Homeoireista ym kyselen

homhomhom

Kerron tässä oman perheeni tarinan

Eli, muutimme suht uuteen taloon viime vuoden heinäkuussa, siis reilu vuosi sitten. Talo oli kymmenen vuotta vanha. Heti ekalla viikolla naapurit kysyivät että ette kai ole ostaneet taloa. Sanoimme että emme, mutta harkinnassa on, olemme siis vuokralla.
Hepä ystävällisesti sitten sanoivat, että älkää ostako, talon välipohja rakennettiin niin, että se ui vedessä kun seinät lyötiiin päälle. No ajateltiin, että kateellisten panettelua, olihan talo sen kadun hienoimmasta päästä.
Mutta mutta, elokuussa minulla alkoivat vatsavaivat pahentua, närästysä ja kipuakin silloin tällöin. Lapset olivat säännöllisesti flunssassa ja korvatulehduksessa. Tätä oli kyllä pojallamme ollut ennenkin, joten en reagoinut. Samoin laitoin uuden työni piikkiin vatsavaivat.
Joulukuussa sitten vaivani äityi tosi pahasti, ja en juuri voinut mitään syödä.
Lääkäristä sain lääkkeitä vaivaani, minulla on ollut närästystä jo vuosia, siksi en siihenkään kiinnittänyt huomiota sen enempää.
Minua myös huimasi elokuusta alkaen päivittäin.
Mieheni oli jatkuvasti äkäinen, sai raivareita ja hänellä oli päänsärkyä vähintään joka toinen päivä.
Hänellä oli päiviä jolloin hän ei jaksanut edes kättään nostaa, mutta väkisin teki asioita joita täytyi.

Mutta työn piikkiin sekin meni. Sitten yksi neljästä lapsestamme, joka ei ikinä ole sairastanut mitään, tuli pahaan flunssaan joulun jälkeen, mietin että mitä hittoa.Sitten häneltä meni ääni, ja yskä kesti monta viikkoa. Samalla tällä lapsella alkoivat unohtelut, hän unohti joka päivä jotain, joko tehdä läksyt tai näyttää kotona jotain lappuja, tai tehdä asioita joita olin pyytänyt.
Sitten itse sairastuin keuhkoputkentulehdukseen nyt kesällä, ja siitä heräsi epäilykseni, sillä minulla ei ole eläessäni ollut kuin yksi vastaava, ja sekin oli monta vuotta sitten jälkitautina. Nyt kuitenkin kuukauden yskän jälkeen tuli taas. Mieheni sairastui poskiontelotulehdukseen, ja hänellä ei koskaan ole ollut mitään sellaista.
Minulla nousivat maksa-arvot keväällä ja ovat olleet korkealla siitä asti. Kilpirauhasarvoni on kohonnut, mutta lääkitystä ei ole.
JA kaiken tämä lisäksi olimme mieheni kanssa aina väsyneitä ja saamattomia.

Nyt asumme toisessa asunnossa, muutimme tänne kk sitten ja olen jo käynyt lenkilläkin, oloni on parantunut, ei huimaa enää ja vatsa on paremmassa kunnossa. Enkä ole enää niin väsynyt.
Mieheni ei ole raivonnut kertaakaan täällä, eikä hän syö särkylääkkeitä enää joka päivä. Samoin hänkin on ollut pirteämpi. Vielä meitä vaivaa nuha ja yskä, samoin lapsiamme.
Voiko siis home tehdä tälläisiä oireita ja entä kun hometalosta muuttaa, miten sen jälkeen, häviävätkö oireet pian? Voiko siis tulla kipeäksi ihan sen takia, että on puhdas ilma ja elimistö reagoi siihen?
Tulimme nimittäin lapsien kanssa flunssaan nyt viikko sitten.
Lapsissa en ole hirveää muutosta nähnyt, mutta tyttö joka unohteli asioita, on muistanut kaikki tähän asti muistettavat asiat:)
Minusta ja yhdestä lapsestamme otettiin home-vasta-aineverinäyte, mutta siinä ei löytynyt mitään.
Voiko silti olla hometalo, vaikka altistus ei veressä näy?
Kiitos vastauksistanne jo etukäteen!

4

507

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vertti-eetu

Se on mahdollista ja nuo verikokeet ei näytä totuutta. Kosteutta, hometta ja mitä lie.
      Olette sairastuneet kosteusvaurioasunnossa. Jos muualla oireet vähenee ja kotona palaa.

Itse olen pahalla päällä vielä vaikka olen saanut puhtaan asunnon koska kaikkia irtaimistosta ei raskittu heittää kaatopaikalle. Solumyrkkyisestä asunnosta tuotu otsonoitu irtaimisto aiheuttaa vielä oireita.

Jos teillä ei ole se oma asunto, niin sehän on parempi kuin lottovoitto tällaisessa valtiossa.
      Nykyisellä oikeusturvalla homesairastumisessa.
      Mitään muuta varmaa lääkettä en tiedä kuin "Heti pois kotoa" jalat alle jos noinkin paljon oireita ja sairasteluja ja usealla perheenjäsenellä. Kuin teillä on.

Vaikeita on nämä muutot kun pitää tehdä syyttömänä eikä omasta todellisesta tahdosta.
      Meitä on liian monta.

Keuhkolääkäri sanoikin, että niitä on liian paljon kun kysyin olenko ensimmäinen tässä istuimella.
      "Et ole".

• vertti-eetu

asunnossa sairastunut.

En ollut sillä tuolilla siis ensimmäinen homesairas tai miten sen kukin haluaa tulkita. Tai vääntää.

• tuttuja oireita

Ei se home ole ainoa mikä oireita aiheuttaa. Meidän työpaikalla oireita aiheuttaa luultavasti se, että matto on laitettu vain edellisen päälle ja niiden mattojen liimat reagoivat keskenään.

Mutta olisi mullakin kysymys, sillä olen töissä kahdessa toimipisteessä ja toinen on nyt rempattu homeen vuoksi, mutta oireilen siellä edelleen. Lääkärin mukaan on mahdollista että siinä tilassa en pysty olemaan koskaan vaikka tila tulisikin puhtaaksi. Mun oireet viimeisen vuoden aikana; infektio, jatkuvaa flunssaa, epäilys astmasta, keuhkoissa tuntuu, kurkkua ärsyttää, yskittää, nenäverenvuotoa, uniongelmat niin että olen herättyäni heti aivan väsynyt kun en nuku kunnolla, väsymys vain lisääntyy päivän mittaan, silmiä kutittaa, iho-oireita, vatsa aivan järkyttävän sekaisin koko ajan (ei johdu ruokavaliosta). Olikohan tuossa jo kaikki? Olen etsinyt uutta työtä mutta en ole löytänyt vielä. Lääkärin mukaan mun ei pitäisi mennä sinne toiseen toimipisteeseen, mutta työnantaja ei ole pystynyt järjestämään sinne ketään toista joten mun on sinne mentävä vähintään kahdesti viikossa. Jos menen lääkäriin, saan ehkä muutaman päivän, max viikon sairaslomaa. Ja sitten sama jatkuu taas. Mulla on kahdelta eri lääkäriltä lausunto että mun tulisi työskennellä tiloissa joissa on hyvä sisäilma. Ihanko totta... Niin pitkää sairaslomaa en saa että työnantaja voisi palkata mulle sairasloman sijaisen, joten töihin palattuani mun pitää kiireellä hoitaa rästiin jääneet hommat, ja olla entistä enemmän siellä toisessa toimipisteessä! Työsuojelu tietää asian muttei voi tehdä mitään. Mitä mä voin tehdä? Muuta kuin olla vähän väliä sairaana kunnes saan uuden työpaikan? Mulla on nyt jo epäilys astmasta, eikä koskaan aikaisemmin ole ollut mitään hengitystieoireita. Lääkäri sanoi että sisäilmaongelmien kanssa siedätyshoito ei toimi, vaan oireet vain pahenevat. En mä voi itse kieltäytyä töitä tekemästä kuitenkaan. Aika neuvoton olo.

• "Minusta ja yhdestä lapsestamme otettiin home-vasta-aineverinäyte, mutta siinä ei löytynyt mitään.
      Voiko silti olla hometalo, vaikka altistus ei veressä näy?"

- Ne vasta-ainetestit eivät ole luotettavia, eikä kaikki lääkärit edes teetä niitä. Ongelma on myös, että testataan eri homeita, mille ollaan altistuttu.

Sama juttu sieniviljelyiden kanssa, jotka nekin ovat epäluotettavia, vaikka joku laborantti täällä on kovasti niiden perään huudellutkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      74
      4938
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2771
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2534
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      26
      1943
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1852
    6. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      88
      1681
    7. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      1669
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      1573
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1348
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      94
      1210
    Aihe