Kannattaako minun liittyä liittoon, vai pelkästään johonkin kassaan? Saanko minä liiton jäsenenä parempaa palkkaa kuin kassan jäsenenä? Saanko minä jotain muuta konkreettista etua liiton jäsenenä, kuten pitemmät lomat, paremmat sairauslomaedut, enemmän vapaapäiviä ym. Minua kiinnostavat ainoastaan konkreettiset asiat, ei mitkään sopimus-, tai neuvotteluoikeudet. Ansiosidonnaisen päivärahan turvaaminen on minulle se tärkein asia, ja sehän hoituu pelkästään kassan jäsenyydellä. Antaako Suomen työlainsäädäntö täsmälleen samat edut ja oikeudet pelkästään kassan jäsenelle, vai saako liiton jäsenyydellä jotain parempaa työehtoihinsa. Jos saa, niin mitä parempia työehtoja(palkat, lomat, sosiaaliturvaan liittyvät jne.) liitot voivat tarjota jäsenilleen?
Onko liitosta
181
3555
Vastaukset
- 18
Laissa olevan tasavertaisen kohtelun vaatimuksesta myös vapaamatkustajat (jollainen aloittaja haluaa olla) saavat samat edut. Tästä on kuitenkin lain vastaisesti sovittu terveydenhoitoalalla että palkka on eri sen mukaan kumpaan ammattiliittoon, SUPER vai TEHY, työntekijä kuuluu.
Lisäksi liittoon kuulumaton ei saa liiton jäsenetuja kuten lakimiespalvelut (voi ostaa myös vapailta markkinoilta alkaen 250€/tunti), työsuhdeasioiden neuvontapalvelut, luottamusmiehen apu, koulutus (esim. työnhaku, ajankäyttö...), erilaiset ostoedut.- erot tuossa..
Jos vastauksesi on oikein, eihän liittoon liittymisessä ole mitään järkeä. Jos laissa turvataan kaikille samat edut työmarkkinoilla, niin liiton kalliilla jäsenmaksulla saa ainoastaan lakimiespalvelut, neuvontapalvelut, ostoetuja....erotuksena kassan jäsenyyteen. On aika iso raha maksaa ainoastaan noista luettelemistasi apupalveluista satoja euroja vuodessa, kun niitä ei vielä välttämättä tarvitse koskaan.
- 7777776
erot tuossa.. kirjoitti:
Jos vastauksesi on oikein, eihän liittoon liittymisessä ole mitään järkeä. Jos laissa turvataan kaikille samat edut työmarkkinoilla, niin liiton kalliilla jäsenmaksulla saa ainoastaan lakimiespalvelut, neuvontapalvelut, ostoetuja....erotuksena kassan jäsenyyteen. On aika iso raha maksaa ainoastaan noista luettelemistasi apupalveluista satoja euroja vuodessa, kun niitä ei vielä välttämättä tarvitse koskaan.
vakuutuksiaakaan kannata ottaa ja maksaa tuhansia euroja vuodessa, kun ei niistä välttämättä saa jos vahinko sattuu
- 11
erot tuossa.. kirjoitti:
No ei ne olleet siinä kaikki, mutta aloittaja ei ollut kiinnostunut muusta. Ja sinä lyhensit listaa. Nuo "apupalvelut" ovat olleet monelle hyvinkin ison rahan ja jopa terveyden arvoisia.
Jos ammattiliiton jäsenmaksu on vaikka 150€-200€ kalliimpi vuodessa, niin lisäksi pitää ottaa huomioon että tuo summa vähennetään verotuksessa, eli jäsenyys ei maksa edes sitä. - Eläkeneuvos
erot tuossa.. kirjoitti:
Kuka neuvottelee sopimukset jos liittoja ei ole?.
Mitä sopimusta silloin noudatetaan jos ei niitä ole?.
Nämä sopimukset ei ole itse selvyyksiä.
Jos vain ajattelee omaa etua niin ei silloin kannata liittoon kuulua.
Jos taasen ajattelee kokonaisuutta ja siitä saatavaa yhteistä hyvää on edullista kuulua liittoon.
Ne ihmiset jotka siivellä elää on alaarvoista "roskasakkia", niitä voi verrata sosun rahoilla eläviin. - siis olivat
Eläkeneuvos kirjoitti:
Jos taasen ajattelee kokonaisuutta ja siitä saatavaa yhteistä hyvää on edullista kuulua liittoon.
Ne ihmiset jotka siivellä elää on alaarvoista "roskasakkia", niitä voi verrata sosun rahoilla eläviin.Mitä sillä on väliä, kuka neuvottelee jostain! Minähän kysyin eroja liiton ja kassan jäsenyyden suhteen.
En minä ole mitään neuvottelijoita palkkaamassa. Jos taas mitään sopimuksia ei ole, onko silloin enää millään liitollakaan väliä. Jos myöskään lakeja ei tarvitsisi noudattaa, auttaisiko liitto siinääkään. Ja sitten se siivellä eläminen, se on ihan sinun päänsärkysi, vertaa ihan mihin vain. Minä liityn vapaaehtoisiin järjestöihin (kuten ay-liike, SPR, Martat ym) jos haluan liittyä. Ihmisellä on se yhdistymisvapaus jo perustuslaissa turvattu. - Bolse
siis olivat kirjoitti:
Mitä sillä on väliä, kuka neuvottelee jostain! Minähän kysyin eroja liiton ja kassan jäsenyyden suhteen.
En minä ole mitään neuvottelijoita palkkaamassa. Jos taas mitään sopimuksia ei ole, onko silloin enää millään liitollakaan väliä. Jos myöskään lakeja ei tarvitsisi noudattaa, auttaisiko liitto siinääkään. Ja sitten se siivellä eläminen, se on ihan sinun päänsärkysi, vertaa ihan mihin vain. Minä liityn vapaaehtoisiin järjestöihin (kuten ay-liike, SPR, Martat ym) jos haluan liittyä. Ihmisellä on se yhdistymisvapaus jo perustuslaissa turvattu.on siis aloittajan provo missä kysymykset on muotoiltu siten että kysyjä voi esittää niihin mielensä mukaiset vastaukset.
- kassan jäsen
Bolse kirjoitti:
on siis aloittajan provo missä kysymykset on muotoiltu siten että kysyjä voi esittää niihin mielensä mukaiset vastaukset.
et vaan ymmärrä lukemaasi. Mutta aiheeseen, liitosta ei todellakaan ole mitään hyötyä, niitten keräämät jäsenmaksut menevät joihinkin saunailtoihin joihin maksujen suorittajilla ei ole mitään asiaa.
- äälkälkäkläkläkl
kassan jäsen kirjoitti:
et vaan ymmärrä lukemaasi. Mutta aiheeseen, liitosta ei todellakaan ole mitään hyötyä, niitten keräämät jäsenmaksut menevät joihinkin saunailtoihin joihin maksujen suorittajilla ei ole mitään asiaa.
Menipä tämäkin keskustelu eipäs-joopas-juupateluksi. Jos pysyttäisiin aloituksenssa niin ei kävisi niin. Aloitus oli varmaan provo, mutta niiden tekijöitä harmittaa eniten asialliset vastaukset.
- akt010101
kassan jäsen kirjoitti:
kyllä niistä on. se on sitten toinen juttu jos on niin laista tai tyhmä ettei niitä osaa käyttää.
itse ole aika vahvasti saamapuolella jäsenyydestä. - fghjklkjhgfdsa
äälkälkäkläkläkl kirjoitti:
Menipä tämäkin keskustelu eipäs-joopas-juupateluksi. Jos pysyttäisiin aloituksenssa niin ei kävisi niin. Aloitus oli varmaan provo, mutta niiden tekijöitä harmittaa eniten asialliset vastaukset.
Ei kukaan kysele noilla sanamuodoilla asiaa jonka kirjoittajakin ilmiselvästi tietää. Mutta muotoillaan asia niin että onko oikein loisia ja antaa muiden hoitaa asiat, kuittailla vaan jokavuotiset muiden taistelemat palkankorotukset ym. Pahimpia työnantajan joka vuosi neuvottelupöytään tuomat heikennykset esim. sairasajan pidemmät karenssit ym. Eläkeläispappa Ei-ay:n mielestä loisiminen on oikein mutta kenenkään tervepäisen ei.
- Ei-ay
akt010101 kirjoitti:
kyllä niistä on. se on sitten toinen juttu jos on niin laista tai tyhmä ettei niitä osaa käyttää.
itse ole aika vahvasti saamapuolella jäsenyydestä.Minulle tehtiin lopotomia ja nyt tajusin että liittoon pitää tietenkin kuulua. Olen ollut todella sekaisin kuten toissa yönä kännispäissään kun tänne kirjoitin. En ole ollut oma itseni Anteeksi! Liittykää hyvät ihmiset liittoon sen neuvon annan nyt kun vielä olen järjissäni.
- Ei-ay
Ei-ay kirjoitti:
Minulle tehtiin lopotomia ja nyt tajusin että liittoon pitää tietenkin kuulua. Olen ollut todella sekaisin kuten toissa yönä kännispäissään kun tänne kirjoitin. En ole ollut oma itseni Anteeksi! Liittykää hyvät ihmiset liittoon sen neuvon annan nyt kun vielä olen järjissäni.
Nää oli viimeiset plussat mitä itselleni annan!
- akt101010101
Ei-ay kirjoitti:
Minulle tehtiin lopotomia ja nyt tajusin että liittoon pitää tietenkin kuulua. Olen ollut todella sekaisin kuten toissa yönä kännispäissään kun tänne kirjoitin. En ole ollut oma itseni Anteeksi! Liittykää hyvät ihmiset liittoon sen neuvon annan nyt kun vielä olen järjissäni.
ettet olisi syntymähumalassa tai peräti talidomidi lapsi?
- Ei ay
fghjklkjhgfdsa kirjoitti:
Ei kukaan kysele noilla sanamuodoilla asiaa jonka kirjoittajakin ilmiselvästi tietää. Mutta muotoillaan asia niin että onko oikein loisia ja antaa muiden hoitaa asiat, kuittailla vaan jokavuotiset muiden taistelemat palkankorotukset ym. Pahimpia työnantajan joka vuosi neuvottelupöytään tuomat heikennykset esim. sairasajan pidemmät karenssit ym. Eläkeläispappa Ei-ay:n mielestä loisiminen on oikein mutta kenenkään tervepäisen ei.
Taidat olla oikein palstahäirikkö, joka ei tiedä mistään mitään, mutta sekoilee joka asiasta tälle palstalle. Heitä ne punalasit pois silmiltäsi ja opettele lukemaan, tai pyydä jotain fiksumpaa selittämään, mitä jokin kirjoitettu teksti tarkoittaa.
Ps. Syytät suotta minua, en ole aloituksen tekijä, enkä muutenkaan provoile tällä palstalla. Sinulle vaan ottaa niin koville tosiasioiden ymmärtäminen ja lukeminen. - Ei ay
Ei-ay kirjoitti:
Et ainakaan tätä nykyistäsi Ei-ay. Taisi mennä leikkaus hukkaan, kun ei yhtään tekstien laatu parantunut.
- Ei ay
Ei ay kirjoitti:
Et ainakaan tätä nykyistäsi Ei-ay. Taisi mennä leikkaus hukkaan, kun ei yhtään tekstien laatu parantunut.
Annoin vahingossa - itselleni, no liittoon kumminkin pitää liittyä.
- Anonyymi
11 kirjoitti:
No ei ne olleet siinä kaikki, mutta aloittaja ei ollut kiinnostunut muusta. Ja sinä lyhensit listaa. Nuo "apupalvelut" ovat olleet monelle hyvinkin ison rahan ja jopa terveyden arvoisia.
Jos ammattiliiton jäsenmaksu on vaikka 150€-200€ kalliimpi vuodessa, niin lisäksi pitää ottaa huomioon että tuo summa vähennetään verotuksessa, eli jäsenyys ei maksa edes sitä.Kannattaa selvittää asiat oman ammattiosaston kautta
- Anonyymi
Eläkeneuvos kirjoitti:
Ne ihmiset jotka siivellä elää on alaarvoista "roskasakkia", niitä voi verrata sosun rahoilla eläviin.Tärkeä täsmennys!
- Anonyymi
erot tuossa.. kirjoitti:
Mutta sen kerran kun isommassa asiassa tarvitset liiton apua, se tulee hätiin. Koska sinä olet maksanut jäsenmaksusi.
Nimimerkki kokemusta. Ei ollut iso asia, mutta liitto hoiti. En sittemmin ole vielä tarvinnut liiton apua, mutta kysyn kyllä jos tarvitsen.
- ay edut
Kunnon vastauksia puuttuu. Kassojen jäsenten loisiminen tuntuu olevan tärkein peruste ay-jäsenyydelle.
Ilmeisesti Suomen lainsäädännön(työlainsäädäntö, yleissitova tes jne.) antama turva kassojenkin jäsenille, on näille vapaaehtoiseen ay-liikkeeseen liittyneille kova pala. Kaikesta pitäisi maksaa joka kuukausi ay-liikkeelle isoja summia, saahan sillä almulla sitten "oikeuden" näihin lakisääteisiin etuuksiin. Mielenkiintoista on näissä ay-liikkeen vapaaehtoisissa jäsenmaksuissa se, että koko ajan pitäisi maksaa sekä menneestä lainsäädännöstä, sekä tulevasta lainsäädännöstä, että mahdollisesti kohdalle sattuvista uhkakuvista(ns. lakiapu), neuvonta-avusta (luottarit, toimitsijat, liiton johto), "neuvotteluoikeudesta". Vaikka näitä ei koskaan tarvitsisi. Onhan vakuutuksisssakin olemassa pakolliset vakuutukset, ja vapaaehtoiset vakuutukset. Ei kukaan voi pakottaa ketään ottamaan vapaaehtoisia vakuutuksia. Sitten ay-jäsenten vapaaehtoisia jäsenmaksuja käytetään vasemmiston tukemiseen, epäonnistuneisiin yritysseikkailuihin ym. täysin valvonnan ulkopuolisiin tarkoituksiin. Ja sitten vielä ay-jäsenet loisivat verovähennyksineen muiden kukkarolla.- 18
Kirjoitat lainsäädännöstä, mutta unohdat työehtosopimukset. Ne eivät ole kovinkaan pysyviä, vaan ne neuvotellaan nykyään jopa vuosittain. Niillä 10% työntekijöistä, joilla on vain lain minimi, jää usein mm sairauspäiviä palkattomiksi, koska KELA alkaa maksaa vasta 1 9 päivän omavastuun jälkeen ja palkkaa pienemmän summan. Miltä tuntuisi, jos sairastumisen takia kuukauden tulosi jäisivätkin puoleen normaalista?
Ay-maksut ovat samalla tavalla tulonhankkimiskustannuksia kuten esimerkiksi työmatkakulut, jotka voi myös vähentää verotuksessa jos ne ovat automaattisesti tehtävää perusvähennystä suuremmat. Edustajamme valiopäivillä ovat pitäneet aivan oikein kohtuuttomana sitä, että myös siitä tulon osasta, joka menee tulon hankkimiseen pitää maksaa vero. Myös yritykset (joiden järjestäytymisaste on paljon korkeampi!) vähentävät jäsenmaksunsa verotuksessa. Senkin suhteen on kohtuullista että sama oikeus on pöydän molemmilla puolilla.
Kirjoituksesi on pelkkää tunnetta jäsenmaksujen suuruudesta ja niiden käytöstä. - ay-tollo
Liittoon kuuluminen on vapaaehtoista, työttömyyskassan jäsenyys on vaapaaehtoista, työssä KÄYNTIKIN on vapaaehtoista!!!! Se miksi ammattiliitot ovat olemassa ON tuo SOPIMISOIKEUS!!!!!! Oikeus TEHDÄ yleisitovia TYÖEHTOSOPIMUKSIA!!!!
VALTIONEUVOSTO, EDUSKUNTA eivät TYÖEHTOSOPIMUKSIA neuvottele, eivätkä solmi PISTE!!! Milloin tämä asia valkenee, selviää ytk:njäsenille tai kaltaisillesi ihmisille??? Saatana jokainen, tuskan punaisinkin kommunisti ymmärtää ja tajuaa, että yrityksen/firman/lafkan PITÄÄ tuottaa VOITTOA!!! Duunarit ymmärtävät hyvin, että AINA ei hyvin mene, osinkoja jaeta, mutta MILLOIN on se päivä kun työnantajat MYÖNTÄVÄT virhearvionsa, väärän toimintastrategian aiheuttamat vahingot ja kertovat REHELLISESTI miksi palkankorotuksiin JUURI siinä puljussa/alalla ei ole varaa????????
Kaikki on ay-liikkeen syytä ja niin kauan kun NIIN ON metsään menee, niitä virheitä, mokia joita EI tunnusteta VOI korjata!!! Perkele MIKÄÄN ei ole yksin sen toisen osapuolen syytä! Ja jos ay-jäsenmaksun saa vähentää verotuksessa ja olemme siivestäjiä niin se kuinka te siivestätte ay-liikkeen sopimusten kanssa on yhtä perseestä!!
Työnantajilla ja duunareilla on YHTEISIÄ intressejä enemmän kuin työttömyyskassanjäsenyys!!!! - järkeä....
ay-tollo kirjoitti:
Liittoon kuuluminen on vapaaehtoista, työttömyyskassan jäsenyys on vaapaaehtoista, työssä KÄYNTIKIN on vapaaehtoista!!!! Se miksi ammattiliitot ovat olemassa ON tuo SOPIMISOIKEUS!!!!!! Oikeus TEHDÄ yleisitovia TYÖEHTOSOPIMUKSIA!!!!
VALTIONEUVOSTO, EDUSKUNTA eivät TYÖEHTOSOPIMUKSIA neuvottele, eivätkä solmi PISTE!!! Milloin tämä asia valkenee, selviää ytk:njäsenille tai kaltaisillesi ihmisille??? Saatana jokainen, tuskan punaisinkin kommunisti ymmärtää ja tajuaa, että yrityksen/firman/lafkan PITÄÄ tuottaa VOITTOA!!! Duunarit ymmärtävät hyvin, että AINA ei hyvin mene, osinkoja jaeta, mutta MILLOIN on se päivä kun työnantajat MYÖNTÄVÄT virhearvionsa, väärän toimintastrategian aiheuttamat vahingot ja kertovat REHELLISESTI miksi palkankorotuksiin JUURI siinä puljussa/alalla ei ole varaa????????
Kaikki on ay-liikkeen syytä ja niin kauan kun NIIN ON metsään menee, niitä virheitä, mokia joita EI tunnusteta VOI korjata!!! Perkele MIKÄÄN ei ole yksin sen toisen osapuolen syytä! Ja jos ay-jäsenmaksun saa vähentää verotuksessa ja olemme siivestäjiä niin se kuinka te siivestätte ay-liikkeen sopimusten kanssa on yhtä perseestä!!
Työnantajilla ja duunareilla on YHTEISIÄ intressejä enemmän kuin työttömyyskassanjäsenyys!!!!Saahan sitä neuvotella vapaaehtoisilla jäsenmaksuilla vaikka tessejä. Kuitenkin Suomen lait takaavat samat oikeudet niillekkin jotka eivät näitä kalliita vapaaehtoisia almuja maksa ay-liikkeelle. Eduskunta on juuri säätänyt nämä työelämän lait, yleissitovat tessit koskemaan kaikkia tasapuolisesti. Ei niistä tarvitse ay-liikkeelle enää erikseen maksaa mitään kymmenyksiä. Kun vielä suurin osa näistä ay-liikkeen omikseen väittämistä lakipykälistä maksetaan verovaroilla ja työnantajat maksavat loput asiakkaittensa rahoilla, on kummallista jos joku vapaaehtoinen järjestö vaatii vielä lunnaita erikseen. Eikö se mafia toimi juuri niillä suojelurahoilla!Vai onko joku teidät pakottanut maksamaan kalliita ay-jäsenmaksuja ja liittymään liittoon.
Kyllähän jokainen ay-jäsenkin todellisuudessa selittää kalliit vapaaehtoiset jäsenmaksunsa sillä, että jos sittenkin jotain sattuu, eli takana on ihan oman tavoittelu. Sitten yritetään selittää kalliita maksuja, mutta olemattomia etuja, "neuvotteluoikeuksilla, lainsäädännöllä jne". Nuo asiat ovat täysin kuvitteellisia, konkreettisia asioita ei ole sitten löytynytkään kuin luottari, lakiapu.... - 25
järkeä.... kirjoitti:
Saahan sitä neuvotella vapaaehtoisilla jäsenmaksuilla vaikka tessejä. Kuitenkin Suomen lait takaavat samat oikeudet niillekkin jotka eivät näitä kalliita vapaaehtoisia almuja maksa ay-liikkeelle. Eduskunta on juuri säätänyt nämä työelämän lait, yleissitovat tessit koskemaan kaikkia tasapuolisesti. Ei niistä tarvitse ay-liikkeelle enää erikseen maksaa mitään kymmenyksiä. Kun vielä suurin osa näistä ay-liikkeen omikseen väittämistä lakipykälistä maksetaan verovaroilla ja työnantajat maksavat loput asiakkaittensa rahoilla, on kummallista jos joku vapaaehtoinen järjestö vaatii vielä lunnaita erikseen. Eikö se mafia toimi juuri niillä suojelurahoilla!Vai onko joku teidät pakottanut maksamaan kalliita ay-jäsenmaksuja ja liittymään liittoon.
Kyllähän jokainen ay-jäsenkin todellisuudessa selittää kalliit vapaaehtoiset jäsenmaksunsa sillä, että jos sittenkin jotain sattuu, eli takana on ihan oman tavoittelu. Sitten yritetään selittää kalliita maksuja, mutta olemattomia etuja, "neuvotteluoikeuksilla, lainsäädännöllä jne". Nuo asiat ovat täysin kuvitteellisia, konkreettisia asioita ei ole sitten löytynytkään kuin luottari, lakiapu....Tämähän menee ihan yhteiskuntaopin perusasioiden opetukseksi. Eduskunta säätää lait, mutta ei suinkaan yksinään. Työmarkkinajärjestöt, sekä tekijöiden että antajien, ovat tärkeässä roolissa tässä. Sitä tarkoitetaan, kun puhutaan kolmikannasta.
Tessejä ei eduskunta säädä, vaan ne tekee työmarkkinajärjestöt. Tessit ovat yleissitovia, mutta vain koska työnANTAJIEN järjestäytymisaste on korkea. Sitä ei voi sanoa sopimiseksi, jos neuvottelupöydässä on vain työnantajien edustajia, eikä ammattiliittoja jäsenistöineen. Jos tessin takana olevat YRITYKSET työllistävät alle puolet alan työvoimasta tessi ei ole yleissitova.
Mitä jos kirjoitetttaisiin asiasta ja jätetään tunneasiat vaikka parisuhdepalstalle. Ilmaisut "kymmmenyksiä" (viittaa raamttuun), "lunnaita", "mafia", "suojelurahat" ovat pelkkää tunnetta, ei asiaa. Puhutaan asiaa eikä sotketa omia tunteita asiakeskusteluun. - yhteiskuntaoppia..
25 kirjoitti:
Tämähän menee ihan yhteiskuntaopin perusasioiden opetukseksi. Eduskunta säätää lait, mutta ei suinkaan yksinään. Työmarkkinajärjestöt, sekä tekijöiden että antajien, ovat tärkeässä roolissa tässä. Sitä tarkoitetaan, kun puhutaan kolmikannasta.
Tessejä ei eduskunta säädä, vaan ne tekee työmarkkinajärjestöt. Tessit ovat yleissitovia, mutta vain koska työnANTAJIEN järjestäytymisaste on korkea. Sitä ei voi sanoa sopimiseksi, jos neuvottelupöydässä on vain työnantajien edustajia, eikä ammattiliittoja jäsenistöineen. Jos tessin takana olevat YRITYKSET työllistävät alle puolet alan työvoimasta tessi ei ole yleissitova.
Mitä jos kirjoitetttaisiin asiasta ja jätetään tunneasiat vaikka parisuhdepalstalle. Ilmaisut "kymmmenyksiä" (viittaa raamttuun), "lunnaita", "mafia", "suojelurahat" ovat pelkkää tunnetta, ei asiaa. Puhutaan asiaa eikä sotketa omia tunteita asiakeskusteluun.Ensinnäkin, työnantajien järjestäytymisasteesta ja sen vaikutuksista yleissitovan tessin noudattamiseen seuraavasti:
"Työehtosopimuksen yleissitovuus tarkoittaa sitä, että työsopimuslain mukaan myös järjestäytymättömän työnantajan on noudatettava vähintään valtakunnallisen, asianomaisella alalla edustavana pidettävän työehtosopimuksen (yleissitova työehtosopimus) määräyksiä niistä työsuhteen ehdoista ja työoloista, jotka koskevat työntekijän tekemää tai siihen lähinnä rinnastettavaa työtä. Yleissitovaa työehtosopimusta on noudatettava kaikissa toimialalla toimivissa yrityksissä, siis myös sellaisessa yrityksessä, joka ei ole työehtosopimuksen tehneen työnantajaliiton jäsen."
Että se siitä sinun yhteiskuntaopistasi!
Toisaalta, jos jonkun alan yleissitovuus poistettaisiin(mitä juuri ay-liike ei halua), ei liitoilla olisi enää mitään painoarvoa. Silloin sinäkin ja kaikki muut ay-jäsenet joutuisivat itse neuvottelemaan sopimuksensa järjestäytymättömien työnantajien kanssa. Ja juuri tätähän ay-liike ei halua, koska menettäisi täysin kaiken valtansa.Ei vieläkään ole tullut konkreettisia etuja ay-liikkeen jäsenyydelle mu7ita kuin luottari, lakiapu, kalenteri.... - ay-tollo
järkeä.... kirjoitti:
Saahan sitä neuvotella vapaaehtoisilla jäsenmaksuilla vaikka tessejä. Kuitenkin Suomen lait takaavat samat oikeudet niillekkin jotka eivät näitä kalliita vapaaehtoisia almuja maksa ay-liikkeelle. Eduskunta on juuri säätänyt nämä työelämän lait, yleissitovat tessit koskemaan kaikkia tasapuolisesti. Ei niistä tarvitse ay-liikkeelle enää erikseen maksaa mitään kymmenyksiä. Kun vielä suurin osa näistä ay-liikkeen omikseen väittämistä lakipykälistä maksetaan verovaroilla ja työnantajat maksavat loput asiakkaittensa rahoilla, on kummallista jos joku vapaaehtoinen järjestö vaatii vielä lunnaita erikseen. Eikö se mafia toimi juuri niillä suojelurahoilla!Vai onko joku teidät pakottanut maksamaan kalliita ay-jäsenmaksuja ja liittymään liittoon.
Kyllähän jokainen ay-jäsenkin todellisuudessa selittää kalliit vapaaehtoiset jäsenmaksunsa sillä, että jos sittenkin jotain sattuu, eli takana on ihan oman tavoittelu. Sitten yritetään selittää kalliita maksuja, mutta olemattomia etuja, "neuvotteluoikeuksilla, lainsäädännöllä jne". Nuo asiat ovat täysin kuvitteellisia, konkreettisia asioita ei ole sitten löytynytkään kuin luottari, lakiapu....Mitä huttua keität et YMMÄRRÄ lukemaasi et, vaikka voissa paistais!!!! Lait OVAT eri asia kuin TYÖEHTOSOPIMUKSET!!!! Työehtosopimukset SOLMITAAN ammattiliiton ja työnantajaliiton VÄLILLÄ ja MÄÄRÄAIKAISIKSI!!!!!!! Esimerkiksi kolmeksi (3) vuodeksi, sitten ON UUSIEN NEUVOTTELUJEN PAIKKA!!
OLET todella typerä verratessasi AMMATTIYHDISTYSLIIKEETTÄ mafiaan, täyspasuuna!! Kysy työnantajaltasi, että ONKO se pärstäkerroinlisä SUOJELURAHAA vai mitä se on???? Tuotannon, työehtosopimuksen tai lain kanssa sillä LISÄLLÄ ei ole mitään tekemistä!!!
Jokainen VERONMAKSAJA kustantaa tämän yhteiskunnan infrakstuurin ja ASIAKKAAT kaikki ja kaikkien kulut jotka tuotannossa syntyy!!! - ay:n edut olivat...
ay-tollo kirjoitti:
Mitä huttua keität et YMMÄRRÄ lukemaasi et, vaikka voissa paistais!!!! Lait OVAT eri asia kuin TYÖEHTOSOPIMUKSET!!!! Työehtosopimukset SOLMITAAN ammattiliiton ja työnantajaliiton VÄLILLÄ ja MÄÄRÄAIKAISIKSI!!!!!!! Esimerkiksi kolmeksi (3) vuodeksi, sitten ON UUSIEN NEUVOTTELUJEN PAIKKA!!
OLET todella typerä verratessasi AMMATTIYHDISTYSLIIKEETTÄ mafiaan, täyspasuuna!! Kysy työnantajaltasi, että ONKO se pärstäkerroinlisä SUOJELURAHAA vai mitä se on???? Tuotannon, työehtosopimuksen tai lain kanssa sillä LISÄLLÄ ei ole mitään tekemistä!!!
Jokainen VERONMAKSAJA kustantaa tämän yhteiskunnan infrakstuurin ja ASIAKKAAT kaikki ja kaikkien kulut jotka tuotannossa syntyy!!!Tuossa ylempänä pyydettiin keskittymään asiaan ja jättämään tunneasiat sikseen, siitä olen samaa mieltä. Kertokaa mitä konkreettisia ja asiallisia etuja saa ay-liikkeen jäsenyydellä saa verrattuna pelkän kassan jäsenyyteen. Nyt on jo tulleet nämä luottarit, lakiapu, kalenterit..jne. Tälläisistä tunneasioista maksaminen( neuvotteluoikeuksista, tessin neuvottelusta) jollekkin järjestölle on jo henkimaailman asioita. Jos lainsäädäntö Suomessa turvaa kaikille samanlaisen kohtelun työmarkkinoilla, ei siitä lain suomasta turvasta tarvitse maksaa enää erikseen millekkään järjestölle. Onhan näitä hyviä järjestöjä paljonkin, SPR, Kehitysvammaisten Tukilliitto, Pelastakaa Lapset ry jne.
Vapaaehtoistoiminnassa on myös se maksaminen vapaaehtoista. - 25
yhteiskuntaoppia.. kirjoitti:
Ensinnäkin, työnantajien järjestäytymisasteesta ja sen vaikutuksista yleissitovan tessin noudattamiseen seuraavasti:
"Työehtosopimuksen yleissitovuus tarkoittaa sitä, että työsopimuslain mukaan myös järjestäytymättömän työnantajan on noudatettava vähintään valtakunnallisen, asianomaisella alalla edustavana pidettävän työehtosopimuksen (yleissitova työehtosopimus) määräyksiä niistä työsuhteen ehdoista ja työoloista, jotka koskevat työntekijän tekemää tai siihen lähinnä rinnastettavaa työtä. Yleissitovaa työehtosopimusta on noudatettava kaikissa toimialalla toimivissa yrityksissä, siis myös sellaisessa yrityksessä, joka ei ole työehtosopimuksen tehneen työnantajaliiton jäsen."
Että se siitä sinun yhteiskuntaopistasi!
Toisaalta, jos jonkun alan yleissitovuus poistettaisiin(mitä juuri ay-liike ei halua), ei liitoilla olisi enää mitään painoarvoa. Silloin sinäkin ja kaikki muut ay-jäsenet joutuisivat itse neuvottelemaan sopimuksensa järjestäytymättömien työnantajien kanssa. Ja juuri tätähän ay-liike ei halua, koska menettäisi täysin kaiken valtansa.Ei vieläkään ole tullut konkreettisia etuja ay-liikkeen jäsenyydelle mu7ita kuin luottari, lakiapu, kalenteri....Hyvä että kertasit tuonkin osan yleissitovuudesta, minä jätin sen tekstin lyhentämiseksi pois. Se ei muuta kuitenkaan mitään siitä mitä kirjoitin.
Nostit esille sen kuka yleissitovuutta haluaa. Usein sitä hakevat työnantaja ja -tekijä liitot yhdessä. Sopimuksessa mukana olevat yritykset eivät luonnollistikkaan halua sopimukseen sitoutumattomien kilpailijoiden saavan etua. Muista että yleissitovuudessa määräävä tekijä on sopimuksessa mukana olevien YRITYSTEN henkilöstömäärä. Ko. yritysten pitää työllistää puolet sopimuksen soveltamisalan työvoimasta, jotta sopimus katsotaan yleissitovaksi.
Kumpikaan osapuoli, ei työnANTAJAT eikä työnTEKIJÄT halua työehtosopimuksista luopumista. Työnantajien olisi niistä helppo luopua, koska he käytännössä määrittävät yleissitovuuden. Nykyinen järjestelmä kuitenkin takaa sellaisen vakauden ja pysyvyyden työmarkkinoille ja koko yhteiskuntaan, että kaikki menettäisivät siinä. Sekä yritysten keskinäinen kilpailu että kilpailu työvoimasta muuttuisi radikaalisti. - näyttää ...
25 kirjoitti:
Hyvä että kertasit tuonkin osan yleissitovuudesta, minä jätin sen tekstin lyhentämiseksi pois. Se ei muuta kuitenkaan mitään siitä mitä kirjoitin.
Nostit esille sen kuka yleissitovuutta haluaa. Usein sitä hakevat työnantaja ja -tekijä liitot yhdessä. Sopimuksessa mukana olevat yritykset eivät luonnollistikkaan halua sopimukseen sitoutumattomien kilpailijoiden saavan etua. Muista että yleissitovuudessa määräävä tekijä on sopimuksessa mukana olevien YRITYSTEN henkilöstömäärä. Ko. yritysten pitää työllistää puolet sopimuksen soveltamisalan työvoimasta, jotta sopimus katsotaan yleissitovaksi.
Kumpikaan osapuoli, ei työnANTAJAT eikä työnTEKIJÄT halua työehtosopimuksista luopumista. Työnantajien olisi niistä helppo luopua, koska he käytännössä määrittävät yleissitovuuden. Nykyinen järjestelmä kuitenkin takaa sellaisen vakauden ja pysyvyyden työmarkkinoille ja koko yhteiskuntaan, että kaikki menettäisivät siinä. Sekä yritysten keskinäinen kilpailu että kilpailu työvoimasta muuttuisi radikaalisti.Kannattaako sinun näyttää tietämättömyytesi koko ajan. Kirjoitat että työnantajat käytännössä määrittävät yleissitovuuden. Jälleen olet täysin pihalla. Sen määrittää seuraavanlainen instanssi. Ei siinä ay-liikkeen tai työnantajan mielipiteet tai tunteet paina mitään.
Työehtosopimuksen yleissitovuuden vahvistamislautakunta.
Nimi Nimike Työnantaja Rooli
Tiitinen, Kari-Pekka professori Helsingin yliopisto Puheenjohtaja
Posio, Antti vanhempi hallitussihteeri sosiaali- ja terveysministeriö Hlö. koht. varajäsen
Kauppinen, Pirkko hovioikeudenneuvos Helsingin hovioikeus Jäsen
Romanov, Päivi tasa-arvovaltuutettu sosiaali- ja terveysministeriö Hlö. koht. varajäsen
Hotti, Nina käräjätuomari Vantaan käräjäoikeus Jäsen
Kangasperko, Raila hallitusneuvos työ- ja elinkeinoministeriö Hlö. koht. varajäsen
Pulkkinen, Ari vanhempi hallitussihteeri sosiaali- ja terveysministeriö Sihteeri
Andersin, Tuula hallitussihteeri sosiaali- ja terveysministeriö Sihteeri
Sinun kannattaisi ehkä pysyäkin niissä tunnepuolen asioissa, kun mikään näistä tietoa vaativista asioista ei mene oikein. Ja ne kassan ja liiton tosiasialliset erot ovat luottari, lakiapu, kalenteri.... - kaveri.
ay:n edut olivat... kirjoitti:
Tuossa ylempänä pyydettiin keskittymään asiaan ja jättämään tunneasiat sikseen, siitä olen samaa mieltä. Kertokaa mitä konkreettisia ja asiallisia etuja saa ay-liikkeen jäsenyydellä saa verrattuna pelkän kassan jäsenyyteen. Nyt on jo tulleet nämä luottarit, lakiapu, kalenterit..jne. Tälläisistä tunneasioista maksaminen( neuvotteluoikeuksista, tessin neuvottelusta) jollekkin järjestölle on jo henkimaailman asioita. Jos lainsäädäntö Suomessa turvaa kaikille samanlaisen kohtelun työmarkkinoilla, ei siitä lain suomasta turvasta tarvitse maksaa enää erikseen millekkään järjestölle. Onhan näitä hyviä järjestöjä paljonkin, SPR, Kehitysvammaisten Tukilliitto, Pelastakaa Lapset ry jne.
Vapaaehtoistoiminnassa on myös se maksaminen vapaaehtoista.Olet monta kuukautta jankuttaut tuota samaa paskaa yällä palstalla. Et ihan varmasti tule saamaan tyydyttävää vastausta, koska et ymmärrä lukemaasi vaikka kymmenet ihmiset yrittävät asiaa sinulle rautalangasta vääntää.
Mutta yritetään vielä kerran:
"lainsäädäntö Suomessa turvaa kaikille samanlaisen kohtelun työmarkkinoilla"
Tuo tietysti pitää paikkansa, mutta se että mitä tämä lainsäädäntö pitää sisällään ja mitä se työntekijöille turvaa, neuvotellaan työnantajien, työntekijöitten ja valtiovallan välisissä neuvotteluissa. Ja näihin neuvotteluihin työntekijät tarvitsevat ammattiyhdistysliikettä edunvalvojakseen ja neuvotteluosapuolekseen.
Kaikilla edellä mainituilla osapuolilla on omat, toisistaan poikkeavat intressit ajettavanaan:
Työnantajat haluaisivat mahdollisimman huonot palkat, mahdollisimman pitkän päivän, palkan päälle ei mitään lisiä tai korvauksia, mahdollisimman vähän lomia ja muutenkin mahdollisimman vähän vastuuta työntekijöistään, ei työterveydenhuoltoa, ei työsuojelua, työtapaturmat ja sairauslomat omaan piikkiin jne. Työntekijöitten edut ovat oikeastaan ihan päinvastaiset kuin työnantajilla.
Valtiovalta on tässä välissä, tosin enemmän työnantajaan kallellaan, koska on itse suurin työnantaja. Lisäksi valtiovallan intresseihin kuuluu mahdollisimman suuri työllisyys ja mahdollisimman suuret verotulot, työnantajien etujen lisäksi.
Jos työntekijöillä ei olisi tuossa pöydässä edustusta, olisivat työolot jo muutaman kierroksen jälkeen todella surkeat, koska kahden osapuolen edut ovat yhtenevät, mutta kolmannen kantaa ei kuunneltaisi lainkaan.
Lakiin on ollut kirjoitettuna, tai laki ei ole estänyt teettämästä jopa alaikäisillä 16 tuntisia työpäiviä 6-7 päivää viikossa, ilman lomia, ilman edes sellaista palkkaa jolla olisi saanut ruokansa, ilman minkäänlaista työsuojelua ja joskus jopa työnantaja on voinut valvoa aseellisesti työn sujumista ja tarvittaessa kannustaa ruoskalla tai aseella parempiin suorituksiin. Ja kaikki tämä on myös silloin koskenut kaikkia työntekijöitä. Ja työolot ovat vieläkin yhtä vapaat josskin päin maailmaa.
Sen jälkeen kun ammattiyhdistysliike on ollut mukana neuvotteluissa, ovat asiat hiljalleen menneet parempaan suuntaan. Tuossa edellä on mainittu sellainen pintaraapaisu AY-liikkeen eduista, jotka nekin koskevat myös vapaamatkustajia. Eli vielä tärkeämpää kuin se, että lait koskevat kaikkia, on se mitä ne pitävät sisällään.
Ja sitten on vielä se kalenteri. - taas....
kaveri. kirjoitti:
Olet monta kuukautta jankuttaut tuota samaa paskaa yällä palstalla. Et ihan varmasti tule saamaan tyydyttävää vastausta, koska et ymmärrä lukemaasi vaikka kymmenet ihmiset yrittävät asiaa sinulle rautalangasta vääntää.
Mutta yritetään vielä kerran:
"lainsäädäntö Suomessa turvaa kaikille samanlaisen kohtelun työmarkkinoilla"
Tuo tietysti pitää paikkansa, mutta se että mitä tämä lainsäädäntö pitää sisällään ja mitä se työntekijöille turvaa, neuvotellaan työnantajien, työntekijöitten ja valtiovallan välisissä neuvotteluissa. Ja näihin neuvotteluihin työntekijät tarvitsevat ammattiyhdistysliikettä edunvalvojakseen ja neuvotteluosapuolekseen.
Kaikilla edellä mainituilla osapuolilla on omat, toisistaan poikkeavat intressit ajettavanaan:
Työnantajat haluaisivat mahdollisimman huonot palkat, mahdollisimman pitkän päivän, palkan päälle ei mitään lisiä tai korvauksia, mahdollisimman vähän lomia ja muutenkin mahdollisimman vähän vastuuta työntekijöistään, ei työterveydenhuoltoa, ei työsuojelua, työtapaturmat ja sairauslomat omaan piikkiin jne. Työntekijöitten edut ovat oikeastaan ihan päinvastaiset kuin työnantajilla.
Valtiovalta on tässä välissä, tosin enemmän työnantajaan kallellaan, koska on itse suurin työnantaja. Lisäksi valtiovallan intresseihin kuuluu mahdollisimman suuri työllisyys ja mahdollisimman suuret verotulot, työnantajien etujen lisäksi.
Jos työntekijöillä ei olisi tuossa pöydässä edustusta, olisivat työolot jo muutaman kierroksen jälkeen todella surkeat, koska kahden osapuolen edut ovat yhtenevät, mutta kolmannen kantaa ei kuunneltaisi lainkaan.
Lakiin on ollut kirjoitettuna, tai laki ei ole estänyt teettämästä jopa alaikäisillä 16 tuntisia työpäiviä 6-7 päivää viikossa, ilman lomia, ilman edes sellaista palkkaa jolla olisi saanut ruokansa, ilman minkäänlaista työsuojelua ja joskus jopa työnantaja on voinut valvoa aseellisesti työn sujumista ja tarvittaessa kannustaa ruoskalla tai aseella parempiin suorituksiin. Ja kaikki tämä on myös silloin koskenut kaikkia työntekijöitä. Ja työolot ovat vieläkin yhtä vapaat josskin päin maailmaa.
Sen jälkeen kun ammattiyhdistysliike on ollut mukana neuvotteluissa, ovat asiat hiljalleen menneet parempaan suuntaan. Tuossa edellä on mainittu sellainen pintaraapaisu AY-liikkeen eduista, jotka nekin koskevat myös vapaamatkustajia. Eli vielä tärkeämpää kuin se, että lait koskevat kaikkia, on se mitä ne pitävät sisällään.
Ja sitten on vielä se kalenteri.Kaikki nuo asiathan saa pelkästään kassamaksulla, en minä noista ole kiinnostunut. Olen jo monta kertaa sanonut, että ne asiat mitkä lainsäädäntö turvaa lakissäteisesti kaikille työntekijöille, ei niistä tarvitse erikseen maksaa millekkään vapaaehtoisjärjestölle(ay-liike). Se on sitten eriasia, jos joku ay-jäsen luulee saavansa jotain muuta etua ay-jäsenyydelleen, se kannattaisi kertoa myös muillle rehellisesti. Jos uskoo tarvitsevansa luottarin apua, jos toivoo joutuvansa lakiavun piiriin, jos uskoo pääsevänsä Lapin mökille, jos ja jos ja jos.., voihan sitä silloin rehellisesti myöntää maksavansa tyhjästä, koska entä jos sittenkin. Sitten se yleissitovan tessin neuvotteleminen, kuka siitä on käskenyt maksaa ay-liikkeelle, jos tuntuu taas siltä, että pitäisi maksaa, lienee se oma tunneseikkasi. Kun laki velvoittaa yleissitovan tessin osalta työnantajia, ne tunneseikat ay- neuvottelumaksujen suhteen ovat taas henkimaailman asioita.
Ja ne konkreettiset erot kassan ja liiton välillä ovat luottari, lakiapu, kalöenteri... - 25
näyttää ... kirjoitti:
Kannattaako sinun näyttää tietämättömyytesi koko ajan. Kirjoitat että työnantajat käytännössä määrittävät yleissitovuuden. Jälleen olet täysin pihalla. Sen määrittää seuraavanlainen instanssi. Ei siinä ay-liikkeen tai työnantajan mielipiteet tai tunteet paina mitään.
Posio, Antti vanhempi hallitussihteeri sosiaali- ja terveysministeriö Hlö. koht. varajäsen
Romanov, Päivi tasa-arvovaltuutettu sosiaali- ja terveysministeriö Hlö. koht. varajäsen
Kangasperko, Raila hallitusneuvos työ- ja elinkeinoministeriö Hlö. koht. varajäsen
Pulkkinen, Ari vanhempi hallitussihteeri sosiaali- ja terveysministeriö Sihteeri
Sinun kannattaisi ehkä pysyäkin niissä tunnepuolen asioissa, kun mikään näistä tietoa vaativista asioista ei mene oikein. Ja ne kassan ja liiton tosiasialliset erot ovat luottari, lakiapu, kalenteri....Ja millä perusteella lautakunta tekee päätöksen? Työsopimuslain 7 § määrä noudatettavaksi "alalla edustavana pidettävän työehtosopimuksen". Tuon lain mukaisesti manitsemasi lautakunta katsoo edustaviksi ne työehtosopimukset, joissa allekirjoittaneen työnANTAJA järjestön jäsenyrityksissä soveltamisalalla työskentelee vähintään puolet soveltamisalan työvoimasta.
Edellä olevasta seuraa se, ettei tessi ole yleissitova, jos sen taakse ei tule tarpeeksi työnANTAJIA. Siispä työnANTAJAT viimekädessä määrittävät onko työehtosopimus yleissitova.
Tämä kaikki tietysti valtakunnan tasolla, ei niin että yksittäiset työnantajat päättää kohdallaan. - ay-tollo
Tuossa ylempänä pyydettiin keskittymään asiaan ja jättämään tunneasiat sikseen, siitä olen samaa mieltä. Kertokaa mitä konkreettisia ja asiallisia etuja saa ay-liikkeen jäsenyydellä saa verrattuna pelkän kassan jäsenyyteen. Nyt on jo tulleet nämä luottarit, lakiapu, kalenterit..jne. Tälläisistä tunneasioista maksaminen( neuvotteluoikeuksista, tessin neuvottelusta) jollekkin järjestölle on jo henkimaailman asioita. Jos lainsäädäntö Suomessa turvaa kaikille samanlaisen kohtelun työmarkkinoilla, ei siitä lain suomasta turvasta tarvitse maksaa enää erikseen millekkään järjestölle. Onhan näitä hyviä järjestöjä paljonkin, SPR, Kehitysvammaisten Tukilliitto, Pelastakaa Lapset ry jne.
Vapaaehtoistoiminnassa on myös se maksaminen vapaaehtoista.Vai on neuvottelu ja sopiminen HENKIMAAILMAN asioita??? Sillä lailla!!! Miten hengellistä porukkaa mahtaa Eteläranta 10:pissä asustaa, tai EK:ssa???? Onko havaintoa tai mitään käsitystä siitä mistä hengestä tai henkisestä siellä maksetaan ja palkkaa saadaan?????????????????????
Laki Suomessa on KAIKILLE sama, KÄYTÄNTÖ JA TUOMIOT vaihtelee!!! Kyllä työ ja työelämä vielä toistaiseksi on ihan fyysistä ja tuotanto konkreettista toimintaa, ei mitään henkimaailman asioita!! Mielenkiintoinen näkökulma työsopimuksen tekoon ja työehtosopimuksista neuvotteluihin on hengellisyyden sekoittaminen. Miten HENGELLISEN sopimuksen olet saanut neuvoteltua vai oletko VAPAANEUVOS kun on aikaa kirjoitella henkisistä sopimuksista???
Työnantajilla ja TYÖNTEKIJÖILLÄ on ENEMMÄN yhteisiä intressejä/etuja kuin pelkkä työttömyyskassanjäsenyys, molemmat tarvitsevat toisiaan niin hengellisesti kuin fyysisestikkin, että sorvi pyörii ja €€€€€€:ja tulee!! - dklfakfasdäkfdkfldkf
taas.... kirjoitti:
Kaikki nuo asiathan saa pelkästään kassamaksulla, en minä noista ole kiinnostunut. Olen jo monta kertaa sanonut, että ne asiat mitkä lainsäädäntö turvaa lakissäteisesti kaikille työntekijöille, ei niistä tarvitse erikseen maksaa millekkään vapaaehtoisjärjestölle(ay-liike). Se on sitten eriasia, jos joku ay-jäsen luulee saavansa jotain muuta etua ay-jäsenyydelleen, se kannattaisi kertoa myös muillle rehellisesti. Jos uskoo tarvitsevansa luottarin apua, jos toivoo joutuvansa lakiavun piiriin, jos uskoo pääsevänsä Lapin mökille, jos ja jos ja jos.., voihan sitä silloin rehellisesti myöntää maksavansa tyhjästä, koska entä jos sittenkin. Sitten se yleissitovan tessin neuvotteleminen, kuka siitä on käskenyt maksaa ay-liikkeelle, jos tuntuu taas siltä, että pitäisi maksaa, lienee se oma tunneseikkasi. Kun laki velvoittaa yleissitovan tessin osalta työnantajia, ne tunneseikat ay- neuvottelumaksujen suhteen ovat taas henkimaailman asioita.
Ja ne konkreettiset erot kassan ja liiton välillä ovat luottari, lakiapu, kalöenteri...Kuvaava otsikko viestissäsi - jauhat samaa. Aina pitää päästä sanomaan viimeinen sana.
Psykologiaa opiskelleet tietävät, että jokaisen kokemus maailmasta on aivan ihan oma. Jos elät tuossa todellisuudessa valitsemiesi faktojen mukaan niin ok. Se ei ole kenellekkään vaaraksi ja voit jatkaa ilman että kenenkään tarvitse sinua käännyttää. Kaikki voivat kertoa oman kokemuksensa maailmasta, eikä viimeksi kirjoittaneen kokemus ole se tärkein. Kyllä se riittää että kerran kirjoitat.
Pistä tähän vielä joku viimeinen sana, niin päästään jatkamaan. - ay-tollo
taas.... kirjoitti:
Kaikki nuo asiathan saa pelkästään kassamaksulla, en minä noista ole kiinnostunut. Olen jo monta kertaa sanonut, että ne asiat mitkä lainsäädäntö turvaa lakissäteisesti kaikille työntekijöille, ei niistä tarvitse erikseen maksaa millekkään vapaaehtoisjärjestölle(ay-liike). Se on sitten eriasia, jos joku ay-jäsen luulee saavansa jotain muuta etua ay-jäsenyydelleen, se kannattaisi kertoa myös muillle rehellisesti. Jos uskoo tarvitsevansa luottarin apua, jos toivoo joutuvansa lakiavun piiriin, jos uskoo pääsevänsä Lapin mökille, jos ja jos ja jos.., voihan sitä silloin rehellisesti myöntää maksavansa tyhjästä, koska entä jos sittenkin. Sitten se yleissitovan tessin neuvotteleminen, kuka siitä on käskenyt maksaa ay-liikkeelle, jos tuntuu taas siltä, että pitäisi maksaa, lienee se oma tunneseikkasi. Kun laki velvoittaa yleissitovan tessin osalta työnantajia, ne tunneseikat ay- neuvottelumaksujen suhteen ovat taas henkimaailman asioita.
Ja ne konkreettiset erot kassan ja liiton välillä ovat luottari, lakiapu, kalöenteri.....aina vain!! Et ole huomannut, että työnantajien JÄRJESTÖT solmivat LIITTOJEN kanssa sen jälkeen jos aihetta on Yleissitovuudenvahvistamislautakunta tekee päätöksiä/päätöksen!! Jos ei ole sopimusta ei myöskään mitään yleisitovuutta tai mitään sitovuutta misään, mistään ole!!!
Jos ammattiliitot eivät sopimuksia solmi ja pelkän työlainsäädännön mukaan mennään niin silloin joudun maksamaan asiantuntija lakiavusta joko yksityisesti tai yhdistyksen kautta, koska en ole minkään lain asiantuntija, minulla ei ole lakimies kuolutusta olen DUUNARI!!!
Laki on sama kaikille, vai pitäisikö olla erikseen Kaikillesamalakivahvistuslautakunta??? Käytäntö on todella kirjavaa jos yrityskohtaisiin tulkintoihin työlakien soveltamisessa mennään!!! - niinhän se kävisi
ay-tollo kirjoitti:
..aina vain!! Et ole huomannut, että työnantajien JÄRJESTÖT solmivat LIITTOJEN kanssa sen jälkeen jos aihetta on Yleissitovuudenvahvistamislautakunta tekee päätöksiä/päätöksen!! Jos ei ole sopimusta ei myöskään mitään yleisitovuutta tai mitään sitovuutta misään, mistään ole!!!
Jos ammattiliitot eivät sopimuksia solmi ja pelkän työlainsäädännön mukaan mennään niin silloin joudun maksamaan asiantuntija lakiavusta joko yksityisesti tai yhdistyksen kautta, koska en ole minkään lain asiantuntija, minulla ei ole lakimies kuolutusta olen DUUNARI!!!
Laki on sama kaikille, vai pitäisikö olla erikseen Kaikillesamalakivahvistuslautakunta??? Käytäntö on todella kirjavaa jos yrityskohtaisiin tulkintoihin työlakien soveltamisessa mennään!!!Onko vaikea ymmärtää, miksi te ay-tollot maksatte juuri sitä jäsenmaksua. Juuri siksi , kuten ay-tollo sanoit, ette pärjää yksin missään, olette ay-tolloja. Se ei vaan tarkoita sitä, että kaikkien muittenkin pitäisi maksaa ay-liikkeelle. Hyvä kun oivalsit asian ay-tollo!
- §§§§
Vapaaehtoistoiminnassa on myös se maksaminen vapaaehtoista.Laki turvaa osan oikeuksista ja TESSIT osan.
Näihin molempiin on vaikuttamassa AY-liito ja muut instassit.
Työelämää sääteleviä laikeja valmisteltaessa kuullaan niin työnantajia kuin työntekijöitä.
Mutta YTK:aa ei siellä luultavasti kuulla.
TESSIT neuvotellaan työnantajan ja Liittojen välillä.
Näistä nauttii sitten nämä vapaamatkustajat, jotka täällä sitten elvistelee halvalla jäsenmaksulla.
Mutta kun oikeudenmukaisuus, moraali sekä omatunto puuttuu niin silloin on hyvä käyttää toisten neuvottelemia etuja hyväksi.
On vain yksi asia 100%:n varma jos ei liitot valvo näitä koijari työnantajia niin meno olis vieläkin pahempaa.
Eilisessä ohjelmassa mennyttä etsimässä paljastu työnantajien röyhkeys.
Suomessa käytetään orjatyövoimaa surutta hyväksi.
Liitoille pitää saada lisää valtaoikeuksia kun väärinkäytöksiä ilmenee.
Pitää olla oikeus työaika- ja palkkatilastoihin sekä tarkastaa onko kaikki vakuutukset kunnossa.
Viranomaisia pitää listä ainakin 10 kertainen määrä nyky tilanteeseen verrattuna.
Ilmiantopalkkiot tuntuviksi.
Palkkio voisi olla yrityksen piemeästä hyödystä 20%:a ilmiantajalle puhtaana käteen.
Ilmianja voisi olla vaikka yrityksen oma työntekijä, silloin palkkio voisi olla 50% hyödystä.
Nämä lait pitää saada voimaan koko EU:n alueella. - PLM Kemistä
näyttää ... kirjoitti:
Kannattaako sinun näyttää tietämättömyytesi koko ajan. Kirjoitat että työnantajat käytännössä määrittävät yleissitovuuden. Jälleen olet täysin pihalla. Sen määrittää seuraavanlainen instanssi. Ei siinä ay-liikkeen tai työnantajan mielipiteet tai tunteet paina mitään.
Sinun kannattaisi ehkä pysyäkin niissä tunnepuolen asioissa, kun mikään näistä tietoa vaativista asioista ei mene oikein. Ja ne kassan ja liiton tosiasialliset erot ovat luottari, lakiapu, kalenteri....Oletko AY-vastainen, mutta silti juuri SINULLE kelpaa kaikki palkankorotukset (jotka AY-liikkeet ovat saaneet aikaan), tuet, korvaukset jne, jotka AY-liikkeet ajavat mm. tupon voimalla juuri Sinulle (TUPO, josta valtio sekä työnantajat ovat kieltäytyneet porvarihallituksen aikana)?
Jos olet AY-vastainen, eikö sinun pitäisi kääntää selkäsi indeksipalkankorotuksesi, inimipalkkataulukolle, työaika-asetuksille, sairasajanpalkalle, vuosilomalle, lomarahalle, palkalliselle vanhempainvapaalle, arkipyhäkorvauksille, ilta-, yö- ja ylityökorvauksille, erikoislisille, päivä- ja ruokarahoille, työterveyshuollolle jne jne jne... Sekä myös työttömyysturvalle, jos kohtalonasi on sellainen.
Ne ovat AY-liikkeiden ajamia asioita vuosikymmenten aikana. Kuten on myös nyt uutisissa ollut ahtaajien asia. Se asia, mitä ahtaajat omalla kohdallansa ajoivat, oli sinunkin alallasi voimassa yli 10 vuotta sitten, vai etkö ole siitä tietoinen? Valtio ajoi sen alas työnantajien kannustamana 2000-luvun alussa, jolloin se laillisti pätkätyövoiman täyteen vauhtiinsa näyttäen itse siitä esimerkkiä kuinka työläistä (eli juuri sinua) voidaan polkea ilman minkäänlaisia turvia.
Kaameasti täällä kuuluu täysin suoraa huutoa kaikkia työläisten etuuksia vastaan, tällä hetkellä koskien vain ahtaajia, kiitos median.
Vai oletko sitten porvari, jonka mielestä työntekijän ei pidä saada mitään?
JOS kerta valitat siitä, että jonkun alan työntekijät JA AY-liike yrittää vielä ajaa TYÖLÄISTEN puolia, niin sanoudu irti kaikenlaisista automaattisista korotuksista oman työelämäsi kohdalla ja SEN jälkeen valita - mutta älä käy pyytämässä ketään ajamaan asioitasi puolestasi, äläkä ota muita palkankorotuksia/-lisiä vastaan, kuin mitä saat itse ajettua työnantajasi kohdalla lävitse, muuten menetät uskottavuutesi. (tässä kohtaa sinun on myös muistettava unohtaa kaikenlaiset valmiit alan työehtosopimukset, joudut jokaisen kohdan erikseen neuvotella työnantajasi kanssa)
Vai onko valituksesi syy vain ja yksinomaan KATEUS?
- hyötyä....
Liitosta on löytynyt kalliiden jäsenmaksujen tueksi seuraavat asiat, kun verrataan eroja pelkkään kassan jäsenyyteen. Luottarit, lakiapu, kalenteri...... Sitten vahvasti on noussut esille maksu, joka olisi maksettava ay-liikkeelle sen takia että ay-liike on neuvotellut, neuvottelee, ja aikoo neuvotella. Tämä ay-likkeelle maksettava neuvottelumaksu olisi korvausta siitä, että työelämän lakien mukaan yleissitova tes koskee kaikkia tasapuolisesti ja kaikki työelämän lait samoin. Tämä neuvottelumaksu koskee kaikkia jo säädettyjä lakeja, tessejä ja myös jatkossa mahdollisesti uusia säädettäviä lakeja ja tessejä. Ay-neuvottelumaksumaksu on vapaaehtoinen, mutta kaikkien pitäisi kuitenkin se maksaa. Voisiko sitä ay-jäsenyyttä antaa vaikka kylkiäisenä YTK:n jäsenille, silloinhan olisi jo 300 000 tuhatta uutta ay-jäsentä. Siihen Ytk:n ay-jäsenyyteen ei tarvitsisi kuulua ne luottarit, lakiapu, kalenteri...ym. Pelkästään se "neuvotteluoikeus" riittäisi, 300 000 jäsentä toisi lisää painoarvoa niihin neuvotteluihin.
- ay-tollo
...kerjäämään ryhdyt! Maksa ay-maksua tai ole maksamatta, se on SINUN henkimaailmasi asia, mutta ILMAISTA jäsenyyttä en kaltaisillesi VAPAAMATKUSTAJILLE suo enkä suosittele!!
Mitä ay-liike kaltaisillasi henkiolennoilla tekee?????????????? Mikä painoarvo 0:lla on????????????? Onko sinulla IKÄVÄ meitä ay-tolloja?????? Ole iahn rauhassa ytk:jäsen ja jätä ay-liike rauhaan!!! - Ay-tollo........
ay-tollo kirjoitti:
...kerjäämään ryhdyt! Maksa ay-maksua tai ole maksamatta, se on SINUN henkimaailmasi asia, mutta ILMAISTA jäsenyyttä en kaltaisillesi VAPAAMATKUSTAJILLE suo enkä suosittele!!
Mitä ay-liike kaltaisillasi henkiolennoilla tekee?????????????? Mikä painoarvo 0:lla on????????????? Onko sinulla IKÄVÄ meitä ay-tolloja?????? Ole iahn rauhassa ytk:jäsen ja jätä ay-liike rauhaan!!!Ay-tollon Viesti: Et ole huomannut, että työnantajien JÄRJESTÖT solmivat LIITTOJEN kanssa sen jälkeen jos aihetta on Yleissitovuudenvahvistamislautakunta tekee päätöksiä/päätöksen!! Jos ei ole sopimusta ei myöskään mitään yleisitovuutta tai mitään sitovuutta misään, mistään ole!!!
Laki on sama kaikille, vai pitäisikö olla erikseen Kaikillesamalakivahvistuslautakunta??? Käytäntö on todella kirjavaa jos yrityskohtaisiin tulkintoihin työlakien soveltamisessa mennään!!!
Ja vastaukseni:
Onko vaikea ymmärtää, miksi te ay-tollot maksatte juuri sitä jäsenmaksua. Juuri siksi , kuten ay-tollo sanoit, ette pärjää yksin missään, olette ay-tolloja. Se ei vaan tarkoita sitä, että kaikkien muittenkin pitäisi maksaa ay-liikkeelle. Hyvä kun oivalsit asian ay-tollo! - ay-tollo
Ay-tollo........ kirjoitti:
Ay-tollon Viesti: Et ole huomannut, että työnantajien JÄRJESTÖT solmivat LIITTOJEN kanssa sen jälkeen jos aihetta on Yleissitovuudenvahvistamislautakunta tekee päätöksiä/päätöksen!! Jos ei ole sopimusta ei myöskään mitään yleisitovuutta tai mitään sitovuutta misään, mistään ole!!!
Laki on sama kaikille, vai pitäisikö olla erikseen Kaikillesamalakivahvistuslautakunta??? Käytäntö on todella kirjavaa jos yrityskohtaisiin tulkintoihin työlakien soveltamisessa mennään!!!
Ja vastaukseni:
Onko vaikea ymmärtää, miksi te ay-tollot maksatte juuri sitä jäsenmaksua. Juuri siksi , kuten ay-tollo sanoit, ette pärjää yksin missään, olette ay-tolloja. Se ei vaan tarkoita sitä, että kaikkien muittenkin pitäisi maksaa ay-liikkeelle. Hyvä kun oivalsit asian ay-tollo!Viittaan edelliseen vastaukseeni!!!!
- liitollinen
Ay-tollo........ kirjoitti:
Ay-tollon Viesti: Et ole huomannut, että työnantajien JÄRJESTÖT solmivat LIITTOJEN kanssa sen jälkeen jos aihetta on Yleissitovuudenvahvistamislautakunta tekee päätöksiä/päätöksen!! Jos ei ole sopimusta ei myöskään mitään yleisitovuutta tai mitään sitovuutta misään, mistään ole!!!
Ja vastaukseni:
Onko vaikea ymmärtää, miksi te ay-tollot maksatte juuri sitä jäsenmaksua. Juuri siksi , kuten ay-tollo sanoit, ette pärjää yksin missään, olette ay-tolloja. Se ei vaan tarkoita sitä, että kaikkien muittenkin pitäisi maksaa ay-liikkeelle. Hyvä kun oivalsit asian ay-tollo!Mä kuulun liittoon, joka ei tee tessejä. Enkä koe sitä tarpeelliseeksikaan, juuri edelläkin esiin tulleitten yleissitovuuksie ym takia. Kokemuksia on kuitenkin hankalasta työnantajasta joka ei noudattanu oikein mitään. Ei siitä lakikirjasta paljoo iloo ole tai tes-nivaskasta jos työantaja on vastuuton kiskuri. Ja turha oli yksin ämpyttää vastaan, tilanne ratkes vasta kun sain liitosta apua. Vaihdoin tosi duunia sittemmin, mutta samaan liittoon kuulun vieläki. Eihän tota koskaan tiedä, millon pitää taas olla juristille soittamassa. Sen palvelu ku kuuluu jäsenmaksuun.
- rehellinen vastaus
ay-tollo kirjoitti:
Viittaan edelliseen vastaukseeni!!!!
Ay-tollo oli ensimmäinen, joka vastasi rehellisesti: " Jos ammattiliitot eivät sopimuksia solmi ja pelkän työlainsäädännön mukaan mennään niin silloin joudun maksamaan asiantuntija lakiavusta joko yksityisesti tai yhdistyksen kautta, koska en ole minkään lain asiantuntija, minulla ei ole lakimies kuolutusta olen DUUNARI!!! "
Juuri tässä on se syy, miksi ay-tollot maksavat kallista jäsenmaksua. He itse tietävät, että eivät selviäisi ilman liittoa. Tämä ei kuitenkaan oikeuta vaatimaan kaikkia muita maksamaan liitolle. - ay-tollo
rehellinen vastaus kirjoitti:
Ay-tollo oli ensimmäinen, joka vastasi rehellisesti: " Jos ammattiliitot eivät sopimuksia solmi ja pelkän työlainsäädännön mukaan mennään niin silloin joudun maksamaan asiantuntija lakiavusta joko yksityisesti tai yhdistyksen kautta, koska en ole minkään lain asiantuntija, minulla ei ole lakimies kuolutusta olen DUUNARI!!! "
Juuri tässä on se syy, miksi ay-tollot maksavat kallista jäsenmaksua. He itse tietävät, että eivät selviäisi ilman liittoa. Tämä ei kuitenkaan oikeuta vaatimaan kaikkia muita maksamaan liitolle.Perkele kyllä yksi ja toinenkin duunari tietää hintansa ja osaa neuvotella palkkansa, mutta YTK:njäsenissäkään EI MITÄÄN LAKIMIES duunareita ole, pelkkiä perseennuolijoita koska LIITOT pitävät huolen siitä, että hintansa ja ehtonsa tietävät!!!!!!!!!!!!!!!
Älä maksa liitolle, mutta suksi hattuun tolloutesi kanssa!! Ilman amattiyhdistysliikettä et olsi kouluja käynyt, hintaasi tietäsi ja täällä vittuilisi rehellisille ihmisille!!!
Tiedoksesi valopää sitä tietämättömyyttä on siellä työnantaja leirissä enemmän kuin on tarpeen!!! - näin on näppylät
liitollinen kirjoitti:
Mä kuulun liittoon, joka ei tee tessejä. Enkä koe sitä tarpeelliseeksikaan, juuri edelläkin esiin tulleitten yleissitovuuksie ym takia. Kokemuksia on kuitenkin hankalasta työnantajasta joka ei noudattanu oikein mitään. Ei siitä lakikirjasta paljoo iloo ole tai tes-nivaskasta jos työantaja on vastuuton kiskuri. Ja turha oli yksin ämpyttää vastaan, tilanne ratkes vasta kun sain liitosta apua. Vaihdoin tosi duunia sittemmin, mutta samaan liittoon kuulun vieläki. Eihän tota koskaan tiedä, millon pitää taas olla juristille soittamassa. Sen palvelu ku kuuluu jäsenmaksuun.
liitosta ei ole kanssa mitään hyötyä, ainakin meidän työmaalla on jonkinlaiset sopimukset tehty kaikista asioista jotka koskee palkkausta, sairaslomia, kesälomia, ylityökorvauksia, muita vapaita sekä irtisanomoiseen liittyviä juttuja, miksi siis pitää rahoittaa jonkin liiton toimintaa enää.
Ja mikäli työmaalla on jotain selkkauksia tai lakkoilua niin liittoon kuulumattoman ei tarvitse niihin osallistua. - fghjklöoiuyt
näin on näppylät kirjoitti:
liitosta ei ole kanssa mitään hyötyä, ainakin meidän työmaalla on jonkinlaiset sopimukset tehty kaikista asioista jotka koskee palkkausta, sairaslomia, kesälomia, ylityökorvauksia, muita vapaita sekä irtisanomoiseen liittyviä juttuja, miksi siis pitää rahoittaa jonkin liiton toimintaa enää.
Ja mikäli työmaalla on jotain selkkauksia tai lakkoilua niin liittoon kuulumattoman ei tarvitse niihin osallistua.Mitään ette voi sopia alle liiton jo sopiman ja parempia sopimuksia tietenkin voi tehdä jos pystyy. Mutta yleisin ja lähes ainoa mitä sovitaan on palkka. Sinäkin puhut paskaa jos väität että työnantajasi maksaisi sairaslomista paremmin kuin sopimus edellyttää. Sama koskee ylityökorvauksia, mikäli olette sopinut työnantajan kanssa pienemmät korvaukset kuin tess. sellaisilla sopimuksilla voi pyyhkiä persettä. Kuka vain voi hakea korvaukset jälkikäteen. Eli valehtelet taas sopimuksistasi niinkuin aina ennenkin.
- AY1
Ja mikäli työmaalla on jotain selkkauksia tai lakkoilua niin liittoon kuulumattoman ei tarvitse niihin osallistua.Niin ja tietysti lakolla saadut edut kuittaa myös ne jotka ei lakoon osallistu, eikö niin?.
Mikä on teillä sopimusten pohjana työpaikalla eikö se ole lait ja tessi?.
Vain oletteko sopineet omat sopimukset?.
Omat sopimukset myös pitää olla lakien ja tessin mukaiset. - näin on näppylät
fghjklöoiuyt kirjoitti:
Mitään ette voi sopia alle liiton jo sopiman ja parempia sopimuksia tietenkin voi tehdä jos pystyy. Mutta yleisin ja lähes ainoa mitä sovitaan on palkka. Sinäkin puhut paskaa jos väität että työnantajasi maksaisi sairaslomista paremmin kuin sopimus edellyttää. Sama koskee ylityökorvauksia, mikäli olette sopinut työnantajan kanssa pienemmät korvaukset kuin tess. sellaisilla sopimuksilla voi pyyhkiä persettä. Kuka vain voi hakea korvaukset jälkikäteen. Eli valehtelet taas sopimuksistasi niinkuin aina ennenkin.
kuka niin on väittänyt että muka huonompia kuin jonkin liiton sopimat, sopimukset noudattaa suurinpiirtein liiton vastaavia mutta kylläkin parempia. Että siinäpähän puhut paskaa.
- wertyuiopoiuyt
kuka niin on väittänyt että muka huonompia kuin jonkin liiton sopimat, sopimukset noudattaa suurinpiirtein liiton vastaavia mutta kylläkin parempia. Että siinäpähän puhut paskaa.
19.15 "suurinpiirtein liiton vastaavia" mutta kylläkin parempia. Mikä veikkaus meni minulta pieleen? Veikkasin että yleisesti palkat sovitaan paljonkin yli tess:n mutta ei joka alalla eikä joka paikassa. Mutta loppu on puoleltasi täyttä unelmaa. Vai maksaako työnantaja paremman sairasajanpalkan ja miksi tai paremman lomapalkan ja miksi tai paremmat ylityökorvaukset ja miksi? Hei älä viitsi tehdä itsestäs enää tyhmempää. Että siinähän puhut paskaa.
- tietä'mättömälle
Työehtosopimusten taustalla on luonnollisesti työlainsäädäntö. Työehtosopimuksilla tavallaan täydennetään lakia tai sovitaan joistain lakipykälistä toisin. Ehkä tärkein työehtosopimuksen osa on palkkasopimus, jossa määritellään vähimmäispalkat. Suomen lainsäädäntöhän ei tunne vähimmäispalkkaa, vaan palkan perustana on työehtosopimus. Eniten työehtosopimuksesta löytyy työaikaa koskevia määräyksiä esim. työaikajärjestelmät kuten työajan tasaamisjärjestelmät vuorotyössä, vuorotyökorvaukset ja viikon vapaapäivät. Lisäksi niistä voi löytyä määräyksiä, joihin lainsäädännössä ei ole otettu kantaa esim. matkakorvaukset, lomaraha, pekkasvapaat, sairausajan ja äitiysvapaan palkka.
Toivottavasti nyt sinä opit jotain. - näin on näppylät
wertyuiopoiuyt kirjoitti:
19.15 "suurinpiirtein liiton vastaavia" mutta kylläkin parempia. Mikä veikkaus meni minulta pieleen? Veikkasin että yleisesti palkat sovitaan paljonkin yli tess:n mutta ei joka alalla eikä joka paikassa. Mutta loppu on puoleltasi täyttä unelmaa. Vai maksaako työnantaja paremman sairasajanpalkan ja miksi tai paremman lomapalkan ja miksi tai paremmat ylityökorvaukset ja miksi? Hei älä viitsi tehdä itsestäs enää tyhmempää. Että siinähän puhut paskaa.
kun et saa mieluista korvausta hukkan heittämästäsi työajasta, eipä kiinnosta minua juurikaan.
- tyuioppoiue
kun et saa mieluista korvausta hukkan heittämästäsi työajasta, eipä kiinnosta minua juurikaan.
22e/h riittääkö loiselle?
- näin on näppylät
tyuioppoiue kirjoitti:
22e/h riittääkö loiselle?
vai mistä hommasta noin vähän maksetaan, kadunlakaisijan apulainenko olet. Ja oletko kärsinyt pitkäänkin loisista, kannattaisi mennä tutkimuksiin jossa loisten alkuperä selvinnee ja oikea lääkitys loisten poistoon. Itse en tunne kuin loistehon jota esiintyy valtakunnallisissa sähkönjakeluverkoissa, mutta on olemassa siihen lääke, loistehon kompensointi. Vanhempana voimalaitosvastaavana tunnen nämä asiat. Siksi ihmettelen kuinka joillakin on noin pieni palkka, johtuu kaiketi siitä ettei ole mitään vastuuta mistään, eikä päivittäisen suoritteen tarvitse iso olla, koska eihän palkkasi kunnolla edellytä työkalujen tuntemusta, siis harjojen joita työssäsi joudut joskus käyttämään.
Oli tuossa kahvitunti niin kerkesin kirjoittamaan, pitää taas lähteä kierrokselle katsastamaan kuinka turbiinit hurisee.
- tietämättömille..
Kun täällä tuntuu taas tämä minimipalkka/vähittäispalkka keskustelu olevan sekaisin, kerrotaan seuraavaa. Suomessa ei tosiaankaan ole EUROmääräistä vahimmäispalkkaa olemassa, eikä tarvitsekkaan olla. Suomessa on normmalitessit ja yleissitovat tessit, jotka työlakien velvoittamana kattavat lähes 100% duunareista. Jos sitten löytyisi sellainen ala, jolla ei olisi tessiä, työlakien mukaan silloin sovelletaan lähinnä vastaavan alan tessiä, eli minimiehtoja. Suomessahan palkat määritellään toimialakohtaisesti, jolloin ei olisi mitään järkeä olla kiinteää EUROmääräistä minimipalkkaa. Ja sitten esimerkki. Jos ay-tollot tekisivät työsopimuksen luottarin perseennuolennasta, ja alalla ei olisi tessiä, niin silloin minusta näihin ay-tolloihin sovelletaan jätehuoltoalan tessiä, koska se edustaisi lähinnä samaa alaa. Näin ne ay-liitot ovat "neuvotelleet" vähimmäispalkka-asiat kuntoon kaikille ihan työlaiksi.
- ay-tollo
Jos ay-tollot tekisivät työsopimuksen luottarin perseennuolennasta eikä allalla olisi tessiä niin silloin pitää soveltaa jätehuoltoalan tessiä koska se edustaisi lähinnä samaa alaa!!!!
Mielenkiintoista, kertoo kyllä sinun PERSEENNUOLENNASTASI, ei luottarista tai "ay-tolloista"!!! DDDDD!!! Minulle ei olisi tullut mieleenkään, että "ay-tollot" NUOLISIVAT kenenkään persettä!!!! Perseennuolenta on ja PYSYY ytk:njäsenten hommana!!! Se on HALPAA!!!!!!
DDDDDDDDDDD!!! - ay=jäteongelma
ay-tollo kirjoitti:
Jos ay-tollot tekisivät työsopimuksen luottarin perseennuolennasta eikä allalla olisi tessiä niin silloin pitää soveltaa jätehuoltoalan tessiä koska se edustaisi lähinnä samaa alaa!!!!
Mielenkiintoista, kertoo kyllä sinun PERSEENNUOLENNASTASI, ei luottarista tai "ay-tolloista"!!! DDDDD!!! Minulle ei olisi tullut mieleenkään, että "ay-tollot" NUOLISIVAT kenenkään persettä!!!! Perseennuolenta on ja PYSYY ytk:njäsenten hommana!!! Se on HALPAA!!!!!!
DDDDDDDDDDD!!!täytyy tehdä, sehän on vaan hyvä alustus liiton ja työnantajan neuvotteluun, koska liiton väkihän kerää vaan pisteet kotiin, taas me teimme sen ja sen kunniaksi lähdetään saunaan ja ryyppäämään jäsenmaksurahoilla. Ytk:lainen olisi neuvotellut henkilökohtaisesti asiansa rinnuksiaan siinä röyhentelemättä.
- ay-tollo
ay=jäteongelma kirjoitti:
täytyy tehdä, sehän on vaan hyvä alustus liiton ja työnantajan neuvotteluun, koska liiton väkihän kerää vaan pisteet kotiin, taas me teimme sen ja sen kunniaksi lähdetään saunaan ja ryyppäämään jäsenmaksurahoilla. Ytk:lainen olisi neuvotellut henkilökohtaisesti asiansa rinnuksiaan siinä röyhentelemättä.
Kukaan ei estä sinua olemasta liitonjäsen, toimimasta ammattiosastossa aktiivisesti asiantuntemuksella ja rintaa röyhentelemättä!!! Tervetuloa!!! Ja vielä yksikään tuntemani luottari EI PIDÄ perseennuolennasta, ei oman eikä toisten ja SITÄ on joidenkin VAIKEA, ellei mahdotonata ymmärtää!!!
- kysymykseen...
ay-tollo kirjoitti:
Kukaan ei estä sinua olemasta liitonjäsen, toimimasta ammattiosastossa aktiivisesti asiantuntemuksella ja rintaa röyhentelemättä!!! Tervetuloa!!! Ja vielä yksikään tuntemani luottari EI PIDÄ perseennuolennasta, ei oman eikä toisten ja SITÄ on joidenkin VAIKEA, ellei mahdotonata ymmärtää!!!
Nyt kun tuo minimipalkkakin on kassan jäsenille turvattu ihan työlainsäädännöllä, on yleisitovat tessit, normaalitessit, kaikkia koskeva työlainsäädäntö, niin mitä konkreettista hyötyä on löytynyt liiton jäsenyydestä, kassan jäsenyyteen verrattuna. No se luottari, lakiapu, kalenteri....ym. Ja sitten joillekkin ay-tolloille on erittäin tärkeää päästä luottarin perseennuolennan kautta neuvottelemaan, päättämään, lakkoilemaan. Ja näihin hommiin pääsee vain maksamalla satoja euroja vuodessa ay-liikkeelle. Ja näistä ay-tollojen neuvottelemista ratkaisuista joutuvat kärsimään myös kassan jäsenet, koska nämä samat ay-tollot ovat sopineet, että nämä heidän neuvottelemansa asiat koskevat myös kassan jäseniä ja työnantaja raukkoja. Ja sitten kassan jäsenten pitäisi alkaa vielä maksamaan näistä lakisääteisistä neuvottelutuloksista ay-liikkeelle jotain!
- ay-tollo
kysymykseen... kirjoitti:
Nyt kun tuo minimipalkkakin on kassan jäsenille turvattu ihan työlainsäädännöllä, on yleisitovat tessit, normaalitessit, kaikkia koskeva työlainsäädäntö, niin mitä konkreettista hyötyä on löytynyt liiton jäsenyydestä, kassan jäsenyyteen verrattuna. No se luottari, lakiapu, kalenteri....ym. Ja sitten joillekkin ay-tolloille on erittäin tärkeää päästä luottarin perseennuolennan kautta neuvottelemaan, päättämään, lakkoilemaan. Ja näihin hommiin pääsee vain maksamalla satoja euroja vuodessa ay-liikkeelle. Ja näistä ay-tollojen neuvottelemista ratkaisuista joutuvat kärsimään myös kassan jäsenet, koska nämä samat ay-tollot ovat sopineet, että nämä heidän neuvottelemansa asiat koskevat myös kassan jäseniä ja työnantaja raukkoja. Ja sitten kassan jäsenten pitäisi alkaa vielä maksamaan näistä lakisääteisistä neuvottelutuloksista ay-liikkeelle jotain!
Olet TODISTANUT itsellesi, että sinun ei kannata kuulua liitoon ja minä USKON sinua, sinun pitää olla ytk:njäsen!!!! Hyvä nyt maailma pelastuu!!!
- sitten ....
ay-tollo kirjoitti:
Olet TODISTANUT itsellesi, että sinun ei kannata kuulua liitoon ja minä USKON sinua, sinun pitää olla ytk:njäsen!!!! Hyvä nyt maailma pelastuu!!!
Paljonko ay-tollo maksaa kaupungin/kunnanvaltuutetulle, tai hänen puolueelleen, kun valtuutettu päättää, neuvottelee, sopii myös sinun asioistasi? Paljonko ay-tollo maksaa kansanedustajalle/puolueelle( tähän ei käy vastaukseksi liittojen vasemmiston tukemiseen annetut rahat), kun kansanedustaja tekee sinua koskevia päätöksiä? Oletko loisimassa valtuutettujen päätöksiä? Minä maksan veroillani kaikki lailliset lakisääteiset "neuvotteluoikeudet", ja ay-liikkeellä ei tietääkseni ole verotusoikeutta. Jos joku haluaa jotain vapaaehtoistoimintaa(ay-liikettä) rahoittaa omilla rahoillaan, tehköön sen.
- ay-tollo
sitten .... kirjoitti:
Paljonko ay-tollo maksaa kaupungin/kunnanvaltuutetulle, tai hänen puolueelleen, kun valtuutettu päättää, neuvottelee, sopii myös sinun asioistasi? Paljonko ay-tollo maksaa kansanedustajalle/puolueelle( tähän ei käy vastaukseksi liittojen vasemmiston tukemiseen annetut rahat), kun kansanedustaja tekee sinua koskevia päätöksiä? Oletko loisimassa valtuutettujen päätöksiä? Minä maksan veroillani kaikki lailliset lakisääteiset "neuvotteluoikeudet", ja ay-liikkeellä ei tietääkseni ole verotusoikeutta. Jos joku haluaa jotain vapaaehtoistoimintaa(ay-liikettä) rahoittaa omilla rahoillaan, tehköön sen.
Oletko loisimassa??? Minä maksan veroillani kaikki lakisääteiset neuvotteluoikeudet!!! No niin minäkin maksan veroni, AMMATTILIITO neuvottelee ja SOPII jäsenmaksuilla saaduilla tuloilla työehtosopimuksen, antaa asiantuntijalausuntoja ja on päätöksiin/lakeihin vaikuttamassa niin eduskunnassa kuin työvoimaviranomaisiin, työterveyshuoltoon, työsuojelupiiriin ja työpaikalla luottamusmiehiin.
Ay-liikkeellä EI OLE verotusoikeutta, mutta työehtosopimusneuvotteluoikeus on ja sitä ei ole lailla kumottu!!!!! Työehtosopimukset/neuvottelut PERUSTUVAT LAKIIN!!!!!!
- jatkuu...
Järjestäytymisaste laskee ay-liikkeessä, kassojen (YTK) jäsenmäärät kasvavat voimakkaasti. Ay-tollot eivät osaa muuta kuin jauhaa paskaa neuvotteluoikeuksista, valmisteluoikeuksista, saunailtaoikeuksista, jne.
Satojen eurojen jäsenmaksulla ostetaan, kuten ay-tollokin kertoi, turvaa itselle mahdollisia uhkakuvia kohtaan, kun arvellaan että itse ei selviä mistää. Milloin pelätään mitäkin, ja siitä maksetaan 300-800€ vuodessa. Tätä omaa uhkakuvien pelkoa yritetään sitten selittää maksulla "neuvotteluoikeuksista", vaikka tosiasiassa pääsyy maksuun on oma heikkous hoitaa omia asioitaa. Vai maksaako joku täysjärkinen ay-tollo vaikka 500€ vuodessa siitä, että SAA NAUTTIA TYÖELÄMÄN LAKIEN(YLEISSITOVA TES) TUOMISTA eduista, jotka jo lakien perusteella kuuluvat ilmaiseksi kaikille Suomen kansalaisille. Ay-tollo oli ensimmäinen rehellinen, joka myönsi että ei ole pärjännyt ilman liiton apua työmarkkinoilla, ja ON PAKKO SEN TAKIA KUULUA LIITTOON. Sittenhän sitä voi ay-tovereilleen selitellä sitä älytöntä ay-jäsenmaksua vaikka perseennuolentamaksuksi.- PLM Kemistä
Ammattiliitot ja työnantajaliitot neuvottelevat työehtosopimukset. Työehtosopimusten on oltava lakiin perustuvia ja näinollen on erittän tärkeää, että työlainsäädäntö mahdollistaa hyvän työntekijöitten suojan. Työnantajat ( elinkeinoelämä ) työntää rahaa kymmeniä miljoonia euroja etuansa ajaville tahoille. Eivätkö ammattiliitot saisi tukea työntekijöitten oikeuksia puolustavia puolueita ?
Sukarit ja kumppanit ovat olleet ostamassa jopa ministereitä ! Poliittisin päätöksi on jaeltu kaavoituksessa liikekeskusten paikkoja ja Alkon myymälöitä " sopiville " paikoille. Poliittisen päätöksenteon ostaminen tietyn firman ja henkilön / sijoittajien eduksi on lahjontaa ja rikos. Yhteiskunnallisen näkökulman tukeminen on kansalaistoimintaa ja kunnioitettavaa yhteiskunnan kehittämistä. Siinä ero - jo hyvältä...
PLM Kemistä kirjoitti:
Ammattiliitot ja työnantajaliitot neuvottelevat työehtosopimukset. Työehtosopimusten on oltava lakiin perustuvia ja näinollen on erittän tärkeää, että työlainsäädäntö mahdollistaa hyvän työntekijöitten suojan. Työnantajat ( elinkeinoelämä ) työntää rahaa kymmeniä miljoonia euroja etuansa ajaville tahoille. Eivätkö ammattiliitot saisi tukea työntekijöitten oikeuksia puolustavia puolueita ?
Sukarit ja kumppanit ovat olleet ostamassa jopa ministereitä ! Poliittisin päätöksi on jaeltu kaavoituksessa liikekeskusten paikkoja ja Alkon myymälöitä " sopiville " paikoille. Poliittisen päätöksenteon ostaminen tietyn firman ja henkilön / sijoittajien eduksi on lahjontaa ja rikos. Yhteiskunnallisen näkökulman tukeminen on kansalaistoimintaa ja kunnioitettavaa yhteiskunnan kehittämistä. Siinä eroSukaroinnilla ei ole pätkän vertaa tekemistä kassan/ay-jäsenyyden kanssa. Sen sijaan olipa hienoa kuulla taas rehellinen vastaus ay-jäsenmaksujen käytöstä. Kuten PLM toteaa, jäsenmaksurahat valuvat vasemmiston voiteluun. Ay-tollo jo myönsi ay-jäsenten ajavan vain omaa etuaan liittyessään liittojen jäseniksi. Kuka hullu se maksaisi vapaaehtoisesti satoja euroja työlakien (mm.yleissitova tes) tuomista oikeuksista, jotka lakien mukaan kuuluvat ilmaiseksi kaikille. Nyt rupeaa jo rehellisyys vähän paistamaan ay-tolloista. Siitä kaikille Suomen lakien mukaan kuuluvasta tessistä maksettava vapaaehtoinen maksu(ay-jäsenmaksu) jollekkin järjestölle(ay-liike) ristittäköön virallisesti perseennuolentamaksuksi. Kuten PLM sanoi, sillä voidellaan vasemmistoa, ajetaan vapaaehtoisten maksajien omaa etua, ja suojellaan ay-tolloja kaikilta mahdollisilta uhkakuvilta. Ja sitten PLM:lle tiedoksi, YTK ei tue mitään, eikä ketään, ay-liike tukee vasemmistoa, epäonnistunutta yritystoimintaa jne. Ai niin, millähän rahoilla, no JÄSENTENSÄ tietysti.
- nyt sinulle
jo hyvältä... kirjoitti:
Sukaroinnilla ei ole pätkän vertaa tekemistä kassan/ay-jäsenyyden kanssa. Sen sijaan olipa hienoa kuulla taas rehellinen vastaus ay-jäsenmaksujen käytöstä. Kuten PLM toteaa, jäsenmaksurahat valuvat vasemmiston voiteluun. Ay-tollo jo myönsi ay-jäsenten ajavan vain omaa etuaan liittyessään liittojen jäseniksi. Kuka hullu se maksaisi vapaaehtoisesti satoja euroja työlakien (mm.yleissitova tes) tuomista oikeuksista, jotka lakien mukaan kuuluvat ilmaiseksi kaikille. Nyt rupeaa jo rehellisyys vähän paistamaan ay-tolloista. Siitä kaikille Suomen lakien mukaan kuuluvasta tessistä maksettava vapaaehtoinen maksu(ay-jäsenmaksu) jollekkin järjestölle(ay-liike) ristittäköön virallisesti perseennuolentamaksuksi. Kuten PLM sanoi, sillä voidellaan vasemmistoa, ajetaan vapaaehtoisten maksajien omaa etua, ja suojellaan ay-tolloja kaikilta mahdollisilta uhkakuvilta. Ja sitten PLM:lle tiedoksi, YTK ei tue mitään, eikä ketään, ay-liike tukee vasemmistoa, epäonnistunutta yritystoimintaa jne. Ai niin, millähän rahoilla, no JÄSENTENSÄ tietysti.
Loimaan kassa on muodostettu työnantajien ja heitä tukevien lullukoiden yhteisöksi murtamaan järjestäytyneen ay-liikkeen yhtenäisyyttä. YTK-kassaan järjestäytyneet saavat todellisuudessa työttömyysturvansa ay-liikkeen pitkän ja johdonmukaisen toiminnan ansiosta. YTK ja sen taustajärjestöillä ei ole minkäänlaista tarvetta puolustaa työntekijäasemassa olevaa henkilöstöä. Työntekijäasemaan piiloutuneet ay-liikkeen arvostelijat ovat todellisuudessa työnantajaansa läheisesti liittyviä sukulaisia ja nuoria työelämään tulleita sinisilmiä. Vastakkaisuuksien olemassa olon ominaisuus yhteiskunnassa haluttiin kokoomuksen toimesta häivyttää, mutta työn ja sen maksajien jännite on ja pysyy! Jännitettä tarvitaan positiivisessa mielessä työolojen kehittäjänä, mutta sen toimijoina tarvitaan vastuullisia ay- ja työnantajaryhmiä.
- oliko muuta
nyt sinulle kirjoitti:
Loimaan kassa on muodostettu työnantajien ja heitä tukevien lullukoiden yhteisöksi murtamaan järjestäytyneen ay-liikkeen yhtenäisyyttä. YTK-kassaan järjestäytyneet saavat todellisuudessa työttömyysturvansa ay-liikkeen pitkän ja johdonmukaisen toiminnan ansiosta. YTK ja sen taustajärjestöillä ei ole minkäänlaista tarvetta puolustaa työntekijäasemassa olevaa henkilöstöä. Työntekijäasemaan piiloutuneet ay-liikkeen arvostelijat ovat todellisuudessa työnantajaansa läheisesti liittyviä sukulaisia ja nuoria työelämään tulleita sinisilmiä. Vastakkaisuuksien olemassa olon ominaisuus yhteiskunnassa haluttiin kokoomuksen toimesta häivyttää, mutta työn ja sen maksajien jännite on ja pysyy! Jännitettä tarvitaan positiivisessa mielessä työolojen kehittäjänä, mutta sen toimijoina tarvitaan vastuullisia ay- ja työnantajaryhmiä.
ei selvinnyt onko liitosta mitään hyötyä, siis pidettyjen aikaistettujen vappupuheiden perusteella voidaan vastata kysymykseen, onko liitosta mtään hyötyä... EI OLE.
- ay-tollo
jo hyvältä... kirjoitti:
Sukaroinnilla ei ole pätkän vertaa tekemistä kassan/ay-jäsenyyden kanssa. Sen sijaan olipa hienoa kuulla taas rehellinen vastaus ay-jäsenmaksujen käytöstä. Kuten PLM toteaa, jäsenmaksurahat valuvat vasemmiston voiteluun. Ay-tollo jo myönsi ay-jäsenten ajavan vain omaa etuaan liittyessään liittojen jäseniksi. Kuka hullu se maksaisi vapaaehtoisesti satoja euroja työlakien (mm.yleissitova tes) tuomista oikeuksista, jotka lakien mukaan kuuluvat ilmaiseksi kaikille. Nyt rupeaa jo rehellisyys vähän paistamaan ay-tolloista. Siitä kaikille Suomen lakien mukaan kuuluvasta tessistä maksettava vapaaehtoinen maksu(ay-jäsenmaksu) jollekkin järjestölle(ay-liike) ristittäköön virallisesti perseennuolentamaksuksi. Kuten PLM sanoi, sillä voidellaan vasemmistoa, ajetaan vapaaehtoisten maksajien omaa etua, ja suojellaan ay-tolloja kaikilta mahdollisilta uhkakuvilta. Ja sitten PLM:lle tiedoksi, YTK ei tue mitään, eikä ketään, ay-liike tukee vasemmistoa, epäonnistunutta yritystoimintaa jne. Ai niin, millähän rahoilla, no JÄSENTENSÄ tietysti.
Kenenkä ETUA sinä ajat ja miten???????????????????????? Tällä palstalla ytk:njäsenet kehua retostavat kuinka HEILLE maksetaan siitä, että eivät kuulu LIITTOON!!! Se on oikea PERSEENNUOLENTAMAKSU! Ay-tollot, ay-jäärät tai luottarit EIVÄT pidä perseennuolennasta, se on ytk:njäsenten hommaa, te SAATTE maksun siitä, me maksamme jäsenmaksun siitä hyvästä, että perseitä EI tarvitse nuolla!!!!!
- väärä asenne
oliko muuta kirjoitti:
ei selvinnyt onko liitosta mitään hyötyä, siis pidettyjen aikaistettujen vappupuheiden perusteella voidaan vastata kysymykseen, onko liitosta mtään hyötyä... EI OLE.
Joillain ihmisillä on omituinen asenne, minä, minä, minä, mitään väliä toisista...?
Meidänkin jälkeen täällä elää ihmisiä jotka tekevät töitä, mutta millä ehdoin jos työmiehen ainoa neuvottelijajärjestö on ajettu alas?
Eivät läheskään kaikki tai silloin lopulta kukaan saa ns. hyvää työehtosopimusta itselleen neuvoteltua saati palkkaa jolla elää. Omat vanhempamme ja isovanhempamme ovat olleet monet lakot ja mielenosoitukset, jotta me saisimme toimeentulon sekä vapaa-aikaa itselle ja perheelle.
Voiko liiton jäsenmaksu todella olla niin suuri että oikeasti halutaan jättää se maksamatta, jotta työpaikan koko systeemi lopulta työnantajan päätettävissä omilla ehdoilla?
On harhaa ja lyhytnäköisyyttä kuvitella pystyvänsä neuvottelemaan itse itselleen kesälomat, talvilomat, pekkasvapaat, palkan pienenkään kehittymisen, työajan jne jne jne.
Liittoo kuuluminen on mielestäni kunnioitusta edellisten sukupolvenkin teoille ja uhrauksille joita meidän ei ole tarvinnut tehdä yhtäkovin ottein ja hyvä niin. Olivat silloin todella ahtaalla ja me valitamme lopulta mitätöntä maksua mikä kaikille suhteessa palkkaan? Taitaa olla nyt luuseripolvi joka ottaa hyödyn vain toisista minkä kerkiää jopa vanhempien kunnioitusta loukkaavasti.
Köyhä voi olla mutta nolosti pyrkimys elämään ei ole ihmisyyttä josta kukaan voi olla ylpeä.
- kysynpähävaan
neuvottelevat Tessit??
- minä kysyn..
Ketä tessit koskevat? Suomen työlakien mukaan tessit turvaavat ilmaiseksi kaikkien oikeudet työmarkkinoilla. Sitten jos joku ay-tollo on valmis maksamaan satoja euroja vuodessa ay-liikkeelle perseennuolentamaksua, päästääkseen "neuvottelemaan" kaikkia koskevista minimipalkoista ja muista pilkunviilauksista, lienee se ay-tollojen oma häpeä. Pelkällä kassamaksulla kun saa täsmälleen samat tessin edut Suomen lakien mukaan ay-tollotkin. Esim. Puuliiton neuvottelema,hieman yli prosentti tekee 30€/kk. Olisi paljon halvempaa sitoa elinkustannusindeksiin nuo palkankorotus tes tupo teatterit. Loppuisi tuo ay-teatteri muutaman kympin korotuksista. Ja YTK:n mollaaminen porvaritaustaiseksi riistäjäksi on mielenkiintoista. Moniko ay-tollo on toissä porvaritaustaisen yrityksen leivissä? Moniko ay-tollo on töissä vasemmistotaustaisen toverin perustamassa yrityksessä töissä? Taitaa olla niin, että avoimella sektorilla ei ay-tolloilla ole yhtään yritystä säästynyt konkurssilta(Eka, Haka, Lomaliitto.....). Kuntien, Valtion ja Ay-liikkeen suojatyöpaikoissa roikkuu vielä näitä jäsenkirjatyöläisiä. Taitaa ay-tollot tilinsä kuitata porvareilta yksityissektorilla. Kannattaisiko liittyä myös YTK:hon. 99€ vuosi/kaikki ay-tollojen neuvottelemat tessit kuuluvat Suomen lakien mukaan tähän hintaan, ja porvarit maksavat kuitenkin jo palkkanne. Ja lopuille ne rahat tulevat porvarien veroeuroista.
- AY1
minä kysyn.. kirjoitti:
Ketä tessit koskevat? Suomen työlakien mukaan tessit turvaavat ilmaiseksi kaikkien oikeudet työmarkkinoilla. Sitten jos joku ay-tollo on valmis maksamaan satoja euroja vuodessa ay-liikkeelle perseennuolentamaksua, päästääkseen "neuvottelemaan" kaikkia koskevista minimipalkoista ja muista pilkunviilauksista, lienee se ay-tollojen oma häpeä. Pelkällä kassamaksulla kun saa täsmälleen samat tessin edut Suomen lakien mukaan ay-tollotkin. Esim. Puuliiton neuvottelema,hieman yli prosentti tekee 30€/kk. Olisi paljon halvempaa sitoa elinkustannusindeksiin nuo palkankorotus tes tupo teatterit. Loppuisi tuo ay-teatteri muutaman kympin korotuksista. Ja YTK:n mollaaminen porvaritaustaiseksi riistäjäksi on mielenkiintoista. Moniko ay-tollo on toissä porvaritaustaisen yrityksen leivissä? Moniko ay-tollo on töissä vasemmistotaustaisen toverin perustamassa yrityksessä töissä? Taitaa olla niin, että avoimella sektorilla ei ay-tolloilla ole yhtään yritystä säästynyt konkurssilta(Eka, Haka, Lomaliitto.....). Kuntien, Valtion ja Ay-liikkeen suojatyöpaikoissa roikkuu vielä näitä jäsenkirjatyöläisiä. Taitaa ay-tollot tilinsä kuitata porvareilta yksityissektorilla. Kannattaisiko liittyä myös YTK:hon. 99€ vuosi/kaikki ay-tollojen neuvottelemat tessit kuuluvat Suomen lakien mukaan tähän hintaan, ja porvarit maksavat kuitenkin jo palkkanne. Ja lopuille ne rahat tulevat porvarien veroeuroista.
Kuka ne neuvottelee ne tessit jos liitot lopettaa toiminnan ja ei ole enään ammattiliittoja?.
Keroppa se se meille.
Intdeksiin sidottuna pitää olla 100%:n sidonta, ei niin kun eläkkeissä on taitetu indeksi. - vaikka Saksaa..
AY1 kirjoitti:
Kuka ne neuvottelee ne tessit jos liitot lopettaa toiminnan ja ei ole enään ammattiliittoja?.
Keroppa se se meille.
Intdeksiin sidottuna pitää olla 100%:n sidonta, ei niin kun eläkkeissä on taitetu indeksi.Saksassa järjestäytymisaste alle 30%, sopimusten sitovuus yli 90%, työttömyys pienempi kuin Suomessa, työntekijöiden irtisanomissuoja paljon parempi kuin Suomessa jne. Ei Saksassa ay-tollot ole saaneet tätä aikaan, vaan poliittiset päättäjät, eli demokraattisesti valitut kansanedustajat. Suomessa ay-tollot luulevat näillä tessin muutaman kympin kuukausikorotusten viilauksilla olevansa suuria työelämän päättäjiä. Sama asiahan se on tuo työlakien tekeminen tai muuttaminen. Ei niissä ay-tollojen rooli ole muuta kuin valmistelussa. Kyllä ne eduskunta hyväksyy tai hylkää,ministeriöt valmistelevat lait jne. Sitten on eriasia, kuten ay-tollo eilen kirjoitti, jos omaa etua tavoitellakseen tai työelämän pelkoja vastaan suojautuakseen on "pakko" maksaa ay-liikkeelle satoja euroja vuodessa. Sehän on sitten ihan pelkkää oman edun tavoittelua, kuten ay-tollolla. Kannattaisi jo ay-tollojen laskeutua puusta, ja miettiä onko järkevää maksaa mahdollisista uhkakuvista ay-liikkeelle vuosittain satoja euroja. Se ay-tollon rooli suurena tes-neuvottelijana ja päättäjänä on suuri kupla, johon taitaa enää itsekkään uskoa hyvin harva ay-tollo. Kyllä radikaalit muutokset työmarkkinoille saadaan aikaan ainoastaan eduskunnan kautta. Suomessa ay-liike taitaa jäädä kuihtuvan vasemmiston muinaisjäänteeksi, vähäinenkin vaikutusvalta on katoamassa kuihtuvan vasemmiston vaalitukiin.
- AY1
vaikka Saksaa.. kirjoitti:
Saksassa järjestäytymisaste alle 30%, sopimusten sitovuus yli 90%, työttömyys pienempi kuin Suomessa, työntekijöiden irtisanomissuoja paljon parempi kuin Suomessa jne. Ei Saksassa ay-tollot ole saaneet tätä aikaan, vaan poliittiset päättäjät, eli demokraattisesti valitut kansanedustajat. Suomessa ay-tollot luulevat näillä tessin muutaman kympin kuukausikorotusten viilauksilla olevansa suuria työelämän päättäjiä. Sama asiahan se on tuo työlakien tekeminen tai muuttaminen. Ei niissä ay-tollojen rooli ole muuta kuin valmistelussa. Kyllä ne eduskunta hyväksyy tai hylkää,ministeriöt valmistelevat lait jne. Sitten on eriasia, kuten ay-tollo eilen kirjoitti, jos omaa etua tavoitellakseen tai työelämän pelkoja vastaan suojautuakseen on "pakko" maksaa ay-liikkeelle satoja euroja vuodessa. Sehän on sitten ihan pelkkää oman edun tavoittelua, kuten ay-tollolla. Kannattaisi jo ay-tollojen laskeutua puusta, ja miettiä onko järkevää maksaa mahdollisista uhkakuvista ay-liikkeelle vuosittain satoja euroja. Se ay-tollon rooli suurena tes-neuvottelijana ja päättäjänä on suuri kupla, johon taitaa enää itsekkään uskoa hyvin harva ay-tollo. Kyllä radikaalit muutokset työmarkkinoille saadaan aikaan ainoastaan eduskunnan kautta. Suomessa ay-liike taitaa jäädä kuihtuvan vasemmiston muinaisjäänteeksi, vähäinenkin vaikutusvalta on katoamassa kuihtuvan vasemmiston vaalitukiin.
Saksan AY-liike on silti voimakas vaikka järjestäytymisaste on alhainen.
Metalli liitto saksassa on saanut lakkoilla useasti etujensa puolesta.
Suomessa ei tämä porvari eduskunta kyllä paranna työelämää koskevia lakeja vapaaehtoisesti, siinä pitää EU:n määrtä tai liittojen painostaa valtiovaltaa parannuksiin.
Näin on jokaisessa maassa.
Kuinka monta esitystä on porvarit tehneet eduskunnassa jotka koskee työelämää ja TES:iin liittyviä aiheita?.
Mistä ne parannusehdotukset on tulleet?, onko Kokoomus, KEPU tai ruottalaiset niitä esittänyt?.
On totta että eduskunta päätää lait, mutta se ei ole kakki mitä työpaikoilla noudatetaan.
En ole koskaan kullut että porvarit edes on sanoneet että siivoojille lisää liksaa vähintää 5€/h, onko joku muu kuullut. - pitäisi mennäkkin..
AY1 kirjoitti:
Saksan AY-liike on silti voimakas vaikka järjestäytymisaste on alhainen.
Metalli liitto saksassa on saanut lakkoilla useasti etujensa puolesta.
Suomessa ei tämä porvari eduskunta kyllä paranna työelämää koskevia lakeja vapaaehtoisesti, siinä pitää EU:n määrtä tai liittojen painostaa valtiovaltaa parannuksiin.
Näin on jokaisessa maassa.
Kuinka monta esitystä on porvarit tehneet eduskunnassa jotka koskee työelämää ja TES:iin liittyviä aiheita?.
Mistä ne parannusehdotukset on tulleet?, onko Kokoomus, KEPU tai ruottalaiset niitä esittänyt?.
On totta että eduskunta päätää lait, mutta se ei ole kakki mitä työpaikoilla noudatetaan.
En ole koskaan kullut että porvarit edes on sanoneet että siivoojille lisää liksaa vähintää 5€/h, onko joku muu kuullut.Minäkin toivon Suomeen voimakasta, alle 30%:n järjestäytymisasteella olevaa vasuri ay:tä. Silloinhan poliittiset voimasuhteet olisivat oikein eduskunnan kanssa. Päätöksenteko olisi helppoa normaali demokratian pelisääntöjen mukaan. Mitenkähän ne duunarit pärjäävät Saksassa kierojen porvarityönantajien kanssa, kun liitoihin kuuluu alle 30% duunareista? Onko saksalaiset duunarit niin paljon fiksumpia kuin suomalaiset ay-tollot? Suomessa mennään samaan suuntaan. Ei ole mitään järkeä maksaa ay-liikkeelle perseennuolemisrahaa vielä erikseen kaikille kuuluvista lakisääteisistä työmarkkinaeduista. Monta sataa euroa vuodessa on myös liian iso summa maksaa jostain uhkakuvista, entä jos sittenkin....Kannattaisi ay-tollojen liittyä YTK:n ja alkaa vaikuttamaan todellisiin päättäjiin eli kansanedustajiin. Ja silloinhan se tarkoittaa porvarien äänestämistä, koska vasurit eivät saa eduskuntaan enemmistöä, joka pystyisi muuttamaan asioita. Miksi maksaa turhasta 300-700€/ vuosi ay-liikkeelle? Se on kova maksu omista peloista työnantajaa kohtaan!
- AY1
pitäisi mennäkkin.. kirjoitti:
Minäkin toivon Suomeen voimakasta, alle 30%:n järjestäytymisasteella olevaa vasuri ay:tä. Silloinhan poliittiset voimasuhteet olisivat oikein eduskunnan kanssa. Päätöksenteko olisi helppoa normaali demokratian pelisääntöjen mukaan. Mitenkähän ne duunarit pärjäävät Saksassa kierojen porvarityönantajien kanssa, kun liitoihin kuuluu alle 30% duunareista? Onko saksalaiset duunarit niin paljon fiksumpia kuin suomalaiset ay-tollot? Suomessa mennään samaan suuntaan. Ei ole mitään järkeä maksaa ay-liikkeelle perseennuolemisrahaa vielä erikseen kaikille kuuluvista lakisääteisistä työmarkkinaeduista. Monta sataa euroa vuodessa on myös liian iso summa maksaa jostain uhkakuvista, entä jos sittenkin....Kannattaisi ay-tollojen liittyä YTK:n ja alkaa vaikuttamaan todellisiin päättäjiin eli kansanedustajiin. Ja silloinhan se tarkoittaa porvarien äänestämistä, koska vasurit eivät saa eduskuntaan enemmistöä, joka pystyisi muuttamaan asioita. Miksi maksaa turhasta 300-700€/ vuosi ay-liikkeelle? Se on kova maksu omista peloista työnantajaa kohtaan!
Vastaa mitä porvarit on esittäneet työelämän parantamiseksi omaaloiteiseti?.
Montako kertaa ovat esittäneet että palkkoja pitää nostaa tuntuvasti?.
Montako kertaa ovat esittäneet työturvalisuuden parantamista lakisääteisesti?.
EU on parantanut suomen työturvallisuuslakeja, ym työelämään liittyvää.
Porvarit ei sitä olis tehneet.
Kyllä se vain vielä on AY-liike ja sen painostuskeino lakko jolla saadaan asioita vietyä eteenpäin.
Se ei muuksi muutu sitä ei paranna YTK se on 100 %:n varma. - missä tänään sauna
AY1 kirjoitti:
Kyllä se vain vielä on AY-liike ja sen painostuskeino lakko jolla saadaan asioita vietyä eteenpäin.
Se ei muuksi muutu sitä ei paranna YTK se on 100 %:n varma.loppuiko ay:läisiltä jutut, loppuiko lääkkeet, loppuiko puolustukselta puheenvuorot, kysymys edelleen auki, onko liitosta mitään hyötyä, älkää vastatko että kun Kiinassa on asiat tällälailla, ääh ööh tuota kun en tiedä, silti vaan rahankeräys kannattaa vaikka menisivät kankkulan kaivoon. Edellenkään siitä ei ole mitään hyötyä. Paitsi lakkoiluoikeudesta pitää maksaa, onneksi siihen ei kuitenkaan kaikkien tarvitse ottaa osaa.
- sama.....
AY1 kirjoitti:
Se ei muuksi muutu sitä ei paranna YTK se on 100 %:n varma.Se on ihan sama mitä joku esittää, toivoo, haluaa, uneksii...Sinä voit toivoa vaikka joulupukilta jotain. Se on ihan sama mitä esittää, jos asiassa ei ole päätösvaltaa. Ay-liikkeellä on tessistä neuvotteluoikeus, siinä mandaattina on minimipalkkojen viilaus 0,...%-1,...% vuodessa, ja pieniä tekstiviilauksia JA SIINÄ KAIKKI mitä ay-liike VOI OLLA SOPIMASSA. Tutkippa varsin kuka voi tehdä lakialoitteita, jotka päätyvät vaikka työlaiksi. Löytyykö lakialoitteiden tekijöiden joukosta ay-liike? Taitaa mennä sinne eduskunnan puolelle, missä nämä porvarit säätävät näitä ay-tollojen oloja parantavia työlakeja. Onhan niitä kolmikantaNEUVOTTELUJA ja ay-pomot lapissa oksentavat puhtaalle hangelle ottaessaan neuvoa antavia, antaakseen ylen niitä esityksiä. Kannattako maksaa vuodessa 300-700€ ay-liikkeelle tessin pilkunviilauksista, joka muutenkin jo lakien mukaan koskisi ay-tolloja, ja ay-liikkeen ESITYKSISTÄ joista päättävät kuitenkin ihan muut tahot.
- ay-tollo
sama..... kirjoitti:
Se on ihan sama mitä joku esittää, toivoo, haluaa, uneksii...Sinä voit toivoa vaikka joulupukilta jotain. Se on ihan sama mitä esittää, jos asiassa ei ole päätösvaltaa. Ay-liikkeellä on tessistä neuvotteluoikeus, siinä mandaattina on minimipalkkojen viilaus 0,...%-1,...% vuodessa, ja pieniä tekstiviilauksia JA SIINÄ KAIKKI mitä ay-liike VOI OLLA SOPIMASSA. Tutkippa varsin kuka voi tehdä lakialoitteita, jotka päätyvät vaikka työlaiksi. Löytyykö lakialoitteiden tekijöiden joukosta ay-liike? Taitaa mennä sinne eduskunnan puolelle, missä nämä porvarit säätävät näitä ay-tollojen oloja parantavia työlakeja. Onhan niitä kolmikantaNEUVOTTELUJA ja ay-pomot lapissa oksentavat puhtaalle hangelle ottaessaan neuvoa antavia, antaakseen ylen niitä esityksiä. Kannattako maksaa vuodessa 300-700€ ay-liikkeelle tessin pilkunviilauksista, joka muutenkin jo lakien mukaan koskisi ay-tolloja, ja ay-liikkeen ESITYKSISTÄ joista päättävät kuitenkin ihan muut tahot.
Tutkimattakin tiedän, että lakialoitteita voi tehdä KANSANEDUSTAJA/kansanedustajat. Tuo kuinka JAKSAT jauhaa miten VÄHÄSTÄ ay-liike neuvottelee ja sopii on älytöntä TOISTOA!!! Ei ihan heti ymmärrä MITEN pikku asiasta on kyse kun näitä pilkkuja viilataan!!!! Kyllä AHTAAJIEN lakon aikaan tuntui, että on MAAILMAN LOPUSTA KYSE ja se olikin ihan pienen pieni pilkun viilaus!!!
Jos et YMMÄRRÄ miksi jokut duunarit kuuluvat ammattiliittoon niin ymmärrätkö PAREMMIN sen miksi TYÖNANTAJAT ovat järjestäytyneet ja NÄYTTELEVÄT tätä sopimusteatteria?????? Jos se niin saatanan typerää on, niin siellä oikealla ollaan ainakin yhtä pimeitä jos ei pimeempiäkin!!
Voit ihan vapaasti uneksia ammattiliittojen lopettamisesta ja JOS ja KUN ammattiliittoja ei enää tarvita niin ne OVAT TEHTÄVÄNSÄ hoitaneet hyvin, ONNISTUNEET 100%!!!! Voit myöskin ihan rauhassa ihastella toisten oksentamista, se ei sinun oloasi muuta maailmaa paremmaksi tee!! Meillä jokaisella on puutteemme SINULLAKIN, mutta niillä oksentajilla on myös KIISTATTOMIA ansioita kun SUOMEN työelämästä on kyse! - meneekö konkkaan
ay-tollo kirjoitti:
Tutkimattakin tiedän, että lakialoitteita voi tehdä KANSANEDUSTAJA/kansanedustajat. Tuo kuinka JAKSAT jauhaa miten VÄHÄSTÄ ay-liike neuvottelee ja sopii on älytöntä TOISTOA!!! Ei ihan heti ymmärrä MITEN pikku asiasta on kyse kun näitä pilkkuja viilataan!!!! Kyllä AHTAAJIEN lakon aikaan tuntui, että on MAAILMAN LOPUSTA KYSE ja se olikin ihan pienen pieni pilkun viilaus!!!
Jos et YMMÄRRÄ miksi jokut duunarit kuuluvat ammattiliittoon niin ymmärrätkö PAREMMIN sen miksi TYÖNANTAJAT ovat järjestäytyneet ja NÄYTTELEVÄT tätä sopimusteatteria?????? Jos se niin saatanan typerää on, niin siellä oikealla ollaan ainakin yhtä pimeitä jos ei pimeempiäkin!!
Voit ihan vapaasti uneksia ammattiliittojen lopettamisesta ja JOS ja KUN ammattiliittoja ei enää tarvita niin ne OVAT TEHTÄVÄNSÄ hoitaneet hyvin, ONNISTUNEET 100%!!!! Voit myöskin ihan rauhassa ihastella toisten oksentamista, se ei sinun oloasi muuta maailmaa paremmaksi tee!! Meillä jokaisella on puutteemme SINULLAKIN, mutta niillä oksentajilla on myös KIISTATTOMIA ansioita kun SUOMEN työelämästä on kyse!yritys, ei ainakaan tulosta ole näkynyt, siis ei ole, siis miksi sellainen rahankeräysyritys on olemansa mistä ei jaeta mitään avustuksia, ainoastaan lisää ovat pyytämässä johtuen hankkimiensa kiinteistöjen ylläpitokustannuksista, kelohonkaiset rantasaunat ym.
- ay-tollo
meneekö konkkaan kirjoitti:
yritys, ei ainakaan tulosta ole näkynyt, siis ei ole, siis miksi sellainen rahankeräysyritys on olemansa mistä ei jaeta mitään avustuksia, ainoastaan lisää ovat pyytämässä johtuen hankkimiensa kiinteistöjen ylläpitokustannuksista, kelohonkaiset rantasaunat ym.
Miksi kirjoitan tänne? Miksi ay-liike "kerää" rahaa? Miksei se mene konkkaan? Miksi kiinteistöjen ylläpito maksaa????? Miksi on siksi vai onko siksi miksi????????????????? Onko tämä ammattiliitonpalsta edunvalvonnasta, vai 2 - vuotiaitten kysely miksi elämä on sellaista kuin on????
- kukas siellä??
Ketkä istuvat pöytään tekemään tessejä?? Hallitus??
http://www.selry.fi/?x17423=2967244
http://www.kymensanomat.fi/Online/2010/09/15/Luotsien tes-neuvottelut keskeytyivät/201039692724/4
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2215428
http://lehti.tek.fi/node/891
http://www.taloussanomat.fi/tyomarkkinat/2010/03/30/kaupan-tes-neuvottelut-katkesivat/20104634/12
http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/kotimaa/2317704/mekaanisen-metsateollisuuden-tes-neuvottelut-kirivaiheeseen
http://www.stta.fi/Default.aspx?id=11643
Eli ketkä siellä pöydässä istuvat??
- 19
On vielä yksi seikka joka ei ole tullut esille. Liittoon kuuluvat valitsevat luottamusmiehen. Hän neuvottelee periaatteessa jatkuvasti yhteistoimintalain hengessä työnantajan kanssa. Hänellä on myös rajallinen oikeus tehdä koko työpaikkaa koskevia sopimuksia. Ne sopimukset koskevat myös liittoon kuulumattomia.
Eli jos haluat olla mukana päättämässä kuka tuo henkilö on (vaikka sinä itse?), niin sinun on syytä kuulua ammattiliittoon.- näin on
olet harhautunut ay-läinen, miksi, no siksi kun maksat turhasta aivan turhaan, viisas pääsee vähemmällä.
- reppuri vaan ei repp
Minä liityin liittoon aikoinaan. Ainakin mun alalla (myyntityö) liitosta on ollut konkreettista apua. Ongelma ei ole se, koskevatko lait kaikkia, vaan se, mitä sitten tehdä, kun niitä ei noudateta. Ainakin SMKJ:n lakimiesapu on ollut paikallaan ja oleellista on se, että se oli ilmaista silloin, kun sitä tarvitsin.
- jkkkkkkkjhgfdstyui
Reppanat ytk:laiset ei ymmärrä mistään mitään.
- ytk vuodesta 2003
jkkkkkkkjhgfdstyui kirjoitti:
Reppanat ytk:laiset ei ymmärrä mistään mitään.
on enempi ay:läiselle tutumpi olomuoto, miksi maksaa liikaa.
- ay-tollo
ytk vuodesta 2003 kirjoitti:
on enempi ay:läiselle tutumpi olomuoto, miksi maksaa liikaa.
...ymmärrä mitään muuta kuin senttit ja niiden määrän, mutta SEN hän ymmärtää!!!! Hyvä niin, huonomminkin voisi olla!
- tällä pitää pärjätä
mutta nyt tuli päätös YTK:lta, päiväraha 98.41€. Repikää siitä, saattaa joillain tietysti olla enempi mutta ei ole minun vika. Tähänkään ay:llä ei ollut mitään osuutta.
Tämä varsinkin nimimerkille "tyuioppoiue" -lle tiedoksi.- fghjkjhgfghjk
Kyllä on ay:llä tekemistä itseasiassa paljonkin, on nimittäin liitot olleet koko ansiosidonnaisen päivärahan sopimisessa mukana ja säännöllisesti työnantajajärjestöt haluaisi heikentää jopa romuttaa koko järjestelmän. Kukapa puolustaa ytk:loisenkin etuja, no AY-väki tietenkin. On siinä hyvä loisia. Ja kun terveisiä lähettelit niin vastaan että vielä jäät päivärahassa kakkoseksi, tosin en ole ollut työttömänä 7:ään vuoteen mutta jo silloin yli 100e/pv. Eikä tuntunut pahalta kun on suoraselkäisiä ay-läisiä.
- tolloista tolloin
fghjkjhgfghjk kirjoitti:
Kyllä on ay:llä tekemistä itseasiassa paljonkin, on nimittäin liitot olleet koko ansiosidonnaisen päivärahan sopimisessa mukana ja säännöllisesti työnantajajärjestöt haluaisi heikentää jopa romuttaa koko järjestelmän. Kukapa puolustaa ytk:loisenkin etuja, no AY-väki tietenkin. On siinä hyvä loisia. Ja kun terveisiä lähettelit niin vastaan että vielä jäät päivärahassa kakkoseksi, tosin en ole ollut työttömänä 7:ään vuoteen mutta jo silloin yli 100e/pv. Eikä tuntunut pahalta kun on suoraselkäisiä ay-läisiä.
"On vielä yksi seikka joka ei ole tullut esille. Liittoon kuuluvat valitsevat luottamusmiehen. Hän neuvottelee periaatteessa jatkuvasti yhteistoimintalain hengessä työnantajan kanssa. Hänellä on myös rajallinen oikeus tehdä koko työpaikkaa koskevia sopimuksia. Ne sopimukset koskevat myös liittoon kuulumattomia.
Eli jos haluat olla mukana päättämässä kuka tuo henkilö on (vaikka sinä itse?), niin sinun on syytä kuulua ammattiliittoon".
Voikohan tollompaa kirjoitusta olla enää ay- liikkeen "eduista". kuin tällä nimimerkillä 19. Luottari neuvottelee jatkuvasti yt-lain hengessä ja tekee rajallisia sopimuksia, jotka koskee kaikkia. Ensinnäkin yt-neuvotteluja käydään aina työnantajan esityksestä ja useimmiten ay-tolloja potkitaan silloin pihalle. Mikä on tämä työmaa, missä luottari käy yt-neuvotteluja joka päivä? Toisekseen , luottari ei neuvottele yhtään mitään liittoon kuulumattomien asiaa. Ay-tollojen yt-neuvotteluja luottari tuntuu käyvän joka päivä. Olisikohan viisaampaa liittyä YTK:hon, ei tarvitsisi joka päivä olla luottarin vetämissä yt-neuvotteluissa, eikä tarvitsisi katsella sitä luottarin perseennuolentaa. - viisaista viisain
tolloista tolloin kirjoitti:
"On vielä yksi seikka joka ei ole tullut esille. Liittoon kuuluvat valitsevat luottamusmiehen. Hän neuvottelee periaatteessa jatkuvasti yhteistoimintalain hengessä työnantajan kanssa. Hänellä on myös rajallinen oikeus tehdä koko työpaikkaa koskevia sopimuksia. Ne sopimukset koskevat myös liittoon kuulumattomia.
Eli jos haluat olla mukana päättämässä kuka tuo henkilö on (vaikka sinä itse?), niin sinun on syytä kuulua ammattiliittoon".
Voikohan tollompaa kirjoitusta olla enää ay- liikkeen "eduista". kuin tällä nimimerkillä 19. Luottari neuvottelee jatkuvasti yt-lain hengessä ja tekee rajallisia sopimuksia, jotka koskee kaikkia. Ensinnäkin yt-neuvotteluja käydään aina työnantajan esityksestä ja useimmiten ay-tolloja potkitaan silloin pihalle. Mikä on tämä työmaa, missä luottari käy yt-neuvotteluja joka päivä? Toisekseen , luottari ei neuvottele yhtään mitään liittoon kuulumattomien asiaa. Ay-tollojen yt-neuvotteluja luottari tuntuu käyvän joka päivä. Olisikohan viisaampaa liittyä YTK:hon, ei tarvitsisi joka päivä olla luottarin vetämissä yt-neuvotteluissa, eikä tarvitsisi katsella sitä luottarin perseennuolentaa.Olipa osuva nimimerkki, sillä nimimerkki 19 on oikeassa. Työpaikoilla neuvotellaan jatkuvasti, ei vain irtisanomisten aikaan. Nimittäin jos toimitaan "yhteistoimintalain hengessä". Näin siis työpaikoilla joissa yrityskulttuuri ei ole ihan rautakautista. Siis vaikkapa asiantuntijaorganisaatioissa, mutta vanhassa raskaassa teollisuudessa tilanne voi olla vielä eri tilanne. Neuvotteleminen ei useinkaan ole edes muodollista, vaan enemmänkin jatkuvaa asioiden hoitamista.
Luottamusmiehet tekevät sopimuksia esimerkiksi silloin, kun työehtosopimuksen mukaisissa palkankorotuksissa on paikallisesti sovittavia osia. Nämä sitovat koko työpaikkaa. Nämä muodollisesti sovittavat asiat ovat aika monimutkaisia: esimerkiksi työnantajaliittoon kuulumaton työnantaja ei se voi tehdä paikallisia sopimuksia, vaikka tessiä pitää yleissitovuuden perusteella noudattaa. - paskaa...
viisaista viisain kirjoitti:
Olipa osuva nimimerkki, sillä nimimerkki 19 on oikeassa. Työpaikoilla neuvotellaan jatkuvasti, ei vain irtisanomisten aikaan. Nimittäin jos toimitaan "yhteistoimintalain hengessä". Näin siis työpaikoilla joissa yrityskulttuuri ei ole ihan rautakautista. Siis vaikkapa asiantuntijaorganisaatioissa, mutta vanhassa raskaassa teollisuudessa tilanne voi olla vielä eri tilanne. Neuvotteleminen ei useinkaan ole edes muodollista, vaan enemmänkin jatkuvaa asioiden hoitamista.
Luottamusmiehet tekevät sopimuksia esimerkiksi silloin, kun työehtosopimuksen mukaisissa palkankorotuksissa on paikallisesti sovittavia osia. Nämä sitovat koko työpaikkaa. Nämä muodollisesti sovittavat asiat ovat aika monimutkaisia: esimerkiksi työnantajaliittoon kuulumaton työnantaja ei se voi tehdä paikallisia sopimuksia, vaikka tessiä pitää yleissitovuuden perusteella noudattaa.Mitähän liittoon kuulumattomat juuri tekevät . Neuvottelevat työnantajansa kanssa sopimuksensa ilman luottaria, ei muodollisesti vaan hyvässä hengessä asioita hoitaen. Ei siinä tarvita mitään laittomia lakkoja asioiden hoitoon, niinkuin ay-tollot tarvitsevat.Jos joskus on tullut joku paikallinen järjestelyerä palkkoihin, se on yksi kerta sadassa vuodessa, ja sen takia ei luottaria tarvita. Kerroppa joitain monimutkaisia muodollisia asioita, joita työnantajaliittoon kuulumaton työnantaja ei voi tehdä paikallisesti????? Ja mihin silloin luottaria tarvitaan, jos työnantaja ei kuitenkaan voi tehdä sopimusta?????Minun käsittääkseni työnantaja voi tehdä aina sopimuksia, ja myös tekee niitä, ei sitä ay-liikkeeltä kysytä. Taitaa se työsopimus olla ensimmäinen paikallinen sopimus. Ja senkin sisällön joutuu myös ay-tollo neuvotellaan aina työnantajan kanssa itse. Eikä siinä ole väliä onko työnantajaliittoon kuuluva vai kuulumaton työnantaja. Jos ay-tollo ei osaa edes työsopimustaan itse tehdä, lienee se jo vakavamman pohdiskelun paikka.
- ay-tollo
paskaa... kirjoitti:
Mitähän liittoon kuulumattomat juuri tekevät . Neuvottelevat työnantajansa kanssa sopimuksensa ilman luottaria, ei muodollisesti vaan hyvässä hengessä asioita hoitaen. Ei siinä tarvita mitään laittomia lakkoja asioiden hoitoon, niinkuin ay-tollot tarvitsevat.Jos joskus on tullut joku paikallinen järjestelyerä palkkoihin, se on yksi kerta sadassa vuodessa, ja sen takia ei luottaria tarvita. Kerroppa joitain monimutkaisia muodollisia asioita, joita työnantajaliittoon kuulumaton työnantaja ei voi tehdä paikallisesti????? Ja mihin silloin luottaria tarvitaan, jos työnantaja ei kuitenkaan voi tehdä sopimusta?????Minun käsittääkseni työnantaja voi tehdä aina sopimuksia, ja myös tekee niitä, ei sitä ay-liikkeeltä kysytä. Taitaa se työsopimus olla ensimmäinen paikallinen sopimus. Ja senkin sisällön joutuu myös ay-tollo neuvotellaan aina työnantajan kanssa itse. Eikä siinä ole väliä onko työnantajaliittoon kuuluva vai kuulumaton työnantaja. Jos ay-tollo ei osaa edes työsopimustaan itse tehdä, lienee se jo vakavamman pohdiskelun paikka.
..sinäkin! Luotamusmies hoitaa asioita päivittäin ja SELLAISIAKIN jotka koskevat MYÖS ytk:njäseniä, paikallisesti sovittavat järjestelyerät ovat hyvä esimerkki siitä.
Siinä olet oikeassa, että järjestäytymätönkin työnantaja voi ja pitää sopimuksia tehdä, ei se järjestäytymättömyys sopimista estä eikä pidä estää.
Miä tulee laittomiin lakkoihin NIIN NIIHIN EI MENNÄ mitenkään köykäisin perustein, kyllä niistä asioista pyritään neuvottelemalla sovinto hakemaan, mutta joskus se ei vaan onnistu syystä tai toisesta. Aivan niin kuin sekin, että jotkut työntantajat noudattavat sopimuksia ja pyrkivät neuvottelemalla saamaan asiat hoidettua molempia oasapuolia tyydyttävällä tavalla ja jotkut täysipäiväisesti etsivät porsaanreikiä sopimuksista ja laeista!
Meitä on puolin ja toisin joka lähtöön ja asemallekkin jää osa! - viisaista viisain
paskaa... kirjoitti:
Mitähän liittoon kuulumattomat juuri tekevät . Neuvottelevat työnantajansa kanssa sopimuksensa ilman luottaria, ei muodollisesti vaan hyvässä hengessä asioita hoitaen. Ei siinä tarvita mitään laittomia lakkoja asioiden hoitoon, niinkuin ay-tollot tarvitsevat.Jos joskus on tullut joku paikallinen järjestelyerä palkkoihin, se on yksi kerta sadassa vuodessa, ja sen takia ei luottaria tarvita. Kerroppa joitain monimutkaisia muodollisia asioita, joita työnantajaliittoon kuulumaton työnantaja ei voi tehdä paikallisesti????? Ja mihin silloin luottaria tarvitaan, jos työnantaja ei kuitenkaan voi tehdä sopimusta?????Minun käsittääkseni työnantaja voi tehdä aina sopimuksia, ja myös tekee niitä, ei sitä ay-liikkeeltä kysytä. Taitaa se työsopimus olla ensimmäinen paikallinen sopimus. Ja senkin sisällön joutuu myös ay-tollo neuvotellaan aina työnantajan kanssa itse. Eikä siinä ole väliä onko työnantajaliittoon kuuluva vai kuulumaton työnantaja. Jos ay-tollo ei osaa edes työsopimustaan itse tehdä, lienee se jo vakavamman pohdiskelun paikka.
Myös liittoon kuuluvat neuvottelevat tietysti edut tessin päälle, tai jos tessiä ei ole niin ilman sitä, suoraan henkilökohtaisesti työnantajan kanssa. Eli molemmat tekevät aivan samalla tavalla, mistä siis väitellään?
Älä viitsi sotkea lukijoiden, ja omiasi, ajatuksia sekoittamalla paikallisesti sovittavat palkankorotuserät ja työsopimukset. Työehtosopimuksen perusteella tehtävät paikalliset sopimukset ovat yleistymässä vauhdilla. Muutamilla aloilla niitä tehdään jo vuosittain, vaikka on vaikea ymmärtää miten niitä voi pienissä yrityksissä tehdä, ilman että kaikki tietävät esimerkiksi toistensa palkat. Nuo paikalliset sopimukset ovat asioita, joita työnantajaliitot ajavat. Mutta työnantajaliitoissa päsmäröivätkin isot yritykset ja koettavat saada etuja polkemalla pienten yritysten etua. No, se on kuitenkin toisen keskustelun paikka.
Esimerkki "monimutkaisia muodollisia asioita, joita työnantajaliittoon kuulumaton työnantaja ei voi tehdä paikallisesti" oli siinä edellisessä viestissä. Tietysti "luottari" voi tehdä sopimuksen vain jos toinenkin osapuoli on sopimuskelpoinen :-o - viisaista viisain
ay-tollo kirjoitti:
..sinäkin! Luotamusmies hoitaa asioita päivittäin ja SELLAISIAKIN jotka koskevat MYÖS ytk:njäseniä, paikallisesti sovittavat järjestelyerät ovat hyvä esimerkki siitä.
Siinä olet oikeassa, että järjestäytymätönkin työnantaja voi ja pitää sopimuksia tehdä, ei se järjestäytymättömyys sopimista estä eikä pidä estää.
Miä tulee laittomiin lakkoihin NIIN NIIHIN EI MENNÄ mitenkään köykäisin perustein, kyllä niistä asioista pyritään neuvottelemalla sovinto hakemaan, mutta joskus se ei vaan onnistu syystä tai toisesta. Aivan niin kuin sekin, että jotkut työntantajat noudattavat sopimuksia ja pyrkivät neuvottelemalla saamaan asiat hoidettua molempia oasapuolia tyydyttävällä tavalla ja jotkut täysipäiväisesti etsivät porsaanreikiä sopimuksista ja laeista!
Meitä on puolin ja toisin joka lähtöön ja asemallekkin jää osa!Kyllä työntekijäliitosta kerrottiin, ettei työehtosopimukseen perustuvaa paikallista sopimusta voi tehdä työnantaja, joka ei kuulu allekirjoittaneeseen työnantajaliittoon. Eli jos työehtosopimuksen noudattaminen perustuu pelkästään työsopimuslain 7 pykälään. Ilmeisestikin rajaus on seurausta siitä, miten työehtosopimusosapuolten (ts. liittojen) roolit on määritelty työehtosopimuksen paikallista sopimusta koskevassa osassa.
Eri asia on jos sopimus perustuu esimerkiksi yhteistoimintalakiin. - väitellä on
Myös liittoon kuuluvat neuvottelevat tietysti edut tessin päälle, tai jos tessiä ei ole niin ilman sitä, suoraan henkilökohtaisesti työnantajan kanssa. Eli molemmat tekevät aivan samalla tavalla, mistä siis väitellään?
Älä viitsi sotkea lukijoiden, ja omiasi, ajatuksia sekoittamalla paikallisesti sovittavat palkankorotuserät ja työsopimukset. Työehtosopimuksen perusteella tehtävät paikalliset sopimukset ovat yleistymässä vauhdilla. Muutamilla aloilla niitä tehdään jo vuosittain, vaikka on vaikea ymmärtää miten niitä voi pienissä yrityksissä tehdä, ilman että kaikki tietävät esimerkiksi toistensa palkat. Nuo paikalliset sopimukset ovat asioita, joita työnantajaliitot ajavat. Mutta työnantajaliitoissa päsmäröivätkin isot yritykset ja koettavat saada etuja polkemalla pienten yritysten etua. No, se on kuitenkin toisen keskustelun paikka.
Esimerkki "monimutkaisia muodollisia asioita, joita työnantajaliittoon kuulumaton työnantaja ei voi tehdä paikallisesti" oli siinä edellisessä viestissä. Tietysti "luottari" voi tehdä sopimuksen vain jos toinenkin osapuoli on sopimuskelpoinen :-oOlet siinä oikeassa, että jokainen joutuu itse neuvottelemaan työsopimuksensa, eli tästäkään on ihan turha liitolle maksaa mitään perseennuolentamaksua. Näin se pikkuhiljaa yhteisymmärrys löytyy ay-tollojen kanssa. Niistä järjestelyeristä on ihan turha edes puhua, ei niillä ole käytännön merkitystä. Kuten jo arvata saattoi, suurin syy näiden ay-tollojen liittoon liittymiselle on PELKO, pelko siitä että pieni ay-tollo tulee työmarkkinoilla kaltoin kohdelluksi, eikä yksin pärjää, vaan laumassa on turvallista. Uhkakuvista ollaan valmiita maksamaan satoja euroja vuodessa. Sitten sitä yritetään selitellä muille ay-tolloille "neuvotteluoikeuksilla, valmisteluoikeuksilla jne."
- viisaista viisain
Kyllä työntekijäliitosta kerrottiin, ettei työehtosopimukseen perustuvaa paikallista sopimusta voi tehdä työnantaja, joka ei kuulu allekirjoittaneeseen työnantajaliittoon. Eli jos työehtosopimuksen noudattaminen perustuu pelkästään työsopimuslain 7 pykälään. Ilmeisestikin rajaus on seurausta siitä, miten työehtosopimusosapuolten (ts. liittojen) roolit on määritelty työehtosopimuksen paikallista sopimusta koskevassa osassa.
Eri asia on jos sopimus perustuu esimerkiksi yhteistoimintalakiin.... ja tietysi asia on eri jos on kyse asiasta joka ei ole tessi asia ollenkaan. Vaikkapa virkistysetelitoimittajan vaihdosta, jossa työnantaja haluaa varmaan tietää myös seteleiden käyttäjien kannan.
- viisaista viisain
väitellä on kirjoitti:
Olet siinä oikeassa, että jokainen joutuu itse neuvottelemaan työsopimuksensa, eli tästäkään on ihan turha liitolle maksaa mitään perseennuolentamaksua. Näin se pikkuhiljaa yhteisymmärrys löytyy ay-tollojen kanssa. Niistä järjestelyeristä on ihan turha edes puhua, ei niillä ole käytännön merkitystä. Kuten jo arvata saattoi, suurin syy näiden ay-tollojen liittoon liittymiselle on PELKO, pelko siitä että pieni ay-tollo tulee työmarkkinoilla kaltoin kohdelluksi, eikä yksin pärjää, vaan laumassa on turvallista. Uhkakuvista ollaan valmiita maksamaan satoja euroja vuodessa. Sitten sitä yritetään selitellä muille ay-tolloille "neuvotteluoikeuksilla, valmisteluoikeuksilla jne."
Ja suurin syy olla liittymättä on PELKO siitä että työnantaja ei siitä tykkää - siis perseen nuolenta.
- ay-tollo
väitellä on kirjoitti:
Olet siinä oikeassa, että jokainen joutuu itse neuvottelemaan työsopimuksensa, eli tästäkään on ihan turha liitolle maksaa mitään perseennuolentamaksua. Näin se pikkuhiljaa yhteisymmärrys löytyy ay-tollojen kanssa. Niistä järjestelyeristä on ihan turha edes puhua, ei niillä ole käytännön merkitystä. Kuten jo arvata saattoi, suurin syy näiden ay-tollojen liittoon liittymiselle on PELKO, pelko siitä että pieni ay-tollo tulee työmarkkinoilla kaltoin kohdelluksi, eikä yksin pärjää, vaan laumassa on turvallista. Uhkakuvista ollaan valmiita maksamaan satoja euroja vuodessa. Sitten sitä yritetään selitellä muille ay-tolloille "neuvotteluoikeuksilla, valmisteluoikeuksilla jne."
Sääli on sairaus eikä auta ketään!!! Järjestelyeriäkään EI TYÖNANTAJA OSAPUOLI NEUVOTTELE jos niillä ei mitään käytännön merkitystä ole!!
Olette varsinaisa RUSKEANKIELENRITAREITA, ei voi muuta todeta! Ytk:njäsenillä on PELKO ja ihan aiheeellinen, että ei ole turvassa, vaikka kuuluu TYÖTTÖMYYSKASAAN, joutuessaan työttömäksi, laittomasti irtisanotuksi, RIKKURIKSI!!! Ytk:njäsenenä On paha olla jos ei pomo huijaa, potkuja anna niin toveri ei ala kaveriksi tai puolusta, IHAN ITSE pitää pärjätä!!!! Mutta se on HALPAA!!!!!
Kuka se sieltä peilistä katsoo: YTK:NJÄSEN!!! Turha syyllistää ay-tolloja, marttoja ja urheiluseuraa!!!
- Esimerkki
Maanantai 20.9.2010 klo 10.44
Kiljavan opistossa opettajana työskennellyt nainen joutuu maksamaan pitkän pennin.
Palkkakiista kävi todella kalliiksi Kiljavan opistossa opettajana työskennelleelle naiselle. Nainen hävisi tänään palkka- ja muita saatavia koskevan riitajutun SAK:n koulutussäätiötä vastaan.
Hyvinkään käräjäoikeus velvoitti naisen korvaamaan osan koulutussäätiön vaatimista oikeudenkäyntikuluista eli jopa 300 000 euroa korkoineen.
Juttua valmisteltiin oikeudessa jo vuoden 2004 lopusta. Valmistelun kestoon vaikuttivat laaja todistelu ja muu aineisto, asianosaisten lukuisat vaatimukset ja asian edellyttämät valmistelutoimet. Myös pääkäsittelyn yhteydessä esitettiin laajaa suullista todistelua.
Tuomiosta ilmenee, että kehotukset pyrkiä jutussa ensisijaisesti sovintoon kaikuivat enemmän tai vähemmän kuuroille korville.
Kanteessa oli kysymys väitettyjen lähes 250 000 euron suuruisten saatavien velkomisesta SAK:n koulutussäätiöltä korkoineen. Saatavien on kerrottu kertyneen vuosien 1995 ja 2002 välillä.
Nainen vaati muun muassa maksamattomista palkoista ja lomakorvauksista yhteensä 247 346,31 euroa. Lisäksi hän vaati oikeudenkäyntiin liittyviä asianosaiskuluja noin 60 000 euroa ja omista oikeudenkäyntikuluistaan lähes 500 000 euroa.
SAK:n koulutussäätiö kiisti kanteen kokonaan. Käräjäoikeus hylkäsi jo aiemmassa välituomiossaan osan naisen vaateista vanhentuneina.
NÄIN NE SAK:N LAKIMIEHET AUTTAVAT LIITON JÄSENIÄ???????- liitoista...
Yllä oleva on hieno esimerkki ay-tolloille. Kannattaa harkita tuonkin esimerkin perusteella YTK:n jäsenyyttä.
- bsdgsdköflg
liitoista... kirjoitti:
Yllä oleva on hieno esimerkki ay-tolloille. Kannattaa harkita tuonkin esimerkin perusteella YTK:n jäsenyyttä.
Miten tämä nyt liittyy kysymykseen, mitä hyötyä liitosta on. Ei liitoilla tai YTK:lla ole mitään sen kanssa tekemistä, jos joku pölövästi koettaa saada ilmaseksi rahaa ja kärsii sitten rökäletappion käräjillä.
- Montako?
Tuli mieleen tässä kun on keskusteltu YTK ja liiton hyödyt ja haitat.
Niin montako parannuseitystä on tehnyt YTK?, ja montako liitot?, työttömyys- ja sosiaaliturvan muutoksista.
Tämä olis mukava tietää.
Löytyykö tästä mitään eroja YTK ja liittojen välillä.
Sen tiedän että metalliliiton liitokokousaloitteissa on ammatiostot tehneet parannuseityksiä.
Nämä on käsitelyt liittokokouksessa ja viety eteenpäin.- toivomuksia, unia...
Käyvätkö nämä esitykset, toivomukset, aloitteet kalliiden jäsenmaksujen perusteiksi? YTK:lle maksetaan ainoastaan kassan jäsenyydestä 99€/vuosi, jolla turvataan mahdollisuus ansiosidonnaiseen päivärahaan.
Joulupukillehan voidaan kirjoittaa ja toivoa mitä vaan. Ay-liike ei kuitenkaan itse pysty päättämään mistään työttömyys- tai sosiaaliturva-asiasta. - ay-tollo
toivomuksia, unia... kirjoitti:
Käyvätkö nämä esitykset, toivomukset, aloitteet kalliiden jäsenmaksujen perusteiksi? YTK:lle maksetaan ainoastaan kassan jäsenyydestä 99€/vuosi, jolla turvataan mahdollisuus ansiosidonnaiseen päivärahaan.
Joulupukillehan voidaan kirjoittaa ja toivoa mitä vaan. Ay-liike ei kuitenkaan itse pysty päättämään mistään työttömyys- tai sosiaaliturva-asiasta.Ytk ei päätä mistään, ei neuvottele mistään, ei sovi mistään!!!! EI YKSIN EIKÄ KENENKÄÄN KANSSA YHDESSÄ, ei edes ay-liittojen kanssa!!! Kaikki mitä muut neuvottelevat, sopivat ja säätävät käy kyllä, minkään tekeminen yhdessä tai erikseen EI KÄY!!! Hienoa!!!
- AY1
toivomuksia, unia... kirjoitti:
Joulupukillehan voidaan kirjoittaa ja toivoa mitä vaan. Ay-liike ei kuitenkaan itse pysty päättämään mistään työttömyys- tai sosiaaliturva-asiasta.Sosiaalituopon neuvotteli SAK ja EK tämän eduskunta hyväksyi pohjaksi muutoksille, ei YTK ole siinä mukana.
Tämä vaan on sitä EK ja SAK ja muiden etujärjestöjen neuvottelua asioista johon ei YTK ole mitään asiaa, mutta YTK kasan jäsenet saavat nauttia muiden neuvottelemista ja sopimista eduista. - AY1
ay-tollo kirjoitti:
Ytk ei päätä mistään, ei neuvottele mistään, ei sovi mistään!!!! EI YKSIN EIKÄ KENENKÄÄN KANSSA YHDESSÄ, ei edes ay-liittojen kanssa!!! Kaikki mitä muut neuvottelevat, sopivat ja säätävät käy kyllä, minkään tekeminen yhdessä tai erikseen EI KÄY!!! Hienoa!!!
Onko luotsit jotka ovat YTK jäseniä saaneet neuvotelua omat työaikamallinsa poikeavasti liiton jäsenitä?.
Nyt luotsit saivat sopimuksen ja koroutus maksetaan takautuvasti maaliskuusta alkaen.
Tärkein oli työaikamalli joka on jäänyt melkein ennalleen.
MIten näistä työaikamalleista neuvottelee tai on neuvotellut YTK jäsenet tässä tapauksessa?
Kertokaa ken tietää. - miksi maksaa....
AY1 kirjoitti:
Sosiaalituopon neuvotteli SAK ja EK tämän eduskunta hyväksyi pohjaksi muutoksille, ei YTK ole siinä mukana.
Tämä vaan on sitä EK ja SAK ja muiden etujärjestöjen neuvottelua asioista johon ei YTK ole mitään asiaa, mutta YTK kasan jäsenet saavat nauttia muiden neuvottelemista ja sopimista eduista.AY1:nen näyttää jo älykkyytensä. Ytk:n ei tosiaan tarvitse mitään toivoa, uneksia, neuvotella eikä valmistella. Ytk ei myöskään peri satoja euroja vuodessa rahaa näistä toiveajatteluista. YTK:laislle riittää työelämässä pärjäämiseen oma järki ja Suomen lainsäädännön antama turva. Jokainenhan voi sitten ottaa näitä vakuutuksia(perseennuolentamaksu ay-liikkeelle)uhkakuviaan vastaan niin paljon kuin haluaa. Saahan sillä kalliilla maksulla lakiavun lisäksi sen luottarin, lehden, kalenterin.....jne. Mutta se ay-maksu on näitten ay-tollojen puhdasta oman edun tavoittelua. Vai kannattaako se muuten maksaa satoja euroja huvikseen ay-liikkeelle, koska samat asiat saisi YTK:ssa 99€/vuosi, paitsi luottari.....jne.
- jskfgsökljfgsköldfjg
miksi maksaa.... kirjoitti:
AY1:nen näyttää jo älykkyytensä. Ytk:n ei tosiaan tarvitse mitään toivoa, uneksia, neuvotella eikä valmistella. Ytk ei myöskään peri satoja euroja vuodessa rahaa näistä toiveajatteluista. YTK:laislle riittää työelämässä pärjäämiseen oma järki ja Suomen lainsäädännön antama turva. Jokainenhan voi sitten ottaa näitä vakuutuksia(perseennuolentamaksu ay-liikkeelle)uhkakuviaan vastaan niin paljon kuin haluaa. Saahan sillä kalliilla maksulla lakiavun lisäksi sen luottarin, lehden, kalenterin.....jne. Mutta se ay-maksu on näitten ay-tollojen puhdasta oman edun tavoittelua. Vai kannattaako se muuten maksaa satoja euroja huvikseen ay-liikkeelle, koska samat asiat saisi YTK:ssa 99€/vuosi, paitsi luottari.....jne.
Ainakaan minusta saamani palvelut eivät ole olleet kalliita. Enkä ole kyllä maksanut satoja euroja, vain vähän enemmän kuin YTK:lle olisi pitänyt maksaa tyhjästä, kun ei ole tuota työttömyyttäkään ollut.
- ay-tollo
miksi maksaa.... kirjoitti:
AY1:nen näyttää jo älykkyytensä. Ytk:n ei tosiaan tarvitse mitään toivoa, uneksia, neuvotella eikä valmistella. Ytk ei myöskään peri satoja euroja vuodessa rahaa näistä toiveajatteluista. YTK:laislle riittää työelämässä pärjäämiseen oma järki ja Suomen lainsäädännön antama turva. Jokainenhan voi sitten ottaa näitä vakuutuksia(perseennuolentamaksu ay-liikkeelle)uhkakuviaan vastaan niin paljon kuin haluaa. Saahan sillä kalliilla maksulla lakiavun lisäksi sen luottarin, lehden, kalenterin.....jne. Mutta se ay-maksu on näitten ay-tollojen puhdasta oman edun tavoittelua. Vai kannattaako se muuten maksaa satoja euroja huvikseen ay-liikkeelle, koska samat asiat saisi YTK:ssa 99€/vuosi, paitsi luottari.....jne.
Ay-maksu on puhdasta oman edun tavoittelua!!! Mitä ytk:jäsenen liksapäivä on, työnantajanedun maksimointia???? Älykkyyttä ytk:jäsenillä järjestä puhumattakaan on hyvin VÄHÄN ei millään tajuta, että JONKUN pitää TEHDÄ asioita = sopimuksia joiden pohjalta työsopimuksia NÄMÄ ytk:nkullanmurut tekee!!!
Jokainen ihan tyhminkin ay-jäsen ymmärtää työelämän realiteettien päälle enemmän kuin JÄRKEVINKÄÄN ytk:njäsen! Minäkään EN OTA liikennevakuutusta/kaskoa AJAAKSENI kolareita vaan niiden asioiden varalle JOIHIN itse en voi vaikuttaa!!!! Esim. kelit, muu liikenne, liikkujat jne..
PERSEENNUOLENTAA harrastavat ytk:njäsenet ja pitävät sitä JÄRKEVÄNÄ!! - palkkahan sen...
jskfgsökljfgsköldfjg kirjoitti:
Ainakaan minusta saamani palvelut eivät ole olleet kalliita. Enkä ole kyllä maksanut satoja euroja, vain vähän enemmän kuin YTK:lle olisi pitänyt maksaa tyhjästä, kun ei ole tuota työttömyyttäkään ollut.
Palkan mukaanhan sitä joutuu ay-lle maksamaan. Normaalituloinen maksaa 300-500€ vuodessa. Ja siinä on jo sitä vapaaehtoista lisämaksua 200-400€ enemmän kuin Ytk maksu. Ja tämä maksuerotus tulee pelkästään niistä lakiapu, luottari, kalenteri....ym. Näistä eduskunnan säätämistä työ-ja sosiaaliturvalainsäädännösta ei tarvitse kenellekkään enää maksaa, koska eduskunnan säätämät lait turvaavat ilmaiseksi kaikkien suomalaisten elämän.
- ay-tollo
palkkahan sen... kirjoitti:
Palkan mukaanhan sitä joutuu ay-lle maksamaan. Normaalituloinen maksaa 300-500€ vuodessa. Ja siinä on jo sitä vapaaehtoista lisämaksua 200-400€ enemmän kuin Ytk maksu. Ja tämä maksuerotus tulee pelkästään niistä lakiapu, luottari, kalenteri....ym. Näistä eduskunnan säätämistä työ-ja sosiaaliturvalainsäädännösta ei tarvitse kenellekkään enää maksaa, koska eduskunnan säätämät lait turvaavat ilmaiseksi kaikkien suomalaisten elämän.
Laki ON laki eikä turvaa, ei ainakaan ILMAISEKSI yhtään mitään! Jos joutuu lakiin turvautumaan niin OIKEUSPROSESSI maksaa, se ei ole ilmaista edes ytk:njäsenelle, onneksi! Eduskunta todellakin säätää lait, jokainen kansalainen joutuu lakien kanssa tekemisiin, vaikka ei kävisi työssä päivääkään.
On perintö-, avioero-, elatus- ja riita-asioita joita LAKIMIEHET, juristinkoulutuksen saaneet ihmiset hoitavat ilman, että heidän palvelujaan käyttäviä pitää leimata tolloiksi tai perseennuolijoiksi! Pitää järjen lisäksi osata käyttää sitä ja sitä ei mikään laki tai nuoleminen takaa! - sucre tt
ay-tollo kirjoitti:
Ay-maksu on puhdasta oman edun tavoittelua!!! Mitä ytk:jäsenen liksapäivä on, työnantajanedun maksimointia???? Älykkyyttä ytk:jäsenillä järjestä puhumattakaan on hyvin VÄHÄN ei millään tajuta, että JONKUN pitää TEHDÄ asioita = sopimuksia joiden pohjalta työsopimuksia NÄMÄ ytk:nkullanmurut tekee!!!
Jokainen ihan tyhminkin ay-jäsen ymmärtää työelämän realiteettien päälle enemmän kuin JÄRKEVINKÄÄN ytk:njäsen! Minäkään EN OTA liikennevakuutusta/kaskoa AJAAKSENI kolareita vaan niiden asioiden varalle JOIHIN itse en voi vaikuttaa!!!! Esim. kelit, muu liikenne, liikkujat jne..
PERSEENNUOLENTAA harrastavat ytk:njäsenet ja pitävät sitä JÄRKEVÄNÄ!!Miten ihminen voi olla noin ymmärtämätön, ja mitä niille velliperseille kuuluu meidän liitonmaksut? Ytk:laisuus on samaa sarjaa Romanikerjäläisten kanssa ei paljon arvostusta saa. Täällä ne uhaa neuvottelevansa ja työmaalla on kusi sukassa täysin työnantajan talutusnuorassa. Meilläkin n. 200 työntekijää ja palkkatilastossa paras Ytk:lainen on sijalla 60 että siinä niiden neuvottelutaito.
- AY1
sucre tt kirjoitti:
Miten ihminen voi olla noin ymmärtämätön, ja mitä niille velliperseille kuuluu meidän liitonmaksut? Ytk:laisuus on samaa sarjaa Romanikerjäläisten kanssa ei paljon arvostusta saa. Täällä ne uhaa neuvottelevansa ja työmaalla on kusi sukassa täysin työnantajan talutusnuorassa. Meilläkin n. 200 työntekijää ja palkkatilastossa paras Ytk:lainen on sijalla 60 että siinä niiden neuvottelutaito.
No älä noin karmee ole YTK:sssa laisille.
Kait ne YTK kuuluvat luotsit neuvotteli omat työaikamallit, ne on niin hyviä neuvottelijoita.
Liitolla tähän meni ainakin yli puolivuotta, mutta saivat kuitenkin sopimuksen.
YTK kuuluvat luotsit varmaan saivat paremman sopimuksen neuvotelua.
Se vastaa ken tietää. - neuvotelkaa
AY1 kirjoitti:
No älä noin karmee ole YTK:sssa laisille.
Kait ne YTK kuuluvat luotsit neuvotteli omat työaikamallit, ne on niin hyviä neuvottelijoita.
Liitolla tähän meni ainakin yli puolivuotta, mutta saivat kuitenkin sopimuksen.
YTK kuuluvat luotsit varmaan saivat paremman sopimuksen neuvotelua.
Se vastaa ken tietää.YTK, jäsenmaksu 99€/vuosi, työttömyyskassa, turvaa ansiosidonnaisen tarvittaessa. Ei neuvottele tessejä, ei luottaria, ei lakiapua, ei kalenteria, ei lehteä.
YTK, jäsenmaksu 99€/vuosi, ay-tollojen neuvottelemat tessit kuuluvat hintaan, eduskunnan säätämät lait kuuluvat hintaan, samat työmarkkinaedut kuin liiton jäsenillä kuuluvat hintaan.
YTK, jäsenmaksu 99€/vuosi, ei peri lisämaksua ilmaiseksi kaikille kuuluvasta lainsäädännöstä, ei peri lisämaksua vasemmiston vaalituista, ei laita jäsenistönsä rahaa epäonnistuneisiin yritysseikkailuihin.
YTK, jäsenmaksu 99€/vuosi, ei estä jäseniään saamasta parempaa palkkaa kuin minimites, ei päästä luottaria kyyläämään kaikkien palkkoja, ei tee mitään muuta kuin sen mistä jäsenet YTK:lle maksavat, eli turvaa tarvittaessa ansiosidonnaisen päivärahan.
YTK, jäsenmaksu 99€/vuosi, turvaa kaikki Suomen kansalaisille lain mukaan kuuluvat työmarkkinaedut ilmaiseksi, ei kukaan tollo maksa erikseen myöskään peruskoululaista, poliisilaista, hallintolaista ym. vai maksavatko ay-tollot???? - Ei SS joukoissa
neuvotelkaa kirjoitti:
YTK, jäsenmaksu 99€/vuosi, työttömyyskassa, turvaa ansiosidonnaisen tarvittaessa. Ei neuvottele tessejä, ei luottaria, ei lakiapua, ei kalenteria, ei lehteä.
YTK, jäsenmaksu 99€/vuosi, ay-tollojen neuvottelemat tessit kuuluvat hintaan, eduskunnan säätämät lait kuuluvat hintaan, samat työmarkkinaedut kuin liiton jäsenillä kuuluvat hintaan.
YTK, jäsenmaksu 99€/vuosi, ei peri lisämaksua ilmaiseksi kaikille kuuluvasta lainsäädännöstä, ei peri lisämaksua vasemmiston vaalituista, ei laita jäsenistönsä rahaa epäonnistuneisiin yritysseikkailuihin.
YTK, jäsenmaksu 99€/vuosi, ei estä jäseniään saamasta parempaa palkkaa kuin minimites, ei päästä luottaria kyyläämään kaikkien palkkoja, ei tee mitään muuta kuin sen mistä jäsenet YTK:lle maksavat, eli turvaa tarvittaessa ansiosidonnaisen päivärahan.
YTK, jäsenmaksu 99€/vuosi, turvaa kaikki Suomen kansalaisille lain mukaan kuuluvat työmarkkinaedut ilmaiseksi, ei kukaan tollo maksa erikseen myöskään peruskoululaista, poliisilaista, hallintolaista ym. vai maksavatko ay-tollot????Olet niitä siivellä elätettäviä, sen jo tunnustat kun liiton neuvottelemat edut kuuluu 99€ hintaan.
Ei ole ihmisellä mitään hävettävää eikä moraalia senkään vertaan.
Menet kaiketi naapuriin ruokaikaan että tarjoavat ilmaiset ruuat, menet häihin kuokkimaan että saat ilmaiset viinat, jne, jne, se sinulta varmaan onnistuu.
Tämän päätelmän saan kirjoituksestasi.
Et halua kustantaa mitään niistä mitä liitot neuvottelee sinunkin puolesta. - jskfgsökljfgsköldfjg
neuvotelkaa kirjoitti:
YTK, jäsenmaksu 99€/vuosi, työttömyyskassa, turvaa ansiosidonnaisen tarvittaessa. Ei neuvottele tessejä, ei luottaria, ei lakiapua, ei kalenteria, ei lehteä.
YTK, jäsenmaksu 99€/vuosi, turvaa kaikki Suomen kansalaisille lain mukaan kuuluvat työmarkkinaedut ilmaiseksi, ei kukaan tollo maksa erikseen myöskään peruskoululaista, poliisilaista, hallintolaista ym. vai maksavatko ay-tollot????Toistan: Ainakaan minusta saamani palvelut eivät ole olleet kalliita. Enkä ole kyllä maksanut satoja euroja, vain vähän enemmän kuin YTK:lle olisi pitänyt maksaa tyhjästä, kun ei ole tuota työttömyyttäkään ollut.
- ay-tollo
neuvotelkaa kirjoitti:
YTK, jäsenmaksu 99€/vuosi, turvaa kaikki Suomen kansalaisille lain mukaan kuuluvat työmarkkinaedut ilmaiseksi, ei kukaan tollo maksa erikseen myöskään peruskoululaista, poliisilaista, hallintolaista ym. vai maksavatko ay-tollot????Olisit ihan hiljaa vaalituista, ihan kuin kusi sukassa, siellä oikeallakin on tätä VAALIRAHA sotkua VALTAKUNNAN syyttäjällä asti, ihan sopivasti EDUSKUNTAVAALIEN alla. Osakkeenomistajat, pörssiyhtiöt eivät OMIA rahojaan polta, kyllä se on lainarahaa ja kuka vastaa mistäkin nähtiin PANKKIKRIISIN aikaan, maksumiehiä oltiin kaikki.
Ammattliitonjäsenyys EI KOSKAAN estä ketään saamasta parempaa palkkaa kuin tessinminimi!!! Luottamusmies saa palkkatiedot AINOASTAAN sen tähden, että voi tarkistaa jos jäsen haluaa ONKO palkka oikein ja sopimusten mukainen!!! Siitä on kyyläys yhtä kaukana kuin itä on lännestä!
On todella HYVÄ asia, että ytk:njäsenetkin SAAVAT samat edut kuin liiton jäsenet koska silloin KAIKKI niin työntekijät kuin työnantajatkin ovat samalla viivalla, olisi mieletöntä jos VAIN liitonjäsenet saisivat kaiken hyvän, mutta ILMASEKSI se ei tule kenellekään, se maksu on vain eri nimikkeelä ja muodossa!!!! - hyvillä mielin
neuvotelkaa kirjoitti:
YTK, jäsenmaksu 99€/vuosi, turvaa kaikki Suomen kansalaisille lain mukaan kuuluvat työmarkkinaedut ilmaiseksi, ei kukaan tollo maksa erikseen myöskään peruskoululaista, poliisilaista, hallintolaista ym. vai maksavatko ay-tollot????KUOKKAVIERAAKSI.
Sinulle näyttää kyllä kelpaavan kaikki ay-liikkeen neuvottelemat edut ja oikeudet.
Mutta et ole itse valmis tekemään yhtään mitään etujesi eteen.
Muut hoitavat etuja ja oikeuksia myös sinulle.
Hävettääkö?
Ainakin normaalijärjellä varustettu ihminen kyllä häpeää loisena elämistä todella paljon ja suuresti.Sillä eihän kukaan normaali ihminen halua olla mikään loinen ja elätti ikinä.
- kaaliin jo....
Minä vertaan ainoastaan kassojen ja ay-liittojen eroja, ei minua kiinnosta kepun tai kokoomuksen tai sdp:n toiminta. Kassat eivät jaa euroakaan vaalitukea, ay-liitot jakavat jäsentensä JÄSENMAKSURAHOJA vasemmistolle. Siinä on iso periaatteellinen asia, minä en maksa ay-liitoille jäsenmaksuja jaettavaksi vasemmiston vaaliavuksi. Ay-liike EI VOI NEUVOTELLA YHTÄÄN MISTÄÄN ASIASTA MUIDEN KUIN JÄSENTENSÄ PUOLESTA. Ay-liike EI VOI VAATIA JÄSENMAKSUJA MUILTA KUIN JÄSENILTÄÄN. Ay-liike EI VOI SILLE MITÄÄN, ETTÄ LAINSÄÄDÄNTÖ KOSKEE TASAPUOLISESTI KAIKKIA, JOLLOIN TYÖLAINSÄÄDÄNTÖ, TESSIT JA KAIKKI MUUKIN LAINSÄÄDÄNTÖ ON ILMAISEKSI KAIKKIEN TURVANA. Jos sitten joku haluaa OMAA ETUA ajaakseen turvata työelämänsä luottarilla, lakiavulla, kalenterilla ym. on se ay-tollon OMA VAPAAEHTOINEN PÄÄTÖS MAKSAA ay-liikkeelle satoja euroja vuodessa. SE ay-tollojen maksama vapaaehtoinen perseennuolentamaksu luottarista, lakiavusta...ei onneksi tuo mitään etua työmarkkinoilla. TOLLOHAN SE ON JOKA ns. "MAKSAA" vielä ay-liikkeelle jotain jäsenmaksua kaikille ilmaiseksi kuuluvasta lainsäädännöstä(kuten tes). Ilmeisesti nämä ay-tollot ovat niin tolloja, luulevat että lainsäädäntö ei heitä koske, jos siitä ei erikseen maksa ay-liikkeelle. Säälittäviä perseennuolijoita!
- ay-tollo
Todellakin KASSAT eivät liittojenkaan, jaa mitään PUOLUETUKEA! TESSIT ovat neuvottelujen tulos, eivät mikään laki! Lait kyllä koskevat KAIKKIA niin kuin pitääkin ja niiden turvan perään kysellään aina silloin tällöin ihan lakituvassa asti.
Pelkästään työehtosopimusneuvottelut vaativat TYÖLAINSÄÄDÄNNÖN hyvää tuntemusta ja LUETUN ymmätämistä ennen kuin mistään voidaan asiallisesti ja tasaveroisesti keskustella saati sopia mistään. Ihan OMAN edun takia kuulut ytk:hon ja käyt työssä, et ainakaan minun etuni takia!
Etkö muista ay-tollot LAKKOILEVAT laillisesti ja laittomasti, ovat piikkinä lihassasi ja se ON perseennuolennasta yhtä kaukana kuin itä on lännestä!!! PERSEENNUOLIJAT ovat eri sakkia, ne kuuluvat ytk:hon! Kyllä minulle on ollut ETUA työmarkkinoilla kun olen kuulunut liittoon, olen saanut tietoa asioista ja osannut pyytää asiallisen palkan, osannut katsoa mistä rahaa saa mistä ei!
Täällä haukkua räksytät, onko kieleen tullut pippa kun kirjoittaa pitää??? Älä huoli kyllä se potemalla paranee ja taas voit nuolla!!! Ihan mitä mieli tekee!!!!! - tentitäänkö jo..
ay-tollo kirjoitti:
Todellakin KASSAT eivät liittojenkaan, jaa mitään PUOLUETUKEA! TESSIT ovat neuvottelujen tulos, eivät mikään laki! Lait kyllä koskevat KAIKKIA niin kuin pitääkin ja niiden turvan perään kysellään aina silloin tällöin ihan lakituvassa asti.
Pelkästään työehtosopimusneuvottelut vaativat TYÖLAINSÄÄDÄNNÖN hyvää tuntemusta ja LUETUN ymmätämistä ennen kuin mistään voidaan asiallisesti ja tasaveroisesti keskustella saati sopia mistään. Ihan OMAN edun takia kuulut ytk:hon ja käyt työssä, et ainakaan minun etuni takia!
Etkö muista ay-tollot LAKKOILEVAT laillisesti ja laittomasti, ovat piikkinä lihassasi ja se ON perseennuolennasta yhtä kaukana kuin itä on lännestä!!! PERSEENNUOLIJAT ovat eri sakkia, ne kuuluvat ytk:hon! Kyllä minulle on ollut ETUA työmarkkinoilla kun olen kuulunut liittoon, olen saanut tietoa asioista ja osannut pyytää asiallisen palkan, osannut katsoa mistä rahaa saa mistä ei!
Täällä haukkua räksytät, onko kieleen tullut pippa kun kirjoittaa pitää??? Älä huoli kyllä se potemalla paranee ja taas voit nuolla!!! Ihan mitä mieli tekee!!!!!Joko ne ay-tollot ovat lopputenttiin valmiita. Nyt kun teille on selvinnyt taas uusia asioita järjettömistä liiton jäsenmaksuista. Olette ymmärtäneet, että teidän ei ole pakko maksaa eduskunnan säätämästä työlaista(kuten ei muustakaan läinsäädännöstä) ay-liikkeelle euroakaan. Työnlainsäädäntö määrää myös nämä tessin sitovuudet, jolloin nekin koskevat Suomessa lähes 100% työläisistä, ja ihan taas ilmaiseksi. Kun kuitenkin ay-tollot haluavat maksaa vapaaehtoisesti ay-liikkeelle satoja euroja vuodessa, on se heidän perseennuolentamaksunsa luottarille, lakiavulle...jne. Samalla he uskottelevat itselleen saavansa paremmman oikeuden näihin lakien takaamiin ilmaisiin oikeuksiin(työlainsäädäntö, tessit ym.). Myös he uskottelevat itselleen olevansa suuri neuvottelija, saadessaan satojen eurojen vuosimaksua vastaan, olla neuvottelemassa minimipalkan prosenttien kymmenyksistä ja pienistä tekstiviilailuista. Mutta .mutta:
NE EROT OVAT KASSAN JÄSENYYTEEN VERRATTUNA, LAKIAPU, LUOTTARI, KALENTERI..ym. Ja maksussa on satojen eurojen (riippuu jokaisen palkasta) ero kassamaksuun verrattuna. - hyvillä mielin
tentitäänkö jo.. kirjoitti:
Joko ne ay-tollot ovat lopputenttiin valmiita. Nyt kun teille on selvinnyt taas uusia asioita järjettömistä liiton jäsenmaksuista. Olette ymmärtäneet, että teidän ei ole pakko maksaa eduskunnan säätämästä työlaista(kuten ei muustakaan läinsäädännöstä) ay-liikkeelle euroakaan. Työnlainsäädäntö määrää myös nämä tessin sitovuudet, jolloin nekin koskevat Suomessa lähes 100% työläisistä, ja ihan taas ilmaiseksi. Kun kuitenkin ay-tollot haluavat maksaa vapaaehtoisesti ay-liikkeelle satoja euroja vuodessa, on se heidän perseennuolentamaksunsa luottarille, lakiavulle...jne. Samalla he uskottelevat itselleen saavansa paremmman oikeuden näihin lakien takaamiin ilmaisiin oikeuksiin(työlainsäädäntö, tessit ym.). Myös he uskottelevat itselleen olevansa suuri neuvottelija, saadessaan satojen eurojen vuosimaksua vastaan, olla neuvottelemassa minimipalkan prosenttien kymmenyksistä ja pienistä tekstiviilailuista. Mutta .mutta:
NE EROT OVAT KASSAN JÄSENYYTEEN VERRATTUNA, LAKIAPU, LUOTTARI, KALENTERI..ym. Ja maksussa on satojen eurojen (riippuu jokaisen palkasta) ero kassamaksuun verrattuna.KUOKKAVIERAAKSI.
Sinulle näyttää kyllä kelpaavan kaikki ay-liikkeen neuvottelemat edut ja oikeudet.
Hävettääkö?
Ainakin normaalijärjellä varustettu ihminen kyllä häpeää loisena elämistä todella paljon ja suuresti.Sillä eihän kukaan normaali ihminen halua olla mikään loinen ja elätti ikinä.
Minä olen ylpeä siitä että olen järjestäytynyt työntekijä.Sehän on etuoikeus duunarille.
Ja olen myös iloinen siitä että pystyn elättämään itseni ja perheeni tekemälläni työllä ja myös välihommina kaltaisesi loiset ja elätit. - kertausta..
hyvillä mielin kirjoitti:
KUOKKAVIERAAKSI.
Hävettääkö?
Minä olen ylpeä siitä että olen järjestäytynyt työntekijä.Sehän on etuoikeus duunarille.
Ja olen myös iloinen siitä että pystyn elättämään itseni ja perheeni tekemälläni työllä ja myös välihommina kaltaisesi loiset ja elätit.Jos Suomessa lainsäätäjä on halunnut turvata kaikkien edut kattavalla lainsäädännöllä (työelämänlait, työttömyysturvalait, sosiaaliturvalait ym.), ei niitä ay-liike neuvottele. Eduskunnan säätämät lait ovat aina kaikkia Suomen kansalaisia koskevia, ei pelkästään ay-tolloja koskevia. Ay-liike on kutsuttuna joskus aina VALMISTELEMASSA lakeja, samoin kuin työnantajat. Tessien sitovuus on mtös eduskunnan työlainsäädännössä vahvistettu lailla. Kyllä minulla ay-tollona hävettäisi vinkua rahaa kaikkia Suomalaisia koskevasta läinsäädännöstä. Tessin pilkunviilailun saatte pitää omananne, sillä minimien viilailu koskee kuitenkin enemmän minimipalkalla roikkuvia ay-tolloja(heidän ainoa palkankorotuksensa) ja työelämäänsä aloittelevia. Varsinaisen perseennuolentamaksun te maksatte luottarista, lakiavusta, kalenterista ym. Jos perseennuolentamaksunne tuntuu pelkästään lakiavusta ja luottarista liian korkealta, sehän on täysin vapaaehtoinen, luopukaa siitä. Turha se on yrittää mankua maksua kassan jäseniltä kaikille kuuluvasta ilmaisesta Suomen läinsäädännöstä. Tehän te tolloja olette, jos maksatte vapaaehtoisesti sellaisesta, joka kuuluu ilmaiseksi kaikille Suomen kansalaisille.
- ay-tollo
kertausta.. kirjoitti:
Jos Suomessa lainsäätäjä on halunnut turvata kaikkien edut kattavalla lainsäädännöllä (työelämänlait, työttömyysturvalait, sosiaaliturvalait ym.), ei niitä ay-liike neuvottele. Eduskunnan säätämät lait ovat aina kaikkia Suomen kansalaisia koskevia, ei pelkästään ay-tolloja koskevia. Ay-liike on kutsuttuna joskus aina VALMISTELEMASSA lakeja, samoin kuin työnantajat. Tessien sitovuus on mtös eduskunnan työlainsäädännössä vahvistettu lailla. Kyllä minulla ay-tollona hävettäisi vinkua rahaa kaikkia Suomalaisia koskevasta läinsäädännöstä. Tessin pilkunviilailun saatte pitää omananne, sillä minimien viilailu koskee kuitenkin enemmän minimipalkalla roikkuvia ay-tolloja(heidän ainoa palkankorotuksensa) ja työelämäänsä aloittelevia. Varsinaisen perseennuolentamaksun te maksatte luottarista, lakiavusta, kalenterista ym. Jos perseennuolentamaksunne tuntuu pelkästään lakiavusta ja luottarista liian korkealta, sehän on täysin vapaaehtoinen, luopukaa siitä. Turha se on yrittää mankua maksua kassan jäseniltä kaikille kuuluvasta ilmaisesta Suomen läinsäädännöstä. Tehän te tolloja olette, jos maksatte vapaaehtoisesti sellaisesta, joka kuuluu ilmaiseksi kaikille Suomen kansalaisille.
En ymmärrä kuinka YKSINKERTAINEN JA PHANSUOPA joku voi olla??? KAIKKILLA ei ole SAMANLASIA fyysisiä EIKÄ henkisiä avuja ja voimavaroja kouluttautua YLIMPÄÄN palkkaluokkaan, mutta NIITÄ heikoimpiakin TARVITAAN!!!! Onneksi heilläkin ON kykyjensä mukaan MAHDOLLISUUS tehdä työtä, olla yhteiskunnan toimiva/tuottava jäsen, itsenäinen ihminen!!
Minua hävettää sinun puolestasi, et lue mitä kirjoitetaan, vielä vähemmän ymmärrät lukemaasi! Järjestäytyminen ON VAPAAEHTOISTA, ketään EI pakoteta kuulumaan mihinkään, eikä keneltäkään VINGUTA mitään! Tietääkseni kukaan ay-tollo ei ole sinun tilipussillasi käynyt saati vaatinut sinulta YHTÄÄN MITÄÄN!!
Minulla ON PALOVAKUUTUSKIN ja sekin IHAN vapaaehtoisesti ei siksi, että polttasin taloni tai pelkäisn naapurin tuikkaavan sen tuleen vaan KAIKEN VARALTA!!!! Niin kuin vesivahinko-, kotivakuutuskin!
Niin kuin aikaisemmin kirjoitin: ILMAISA asioita ei ole!! Maksun nimi voi olla eri, mutta kaikki Arkadianmäen kuluihin osallistuvat tavalla tai toisella!!! - Ei ytk
ay-tollo kirjoitti:
En ymmärrä kuinka YKSINKERTAINEN JA PHANSUOPA joku voi olla??? KAIKKILLA ei ole SAMANLASIA fyysisiä EIKÄ henkisiä avuja ja voimavaroja kouluttautua YLIMPÄÄN palkkaluokkaan, mutta NIITÄ heikoimpiakin TARVITAAN!!!! Onneksi heilläkin ON kykyjensä mukaan MAHDOLLISUUS tehdä työtä, olla yhteiskunnan toimiva/tuottava jäsen, itsenäinen ihminen!!
Minua hävettää sinun puolestasi, et lue mitä kirjoitetaan, vielä vähemmän ymmärrät lukemaasi! Järjestäytyminen ON VAPAAEHTOISTA, ketään EI pakoteta kuulumaan mihinkään, eikä keneltäkään VINGUTA mitään! Tietääkseni kukaan ay-tollo ei ole sinun tilipussillasi käynyt saati vaatinut sinulta YHTÄÄN MITÄÄN!!
Minulla ON PALOVAKUUTUSKIN ja sekin IHAN vapaaehtoisesti ei siksi, että polttasin taloni tai pelkäisn naapurin tuikkaavan sen tuleen vaan KAIKEN VARALTA!!!! Niin kuin vesivahinko-, kotivakuutuskin!
Niin kuin aikaisemmin kirjoitin: ILMAISA asioita ei ole!! Maksun nimi voi olla eri, mutta kaikki Arkadianmäen kuluihin osallistuvat tavalla tai toisella!!!Tää kaveri joka aina säännöllisesti vaahtoo ytk:n erinomaisuudesta ja kuinka me maksetaan "luottarista, lakiavusta ja kalenterista" on ehkä ja jopa melko varmaan Suomen tyhmin. Mikähän mahtaa olla lukutaito ja luetun ymmärtäminen?
- tietämättömälle
kertausta.. kirjoitti:
Jos Suomessa lainsäätäjä on halunnut turvata kaikkien edut kattavalla lainsäädännöllä (työelämänlait, työttömyysturvalait, sosiaaliturvalait ym.), ei niitä ay-liike neuvottele. Eduskunnan säätämät lait ovat aina kaikkia Suomen kansalaisia koskevia, ei pelkästään ay-tolloja koskevia. Ay-liike on kutsuttuna joskus aina VALMISTELEMASSA lakeja, samoin kuin työnantajat. Tessien sitovuus on mtös eduskunnan työlainsäädännössä vahvistettu lailla. Kyllä minulla ay-tollona hävettäisi vinkua rahaa kaikkia Suomalaisia koskevasta läinsäädännöstä. Tessin pilkunviilailun saatte pitää omananne, sillä minimien viilailu koskee kuitenkin enemmän minimipalkalla roikkuvia ay-tolloja(heidän ainoa palkankorotuksensa) ja työelämäänsä aloittelevia. Varsinaisen perseennuolentamaksun te maksatte luottarista, lakiavusta, kalenterista ym. Jos perseennuolentamaksunne tuntuu pelkästään lakiavusta ja luottarista liian korkealta, sehän on täysin vapaaehtoinen, luopukaa siitä. Turha se on yrittää mankua maksua kassan jäseniltä kaikille kuuluvasta ilmaisesta Suomen läinsäädännöstä. Tehän te tolloja olette, jos maksatte vapaaehtoisesti sellaisesta, joka kuuluu ilmaiseksi kaikille Suomen kansalaisille.
Suomen valtion kansalaisten valitsema eduskunta säätää ihan aina työelämää koskevat lait pelkästään työmarkkinajärjestöjen(SAK,STTK,Akava ja EK) sopimusneuvottelu tulosten perusteella.
Ja nämä tuossa edellä mainitsemani työmarkkinajärjestöjen kesken käymät sopimusneuvottelut käydään aina ennenkuin Suomen valtion kansalaisten valitsema eduskunta sitten niiden työmarkkinajärjestöjen sopimusneuvottelu tulosten perusteella säätää sitten työelämää koskevat lait.
Joten kyllä nämä työmarkkinajärjestöt ovat aina todella aktiivisesti ja paljon mukana niissä neuvotteluissa ja talkoissa kun Suomeen säädellään uusia lakeja työelämään.
Kysy rohkeasti nyt vaan jos sinulle jäi vielä jotain epäselvää tämän kyseisen asian suhteen.
Mutta toivon nyt kumminkin että tämä asia nyt selvisi myös sinulle.TSEMPPIÄ. - AY1
kertausta.. kirjoitti:
Säätikö se eduskunta luotsille myös uuden työikamallin?, minä epäilen että liitot sen neuvotteli.
Mitäpä mieltä ole ko asiasta?. - turha maksaa liikaa
Ei ytk kirjoitti:
Tää kaveri joka aina säännöllisesti vaahtoo ytk:n erinomaisuudesta ja kuinka me maksetaan "luottarista, lakiavusta ja kalenterista" on ehkä ja jopa melko varmaan Suomen tyhmin. Mikähän mahtaa olla lukutaito ja luetun ymmärtäminen?
ne tyhmät löytyy ay-n riveistä ja niitä on monta, on turha maksaa liikaa.
- ay-tollo
turha maksaa liikaa kirjoitti:
ne tyhmät löytyy ay-n riveistä ja niitä on monta, on turha maksaa liikaa.
..juttu ne TYHMÄT maksavat, että VIISAAT pääsevät halvemmalla!! Viisaat pääsevät elvistelemään ja ihan ILMAISEKSI!!!
- liitosta ei mitään
AY1 kirjoitti:
Säätikö se eduskunta luotsille myös uuden työikamallin?, minä epäilen että liitot sen neuvotteli.
Mitäpä mieltä ole ko asiasta?.ei tarvitse välittää esim. työaikalaista mitään, voi tehdä niinpaljon ylitöitä kuin sielu sietää ja firma tarvii, itsekin olen tehnyt ytk:ssa ollessani (8v) sellaisia 500-600 tunnin vuotuisia ylityömääriä, eikä niistä kukaan ole narissut. Liittoon kuuluvalla ei olisi tällaista mahdollisuutta.
- ay-tollo
liitosta ei mitään kirjoitti:
ei tarvitse välittää esim. työaikalaista mitään, voi tehdä niinpaljon ylitöitä kuin sielu sietää ja firma tarvii, itsekin olen tehnyt ytk:ssa ollessani (8v) sellaisia 500-600 tunnin vuotuisia ylityömääriä, eikä niistä kukaan ole narissut. Liittoon kuuluvalla ei olisi tällaista mahdollisuutta.
.. niin rikot työaikalakia ja vääristät työmarkkinoita!!! Luuseri, siipeilijä!!! Ne yrittäjät/yritykset jotka NOUDATTAVAT työaikalakia KÄRSIVÄT kaltaisiesi toiminnasta!! Se on TODELLISTA tolloutta ja pitkässä juoksussa vahingoittaa MYÖS sinun työnantajaasi!
Jos tietäisin niin käräyttäisin sinut, tosin työnantajasi ne SAKOT maksaisi!! Työsuojelutarkastajan käynti työmaallasi olisi enemmän kuin toivottavaa!! Perkele ei edes hävetä, vaikka työttömyyttä on niin ahnehditaan luin heikkomieliset ja vielä kehutaan sillä! - AY1
ei tarvitse välittää esim. työaikalaista mitään, voi tehdä niinpaljon ylitöitä kuin sielu sietää ja firma tarvii, itsekin olen tehnyt ytk:ssa ollessani (8v) sellaisia 500-600 tunnin vuotuisia ylityömääriä, eikä niistä kukaan ole narissut. Liittoon kuuluvalla ei olisi tällaista mahdollisuutta.
Kyllä sinut saa käräyttää työaikalain rikkomisesta samoin sinun työnatajasi.
Sinulaisia varten on lisättävä työaikatarkastuksia ryöpaikoille.
En tarkoittanut työaikalakia vaan.
Työaikajärjsetylyä luotseille josta liitot sopivat.
Ja tätä ei kait ole eduskunta sopinut vaan mitä meinaat?. - YTK:hon?
Sillä että kuulutko liittoon vai et, ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Ja liittoon kuuluvakin voi rikkoa lakeja siinä kuin YTK:laisetkin. Kyseessä on työaikalain rikkominen, jonka valvonta kuuluu työsuojelupiirille, ei mielipidekysymys liittoon kuulumisesta tai kuulumattomuudesta.
Tunnen kyllä tuon ihmistyypin, jollaiseksi itseäsi mainostat. Teet aikasi ylitöitä ilman ylityökorvauksia, tunti tunnista ja haukut muita laiskoiksi kommunisteiksi. Jonakin kauniina päivänä liityt liittoon ja otat sen avulla ylityö-ja muut korvauksesi, rahat saatuasi kehut kuinka et tarvitse liittoa mihinkään ja eroat liitosta. Seuraavaksi lähdet nuolemaan seuraavaa työnantajaa, että saat tehdä ylitöitä, kun et kerran ole kommunistikaan, joka naukuu ylityökorvauksia. Muutaman vuoden kuluttua taas pajatso tyhjäksi.
Jos väität että saat nytkin ylityökorvaukset, puhut täyttä paskaa, sitä ei usko kukaan. 500-600 Ylityötunnin teettäminen oikealla korvauksella on niin kallista lystiä, ettei yksikään täysijärkinen työnantaja sitä tee, vaan palkkaa koko vuodeksi toisen työntekijän normaalilla palkalla.
Tai sitten firmasi maksaa kertakaikkiaan niin surkeaa palkaa, ettei vähemmällä tuntimäärällä elä. Tosin joku YTK:lainen pölkkypää saattaa senkin hyväksyä. - liitosta ei mitään
YTK:hon? kirjoitti:
Sillä että kuulutko liittoon vai et, ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Ja liittoon kuuluvakin voi rikkoa lakeja siinä kuin YTK:laisetkin. Kyseessä on työaikalain rikkominen, jonka valvonta kuuluu työsuojelupiirille, ei mielipidekysymys liittoon kuulumisesta tai kuulumattomuudesta.
Tunnen kyllä tuon ihmistyypin, jollaiseksi itseäsi mainostat. Teet aikasi ylitöitä ilman ylityökorvauksia, tunti tunnista ja haukut muita laiskoiksi kommunisteiksi. Jonakin kauniina päivänä liityt liittoon ja otat sen avulla ylityö-ja muut korvauksesi, rahat saatuasi kehut kuinka et tarvitse liittoa mihinkään ja eroat liitosta. Seuraavaksi lähdet nuolemaan seuraavaa työnantajaa, että saat tehdä ylitöitä, kun et kerran ole kommunistikaan, joka naukuu ylityökorvauksia. Muutaman vuoden kuluttua taas pajatso tyhjäksi.
Jos väität että saat nytkin ylityökorvaukset, puhut täyttä paskaa, sitä ei usko kukaan. 500-600 Ylityötunnin teettäminen oikealla korvauksella on niin kallista lystiä, ettei yksikään täysijärkinen työnantaja sitä tee, vaan palkkaa koko vuodeksi toisen työntekijän normaalilla palkalla.
Tai sitten firmasi maksaa kertakaikkiaan niin surkeaa palkaa, ettei vähemmällä tuntimäärällä elä. Tosin joku YTK:lainen pölkkypää saattaa senkin hyväksyä.väreistä olin tietoinen, nyt ne kaikki värit tulivat taas esiin AY-tollojen esittäminä, naama sinipunainen, korvat vihreät, kynnenaluset keltaiset, voi että AY-tolloa otti pattiin. Eihän AY-tollot muutenkaan usko mitään koska heillä ei ole välineitä edes omiin ajatuksiin. Mutta minun ei tarvitse lähteä toisen työnantajan leipiin koska itse hoidan ja olen hoitanut ennenkin palkkani suuruuden, sisältää myös ylityökorvaukset. Ja saan myös palvelusvuosilisät oikein, tekeehän se yli kolmenkymmenen yhtäjaksoisen palvelusvuoden jälkeen enempi kuin mitä AY-tollo saa puolessa vuodessa.
- ay-tollo
väreistä olin tietoinen, nyt ne kaikki värit tulivat taas esiin AY-tollojen esittäminä, naama sinipunainen, korvat vihreät, kynnenaluset keltaiset, voi että AY-tolloa otti pattiin. Eihän AY-tollot muutenkaan usko mitään koska heillä ei ole välineitä edes omiin ajatuksiin. Mutta minun ei tarvitse lähteä toisen työnantajan leipiin koska itse hoidan ja olen hoitanut ennenkin palkkani suuruuden, sisältää myös ylityökorvaukset. Ja saan myös palvelusvuosilisät oikein, tekeehän se yli kolmenkymmenen yhtäjaksoisen palvelusvuoden jälkeen enempi kuin mitä AY-tollo saa puolessa vuodessa.
..puuttuu??? No eipä kummoista vaadi jos täältä värejä/väriä elämäänsä saa!!!! 30 - vuotta saman pyllyn nuolentaa tietysti saa kaipaamaan jotain MUUOSTA, vaikka vähäistäkin, minä ymmärrän sen varsinkin kun sitä on tehty YLITÖINÄKIN!
Ei käy kateeksi "ylitöiden" tekemisen ajankin on saanut olla VAPAA ay-tollo!!! - Tylityöt tehty
Työhistoriani yli 40 vuotta ja vielä muistan kaikki ylityöt mitä tein, ja mitkä otin vapaana.
Ei kerry kaikkiaan 50 tuntia enempää.
Syykin on selvä.
8 tunnit työpäivästä on saaneet esi-isät tapella, joten kun se on saatu niin olen sitä myös nodattanut.
Ne mitä olen tehnyt niin nekin rajoittuu sinne aivan työhistorian alku päähän.
Viineisetä ylityöstä on aikaa yli 20 vuotta. - liitosta ei mitään
ay-tollo kirjoitti:
..puuttuu??? No eipä kummoista vaadi jos täältä värejä/väriä elämäänsä saa!!!! 30 - vuotta saman pyllyn nuolentaa tietysti saa kaipaamaan jotain MUUOSTA, vaikka vähäistäkin, minä ymmärrän sen varsinkin kun sitä on tehty YLITÖINÄKIN!
Ei käy kateeksi "ylitöiden" tekemisen ajankin on saanut olla VAPAA ay-tollo!!!miten tyhmä AY-tollo on, koska sillä ei ole ajattelemiseen tarvittavia välineitä niin ei ymmärrä silloin muustakaan, AY-tollolta on turha kysyä mitään, AY-tollolle on turha puhua mitään, ei mistään mitään ymmärrä. Saappaatkaan ei ole niin tyhmät kuin AY-tollo.
- tiedä mikä tulisi
Tylityöt tehty kirjoitti:
Työhistoriani yli 40 vuotta ja vielä muistan kaikki ylityöt mitä tein, ja mitkä otin vapaana.
Ei kerry kaikkiaan 50 tuntia enempää.
Syykin on selvä.
8 tunnit työpäivästä on saaneet esi-isät tapella, joten kun se on saatu niin olen sitä myös nodattanut.
Ne mitä olen tehnyt niin nekin rajoittuu sinne aivan työhistorian alku päähän.
Viineisetä ylityöstä on aikaa yli 20 vuotta.tiukan kädenväännön väliin, onko liitoilta saanut apuja nykyisin esim lomautusten aikaisiin koulutuksiin, ajattelin sitä täältä kysäistä kun en viitsisi liittoon soitella. Edellytyksiä koulutukseen olisi mm iän puolesta ja kait sitä muutenkin saisi kouluttautua vaikka mihinkä.
- AY1
tiedä mikä tulisi kirjoitti:
tiukan kädenväännön väliin, onko liitoilta saanut apuja nykyisin esim lomautusten aikaisiin koulutuksiin, ajattelin sitä täältä kysäistä kun en viitsisi liittoon soitella. Edellytyksiä koulutukseen olisi mm iän puolesta ja kait sitä muutenkin saisi kouluttautua vaikka mihinkä.
Liitoilla on ainakin omaa kolutusta.
- höpö.
väreistä olin tietoinen, nyt ne kaikki värit tulivat taas esiin AY-tollojen esittäminä, naama sinipunainen, korvat vihreät, kynnenaluset keltaiset, voi että AY-tolloa otti pattiin. Eihän AY-tollot muutenkaan usko mitään koska heillä ei ole välineitä edes omiin ajatuksiin. Mutta minun ei tarvitse lähteä toisen työnantajan leipiin koska itse hoidan ja olen hoitanut ennenkin palkkani suuruuden, sisältää myös ylityökorvaukset. Ja saan myös palvelusvuosilisät oikein, tekeehän se yli kolmenkymmenen yhtäjaksoisen palvelusvuoden jälkeen enempi kuin mitä AY-tollo saa puolessa vuodessa.
"koska itse hoidan ja olen hoitanut ennenkin palkkani suuruuden, sisältää myös ylityökorvaukset. "
Silti palkkasi on sellainen, että sinun täytyy tehdä lähes tuplamäärän tunteja muihin verrattuna. Eli ylitöistä ei makseta.
"Ja saan myös palvelusvuosilisät oikein, tekeehän se yli kolmenkymmenen yhtäjaksoisen palvelusvuoden jälkeen enempi kuin mitä AY-tollo saa puolessa vuodessa. "
Siis saat palvelusvuosilisät siten, kun liitot ovat ne neuvotelleetkin. Hyvä niin, että edes jotakin maksetaan oikein.
Ja on tietysti sekin ihan oiken, että saat palvelusvuosilisiä vuodessa enemmän, kuin liiton jäsen puolessa vuodessa: "yli kolmenkymmenen yhtäjaksoisen palvelusvuoden jälkeen enempi kuin mitä AY-tollo saa puolessa vuodessa. "
Kaiken kaikkiaan työhistoriasi vaikuttaa säälittävältä: Neljättäkymmentä vuotta ylipitkää päivää surkealla palkalla, silti verottaja on vuosien saatossa pitänyt huolen siitä, ettet saa vuositasolla käteen juuri sen enempää kuin muutkaan samalla palkalla työskentelevät, vaikka olet tehnyt 16 kuukauden tunnit vuodessa. Jäljellä on menetetty terveys, luulo siitä että olet korvaamaton ja työhullun maine. Jotkut ovat tehneet elämässään muutakin kuin ylitöitä, itse en ainakaan ole päivääkään kulkenut töissä minkään muun kuin palkan takia. Ylitöitäkin tehnyt minimaalisesti.
Toivottavsti selviät eläkkeelle asti, että ehtisit edes vanhoilla päivillä nauttia elämästäsi ja työntekosi tuloksista, edes muutaman vuoden. - palkkaa
Niin, hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä. Kumpana itseäsi pidät?
- TRAL
Vastauksia mieltä askarruttaviin kysymyksiin löydät kätevästi verkosta www.kassastaliittoon.fi.
Sivuilla voit myös testata, tarvitsetko liittoa vai onko se aivan turha.- TRAL neuvottelee,,,,
Työttömänä tai kaupan osa-aikaisena kassana ovat nämä tradenomit. Onko TRAL heille tälläisen kohtalon neuvotellut? Kenen kanssa se TRAL neuvottelee ne tradenomien TES- sopimukset? Onko joka alalla erikseen tradenomien Tes-sopimus? Taitaa se kassa olla viisain ratkaisu, koska tämmöisestä TRALlista ei ole mitään hyötyä työmarkkinoilla, kuten ei ay-liitoistakaan. Oma järki on paras apu työmarkkinoilla, ansiosidonnaiseen tarvitaan kassa, ja työpaikan joudut todennäköisesti hankkimaan itse, ei siinä liitot auta.
- ay-tollo
TRAL neuvottelee,,,, kirjoitti:
Työttömänä tai kaupan osa-aikaisena kassana ovat nämä tradenomit. Onko TRAL heille tälläisen kohtalon neuvotellut? Kenen kanssa se TRAL neuvottelee ne tradenomien TES- sopimukset? Onko joka alalla erikseen tradenomien Tes-sopimus? Taitaa se kassa olla viisain ratkaisu, koska tämmöisestä TRALlista ei ole mitään hyötyä työmarkkinoilla, kuten ei ay-liitoistakaan. Oma järki on paras apu työmarkkinoilla, ansiosidonnaiseen tarvitaan kassa, ja työpaikan joudut todennäköisesti hankkimaan itse, ei siinä liitot auta.
..saattaa olla maininta tradenomin koulutuksen tuoman palkanlisän tehtävästä riippumatta ja useilla muillakin aloilla on ammattitutkinon tai koulutksen tuomat lisät työehtosopimuksissa mainittu erikseen. Niin TRAL kuin kaikki muutkin ammattiliitot ovat huomioineet koulutksen ja jatkokoulutuksen tuoman ammattipätevyyden lisän myös palkoissa. Työnantajatkin arvostavat koulutettua ka kouluttautuvaa työntekijää kuului hän liittoon tai ei.
TRAL ei neuvottele kenellekkään työttömyyttä, osa-aikaisuutta tai mitään muutakaan, se on jokaisen kouluja käyneen ja kouluja käymättömän tehtävä ihan itse! Oman järki on todellakin se ensijainen ja paras apu koulutusta ja työpaikaa hankkiessa siinä olet harvinasien OIKEASSA. Työmarkkinoilla ammattiliitosta ON korvaamaton apu kun tarvitset asiantuntevaa ja oikeaa tietoa ammatissasi sekä ajantasalla olevaa tietoa työehtosopimuksestasi sillä alalla jolla töitä teet.
Kyllä amattiosastosi auttaa jos käyt kokouksissa. Vaikka olet vastavalmistunut tai paikkakunnalle muuttanut niin paikallisessa AMMATTIOSASTOSSA olevat ihmiset tietävät missä firmassa mikäkin työ tai tehtävä kaipaa tekijää? Jos on niin OIKEISTOLAISESTI suuntautunut, että ei voi alansa liiton ammattiosaston kokouksen ovea avata niin kyllä pitää KIRJOITTAA hakemuksia työkkärin, lehtien, ilmoitusten EI TIEDON perusteella!
TÄMÄ ON IHAN ILMAISEKSI JA VAAPASTI HYÖDYNNETTÄVISÄ!!!! - PAMihan se......
ay-tollo kirjoitti:
..saattaa olla maininta tradenomin koulutuksen tuoman palkanlisän tehtävästä riippumatta ja useilla muillakin aloilla on ammattitutkinon tai koulutksen tuomat lisät työehtosopimuksissa mainittu erikseen. Niin TRAL kuin kaikki muutkin ammattiliitot ovat huomioineet koulutksen ja jatkokoulutuksen tuoman ammattipätevyyden lisän myös palkoissa. Työnantajatkin arvostavat koulutettua ka kouluttautuvaa työntekijää kuului hän liittoon tai ei.
TRAL ei neuvottele kenellekkään työttömyyttä, osa-aikaisuutta tai mitään muutakaan, se on jokaisen kouluja käyneen ja kouluja käymättömän tehtävä ihan itse! Oman järki on todellakin se ensijainen ja paras apu koulutusta ja työpaikaa hankkiessa siinä olet harvinasien OIKEASSA. Työmarkkinoilla ammattiliitosta ON korvaamaton apu kun tarvitset asiantuntevaa ja oikeaa tietoa ammatissasi sekä ajantasalla olevaa tietoa työehtosopimuksestasi sillä alalla jolla töitä teet.
Kyllä amattiosastosi auttaa jos käyt kokouksissa. Vaikka olet vastavalmistunut tai paikkakunnalle muuttanut niin paikallisessa AMMATTIOSASTOSSA olevat ihmiset tietävät missä firmassa mikäkin työ tai tehtävä kaipaa tekijää? Jos on niin OIKEISTOLAISESTI suuntautunut, että ei voi alansa liiton ammattiosaston kokouksen ovea avata niin kyllä pitää KIRJOITTAA hakemuksia työkkärin, lehtien, ilmoitusten EI TIEDON perusteella!
TÄMÄ ON IHAN ILMAISEKSI JA VAAPASTI HYÖDYNNETTÄVISÄ!!!!Koulutus
4. Merkonomi-, tradenomi- tai alan ammatillisen näyttötutkinnon suorittanut
on heti palkkataulukon 3. vuoden työntekijä.
Ja käytännössa tämä tarkoittaa pääkaupunkiseudulla erikoismyyjän (C1) kohdalla seuraavaa, 1,vuoden palkka 1716€/kk ja 3. vuoden palkka 1766€/kk. Erotus 50€/kk jonka TRADENOMI, MERKONOMI tai NÄYTTÖTUTKINNON suorittanut saa koulutuksestaan hyödyksi. Mutta, YTK:lainen merkonomi saa ihan saman minimipalkan kuin TRAL tradenomi. Ilmeisesti TRAllilla on mennyt neuvotteluissa joku vikaan, kun noin pienellä palkalla joutuu töihin, mikäli sattuu työpaikan löytämään. PAMin neuvottelemat palkat ovat tietenkin surkeita joka alalla. - ay-tollo
PAMihan se...... kirjoitti:
Koulutus
Ja käytännössa tämä tarkoittaa pääkaupunkiseudulla erikoismyyjän (C1) kohdalla seuraavaa, 1,vuoden palkka 1716€/kk ja 3. vuoden palkka 1766€/kk. Erotus 50€/kk jonka TRADENOMI, MERKONOMI tai NÄYTTÖTUTKINNON suorittanut saa koulutuksestaan hyödyksi. Mutta, YTK:lainen merkonomi saa ihan saman minimipalkan kuin TRAL tradenomi. Ilmeisesti TRAllilla on mennyt neuvotteluissa joku vikaan, kun noin pienellä palkalla joutuu töihin, mikäli sattuu työpaikan löytämään. PAMin neuvottelemat palkat ovat tietenkin surkeita joka alalla...oli duunari ytk:ssa, PAM:ssa tai Martoissa Jostain sitä aloitetaan enkä usko, että aloitttelva juuri valmistunut saa minkäänlaista lisää siitä, että ei kuulu liittoon! Ja aina on helppoa ARVOSTELLA, se on paljon helpompaa kuin itse TEHDÄ asioille jotain!
Fiksuna ytk:laisena olet varmaan huomannut, mistä eurot sille osstolle/taloon tulee ja olet keksinyt senkin miten hyödynnät koulutustasi niin, että saat enemmän kuin tuo minimi, vai mitä?? Niin liittoon kuuluvat sen tekee! - Miten on?
PAMihan se...... kirjoitti:
Koulutus
Ja käytännössa tämä tarkoittaa pääkaupunkiseudulla erikoismyyjän (C1) kohdalla seuraavaa, 1,vuoden palkka 1716€/kk ja 3. vuoden palkka 1766€/kk. Erotus 50€/kk jonka TRADENOMI, MERKONOMI tai NÄYTTÖTUTKINNON suorittanut saa koulutuksestaan hyödyksi. Mutta, YTK:lainen merkonomi saa ihan saman minimipalkan kuin TRAL tradenomi. Ilmeisesti TRAllilla on mennyt neuvotteluissa joku vikaan, kun noin pienellä palkalla joutuu töihin, mikäli sattuu työpaikan löytämään. PAMin neuvottelemat palkat ovat tietenkin surkeita joka alalla.Saavako YTK kuuluvat vähintää 3500€ kk tai 50€/h?.
Näin käsitän asian kun YTK jäsenet kehuu palkkojaan.
Kertokaapa esim siivojat tai vartijat saatteko 20€/h jos ette kuulu liittoon, vaan YTK.
- Perlander
Ei kannata maksaa liiton jäsenmaksua.
Ainakaan en itse halua rahoittaa liittojen politrukkien leveää elämää (esim Jouko Ahonen 115 000 e/v, Erkki Kangasniemi 264 000 e/v, Lauri Lyly 95 000 e/v, Mikko Mäenpää 170 000 e/v jne. jne. jne.)- 30
Noissa tehtävissä pitäisi palkkoja nostaa, jotta saataisiin parempia hakijoita.
- g5clm
Joku katkera työtön vinkui..;"Ainakaan en itse halua rahoittaa liittojen ..."
Olisiko mainitsemasiesi ay-pomojen uskottavuus parempi huonomalla palkalla ?? - kjgghgth
Ilman sinua tai ytk:n 300 000 maksajaa ay - johtajat saavat tuon palkan! Ihanata, ihanata!!!
- AY1
On se kauheaa kun paperiduunari maksaa Ahoselle 2,67€ palkaa vuodessa jäsenmaksuna.
Sillä saa jo kupposen kahvia voi tätä surkeutta.
Kyllä se hirvittää jo vanhaa Erkkiäkin.
- vreme
"Kannattaako minun liittyä liittoon...parempaa palkkaa kuin kassan jäsenenä...jotain muuta konkreettista etua liiton jäsenenä...Minua kiinnostavat ainoastaan konkreettiset...Ansiosidonnaisen päivärahan turvaaminen on minulle se tärkein..."
Tietenkin sinun ammattitaidottoman pätkätyöläisen kannattaa liittyä YTK:an.
Siellähän ne kohtalotoverisikin ovat....- at all
Niin, mitä ne erot ovatkaan työmarkkinoilla kassan jäsenen ja liittoon kuuluvan ay-tollon välillä.
Samat työlait koskevat molempia, samat yleissitovat tessit koskevat molempia, samat sosiaaliturvalait koskevat molempia, eli lainsäädännöstä ei löydy eroja. Mitä jää jäljelle. Luottari, lakiapu, kalenteri ja monta sataa euroa kalliimpi vuosimaksu näistä mitättömistä asioista joita välttämättä ei tarvitse koko elämänsä aikana. Sitten ay-tollot saavat olla liittonsa kautta tessistä neuvottelemassa,missä viilataan minipalkkoja ja pieniä tekstikysymyksiä. Tästäkään on turha maksaa kenellekkään koska työlakien mukaan ne kuitenkin minimeinä sitovat kaytännössä kaikkia. Tietenkin voihan sitä syytää satoja euroja vuodessa vapaaehtoista perseennuolentamaksua ay-liikkeelle, jota voi käyttää vapaasti vaikka vasemmiston vaalitukiin. Kyllä siellä kuihtuva vasemmisto oppositiossa tarvitsee myös rahaa, vaikka ei pystykkään vaikuttamaan mihinkään. - ay-tollo
at all kirjoitti:
Niin, mitä ne erot ovatkaan työmarkkinoilla kassan jäsenen ja liittoon kuuluvan ay-tollon välillä.
Samat työlait koskevat molempia, samat yleissitovat tessit koskevat molempia, samat sosiaaliturvalait koskevat molempia, eli lainsäädännöstä ei löydy eroja. Mitä jää jäljelle. Luottari, lakiapu, kalenteri ja monta sataa euroa kalliimpi vuosimaksu näistä mitättömistä asioista joita välttämättä ei tarvitse koko elämänsä aikana. Sitten ay-tollot saavat olla liittonsa kautta tessistä neuvottelemassa,missä viilataan minipalkkoja ja pieniä tekstikysymyksiä. Tästäkään on turha maksaa kenellekkään koska työlakien mukaan ne kuitenkin minimeinä sitovat kaytännössä kaikkia. Tietenkin voihan sitä syytää satoja euroja vuodessa vapaaehtoista perseennuolentamaksua ay-liikkeelle, jota voi käyttää vapaasti vaikka vasemmiston vaalitukiin. Kyllä siellä kuihtuva vasemmisto oppositiossa tarvitsee myös rahaa, vaikka ei pystykkään vaikuttamaan mihinkään.Nin mitä ne EROT olivatkaan työmarkkinoilla ytk:njäsenen liitontyöttömyyskassaan ja liittoon kuuluvan välillä? Kaikki lait ja sopimukset ovat MOLEMMILLE samat, liitontyöttömyyskassa todennäköisesti YHTÄ edullinen kuin ytk:kin AINOA ero näiden välillä on se, että ammattiliittoon kuuluva MAKSAA myös liitonjäsenyydestä siis enemmän kuin pelkän kassanjäsen. Se on ero nro 1
Toinen ero (2) kaksi on se, että ammattiliiton jäsen on työpaikkansa työhuonekunnan/ammattiosastonjäsen ja saa ajantasalla olevaa tietoa lakien ja sopimusten muutoksista, voi vaikuttaa työpaikkansa, alan työehtosopimusneuvottelu tavoitteisiin, osallistua koulutukseen niin ammatilliseen kuin järjestölliseenkin. Usealla ammattiosastolla/työhuonekunnalla on vapaa - ajan harrastustoimintaa kuntoilusta valokuvaukseen tai maalaukseen, tanssi, teatteriryhmiä. Työnantaja voi kustantaa henkilöstönsä paikalliseen kuntosaliin ja uimahalliin jne......
Kolmas ero (3) ammattiliittoon kuuluvan ja ytk:njäsenen välillä näiden KIRJOITUSTEN perusteella on se, että me ymmärrämme LIITTOJEN neuvottelevan sopimukset jotka koskevat myös niitä ei ammattitutkintoa suorittaneita työntekijöitä, joita ilman sen enempää työnantaja kuin ytk:njäsenkään eivät palkkaansa saa!!! Toisin sanoen liitonjäsenet eivät ole YLIMIELISIÄ, kuvittele olevansa mitään korvaamattomia tai PÄRJÄÄVÄNSÄ aina yksin!!
3 ERO ON SE RATKAISEVA!!! - vastauksia
at all kirjoitti:
Samat työlait koskevat molempia, samat yleissitovat tessit koskevat molempia, samat sosiaaliturvalait koskevat molempia, eli lainsäädännöstä ei löydy eroja. Mitä jää jäljelle. Luottari, lakiapu, kalenteri ja monta sataa euroa kalliimpi vuosimaksu näistä mitättömistä asioista joita välttämättä ei tarvitse koko elämänsä aikana. Sitten ay-tollot saavat olla liittonsa kautta tessistä neuvottelemassa,missä viilataan minipalkkoja ja pieniä tekstikysymyksiä. Tästäkään on turha maksaa kenellekkään koska työlakien mukaan ne kuitenkin minimeinä sitovat kaytännössä kaikkia. Tietenkin voihan sitä syytää satoja euroja vuodessa vapaaehtoista perseennuolentamaksua ay-liikkeelle, jota voi käyttää vapaasti vaikka vasemmiston vaalitukiin. Kyllä siellä kuihtuva vasemmisto oppositiossa tarvitsee myös rahaa, vaikka ei pystykkään vaikuttamaan mihinkään.Mutta sinä saatanan idiootti et ymmärrä niitä. Sinulla ei ole alkeellisintakaan käsitystä siitä, kuinka työmarkkinat toimivat, Mutta onneksi muitten sopimat ja neuvottelemat lait ja sopimukset koskevat myös teitä, jotka ette ymmärrä kuinka järjestelmä toimii. Maksa vain ytk:n jäsenmaksusi, mutta lopeta tuo paskan jauhaminen.
Maailmasta löytyy satoja miljoonia ammattiliitojen jäseniä, jotka ovat jopa henkensä uhalla saaneet olot sellaisiksi kuin ne nyt ovat. Ja kyllä, ne koskevat myös sinua, vaikket liiton jäsen olekaan, etkä saa yhtään mitään ylimääräistä lakiin nojautuvaa etua, vaikka liittoon liityisitkin. Tällä hetkellä tilanne on kuitenkin se, että liittoja tavitaan enemmän kuin koskaan ennen pitämään työlainsäädäntö edes nykyisellä tasolla, mitään uutta ei ole ollut mahdollisuus edes olla vailla, koska valtiovalta on täysin kritiikittömästi työnantajien puolella.
Mutta jonkun nuo sopimukset on neuvoteltava, tarvittaessa vaikka lakkoiltava ja sen takia ammattiyhdistyksen on pysyttävä pystyssä. Saatpahan sinäkin siinä kylkiäisenä etusi.
Kirjoituksiesi perusteella olet täysin idioottimainen jankuttaja, joka ei edes älyä ottaa asioista selvää. Joten toivottavasti pysytkin liittojen, urheiluseurojen, kaikkien harrastekerhojen ja muittenkin yhdistysten ulkopuolella. Nekin lakkaavat olemasta jos jäsenistöön pesiytyy tuollaisia ääliöitä. - AY1
at all kirjoitti:
Samat työlait koskevat molempia, samat yleissitovat tessit koskevat molempia, samat sosiaaliturvalait koskevat molempia, eli lainsäädännöstä ei löydy eroja. Mitä jää jäljelle. Luottari, lakiapu, kalenteri ja monta sataa euroa kalliimpi vuosimaksu näistä mitättömistä asioista joita välttämättä ei tarvitse koko elämänsä aikana. Sitten ay-tollot saavat olla liittonsa kautta tessistä neuvottelemassa,missä viilataan minipalkkoja ja pieniä tekstikysymyksiä. Tästäkään on turha maksaa kenellekkään koska työlakien mukaan ne kuitenkin minimeinä sitovat kaytännössä kaikkia. Tietenkin voihan sitä syytää satoja euroja vuodessa vapaaehtoista perseennuolentamaksua ay-liikkeelle, jota voi käyttää vapaasti vaikka vasemmiston vaalitukiin. Kyllä siellä kuihtuva vasemmisto oppositiossa tarvitsee myös rahaa, vaikka ei pystykkään vaikuttamaan mihinkään.Säätääkö eduskunta työpaikoille hinnoitteluperusteet, työajat,palkkaryhmittelyt, lisät?.
Säätääkö eduskunta esimerkiksi hitsaajille saumasta metrimaksun, timpureille laudoituksesta hinnat, sähköasentajille kaapelin vetomaksun, maalarille neliömaksun, muurarille tiilimaksun,jne,jne?.
Säätääkö edukunta työpaikoilla tehtäävää aikatukimusta joka on hinnoittelun perusteena?.
Olis eduskunnalla töitä jos se kaiken lailla määräisi mitä työssä tarvitaan.
Onneksi meillä on tämä TES:i joka näitä asioita säätää.
Ja nämä on niitä neuvoteluja etuja joita liitot on aikaan saaneet.
Nämä siivelläeläjät vain saavat nautia näistä eduista ja aukoa täällä päätään.
Mutta ei voi kauhalla vaatia kun on lusikalla annettu näille siivelläeläjille. - tyuioiuytrewertyui
AY1 kirjoitti:
Säätääkö eduskunta työpaikoille hinnoitteluperusteet, työajat,palkkaryhmittelyt, lisät?.
Säätääkö eduskunta esimerkiksi hitsaajille saumasta metrimaksun, timpureille laudoituksesta hinnat, sähköasentajille kaapelin vetomaksun, maalarille neliömaksun, muurarille tiilimaksun,jne,jne?.
Säätääkö edukunta työpaikoilla tehtäävää aikatukimusta joka on hinnoittelun perusteena?.
Olis eduskunnalla töitä jos se kaiken lailla määräisi mitä työssä tarvitaan.
Onneksi meillä on tämä TES:i joka näitä asioita säätää.
Ja nämä on niitä neuvoteluja etuja joita liitot on aikaan saaneet.
Nämä siivelläeläjät vain saavat nautia näistä eduista ja aukoa täällä päätään.
Mutta ei voi kauhalla vaatia kun on lusikalla annettu näille siivelläeläjille.Tietysti suurin ero työmarkkinoilla kassan jäsenen ja liittoon kuuluvan välillä on että toinen on järjestäytynyt kaikkia työelämän pelisääntöjä jatkuvasti parantamaan pyrkivään elimeen. Kun taas toinen ottaa kaiken tekemättä mitään yhteisen edun eteen eli LOISII. Arvatkaapa kummat on työelämässä suositumpia? Toiset on käsi toisten taskuilla ottamassa mutta itse ei luovuta mistään. Täällä uhotaan ja työmaalla nuollaan pomon p...ttä.
- riittääkö....
tyuioiuytrewertyui kirjoitti:
Tietysti suurin ero työmarkkinoilla kassan jäsenen ja liittoon kuuluvan välillä on että toinen on järjestäytynyt kaikkia työelämän pelisääntöjä jatkuvasti parantamaan pyrkivään elimeen. Kun taas toinen ottaa kaiken tekemättä mitään yhteisen edun eteen eli LOISII. Arvatkaapa kummat on työelämässä suositumpia? Toiset on käsi toisten taskuilla ottamassa mutta itse ei luovuta mistään. Täällä uhotaan ja työmaalla nuollaan pomon p...ttä.
Riittääkö jos lupaa äänestää Sdp:tä ja liittyä myös Sdp:n jäseneksi? Onko silloin mukana vasemmistossa, joka parantaa kaikkien ay-tollojen elämää? Sdp:lle ne kuitenkin ay-tollojen jäsenmaksurahat valuvat, ja puolueiden kauttahan ay-liike pystyy ainoastaan todellisuudessa vaikuttamaan lainsäädäntöön. Olisiko ay-tolloille silloin avuksi jos YTK:lainen olisi Sdp:jäsen? Silloinhan me olisimme tovereita kaikki, ja työväenliikkeen asioita ajaisimme laajalla rintamalla. Tessien pilkun viilaaminen jäisi edelleen ay-tolloille kalliiden jäsenmaksujen katteeksi.
- ay-tollo
riittääkö.... kirjoitti:
Riittääkö jos lupaa äänestää Sdp:tä ja liittyä myös Sdp:n jäseneksi? Onko silloin mukana vasemmistossa, joka parantaa kaikkien ay-tollojen elämää? Sdp:lle ne kuitenkin ay-tollojen jäsenmaksurahat valuvat, ja puolueiden kauttahan ay-liike pystyy ainoastaan todellisuudessa vaikuttamaan lainsäädäntöön. Olisiko ay-tolloille silloin avuksi jos YTK:lainen olisi Sdp:jäsen? Silloinhan me olisimme tovereita kaikki, ja työväenliikkeen asioita ajaisimme laajalla rintamalla. Tessien pilkun viilaaminen jäisi edelleen ay-tolloille kalliiden jäsenmaksujen katteeksi.
Jokainen ääni on JOKAISELLE puolueelle tärkeä, Kokoomukselle, vihreille, SDP:lle, kommunisteille ja persuille sekä RKP.lle! Jos siltä tuntuu, että SDP:tä kannatat ja äänestät niin ok, mutta en itke, vaikka et äänestäisikään. Ajatteleppa ihan ite!
- YTK:laiset...
ay-tollo kirjoitti:
Jokainen ääni on JOKAISELLE puolueelle tärkeä, Kokoomukselle, vihreille, SDP:lle, kommunisteille ja persuille sekä RKP.lle! Jos siltä tuntuu, että SDP:tä kannatat ja äänestät niin ok, mutta en itke, vaikka et äänestäisikään. Ajatteleppa ihan ite!
YTK:laiset ajattelevat juuri itse. Siitähän ay-tollo löysi sen tärkeimmän eron kassan jäsenen ja ay-tollon välille. Ay-tolloilla on aina joku muu joka ajattelee heidän puolestaan, joku muu jonka puolesta pitää maksaa kalliita jäsenmaksuja, joku joka koko ajan kiusaa ay-tolloa, joku muu joka hoitaa ay-tollon edunvalvontaa jne. Taitaa sittenkin ay-tollo päästä jyvälle asiasta!
- ay-tollo
YTK:laiset... kirjoitti:
YTK:laiset ajattelevat juuri itse. Siitähän ay-tollo löysi sen tärkeimmän eron kassan jäsenen ja ay-tollon välille. Ay-tolloilla on aina joku muu joka ajattelee heidän puolestaan, joku muu jonka puolesta pitää maksaa kalliita jäsenmaksuja, joku joka koko ajan kiusaa ay-tolloa, joku muu joka hoitaa ay-tollon edunvalvontaa jne. Taitaa sittenkin ay-tollo päästä jyvälle asiasta!
Tiedätkö ytk:njäsen, että sen edellisen KIRJOITIN ja AJATTELIN ihan itse, ilman sinua liittoa tai marttoja!! Se, että kuulun liittoon EI minusta ymmärrystä, omaa tahtoa vailla olevaa tee niin kuin oletat ja annat YMMÄRTÄÄ!!
Tämä on se ERO ytk:njäsenen ja liittoon kuuluvan välillä, kukaan ei kiusaa ay-jäsentä koko aikaa ellei kirjoituksiasi huomioida ja SE TAAS EI OLE AMMATTILIITON ASIA!! Sinä harrastat tätä ay-jäsenten mollausta IHAN ilmaseksi ja HYVÄSTÄ sydämestä, vai mitä???
Meitä on joka lähtöön, junaan ja asemalle!!! - perseennuolenta...
ay-tollo kirjoitti:
Tiedätkö ytk:njäsen, että sen edellisen KIRJOITIN ja AJATTELIN ihan itse, ilman sinua liittoa tai marttoja!! Se, että kuulun liittoon EI minusta ymmärrystä, omaa tahtoa vailla olevaa tee niin kuin oletat ja annat YMMÄRTÄÄ!!
Tämä on se ERO ytk:njäsenen ja liittoon kuuluvan välillä, kukaan ei kiusaa ay-jäsentä koko aikaa ellei kirjoituksiasi huomioida ja SE TAAS EI OLE AMMATTILIITON ASIA!! Sinä harrastat tätä ay-jäsenten mollausta IHAN ilmaseksi ja HYVÄSTÄ sydämestä, vai mitä???
Meitä on joka lähtöön, junaan ja asemalle!!!Ay-tollojen perseennuolenta on tulossa tiensä päähän. Tähän asti ay-tollot ovat luulleet omistavansa kaikki työläisten oikeudet ja velvollisuuksia ei sitten ay-tolloilla omasta mielestä olekkaan. Kalliilla jäsenmaksulla ovat ay-tollot luulleet omistavansa tessit, työlait, ei ne muille kuulu kuin kalliin ay-jäsenmaksun maksaneille. Nyt heille on selviämässä se, että lait koskevat tasapuolisesti kaikkia, pelkästään kassan maksulla saa ihan saman palkan, lomat, irtisanomissuojan, sairaslomapalkan jne. Ay-tollot voivat sitten kalliilla jäsenmaksullaan vahingoittaa työnantajaansa lakkoilemalla laittomasti. Työnantajan tietenkin kuluu noudattaa lakia, ay-tollojen taas omasta mielestään ei kuulu noudattaa lakia. Ay-tollot voivat itse päättää milloin Suomen lakeja rikotaan. Onneksi vasemmistolaisuus ja ay-järjestäytyminen on katoava kansanvara. Suomessa ei tarvita nykyistä ay-liikettä, sen osalta juna on jo mennyt Eurooppaan.
- ölkjhgfdfghjkiuytrty
perseennuolenta... kirjoitti:
Ay-tollojen perseennuolenta on tulossa tiensä päähän. Tähän asti ay-tollot ovat luulleet omistavansa kaikki työläisten oikeudet ja velvollisuuksia ei sitten ay-tolloilla omasta mielestä olekkaan. Kalliilla jäsenmaksulla ovat ay-tollot luulleet omistavansa tessit, työlait, ei ne muille kuulu kuin kalliin ay-jäsenmaksun maksaneille. Nyt heille on selviämässä se, että lait koskevat tasapuolisesti kaikkia, pelkästään kassan maksulla saa ihan saman palkan, lomat, irtisanomissuojan, sairaslomapalkan jne. Ay-tollot voivat sitten kalliilla jäsenmaksullaan vahingoittaa työnantajaansa lakkoilemalla laittomasti. Työnantajan tietenkin kuluu noudattaa lakia, ay-tollojen taas omasta mielestään ei kuulu noudattaa lakia. Ay-tollot voivat itse päättää milloin Suomen lakeja rikotaan. Onneksi vasemmistolaisuus ja ay-järjestäytyminen on katoava kansanvara. Suomessa ei tarvita nykyistä ay-liikettä, sen osalta juna on jo mennyt Eurooppaan.
Ja paluujunassa pimeää työvoimaa Ytk:loisten kanssa siipeileen ja nuoleen työnantajan p....tä, siinä onkin oikein himottu tulevaisuus. Olet niin tyhmä että säälittää, et ole ilmeisessti edes työelämässä mukana. Vai oletko Ei ay taas keksinyt uuden nimimerkin? No tyhmä olet jokatapauksessa.
- AY1
perseennuolenta... kirjoitti:
Ay-tollojen perseennuolenta on tulossa tiensä päähän. Tähän asti ay-tollot ovat luulleet omistavansa kaikki työläisten oikeudet ja velvollisuuksia ei sitten ay-tolloilla omasta mielestä olekkaan. Kalliilla jäsenmaksulla ovat ay-tollot luulleet omistavansa tessit, työlait, ei ne muille kuulu kuin kalliin ay-jäsenmaksun maksaneille. Nyt heille on selviämässä se, että lait koskevat tasapuolisesti kaikkia, pelkästään kassan maksulla saa ihan saman palkan, lomat, irtisanomissuojan, sairaslomapalkan jne. Ay-tollot voivat sitten kalliilla jäsenmaksullaan vahingoittaa työnantajaansa lakkoilemalla laittomasti. Työnantajan tietenkin kuluu noudattaa lakia, ay-tollojen taas omasta mielestään ei kuulu noudattaa lakia. Ay-tollot voivat itse päättää milloin Suomen lakeja rikotaan. Onneksi vasemmistolaisuus ja ay-järjestäytyminen on katoava kansanvara. Suomessa ei tarvita nykyistä ay-liikettä, sen osalta juna on jo mennyt Eurooppaan.
Oletko sitä mieltä että AY-liike ei ole saanut mitään parannusta aikaan suomessa, vaan kaiken on tehnyt YTK:sa?.
Höpinöisi päätellen olet, mutta vastaa nyt kaikille mieliksi. - sivusta seurannut
AY1 kirjoitti:
Oletko sitä mieltä että AY-liike ei ole saanut mitään parannusta aikaan suomessa, vaan kaiken on tehnyt YTK:sa?.
Höpinöisi päätellen olet, mutta vastaa nyt kaikille mieliksi.ei ole AY-liikkeen tarpeellisuudesta ole minkäänlaisia todisteita, ainut mitä AY-tollot kehua retostaa on lakko-oikeus ja kalenteri, todellisuudessa jäsenmaksut menevät lyhentämättöminä kera valtion avustuksen punalippuarmeijan ylläpitoon. Sillähän se köyhä kansa elää paremmin kun on jokavuotiset vappu(paska)puheet ja punalippumarssit päälle. Ehdotankin näin jäsenmaksun korottamista jotta liittoon kuulumattomien ei tarvitsisi osallistua punalippujen hankintaan.
- ent.hevosmies
sivusta seurannut kirjoitti:
ei ole AY-liikkeen tarpeellisuudesta ole minkäänlaisia todisteita, ainut mitä AY-tollot kehua retostaa on lakko-oikeus ja kalenteri, todellisuudessa jäsenmaksut menevät lyhentämättöminä kera valtion avustuksen punalippuarmeijan ylläpitoon. Sillähän se köyhä kansa elää paremmin kun on jokavuotiset vappu(paska)puheet ja punalippumarssit päälle. Ehdotankin näin jäsenmaksun korottamista jotta liittoon kuulumattomien ei tarvitsisi osallistua punalippujen hankintaan.
Hai olen samaa mieltä sillä erotuksella että liittoon kuulumattomat istutaan tai seistään pihalle kuten ennenvanhaan kun minäkin olin työelämän kurimuksissa mukana ja hevosenikin sai olla sijaiskärsijänä.
Ay liike osoitti jo tuolloin tarpeellisuutensa kun eräs pomo yritti saada minua pihalle mutta joutuikin itse lähtemään ja pientä vailla oli ettei saanut uniformuunsa lähtiäiseksi vielä ylimääräisiä tuuletusreikiä. Kävi niin ettei tämä pomo tykännyt kun käytin jatsareita vaikka ne olivat hyväksytty toisin kuin puukengät automiehillä ja ne se kyllä hyväksyi. Ei uskaltanut heille ruveta. Siihen aikaan kaikki piti yhtä ja pomo istuttiin pihalle. Sama toimisi nykyäänkin jos vain otetaan käyttöön. - AY1
ei ole AY-liikkeen tarpeellisuudesta ole minkäänlaisia todisteita, ainut mitä AY-tollot kehua retostaa on lakko-oikeus ja kalenteri, todellisuudessa jäsenmaksut menevät lyhentämättöminä kera valtion avustuksen punalippuarmeijan ylläpitoon. Sillähän se köyhä kansa elää paremmin kun on jokavuotiset vappu(paska)puheet ja punalippumarssit päälle. Ehdotankin näin jäsenmaksun korottamista jotta liittoon kuulumattomien ei tarvitsisi osallistua punalippujen hankintaan.
Kyllä oletkin seurannut sivusta ja kaukaa kun et voi vastata onko AY-liike saanut mitään hyvää koskaan aikaan.
Vaan onko kaikki ne saanut aikaan YTK ( Loimaan kassa)?.
Mutta ei sitä voi kun on kaukana ollut ja olet vieläkin kaukana "pimeässä metsässä", luulen että et pääse sieltä koskaan pois kun seuraat sieltä asioita ja tulos on mitä kirjoitat. - tietämättömälle
http://www.yhl.fi/yhl/esittely/historiikki/saavutukset.asp
Tässä nyt muutaman esimerkki mitä ay-liike on olut neuvottelemassa duunarin eduksi. - ent.hevosmies
AY1 kirjoitti:
Kyllä oletkin seurannut sivusta ja kaukaa kun et voi vastata onko AY-liike saanut mitään hyvää koskaan aikaan.
Vaan onko kaikki ne saanut aikaan YTK ( Loimaan kassa)?.
Mutta ei sitä voi kun on kaukana ollut ja olet vieläkin kaukana "pimeässä metsässä", luulen että et pääse sieltä koskaan pois kun seuraat sieltä asioita ja tulos on mitä kirjoitat.Johan mie äsköisessä kirjoituksessani vastasin mutta et AY1 osaa lukea tai sinulta puuttuu luetun ymmärtäminen tykkänään. Ainakin minun kohdallani AY-liike sai hykerryttävän hyvää aikaan silloin kun saatiin se pomo pihalle. Eikä ollut mistään Loimaan loisien kassoista silloin tietoakaan. Tuskin sellaista pientä paikkakuntaa oli mainittu edes silloisen kansakoulun maantiedon kirjoissakaan. Ai mutta sinähän et osaa lukea.Turhaan selitän, mutta onneksi toiset osaavat.
- aikojen alussa
ent.hevosmies kirjoitti:
Johan mie äsköisessä kirjoituksessani vastasin mutta et AY1 osaa lukea tai sinulta puuttuu luetun ymmärtäminen tykkänään. Ainakin minun kohdallani AY-liike sai hykerryttävän hyvää aikaan silloin kun saatiin se pomo pihalle. Eikä ollut mistään Loimaan loisien kassoista silloin tietoakaan. Tuskin sellaista pientä paikkakuntaa oli mainittu edes silloisen kansakoulun maantiedon kirjoissakaan. Ai mutta sinähän et osaa lukea.Turhaan selitän, mutta onneksi toiset osaavat.
Loimaan, senjälkeen AY-tolloja alkoi pesiytyä nurkkiin kuin torakoita, samanlaisia laumoja kuin joillain työpaikoilla norkoilee kädet taskussa sivistyksestä tietämättöminä.
- niistä se hyöty
että siirtävät työt Kiinaan, Intiaan, Viroon , Romaniaan ja Venäjälle.
Silloin sinä saat lekotella työttömyyskorvauksella, eikä tarvi tehdä mitään.- lkjhgfdfghjkl
Kilpailisitko sinä palkassa Kiinalaisten kanssa entä Romanien?
- kilpaillaan....
lkjhgfdfghjkl kirjoitti:
Kilpailisitko sinä palkassa Kiinalaisten kanssa entä Romanien?
Kyllähän sitä nykymaailmassa joutuu kilpailemaan kiinalaisten ja kaikien muidenkin kanssa. Ay-tollot ovat ilmeisesti ainut kansanryhmä Suomessa joka luottaa sosiaaliapuun. Setelipainot pyörimään ja eläkkeitä, päivärahoja ja muita sosiaalietuuksia vain maksuun. Ay-tollot eivät osaa muuttua nykypäivään. Niinkuin nuo mielenosoitukset ympäri eurooppaa näyttivät. Jokainen täysijärkinen tajuaa, että velkaa ottamalla ei voi loputtomasti elää, ay-tollot eivät sitä tajua. Milloinkahan ay-tollot tajuavat, että ei ay-liitto pelasta työpaikkoja, se on yt ja pihalle. Ansiosidonnaiseen riittääkin sitten pelkkä YTK, 99€/vuosi.
- pomo järkiintyy...
kilpaillaan.... kirjoitti:
Kyllähän sitä nykymaailmassa joutuu kilpailemaan kiinalaisten ja kaikien muidenkin kanssa. Ay-tollot ovat ilmeisesti ainut kansanryhmä Suomessa joka luottaa sosiaaliapuun. Setelipainot pyörimään ja eläkkeitä, päivärahoja ja muita sosiaalietuuksia vain maksuun. Ay-tollot eivät osaa muuttua nykypäivään. Niinkuin nuo mielenosoitukset ympäri eurooppaa näyttivät. Jokainen täysijärkinen tajuaa, että velkaa ottamalla ei voi loputtomasti elää, ay-tollot eivät sitä tajua. Milloinkahan ay-tollot tajuavat, että ei ay-liitto pelasta työpaikkoja, se on yt ja pihalle. Ansiosidonnaiseen riittääkin sitten pelkkä YTK, 99€/vuosi.
http://www.nykypaiva.fi/kirjoitus/remonttimies
Kannattaa ay-tollojen lukea huolella Rakennusliiton puh.joht. Harjuniemen juttu. Puoluepolittiikkaa (vasemmistoa) ei enää jatkossa rahoiteta, Sdp:n oppositiopolittiikkaa ei tueta silmät ummessa vaan YRITETÄÄN EDISTÄÄ AY-JÄSENTEN ASIOITA HALLITUKSEN(kokoomus, kepu) kanssa. Työpaikkojen turvaaminen on yllättäen noussut tärkeäksi jo yhdelle ay-johtajalle(Harjuniemi). Mitenhän ne muut ay-tollot osaavat vasurien suosta nousta ennekuin on myöhäistä. Puh.joht. Harjuniemi näyttää ainakin ymmärtäneen yhteistyön merkityksen todellista päätösvaltaa kayttävien (kokoomus, kepu) kanssa, pelkkä nilkasta pureminen ja menneiden saavutusten haikaileminen kun on näillä ay-tolloilla se normaalia käyttäytymistapa. Ja tämä ay-tolloilu on näkynyt YTK:n jäsenmäärän rajuna kasvuna. - ole hyötyä...
pomo järkiintyy... kirjoitti:
Kannattaa ay-tollojen lukea huolella Rakennusliiton puh.joht. Harjuniemen juttu. Puoluepolittiikkaa (vasemmistoa) ei enää jatkossa rahoiteta, Sdp:n oppositiopolittiikkaa ei tueta silmät ummessa vaan YRITETÄÄN EDISTÄÄ AY-JÄSENTEN ASIOITA HALLITUKSEN(kokoomus, kepu) kanssa. Työpaikkojen turvaaminen on yllättäen noussut tärkeäksi jo yhdelle ay-johtajalle(Harjuniemi). Mitenhän ne muut ay-tollot osaavat vasurien suosta nousta ennekuin on myöhäistä. Puh.joht. Harjuniemi näyttää ainakin ymmärtäneen yhteistyön merkityksen todellista päätösvaltaa kayttävien (kokoomus, kepu) kanssa, pelkkä nilkasta pureminen ja menneiden saavutusten haikaileminen kun on näillä ay-tolloilla se normaalia käyttäytymistapa. Ja tämä ay-tolloilu on näkynyt YTK:n jäsenmäärän rajuna kasvuna.Kuten ylläolevassa jutussa kerrotaan, ei liitot enää jatkossa jaa rahaa puolueille(vasemmistolle). Kokoomuksen ja kepun persettä nuolemalla yritetään säilyttää vähäisenkin vaikutusvallan rippeet. Ay-jäsenten asioita pitäisi taas opetella hoitamaan, lienee kuitenkin jo myöhäistä. Lukekaa linkistä!
- Anonyymi
Asiallista tietoa.? On tärkeää kuulua liittoon.
- Anonyymi
jollet pysty ajattelamaan omilla aivoillasi, liity ehdottomasti liittoon, jos edes vähän pystyt, älä liity.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi3032663Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä482532- 1211700
- 1181380
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1461370Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://301245PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1421203- 741069
- 691060
- 701000