Suomimies vai ulkomaalainen?

hahahahahalololol

Hyvin usein tulee kuultua sellainen klisee että "suomalaisnaiset kuolaa poikkeuksetta ulkomaalaismiehiä". Onko väitteessä perää? Kuinka monen suomalaisnaisen ihannemies olisi jotenkin eksoottinen, esim. italiaano tai tummaihoinen? Vai viekö vaalea suomimies voiton? Kiinnostaisi tietää.

31

1120

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Annnnnuli

Tumma tai ristiverinen. Italiano on ehkä liian tumma, espanjalainen voisi olla sopivampi. Vaaleahko oliivinvärinen iho ja eksoottisenväriset silmät, muttei liian tummat.

• ........

Kansalaisuudella ei ole kyllä mitään väliä, kunhan kemiat kohtaa ja toinen miellyttää muutenkin. Minua ärsyttää se, että jos joku suomalainen nainen/mies seurustelee ulkomaalaisen kanssa, niin heti jotkut mutisee, että eikö suomalainen olisi kelvannut? Ai ihan kelvannut? Ihan kuin se marisija arvottaisi jotenkin ulkomaalaiset meitä suomalaisia korkeammalle. Vai onko siinä jokin piikki, joka viittaa siihen, että mutisijan mielestä se tyyppi arvottaa ulkomaalaiset suomalaisten yläpuolelle, koska sattuu seurustelemaan ulkomaalaisen kanssa?

Tietysti, onhan niitä fiksaatioita, kuten että joku ihailee tummia Italiaanoja ja toinen Aasialaisia kaunottaria, mutta lähtökohtaisesti olisi mukava, jos ihmiset ei tuijottaisi sitä kansalaisuutta liikaa, vaan valitsisivat sellaisen kumppanin, jonka kanssa oikeasti luonteet kohtaa.

Minun on vaikea sanoa, minkä maalaiset viehättää eniten, jos pitää ulkonäön perusteella sanoa. Varmasti kaikista maista löytyy kauniita ja komeita ihmsiä, myös Suomesta.

• naisenpuoli

Minulle kelpaa ihan suomalainen, kunhan on vain tumma. Mielellään sini- tai vihreäsilmäinen. Kyllä tosin tuollainen eksoottinen etelä-eurooppalainenkin kelpaa.

• sks_1

on Skotlannissa syntynyt mutta vanhemmat ovat kotoisin Hong Kongista. Tapasimme koska itse asun pysyvästi Skotlannissa, niin ettei noiden suomalais-valiokarjujen tapaaminen ole ihan helppoa. Tuota kiinalaisuutta en ikinä osannut edes kuvitella mutta niin vain kävi. Olen kyllä oppinut huomaamaan miten paljon hienoja puolia kiinalaiskulttuurissa on, kova työ-ja opiskelumotivaatio, perhekeskeisyys ja muutenkin yhteisöllisyys. Poikaystäväni sanoo aina ettei työskentele ja ansaitse palkaa vaan itseään varten, vaan myös perhettään ja ystäviään varten. Myös ruoanlaittotaito on plussaa!

Mutta minulle kansallisuudella ei ole väliä, kunhan kemiat ja arvot kohtaavat. Kielitaito on kylläkin tärkeä koska on vaikeampi keskustella tärkeistä asioista ja huomata pieniä nyansseja toisen kielenkäytössä jos molemmat ovat kielipuolia. Mies on natiivi englanninpuhuja ja minä natiivin tasoinen koska olen asunut ulkomailla jo monta vuotta, kuulemma minulla on jo pieni skottiaksentti:)

• tyty18wee

mutiainen. Ei turkkilainen, afrikkalainen tai mikään muunkaanlainen "tumma mies". Jotain niissä vaan on joka saa minulta saman tien karvat pystyyn kun sellainen lähestyykin. Ovat ällöttävän lipeviä ja epärehellisiä yms.
        Toisen länsimaalaisen kanssa voisin kyllä seurustella esim. britin tai saksalaisen kanssa.
        Mutta silti oma 195cm pitkä, vaalea hiuksinen ja vihreä silmäinen mieheni on parhain minulle ;)

• tätinennen
        tyty18wee kirjoitti:

mutiainen. Ei turkkilainen, afrikkalainen tai mikään muunkaanlainen "tumma mies". Jotain niissä vaan on joka saa minulta saman tien karvat pystyyn kun sellainen lähestyykin. Ovat ällöttävän lipeviä ja epärehellisiä yms.
        Toisen länsimaalaisen kanssa voisin kyllä seurustella esim. britin tai saksalaisen kanssa.
        Mutta silti oma 195cm pitkä, vaalea hiuksinen ja vihreä silmäinen mieheni on parhain minulle ;)

asiaa! Olen varmaan liki äitisi ikäinen "täti" jo, mutta samalla linjalla kanssasi. En ole rasisti - mutta sen sijaan niin ronkeli, ettei minulle kelpaa kuin suomalainen mies. Jostain syystä ei lipevät tummat gigolot koskaan vedonneet millän tavalla. Oma mies on myös liki 190-senttinen, vaaleahko sinisilmä. Paras maailmassa :-)

• casssandra10
        tätinennen kirjoitti:

asiaa! Olen varmaan liki äitisi ikäinen "täti" jo, mutta samalla linjalla kanssasi. En ole rasisti - mutta sen sijaan niin ronkeli, ettei minulle kelpaa kuin suomalainen mies. Jostain syystä ei lipevät tummat gigolot koskaan vedonneet millän tavalla. Oma mies on myös liki 190-senttinen, vaaleahko sinisilmä. Paras maailmassa :-)

Eikö tuo ole vähän yleistämistä..? Eihän kaikki tummat miehet ole lipeviä, epärehellisiä gigoloita.. itselläni on espanjalainen poikaystävä ja ei todellakaan ole lipevä tai epärehellinen, vaan itse asiassa yksi rehellisimmistä koskaan tapaamistani ihmisistä. Kyllä niitä epärehellisiä löytyy ihan suomalaistenkin keskuudesta. Valitettavasti.

Mielestäni tärkeintä on, että kemiat kohtaa. En todellakaan ollut ikinä suunnitellut tai ajatellut ulkomaalaisen kanssa seurustelua, niin vain kävi sattumalta.

Ja jos nyt vielä pitää sanoa tuosta ulkonäköhommasta, niin jostain syystä venäläisten miesten ulkonäkö vetoaa minuun. Mutta loppuviimein ulkonäkö on vain sivuseikka, kaikenlisäksi katoavaista, koska me kaikki vanhenemme. Paljon tärkeämpää on luonne, kemia, arvot. :)

• tätinennen
        casssandra10 kirjoitti:

Eikö tuo ole vähän yleistämistä..? Eihän kaikki tummat miehet ole lipeviä, epärehellisiä gigoloita.. itselläni on espanjalainen poikaystävä ja ei todellakaan ole lipevä tai epärehellinen, vaan itse asiassa yksi rehellisimmistä koskaan tapaamistani ihmisistä. Kyllä niitä epärehellisiä löytyy ihan suomalaistenkin keskuudesta. Valitettavasti.

Mielestäni tärkeintä on, että kemiat kohtaa. En todellakaan ollut ikinä suunnitellut tai ajatellut ulkomaalaisen kanssa seurustelua, niin vain kävi sattumalta.

Ja jos nyt vielä pitää sanoa tuosta ulkonäköhommasta, niin jostain syystä venäläisten miesten ulkonäkö vetoaa minuun. Mutta loppuviimein ulkonäkö on vain sivuseikka, kaikenlisäksi katoavaista, koska me kaikki vanhenemme. Paljon tärkeämpää on luonne, kemia, arvot. :)

kummempaa yleistämistä kuin se, että suomalaiset miehet ovat toisten mielestä valjuja ja tylsiä tuppisuita... Minun suomalainen mieheni on kaikkea muuta kuin valju ja tylsä. Sellaisia löytyy kyllä ihan varmasti myös ulkomaalaistenkin keskuudesta ;)

• Näin on

Suomalaisen kanssa olen naimisissa, mut kreikkalaiset miehet on kyllä kuumia!

• oma maa mansikka

ulkomaalaista miestä. Suomalainen pitkä ja mahakas, neljänkympin kantturoissa on paras.

• Lavantautiii

Mielellään tumma (ei liian).. espanjalaiset, portugalilaiset ja latinot viehättävät minua. Kokemusta on suomalaisista miehistä ja ulkomaalaisista. Ulkomaalaiset vie voiton 100-0.. ;)

• Suomalainen nainen?
        Lavantautiii kirjoitti:

Mielellään tumma (ei liian).. espanjalaiset, portugalilaiset ja latinot viehättävät minua. Kokemusta on suomalaisista miehistä ja ulkomaalaisista. Ulkomaalaiset vie voiton 100-0.. ;)

Entä suomalaiset naiset? Pidätkö itseäsi parhaimpana miehille? Voi olla että ulkomaalaiset naiset vievät kaltaisesi miehen silmissä voiton 100-0. Okei, ei mitää, ihan ku tykkäät. Kunhan sanoin. Ette vaa oo ylimieline.

• Feminine99

...mutta se kaikkein tärkein puuttuu eli pituus usein vain jotain 168-175. Tummuus on sopivan eksoottista ja käytöskin usein mukavan vilkasta (jotenkin hassua) mutta kun en halua katsoa miestä alaspäin...

• onni onnettomuudes

Totta. Onneksi kuitenki suurin osa suomalaisista naisista on lyhyitä ja persjalkaisia.

• ...
        onni onnettomuudes kirjoitti:

Totta. Onneksi kuitenki suurin osa suomalaisista naisista on lyhyitä ja persjalkaisia.

Suomalainen on mulle ainut vaihtoehto. Mua inhottaa heti jos on ulkomaalaisen näköinen tai puhuu huonosti tai ei ollenkaan suomea. Mulle taas tulee aina mieleen jos nään suomalaisen naisen ulkomaalaisen kans että ei oo saanu suomalaista niin pakko kai ollu ottaa tommonen. Toisaalta jos ois tummaihonen komee mies joka on asunu koko elämänsä suomessa ja puhuu täydellistä suomea niin voisin harkita, emmä ihon värin takia tuomitse vaan sen jos ei osaa täydellisesti suomea. (ja en tarkota täydellisellä suomella kirjakieltä vaan että ei tuu mitään tyhmiä virheitä vaikka pieniä oiski) En halua ees yrittää kommunikoida englannilla koska en osais välttämättä esittää asioita täysin sillä tavalla ku tarkotan.

• mielipiteeni....

Minä en tiedä, kuolaavatko suomalaisnaiset ulkomaalaisia miehiä, mutta itse en ainakaan ole koskaan ollut suomalaisista miehistä kiinnostunut. Hei eivät kiinnosta fyysisessä eikä henkisessä mielessä millään lailla. Suomessa on varmasti paljon hyviä miehiä, mutta suurin osa taitaa valitettavasti olla epävarmoja pikkupoikia, jotka kompleksiensa vallassa eivät osaa muuta kuin kukkoilla ja käyttäytyä alentuvasti muita ihmisiä kohtaan. Suomessa vallitsee muutenkin sellainen kateuden ja pahantuulisuuden ilmapiiri, joka on myrkyttänyt monia suomalaisia jo mielenterveysongelmien partaalle. Tottakai tällainen ilmapiiri vaikuttaa myös suomalaisiin miehiin, ja mielestäni heidän käytöstavoissaan on aika paljon puutteita, heillä on hirveä tarve mitätöidä muita ihmisiä eli suut paukkuu, mutta ollaan velliä sisältä. He ovat myös aika pahantuulista porukkaa ja kuvittelevat itsestään liikoja, taitaa moni huonon itsetuntonsa vallassa jopa vihata naisia. Ja nyt kun joku sanoo, että eivät ne suomalaisnaisetkaan kummoisia ole, niin voin todeta, että eivät olekaan. Niin kuin mainitsin, paljon on kateutta, katkeruutta ja pahantuulisuutta ja tottakai myös Suomi-naiset peilaavat näitä elämänasenteita.

En tiedä, millaisia miehet ovat ulkomailla, ehkä mennään vain ojasta allikkoon, mutta suomalaista miestä en ainakaan halua. Unelmamieheni on itsevarma muttei kuitenkaan narsistinen, mutta sen verran itsevarma kuitenkin, ettei koe tarvetta mitätöidä muita. Unelmieni mies osaa käyttäytyä hienosti ja herrasmiesmäisesti.

• kjsdopgåjgsop

Myös monet islaminuskoiset miehet ovat sellaisia, ettei niihin kannata koskea pitkällä tikullakaan. He eivät kunnioita kuin sellaisia naisia, jotka istuvat huivi päässä kotona immenkalvo ehjänä koraani kourassa. Sitten he tulevat Suomeen arvostelemaan naisia, jotka käyvät töissä, ovat itsenäisempiä eivätkä pukeudu kaapuun, aika röyhkeätä porukkaa, pysyisivät muualla sitten. Eli ei heilläkään ole käytöstapoja. Suomesta on aika vaikeaa löytää järkevää miestä koska ei ketkään järkevä länsimaalaiset tänne tule, ja jos tulevat, lähtevät nopeasti pois. Täytyisi siis teoriassa valita islaminuskoisen elämäntapa-alistajan ja huonokäytöksisen Suomi-miehen väliltä. Onneksi sentään Suomesta voi jostain löytyä hyviäkin miehiä, kuten edellinen kirjoittaja mainitsi.

• e___
        kjsdopgåjgsop kirjoitti:

Myös monet islaminuskoiset miehet ovat sellaisia, ettei niihin kannata koskea pitkällä tikullakaan. He eivät kunnioita kuin sellaisia naisia, jotka istuvat huivi päässä kotona immenkalvo ehjänä koraani kourassa. Sitten he tulevat Suomeen arvostelemaan naisia, jotka käyvät töissä, ovat itsenäisempiä eivätkä pukeudu kaapuun, aika röyhkeätä porukkaa, pysyisivät muualla sitten. Eli ei heilläkään ole käytöstapoja. Suomesta on aika vaikeaa löytää järkevää miestä koska ei ketkään järkevä länsimaalaiset tänne tule, ja jos tulevat, lähtevät nopeasti pois. Täytyisi siis teoriassa valita islaminuskoisen elämäntapa-alistajan ja huonokäytöksisen Suomi-miehen väliltä. Onneksi sentään Suomesta voi jostain löytyä hyviäkin miehiä, kuten edellinen kirjoittaja mainitsi.

En haluaisi ulkomaalaista miestä, vain suomalaisen. Baareissakaan en edes katsele sillä silmällä ulkolaisia, tanssilattiallakin siirryn kauemmaksi jos tulevat lähentelemään. Eli kyllä niitäkin naisia löytyy, jotka ottavat ainoastaan suomalaisen miehen.

• HerätkääUnesta

Vastaus "mielipiteeni" kirjoitukseen, olen aivan samaa mieltä. kauan poissa Suomesta ja nyt kun olen ollut v1,5v.takaisin , olen sillä ololla etten tiedä kuan jaksan tätä hullua paikkaa.
        Täällä outo ilmapiiri ja aluksi kun siitä ei välittänyt oli hyvä olo ja pystyi positiivisesti sukkuloiaan kotimaassaan, nyt huomaan muutoksen itsessäni ja ei kovin positiivinen.Olin tottunut olemaan naisellinen nuori nainen, rennosti ja pitämään kauniista jutuista olematta mauton. täällä tuntuu kuin ihmisyöjiä ja alkaa pukeutua vähemmän naiselliseti , pakko lähteä taas joksin aikaa muualle jotta saa henkireikää ajatuksilleen ja voi olla taas oma itsensä.
        Pelottava paikka......

• Onko noin

Eikö sama päde suomalaisnaisiin? Sama mitä suomalaismiehistä sanoit... onko vika VAIN suomalaisissa miehissä.

• N27.

Itse ainakin etsin ehdottomasti vaaleaihoista (mielellään myös vaaleahiuksista) miestä.

Suomalaisiin viinaan meneviin míehiin ja juntteihin olen kuitenkin kyllästynyt, minkä vuoksi katsonkin nykyään suomenruotsalaisia miehiä.

• ann.

Täytyy sanoa, että kun on kerran seurustellut/viettänyt romanssin tai mitä vaan ihanan ulkomaalaisen kanssa, niin sen jälkeen on hyvin vaikea enää kiinnostua suomalaisista miehistä. Tykkään tummista ja tulisista miehistä ja siksi esim espanjalaiset, kreikkalaiset ja italialaiset viehättävät suuresti. Turkkilaisissakin on kyllä todella komeita miehiä, mutta tuskin turkkilaista ottaisin heidän suuren kultuurieron takia. Ulkomaalainen tumma mies on nam

• Metal Girl

Väitteessä ei ole sen enempää perää kun siinä väitteessä että kaikki suomalaiset miehet kuolaisivat erityisesti aasialaisnaisia. Jotkut tykkää, useimmat ei. Omassa tuttavapiirissä kukaan ei ole seurustellut mistään muualta kun länsimaista kotoisin olevan henkilön kanssa. En minäkään seurustelisi.

• ei vie Suomi poika

Tumma komea, tulinen hyvä käytöksinen mies ! Etenkin Italialainen tai Latino ! Tunsin töissä yhden komean ja kohteliaan latinon suomipojilla ois oppimista käytöstavoista ja tunteiden ilmaisusta heiltä.

• Rööperin Porsas

"Etenkin Italialainen tai Latino !"

Anteeksi sivistymättömyyteni, mutta mistä maasta tulee kansallisuus "latinot"? Tuelvatko he Latinasta?

Ai niin, lääkärithän kirjoittavat latinaa ja taitavat olla näitä suomimamman suosimia "latinoita"! Buaahhhahahahaaa...

• EHDOTTOMASTI!

No sellasen ku sais, mut tuntuupa olevan kaikki varattuja :'D

• nw

No en sen erityisemmin kuolaa ulkomaalaisten miesten kuin suomalaisten miesten perään. Mielummin suomalainen.

• Teetus

Kuulostaa hassulle väitteelle. En jaksa uskoa, että nainen kuolaa miehen perään vain siksi, että tämä on ulkomaalainen huolimatta miehen muista ominaisuuksista. Itsellä ei ainakaan ole koskaan tullut edes mieleen.. muutamia suomalaisia poikaystäviä on ollut ja naimisissa suomalaisen miehen kanssa 13 vuotta. Eron jälkeen tutustuin ja rakastuin ulkomaalaiseen mieheen(joka myös asuu ulkomailla) mutta en tosiaankaan siksi, että hän oli ulkomaalainen vaan koska hän on ihmisenä aivan ihana.

Pakko myöntää, että en olisi edes aloittanut tuttavuutta muun kuin "länsimaalainen" miehen kanssa mutta tämä on vain minun vaatimaton preferenssini. Varmasti on paljon paljon hyviä ja ihania "eteläeurooppalaisia" miehiä mutta ei minulle. Samoin löytyy paljon paljon ihania suomalaismiehiä mutta ei sillä hetkellä sattunut kohdalle..

• Mä luulin aina itse päätyväni yhteen eksoottisemman miehen kanssa, mutta toisin kävi. Olen tosi seurustellut britin kanssa.

Loppujen lopuksi kansalaisuudella, ihonvärillä, kulttuurilla tms. ei ole väliä, kunhan osaa ajatella omilla aivoillaan, on hauska ja miellyttää silmää edes jonkin verran.

• ihan kotimaiselle laatulihalle ja nimenomaan just sellaiselle joka ei myöskään halaja ulkomaille.

eli vaalea kotimainen vie mullaki voiton mutta onhan noita nähty...

• gdfrgba

ainakin tän naisen jalat vie alta vaalea ja sinisilmäinen suomipoika:) mutta jäähän niitä mulle enemmän, mitä usempi nainen tahtoo tumman ja tulisen ulkomaalaisen;)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      274
      3415
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      104
      1730
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Luterilaisuus
      221
      1351
    4. 74
      1326
    5. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      63
      1186
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      199
      1097
    7. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      52
      1049
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      63
      991
    9. Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea

Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei
      Maatila ja metsä
      18
      863
    10. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      42
      847
    Aihe