NETTIAUTO JÄRKEVÄMPI VAIHTOEHTO

kokemusta on

On järjetöntä ROUDATA maahan auto kun suomesta saa pienemmällä rahalla luotettavampia autoja.
Nimittäin ostamalla nettiauton kautta yksityiseltä suomesta, auton saa edullisemmin kun laskee kaikki hakupalkkiot ja varustelisät tuonti autoon. Vielä kun tähän lätkäistään se, että vaikka ostat auton saksasta liikkestä ei takuuta tule kuten ei suomestakaan yksityiseltä ostettuna ellei tehdastakuu ole voimassa.

Esimerkkinä otetaan VW Passat vm.2007.

Mobile.de sivuilla tuollaisen passatin keskihinta pyörii 9000-12000 euron tietämillä.
Jos lasketaan vaikka 10000 euron mukaan hankinta hinta. Hinnathan on saksassa tiukkoja eli tinkiä ei voi.
Siihen lätkäistään välittäjän palkkio 500€, rahti suomeen 600€, rekisteröinti ym. kulut 300€ ja verot päälle n. 4500€ on yhteen laskettu hankinta hinta 15900€ ja tähän vielä pitää laskea lohkolämmittimen asennus 400€ ja uudet talvirenkaat 600€ ja näin SAKSASTA TUODUN LOPULLINEN HINTA ON 16 900€.

nettiauton sivuilla tuollaisen passatin keskihinta pyörii 14000-17000 euron tietämillä.
Jos lasketaan 15000 euron hankintahinta mikä on todellakin realistinen, nimittäin nettiautossa lähes aina on autoissa tinki varaa. Helposti tipahtaa 1000-2000 euroa kun kyseessä on suora käteiskauppa.
Tähän suomessa ei lätkäistä mitään noita em. kuluja. Ainoa mikä voi tulla kyseeseen on uudet renkaat 600€. Eli LOPULLINEN SUOMI AUTON HINTA ON 15 600€.

Passatin saa siis suomesta 1000 - 2000 euroa edullisemmin. Voit itse käydä paikan päällä tekemässä kaupat ja samalla tarkastaa mitä ostat eikä tarvitse pelätä epäluotettavaa välittäjää. Lisäksi mahdolliset ongelmatapaukset suomesta ostetun kanssa menevät suomen oikeuslaitoksen käsiteltäväksi eli jos kyseessä on selvä huijaus tapaus. Mutta suomen katsastus ja viranomaisjärjestelmä pitää siitä huolen, että täällä myytävien autojen kilometri ja kolaritiedot ovat kaikkien saatavilla ja luotettavia. Saksassa taas on ns. harmaita yrittäjiä. Siellä et tiedä varmasti autosi historiaa.

37

1822

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huono esimerkki

saksalaiset yliarvostavat volkkaria ja siitä johtuen käytety volkkarit on suhteessa arvokkaampia kuin muut merkit.

• periaattesta haen

Tämä maa on aika vapaa joten kukin saa tehdä mitä haluaa, en ymmärrä miksi en saisi hakea ulkomailta. Siitä kun EU tuli on perheessä ollut 2 autoa, välillä kolmekkin ja kaikki on aina itse haettu euroopasta ja molemmat on vaihdettu jo useamman kerran, yhteensä autoja on tuotu 10 kpl itselle ja 6 kavereille. Rahallinen säästö halvimpaan suomiautoon on nyt vähän yli 200.000e, eli vajaa 20.000e per auto.

Vaikka tuonti olisi 5.000e kalliimpaa kuin suomi-auto, en osta enää periaattestakaan suomesta niin kauan kuin hallitus pitää monopolia pystyssä.

Jos auto maksaa suomessa esim 75ke niin itse tuomalla sen saa 55e suht helpolla, sillä kun ajaa pari vuotta saa siitä vielä 29ke kun vastaavista suomi autoista pyydetään pahimmillaan vielä jopa 50ke !!!

• olipas siinä

vitsikäs juttu, heh heh hee!
        oikein 20 donaa per auto.

• kerropa motiivisi

Unohdit ehkä tarkoituksella muutamia asioita, lisäksi kirjoitit välillä muunnettua totuutta:
      Ensiksikin, kun hakee auton Saksasta voi kohtuulliset hakukulut kuitata HALVOILLA "TULIAISILLA" ja miksei ALU-vanteilla ja kesäkumeilla jos auton mukana ei tule kaksia pyöriä.
      Aina kannattaa ainakin KOKEILLA TINKAAMISTA, vaikka se ei monasti tuottaisikaan kummoista tulosta. Varsinkin yksityiset myyjät ilmoittavat monasti jo netti-ilmoituksessaan että kysymyksessä on hintapyyntö, miksi et siis tinkaisi!
      Hakukustannukset ovat hyvällä suunnittelulla ja matkan valmistelulla KAIKKIAAN 900-1200 € kun auto on jo suomen kamaralla. Kun etsii jo valmiiksi Webastolla (tai Eberillä) varustetun auton, niin ei tarvitse hankkia sitä lohkolämmitintäkään ja ainahan sen saa n. 2-3:lla satasella.
      Sinun Saksan tuntemuksesi vaikuttaa vähäiseltä, tai puhut puppua tarkoituksella, esim. näin:
      "Saksassa taas on ns. harmaita yrittäjiä. Siellä et tiedä varmasti autosi historiaa." Eipä ole tullut vastaan tilastoa joka osoittaisi että Saksassa olisi enemmän harmaita autokauppiaita kuin suomessa ja saksalainen rekisteriote on todella paljon informatiivisempi kuin suomen vastaava.
      Lopuksi: Niin kuin lukeminen, niin matkailukin kannattaa aina, molemmat opettavat ja sivistävät - ainakin useimpia!

• Fjddd

Kaikki VW:t ovat Saksassa todella arvostettuja, Suomessa taas Passat on jäänyt täysin Golffin varjoon (toki viime aikoina haluttavuus noussut). Esimerkistäsi voi päätellä sen, ettei minulle todennäköisesti tule Passattia, koska tuonti ei ole kannattavaa (Suomi auto ei ole vaihtoehto).

tämä taas on p**kaa...
      "Voit itse käydä paikan päällä tekemässä kaupat ja samalla tarkastaa mitä ostat eikä tarvitse pelätä epäluotettavaa välittäjää. Lisäksi mahdolliset ongelmatapaukset suomesta ostetun kanssa menevät suomen oikeuslaitoksen käsiteltäväksi eli jos kyseessä on selvä huijaus tapaus. Mutta suomen katsastus ja viranomaisjärjestelmä pitää siitä huolen, että täällä myytävien autojen kilometri ja kolaritiedot ovat kaikkien saatavilla ja luotettavia. Saksassa taas on ns. harmaita yrittäjiä. Siellä et tiedä varmasti autosi historiaa." Tai on tässäkin totta se että kaikkien ei kannata lähteä auton hakuun ja välittäjää ei kannata käyttää mikäli hakija ei ole omaa lähipiiriäsi.
      Ostamalla Saksasta merkkiliikkeestä tai alkuperäiseltä kuluttajalta on aika turvallisilla vesillä, mutta minkäs Pentti sille voi että veri vetää parin Warstainerin jälkeen häkkikauppaan tinkaamaan, koska se tuntuu jotenkin kotoisammalta: ei tarvitse käyttäytyä, kaikilla on lompakko huonosti istuvien huosujen perstaskussa nahkatakki silleen rehvakkaasti puoliauki ja irvistellään ringissä rööki suussa. Muuten hyvä kaupankäyntitapa, mutta Turkkilaiset on käynyt kauppaa tuhansia vuosia ja Pentti on oppinut kauppamiehen taitonsa uitossa elämäntyönsä tehneeltä isältään.

"nimittäin nettiautossa lähes aina on autoissa tinki varaa. Helposti tipahtaa 1000-2000 euroa kun kyseessä on suora käteiskauppa."... Mulla on aina nettohinta, toki voit kysyä onko hinta neuvoteltavissa (paikanpäällä) ja mikäli et usko, kehoitan katsomaan sellaisia mihin varasi riittävät. Miksi yksityisen ihmisen kannattaa yrittää autostaan yhtään enempää kuin millä on valmis siitä luopumaan??? Toivotaanko jonkun hölmön tulevan paikalle, halutaan ottaa jotain rikkinäistä vaihdossa, ei tiedetä paljonko autosta voi saada vai yleinen typeryys? Eikö ole paljon helpompaa hinnoitella autonsa niin alas kuin perse kestää, jokuhan voi tulla ja ihan oikeesti ostaa auton selvällä rahalla ja nopeasti. Netti on siitä kätevä, että nopeimmat ja realihinnoittelijat kohtaavat. Pentti taas ihmettelee kun kauppa ei käy, tai no kyllähän minäkin oon tässä ihmetellyt kuukauden päivät nettohinnallakin...

• kaupankäynnissä.

Kaikki jotka myyvät autoaan nettiautossa tietävät, että "käteistarjouksia" tulee sähköpostissa tuon tuosta. Minä olen aina jättänyt myydessäni 1000 euron tinkivaran siitä viimeisestä hinnasta. Jos olen onnistunut kaupankäynnissä, niin minun ei ole tarvinnut laskea tuon vertaa hintaa. Suomessa käteisostajalla on aina oltava tinkivara. Jos itse olen ostamassa nettiautosta autoa ja myyjä ei suostu tiputtamaan senttiäkään, loppuu kaupan käynti siihen.

• Fjddd
        kaupankäynnissä. kirjoitti:

Kaikki jotka myyvät autoaan nettiautossa tietävät, että "käteistarjouksia" tulee sähköpostissa tuon tuosta. Minä olen aina jättänyt myydessäni 1000 euron tinkivaran siitä viimeisestä hinnasta. Jos olen onnistunut kaupankäynnissä, niin minun ei ole tarvinnut laskea tuon vertaa hintaa. Suomessa käteisostajalla on aina oltava tinkivara. Jos itse olen ostamassa nettiautosta autoa ja myyjä ei suostu tiputtamaan senttiäkään, loppuu kaupan käynti siihen.

Jätätkö auton vetämättä vaikka se olisi hinta/laatusuhteeltaan paras, mikäli et saa tingittyä?? Eli ostat vaikka tonnia kalliimalla vastaavilla varusteilla olevan, koska sait tingattua kaks tuhatta Euroa kallimmalla hinnalla olevasta tonnin??
        Mun täytyi ymmärtää sun kommentti jotenkin väärin, eihän tossa ole mitään järkeä, voisitko täsmentää?

• myyjän asenne
        Fjddd kirjoitti:

Jätätkö auton vetämättä vaikka se olisi hinta/laatusuhteeltaan paras, mikäli et saa tingittyä?? Eli ostat vaikka tonnia kalliimalla vastaavilla varusteilla olevan, koska sait tingattua kaks tuhatta Euroa kallimmalla hinnalla olevasta tonnin??
        Mun täytyi ymmärtää sun kommentti jotenkin väärin, eihän tossa ole mitään järkeä, voisitko täsmentää?

vaikuttaa paljon kauppaan ja "maan tapa".

Jos myyjä torjuu heti tarjouksen ja pitää kiinni vain omastaan, johtaa se suurimmaksi osaksi pattitilanteeseen. Kumpikaan ei anna periksi: ei kauppoja.

"maan tapa" taas tarkoittaa sitä, että suomessa on käteiskaupassa aina tinkivara. Joissakin se on pienempi joissakin suurempi.

Oletetaan, että kaksi kaveria myy vw gofia vm 2007. Toisella hintapyyntö on tiukka 12500€, toisella taas 14000€ ja tinkausvaraa on. Minun mielestä oikea hinta tuollaiselle olisi 12000€. Tarjoan molemmille sen. Ensimmäinen kauppias pitää tiukasti kiinni 12500 eurosta ja toinen on valmis laskemaan 12500 euroon eli tasapeli. Tottakai tässä tapauksessa teen kaupat jälkimmäisen kanssa KOSKA tinkaaminen on kivaa ja siitä saa hyvän mielen kun onnistuu JA vielä molemmat ovat tyytyväisiä.

• fjddd
        myyjän asenne kirjoitti:

vaikuttaa paljon kauppaan ja "maan tapa".

Jos myyjä torjuu heti tarjouksen ja pitää kiinni vain omastaan, johtaa se suurimmaksi osaksi pattitilanteeseen. Kumpikaan ei anna periksi: ei kauppoja.

"maan tapa" taas tarkoittaa sitä, että suomessa on käteiskaupassa aina tinkivara. Joissakin se on pienempi joissakin suurempi.

Oletetaan, että kaksi kaveria myy vw gofia vm 2007. Toisella hintapyyntö on tiukka 12500€, toisella taas 14000€ ja tinkausvaraa on. Minun mielestä oikea hinta tuollaiselle olisi 12000€. Tarjoan molemmille sen. Ensimmäinen kauppias pitää tiukasti kiinni 12500 eurosta ja toinen on valmis laskemaan 12500 euroon eli tasapeli. Tottakai tässä tapauksessa teen kaupat jälkimmäisen kanssa KOSKA tinkaaminen on kivaa ja siitä saa hyvän mielen kun onnistuu JA vielä molemmat ovat tyytyväisiä.

Minä taas olen niin hölmö, että ostaisin niistä Golffeista sen mikä sattuu miellyttämään minua enempi. Oikeastaan ostaisin siltä tiukan hinnan myyjältä, koska hän hinnoitellut autonsa oikein. Tuommosta tilannetta tuskin tulee vastaan, koska käytetyistä autoista löytyy aina eroja joiden perusteella voin tehdä valintani. Töykeältä myyjältä ei kukaan osta mitään, mutta hinnan tiukkuus ei tee myyjää töykeäksi.
        Ostotilanteessa, en lähestyisi 14000€:n hintapyynnön myyjää ollenkaan, ettei minun tarvitse pahoittaa hänen mieltään alhaisella tarjouksellani, joka todennäköisesti johtaisi myyjän provosoitumiseen ja kitkerään palautteeseen. Muttaa onneksi siellä on nettipullollaan autoja/myyjiä, minä siellä joukossa, joten voimme molemmat jatkaa valitsemallamme uralla.
        PS. Peruspentti pialaisi tuon 12500€:n golffin oston 10000€:n tarjouksella ja ostaisi 14000€:n auton 13000€ ja ihmettelisi miksi halvemman auton myyjä lyö luurin korvaan;)

• kaupat vireillä
        kaupankäynnissä. kirjoitti:

"Jos itse olen ostamassa nettiautosta autoa ja myyjä ei suostu tiputtamaan senttiäkään, loppuu kaupan käynti siihen. "
        Minä myisin ihan periaatteessa auton vaikka paljon halvemmalla jollekin toiselle kuin kaltaisillesi tinkaajille.

• suomiauto

Osta toki nettiautosta aito kurasuolaloskarapavellissä marinoitu, suomalaisilla kinttupoluilla ja -30asteen kylmäkäynnistyksillä raiskattu aito veivi-ikkuna ”Suomi”auto. Siitä kannattaa toki ylihintaa maksaakin.

Jos sen sijaan autoltaan edellyttää yhtään enemmän, ei käytettynä suomesta löydy edes tarjontaa, johtuen varusteiden suomalaisesta kateusverotuksesta josta syystä autot ostetaan pääosin pienimmällä koneella, karvalakkimalleina korkeintaan halvimmalla ”kiiltolista” varustepaketilla höystettynä. Saksassa ei moisia auton esiasteita edes myydä.

• on asiantuntija.

Noinko vähän tiedät auton tuonnista ja suomessa myytävistä autoista. Voi voi pojua, kannattaa ensin tutustua ennen kun tuut turuille huuteleen.

Itse olen tuonut useita autoja ja ostanut suomesta. Varustetasot ovat samat kummassakin maassa. Saksassa toki on enemmän niitä autoja joiden varustus on "parempi".
        Vai onko se parempi jos saksalaisessa on nahkapenkit, himmentyvä taustapeili, navi (integroitu navigaatio/stereo järjestelmä) ja panoraama katto. Suomalaisessa on taas webasto, penkinlämmittimet, kunnon talvirenkaat.

Kummalla varustetasolla hyödyt enemmän suomessa? Joudut jokatapaukssa siihen etelän autoon ostamaan uudet vanteet, renkaat, webaston ja istuinlämmittimen (hinta n.3000€). Lisäksi sulla on nahkapenkit jotka on pakkasilla (yli puolet vuodesta suomessa) todella kylmät ja kolhot. Sitten sulla on panoraama katto jolla et tee yhtään mitään talven kaamoksessa. Sitten vielä se saksankielinen navigaatiojärjestelmä johon ei saa mistään karttapäivityksiä ja kuten kaikki tietokoneet sekin hidastuu kun ikää tulee ja korjaaminen on sikahintaista. No mutta jäihän sulle se himmentyvä taustapeili, se onkin oiva varuste.

Nykyään muuten isomman luokan autoissa suomessa on kaikissa vakiona luistonestot, ilmastoinnit, ajotietokoneet, sähköiset lasinnostimet jne. ihan karvalakki malleissakin.
        Lisäksi Saksassa suolataan ihan samalla tavalla teitä kuin Suomessa eli tuo sun väittees ei pidä edes paikkaansa. Ja kun ostaa Saksalaisen laatuauton sinkityllä korilla, eipä hätää.

• Fjddd
        on asiantuntija. kirjoitti:

Noinko vähän tiedät auton tuonnista ja suomessa myytävistä autoista. Voi voi pojua, kannattaa ensin tutustua ennen kun tuut turuille huuteleen.

Itse olen tuonut useita autoja ja ostanut suomesta. Varustetasot ovat samat kummassakin maassa. Saksassa toki on enemmän niitä autoja joiden varustus on "parempi".
        Vai onko se parempi jos saksalaisessa on nahkapenkit, himmentyvä taustapeili, navi (integroitu navigaatio/stereo järjestelmä) ja panoraama katto. Suomalaisessa on taas webasto, penkinlämmittimet, kunnon talvirenkaat.

Kummalla varustetasolla hyödyt enemmän suomessa? Joudut jokatapaukssa siihen etelän autoon ostamaan uudet vanteet, renkaat, webaston ja istuinlämmittimen (hinta n.3000€). Lisäksi sulla on nahkapenkit jotka on pakkasilla (yli puolet vuodesta suomessa) todella kylmät ja kolhot. Sitten sulla on panoraama katto jolla et tee yhtään mitään talven kaamoksessa. Sitten vielä se saksankielinen navigaatiojärjestelmä johon ei saa mistään karttapäivityksiä ja kuten kaikki tietokoneet sekin hidastuu kun ikää tulee ja korjaaminen on sikahintaista. No mutta jäihän sulle se himmentyvä taustapeili, se onkin oiva varuste.

Nykyään muuten isomman luokan autoissa suomessa on kaikissa vakiona luistonestot, ilmastoinnit, ajotietokoneet, sähköiset lasinnostimet jne. ihan karvalakki malleissakin.
        Lisäksi Saksassa suolataan ihan samalla tavalla teitä kuin Suomessa eli tuo sun väittees ei pidä edes paikkaansa. Ja kun ostaa Saksalaisen laatuauton sinkityllä korilla, eipä hätää.

Kyllähän autossa pitää penkinlämmittimet olla, muu tuosta tekstistä olikin taas pashaa. Talvipyörät ja lokilämmittimet ovat toki varusteita joita autoilu vaatii, mutta ne eivät ole auton alkuperäislisävarusteita. Talvipyörät uusitaan parinvuoden välein, lokilämppäri maksaa 300€ mikäli asentaa itse, ostin viimetalvena MB C203:n alkuperäisen uuden webaston (vanhaa varastoa) 500€:lla sisältäen kaukosäätimen Webastosta ei kuitenkaan ollut paljoakaan hyötyä koska hiukkassuodattimellinen auto lämpesi nopeammin normaalilämpötilaan kuin ilman DPF:ää olevat Suomi-autot.
        Panorama katto on todella mukava. Navigaattori ei ole mikään PC joka hidastuu vanhemmuuttaan, koska siihen ei tule lisämuistia vaativia ohjelmistoja. Nahkapenkit on yleensä aina yhtä lämpimät kuin sisätilatkin lähdettäessä, mikäli ei niin sitten laitetaan penkinlämmitys ratinlämmityksen kera päälle. Navigaatio-levy päivitys ongelmia on ollut lähinna vanhoissa Jaguarin cd pohjaisissa naveissa. Navigaattorin kieli vaihtuu auton kielivalinnan päivityksellä, suurimmassa osassa jopa Suomen kieleksi.
        Tähän sun suolaa haavoille kommenttiin ei oikein viitsi vastatakkaan, tiedät totuuden ruostumisesta varmaan itsekkin

• ei muista
        on asiantuntija. kirjoitti:

että niissä nahkaverhoilluissa penkeissä on Saksassakin lämmittimet ihan vakiona.
        Tosiasia on että n. 20-kertaisesta automäärästä löytää helpommin ja varmemmin sellaisen kulkineen kuin haluaa. Ne suomen oloissa hyvin toimivat talvirenkaat ovat ainoa asia johon joutuu satsaamaan kun ostaa auton keskempää Eurooppaa. Suomesta ostetun kulkineen useimmiten loppuunajetut ja/tai lähes nastattomat talvikumit eivät juurikaan "lämmitä", jos yleensäkään saa kaupassa kaksia pyöriä.

• 35k autoa Saksasta

Ota esimerkiksesi vaikkapa 2007 mallinen 2.0 TDI farmari passat, jolla on ajettu alle 120tkm. Halvin tämmöinen löytyy nettiautosta 19800 ja Saksasta haettuna saa vastaavan alle 16000 euroon. Ainakin itselleni on n.4000 iso raha, jolla saa aika monta talvirengaspakettia ja lohkolämmitintä...

2010 tuodaan ennätysmäärä autoja ulkomailta, joten paikallisen autonmyyjän hätähuudon kyllä ymmärtää.

• kaketus

Itsekkin olen noita autoja tuonut useita vuosien varrella:Nyt on hyvä kun veronpalautuksia tupsahtelee vanhoistakin tuonneista vielä silloin tällöin...

• ÄLÄ VALEHTELE

http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/3447492

Tässä yksi hyvä esimerkki. Hinta 16800€ ja tinkivaraa on takuulla.

Haeppa minulle esimerkki vastaavanlaisesta saksan tuonti-autosta ? EI TAIDA LÖYTYÄ ELLEI OTETA NIITÄ KOLARIAUTOJA HUOMIOON !!!

• älä puhu paskaa
        ÄLÄ VALEHTELE kirjoitti:

http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/3447492

Tässä yksi hyvä esimerkki. Hinta 16800€ ja tinkivaraa on takuulla.

Haeppa minulle esimerkki vastaavanlaisesta saksan tuonti-autosta ? EI TAIDA LÖYTYÄ ELLEI OTETA NIITÄ KOLARIAUTOJA HUOMIOON !!!

Tuo on 2006 mallinen ja ajettu 160tkm. Haloo, onko ongelmia ymmärtää luettua?

"Ota esimerkiksesi vaikkapa 2007 mallinen 2.0 TDI farmari passat, jolla on ajettu alle 120tkm"

TÄSSÄ SINULLE FAKTAA:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?__lp=379&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=25,4&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuels=DIESEL&minFirstRegistrationDate=2007-01-01&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&maxMile...

http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/autoverotus/taulukot/autot/index.jsp

Auto:
        9500,-
        Vero:
        4300,-
        Kulut:
        1000,-

YHTEENSÄ: 14900,-

Nyt laitat tähän linkin siihen nettiauton ilmoitukseen josta saat saman vastaavaan hintaa, KIITOS!

• ..............
        älä puhu paskaa kirjoitti:

"Ota esimerkiksesi vaikkapa 2007 mallinen 2.0 TDI farmari passat, jolla on ajettu alle 120tkm"

TÄSSÄ SINULLE FAKTAA:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?__lp=379&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=25,4&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuels=DIESEL&minFirstRegistrationDate=2007-01-01&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&maxMile...

Auto:
        9500,-
        Vero:
        4300,-
        Kulut:
        1000,-

Nyt laitat tähän linkin siihen nettiauton ilmoitukseen josta saat saman vastaavaan hintaa, KIITOS!

• ..................
        .............. kirjoitti:

Jostain syystä postittamisen jälkeen linkin loppuosa puuttuu? No jokainen voi mennä katsomaan www.mobile.de sivuilta autojen hintoja. 2007, alle 125tkm ajettuja farkku Passatteja löytyy satoja alle 11keurolla, halvimmat alle 10k euroa.

• päivän selvä
        älä puhu paskaa kirjoitti:

TÄSSÄ SINULLE FAKTAA:

Auto:
        9500,-
        Vero:
        4300,-
        Kulut:
        1000,-

2007 on ja kilometrejä 150 tkm. Ei 30 tuhannella kilometrillä ole merkitystä tuollaisessa autossa.
        Sitä paitsi autovero on isompi, noin 5000€, välityspalkkio 500€, rahti 600€, käsittely ym kulut ja rekisteröinti 300€, talvirenkaat, lohkolämmitin 1100€. ELI YHTEENSÄ 17000€.
        Tähän vielä lätkäistään se iso työmäärä tuontiauton kanssa (paperityöt, katsastukset, välittäjä yms).

Suomi auto tulee edullisemmaksi ja on paljon turvallisempi ostaa.

SITTEN ON VIELÄ YKSI ASIA MITÄ ETTE OTA KOSKAAN HUOMIOON. KUN MYYT ULKOMAILTA TUODUN AUTON SUOMESSA, SAAT SIITÄ 1000-3000 EUROA VÄHEMMÄN MYYDESSÄ. SUOMI-AUTO SÄILYTTÄÄ ARVONSA AINA PAREMMIN.

Niin ja se linkki, voitko laittaa?

• pskaa tulee edelleen
        päivän selvä kirjoitti:

2007 on ja kilometrejä 150 tkm. Ei 30 tuhannella kilometrillä ole merkitystä tuollaisessa autossa.
        Sitä paitsi autovero on isompi, noin 5000€, välityspalkkio 500€, rahti 600€, käsittely ym kulut ja rekisteröinti 300€, talvirenkaat, lohkolämmitin 1100€. ELI YHTEENSÄ 17000€.
        Tähän vielä lätkäistään se iso työmäärä tuontiauton kanssa (paperityöt, katsastukset, välittäjä yms).

Suomi auto tulee edullisemmaksi ja on paljon turvallisempi ostaa.

SITTEN ON VIELÄ YKSI ASIA MITÄ ETTE OTA KOSKAAN HUOMIOON. KUN MYYT ULKOMAILTA TUODUN AUTON SUOMESSA, SAAT SIITÄ 1000-3000 EUROA VÄHEMMÄN MYYDESSÄ. SUOMI-AUTO SÄILYTTÄÄ ARVONSA AINA PAREMMIN.

Niin ja se linkki, voitko laittaa?

Kyseinen auto on rekisteröity 12/2006, joten kysy vaikka autoliikkeestä minkä vuotisena siitä hyvittävät? Kyseisellä autolla on ajettu 157tkm, ei 150tkm. Katso tullin tilastosta paljonko manuaalivaihteisesta 120-150tkm ajetusta 2007 farkku Passatista menee veroa: 4100-4500 euroa. WWW.TULLI.FI

30tkm on monelle vuoden ajot, joten uskon sillä olevan merkitystä. Kerran vuodessa autoa vaihtava voi siis myydä auton vielä 150tkm ajettuna vuoden päästä, vai mitä?

"välityspalkkio 500€, rahti 600€, käsittely ym kulut ja rekisteröinti 300€, talvirenkaat, lohkolämmitin 1100€"

1. Mikä helvetin välityspalkkio? Hean itse autoni niin kuin aika moni muu.
        2. Rahti 600euroa? Siis mikä rahti? Fastferry maksaa 299 Rostockista-Helsinkiin ja lennot Frankfurtiin 60euroa Tampereelta
        3. Kun ostat auton Saksasta liikkeestä, saat rekisteröinnin tingittyä helposti hintaan=0 euroa
        4. Rekisteröinti Suomessa maksaa 150 euroa, jos auto on EU -maassa jo katsastettu
        5. Mihin tarvitset lohkolämmittimen jos autossa on webasto? No jos lohkon haluat, maksaa se 400euroa passattiin. Talvirenkaat saat 400 eurolla, jos laitat samoille vanteille
        6. Suomesta löytyy käden sormilla laskettava määrä hulluja jotka maksavat "suomiautosta" 3000 euroa extraa, onnea vaan myyntiin...

Et voi verrata halvinta nettiauton myynti-ilmoitusta kalleimpaan tapaan tuoda auto Saksasta ja sieltä löytyvään kalleimpaan vaihtoehtoon. Ota molemmista vaikkapa 10 kpl keskiarvo ja herää unestasi.

Tässä sinulle 2007 mallisia Passatin diesel farkkuja (1.9-2.0TDI), joissa on hintaPYYNTI alle 11000euroa:

Volkswagen Passat Variant 1.9 TDI DPF Trendline 9300 euroa:
        http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=135396288

Volkswagen Passat 2.0 TDI Trendline 9500 euroa:
        http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=135523328

Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI DPF Comfortline 10699 euroa:
        http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=135600246

Volkswagen Passat Variant 1.9 TDI Trendline°°NAVI°°° 10900 euroa
        http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=135796077

Nuo ovat siis liikkeiden pyyntejä joista tingitään! Jos haluaa yli 150tkm ajetun (kuten tuo "suomiautosi"), niitä löytyy jo alle 9000 eurolla.

Saksan VW:n merkkiliikeestä löytyy yli 3000kpl 2007 mallista Passattia, joista edullisimmat lähtevät 11000 euroon. Suomessa halvin 2007 passatti lähtee VW:n merkkiliikkeestä 22900 euroa??? Nyt varmasti väität että VW:n merkkiliike Saksassa on jotenkin huonompi kuin Suomalainen merkkiliike?? hahahaaaaaaaaaaa

• kokemusta on
        pskaa tulee edelleen kirjoitti:

Kyseinen auto on rekisteröity 12/2006, joten kysy vaikka autoliikkeestä minkä vuotisena siitä hyvittävät? Kyseisellä autolla on ajettu 157tkm, ei 150tkm. Katso tullin tilastosta paljonko manuaalivaihteisesta 120-150tkm ajetusta 2007 farkku Passatista menee veroa: 4100-4500 euroa. WWW.TULLI.FI

30tkm on monelle vuoden ajot, joten uskon sillä olevan merkitystä. Kerran vuodessa autoa vaihtava voi siis myydä auton vielä 150tkm ajettuna vuoden päästä, vai mitä?

"välityspalkkio 500€, rahti 600€, käsittely ym kulut ja rekisteröinti 300€, talvirenkaat, lohkolämmitin 1100€"

1. Mikä helvetin välityspalkkio? Hean itse autoni niin kuin aika moni muu.
        2. Rahti 600euroa? Siis mikä rahti? Fastferry maksaa 299 Rostockista-Helsinkiin ja lennot Frankfurtiin 60euroa Tampereelta
        3. Kun ostat auton Saksasta liikkeestä, saat rekisteröinnin tingittyä helposti hintaan=0 euroa
        4. Rekisteröinti Suomessa maksaa 150 euroa, jos auto on EU -maassa jo katsastettu
        5. Mihin tarvitset lohkolämmittimen jos autossa on webasto? No jos lohkon haluat, maksaa se 400euroa passattiin. Talvirenkaat saat 400 eurolla, jos laitat samoille vanteille
        6. Suomesta löytyy käden sormilla laskettava määrä hulluja jotka maksavat "suomiautosta" 3000 euroa extraa, onnea vaan myyntiin...

Et voi verrata halvinta nettiauton myynti-ilmoitusta kalleimpaan tapaan tuoda auto Saksasta ja sieltä löytyvään kalleimpaan vaihtoehtoon. Ota molemmista vaikkapa 10 kpl keskiarvo ja herää unestasi.

Tässä sinulle 2007 mallisia Passatin diesel farkkuja (1.9-2.0TDI), joissa on hintaPYYNTI alle 11000euroa:

Volkswagen Passat Variant 1.9 TDI DPF Trendline 9300 euroa:
        http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=135396288

Volkswagen Passat 2.0 TDI Trendline 9500 euroa:
        http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=135523328

Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI DPF Comfortline 10699 euroa:
        http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=135600246

Volkswagen Passat Variant 1.9 TDI Trendline°°NAVI°°° 10900 euroa
        http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=135796077

Nuo ovat siis liikkeiden pyyntejä joista tingitään! Jos haluaa yli 150tkm ajetun (kuten tuo "suomiautosi"), niitä löytyy jo alle 9000 eurolla.

Saksan VW:n merkkiliikeestä löytyy yli 3000kpl 2007 mallista Passattia, joista edullisimmat lähtevät 11000 euroon. Suomessa halvin 2007 passatti lähtee VW:n merkkiliikkeestä 22900 euroa??? Nyt varmasti väität että VW:n merkkiliike Saksassa on jotenkin huonompi kuin Suomalainen merkkiliike?? hahahaaaaaaaaaaa

Hait hienosti 1,9 tdi koneella varustettuja. löytyyhän noita nettiautostakin alkaen 15900€ (huom. pyynti hinta eli tinkaamaton hinta).

http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/3486032
        1,9 tdi 15900€ Comfortline

http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/3418259

http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/3484211
        1,9 tdi 16700€ Comfortline

Kaikilla noilla on ajettu reilusti alle 200tkm. Sitä paitsi suurin osa saksasta tuovista käyttää välittäjää joka ottaa palkkion ja auto rahdataan hulintaliikkeen lukuun yksin tulemaan suomeen.

• fgntjyuuil
        kokemusta on kirjoitti:

Hait hienosti 1,9 tdi koneella varustettuja. löytyyhän noita nettiautostakin alkaen 15900€ (huom. pyynti hinta eli tinkaamaton hinta).

Kaikilla noilla on ajettu reilusti alle 200tkm. Sitä paitsi suurin osa saksasta tuovista käyttää välittäjää joka ottaa palkkion ja auto rahdataan hulintaliikkeen lukuun yksin tulemaan suomeen.

kuinka moni noista on uitettu saksasta kysympähän vaan.... perustele miksi suomiauto on parempi??? kohteleeko saksalainen autoa jotenkin huonommin? vai onko nää suomiautot niitä "special finnish edition" malleja, ja taitaa olla jutun aloittaja autojobbari jolla ei enää kauppa käy heheheheheee

• 26
        fgntjyuuil kirjoitti:

kuinka moni noista on uitettu saksasta kysympähän vaan.... perustele miksi suomiauto on parempi??? kohteleeko saksalainen autoa jotenkin huonommin? vai onko nää suomiautot niitä "special finnish edition" malleja, ja taitaa olla jutun aloittaja autojobbari jolla ei enää kauppa käy heheheheheee

Otampa kantaa tuohon teidän väittelyyn myöskin. Totuus vaan on että halvemmalla kun Saksasta ostat, niin halvemmalla joudut sen tuontiautosi täällä pois myymään, koska ei ne Suomalaiset ostajat suostu siitä tuontiautosta maksamaan samaa hintaa kuin täysin vastaavasta "suomiautosta".

Suurin osa merkkiliikkeistä ei ota näitä tuontiautoja vaihdossa ollenkaan tai hinnan täytyy olla tosi halpa. Nämä edellä esittämät väitteeni on moni tuontiauton omistaja tullut kohdanneeksi ja asian ääneen todeksi muille myöntäneeksi. Näistä edellä mainitusta syistä he eivät myöskään ole enään tuontiautoa tulleet uudelleen ostaneeksi, koska he eivät ole saaneet todellista hyötyä siitä, eivätkä tavallisina autoilijoina jaksa määräänsä enempää niitten kanssa puljailla.

On eri asia sitten joka jaksaa ja tykkää autojen kanssa harrastella ja matkustella ja kuluttaa aikaansa autojen hakemiseen, eikä laske sille ajalle mitään taloudellista arvoa.

• fjddd
        26 kirjoitti:

Otampa kantaa tuohon teidän väittelyyn myöskin. Totuus vaan on että halvemmalla kun Saksasta ostat, niin halvemmalla joudut sen tuontiautosi täällä pois myymään, koska ei ne Suomalaiset ostajat suostu siitä tuontiautosta maksamaan samaa hintaa kuin täysin vastaavasta "suomiautosta".

Suurin osa merkkiliikkeistä ei ota näitä tuontiautoja vaihdossa ollenkaan tai hinnan täytyy olla tosi halpa. Nämä edellä esittämät väitteeni on moni tuontiauton omistaja tullut kohdanneeksi ja asian ääneen todeksi muille myöntäneeksi. Näistä edellä mainitusta syistä he eivät myöskään ole enään tuontiautoa tulleet uudelleen ostaneeksi, koska he eivät ole saaneet todellista hyötyä siitä, eivätkä tavallisina autoilijoina jaksa määräänsä enempää niitten kanssa puljailla.

On eri asia sitten joka jaksaa ja tykkää autojen kanssa harrastella ja matkustella ja kuluttaa aikaansa autojen hakemiseen, eikä laske sille ajalle mitään taloudellista arvoa.

Älä viitti...
        Kävin tarjoamassa priimaa tuontiautoani ajettu Laakkosella vaihdossa uuteen Audi A1:n autoni hinnoittelussa ei ollut minkäänlaista tuonti-auto vähennystä. Hyvityshinta 15500€ miinus talvirenkaat 500€. Kaikki auton lisävarusteet vaikuttivat auton hintaan. Maksoin autosta 11500€ ja veroja meni 3700€. En kuitenkaan tehnyt kauppoja, vaan myyskentelen autoa nettiautossa tonnin parin katteen toivossa (menee jos menee).
        Siinä tosin olet oikeassa, että paljon ajettu isohko tuonti Dieseli ei käy vaihdossa, mutta ei se käy samanlainen Soomi-linttakaan.

• 26
        fjddd kirjoitti:

Älä viitti...
        Kävin tarjoamassa priimaa tuontiautoani ajettu Laakkosella vaihdossa uuteen Audi A1:n autoni hinnoittelussa ei ollut minkäänlaista tuonti-auto vähennystä. Hyvityshinta 15500€ miinus talvirenkaat 500€. Kaikki auton lisävarusteet vaikuttivat auton hintaan. Maksoin autosta 11500€ ja veroja meni 3700€. En kuitenkaan tehnyt kauppoja, vaan myyskentelen autoa nettiautossa tonnin parin katteen toivossa (menee jos menee).
        Siinä tosin olet oikeassa, että paljon ajettu isohko tuonti Dieseli ei käy vaihdossa, mutta ei se käy samanlainen Soomi-linttakaan.

No joo, eihän ne välttämättä kaikki liikkeet tuo sitä esille asiakkaalle, että hyvitämme vähemmän koska tuontiauto, toiset voi olla hyvinki kriittisiä ja toisille kelpaa paremmin vaihtoon. Omat kokemukseni aiheesta ovat olleet aikaisemmilta vuosilta eikä just tältä päivältä, mutta aijemmin käytäntö oli merkkiliikkeissä hyvinkin negatiivinen.

• ....................
        kokemusta on kirjoitti:

Mikä ihme vouhkaaminen täällä on? Saatko jotain palkkiota siitä että yrität epätoivoisesti saada autontuonin näyttämään kannattamattomalta?

Lue vaikkapa uusin Tuulilasi jossa on juttu B-Sarjan Mersusta. Toimitaja vetää jutun yhteen toteamalla että saman saa Saksasta 4000 euroa edullisemmin.

Itselläni ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa myydä tuontiautoa, eikä suomiautoakaan. Myös tuontiauto on mennyt hyvin kaupaksi, koska yleensä varustetaso on ollut paljon parempi.

Autoja tuodaan kuluvana vuonna ennätysmäärä, koska muutkin ovat huomanneet tuontiauton edullisuuden, myös autoliikkeet.

• Myynyt ja ostanut
        26 kirjoitti:

No joo, eihän ne välttämättä kaikki liikkeet tuo sitä esille asiakkaalle, että hyvitämme vähemmän koska tuontiauto, toiset voi olla hyvinki kriittisiä ja toisille kelpaa paremmin vaihtoon. Omat kokemukseni aiheesta ovat olleet aikaisemmilta vuosilta eikä just tältä päivältä, mutta aijemmin käytäntö oli merkkiliikkeissä hyvinkin negatiivinen.

asiat kehittyy. Nykyisin merkkiliikkeet ovat suurin tuoja ryhmä käytetyissä autoissa.
        Kas kun ne kaverit siellä autokaupan johdossa osaa laskea että 1 1= 2 suomi-autolla,
        mutta tuonti-autolla 1 1=3. Ja tästä seikasta johtuen alkaa olla aika paljon autoja tulossa kauppoihin takaisin jotka on autoliikeiden itsensä tuomia, joten isojen ketjujen suhtautuminen alkaa olla jo toista kuin 5 vuotta sitten.
        Niin se kehitys kulkee ja viimmeiset "suomi-auto" ukot putoaa kelkasta parin vuoden kuluessa kokonaan

• Turisti2006

Passatteja tuodaan paljon myös virallisen merkkiliikeiden toimesta. Tuonti varmasti kannattaa sillä liikkeet näyttävän laittavan 4-6000 euron myyntikatteen.
      Missä Suomalaisen autoliikkeen ilmoituksessa kerrotaan jos autoa on kolaroitu tai käytetty taksina ?

• äimän käki

En ole missään mielessä asiantuntija Passattien tai muidenkaan merkkien suhteen. Olen itse tuonut kaksi autoa, enkä osaa millään absoluuttisella laskurilla todeta kuinka paljon näissä kaupoissa olen voittanut. Elinkeinoa en siitä ainakaan tee. Oma kokemukseni on kuitenkin, että jos ei ole varaa ostaa sitä Passattia tms. Nettiautosta tai mistään muualtakaan Suomesta, niin ei sitä sen takia kannata Saksasta hakea. Jos varaa on, niin silloin voi kokea kaikkien kulujen ja verojen jälkeen iloisen yllätyksen tuontiauton hinnan ja varustelun suhteen. Ja matkustaminen on vaihtelua sekin.

• 1+10
        äimän käki kirjoitti:

En ole missään mielessä asiantuntija Passattien tai muidenkaan merkkien suhteen. Olen itse tuonut kaksi autoa, enkä osaa millään absoluuttisella laskurilla todeta kuinka paljon näissä kaupoissa olen voittanut. Elinkeinoa en siitä ainakaan tee. Oma kokemukseni on kuitenkin, että jos ei ole varaa ostaa sitä Passattia tms. Nettiautosta tai mistään muualtakaan Suomesta, niin ei sitä sen takia kannata Saksasta hakea. Jos varaa on, niin silloin voi kokea kaikkien kulujen ja verojen jälkeen iloisen yllätyksen tuontiauton hinnan ja varustelun suhteen. Ja matkustaminen on vaihtelua sekin.

ainakin Passatin suhteen. Onko kyseinen merkki/malli sitten huono esimerkki, en tiedä. Voi olla että mersu olisi parempi, mutta eikö sekin ole Saksassa arvostettu. Luulisi, että volkkaria vielä paljon enemmän.
        Vannoutuneena passatistina katselin Automaa Turku/Ford listoja. Heillä esim. myynnissä Passat Variant 2.0 TDI -07 DSG ajettu 44tkm ja pyyntihinta 25490 ainoastaan vakava puute on istuinlämmitinten poissaolo.
        Sitten löysin Saksasta halvimmat -07 2.0 TDI DSG passatit 2 kpl, jotka tosin Sportline mallia, ajettu 31tkm, myyjä Autohaus Ortner GmbH&Co.KG 94036 Passau. Autot maksavat 18800 eur/kpl.
        Tullin tilastoista löytyy verotuspäätös elokuulta, jolloin vastaavilla kilometreillä varustetusta farkkupassatista on maksettu veroa 6104 eur, eli ellen saa Saksan autosta alennusta, maksan autosta arvioitu vero yht. 24904 eur. Hakukuluihin jää olematon summa. Automaa vielä tinkaa suorassa kaupassa hieman. Miten se nyt näin menikään? No Saksan Sporlinessä on penkinlämmittimet!

• faktaa täällä
        1+10 kirjoitti:

ainakin Passatin suhteen. Onko kyseinen merkki/malli sitten huono esimerkki, en tiedä. Voi olla että mersu olisi parempi, mutta eikö sekin ole Saksassa arvostettu. Luulisi, että volkkaria vielä paljon enemmän.
        Vannoutuneena passatistina katselin Automaa Turku/Ford listoja. Heillä esim. myynnissä Passat Variant 2.0 TDI -07 DSG ajettu 44tkm ja pyyntihinta 25490 ainoastaan vakava puute on istuinlämmitinten poissaolo.
        Sitten löysin Saksasta halvimmat -07 2.0 TDI DSG passatit 2 kpl, jotka tosin Sportline mallia, ajettu 31tkm, myyjä Autohaus Ortner GmbH&Co.KG 94036 Passau. Autot maksavat 18800 eur/kpl.
        Tullin tilastoista löytyy verotuspäätös elokuulta, jolloin vastaavilla kilometreillä varustetusta farkkupassatista on maksettu veroa 6104 eur, eli ellen saa Saksan autosta alennusta, maksan autosta arvioitu vero yht. 24904 eur. Hakukuluihin jää olematon summa. Automaa vielä tinkaa suorassa kaupassa hieman. Miten se nyt näin menikään? No Saksan Sporlinessä on penkinlämmittimet!

Siis merkkiliikkeestäkin saa Saksassa 2007 farmari passattia käteiskaupalla alle 15000 euroa. Vuosimalli 2008 lähtee sekin alle 16000eurolla ja merkkiliikkeestä. Tässä muutama esimerkki:

2007 Volkswagen Passat Variant 2,0 TDI DPF Trendline DSG-Automat, ajettu 46tkm, hintapyynti 15430,-
        http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=135260299

2008 Volkswagen Passat Variant Trendline 2.0 TDI DSG , ajettu 50tkm, hintapyynti 15800,-
        http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=135339885

2008 Volkswagen Passat Variant Trendline 2.0 TDI DPF DSG, ajettu 44tkm, hintapyynti 15990,-
        http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=133115633

Tuommoisen 2008 Passatin saa tuotua Saksasta kaikkine kuluineen siis alle 23000 eurolla ja 2007 mallisen alle 21000 eurolla. Ei taida Suomen merkkiliikkeestä tuolla hinnalla saada? Vai mitä?

• 1+10
        faktaa täällä kirjoitti:

Siis merkkiliikkeestäkin saa Saksassa 2007 farmari passattia käteiskaupalla alle 15000 euroa. Vuosimalli 2008 lähtee sekin alle 16000eurolla ja merkkiliikkeestä. Tässä muutama esimerkki:

2007 Volkswagen Passat Variant 2,0 TDI DPF Trendline DSG-Automat, ajettu 46tkm, hintapyynti 15430,-
        http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=135260299

2008 Volkswagen Passat Variant Trendline 2.0 TDI DSG , ajettu 50tkm, hintapyynti 15800,-
        http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=135339885

2008 Volkswagen Passat Variant Trendline 2.0 TDI DPF DSG, ajettu 44tkm, hintapyynti 15990,-
        http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=133115633

Tuommoisen 2008 Passatin saa tuotua Saksasta kaikkine kuluineen siis alle 23000 eurolla ja 2007 mallisen alle 21000 eurolla. Ei taida Suomen merkkiliikkeestä tuolla hinnalla saada? Vai mitä?

Ehkä muotoilin toteamukseni, että löysin halvimmat -07 Passatit, hieman väärin.
        Olin näet asettanut kilometrien ylärajaksi 40tkm, joten nämä eivät tulleet mukaan. Vinkeissäsi näkyvissä autoissa ei käsittääkseni ole penkinlämmittimiä ja yhtenä kriteerinäni oli automaatti-ilmastointi, joka taitaa olla tuossa viimeisessä.
        Eli nimimerkki "faktaa täältä" esimerkkien mukaan voisi jo hakureissulta saada 2-4 tonnia hilloa.

Tietääkö joku passattiasiantuntija muuten, että onko sportline normaalia trendlineä kalliimpi ja mitä eroavaisuuksia niissä on. Onko sportline kivirekeen verrattava alustaltaan. Itse olen enämpi vähemmän urheilullinen keskellä tietä ajeleva lippalakkipäinen mies, joka on 40 vuotta ajanut ilman kolaria (toiset päässeet alta karkuun)

• kysymyksiä???
        1+10 kirjoitti:

Ehkä muotoilin toteamukseni, että löysin halvimmat -07 Passatit, hieman väärin.
        Olin näet asettanut kilometrien ylärajaksi 40tkm, joten nämä eivät tulleet mukaan. Vinkeissäsi näkyvissä autoissa ei käsittääkseni ole penkinlämmittimiä ja yhtenä kriteerinäni oli automaatti-ilmastointi, joka taitaa olla tuossa viimeisessä.
        Eli nimimerkki "faktaa täältä" esimerkkien mukaan voisi jo hakureissulta saada 2-4 tonnia hilloa.

Tietääkö joku passattiasiantuntija muuten, että onko sportline normaalia trendlineä kalliimpi ja mitä eroavaisuuksia niissä on. Onko sportline kivirekeen verrattava alustaltaan. Itse olen enämpi vähemmän urheilullinen keskellä tietä ajeleva lippalakkipäinen mies, joka on 40 vuotta ajanut ilman kolaria (toiset päässeet alta karkuun)

Noissa trendlineissa näyttää olevan peruutustutka, vakionopeudensäädin, iso-fix, käsinoja ym. mukana. Ovatko nuo tuossa varustetasossa tulevia lisävarusteita vai ostettu erikseen?

• ottia tuota

Tässä kun seuraa noita keskusteluja ja hinta esimerkkejä, niin lopputuloshan on aikalailla tasapeli. Eli jos ostat suomesta nettiauton kautta yksityiseltä auton tai tuot auton saksasta merkkiliikkestä ostettuna hinta on LÄHES SAMA kun otetaan kaikki hankintaan menneet kustannukset huomioon.

On sitten ostajan oma asia, kumman näkee järkevämmäksi.

• tukea oligopolia

jota suojelee laittomin keinoin kansalaisiaan kepittävä, arjesta vieraantunut päättäjäeliitti!
        Sitä kannattaa miettiä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen

"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8
      Sinkut
      383
      4232
    2. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      255
      3123
    3. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      73
      2569
    4. Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa

MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har
      MTV3
      27
      1703
    5. Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?

Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1615
    6. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      182
      1580
    7. Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!

Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      1240
    8. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      50
      1113
    9. 64
      1093
    10. 95
      1013
    Aihe