Citalopram ja seksi

Nainen

Olen käyttänyt joitakin vuosia ensin Cipramilia ja nyt Citalopramia (Ratiopharm) 20 mg. Reilu kuukausi sitten lakkasin syömästä ja hämmästyksekseni huomasin seksuaalisten halujen lisääntyvän sekä orgasmin saamisen helpottuneen. Mieliala tosin alkaa taas mennä laskusuuntaan. Onko kellään kokemusta masennuslääkkeestä, jolla ei olisi epäedullista vaikutusta seksiasioihin? Muuten citalopram tuntuisi olevan masennusoireisiini sopiva lääke.

9

8749

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei vaikuttanut

libidooni heikentävästi,kuten esim.mainitsemasi citalopram,Efe,Remeron ym.
      Aurorix on sitten MAO-estäjä,joten tiettyjä ruoka-aineita ja lääk.tulee välttää,mutta psykiatri kyllä infoaa asioista.

• kokemusta on

Ystäväni on syönyt n. 10 vuotta Cipramilia ja sen aloittamisen jälkeen hän ei ole saanut yhtään orgasmia ja seksihalut ovat olleet tosi vähissä.Hän ei ole uskaltanut lopettaa kun masennus iskee heti.Itselläni ei kyseistä lääkettä ole ollut mutta muilla on samankaltaisia kokemuksia kuin sinulla.Itse söin masennuslääkettä nimeltä Seroxat ja se aiheutti saman.Seronil,Zoloff,Efexor,Ixel jne eivät ole vaikuttaneet seksuaalisuuteen mitenkään eli on useita vaihtoehtoja vaihtaa lääkettä ja lääkärit vaihtavat yleensä lääkkeen silloin helposti kun sillä on vaikutusta seksielämään,koska se on tärkeää masentuneillekin.

• neuvoton

puolen vuoden kokemuksella: haluja on, mutta loppuun en pääse millään. lääkettä en haluaisi lopettaa, koska tunnen todella tarvitsevani sitä.

nostin oma-aloitteisesti annostusta, tosin lääkärin kanssa oli puhetta, että olen vähällä pärjännyt ja annostusta voi tarkastaa jos tarvetta on. tarpeen koin ja otan nykyisin enemmän.

kumpiko on pahempi: kireä ilmapiiri kotona sekä töissä =tekee mieli tappaa joku vai teeskennellä saavansa orkku kun mies sillä kuitenkin pysyy tyytyväisenä? toisaalta olen alkanut katsella muita miehiä sillä silmällä, että voisi aloittaa salasuhteen (seksipohjalla ainoastaan), virkistäisikö vaihtelu?

• nainen

älä tee sitä puolisollesi että petät.. ole kiltti ja kerro asiasta, lupaan että puhuminen auttaa..

• Äitiliini-64
        neuvoton kirjoitti:

puolen vuoden kokemuksella: haluja on, mutta loppuun en pääse millään. lääkettä en haluaisi lopettaa, koska tunnen todella tarvitsevani sitä.

nostin oma-aloitteisesti annostusta, tosin lääkärin kanssa oli puhetta, että olen vähällä pärjännyt ja annostusta voi tarkastaa jos tarvetta on. tarpeen koin ja otan nykyisin enemmän.

kumpiko on pahempi: kireä ilmapiiri kotona sekä töissä =tekee mieli tappaa joku vai teeskennellä saavansa orkku kun mies sillä kuitenkin pysyy tyytyväisenä? toisaalta olen alkanut katsella muita miehiä sillä silmällä, että voisi aloittaa salasuhteen (seksipohjalla ainoastaan), virkistäisikö vaihtelu?

Puhu miehesi kanssa siitä. Kokeile lämmitellä itseäsi ennen rakasteluanne jos sulla on vaikeuksia orgasmin saamiseen. Itse olen syönyt citalopramia yli 10 vuotta ja välillä yrittänyt lopettaa sen käytön. Aina kun lopetan olen paljon halukkaampi ja seksuaalisuuteni suorastaan haittaa muuta elämää. Mutta olen opetellut elämään lääkkeen kanssa niin että otan sen vasta seksin jälkeen. Tai joskus kun kaipaan kovasti jätän yhden tabletin väliin ja seksin jälkeen jatkan kuuria. Koska tunto on vaan parempi ilman. Nuorempana lääke lisäsi halujani, mitä lääkärini suuresti ihmetteli. Minulla vaan kroppa toimi ihan päinvastoin kuin muilla. Tsemppiä! Ja pettäminen ei korjaa mitään. Älä ikinä tee sitä . Se tuhoaa suhteenne. Voita saada sairauden itseesi tai tulla raskaaksi toiselle. Ilman rakkautta ei seksi ole muutakuin pano. Rakkaus kruunaa hyvän seksin ja vähän huonommankin. Ihaninta olisi jos pystyisit kertomaan tuntemuksistasi miehellesi aidosti. Hyvä parisuhde kestää kasvukivut ja rakkaus tekee mielellään toiselle hyvää. Orgasmi on lihastoimintaa ja sitäkin voi harjoitella yhdessä ja yksin. Olen nyt 50 ja saan ihania sarjaorgasmeja. Ohi on ne ajat kun itkin saamatonta orgasmia. Mies oli liian nopea. Nuorilla miehillä tämä ongelma on yleistä. Nykyään asia on korjaantunut. Miehen orgasmia voi pitkittää painamalla terskan päästä. Tai tauottamalla seksiä. Onnea opettelun tielle.

• voxra

Voxra on ainut, joka ei vaikuta kielteisesti. Se pikemminkin lisää haluja. Tästä on ihan tutkimuksia.

• rozca

Ei pidä paikkaansa. Vie halut siinä missä muutkin, vaikkakin voi antaa hetkellisen boostin. Ongelma voi jäädä pysyväksi.

• voxra
        rozca kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Vie halut siinä missä muutkin, vaikkakin voi antaa hetkellisen boostin. Ongelma voi jäädä pysyväksi.

Pitää paikkansa. KVG

• rozca
        voxra kirjoitti:

Pitää paikkansa. KVG

Ei pidä paikkaansa. Vie halut siinä missä muutkin, vaikkakin voi antaa hetkellisen boostin. Ongelma voi jäädä pysyväksi. KVG

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      139
      6639
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5719
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4480
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3882
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2956
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2392
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      35
      2248
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2187
    Aihe