Seurustelen ihanan naisen kanssa. Kaikki on niin hyvin, rakastan häntä ja häntä ja hän on täydellinen. Niin välittävä, osoittaa tunteensa ja saa sydämmeni sykkimään. Elämme vielä ns kaukosuhteessa (100km) joten emme näe ihan joka päivä, mikä tuo suhteeseemme lisää kipinää. No, äskettäin selvisi että naisellani on sukupuolitauti, jonka hän on saanut aikaisemmista irtosuhteista joskus. Olemme olleet yhdessä puoli vuotta, joten tauti on nukkunut ruususen unta tähän asti. Naiseni ei ole tiennyt asiasta ja oli aivan yhtä yllättynyt saadessaan tietää, kuin minäkin. Tauti siis puhkesi minulla, mutta nainen sen minuun tartutti. Olen hänelle niin vihainen jotenkin. Miten hän on voinut olla nii vastuuton, että on mennyt panemaan vierasta ihmistä ilman kortsua. Ja sitten kun miedän suhde oli vakavaa ja keskustelimme että voidaanko jättää kortsu pois niin nainen sanoi, ettei hänellä ainakaan ole syytä miksei voitaisi. Hän ei siis ollut käynyt missää testeissä ja uhrasi nyt minun terveyden huolimattomuudellaan. Tauti saadaan hoidettua mutta virus jää kehooni pysyvästi (herppes) ja se saattaa uusia, enkä voi enää ikinä itsekkään harrastaa seksiä ilman kumia, kiitos naisen. Taudin hoito on myös kivuliasta.
Olen siis aivan sekaisin että haluanko jatkaa suhdetta, sillä en halua, että nainen joutuu kärsimään siitä , kun minä olen hänelle katkera enkä pysty antamaan anteeksi. Rakastan häntä ja siksi haluaisin ehkä lopettaa suhteen etten loukkaa häntä omalla kaunan kantamisellani. Toisaalta pitäisikö vain yrittää hyväksyä, että tauti on ja pysyy, ei se lähde pois vaikka naisen jättäisinkin. Pitäisi oppia elämään sen kanssa ja antaa anteeksi naiselle. Hän on niin aarre, että en haluaisi häntä menettää. Sitten taas hän itse sanoi minulle että ei anna ikinä itselleen anteeksi jos tämän takia hänet jätän. Ainakin hänellä on huono omatunto.
Mitä mieltä?
PAHA, paha moka
90
19360
Vastaukset
- No älähän nyt
Jos nyt kuitenkin ymmärtäisit että tarkoitus ei ole ollut sinua tartuttaa. Herpes voi nukkua pitkään ja mielestäni on inhimillistä että ei usko sellaista kantavansa. Huono tuuri teillä molemmilla. Jos kuitenkin naisesta pidät mitä järkeä on tuon takia nyt lempata hänet? Eteen tulee vielä isompiakin haasteita joka tapauksessa. Et voi enään mitään sille herpekselle mutta kyllä sen kanssa elää voi.
Kai sinä hänen kanssaan voit harrastaa seksiä ilman kumia?
Tuota katkeruutta en voi käsittää. Hän ei tietoisesti ole sinua loukannut. Virheen hän on tehnyt ja varmaan ymmärtää sen itsekkin. Ollut ilman kortsua? Mutta olithan sinäkin hänen kanssaan ilman kortsua uskoen että kaikki on ok??? Hän on varmaan edellisen kanssa ajatellut samoin ja saanut tietämättään tuon viruksen?
Sinähän vain uskoit että on ok olla ilman kortsua. Miksi hän ei olisi voinut uskoa samoin?
Hän kärsii tuosta viruksesta nyt ihan tarpeeksi ilman että sinun pitää olla siitä hänelle katkera. Hän kärsii jo sen takia että sinä sairastuit hänen takiaan. Ei tahallista huolimattomuutta. Surullista tietämättömyyttä ja uskoa että mitään ei ole kun ei ole oireillutkaan. - .....
voi käsittääkseni mitenkään testata jos ei ole ollut koskaan oireita, koska mielestäni ne ottaa juuri siitä rakkulasta näytteen.. Mielestäni silti olisi ollut hyvä käydä testeissä, ei voi tietää jos kantaa jtn muutakin jos on irtosuhteita ilman kumia harrastanut, niin ainakin tehtiin meillä, vaikkei itselläni ollu irtosuhteita mutta miehelläni oli. Itse sain myös ensimmäisessä suhteessani ensimmäiseltä seksikumppanilta klamydian, sen lisäksi se epäili että mä tartutin sen siihen, oireita siis tuli mulle ja se kävi myös testeissä ja selvisi että silläkin on niin epäili että oli saanut multa!! Vaikka olin neitsyt sitä ennen, siitä opin kyl että vaadin aina puhtaita papereita ennen kuin menen sänkyyn kenenkään kanssa. Toi herpes on tosiaan eri juttu, mut ymmärrän et oot vihainen, itsekin olit vaikka mies ei tiennyt kantavansa tartuntaa...
- typerys23568
Eihän sitä herpestä pysty millään testillä testaamaankaan, oireiden perusteella vaan!
- älöoä
siinä sekin mahdollisuus, että tauti on nukkunut ruususen unta sinulla.Mistä voi olla varma, että naisesi sinut tartutti.Tautihan voi lymyillä sinun elimistössä vuosia antamatta mitään oireita.Toisilla se jostain syystä aktivoituu ja toiset kantavat sitä oireettomina koko elämän ajan.
- ei stressiä
Te olette olleet ilman kortsua. Siis miksi sun mielestä se nyt sitten on pahempi, itsehän sä sen riskin olet ottanut ja tiedät kyllä miksi. Sekä sen, ettei ollut ensimmäinen kerta. Virus voi olla nukkunut myös sinulla. 25% aikuisista kantaa virusta 2 ja jopa 80% virusta 1, ne esiintyvät myös ristiin joten kummasta tahansa voi tulla myös alapään oireita. Vaikka sulle ois tarttunut huulesta herpes, se pirulainen voi olla vaan paennut alakerran suuntaan :)
Mun mielestä sä olet typerästä asiasta katkera. Yli miljoonalla aikuisella on herpes vaikka vaan muutamalla kymmenellä tuhannella se oireilee. Se on voinut olla sullakin. Edes vasta-ainekokeet ei ole 100%:n varmoja, eikä niitä testata julkisella koskaan, koska se on turhaa. Oireetkin saattaa olla epänormaaleja, monella kroonisesta hiivasta kärsivällä naisella ei hiivalääkkeet tehoa, koska kyseessä on herpes. Mutta he eivät tiedä eikä lääkärikään tajua.
Ei kaikki ole saanut irtosuhteista tauteja. Se on niin paskaa, ja leimaavaa ja typerää. Osa kyllä, mutta kuka ei tunne ketään, joka riskiä ei ole ottanut? Mä tunnen useammankin. Mutta myös parisuhteesta saatuja tauteja, ja siis ettei toinen ole tiennyt, eikä aina pettänytkään. Ei voi mitään, sukuelimetkin sairastuvat joskus. Mun mielestä sä olet tuomitseva naistasi kohtaan, muttet itseäsi kohtaan yhtä ankara: sinä sovit että voitte olla ilman kortsua, sinä otit riskin ja teit tietoisen päätöksen. Ihan turhaa olla katkera. Hän ei siis uhrannut vaan sinä otit itse riskin ja uhrasit itse oman terveytesi. Jos hän olisi tiennyt, hän olisi uhrannut siitä puolet: päätöksen teet silti sinä, jos testeissä ei käydä. Pitää aina miettiä, kuka on kumittomuuden arvoinen.
Seksiä voi harrastaa ilman kumia, etenkin te nyt kun teillä kummallakin se on kuitenkin, ja jos suhteessa sovitaan että mennään oireettoman kauden riskillä. Silloin tosin kumppanin täytyy tietää oireet todella hyvin ja toisen olla valmis riskiin.
Herpeksen hoito ei satu, voide ei kirvele eikä suun kautta otettava lääke aiheuta yleensä mitään sivuoireita. Vedellä huuhtelu helpottaa yleensä haavaumien kirvelyä (ja poistaa tulehdus riskin) ja sitä samaa huuliin tarkoitettua voidetta kannattaa käyttää myös alapäähän, kunhan ei ihan limakalvoille. Se auttaa, mutta ei vaan oikein pysy kauaa iholla: lieventää oireita kyllä. Huuhtelet paikat ja laitat voidetta useasti päivässä. Hyvin menee ja nopeasti paranee.
Herpes on kivulias ensialkuun ja yleisimmin joko pari kertaa tai pari ekaa vuotta, sitten haavat hentoistuvat ja oireet lievenevät ja jopa katoavat: milloin täytyy olla hereillä, ettei tartuta ketään. Oireellisena herpes tarttuu herkästi, oireettomana 1-2%:n riskillä. Mutta. Kun ne oireet eivät aina ole näkyviä, ne voivat olla niinkin lievät kun ihon kuumottaminen ja imusolmukkeen turpoaminen, eikä muuta. Sitten luullaan ettei oireita ole, ja onpas vaan kumminkin.
Kipukaan ei siis kyllä pysy ikuisesti ja sitkeämpikin herpes terveellä ihmisellä (ilman immuunikatoa jostain syystä) pysyy kurissa parissa vuodessa, yleensä oireillen enää 1-3 kertaa vuodessa, joillain menee jopa vuosia ilman oireita.
Huonoa tuuria joo, mutta herpes ei nyt ole mikään numero. Se ei aiheuta lapsettomuutta, eikä syöpää, aivokalvon tulehdukset on aiheuttanut huuliherpes hsv1 muoto, joka on immuniteetin heikettyä päässyt leviämään siitä läheltä aivoihin. Joten se ei ole edes vaarallinen erittäin suurella todennäköisyydellä, ette vain voi harrastaa seksiä oireitten aikaan, muuten voitte harrastaa kaikkea seksiä normaalisti. Muitten kanssa pitää käyttää kortsua, kunnes muuta sovitaan. Raskauden aikana se pitää tietää, että osataan varautua: vastasyntyneelle se voi olla vaarallinen.
Herpeksen kanssa voi elää ja hyvinkin, se ei vaikuta mihinkään muuhun elämään ollenkaan. Tulet huomaamaan, ettei hätä ole tämän näköinen ja mitä paremmin pidät itsestäsi huolta ja te pidätte toisistanne, mitä stressittömämpää on, sitä nopeammin aina paranee :) Hyvä vastustuskyky on a ja o.
Joten naisellasi on jo huono omatunto, nyt voit alkaa soimata itseäsikin. Nimittäin vastuusi sinullakin on. Sitten voitte yhdessä antaa anteeksi, unohtaa koko taudin aina kun se ei oireile ja elää onnellisina eteenpäin. Herpes on sairaus vain oireillessaan, joten unohda se ja elä elämääsi. - .....
herpes voi tarttua vaikka käyttäisikin kondomia, joten älä ainakaan siitä ole vihainen, että "Miten hän on voinut olla nii vastuuton, että on mennyt panemaan vierasta ihmistä ilman kortsua". kondomin säännöllinen käyttö vähentää herpeksen tarttuvuutta vain 30%.
- sepponeeen
Tajusin ettei se kyllä maailmaa mullista mutta kyllä se pistää ärsyttämään että joudun nyt toisen ihmisen takia kärsimään taudista joka voi uusia aina välillä koko loppu elämäni ajan. Niin ja minulla ollut vain yksi seksikumppani ennen, jolla ei herppestä ole koska menetimme molemmat silloin neitsyytemme. Ja tämä kun sanotte että teit itsekkin virheen kun panit ilman kortsua. Totta, mutta olimme siihen mennessä seurustelleen jo jonkin aikaa jotebn kortsun jättäminn tuntui luonnolliselta varsinkin kun nainen sanoi ettei ole vaaraa. Hän itse taas harrasti irtoseksiä, yhden yön juttuja ilman kortsua, mikä on äärettömän typerää ja josta minä saan nyt kärsiä. En aio hänä jättää, mutta en haluaisi olla näin vihainen mitä nyt olen. Hän on todella pahoillaan ja itkeskelee joten en halua tuottaa lisää mielipahaa olemalla katkera. Siksi varmaan parempi että otamme tauon, että saan rauhassa aikaa antaa anteeksi.
- eräs äiti
sepponeeen kirjoitti:
Tajusin ettei se kyllä maailmaa mullista mutta kyllä se pistää ärsyttämään että joudun nyt toisen ihmisen takia kärsimään taudista joka voi uusia aina välillä koko loppu elämäni ajan. Niin ja minulla ollut vain yksi seksikumppani ennen, jolla ei herppestä ole koska menetimme molemmat silloin neitsyytemme. Ja tämä kun sanotte että teit itsekkin virheen kun panit ilman kortsua. Totta, mutta olimme siihen mennessä seurustelleen jo jonkin aikaa jotebn kortsun jättäminn tuntui luonnolliselta varsinkin kun nainen sanoi ettei ole vaaraa. Hän itse taas harrasti irtoseksiä, yhden yön juttuja ilman kortsua, mikä on äärettömän typerää ja josta minä saan nyt kärsiä. En aio hänä jättää, mutta en haluaisi olla näin vihainen mitä nyt olen. Hän on todella pahoillaan ja itkeskelee joten en halua tuottaa lisää mielipahaa olemalla katkera. Siksi varmaan parempi että otamme tauon, että saan rauhassa aikaa antaa anteeksi.
Antaa anteeksi, mitä? Että naisesi on ollut ennen sinua jonkun kanssa ilman kumia? Se tapahtui ennen kuin sinut tunsi, pitääkö menneisyyttäänkin odottaa anteeksiantoa? Otathan huomioon että tauko tarkoittaa sitä ettei seurustella ja naisesi voi löytää uuden miehen sillä aikaa.
- Älä syyllistä!
sepponeeen kirjoitti:
Se voi silti olla sulta peräisin. Onko kyseessä kumpi herpeksen muoto? Huuliherpestä kantaa varmaan yli 80% väestöstä, sekin voi tarttua alapäähän. Ihan vaan sormen kosketuksella...
- gh75767
eräs äiti kirjoitti:
Antaa anteeksi, mitä? Että naisesi on ollut ennen sinua jonkun kanssa ilman kumia? Se tapahtui ennen kuin sinut tunsi, pitääkö menneisyyttäänkin odottaa anteeksiantoa? Otathan huomioon että tauko tarkoittaa sitä ettei seurustella ja naisesi voi löytää uuden miehen sillä aikaa.
nainen on paneskellut ympäriinsä ilman kumia.
se on täysin varma idiootin merkki.
sitäpaitsi en laskisi pois pettämistäkään, naiset eivät ole mitään puhtaita pulmusia, joten ihan hyvin se on voinut tulla suhteenkin aikana pienestä sivupanosta. tuollaiset yhdenillanjuttuja ilman kortonkia harrastavat naiset kun eivät tuppaa olemaan kovin tarkkoja siitä, kenelle antavat. - eräs äiti
gh75767 kirjoitti:
sitäpaitsi en laskisi pois pettämistäkään, naiset eivät ole mitään puhtaita pulmusia, joten ihan hyvin se on voinut tulla suhteenkin aikana pienestä sivupanosta. tuollaiset yhdenillanjuttuja ilman kortonkia harrastavat naiset kun eivät tuppaa olemaan kovin tarkkoja siitä, kenelle antavat.Niin, no aloittaja nyt kuitenkin on rakastunut tähän "idioottiin". Kannattaako jatkaa suhdetta ollenkaan idiootin kanssa? Ja yhtä hyvin se on voinut aloittajallekin tulla suhteen aikana pienestä sivupanosta. Ei miehetkään ole mitään puhtaita pulmusia. Ellei luota naiseensa eikä naisiin ylipäätään niin ei ehkä kannata seurustella ollenkaan ainakaan naisen kanssa.
Minusta suhdetta ennen tapahtuneet asiat olisi viisainta jättää omaan arvoonsa, ajatella vaikka niin että "I was born the day I met you". Eikä ole viisasta edes kertoa kumppanilleen jokaista aiempaa seksiseikkailuaan koska niillä ei ole suhteen kannalta merkitystä eikä niihin voi jälkikäteen vaikuttaa kuitenkaan. Mustasukkaisuus menneestä on loputon suo. - Brutukseni
eräs äiti kirjoitti:
Niin, no aloittaja nyt kuitenkin on rakastunut tähän "idioottiin". Kannattaako jatkaa suhdetta ollenkaan idiootin kanssa? Ja yhtä hyvin se on voinut aloittajallekin tulla suhteen aikana pienestä sivupanosta. Ei miehetkään ole mitään puhtaita pulmusia. Ellei luota naiseensa eikä naisiin ylipäätään niin ei ehkä kannata seurustella ollenkaan ainakaan naisen kanssa.
Minusta suhdetta ennen tapahtuneet asiat olisi viisainta jättää omaan arvoonsa, ajatella vaikka niin että "I was born the day I met you". Eikä ole viisasta edes kertoa kumppanilleen jokaista aiempaa seksiseikkailuaan koska niillä ei ole suhteen kannalta merkitystä eikä niihin voi jälkikäteen vaikuttaa kuitenkaan. Mustasukkaisuus menneestä on loputon suo.Höpö höpö. Menneisyys vaikuttaa tietenkin. Naisia on suomi pullollaan, pitää vaan löytää se nainen, joka ei ole idiootti ja omaa samanlaista elämänkatsomusta kuin sinä itse.
Menneisyys vaikuttaa aina tulevaisuuteen, näin se vaan menee. Ei ole kyse luottamuksesta, vaan menneisyys muokkaa meitä ja määrittelee meidät. Vai oletko joka aamu erinlainen ihminen? valittettavasti yksi iso virhe menneisyydessä voi kantautua kauas tulevaisuuteen, esim. herpes, aids yms. Myös esimerkiksi seksuaalirikollisesta pitäisi tietää jos hänen kanssaan seurustelet. Sekin vaikuttaa. Vai seurustelisitko itse lapsiinsekaantujan kanssa, jos kerran olet niin suvaitsevainen?
Jos esimerkiksi löytäisin avovaimostani levutyskuvia netistä, niin lemppaisin saman tien. Kertoo paljon ihmisen moraalista ja itsensä kunnioituksesta ja itsetunnosta, jos pitää tuonlaisen toiminnan kautta hakea hyväksyntää ja itsetunnon pönkitystä. - 8yiug
sepponeeen kirjoitti:
"joudun nyt toisen ihmisen takia kärsimään taudista joka voi uusia aina välillä koko loppu elämäni ajan. "
Ei vaan itsesi takia.
"kun sanotte että teit itsekkin virheen kun panit ilman kortsua. Totta, mutta olimme siihen mennessä seurustelleen jo jonkin aikaa jotebn kortsun jättäminn tuntui luonnolliselta varsinkin kun nainen sanoi ettei ole vaaraa"
Niin, niin se varmaan tuntui, kun olitte "jonkin aikaa" seurustelleet, mutta että... Niin. Että hyväksy nyt vaan se tosiasia, että sinä et sen puhtaampi ole.
Saat siis olla vihainen, mutta ole itsellesi sitten myös, mun mielestä sä olet hieman tekopyhä ja haluat nyt itse olla puhdas pulmunen ja syyttää vaan toista. Sä itse olet uskonut yhtä sokeasti kun se nainenkin ja näin. Se on ihan inhimillistä ja ok, siis voihan tommonen oireilu ottaa päähän, pänniä ja tekee mieli syyttää kun on paska fiilis ja oireet on päällä. Mutta tosiasia on se silti, että ittees sä sillä kiusaat ja olet epäreilu. Sitäpaitsi kaiken se kärsii, joten onko toi sitten se ihana ja rakastatko sä? Sua ei ole petetty, jos sä rakastat sä kyllä annat anteeksikin ja tajuat myös oman syysi.
Mä sain itse herpeksen vakisuhteessa mieheltä, joka ei uskaltanut kertoa. Olin ensin helvetin vihainen. Mutta mä mietin sitä asiaa ja no, hei, alkakaa kivien heittely, mutta mä vaan inhoan kortsuja, ja kukaan jolla on tuntoaistia ei voi rehellisesti väittää että iho ja kumi tuntuu yhtä hyvälle. No, mä rakastin sitä miestä ja olisin varmaan ollut sen kanssa silti riskillä. Joten mua petettiin ja silti mä pystyin antamaan anteeksi.
Kun herpes tuli, mä kävin semmoisen kiirastulen ja häpeän läpi, että jopa symppaan sitä miestä, mä ymmärrän oikeesti, miksi se ei uskaltanut kertoa. Joo, paska teko, mutta...
Ja nyt kun aikaa on kulunut, niin tää on oikeesti pienimmästä päästä mun ongelmia ja pahoja kokemuksia elämässäni ja mä rakastan sitä miestä silti, vaikka me ei olla yhdessä enää, vaan ihan vaan ystäviä.
Jos siis yhtään auttaisi se, että anteeksi voi oikeesti antaa.
No, tietty... Jos se ois oikeesti ollut joku munapää muuten, mutta mä oikeesti tunnen sen ja ymmärrän, miksei se uskaltanut ja tiedän, ettei se oikeasti ole paha ihminen. En siis todellakaan kannusta ketään testaamaan toisen anteeksiantokykyä, mutta että... Se on mahdollista. Ois vaan reilua tietty kertoa heti, kyllä meistä jotkut hullut laittaa sen ihmisen edelle silti eikä ihan pienestä hätkähdä :)
Harmi ettei se mimmi tiennyt asiaa, mutta sunkin pitäs ymmärtää se, että se ei tiennyt ja opetella olemaan hieman myötätuntosempi, luuletko sä että toi tieto on ollut shokki vaan sulle? Ihan samalla tavalla sekin siitä nyt sai tietää, ihan sekin sitä kiirastultaan läpi käy ja sä vielä syyllistät, syytät ja rankaiset vihallasi.
Hänen pitää siis pyydellä anteeksi asiaa mitä ei tiennyt ja virheitä, mitä kuitenkin jokainen elämässään tekee. Sä olet mun mielestä epäempaattinen ja epäreilu.
Jos oisit mun mies, vois olla että tauko jäisi pysyväksi, koska sä et jotenkin ota yhtään vastuuta omista virheistäs, et hyväksy toisen virheitä, suret noin paljon jotain sairautta, mikä on oikeesti olemassa vaan kun on oireita, mitä kantaa lähes kaikki, mistä toinen ei ole tiennyt, et huomioi ollenkaan, että se toinenkin sai tietää siinä samalla ettei se sen olo sen parempi ole...
Se on voinut myös olla huuliherpesvirus sitäpaitsi, sitäkään sä et tiedä oikeesti... Sä vaan haluat syyttää.
Ärsyyntymisen ymmärrän, suutumuksen yleisesti, shokin siitä että paskat kun näin kävi, sen ensireaktion, että ton vika, mutta... En tiiä, jos suhde ei tuostakaan selviä, niin mistä se sitten muka selviää? Herpes on tässä ihmiselämässä niin pieni juttu, että enpä tiedä miten on, jos ei siitäkään suhde yli pääse... Ehkä se suhde ei sitten todella ole sen arvoinen. Mieti siis vielä kuitenkin, ihan rauhassa ja yritä nähdä asioita laajemmin ja myös sen toisen näkökannalta. - kyllä näin on!
Brutukseni kirjoitti:
Höpö höpö. Menneisyys vaikuttaa tietenkin. Naisia on suomi pullollaan, pitää vaan löytää se nainen, joka ei ole idiootti ja omaa samanlaista elämänkatsomusta kuin sinä itse.
Menneisyys vaikuttaa aina tulevaisuuteen, näin se vaan menee. Ei ole kyse luottamuksesta, vaan menneisyys muokkaa meitä ja määrittelee meidät. Vai oletko joka aamu erinlainen ihminen? valittettavasti yksi iso virhe menneisyydessä voi kantautua kauas tulevaisuuteen, esim. herpes, aids yms. Myös esimerkiksi seksuaalirikollisesta pitäisi tietää jos hänen kanssaan seurustelet. Sekin vaikuttaa. Vai seurustelisitko itse lapsiinsekaantujan kanssa, jos kerran olet niin suvaitsevainen?
Jos esimerkiksi löytäisin avovaimostani levutyskuvia netistä, niin lemppaisin saman tien. Kertoo paljon ihmisen moraalista ja itsensä kunnioituksesta ja itsetunnosta, jos pitää tuonlaisen toiminnan kautta hakea hyväksyntää ja itsetunnon pönkitystä.No niin, nyt on päästy oikein asiallisiin vertauskuviin ja justiinsa näinhän se menee:"Vai seurustelisitko itse lapsiinsekaantujan kanssa, jos kerran olet niin suvaitsevainen? "
Joo-o, kyllähän se näin on. Ihan peruskauraa. Jos herpes on, niin lapsiin sekaantuu. Jos on aidsi niin levityskuvia netistä löytyy. Suveitsevaiset suvaitsee kaiken. Saatanan rikollisuuden tukijat ja herpesaidsin kannattajat, perkeleet. Jo vain. En löydä mitään liioittelua, asiasta ihan ohi menemistä, järjetöntä paskaa tai liioittelua koko jutusta. Ihan Asian Äärellä ollaan. Kyllä näin on.
Tässä se vasta on järkimies, voi onnen vaimoa! - Nainenvastaa
sepponeeen kirjoitti:
olet nyt tehnyt tästä valtataistelun. Vähän ajan kuluttua "annat anteeksi" mutta aina riidan tullen nostat asian esille. Jossain vaiheessa (tai jo tämän tauon aikana) pidät oikeutenasi käydä itsekin vieraissa, kun kerran naisellakin on ollut muita kumppaneita. Sillä ei ole merkitystä, että ne olivat ennen sinua.
Niitä muita kumppaneita olet jo ajatellut, muuten et murehtisi sitä ettet voi enää harrastaa seksiä ilman kumia. Nyt voit esittää marttyyria - rakastavaa marttyyria - joka _joutuu_ sekstaamaan kumin kera muiden naisten kanssa tulevaisuudessaan.
.. Miten sinä, muuten, menit panemaan vierasta ihmistä ilman kortsua? Alle puolen vuoden tutustumisella olette kuitenkin olleet vasta tutustumisen alussa. - eräs äiti
Brutukseni kirjoitti:
Höpö höpö. Menneisyys vaikuttaa tietenkin. Naisia on suomi pullollaan, pitää vaan löytää se nainen, joka ei ole idiootti ja omaa samanlaista elämänkatsomusta kuin sinä itse.
Jos esimerkiksi löytäisin avovaimostani levutyskuvia netistä, niin lemppaisin saman tien. Kertoo paljon ihmisen moraalista ja itsensä kunnioituksesta ja itsetunnosta, jos pitää tuonlaisen toiminnan kautta hakea hyväksyntää ja itsetunnon pönkitystä.Tuolla ajatusmaailmalla onkin sitten parempi hankkia mahdollisimman nuori ja kokematon kumppaniksi. Parasta olisi jos se olisi neitsyt, eikös? Ei ole juurikaan sitä menneisyyden painolastia. Toki tulevia sattumuksia sitten onkin odotettavissa kun ei ole siitä menneestä vielä mitään opittukaan. Yleensä se tuppaa menemään niin että asiat opitaan kantapään kautta. En ole joka aamu erilainen ihminen mutten ole enää sama ihminen kuin 10 vuotta sitten. Kokemuksista voi oppiakin. Virheet opettavat.
Ehdottomuus ja idealismi on toki hienoa mutta se on myös suvaitsemattomuutta eikä meistä kukaan ole täydellinen. - täti
sepponeeen kirjoitti:
Täysin luonnollista olla vihainen ja katkera, että sait herpeksen tyttöystävältäsi. Älä yritäkään heti olla kuin olisit antanut anteeksi, jos et kerran ole. Anteeksi antaminen ei todellakaan ole aina helppoa. Anna itsellesi aikaa. Ehkä vuoden parin päästä voit sanoa antaneesi oikeasti anteeksi. Ehkä siinä voi mennä pidempäänkin. Herpes on kuitenkin aika ikävä tauti, joka ilmestyessään aika ajoin muistuttaa itsestään kivuliaastikin. Anteeksi antamalla et voi poistaa asiaa, mutta kyllähän se yleisesti tiedetään että katkeruuden kantaminen pahentaa oloa entisestään.
- OleN siis EläN
gh75767 kirjoitti:
sitäpaitsi en laskisi pois pettämistäkään, naiset eivät ole mitään puhtaita pulmusia, joten ihan hyvin se on voinut tulla suhteenkin aikana pienestä sivupanosta. tuollaiset yhdenillanjuttuja ilman kortonkia harrastavat naiset kun eivät tuppaa olemaan kovin tarkkoja siitä, kenelle antavat.Niinhän se on edelleen, että nainen antaa ja mies ottaa. Voi, venäjä.
Jos nainen on usean miehen kanssa niin on huono nainen ja vaikka mitä. Mutta jos mies on useamman naisen kanssa se on sankari. Pettävä mies on ihan hyväksyttävä ihminen, mutta kun sen tekee nainen, niin naiselta menee ihmisarvokin.
Haloo. ollaan 2000-luvulla. Kyllä seksi on aina yhteinen asia. Taudit ovat ikäviä yllätyksiä, niihin ei tosiaankaan aina muista varautua. - Brutukseni
eräs äiti kirjoitti:
Tuolla ajatusmaailmalla onkin sitten parempi hankkia mahdollisimman nuori ja kokematon kumppaniksi. Parasta olisi jos se olisi neitsyt, eikös? Ei ole juurikaan sitä menneisyyden painolastia. Toki tulevia sattumuksia sitten onkin odotettavissa kun ei ole siitä menneestä vielä mitään opittukaan. Yleensä se tuppaa menemään niin että asiat opitaan kantapään kautta. En ole joka aamu erilainen ihminen mutten ole enää sama ihminen kuin 10 vuotta sitten. Kokemuksista voi oppiakin. Virheet opettavat.
Ehdottomuus ja idealismi on toki hienoa mutta se on myös suvaitsemattomuutta eikä meistä kukaan ole täydellinen.Höpö höpö. Enpäs käynytkään täällä pitkään aikaan ja jokuhan kerkesi jo ihan hurjistua hahaha.
En todellakaan ottaisi mitään neitsyttä kumppaniksi, pidän itsekin seksistä ja onhan noita kumppaneita ollut. Suon sen toisellekin, että kumppaneita on, mutta rajansa kaikella. Halusinkin aiemmin kommentoida vain sitä, että mielestäsi suhdetta aiemmat tapahtumat eivät vaikuta suhteeseen. Toin esille eriävän mielipiteeni, vaikkakin esimerkki oli typerän lapsellinen, pahoittelen sitä.
Itse en ottaisi naista, jolla on maine helppona. Mielestäni kielii huonosta itsetunnosta ja itsekunnioituksesta. Suon suunilleen saman määrän kumppaneita toki kumppanillenikin, mutta liika on aina liikaa. Painolastia on monella monessa muodossa, mutta tiettyjen painolastien kantaminen ei itselleni tuota ongelmia, taas toisenlaiset painolastit saavat hylkimireaktion päälle. Riippuu paljon ihmisestä minkälaista nappia kenelläkin pitää painaa, että menee niinsanotusti yli.
Sukupuolitauteja ei ole itselläni, kortsua olen käyttänyt satunnaissuhteissa ja ehdotan kummankin menemistä klinikalle ennenkuin kortsu otetaan pois käytöstä, näin teimme nykyisen vaimonikin kanssa aikoinaan.
Ei ole mitään väärää pitää rimaansa vähän korkeammalla ja valikoida niistä se ihminen joka sinulle natsaa. Naisia on maailma täynnä, turha alkaa yrittämään sellaisen kanssa, jonka menneisyyden näkee negatiivisena asiana. Sellaisiakin naisia on , jotka eivät ole antaneet 100 jätkälle. Tuntuu vain että jotkin miehet ottavat sen ensimmäisen, joka sattuu antamaan, eikä yhtään ajatella onko se nyt hyvä.
Jep. Nainen antaa ja mies ottaa. Valitettavasti se näin vain on, vaikka kuinka suomen naiset tästä asiasta poraavat.
Kuten aiemminkin joku asian osuvasti selitti: Jos sinulla on avain, jolla avaat kaikki lukot, on se paras avain kaikista, yleisavain. Jos taas joka avaimella avataan yksi lukko, eihän sillä lukolla tee mitään.
Miehet ovat siksi "Äijiä", koska miesten pitää tehdä panon eteen jotain. Harva mies voi vain baarissa kysyä naisjoukolta, että "Kuka haluaa panemaan mun kaa?" ja saada ketään mukaan. Nainen taas saman kysymyksen jälkeen saa 90% miehistä mukaansa. Naisille panon hommaaminen on helppoa, miehille ei. Naisen ei tarvitse muuta kuin levittää jalat ja jo löytyy kumppaneita pilvin pimein, toimisikos sama toisinpäin , vaikka kummatkin olisivat ihan normaalin näköisiä/ei mitään hemaisevia tyyppejä? Ei tietenkään. Samat naiset jotka täällä huutelevat tasa arvoa tähänkin asiaan, taitavat toisaalla arvostella yhdenillan panojensa taitoja, eikö olisi aika tasa-arvon nimissä ottaa naisillakin vastuu siitä lakanoiden pöllyyttämisestä? Kyllä nainenkin voi olla hyvä sängyssä, ihan miehen puolelta katsottuna. - Bernard22
Brutukseni kirjoitti:
Höpö höpö. Enpäs käynytkään täällä pitkään aikaan ja jokuhan kerkesi jo ihan hurjistua hahaha.
En todellakaan ottaisi mitään neitsyttä kumppaniksi, pidän itsekin seksistä ja onhan noita kumppaneita ollut. Suon sen toisellekin, että kumppaneita on, mutta rajansa kaikella. Halusinkin aiemmin kommentoida vain sitä, että mielestäsi suhdetta aiemmat tapahtumat eivät vaikuta suhteeseen. Toin esille eriävän mielipiteeni, vaikkakin esimerkki oli typerän lapsellinen, pahoittelen sitä.
Itse en ottaisi naista, jolla on maine helppona. Mielestäni kielii huonosta itsetunnosta ja itsekunnioituksesta. Suon suunilleen saman määrän kumppaneita toki kumppanillenikin, mutta liika on aina liikaa. Painolastia on monella monessa muodossa, mutta tiettyjen painolastien kantaminen ei itselleni tuota ongelmia, taas toisenlaiset painolastit saavat hylkimireaktion päälle. Riippuu paljon ihmisestä minkälaista nappia kenelläkin pitää painaa, että menee niinsanotusti yli.
Sukupuolitauteja ei ole itselläni, kortsua olen käyttänyt satunnaissuhteissa ja ehdotan kummankin menemistä klinikalle ennenkuin kortsu otetaan pois käytöstä, näin teimme nykyisen vaimonikin kanssa aikoinaan.
Ei ole mitään väärää pitää rimaansa vähän korkeammalla ja valikoida niistä se ihminen joka sinulle natsaa. Naisia on maailma täynnä, turha alkaa yrittämään sellaisen kanssa, jonka menneisyyden näkee negatiivisena asiana. Sellaisiakin naisia on , jotka eivät ole antaneet 100 jätkälle. Tuntuu vain että jotkin miehet ottavat sen ensimmäisen, joka sattuu antamaan, eikä yhtään ajatella onko se nyt hyvä.
Jep. Nainen antaa ja mies ottaa. Valitettavasti se näin vain on, vaikka kuinka suomen naiset tästä asiasta poraavat.
Kuten aiemminkin joku asian osuvasti selitti: Jos sinulla on avain, jolla avaat kaikki lukot, on se paras avain kaikista, yleisavain. Jos taas joka avaimella avataan yksi lukko, eihän sillä lukolla tee mitään.
Miehet ovat siksi "Äijiä", koska miesten pitää tehdä panon eteen jotain. Harva mies voi vain baarissa kysyä naisjoukolta, että "Kuka haluaa panemaan mun kaa?" ja saada ketään mukaan. Nainen taas saman kysymyksen jälkeen saa 90% miehistä mukaansa. Naisille panon hommaaminen on helppoa, miehille ei. Naisen ei tarvitse muuta kuin levittää jalat ja jo löytyy kumppaneita pilvin pimein, toimisikos sama toisinpäin , vaikka kummatkin olisivat ihan normaalin näköisiä/ei mitään hemaisevia tyyppejä? Ei tietenkään. Samat naiset jotka täällä huutelevat tasa arvoa tähänkin asiaan, taitavat toisaalla arvostella yhdenillan panojensa taitoja, eikö olisi aika tasa-arvon nimissä ottaa naisillakin vastuu siitä lakanoiden pöllyyttämisestä? Kyllä nainenkin voi olla hyvä sängyssä, ihan miehen puolelta katsottuna.Touche, my friend. Touche!
- NiinSeVaanMenee
että rakastatko häntä. Mutta tuo taisi tulla selväksi viestissäsi. Eikö siinä ole vastaus ongelmaasi?
- Miesmies74
Anteeksi nyt vain, mutta aika moni tykkää paneskella ilman kumia.. ei se minusta ole kovin suuri rikos. Välinpitämätöntä joo, mutta ajetaanhan sitä ylinopeuttakin. Ja sitäpaitsi, aika monella miehellä saattaa kepin nokka vähän punottaa ja tippasta jossain vaiheessa elämää. Miksi naiset olisivat poikkeus. En siis puolustele ja tiedän että paljaalla vetely on typerää, mutta sitä nyt vain tapahtuu.
Se joka ei ole tehnyt tyhmyyksiä joskus nuoruudessaan saa minun puolesta heitää ensimmäisen kiven. Minusta ei ole sitä heittämään.- Nainennainen77
Niinpä niin. Komppaan edellistä, ei paljon kiviä heitellä täältä suunnalta ainakaan :)
- Hyh hyh sua!
Heti oot syyttelemässä toista, vaikka oot voinu sen itekki aikanaan saada??
Onkos tullut pantua jotakin muijaa suuhun ja sillä on ollut herppes huulessa???
Mietippä niitä omia paneskelujas, ennen kuin syyllistät toista?
Mistäs tiedät, ettet oo vaikka uimahallin lauteita jonku pöpön saanu?
Monesti kun kattoo sitäki pulisakkia, mikä siellä käy pesulla, tulee mieleen, mitä noistakin saa....?- Andreaaaaaa
Onko merkitystä, kumpi on tartuttaja, kun kumpikin osapuoli on ollut vastuuton.
Aloitin suhteen 4 kk sitten, ja sekä mies että minä kävimme testeissä. Miksi syyttää jotakin ihmistä taudin saamisesta, kun itse viisveisaa ehkäisystä?! Uskomatonta naiiviutta ja kokemattomuutta! - todennäköisyydet
Andreaaaaaa kirjoitti:
Onko merkitystä, kumpi on tartuttaja, kun kumpikin osapuoli on ollut vastuuton.
Aloitin suhteen 4 kk sitten, ja sekä mies että minä kävimme testeissä. Miksi syyttää jotakin ihmistä taudin saamisesta, kun itse viisveisaa ehkäisystä?! Uskomatonta naiiviutta ja kokemattomuutta!Niin ja teiltäkään ei testattu (ellette itse maksaneet ykstyisellä) herpestä, verestä, vasta-aineita siis. Onkohan kukaan vaivautunut miettimään, että kun ne testit ovat, miksei testata? Siis teillä saattaa olla silti herpes, vaikka testeissä kävitte... Että siis siinä mielessä, kun jätitte ehkäisyn pois, te olette molemmat ottaneet riskin siitä, samoin taudeista, joita ei ehdi näkyä...
Elämä on siis hassu juttu, se on riskejä varmimman päällekin pelaajalle.
Niin, mutta miksei testata... Ei se ole pelkkä rahakysymys. Vaan myös siitä, että loppujen lopuksi lääkärit pitävät sitä niin pienenä asiana, ettei sitä ei kannata testata eikä yhteiskunnan rahoja haaskata saadakseen tietää, että lähes kaikki kantavat herpes-virusta ja kun kuitenkin tosiasia taitaa olla se, ettei he itsekään tiedä loppujen lopuksi kuinka herkkä se on tarttumaan, miten se onkin päässyt niin yleiseksi jne. Sitä on vaan hyvä käyttää valistuksena ja pelotteena, koska oireet pahimmillaan ovat vittumaiset ja se kuulostaa pahalta.
- plaaaaaah
Tekisi mieleni uskoa, että tämä viesti on provo. Miten joku voi kuvitella, että toinen on taudeista puhdas vain sen perusteella, että sanoo olevansa??!!
Tulee mieleen, että olet yhdenlainen tyypillinen mies: "Nainen on niiiiiin ihana, että eihän hänellä voi olla tautia............, eihän noin ihanalla naisella yksinkertaisesti voi olla........" - menoksvaan
Aloittaja se sitten jaksaa vain itseään murehtia. Eipä ole tainnut aloittajan kumppani moista omaan napaan/vehkeeseen tuijottajaa ansaita riesakseen. Mahtaa suhteessa muitakin murjeita tulla vastaan, menevätkö naisystävän eletyn elämän piikkin nekin..? Nouseeko pikkiriikkinen herpesvirus jokaisen, mitättömänkin, riidan yhteydessä esille? Eipä ole hääppäistä naisystävälläsikään, jos tuollasen moukan kanssa joutuu lopun ikäänsä elämään ja anteeksi antoa anelemaan. Hälle parempi, että tiet erkanevat. Toivottavasti kohtaa jonkun ymmärtäväisemmän!
- repepaviaani
SUUREMPIAKIN erheitä ihmiset tekee täysin tietämättään tällä planeetalla kun jättävät kondoomia käyttämättä. Etenkin ennen seuraavia vaaleja ja vaalivalheita. Ihmisiä on kertakaikkiaan liikaa maapallerolla myös ilman kondoomia. Asiaa on tutkittu apinoittentutkimuslaitoksella yksinkertaisin ihmiskokein joissa on havaittu että, ihminen on lähes ainoa viellä kädellinen nisäkäs joka on kiimassa jatkuvasti.. liki kaikilla
muilla nisäkkäillä on havaittavissa aivan selkeät kiima-ajat tutkimuksissa jotka perustuvat professori
Aimo Orankin tekemään selvitystyöhön apinoittentutkimuslaitoksella.- heppes
Älä jätä friiduasu ja voitte nyt ajella täysillä tästä eteenpäin.
- Helena22222
Provohan ton on pakko olla, tai sit kirjoittaja on ihan imbesilli. Voi hyvää PÄIVÄÄ!!! =)))
Elän ihanan kauniin naisen kanssa jolta aikoinaan sain, kas kummaa HERPEKSEN. Eli siis sama tilanne kuin sinulla. Olimme erossa aikoinaan muutaman kuukauden ja hän oli käynyt reissussa ja saanut tuon V.mäisen
taudin.Herpes on nimittäin paskamainen, koska se välillä aina haavautuu ja visvoo ikävästi. Siksi on toisaalta hyvä olla henkilön kanssa jolla se jo on, koska se ei leviä enää muihin. herpes voi levitä eri paikkihin kuten(epäilen itsekkin) ruokatorveen, jolloin se iheuttaa kipua ja voi muuttua KÄÄK, syöväksi. No joudut tekemään valintasi ja itselläni se oli RAKKAUS häneen kuitenkin. En ole katunut päivääkään.
Mieti?!- Laaki &Vainaa
ITSEkin olin tyhmyyttäni aikanaan miehen kanssa erinomaisessa(tai niin kuvittelin) suhteessa, jossa mies oli erinomainen sekstailija. Kunnes sain(!) häneltä klamydian, olimme aika pitkään yhdessä. Ilmeni, että tämä samainen mies oli ollut monen naisen kanssa myös ilman kondomia ja käynyt venäläisellä (!) maksullisella naisellakin paneskelemassa. Kauhun sekunteja ei kauan ehtinyt kertyä, pakotin miehen kanssani sukupuolitautien klinikalle jossa testit otettiin, hän otatti pelkän klamydiatestin, minä KAIKKI mitä oli mahdollista, tämä klamydia löytyi siis molemmilta. Selityksiä oli kyllä, lääkkeethän tuohonkin on, mutta luotto meni, samoin äijä lähti kiertoon, helvetin paha jälkimaku itselle, koska syyllistin pitkään itseäni ja kävin jälkeen päin turhaankin vielä tarkistuttamassa itseni, niin likaiseksi tunsin itseni. Summana, suhteen alussa vaan kortsua kehiin, jos jätkä ei sitä usko, jotain OUTOA on tekeillä, seisomis- ja muut selitykset ovat verukkeita!!
- SAMA KOHTALO
Et todellakaan voi tuntea ihmistä jonka olet tiennyt olevan olemassa puolisen vuotta.
Miten joku voi luottaa tuntemattomaan jonka on tavannut puoli v sitten ja on etäsuhde/kaukosuhde..senkin aikaa ollut.
Ai niin mies ajattlee vain yhdeöllä päällä kerallaan, kokemusta on.
Oma on syy ja vikasi kun luotit paljaalta lähes tuntemattomaan ihmiseen.
Ensimmäinen vuosi normaalisti käytetään ehkäisynä kondoomia jo senkin vuoksi että, sukupuolitauti ei tarttuisi toiseen.
Nainen on ollut todella vaatuuntunnoton jos on jo lähes puoli tuntemattoman kanssa ollut paljaaltaan aikaisemminkin.
Keskustelkaa suoraan mitä haluatte ja mitkä on tuntemukset.
Se mikä vaivaa jo alussa se tulee isommaksi ja isommaksi ajan kuluessa.
lastako jo aloitte tekemään puolen vuoden kaukosuhteessa...Hmm.. - 2:n onnellienn äiti
ensinnäkin: mistä ihmeestä olet saanut käsityksen että herpeksen hoito on kivuliasta?!? taitaa mennä sinulla nyt pahasti puurot ja vellit sekaisin. jos nimittäin puhut herpeksestä, etkä kondyloomasta? huuliherpeksen hoitoon tarkoitetun voiteen käyttö ei todellakaan satu ja genitaaliherpekseen sillä ei juuri ole vaikutusta. Jos halutaan oireita lievittää ja aktiivisen vaiheen kestoa lyhentää niin hoitona on suun kautta otettava lääkitys, yleensä tabletteina. Ja niiden nieleminen tuskin on sinulle kivuliasta?
ymmärrän kyllä että käyt läpi tällä hetkellä sokkivaihetta asiaan, mutta muista myös ihan terveen maalaisjärjen käyttö. tartunta voi olla ihan täysin myös sinusta itsestäsi lähtöisin, älä ensimmäisenä hauku vain tyttöystävääsi varsinkaan jos hänellä ei oireita ole. herpes kun on siitä sukkela kaveri että se voi lymyillä latenssivaiheessa elimistössä vuosia ja puhjeta ykskas ilman syytä tai kun muusta syystä elimistön vastustuskyky on heikko (kova flunssa, stressi yms.) suurin osa ihmisistä saa toki (rajujakin) oireita ensimmäisen tartunnan saatuaan, mutta kaikki eivät saa mitään oireita, jopa koskaan. ja tänä päivänähän ovat tyyppi 1 (yleensä huuliherpes) ja tyyppi 2 (yleensä genitaalialueella) suloisesti sekaisin keskenään yleistyneen suuseksin myötä. ja kyllä se tarttuu ihan käsienkin välityksellä. riittää että suupielen rakkulaa näprää eikä hoksaakaan pestä käsiään ennen kuin koskettaa alapäänsä limakalvoja.
suurin osa ihmisten herpestartunnoistahan on lähtöisin jo "hiekkalaatikolta" ja vain (melko pienikin) osa saadaan aikuisena. yleisimmin tavallinen "yskänrokko" vaivaa keskimäärin joka kolmatta, mutta lähes yhtä moni oireeton kantaa virusta kuitenkin. ja noin joka viidennellä virus on latenssissa genitaalialueellakin, antamatta koskaan itseään ilmi.
viisainta sinun tässä kohtaa on nyt vaan rauhoittua. Herpes ei pilaa elämääsi, ellet sitä itse pilaa!! Alkuun se voi oireilla useinkin, jopa kerran kuussa. toisilla ei ensimmäisten oireiden jälkeen tule koskaan uutta oireista kautta. ja jokatapauksessa: mitä kauemmin tartunnasta aikaa kuluu, sitä harvemmin se enää uusiutuu. keskimäärin viiden vuoden jälkeen ensitartunnasta ei oireita tule enää edes joka vuosi. itsellä sairastumisesta nyt 15 vuotta ja viimeksi neljä vuotta sitten on ollut yksi pieni rakkula. eli niin paljon se elämääni häiritsee...
tyttöystäväsikin kohdalla voi kyse olla kuule niin vanhasta tartunnasta ettei kukaan voi sanoa mistä se on tullut, eikä välttämättä edes siitä mainostamastasi "toisten kanssa panemisesta", vaan voi olla aivan hyvin tavallisen "yskänrokon" siirrynnäinen. vai onko jopa niin, että on antanut sinulle suuseksiä kun suupielessä on ollut näppylä? jokatapauksessa: syyttely ja katkeroituminen ei johda mihinkään ja on vain typerää.
jos oikeasti rakastatte toisianne, yksi herpes sinne tai tänne ei muuta mitään miksikään. Ainoa tilanne missä sen olemassaolo tulee muistaa on, jos tyttösi joskus tulee raskaaksi niin silloin otetaan suun kautta viruslääkitys estämään synnytyksen yhteydessä tapahtuvaa tartuntaa vauvalle, koska hänelle se voi olla vaarallinen. aikuisille tämä on oikeastaan vaan kiusallinen juttu, useamman vuoden jälkeen ei juuri edes sitä.
voimia eteenpäin, katkeroitumisella et ainakaan voita mitään. koska kuitenkaan et voi tietää ketä syyttää ja mistä. mitään verikokeita kun ei ole olemassa osoittamaan että mistä on tullut ja kenelle. vasta-aineita voi löytyä molemmista, mutta sekään ei kerro mitään. joten lepo vaan ja nauttikaa toisistanne! - pienet ympyrät
Tämä jälleen niitä provosoivia kirjoituksia, josta heti paistaa läpi, että neiti-ihmisen kirjoittama. Että viitsitään tällaista lässytystä... ja vielä kaataen toisen sukupuolen niskaan.
- äly hoi
Onko nykyaikana vielä noin tietämättömiä ihmisiä. Mistä luulit löytäväsi naisen joka on 100% varmuudella ilman tauteja.
Minä sain miesystävältäni herpeksen v 99 ja se on uusiutunut kaksi kertaa v 2000 ja 2004. Ihmisistä noin joka kolmas kantaa sitä virusta tietämättään ja kaikille ei oireita tule koskaan. Testata sitä ei voi ennenkuin on oireita.
Toki eka kerralla kun sain taudin se oli tosi kivulias, mutta uusiutuessaan ei oireita paljoa ollut.
Jos aikoo aloittaa vakavan suhteen on se riski otettava, että toisella mahdollisesti tauti josta hän ei ehkä edes itse tiedä.
Muussa tapauksessa oltava sinunkin ilman naista. Jos et tuota voi anteeksi antaa niin kehoitan pysymään sinkkuna. - fjrjy
Jos sä oikeesti rakastat sitä naista, niin et sä voi kantaa kaunaa sille.
- 30
Omaan herpeksen ja sain sen suuseksissä monta vuotta sitten suhteessa ollessani. Alussa se vaivasi mutta nyt tuskin koskaan vaivaa!! Ei tulisi mieleenikään jättää kumppania jonkun herpeksen takia!! Hohhoijjaa..eipä oo nykyihmisillä muuta mietittävää kuin jotkut herpekset. VOI HELLANLETTAS aikuiset ihmiset, herätkää!! Elämää on eletty ennenkin ja eletään edelleen ja lapsia tehdään, oli herpeksiä tai ei! Oo sit ilman naista loppuelämäs jos oot noin pikkumainen! NÄIN ON!
- joujouihqudaa
Joo jätä se bitch, kyl se ansaitsee jonkun fiksumman, sorry vaan
- Se on parasta
Tuollainen jakorasia kannattaa jättää, pettää sinua kuitenkin. Huora mikä huora!
- munasullesinne!
Pitäskö saaha itelles persesilmään vähän parrua....kiihotuitko, senkin naistenvihaaja!
- tupu76
Tuota olethan itsekkin voinut kantaa tuota herpesvirusta tietämättäsi. Kun se on välillä on/off tilassa. Vuosia voi olla et ei oo oireen oiretta. Tiedän erään tapauksen nainen oli saanut sen mieheltä kun oli harrastanut suuseksiä. Sepä sitten oli hoitamattomana mennyt aivoihin...
- sazzz|||
Terve. Olisin halunnut jutella kanssasi vaikka jonku mesen välityksellä. Itselläni vähän saman tapainen kokemus. Olisiko mtn mahdollisuutta?
- evy
En yritä tarjota valmista ratkaisua vaan mietittävää että voit tehdä oman päätöksesi.
Sua ei tuskin pakotettiin olemaan ilman kumia tai harrastamaan seksiä ylipäätään. Oli oma päätöksesi suostua jättämään kumi pois. Luotit että olitte molemmat "puhtaita" ja lisäksi kumppanisi ei tiennyt kantavansa virusta. Otitte yhdessä riskin. Tilanne olisi voinut käydä myös toisinpäin jolloin olisit tartuttanut hänelle jonkin taudin esimerkiksi huuliherpeksen. Se että ei ole harrastanut suojaamatonta seksia ei automaattisesti tarkoita taudittomuutta. Yleisen harhaluulon vastaisesti "seksitauti testit" eivät testaa kaikkia tauteja, pelkästään muutama yleisin tauti testataan virtsa- ja verinäytteestä. Herpes testissä otetaan pumpulipuikolla näyte mahdollisen herpes rakkulan pinnalta. Olitte molemmat tietämättömiä sekä varomattomia ja nyt kannatte seuraukset. Hienoa että uskallat tuoda asian esiin, ehkä jotkut toiset välttyvät teidän kohtalolta.
Olet vihainen hänelle ja varmasit osittain myös itsellesi. Asialle ei kuitenkaan voi enää mitään, menneitä on turha surra. Jätät hänet tai yritätte yhdessä jatkaa ei muuta tilannetta. Vaikka ette pystyisikään jatkamaan yhdessä keskustelkaa silti tapahtuneesta ja tunteistanne. Suhteen lopettaminen ei poista syyttämisen ja syyllisyyden tunnetta. Parisuhdettä jossa kannetaan jatkuvaa kaunaa tai tunnetaan syyllisyyttä toista kohtaan voi olla turha yrittää ylläpitää. Jos oikeasti välität hänestä ymmärrät että hän ei tartuttanut sinua tahallaan. Kyselet apua foorumilla omaan tuskaasi, oletko ajatellut miltä hänestä tuntuu kun hän on tahtomattaan tartuttanut taudin rakkaimmalleen? Jos et välittäisi hänestä tuskin olisit täällä kyselemässä neuvoja. :)
Mikäli päätätte jatkaa suhdetta et voi käyttää tapahtunutta myöhemmin aseena häntä vastaan se jos mikä tuhoaisi suhteenne. Puhukaa asiasta, mitä sinä haluat ja mitä hän haluaa. Jos tunnet vihaa häntä kohtaan, kerro se hänelle. Keskustelkaa miltä teistä tuntuu ja miksi tunnette niinkuin tunnette. Todennäköisesti asia nousee esiin useammin kuin kerran.
Tulevaisuuden varalle muistakaa että sukupuoliherpes voi tarttua sukuelimistä myös esim. suun limakalvoille ja päinvastoin. - äiti =)
onko sillä niin merkitystä kuka herpeksen sai ja keneltä.. joilakin se on huulessa toisilla alapäässä.. itse kuulun jälkimmäiseen osastoon ja parempi niin.. jos tarttis valita kumpaan päähän ottaisin niin valkkaisin saman.. pysyypi piilossa katseilta.. sain herpeksen nykyiseltä aviomieheltäni.. ja tiesin kyllä siitä.. mutta olemme olleet 6 vuotta naimisissa ja meillä on kaksi lasta ja elämme ihan normaalia elämää.. asia ei ole koskaan ollut ongelma.. meillä molemmilla on ollut elämä ennen toisiamme ja enne kuin vakavasti voi edes ajatella ryhtyvänsä suhteeseen jonkun kanssa, se on ymmärrettävä.. johan tulette hulluiksi mustasukkaisuudesta ja miettimisestä.. elämä on tässä ja nyt.. ihminen päättää itse miten sen elää ja kenen kanssa.. minä nyt ehkä luulen, mutta oletkohan vai pelästynyt siihen tietoon että sinulla on herpes?
- Hermanni 3314
Onhan asiassa jotain positiivistakin(tosin voihan se tautikin olla SE josta aina puhutaan postiivinen tai ei)
niin se toinen positiivisyys.Opithan Perkules juoksentelemaan pisin maailmaa kaikenlaisten sutturoiden perässä. Muista minua kun kirppu puree sinua. Minä olen 60 ja harrastanut suhteita (hetero) aika monenkin kanssa ja ehtinyt olla 23v aviossa kertaakaan potkimati aisan yli. Levittele vaan hyvin tätä tietoasi niin uudet sukupolvet ehkä sitten taas tulevat sinua paremmaksi,paskiainen.
ei siitä häpeällä pääse.- sazzz|||
olet kyllä tosi epäkypsä kirjotuksessasi. kaikki tekee virheitä, se on totta että hyvä puhua asioista että muut oppii mutta yli 60 v puhuu kuin jokin ala-asteelainen. herrajestas. Monet sukupuolitaudit tarttuu vaikka kondoomia käyttäs. Ettäs tiiätte. Menneisyyksilleen ei voi mitään, mutta sille voi että ottaa oppia virheistään. Vaikka omaisikin sukupuolitaudin, se on silti sama ihminen kuin ennenkin.. ehkä hieman haavoittuvaisempi ja se pitää ymmärtää. NE ovat ihmisiä siinä missä muutkin. eivätkä mtn paskiaisia!
- Hermanni 3315
tuli vähän huonosti luettua sinun aarresaaresi,Jos se on vaan herpes sehän vaan muistuttelee sinua lopun alämääsi siitä ihanasta kytkentärasiasta,vai muka yllättynyt sinun kanssasi.kykkä olet tosi toope .mulkku pitäisi repäistä juurineen tuollaiselta. Minä kuvittelin että olisit sentään saanut kunnon kupan tai pitkälle vedätetyn AIDSIN. Olet tosiaan liian hölmö leikkimään naisten kanssa.Jotenkin se paistoi jutustasi muutenkin läpi mutta alkaa olla kiire enkä ehdi enempää kertoa tositapauksia elävästä elämästä,mutta eiköhän joku muu moikea mies tee sen. kirvelemisiin.
- TeppoHel
Tuollaisella asenteella varustettu ns.nainen kuulostaa lähinnä julkiselta reiältä jota random-heebot käy pumppaamassa, masturbaatio ilman käsiä.
Nykypäivänä pitää olla todella hullu mikäli ei käytä ehkäisyä koska suomalainen tapakulttuuri on erittäin korostuneesti vapaamielinen, hintana nuo vellovat sukupuolitaudit (suurimman osan onneksi voi hoitaa vaivattomasti, joillekkin tosin käy todella huono tsäkä).
Tuo huono tuuri astuu peliin siinä vaiheessa kun julkinen reikä alkaa vakituiseen parisuhteeseen ja kumppani ei osaa varoa rakastumisen huumassa sukupuolitauteja joita vosu on keräämällä kerännyt itselleen, puhtaasti logiikalla ajateltuna julkisen reiän on PAKKO kantaa sukupuolitauteja mikäli tapoihin kuuluu suojaamaton seksi.
Tuo mimmi tuntuu olevan asenteeltaan "hiukan" vapaamielinen ja tod.näk hyvinkin helposti hakee uusia seksisuhteita random-tekniikalla heti kun rakkaus-huuma haihtuu, valitettavan suuri osuus naisista on rakkaus-addikteja ja tuota huumetta saadaan vaihtamalla parteniria hyvinkin tiuhaan ... teidän tapauksessa aikasykli on normia pidempi koska pitkä välimatka ei kuluta niin nopeasti, ja mä tiedän jo että kommentti on "ei se tollanen ole" mutta sano mun kirjoittaneen miten tuleman piti.- ja puhdas
Eipä tuo nainen kuule ole sen pahempi kuin kuin muutkaan. Tuskimpa tuo kirjoittaja menisi rakastumaan naiseen joka on kännissä kolme päivää seitsemästä eikä edes muista mitä tuli tehtyä. Ne niitä huonoja tapauksia ovat, putkistosta riippumatta.
Jos puhtaasti logiikalla ajettelisit niin tietäisit että voit itsekkin herppestä kantaa vaikka neitsyt oletkin. Nykyinen suomalainen tapakulttuuri on melkein jo vapautunutta ja lähellekkään vapaamielistä. Ei täällä baarista lähdetä kahden jälkeen 'mites vahaat lautas?' heitolla nussimaan. Jos seksi oli hyvää niin sittenhän voisi tutustua syvemminkin. Jos vaikka muutenkin kolahtaisi niin sittehän voisi olla hyväkin suhde tarjolla. Kuka sitä nyt pyörää ostaa ilman koepolkasua?
Kumppaniahan vaihdetaan kun vanha alkaa todella nyppimään. Ei sillä mitään merkitystä ole ollaanko tunnettu päivä, viikko tai oltu naimisissa 26v. Ihminen tarvii rakkautta joten kyllä, suurin osa naisita ja miehistä ovat addiktoituneet siihen. Jos luulet että suhteen alussa se rakkaus on voimakkaimmillaan niin tarvitset hiukan lisää ikää. Muuten, olet vielä käsittänyt yhden perustavaa lattua olevan käsitteen väärin, ei seksistä saa rakkautta vaan rakkauteen kuuuluu seksiä. - Break81
Näin on! Puhut asiaa.
- jepjep!!!!
Johan on paksua tekstiä mieheltä....Haloo,olitko neitsyt itse ennen tätä suhdetta????? Itselleni selvisi juuri,että yli 20v sitten olen saanut tämän hyvin yleisen kondylooma-tartunnan joka nyt vasta on alkanut oireilemaan.Papakokeet näyttää "huonoja" tuloksia jo yli vuoden...Mahdollisuus on siis että sairastun kohdunkaulasyöpään tms.Tosin olen tietty tarkkailussa koko ajan ja varmaan vaaralliset muutokset havaitaan ehkä ajoissa mutta kuitenkin riski on.Ja taudista tiesimme molemmat silloin,vaan lääkäri sanoi että ei tartu.Tyhmä lääkäri tai sitten tietoa ei ollut niin paljon kuin tänä päivänä. Ja itselleni tämä mies oli ensimmäinen kokemukseni seksin saralla. Eikä ole aikaisemmin tämä oireillut,papa on kuitenkin säännöllisesti n.kerran vuoteen otettu,vaikka ei olisi niin usein välttämättä tarvinnut.
Menenkö nyt siis ampumaan tämän exän,koska aiheutti minulle syöpäriskin????
Jospa katsoisit peiliin ja heräisit todellisuuteen ja ottaisit itsekin vastuun omista teoistasi.Kato,elämä on!!!!- -
Kondyloomaa aiheuttava papilloomavirus EI aiheuta kohdunkaulansyöpää... Papilloomaviruksia on yli 100 erilaista ja niistä 4-6 aiheuttaa syöpää/solumuutoksia.
- kaale 47
Se on sinun itse päätettävä annatko anteeksi vai et jos et pysty turha sellaista suhdetta on jatkaa . Toisaalta sitä ei ole tietoisesti sinulle tartutettu ja jos hän on tosiaan niin rakas niin mikset hoitaisi taudin pois ja osta tukkupakkaus välineitä ja hurjastelkaa sydämen kyllyydestä .
- .............
Jotkut sukupuolitaudit tarttuvat myös kortsun kanssa (esim.kondylooma).. Ja virheitä tekee kaikki, kortsutta paneminen ei tod ole niistä suurin.. Herpes ei ole niin paha kuin nyt väität, 17% suomalaisista se on ja yleensä täysin oireeton..
Mielestäni kuitenkin naista kohtaa oisi oikein hänet jättää, jos niin paljon hänestä pidät että jättäisit tuollaisen virheen vuoksi.. Hyvä syy jatkaa naisen kanssa: etpä sairastuttaisi muita ja omaas voisit panna ilman kumia ko tauti molemmilla.. ;) Nojoo, ei nyt ihan vitsin paikka mut ei myöskää niin vakavaa ko itelles ja muille uskottelet.. Tiedän mistä puhun, sillä itse sain mieheltäni taudin, josta ei tiennyt ja josta ei tiennyt exänsäkään, jolta oli tuon saanut.. Tauti eteni itelläni pahaksi hiljakseen ja aiheutti lopulta sen, ettei voida saada lapsia, mut onneks kaksi yhteistä on ennen taudin pahentumista saatu... Ikin ei oo käynyt mielessäkää silti et miehen jättäisin, ei ole mua tahallaa satuttanut... ei se ei ole paha itselläni ja avio puolisollaniki on herppes ja meissä jokaisessa on herppes toisilla tulee esiin huuleen toisilla silmään ja toisilla jopa sormeen ei sen takia kannata jättää ihmistä jota RAKASTAA se voi tulla tressistä se voi tulla ihan mistä vaan vaimollani se puhkesi syöpähoidoista ja siitä on nyt 10 vuotta eikä ole kummitellut sen jälkeen
- kysyjä1
Hei,
Millaisia oireita kyseinen herpes tekee....puhuit että sormeen...miten se näkyy sormessa?
- Luuknaappi
Eli itsekin olet harrastanut seksiä ilman kortsua vieraan ihmisen kanssa, jonka olet tiennyt vasta puoli vuotta.
Enpä oikein syyttäis naista. SINÄ olet vastuussa sun terveydestä.
Mutta tulee mieleen että kaukosuhteessa siinä puolen vuoden aikana et ole tainnut olla se ainut kumppani.. Ehkä tauti ei niin unta nukkunutkaan :D. Yleensähän herpesoireet tulevat muutaman viikon sisällä. - IngaLilla41
Voi voi...elämä on julmaa, eikö totta =)) Tulkoon tielleni vaikka sarjamurhaaja kunhan ei koskaan kaltaisesi idiootti.......Toivottavasti nainen ymmärtää läheteä ja jättää sinut omaan arvottomuuteesi.
- kysy suoraan
miehelle tämä nainen sitten on jakanut vittuaan? Paljaalla.
- plaaplaaplaa
Melko hauskoja nää suomijunttien kommentit, oli sitte kommentaattori mies tai nainen. Kyllä vittuilua löytyy, kun mies valittaa ko. asiasta mutta "auta armias" jos aloittaja olisi ollut nainen - kyllä olis taas löytynyt osanottoa niin maan perkeleesti.
Totta helvetissä jätkää vituttaa tollanen puhumattakaan jos vielä rakastunu, kuka sitä nyt kuppia haluu kannella muut kuin toopet joilla sitä on jo monen edestä. - Niimpä niin
että pihalle koko akka. Noin edesvastuutonta eukkoa kannate pitää.
- skuku
vittuun,mä heitin mun pimun vaik se sano et nyt se kukkii et älä pane.ei sekään ollu sanonu mitään vast sit ku se oireili.en saanu mitään,enkä sitä murehtinutkaan vaan sitä et se on tautinen akka.seuraavana päivänä se keräs kamansa ja lähti.pohtiminen syö mieltä ,mut ku tekee jotain ni aina se muuttuu paremmaks ajan kans ja pimuja on miljoonia.
- Itsesuojeluvaisto
Eikös sitä voisi pitää itsestään selvänä, että kun ryhdytään vakituiseen suhteeseen ja päätetään jättää kumit pois, molemmat käyvät ensin testeissä varmuuden vuoksi. Juuri siksi, että aina ei voi tosiaankaan tietää...
- kirjat esiin
Kannattaisi lukea oikeaa tietoa herpeksestä eikä elää uskomuksissa. Ei myös voida sanoa kummalta herpes on tullut.
- sivusta seurannut
Sellaisen vain haluan sanoa kuten täällä jo muutkin ovat sanoneet sitä ei pysty testaamaan etukäteen jos mitään oireita ei ole joten et voi olla varma onko tauti vain sinulla, ei ole mitenkään varmaa että naisellasi se on. Toinen asia herpekseltä ei useimmiten suojaa kondomi, koska ihonne on kosketuksissa tarttuu se sen myötä, toisella ei edes tarvitse olla "aktiivisena" herppes juuri silloin, ihokontakti riittää vaikkakin se on harvinaisempaa että silloin tarttuisi.
- kaikkeakanssa
pitää olla aktiivisena, ei se muuten tartu
- h on h
hrrrien kanssa ei kannata rakentaa pysyviä suhteita. vain leikkiin ne sopii.
- se hra pettää sut kuitenkin kaikessa muussakin.
- Nämä on omakohtaisia kokemuksia, olen hria paljon nähnyt ja erehtynyt uskomaan... - herpes on
Kun sait tartunnan niin naisellasi oli rakkula vaiheinen herpes alapäässä, ja hän VARMASTI tunsi sen olemassa olon, joten hän on aika liero, tartutti tahallaan välinpitämättömyyttään ainakin.
- Mieti kaksi kertaa
Itselläni on ollut aivan sama tilanne. Toisin päin vaan, eli poikaystävä tartutti minut... Olin myös vihainen aikani, mutta se meni ohi. Meillä oli kyseessä kondylooma, eikä sitäkään olisi missään testeissä näkynyt. Hoitojaksot olivat todella rankkaa aikaa, henkisesti ja fyysisesti. Silloin puolen vuoden seurustelun jälkeen teki myös tiukkaa olla harrastamatta seksiä kuukauteen... Nyt melkein kaksi vuotta taudin selviämisen jälkeen ajattelen, että se koko aika on ollut yksi meidän suhdettamme vahvistava tekijä, eikä se horjuttanut haluani jatkaa suhdetta.
Kannustaisin pohtimaan, että onko tilanne tosiaan niin vakava, että heittäisit mahdollisesti elämäsi rakkauden menemään ? - Pohdiskelija*
Sitäpaitsi jos molemmilla on sama tauti niin eikö se ole aivan sama paneeko kumppaniaan kortsun kanssa vai ei? Jos vaihdat naista niin sitten ainakin joudut käyttämään kumia ettet tartuta toista naista.
- hee.
Vieläkö löytyy näin yksinkertaisia ihmisiä,jotka harrastavat seksiä ilman kondomia? Ollaan oltu suhteessa pitkään,siis kaukosuhteessa,kas kun ei virtuaalisuhteessa.hehee.
- __Joonas__
Kuvitteletko tosiaan, että 100km päässä asuva naisesi on sinulle uskollinen? Ihan nyt vasta sitten puhkesi tuo tauti. Olin ihan yhtä naiivi 18-vuotiaana kuin sinä nyt. Ja hyi helvetti, herpes??? Sietäis olla pikkasen vihanen sille naiselle! Onko kivaa kun et enää ikinä voi harrastaa seksiä ilman kumia? Ei helvetti, onneksi itselläni ei ainakaan tietääkseni ole tuollaista.
- pöhkö olet
harvinaisen naiivi ja typerä.
ota asioista ensin selvää ja faktat faktoina. sen jälkeen voit ihan omassa pienessä päässäsi vaan jalostaa noita fiktiofantasioita, mutta älä vaahtoa muille.
"Ei helvetti, onneksi itselläni ei ainakaan tietääkseni ole tuollaista. " niinpä, nimenomaan _tietääksesi_. eli sulla voi olla ihan mikä tauti tahansa mut sä vaan luulottelet olevasi kaikkia muita ihmisiä parempi. herpeksen toteamiseen ei ole olemassa mitään sukupuolitestiä, tiedä se. ja herpesviruksia on olemassa ja tarttuu ihan muutenkin ihmisten välillä kuin vain sukupuoliyhdynnässä.
jos sinä olet kokenut uskottomuutta, se ei tarkoita että kaikki maailman muutkin ihmiset ovat epärehellisiä. pitkä kasvumatka sinullakin vielä edessä.
- Pellepoika
Tapasin vuosia sitten miehen, joka oli "unelmien mies". Molemmilla meillä oli ollut suhteita aikaisemmin. Minä olin aina käyttänyt kondomia, hän ei koskaan. Hän ei suostunut kanssanikaan käyttämään. ½ vuotta seurustelun jälkeen hänelle puhkesi herpes. Minulla ei ollut mitään oireita. Hän syytti minua tartuttamisesta. Olin ihan äimänä, kun en ollut tiennyt koko taudista. Seurauksena oli seurustelun loppuminen ja miehen raivon purkautuminen minuun. En tänä päivänä usko, että olin taudin häneen tartuttanut, koska myöhemmin selvisi, että hän oli ollut varsinainen naisten mies. Yritti vain syyllistää minua, koska jäi kiinni taudista. Onhan herpes voinut olla minullakin piilossa, koska ei ole koskaan puhjennut.
- h erpes
KUKA ONNETON MENEE KÖYRIMÄÄN KENENKÄÄN KANSSA ILMAN KUMIA VAIKKA OLISI KUINKA RAKASTUNUT?
TESTAUS ON HELPPO HENKIVAKUUTUS. MOLEMMILTA PAPERIT PÖYTÄÄN JA SITTEN VASTA KÖYRIMÄÄN KUMITTA.
KUULLOSTAA SILTÄ, ETTÄ MIMMISI TYKKÄÄ MUISTAKIN KULLEISTA KUN SINUN.
VARMISTA ASIAT ENNEN KUIN MENET SIIRTELEMÄÄN HUONEKALUJA HÄNEN LUOKSEEN.
YKS TUTTU RAKASTUI JA IHMETTELI KUN EI KOSKAAN KÄYNEET HÄNEN PAIKALLISISSA KIPPOLOISSAAN. SELVISHÄN SE SITTEN VIIMEIN ETTÄ TYTTÖ OLIKIN OIKEA PAIKKAKUNNAN RUUSU KUN SAI TARPEEKSI ALKOHOLIA NAAMARIIN.
LYKKATILL- Haloo vaan ääliö
Herpes ei näy testeissä. Välttämättä. Vain silloin (ehkä) kun se on rakkulavaiheessa, eikä kaikille oikeesti tule rakkuloita.
- sinkku_29
Minun yksi ystäväni sai myös eräältä miehestä herpeksen. Mies ei ollut tiennyt taudin olemassa olosta mitään. Tauti on ikävä kyllä nykyään hyvin yleinen. Tauti tarttuu ainoastaan rakkulavaiheessa eli tietojeni mukaan ei tarvitse koko loppuelämän käyttää kortonkeja. Ystävättäreni pelkäsi valtavasti kertoa miesystävälleen taudin olemassa olosta, mutta onneksi mies ymmärsi ja he pääsivät asian yli. Ovat olleet jo useita vuosia yhdessä. Eli....ei todellakaan mielestäni kannata tuon asian takia jättää hyvää suhdetta. Olisit voinut saada sen monelta muultakin, vähemmän rakkaalta ihmiseltä. Kysele lääkäreiltä lisää. Netissä annettu tieto ei välttämättä ole aivan oikeaa eli yritetään tehdä asiasta suurempi, mitä onkaan.
- guuglaa vähän
Suurin osa tartunnoista on nimenomaan OIREETTOMALTA kumppanilta. Ei ole ehkä koskaan ollut mitään näppylöitä! Lisäksi noi oireet vähenee heikkenee katoaa ajan saatossa. Ja joillekin ei tule koskaan mitään. Tai voihan se näppylä olla emättimessä mikä tartuttaa. Ei sitä näe eikä tunne.
Älä nyt naista jätä ton takii. Oot säkin varmaan joskus pannu ilman kumia, ilman et sekään nainen on käyny testeissä. Ja mistä se ois voinu tietää et se kantaa sitä?
Jos kerran rakastat, nii jatka rakastamista.
Vaikka toisen naisen ottaisit nii sul ois se silti.- A
Muistutan kysyjää että herpes on jokseenkin yhtä vaaraton ja helppohoitoinen kuin flunssa ja sen saa läheiseltään jokseenkin yhtä todennäköisesti. Kehotan kysyjää nyt menemään itseensä, hoitamaan asian ja palaamaan päiväjärjestykseen rakkaan kumppaninsa kanssa. Kysyjä vain pelästyi hiukan, mutta vaaraa ei ole.
- Lucas 3
Kun olette julkisissa paikoissa niin älkää sanoko "Onko Teillä muilla ollut ..." vaan kysykää :"Onko Teillä muillaKIN ollut sukupuolitauteja ?" Kyllä naisen valinta on vaikea ja taudit vain mutkistaa tilannetta ! Olen ollut koko elämäni aseksuaali joten puhdas olen ollut. Timo
- Jooeouihfdpd
Herpestä ei välttämät naisella edes nää vaik käviski testeissä. Naisel voi rakkuloit olla esmes sisäpuolel joita ei nää ku kyne ja jos niit ei oo just sillo ollu ku kynel kävis ni ei välttist tiiä onks sit vai ei. Ja jos sil o huono omatunto ni sehä on sillo pahoillaan. Ja voittehan te edellee panna ilman kumii ette te sitä enää voi toisiinne tartuttaa. Ja mulla sattuu olee tuttuja joilla herpes ja osalla niistä ei oo vuotee mitää oireita ja sit taas hetken on ja sit ei taas vuotee. Ei se ole niin vakavaa ku mitä sä tosta väännät. Vaikka eihän se tod kivaakaan ole.
Ja ps. Olisit pistäny akkas testeihi ja käyny ittekki ennen ku kumit heivaatte....... Turhaa sä sitä pelkästää syytät. Ja jos se on aarre ni unoha toi, ajattele positiivisesti (se ei oo nii vakava ku esim hiv) ja elä elämääs tyytyväisesti ton naises kans. - -nulkun pissijä-
"Aiemmista irtosuhteistaan"... sinäkin olet siis irtosuhde muiden jatkoksi?
Huono logiikka. Jos olisi aloittaja sanonut "irtosuhteistaan", olisit heti tarrannut siihen kiinni: "Ai naisellasi on irtosuhteita?" Kyllä se aiemmista-sana on ihan tarpeen tuossa kontekstissä.
- Herpes sentään
Mullakin on herpes 2 mut ei se tahtia haittaa mitenkää , se voi olla monta vuotta pois ja pujeta yht' äkkiä kuukauden välein .
Ei tuo oo mitenkään niin kipee , sen tuntee jo muutaman päivän ennen pienenä kipuna pakarassa ja jalassa jolloin voi aloittaa aclovir kuurin niin ei ehdi puhkeamaan .
Mul on jo yli kaksi vuotta viimeksi kun on ollu rakkula (kestää n. viikon), stressi ja auringonvalo voi laukasta alkamaan sen joten niitä pitäis välttää enemmälti :D
Turha tollasta pikku vaivaa on jäädä pohtimaan on maailmassa pahempiakin sairauksia . - juupeli..
En näe syytä miksi sinun kannattaisi jättää sinulle rakas ihminen! kun kerran tunnette rakastavanne toisianne.
- juupeli..
oikeestaan EROTKAA eli jätä se ! ei tuosta tule enää mitään tiedän sen. riitaa korkeintaan mikä muistuu aika ajoin vaan mieleen.
- ei, siippasi !
vaiko
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663362Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433157Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1222648- 432538
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271850- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851465- 391320
- 821189