suuni on tosi pahassa kunnossa, ientulehdusta on ollut todella kauan, eroosiota ja ienten alla tummaa kiveä (???) en ole lääkäriin kehdannut mennä, mutta nyt on sitten aika syyskuun loppuun. Minkähän laista tuomiota voi odottaa, en haluaisi että etuhampaat vedetään pois, tuo tumma "hammaskivi" mikälie pelottaa ihan hirveästi. Mielenrauhaa tässä lähinnä etsiskelen, eikai kyse sentään voi mistään suusyövästä ole? Tupakoinnin olen lopettanut kuukausi sitten.
suun kamala kunto
2
462
Vastaukset
- hg
jolla suu huonossa kunnossa. suosittelen ennen lekurille menoa että ostat apteekista ientulehduksen hoitoon tarkoitettua hammastahnaa ja suuvettä. kerkeet syyskuun loppuun saada niistä apua ja sitten on helpompi mennä lekurille. Parodontax niminen hammastahna auttaa vertavuotaviin ikeniin, kokemusta on tuosta. Se huono puoli vaan on siinä että tahna on pahanmakuista, mutta kyllä siihen tottuu.
- *TheRoad*
Se "hammaskivi" on varmaankin sitä hammaskiveä ilman lainausmerkkejä. :)
Tehokasta (silti hellävaraista) harjausta pehmeällä harjalla ja hammaslanka päivittäiseen käyttöön, niin saat verenvuotoa ainakin vähenemään, jos et kokonaan loppumaan saa. Ien tulehdus kuitenkin paranee vasta, kun hammaskivi saadaan pois ärsyttämästä ikeniä.
Tupakoinnin lopettaminen tuo usein piilevän tai lievältä vaikuttaneen ientulehduksen esiin. Tupakka heikentää pintaverenkiertoa, jolloin tulehtuneetkaan ikenet eivät vuoda niin herkästi kuin tupakoimattomalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2352028- 841228
- 891044
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1141041J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847- 123840
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa98794- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124706- 23701