Torstai on toivoa täynnä, sanotaan sanoa. Mutta mitä sanontoja noille muille viikonpäiville on olemassa? Vai pitäisikö niille keksiä jos niille ei omia sanontoja löydy.
Tämä torstai ei ainakaan kohdallani ollut sitä mitä odotin. Sataa tihrutti aina välillä kun piti tehdä ulkona hommia auton kimpussa, niin eikös ilta kietonut minut syleilyynsä ja sen jälkeen mitään nähnyt.
Miten teillä, oliko sanon mukaan toivoa ilmassa?
Torstai
27
4641
Vastaukset
Itse itselleni vastaten, saadakseni jutun liikkeelle:)
On muuten suunnattoman lohdullista ajatella, että olin sen verran korrektisti, etten peukuttanut avaustani heti paikalla viskattuani sen ruudulle. Halusin nimenomaan korostaa tätä seikkaa voimakkaasti.
Mutta nythän minä kiirehdin sydämettömästi tapahtumien edelle. Tällaisen avauksen tekijänä oletan aina lukijan tuntevan tosiasiat ja rientävän tähän selostamaan mitä mitäkin viikonpäivästä sanotaan sanoa. Loppukaneettina odotan tietysti kuulevani kaikkien sepustukset omista aktiviteeteista joita on tullut tänään suorittaneeksi.
Kuka pessyt pyykkinsä ja kuullut samalla mojovat juorut pyykkituvalla. Joku auttanut kaupungilla mummon suojatien yli, tai semmoista. Voihan tässä paljastaa että on tullut istuttua ruutua tuijottaen koko ehtoon. Valinta on teidän.muutamia..
perjantaina perhosia vatsassa, lauantaina laulattaa, sunnuntaina sutinaa, maanantaina maha kipeä, tiistaina taas tohinaa töissä, keskiviikko kaiken muuttaa...?)Sibone kirjoitti:
muutamia..
perjantaina perhosia vatsassa, lauantaina laulattaa, sunnuntaina sutinaa, maanantaina maha kipeä, tiistaina taas tohinaa töissä, keskiviikko kaiken muuttaa...?)Hieno listaus ja perjantai onkin jo huomenna. Silloin onkin syytä tiedustella kuinka monella on perhosia vatsan pohjassa:)
Waffe kirjoitti:
Hieno listaus ja perjantai onkin jo huomenna. Silloin onkin syytä tiedustella kuinka monella on perhosia vatsan pohjassa:)
"henkevää", kiitos kehusta kuitenkin :)
Tiedä, ehkä vähä miettimällä saada torstain veroisia ajatuksia, jos joku yrittäisi..
- yökyöpeli*
tämä tuli mieleeni eräästä kortista jossa oli Katti-Matti ja tämä teksti, uskoisin muidenkin kuin tuon kissan ajattelevan samoin.
Toiseksi tuli mieleen työttömän laulu, maanantai ei mittään, tiistai ei mittään, keskiviikko etc.
Onko nämä nyt sitten sanontoja vai muita hokemia ?Sellainen laulu soi joskus takavuosina kuin I Don't Like Mondays ja nähtävästi näitä viikonpäivien mukaan lausuttuja sanontoja löytyy muidenkin maiden kielellä. Varmaan tuolle maanantaille niitä on ideoitu eniten, näin ainakin uskon.
- oi jos aina vois ...
perjantaina pelipäivä
lauantaina lauteille
sunnuntaina superruokaa
maanantaina masentaa
tiistaina toripäivä
keskiviikkona kerhoilta
torstaina toivutaanTässähän on kuin runonlausuntaa konsanaan. Sinulta taitaa ilmiselvästi luonnistua runoilut helposti, kun noin sutjakkaasti tuli viikot täyteen:)
Niin, jos huomenna aina vois..
Käykö tämä sanonnasta? En tiedä onko enää mutta lapsille se oli sitä vuosia sitten :)
Minä ostin jo tänään tummaa suklaata ja Omarin kermakarkkeja... Eivät taida nähdä huomista :DHyvä sanontahan se on, ja itse muistan kuinka tärkeä tuollainen namipäivä aikoinaan minulle oli. Silloin sain karkkipäivänä pussillisen semmottisia pieniä nameja jotka olivat erivärisiä. Pussissa oli ainakin vihreitä, keltaisia ja punaisia namuja. Ei se pussi kestänyt iltaa asti vaikka kuinka yritin sinnitellä sen kanssa. Keskenhän ne aina loppu ja odotus seuraavaan namipäivään oli pitkä kuin nälkävuosi.
Tuossa odotuksessa oli jotain hyvääkin. Oppi ainakin että hyvää kannatti aina odottaa:)
Et sitten ostanutkaan Fazerin sinistä, sen parempaa ei ole?Waffe kirjoitti:
Hyvä sanontahan se on, ja itse muistan kuinka tärkeä tuollainen namipäivä aikoinaan minulle oli. Silloin sain karkkipäivänä pussillisen semmottisia pieniä nameja jotka olivat erivärisiä. Pussissa oli ainakin vihreitä, keltaisia ja punaisia namuja. Ei se pussi kestänyt iltaa asti vaikka kuinka yritin sinnitellä sen kanssa. Keskenhän ne aina loppu ja odotus seuraavaan namipäivään oli pitkä kuin nälkävuosi.
Tuossa odotuksessa oli jotain hyvääkin. Oppi ainakin että hyvää kannatti aina odottaa:)
Et sitten ostanutkaan Fazerin sinistä, sen parempaa ei ole?Jos ihan rehellisiä ollaan, niin suklaavalintani olisi ollut Fazerin pähkinäsuklaa, mutta kaikki vallalla olevat terveysvalistukset saivat aikaan sen, että otin tumman suklaan...
Kermakarkeista en sen sijaan luovu, Omarit ovat melkein yhtä hyviä kuin lehmäkarkit, eikö niin?
:DVirvatuli kirjoitti:
Jos ihan rehellisiä ollaan, niin suklaavalintani olisi ollut Fazerin pähkinäsuklaa, mutta kaikki vallalla olevat terveysvalistukset saivat aikaan sen, että otin tumman suklaan...
Kermakarkeista en sen sijaan luovu, Omarit ovat melkein yhtä hyviä kuin lehmäkarkit, eikö niin?
:DOlen sen verran konseravatiivinen eräissä asioissa etten hevillä tule testanneeksi muuta. Suklaat ja karkit on sellaisia, ettei kelpaa kuin Fazerin sininen. Jotkut jutut sitä haluaa pitää muuttumattomana ja entisenä. Kerran kun saa hyvää, se maku jää aina mieleen ja siihen tulee sitten myöhemmin himo. Pakko saada efekti vain tulee jostain takaraivoon, eikä sille voi mitään.:)
Omareita en ole maistanut. Onkohan minulla nyt aukko sivistyksessä:)Waffe kirjoitti:
Olen sen verran konseravatiivinen eräissä asioissa etten hevillä tule testanneeksi muuta. Suklaat ja karkit on sellaisia, ettei kelpaa kuin Fazerin sininen. Jotkut jutut sitä haluaa pitää muuttumattomana ja entisenä. Kerran kun saa hyvää, se maku jää aina mieleen ja siihen tulee sitten myöhemmin himo. Pakko saada efekti vain tulee jostain takaraivoon, eikä sille voi mitään.:)
Omareita en ole maistanut. Onkohan minulla nyt aukko sivistyksessä:)En sanoisi että sivistyksessäsi olisi aukko mutta makuvalikossasi on melkoinen musta aukko :D
Kyllä sinä nyt joskus voisit joustaa pinttyneistä tavoistasi, ja ostaa vaikka niitä Omareita, sitäpaitsi ne ovat Fazerin pussikarkkeja :D (sallittakoon mainos)Virvatuli kirjoitti:
En sanoisi että sivistyksessäsi olisi aukko mutta makuvalikossasi on melkoinen musta aukko :D
Kyllä sinä nyt joskus voisit joustaa pinttyneistä tavoistasi, ja ostaa vaikka niitä Omareita, sitäpaitsi ne ovat Fazerin pussikarkkeja :D (sallittakoon mainos)Lupaan seuraavalla kauppareisulla silmäillä hyllyjä jos vaikka Omarit osuisi kohdalle. Mut sitten niiden on pakko olla hyviä, muuten saat kuulla kunniasi:)
Waffe kirjoitti:
Lupaan seuraavalla kauppareisulla silmäillä hyllyjä jos vaikka Omarit osuisi kohdalle. Mut sitten niiden on pakko olla hyviä, muuten saat kuulla kunniasi:)
Makuasioista ei voi kiistellä, muista se :)
Älä sitten ostakaan, jos et tykkää niistän niin joudut tarjoamaan niitä naapurin lapsille...
Siitä voit saada vaikka namusedän maineen ja se on vielä minun syy! :D
- siis ryyppäämään
maanantaina
tiistaina
keskiviikona
sekä
torstaina
http://www.youtube.com/watch?v=P2WREghoWsY&p=0AAB97D28666D7DB&playnext=1&index=11Waffe kirjoitti:
Perjantai puuttuu laulusta? En moista ennen ole huomannutkaan.
baarikärpäsen lepopäivä xD
- siis ryyppäämään
judge.cooper kirjoitti:
baarikärpäsen lepopäivä xD
Se on niin selviö, että ei tartte erikseen enää mainita!
- kwnliw
Huomenna teen teen parannuksen.
Huomenna kaikki drinkit ovat ilmaisia.
Tämä päivä on eilisen huominen.
Ajattelen tätä huomenna. Aloin funtsimaan mitäs kaikkea niitä nyt onkaan. Eipä heti tullut mieleen mitään, mitä ei tässä ketjussa olisi jo todettu. Tahi ehkä toi Hectorin toteama maanantai ei mittään...jne ei sitäkään mittään. Laulu tosin masentaa sen verran, ettei sitä jaksane rallattaa ainakaan arkiaamuisin.
Eiköhän tässä vitjassa jo tullut likimain kaikki yleisimmät lausahdukset sanottua. Noita laulujakaan ei suomeksi taida löytyä kuin nuo jo mainitut.
Joitain harvinauuksia vois löytää jos oikein etsisi.
yritin tsiikailla, en ainakaan löytänyt.
Hiski Salomaan ikivanhassa kappaleessa on jotenkin näin
Minä vaan tiskaan astioita
ja luudalla lakasen lattioita
tilitalitiltali tittantaa
kyllä torstai meitä nyt lohduttaa.
Liekö ollut tohvelisnakareiden laulu
Nythän elellään perjantaita, mutta huomenna
"viideltä saunaan ja kuudelta putkaan
se on sellainen työmiehen lauantai"
Irwinin esittämämiten en ole huomannu tätä aloitusta?!? :P Mä en tiiä mitään nimityksiä millekkään päivälle..Sen vaan tiiän,että nyt alkaa viikonloppu ja mä laitan vähäiset aivoni narikkaan..En viittiny kirjoittaa vaan nii,että laitan aivoni narikkaan,ku joku olis heti sanonu,että eihän sulla semmosia ole..;))
- Anonyymi
Torstai keskustelu mikä vika terveyden puhelut.
Kuntosalit, harrastukset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes994290Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743571076- 1861022
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti109992Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47871- 64861
- 64826
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk10807Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna78801Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64796