Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

mini kysymyksiä

mini850

Alla on 70-luvun alkupuolen mini (850). Kone käy muuten ihan mukavasti, mutta pitää aika voimakasta "sirkuttavaa" ääntä. En ole ehtinyt sen paremmin vielä kartoittamaan, mistä ääni oikein tulee mutta konehuoneesta jokatapauksessa ja kuuluu vaikkei auto ole liikkeessäkään. Ääni ei ole sellainen kalkatteleva kuin mitä olettaisin vaikkapa venttiilin välyksistä kuuluvan... tosin täällä ei ole nyt äänessä mikään ammattilainen ;-)
Sitten kone myös tiputtaa hieman öljyä ja näyttäisi paikallistuvan edestä katsoen moottorin oikeeseen reunaan, en ole vielä päässyt autoa nostamaan joten en tästäkään paremmin pysty sanomaan. Onko jotain "tyyppivikoja" mistä kohtaa voi vuodot alkaa ja mitä kannattaisi ensisijaisesti epäillä?

6

661

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • passanisti.

      Minulla on ollut aikoinaan 3 miniä.Vuosimallit -63 -67 ja-72.Sen perusteella voin sanoa tyypillisien vuotopaikkojen olevan vetoakseleiden stefat.Toinen vuotopaikka on vauhtipyärän stefa.Vuotopaikka on helppo paikallistaa kun kurkkaa alle.

      • !000

        Minulla on jo lahes 30 vuotta kellarissa olleet minin 1000:n kaksoiskaasuttimet. Imusarja sekä pakosarja. Kiinostaisiko ketään?


      • lj-70
        !000 kirjoitti:

        Minulla on jo lahes 30 vuotta kellarissa olleet minin 1000:n kaksoiskaasuttimet. Imusarja sekä pakosarja. Kiinostaisiko ketään?

        olis minin uusia virranjakajan kärkiä pari kappaletta,jos jotain kiinnostaa.


      • ä-s-s-ä
        !000 kirjoitti:

        Minulla on jo lahes 30 vuotta kellarissa olleet minin 1000:n kaksoiskaasuttimet. Imusarja sekä pakosarja. Kiinostaisiko ketään?

        Lähinnä imusarjaa tarvitsisin. Siinä pitäisi olla kirjaimet AEG ja numero perässä, mutta koko satsi tietysti käy. Missä päin ovat ? Laita viestiä osoitteeseen jokkeri54( ät) luukku.com


      • Jupetee
        !000 kirjoitti:

        Minulla on jo lahes 30 vuotta kellarissa olleet minin 1000:n kaksoiskaasuttimet. Imusarja sekä pakosarja. Kiinostaisiko ketään?

        Vieläkö tuplakaasari löytyy sulta?


    • mininomistaja

      minulla on parhaillaan kokonainen projekti myynnissä huutonetissä tunnuksella avuka4 ..

      käy huutamassa siitä itelle varaosa-auto. vuosimalli on 1970

      harvoin löytää tuommosia yksilöitä ku mulla, siihen ei oo uusittu juuri mitään. aika originelli. mutta pakko niistä on joskus raaskia luopua.

      Taitaa olla pari vannettakin joutilaana, saa mennä samassa kaupassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2102
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1798
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      24
      1715
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1490
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1451
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1358
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1354
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1302
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1251
    Aihe