Mä alotin viime viikon maanantaina sillä Nutrilett QuickStart-paketilla. Eli 5 päivää niitä pussiruokia ja oli siinä patukkakin päiväs. Sit sen viiden päivän jälkeen pidin yhden ns. normaaliruokapäivän lauantaina. Tosin tietty mietti mitä pisti suuhun ja ei pystyny edes kovin suuria määriä syömään, koska mahalaukku oli jo tottunu pieniin annoksiin. Sen ekan viikon aikana tippu 4,4kg. Jatkoin sitte niillä Nutrilettin suklaajutuilla. Nyt siis menossa toista viikkoa, tällä viikolla paino ei niinkään oo tippunu. Varasin lääkärille ajan ens viikoks, koska aion jatkaa tätä vielä pidempään, mutta sehän pitää tehdä just lääkärin valvonnas. Oon lisänny myös liikuntaa tässä pienissä erissä, ennen kun en juur ylimääräst liikkunu. Ainut, mikä on ollu vähä hankalaa, on tässä toisella viikolla ollu vatsantoiminta. Totta kai se hidastuu, kun ei tuu niin paljon syötyä, mut välil on sellanen, et tuntuu, et olis hätä, mut mitään ei tuu. Yhden päivän tein sellai, et otin ummetuslääkkeen aamulla, niin sitte päivällä sai käydä veskis. Onks jollakulla muulla ollu vastaavaa? Nyt meinasin, et lisään niihin suklaajuomiin vähä leseitä, et saa kuitua ja pellavansiemeniä, jos vattantoiminta pysyis sitte kunnos. Nyt tällä hetkellä on tippunu 5,2kg, toinen viikko siis kohta takana. En aio luovuttaa.
Viime vuonna tiputin keventäjien avulla n. 10 kg. Se on kyllä vuoden aikana tullu takas, mut ihan omasta syystä koska kesä meni aika lujaa syömisen suhteen. Lähtöpaino mulla oli 118kg. Tässä on vielä paljon hommaa :)
Nutrilett
17
4374
Vastaukset
- !
On ihan normaalia, että ensimmäisellä viikolla katoaa useita kiloja (ja vielä toisellakin). Sitten pudotustahti tasoittuu keskimäärin 1,5 - 2 kg:an viikossa. Älä siis käy joka päivä vaa'alla. Painonlaskun hidastuminen vaan masentaa. Iloitse vaan esim. parin viikon välein vaa'an lukemasta.
>
Älä tee sitä ! Nutrilettit on suunniteltu kattamaan kaiken ruokailussa. Hidastat vaan aivan turhaan laihtumistasi lisäilemällä omiasi. Pian olet siinä tilanteessa, että kun lisää vähän tuota eikä tuostakaan haittaa ole ja tuokin on niin pieni, niin et enää olekaan kalorivajeessa. Tuo on nimittäin tuttua liukuvaa pintaa, mitä tuossa ajattelet. Se johtaa "turmioon". Lisäksi voit saada suuren ongelman siitä, että nälkä nostaa päätään.- tintshu
Ahaa, en ajatellukaan sitä asiaa noin. Niissä ohjeissa lukee et voi lisäks syödä vihanneksia vähän ja sitten just makuja pystyy muuttaa ja tekee "ruokasampaa" niist pirtelöist, kun laittaa just pari ruokalusikallist leseitä sekaan. Mä juttelen noist lääkärille ja kyselen mitä se meinaa ja suosittelee. Motivaatio ja itsekuri on ainakin hyvin pysyny tässä vaiheessa vielä. Tota mahan toimintaa tolla vaan ajattelin. Kiitti kommentista :)
- Räpäkkä
Minä aloitin Nutrilet-kuurin kymmeneksi viikoksi keskiviikkona. Minun ongelmani on ripuli, ja oksettava olo. En esim. eilenillalla pystynyt juomaan päivän viimeistä pussia koska olis tullut oksennus. Jokaisen pussin nauttimisen jälkeen joudun mennä ripulille, ja pissaa tulee...
- Nutraaja-84
Täällä on menossa viides päivä täysnutrausta pirtelöillä=) Lisänä olen juonut parhaillaan kolme litraa kalorittomia kivennäisvesiä...niitä kun on vaikka minkä makuisia ja niistä saa vaihtelua tavalliseen veteen. Tarkoitus on olla 10 viikkoa, ja siitä siirtyä pikku hiljaa tavalliseen, terveelliseen ruokavalioon. Vatsan toiminnan kanssa ei ole ollut ongelmia, kun muistaa vain juoda riittävästi nesteitä. Lähtöpaino on 70kg ja tavoitteena 55kg.=) Palkintona odottaa ulkomaanmatka ensi kesänä, ja sitä ennen joulu laivalla=D
Tsemppiä kaikille nutraajille!! - SOJA79
Nutraaja-84 kirjoitti:
Täällä on menossa viides päivä täysnutrausta pirtelöillä=) Lisänä olen juonut parhaillaan kolme litraa kalorittomia kivennäisvesiä...niitä kun on vaikka minkä makuisia ja niistä saa vaihtelua tavalliseen veteen. Tarkoitus on olla 10 viikkoa, ja siitä siirtyä pikku hiljaa tavalliseen, terveelliseen ruokavalioon. Vatsan toiminnan kanssa ei ole ollut ongelmia, kun muistaa vain juoda riittävästi nesteitä. Lähtöpaino on 70kg ja tavoitteena 55kg.=) Palkintona odottaa ulkomaanmatka ensi kesänä, ja sitä ennen joulu laivalla=D
Tsemppiä kaikille nutraajille!!Mä nutrasin 16 viikkoa ja paino tippu 35kg ja siis lähtöpaino oli 96kg ja nyt siis 61kg :) Paino pysynyt jo puolvuotta vaikka en ole edes kattonut tarpeeks mitä suuhuni laitan. Tää on se ihmetyksen aihe ku paino on muiden dieettien jälkeen alkanut nouseetakasin väkisellä mutta nytpä ei olekaan vaikka pelkäsin koko dieetin ajan että ku tämmösellä "paastolla" laihduttaa niin kilot tulee heti takas!
Olennaisinta on mun mielestä se että tosiaankin juo kahvin aamulla mustana eikä mene sitä maitoa laittamaan kahviin ja just se että pysyy tiukasti vaan niillä keitoilla lisäilemättä mitään leseitä tai vihaneksia joukkoon. Sairaalaryhmissäkin luvatan 10 viikossa 20-50kg pudotusta jos todella oikeaoppisesti tämän dieetin tekee. kehohan menee ketoosiin siinä ekan viikon aikana ja siksi dieetti on äärinmäsen helppo kun sen ekan kauheen viikon vaan kestää. Minulla ainakin oli jalka jomotus ekalla viikolla ja huimas ja heikottikin ja oli ripulia ja pissasin ihan koko ajan mutta ne kuuluu asiaan kaikki... ja toi ripuli mul tais jatkua parikin viikkoa enne ku tasottu :) - SOJA79
SOJA79 kirjoitti:
Mä nutrasin 16 viikkoa ja paino tippu 35kg ja siis lähtöpaino oli 96kg ja nyt siis 61kg :) Paino pysynyt jo puolvuotta vaikka en ole edes kattonut tarpeeks mitä suuhuni laitan. Tää on se ihmetyksen aihe ku paino on muiden dieettien jälkeen alkanut nouseetakasin väkisellä mutta nytpä ei olekaan vaikka pelkäsin koko dieetin ajan että ku tämmösellä "paastolla" laihduttaa niin kilot tulee heti takas!
Olennaisinta on mun mielestä se että tosiaankin juo kahvin aamulla mustana eikä mene sitä maitoa laittamaan kahviin ja just se että pysyy tiukasti vaan niillä keitoilla lisäilemättä mitään leseitä tai vihaneksia joukkoon. Sairaalaryhmissäkin luvatan 10 viikossa 20-50kg pudotusta jos todella oikeaoppisesti tämän dieetin tekee. kehohan menee ketoosiin siinä ekan viikon aikana ja siksi dieetti on äärinmäsen helppo kun sen ekan kauheen viikon vaan kestää. Minulla ainakin oli jalka jomotus ekalla viikolla ja huimas ja heikottikin ja oli ripulia ja pissasin ihan koko ajan mutta ne kuuluu asiaan kaikki... ja toi ripuli mul tais jatkua parikin viikkoa enne ku tasottu :)Otsikolla siis tarkoitan että ei kannatta lisätä niitä leseitä eikä vihanneksia. Nutraaminen siis kannattaa :D!!
- mennä nutriletin
SOJA79 kirjoitti:
Otsikolla siis tarkoitan että ei kannatta lisätä niitä leseitä eikä vihanneksia. Nutraaminen siis kannattaa :D!!
omille sivuille. Sieltä saa oikeaoppista neuvoa miten nutrataa. Suosittelen.
- tintshu
mennä nutriletin kirjoitti:
omille sivuille. Sieltä saa oikeaoppista neuvoa miten nutrataa. Suosittelen.
juu nutrilettin omalla sivulla on tosiaan tietoa. mä jotenki oon sisäistäny sen vaan kun oli et voi muunnella niitä soppia ja pirtelöi ja just lisäks syödä vihanneksia. mulla nyt siis alko kolmas viikko, painoa tippunu 5kg. lääkärin kans menen juttelee keskiviikkona asiasta, on sitte ns. valvonnassa homma. mä kyllä oon pitäny viikossa yhden päivän sellasen, et voi syödä ns. normaaliruokaa, mut ei tietty mitään kebabei ja hampparei, salaattia ja sen sellast kevyempää ja terveellisempää. Tästä oikeastaan voisin jättää pois kaiken ylimääräsen, testaan vaan just kivennäisvesillä ja niillä pirtelöillä, en mitään ylimääräst lisää. oon kyl yllättyny, miten mun oma itsekuri on kestäny. tästä on ihan mukava jatkella :)
- Karppinenööö
tintshu kirjoitti:
juu nutrilettin omalla sivulla on tosiaan tietoa. mä jotenki oon sisäistäny sen vaan kun oli et voi muunnella niitä soppia ja pirtelöi ja just lisäks syödä vihanneksia. mulla nyt siis alko kolmas viikko, painoa tippunu 5kg. lääkärin kans menen juttelee keskiviikkona asiasta, on sitte ns. valvonnassa homma. mä kyllä oon pitäny viikossa yhden päivän sellasen, et voi syödä ns. normaaliruokaa, mut ei tietty mitään kebabei ja hampparei, salaattia ja sen sellast kevyempää ja terveellisempää. Tästä oikeastaan voisin jättää pois kaiken ylimääräsen, testaan vaan just kivennäisvesillä ja niillä pirtelöillä, en mitään ylimääräst lisää. oon kyl yllättyny, miten mun oma itsekuri on kestäny. tästä on ihan mukava jatkella :)
No jos syö kerran viikossa normaali ruokaa niin eihän sillon dieetti ole niinkuin on tarkoitettu eli ethän silloin ole ketoosissa eikä rasva pala kuten pitää! Ite juon kaffinki mustana ja apteekista ostamilla tikuilla katson että ketoosi on koko ajan päällä. Ei siinä voi lisäillä omiaan.
Vihanneksi jos lisää niin nekin pitää olla tiettyjä vihanneksi ja suurimmassa osassa on liikaa hiilareita! - tintshu
Karppinenööö kirjoitti:
No jos syö kerran viikossa normaali ruokaa niin eihän sillon dieetti ole niinkuin on tarkoitettu eli ethän silloin ole ketoosissa eikä rasva pala kuten pitää! Ite juon kaffinki mustana ja apteekista ostamilla tikuilla katson että ketoosi on koko ajan päällä. Ei siinä voi lisäillä omiaan.
Vihanneksi jos lisää niin nekin pitää olla tiettyjä vihanneksi ja suurimmassa osassa on liikaa hiilareita!no juu, mä en lääkärilt saanu ihan täydellisiä vastauksia kysymyksiini kun kävin. mut se piti hyvänä sitä, et yhtenä päivänä voi syödä muutakin kun näitä nutrilettei. ja sano et kurkut ja tomaatit menee ja ei haittaa vaik napsii muutaman. ketoosista en huomannu kysyä, jatkossa sitten. nyt ainaki otetaan verikokeet et kaik on ok ja seurataan niit, ettei tuu mitään puutostiloja. Jos mulla näin tippuu paino, niin se on ok.
- Kultamaha
tintshu kirjoitti:
no juu, mä en lääkärilt saanu ihan täydellisiä vastauksia kysymyksiini kun kävin. mut se piti hyvänä sitä, et yhtenä päivänä voi syödä muutakin kun näitä nutrilettei. ja sano et kurkut ja tomaatit menee ja ei haittaa vaik napsii muutaman. ketoosista en huomannu kysyä, jatkossa sitten. nyt ainaki otetaan verikokeet et kaik on ok ja seurataan niit, ettei tuu mitään puutostiloja. Jos mulla näin tippuu paino, niin se on ok.
tintshu: Miten mene nyt kun puoli vuotta mennyt? Tippuiko paljon, onko pysynyt vai lähtenyt nousemaan?
Itsellä toinen päivä menossa, ripulia.... Taitaa johtua enimmäkseenn nesteen määrästä, normaalisti tulee juotua pari litraa, eilen meni lähes viisi noiden pirteläiden nesteen kanssa... :) - tintshu
Kultamaha kirjoitti:
tintshu: Miten mene nyt kun puoli vuotta mennyt? Tippuiko paljon, onko pysynyt vai lähtenyt nousemaan?
Itsellä toinen päivä menossa, ripulia.... Taitaa johtua enimmäkseenn nesteen määrästä, normaalisti tulee juotua pari litraa, eilen meni lähes viisi noiden pirteläiden nesteen kanssa... :)Joo. Mä sain nutrilla pois suunnilleen 17kg. Sit pidin joulun ajan taukoa, yllätyin, et painoa et tullu takas kun 2-3kg. Nyt mennään taas etiäpäin ja oon olkanu kuntosaliharjottelun. Tosin, syöminen lipsuu ja nutrit on alkanu vähä tökkii. Ens viikosta alan sen Easy dietin, koitan sitä. Vielä haluisin ainakin 15 kg pois, vaikka sittenkin löytyy viel ylipainoa. Mut kahtotaan miten käy :)
- Anonyymi
VladimirB kirjoitti:
Aloitin eilen : ripuli minullakin alkanut tänään. Pissataa koko aikaa.
Vastasit 12 vuotta vanhaan aloitukseen.Aloittaja tuskin on 12 vuotta nutrannut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastasit 12 vuotta vanhaan aloitukseen.Aloittaja tuskin on 12 vuotta nutrannut.
Kyllä taas sellainen olo, että jos tää h@@@@tti vaan jatkuu, niin ei tämä elämä kyllä kannata. Kyllä tekis ja mieli lääkettä, jolla tän helvetillisen ahdistuksen sais pois. Jos jatkan reittiä A tapan itseni puolen vuoden sisällä. Jos B, Niin jään työkyvyttömyyseläkkeelle, niin se on n.1000 e kk koko loppuikä ja Jos C osarille, jolloin saan tehdä 25 % töitä ja kokonaisansio suunnilleen 1300, jos semmoinen työ edes löytyy. Että v@@@ valitsempa siitä. Mitään tarvetta laihdutukseen ei sentään ole…Mikään määrä tsemppaamista ei v@@@@ muuta tätä p@@@@.
- sp
Olen nutrannut nyt 4vkoa ja viides tulee täyteen ensi torstaina. Painoa on lähtenyt 10kg. Olen syönyt 3 pussia ja yhden salaattiaterian päivässä. Sillä olen yrittänyt pärjätä. Välillä on vaikeampaa ja toisinaan taas tuntuu, että tätä voisi jatkaa vaikka kuinka kauan. Eli mielialat vaihtelevat todella paljon.
Tarkoitus on nutrata ainakin pääsiäiseen saakka. Menen kylläkin viikko kerrallaan eteenpäin, jotta tavoite ei ole liian kaukana...... Punnituksen jälkeen jaksaa aina luvata itselleen yhden viikon taas lisää. Naisen logiikkaa, en tiedä?
Nutraamisen jälkeen tarkoitukseni on siirtyä Atkinsiin, Heikkilän tms. diettiin. Painoa on sen verran pudotettavana, että toi pääsiäiseen pääseminen ei vielä riitä.
Onnea kaikille uusille nutraajille, nautitaan kesällä kevyemmästä olosta!- Anonyymi
Kaikkien vuosien jälkeen edelleen rahan metsään heittämistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä tiedän että ajattelet
Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä239439Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3861928Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset3631922- 941638
- 4321635
- 61355
Yksi elämän pahimmista virheistä
Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo331150Ensi vuonna
Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin241096Parempaa uutta
vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.521042- 36998