Olin kesällä joka lauantai läheisellä Riutan tanssilavalla. Tanssit Tapani Kansan ja Pepito-orkesterinsa tahdissa olivat yhdet parhaista ja mieleenjäävimmistä. Tapanilla laulutaitoa riittää ja hän osaa tunnelman luoda.
Kaikki sujui muuten mallikkasti, mutta Tapsan ex-temporee päätös laulaa harjoittelematta Markku Aron "Olethan niin hyvän näköinen"- nimisen biisin ei ollut kovinkaan onnistunut veto. Tapsa intoutui laulamaan sen, koska totesi ,että on paljon nähnyt sellaisia ( siis hyvännäköisiä), muttei ole vielä koskaan laulanut sitä. Tapsa tiedusteli itsevarman oloisena bändiltään , että: Osaatteks te jätkät soittaa sitä ? Ja bändi kertoi sitä harjoitelleensa ja hyvin he sen soittikin. Alku meni Tapsankin osalta hyvin, mutta sitten kostautui se ettei Tapsa itse ollut biisiä treenannut ja häneltä unohtui sanat. Enemmän ja vähemmän noloa räpiköintiä oli sitten se biisi ,kun Tapsa lennosta yritti keksiä siihen sopivia sanoja tilalle, tyyliin: "kun katsoin pikkuhousujasi".... tai/ja "kun riisuit koko kutimen".... vähän noloa ja mautonta sanoisin. Aivan loppuun asti biisiä ei soitettu, vaan Tapsa vetäisi biisin poikki ja totesi sitten itsekkin vähän tuskastuneena, että : " eihän siitä perhana tullut mitään. Viiminen kerta kun laulan tuon biisin...."
Kesällä keikalla
6
268
Vastaukset
- Lorujaje
Tapsalla on kova itseluotamus, että sillä on pokkaa vetää semmosiakin biisejä, jotka hetken mielijohteesta spontaanin miehen päähän pälkähtää.
- voevoe!
Kanttia tai ei, mutta kyllä artistin pitäisi tajuta olla vetämättä yleisön edessä sellaista biisiä jota ei ole koskaan ennen laulanut. Laulunsanat harjoitellaan etukäteen joko ulkoa tai sitten ne luntataan paperista, muttei hatusta vedetä sepostusta jostain pikkuhousuista.
- Annu.
voevoe! kirjoitti:
Kanttia tai ei, mutta kyllä artistin pitäisi tajuta olla vetämättä yleisön edessä sellaista biisiä jota ei ole koskaan ennen laulanut. Laulunsanat harjoitellaan etukäteen joko ulkoa tai sitten ne luntataan paperista, muttei hatusta vedetä sepostusta jostain pikkuhousuista.
Tuolta ukolta luonnistuu just tuollainen oma alatyylin "sanoitus". Todella typerää.
- voevoe!
Annu. kirjoitti:
Tuolta ukolta luonnistuu just tuollainen oma alatyylin "sanoitus". Todella typerää.
Totta. Ei järki paljon päätä pakota kun täytyy sellaisia sanoituksia väsätä.
Annu. kirjoitti:
No se nyt oli vaan tommonen häthätää tehty sanoitus, kun piti jotain siinä laulaa, kun ei Tapsa ihan heti viittinyt sitä biisiä keskeyttääkään. Et varmaan säkään siinä äkkinäisessä tilanteessa nyt mitään hirmusen henkevää sanoitusta keksi.
Olin tuolla keikalla kans, eikä toi yks plörinäksi mennyt biisi milläänlailla pilannut muutoin kivaa ja hyvin sujunutta keikkaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit876042KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3285240Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202668Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei512615Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852841865Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1041682- 1121546
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro171521seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1211430Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1331393