mini kysymyksiä

mini850

Alla on 70-luvun alkupuolen mini (850). Kone käy muuten ihan mukavasti, mutta pitää aika voimakasta "sirkuttavaa" ääntä. En ole ehtinyt sen paremmin vielä kartoittamaan, mistä ääni oikein tulee mutta konehuoneesta jokatapauksessa ja kuuluu vaikkei auto ole liikkeessäkään. Ääni ei ole sellainen kalkatteleva kuin mitä olettaisin vaikkapa venttiilin välyksistä kuuluvan... tosin täällä ei ole nyt äänessä mikään ammattilainen ;-)
Sitten kone myös tiputtaa hieman öljyä ja näyttäisi paikallistuvan edestä katsoen moottorin oikeeseen reunaan, en ole vielä päässyt autoa nostamaan joten en tästäkään paremmin pysty sanomaan. Onko jotain "tyyppivikoja" mistä kohtaa voi vuodot alkaa ja mitä kannattaisi ensisijaisesti epäillä?

6

733

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • passanisti.

Minulla on ollut aikoinaan 3 miniä.Vuosimallit -63 -67 ja-72.Sen perusteella voin sanoa tyypillisien vuotopaikkojen olevan vetoakseleiden stefat.Toinen vuotopaikka on vauhtipyärän stefa.Vuotopaikka on helppo paikallistaa kun kurkkaa alle.

• !000

Minulla on jo lahes 30 vuotta kellarissa olleet minin 1000:n kaksoiskaasuttimet. Imusarja sekä pakosarja. Kiinostaisiko ketään?

• lj-70
        !000 kirjoitti:

Minulla on jo lahes 30 vuotta kellarissa olleet minin 1000:n kaksoiskaasuttimet. Imusarja sekä pakosarja. Kiinostaisiko ketään?

olis minin uusia virranjakajan kärkiä pari kappaletta,jos jotain kiinnostaa.

• ä-s-s-ä
        !000 kirjoitti:

Lähinnä imusarjaa tarvitsisin. Siinä pitäisi olla kirjaimet AEG ja numero perässä, mutta koko satsi tietysti käy. Missä päin ovat ? Laita viestiä osoitteeseen jokkeri54( ät) luukku.com

• Jupetee
        !000 kirjoitti:

Vieläkö tuplakaasari löytyy sulta?

• mininomistaja

minulla on parhaillaan kokonainen projekti myynnissä huutonetissä tunnuksella avuka4 ..

käy huutamassa siitä itelle varaosa-auto. vuosimalli on 1970

harvoin löytää tuommosia yksilöitä ku mulla, siihen ei oo uusittu juuri mitään. aika originelli. mutta pakko niistä on joskus raaskia luopua.

Taitaa olla pari vannettakin joutilaana, saa mennä samassa kaupassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      214
      6669
    2. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      124
      5566
    3. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      289
      3594
    4. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      128
      3500
    5. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      125
      2527
    6. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      4
      2180
    7. Läppärit kahviloissa

Aika omituista nykyään, että mennään ”trendikkäästi” tekemään lämppärillä töitä kahviloihin ja viedään moneksi tunniksi
      Kahvilat
      57
      1998
    8. Sinä et halunnut sitoutua

Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne
      Ikävä
      19
      1986
    9. Persut pettävät ja valehtelevat aina

Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val
      Maailman menoa
      63
      1803
    10. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      104
      1518
    Aihe