meillä on siis ihan kiva porukka mutta en viihdy heidän kanssaan niin hyvin, että haluaisin heidän kanssaan viettää aikaa yhtään sen enempää kuin sen työpäivän verran. Helpottaisi edes vähän jos tällainen toiminta olisi työpaäivän aikana mutta meillä se on monesti ilta tai jopa viikonloppu jolloin näitä juttuja järjestetään. Monet sanovat etten saisi valittaa, koska firmassamme todella käytetään rahaa näihin virkistysmatkoihin ja niitä innolla suunnitellaan, monessa työpaikassa näin ei ole mutta ei silti jaksa vaan innostaa. Monesti keksin jonkun tekosyyn että pääsen luistamaan näistä retkistä tai hoidan tarkoituksella jotain muuta menoa noille illoille että voi sanoa ettei pääse. Onko muita joita ei nämä virkistäytymispippalot juuri kiinnosta? Jätättekö vain menemättä vai menettekö ja purette hammasta?
Työpaikan virkistysillat/-päivät/pikkujoulut ym.
45
11748
Vastaukset
- mie vaan
joo olen samaa mieltä riittää kun on 8 tuntia niiten kans päivässä miksi pitäis olla vielä vapa aikana kans kiitos ei
- Jondde.
Sama homma kyrsii. Meillä työkaverit -alasta johtuen vissiin- sen verran tylsää ja täysin erilaista porukkaa että en vapaaehtoisesti viihdy seurassaan vapaa-ajalla (olen itse kummajainen tylsällä alallamme ja joutunut sinne "vahingossa"). Sitä saatanan kuivaa lässyti lässyti-juttelua työasioista tai lastenhoidosta en kestä, tai jotain saakelin kuivaa urheilukisan kertaamista. Porukat ovat myös suurelta osin viininlipittäjiä (juu, valitaan joku hienohelma viiniravintola stadin keskustasta tai teatteri-ilta) ja meikä taas kaljaa kiskova lähiöpubi-mies.
Joten nou tänks. - e v v k
evvk
- 22
Ei voisi vähempää kiinnostaa työkavereiden seura. Harvoin meille mitään rientoja onkaan, koska porukassa on muutamia kuninkaallisia, jotka määräävät, keitä saa tulla mukaan virkistäytymään ja ketkä taas ei. Näin huono ilmapiiri on tietysti kärsimys kaikille.
- .zölmögojå
Pakkohan se on sanoa, ettei niillä oo mitään elämää, jos täytyy heti hyvä kun syksy on alkanu, aloittaa jonkun firman pikkujoulun suunnittelu. Mutta minkäs sille voi, kun jotkut on niin työpaikkaorientoituneita että. Mä kierrän kaukaa työpaikan vapaa-ajalla, ku elämäss on niin paljo muutaki.
- dsfgj
Itse olin työpaikassa, jossa suurin osa lähimmistä työkavereista oli 50 ikäisiä miehiä ja itse olin tuolloin kolmekymppinen nainen. Naisia ei ollut muutenkaan kovin paljon ja he eivät enää viitsineet osallistua osaston iltatilaisuuksiin. Itsekin jossain vaiheessa aloin jäämään joka toisella kerralla pois, koska elämäntilanteet olivat erit ja saman työpaikan lisäksi ollut mitään muuta yhteistä. Käytiin syömässä kivoissa paikoissa, mutta henk.kohtaisesti siellä oli todella tylsää ja suurin osa jaksoi pitkin iltaa jauhaa työasioita. Eli se oli jatkumo työviikkoon, ei mitään vapaa-ajanjuttuja.
- ................
En kyllä itekään viihdy työkavereien seurassa. Kaikki on 30-60 ikäsiä naisia ja pari miestä. Plus uskovaisia, jotka höpisee vielä kahvihuoneessaki tilaisuuksistansa jne. Tai juovat kahvia mököttäen nurkassa.. Itse olen parikymppinen ja myös perheellinen, mutta silti ei heijän jutut paljoa kiinnosta. Rahan takia vain siellä olen.
- tympeä sakki
Työ työnä ja vapaa-aikana teen mitä tykkään,eli en varmasti mene pakkopulla "rientoihin"
varsinkaan työtowereiden seurassa.- Kaikennähnyt
Tosiammattilainen, vain kyrvänimijät viihtyvät firman pikkujouluissa. Niihinhän on periaatteessa pakko mennä, jos ne järjestetään toimistotyöajalla alkavina.
- tyttö1234
Meillä on tosi kiva työporukka. Minusta on kivaa, kun on näitä virkistymispäiviä. Meillä yleensä lähdetään niihin pari kertaa vuodessa, perjantaina iltapäivällä töiden jatkoksi. Meillä on onneksi monen ikäistä porukkaa töissä (20-60v) ja miehiä on enemmän, naisiakin on jonkun verran ja lähes kaikkien seurassa on hauskaa. Jotenkin ovat ottaneet sellaista rentoa ja mukaa porukkaa tänne töihin ja pomotkin (40-60v.) ovat tosi hauskoja. Olen saanut sekä työystäviä (tiedätkö, niitä ihmisiä joiden kanssa viihtyy työaikana yms virkistys päivillä paremmin kuin toisten ja jos jossain vapaa-ajalla näkee esim baarissa, niin varmasti istuu samaan seuraan tai jää turisemaan pidemmäksi aikaa), että yhden ihan oikean työajan ulkopuolisenkin ystävän. Ja minä olen huono saamaan noita oikeita ystäviä. Meitä on noin parikymmentä tyyppiä vain muutama aina luistaa näistä päivistä, mutta osalla heistäkin on pieniä lapsia kotona. Vain yksi on sellainen, ettei yleensä tule ja, jos tulee niin ei viihdy.
Olin aiemmin työpaikassa jossa mitään tälläistä ei ikinä järjestetty, ja se oli tylsää. Ei pääsyt näkemään mielenkiintoisia tyyppejä "epävirallisemmassa" ympäristössä, jossa pääsisi näkemään, että voisiko tuosta olla oikeasti minulle uusi ystävä tai kaveri.
Mutta, jos ei tykkää tälläisistä virkistys yms. päivistä tai työporukka on tylsä/ikävä, niin ei sinne turhan päiten kannata mennä itseään kiusaamaan. Paras tilanne on tuossa, jos ohjelma on jaettu osiin ja mikään niistä ei tapahdu turhan kaukana töistä tai kotoa (mökillä, laivalla tms.). Niin voi osoittaa ryhmähenkeä ja jäädä vaikka muutamaksi tunniksi. Tyyliin: "minä voi olla tuohon ruokailun loppuun, mutta sitten on pakko mennä kotiin on aikainen herätys/lapset/sovittu meno". eli ei tarvitse koko päivää tuhlata paikassa, jossa ei viihdy, mutta osoittaa, että arvostaa, kun näutä juttuja järjestetään. Ja jos ei koskaan mene, niin mistä tietää onko siellä kivaa? - TeppoHel
Duunihommat ja vapaa-aika on täysin eri kategoriassa, niitä ei sekoiteta keskenään.
Duunissa näkee ihan riittävästi ja vaikka mukavia ihmisiä ovatkin, se riittää.
Vapaa-aika vietetään täysin irti duunikuvioista ja mitään duuniasioihin viittaavaakaan ei niissä ole, ei kiinnosta edes tietää mitä tuo ihmisjoukko duunikseen tekee. Jotkut ovat maininneet ammattinsa ohimennen mutta valikoiva kuulo hoitaa sen että tuota informaation pätkää ei kuuppaan rekisteröidä.
Onhan tietysti niitäkin ihmisiä jotka elävät 24/7 ammattiroolissa, he rakentavat elämänsä ammattilähtöisesti ja kaikki rakentuu tuon mukaisesti ... mikäs siinä, tuo on yksi tyyli ja tapa. Itse haluan irtioton duuniasioista vapaa-ajalla ja duunikuvioissa taas irti vapaa-ajan ympyröistä, en koskaan edes himassa puhu duuniasioista sanaakaan (en ota "duunipäätä" himaan mukaan). - Toimihenkilö
Todennäköisesti en mene seuraaviin pikkujouluihin. Koen, että minun pitää ponnistella ollakseni seurallinen ja ns. riittävän puhelias. Seurallisuus onnistuu, mutta en pysty rentoutumaan. Jos yhdessäolo tuntuu suorittamiselta, ei kannata mennä.
- Harmittaa!!!
Joukossa on paljon vanhempaa väkeä, joka ihmettelee tarjolla olevien alkoholituotteiden määrää jo heti tilaisuuksien alussa. Johtaja ajaa usein itsekin pienessä maistissa kissan ristiäisistä ja sanoi, että hänen luvallaan saa ottaa myös työaikana näitä päihteitä.
- ...
Jos puheenaiheet ovat vapaallakin hyvin tarkkaan ja varovasti valitut, niin voinee olettaa, että muut ovat tehneet samat johtopäätökset, mutta eivät uskalla tunnustaa väriä. Itse kyllä tykkään, jos tarjotaan ruokaa, että sen verran voin uhrautua...
- Käsitä
... kirjoitti:
Jos puheenaiheet ovat vapaallakin hyvin tarkkaan ja varovasti valitut, niin voinee olettaa, että muut ovat tehneet samat johtopäätökset, mutta eivät uskalla tunnustaa väriä. Itse kyllä tykkään, jos tarjotaan ruokaa, että sen verran voin uhrautua...
Että rattijuopumuksesta säädetään Rikoslaissa, 23. luku. Nämä hiiret syövät sen kädestä ja istuvat hiljaa kyydissä, kun jonain päivänä kolahtaa.
- sohsoh
pakko ottaa sitä alkomaholia, että saa päänsä edes jotenkin turrutettua, kun pitää esittää yltiöyhteisöllisyyttä.
- Hoitsumaliini
Sama juttu. Ja jätän menemättä. Suurin osa työkavereista on erittäin mukavia, ja loputkin kelvollisia, mutta ei mulla ole pienintäkään intressiä luopua niistä harvoista vapaista perjantai-illoistani viettääkseni sen työporukassa. Ja mitä olen jälkikäteen erinäisistä kinkereistä kuullut, niin parempi pysyä poissa, jos haluaa säilyttää minkäänlaista kunnioitusta työtovereita kohtaan. Ilmeisesti kaikki älyllinen toiminta loppuu joiltain ekan tuopin jälkeen.
- Vapaa-aikani on mun
paikallaolosta saa palkkaa, jos ei silloin olen vapaalla ja teen mitä haluan enkä siis mene.
Työpäivä työkavereiden kanssa riittää vaikka ihan OK tyyppejä ovatkin.
- kaupoille
Töiden jälkeen tekee mieli heti kotiin,ellei ihan pakko kauppaan mennä.Meil pieni kylä,jossa saman alan akkoja joka kaupalla samaan aikaan töiden jälkeen. En todellakaan jaksa siivota enään työn jälkeen kylällä. Sitten noi "virkistykset" sama juttu...ei jaksa kuunnella sitä kaakatusta,mitä eukot saa aikaan. Samoin ammattiyhdistyksen riennot...ei ei ei.
- ö
Mulla on ollut sama systeemi lähes aina joka työpaikassa. Oon aina keksinyt jotain syitä olla menemättä tai sitten vaan suoraan sanonut ettei kiinnosta. Nykyinen työpaikka on poikkeus, koska oikeasti viihdyn vapaa-aikanakin sen porukan kanssa. Itse asiassa vapaa-ajan tapahtumat meillä pitää kustantaa itse mutta suurin osa väestä tulee aina paikalle. JOkainen päättää itse haluaako tulla eikä ketään ihmettele jos jää joskus pois. Porukka on itse asiassa niin mukavaa että jopa entisiätyöntekijöitä, jotka ovat vaihtaneet muualle töihin, käy edelleen noissa illanvietoissa. Luulen että kun taas vaihdan itse työpaikka käyn myös edelleen tämän porukan kanssa iltaa istumassa mutta jätän uuden työpaikan vapaa-ajanohjeman väliin. Missään nimessä ei pidä mennä ja puurra hammasta. Jos ei palkkaa makseta niin sinulla on täysi oikeus jäädä pois.
- Miehmdjdkd
Ei niihin mitään tekosyitä tarvita. Itse tokaisen aina että on mulla parempaakin tekemistä lauantaisin. Riippuen vähän kysyjästä, lisään perään "kuin olla teidän kanssa". Mä oon töissä vain töissä, eikä kiinnosta juoppojen ja perseennuolijoiden tapahtumat.
- ei enään bileitä
Itse olin aina kiinnostunut ex-työnantajan tarjoamista virkistysretkistä ja pikkujouluista ja vastaavista.
Se että pikkujoulut monta kertaa oli vapaa-aikana esim. lauantaisin ei haitannut, koska silloin oli jo ehtinyt lepäämään viikon väsymykset pois. Pienemmät bileet saattoivat alkaa usein perjantaina puolelta päivin jollain erikoisohjelmalla, tai tavalliset saunaillat sitten illan suussa, jatkuen seuraavaan aamukoittoon.
Edellytyksenä oli tietysti laadukas tarjonta niin syömisen, juomisen ja tapahtuman pitopaikankin suhteen.
Pelkkä makkara ja vain muutama olut paikallisessa pikkukuppilassa ei kiinnosta, mutta jos on kohtuullisen ruokailun lisäksi tarjolla riittävästi erilaisia alkoholituotteita vapaasti valittavissa (=ilmaiseksi) miedoista kirkkaisiin asti, niin miksei sellaiseen osallistuisi. Lisäksi monta kertaa ilta jatkui pienemmässä porukassa jossain laadukkaassa yökerhossa. Onneksi retket olivat sellaisia, että pääsi seuraavana aamuna takaisin kotiin taksilla, eikä tarvinnut holhota muita känniläisiä. Hauskaa saa olla ja juoda viinaa, mutta tietyissä rajoissa. Toisia ei saa haukkua, eikä puhua vanhoista riidoista, vaan pitää luoda sellaista hyvää ME-henkeä.
Ehkä aika on kullannut omia muistoja, mutta valitettavan vähän nykyään järjestetään mitään kunnon bileitä. Nykyinen työnantaja on täysin vastakohta entiseen verrattuna. Ei edes osallistunut pikkujouluihin, silloin kun niitä vielä pidettiin. Enään ei ole edes mitään muitakaan halvempia tapahtumia. Edes joulukahvitusta, lahjasta puhumattakaan, ei ole ollut enään vuosiin. - dsfgfhj
Mulla ei juuri muita kavereita olekaan kuin työkaverit. Niitten kanssa tulee istuttua iltaa melkein kerran viikossa. Pari-kolme kertaa vuodessa firma järjestää jotain toimintaa tai juhlia, melkein kaikki on paikalla ja niistä puhutaan etukäteen ja jälkikäteen kk verran. Porukka on ikäjakaumaltaan suppea, 20-30-vuotiaita ja pääasiassa lapsettomia, puolet sinkkuja, suhdesotkuja esiintyy ristiin rastiin. Mulla on ehkä maailman parhaat työkaverit ja ymmärrän kuinka hienossa tilanteessa olen.
- haistakaa paska
Aikas kusilunsseja on ollut työkaverit, varsinkin HKR/HKI.
- nähty on!
olen vain huomannut, että työpaikalla ei ole kyse siitä miten sinä itse haluat vapaa-ajallasi elää ja olla ja kenen kanssa haluat itse viettää aikaa ja missä, vaan kyse on siitä miten työpaikan ihmiset ja esimies haluaa sinun viettävän vapaa-aikasi ja kenen kanssa. Jos et niin tee saat kuulla uteluita/vittuilua vapaa-ajastasi jatkuvasti. Saati jos et kerro vapaa-ajan tekemisistäsi mitään, niin silloinhan sulla on jotain TODELLA suuria salaisuuksia ja ongelmia :P voi vittu!
- ei naurata
on vähän eri ongelma, mutta liittyy työpaikkaan.
Meillä on paljon kauniita naisia töissä, ja nyt käynyt niin, että (en ole kyllä kaunis) pari meistä on ihastunut esimieheemme.Toivotonta on, koska tuo toinen on nuori/nätti ja minä vanhempi ja vähemmän kaunis, joten tietää minne se kuppi kallistuu.
Kurja olla töissä ja ihastunut ! - oam-aika
Itselläni ihan sama juttu, vaikka samanikäisiä ihmisiä , vanhenmpia ja nuorempiakin löytyy. Oma aikani on omaa aikaa, lisäksi työtehtävissäni olen jatkuvasti ihmisten ympäröimäna. Työpäivän jälkeen nautin omasta ajasta ja hiljaisuudestakin! valitettavasti tämä töissä tulkitaan usein niin, että olisin
"vähän sosiaalinen", mutta se ei ole totta. En voisi silloin hoitaa nykyisenlaisia tehtäviä. Jotenkin vain ooma aika on se tekijä, joka sitten tasapainottaa kaiken. J asitä omaa aikaa on kuitenkin aina liian vähän. En halua viettää sitä työtovereiden seurassa ja kaiken maailman tykytapahtumat eivät jaksa innostaa mminua mukaan! maailma on mukava koska sinne mahtuu erilaisuuksia. - Panomies..
Eikä yhtään haittaa, vaikka katselen häntä 8 tuntia päivässä. :D
Eli juota sinäkin joku naikkonen känniin ja käy laittamassa sitä.- cindis2
En nyt ota kantaa tuohon p.miehen juttuun, kun oma sukupuoliviettini on niin huono, mutta alkuperäiseen juttuun viitaten sentään voin minäkin yhtyä kirjoittajaan, että ei minuakaan kiinnosta osallistua. Meillä johtajat kertovat toistensa känni-naisjuttuja ja hohottavat sekä tarjoavat kavereilleen viskiä, loppuillasta ehdottelevat tietysti noita p.miehen tyylisiä juttuja. Ei voisi todellakaan vähempää kiinnostaa tämäntasoiset jutut ja touhut, mutta toisaalta ei viitsi nolata esimiehiä, joten on paras pysyä poissa. Jos on pakko osallistua, osallistun ja lähden heti kun voi lähteä. Yritän käyttäytyä kohteliaasti ja ystävällisesti. Kotimatkalla sitten puran ällötykset kuuntelemalla jotain heviä. Kotona olen sitten jo normaali.
Meillä on naisporukalla käyty jo pitkään "salaa" elokuvissa, syömässä, vaelluksilla, luennoilla jne. ja se on mukavaa. Ollaan eri-ikäisiä ja kiinnostuttu kuitenkin kaikesta mahdollisesta.
Antaa miesten örveltää. - cindistaas
cindis2 kirjoitti:
En nyt ota kantaa tuohon p.miehen juttuun, kun oma sukupuoliviettini on niin huono, mutta alkuperäiseen juttuun viitaten sentään voin minäkin yhtyä kirjoittajaan, että ei minuakaan kiinnosta osallistua. Meillä johtajat kertovat toistensa känni-naisjuttuja ja hohottavat sekä tarjoavat kavereilleen viskiä, loppuillasta ehdottelevat tietysti noita p.miehen tyylisiä juttuja. Ei voisi todellakaan vähempää kiinnostaa tämäntasoiset jutut ja touhut, mutta toisaalta ei viitsi nolata esimiehiä, joten on paras pysyä poissa. Jos on pakko osallistua, osallistun ja lähden heti kun voi lähteä. Yritän käyttäytyä kohteliaasti ja ystävällisesti. Kotimatkalla sitten puran ällötykset kuuntelemalla jotain heviä. Kotona olen sitten jo normaali.
Meillä on naisporukalla käyty jo pitkään "salaa" elokuvissa, syömässä, vaelluksilla, luennoilla jne. ja se on mukavaa. Ollaan eri-ikäisiä ja kiinnostuttu kuitenkin kaikesta mahdollisesta.
Antaa miesten örveltää.Onks teillä muilla sellaisia jotain kickoffeja yms. joissa pitää olla yötä? Meille on tulos sellainen ekaa kertaa, saako siitä ylityökorvausta vai miten se aika menee. Siitähän tulee yhteen putkeen enemmän kuin 48 tuntia mun kohdalla vai onko jotain päivärahajuttuja. Sieltä ei pääse kotiinkaan, on niin pitkä ajomatka. Työsopparissa lukee normaalit työlait...eli...onko se joitan 50% lisää ens ja sit 100% jne. Ei kyllä yhtään kiinnosta, miksiköhän ei voi näitä asioita hoitaa normaalina työaikana? Eiks tällainen tule kalliiksi, meillä on yt:tkin menossa yms. supistuksia. Sama juttu sitten, että jotkut vaan vetää siellä sitä viinaa, kun se näyttää joidenkin kohdalla siltä, että se on suurinpiirtein loppumassa maailmasta ja sitä pitää vetää kaksin käsin. Voi hittolainen, voiko tällaisesta kieltäytyä?
- kröhhömhöhhöm
cindis2 kirjoitti:
Antaa miesten örveltää.sus tekstiäs, mut otsikko on hyvä "tilaisuudet teennäisiä". Siis kaikki työpaikan pakkojärjestetyt pippalot, läksiäiset, "kaikkee hauskaa voi on niin kivaa" -iltapäivät ja pikkujoulut on tosiaankin niin teennäisiä, että kaikki ns. ilmaiseksi tarjolla olevat herkutkin meinaa jäädä kitarisoihin kiinni, kun kurkkua kuivaa pelkästään sen takia, että on NIIN TEENNÄISTÄ.
- <zimbabz
Olen perheetön sinkku. Menen mielelläni kasikenlaisiin virkistyspäiviin ja pikkujouluihin. Pidän työkavereistani ja muutenkin ilmaiset ruoka, juoma ja aktiviteetit houkuttavat aina :) Jos kaikkia ei huvita näihin rientoihin osallistua niin olkoon osallistumatta, jääpähän enemmän meille muille. Miksi pitää tehdä kärpäsestä härkänen?
- vähemmistöläinen-77
Meillä tylsä sosiaalivakuutussektori, meitä miehiä todella vähemmistö. Paskaa työtä, sinänsä ok-työkaverit eli siis työhommat hoituu ja voi joskus vaihtaa small-talk-kommentin pari, mutta ei enempää. Työpaikan naisten juorukerhot kyllästyttää, joka huoneesta kuuluu heidän kesken sipi sipi supi supi-kuiskuttelua ja pyrkivät myös meille muutamalle miehelle uskoutumaan ja kertomaan ja purkamaan sisintään. Ei jaksa, ei millään, kuunnella sitä jorinaa. Sitten kun on ne harvat viihde-kerrat kuten pikkujoulu, sellaiset parisuhteisiinsa tympiintyneet naiset alkavat flirttailla muutaman viinapaukun jälkeen ja sotkuahan siitäkin saisi jos haluaisi. Ei kiitos. Ainoa virkistysjuttu, mihin voin osallistua, on ruokailu päiväsaikana, arkena, siis työajan puitteissa. Mihinkään en jää klo 15.30 jälkeen, se on vissi.
- Bonukset
Miten te pystytte implementoimaan teidän yrityksen strategiaa jos ette ole mukana? Herätys hei.
- RoolitHävettävätMinua
Harva työpaikka on noin demokraattinen.
Kyllä se implementointi tapahtuu yleensä käytännössä simppelisti ylhäältä alas. Jos firma on semmoinen missä koko ajan vaihtuu väki, ei siinä työntekijän tarvikaan strategiasta mitään ymmärtää. Paitsi että olisihan se mm. hiljaisen tiedon säilymisen kannalta parempi jos työntekijä olisi sitoutunut. Suurin osa kilpailukyvystä perustuu työntekijöiden kykyyn ja taitavuuteen, mikä kasvaa vain työtä tehtäessä (neroja lukuun ottamatta).
Mutta se ei riitä jos vain ylin johtaja on tasapuolinen ja viisaskin, jos se ei näy häntä alempien pomojen toiminnassa. Toisinsanoen strategiaan liittyvien arvojen (kuten vaikka tasapuolisuus) implementointi ei ole onnistunut. Toki täydellisyyttä on vaikea saavuttaa ja joskus asiat eivät onnistu vaikka tekisi kaiken oikein. Siihen pitää silti pyrkiä, jos vaikka enemmistö asioista menisikin tuurissa oikein.. Ihmiset on kuitenkin niin samanlaisia, pelkäävät samoja asioita ja haluavat samoja asioita.
- en_halua_tietää
En halua tietää työkavereista työajan ulkopuolella yhtään mitään
- Copyribot
En ole moneen vuoteen käynyt. Ei tod kiinnosta katsella niitten työ"kaverien" naamoja yhtään enempää kuin on tarvis, varsinkin kun tiedän, kuinka paljon työpaikalla juonitellaan, puukotetaan selkään ja puhutaan paskaa toisista.
- lkjh65
Töitä 7.5h/päivä ja loppuaika sitten perheen ja liikunta harrastuksien parissa, En ole ikinä kokenut kiusaantuneisuutta kun kieltäydin pikkujouluista jne. firman illan istujaisista. Olen myynyt aikaani työsopimukseni mukaisesti, en ilman tuntiveloitusta baariin lähde, ilmaisen ruuan ja alkoholin houkutus ei vain riitä. Paremmat kiksit saan pitkästä juoksulenkistä ja hyvästä seksistä vaimon kanssa. En saa siitä mitään irti että istun kuppilassa, ja kuuntelen kun reiska tilittää töistään. Tosin työnantajan ehdotukset kosteaan illanviettoon kuppiloissa firman piikkiin ovat kovasti 90 lukuun verrattuna kovasti vähentyneet.
- Miehmdjdkd
Eihän noihin muut osallistu kuin firman juopot ja perseennuolijat.
- Tekijä123
Täysin samaa mieltä. Työsopimuksessa lukee mihin ollaan menty mukaan. Olin juuri yhdessä sun toisessa tapahtumassa mukana, joihin osallistuu kaikki "vapaaehtoisesti omalla vapaa-ajallansa, kun se on niin kivaa". Ylin johto ihmettelee miksi työpaikalta on irtisanoutunut erittäin pätevää väkeä muutama kappale viimeisen 1-2 vuoden aikana. Työ itsessään on todella stressaavaa, joten voisi nyt saada edes päättää mihin loput elämästään käyttää.
- Toimistorotta
Näin se on, meillä firman bileitä puolen kymmentä joka vuosi.Miten siinä virkistäytyy jos lähtee kuunteleen kun kännissä vatvotaan työasioita? Meidän porukassa ilmanen viina tuntuu vielä maistuvan niin perkeleen hyvin että myötähäpeää kestää viikon illan istujaisten jälkeen. Nyt olen ainoana kieltäynyt kaikista tapahtumista, ei vaan jaksa eikä voi ymmärtää miksi niitä edes järjestetään. Oma ammatti on onneksi sen verran kysytty että olen päättänyt vain vaihtaa firmaa jos joku alkaisi asiasta nillittämään mitä ei kuitenkaan ole tapahtunut.
- SamaDilemma
No ei siellä ketään kiinnosta jos joku on pois. Itseään menevät edustamaan ja viihdyttämään. Ei työpaikan porukat muutenkaan ole mitenkään yhtenäisiä kuten uudesta työntekijästä vaikuttaa. Kaikenlaisia tyyppejä löytyy. Aikuinen saa päättää missä käy tai ei käy. Mutta voi olla myös tylsää jos ei käy missään. Ikään kuin pitkä talvi ei olisi tarpeeksi tylsä. Kesästä kannattaisi myös nauttia.
- Lucerne
Nauttia voi myös oikeiden ystävien seurassa. Työkaverit harvemmin ihan vilpittömiä on kuitenkaan.
- PikkupomotPahimpia
Kesällä kävin uuden firman pippaloissa, mutta en mene toista kertaa, eikä varmaan kaivatakaan. Sielläpä vonkaavat kuka mitäkin keltäkin.
- Anananas666
Aika perseestähän noi tapahtumat ovat. Meillä on pari kertaa vuodessa jotkut kekkerit jossa on ruokaa ja mietoja juomia. No itse en pahemmin alkoa käytä eikä kyllä kiinnosta tuhlata vapaa-aikaani ajelemalla kymmeniä kilometrejä että saan jonkun grillilounaan ja ehkä yhden bissen jos sattuu maistumaan ja sen jälkeen se onkin aika siinä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631503Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271365Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701308Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2171181- 1281105
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3201031Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271027- 42959
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että282946IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel307943