Olen yrittänyt etsiä, mutten ole löytänyt ruotsalaisia bändejä, jotka soittaa gospelmusiikkia (ei niin hirveästi ole muuten väliä millaista musiikkia, kunhan jotain nuortenmusiikkia).
En ehkä ole osannut etsiäkkään oikeilla hakusanoilla oikeista paikoista..
Mut voisko joku auttaa?
Ruotsinkielistä gospelia?
10
1765
Vastaukset
- :)
Lisäyksenä vielä, että jotain ylistysmusiikkia ainakin olis ihan kiva kuunnella, ehkä räppiäkin. :-)
Ja taka-ajatuksena mulla on tässä se että ehkä vois oppia hiukan ruotsia ;) , mutta muutenkin kyllä olisin ihan kiinnostunut tietämään naapurimaamme gospelartisteista ja bändeistä ja siis mieluusti ruotsiks laulettuna, kun tota enkkua nyt muutenkin tuppaa joka paikasta :D - oleppa hyvä
Bara hasdig-Jerusalem http://www.youtube.com/watch?v=KL9W7iw953o&feature=related
On niitä joitakin olemassa. You Tubesta löytyy aivan mahtavaa Jeesus-heviä aikoinaan tehnyt bändi nimeltä Jerusalem. Sitten on olemassa rauhallisia, mietteliäitä kristillisiä balladeja aikoinaan ihan akustisen kitaran kanssa tehnyt Ruotsin helluntailainen trubaduuri Börje Ring. Hyvin tunnelmallista musiikkia. Siinä on vain se huono puoli, että hänen musiikiaan ei enää nykyään löydä mistään.
Tässä Wikipedian artikkelissa muusikon nimi kirjoitetaan muodossa "BörGE Ring". Minun omistamassani äänilevyssä hänen nimensä on puolestaan painettu muodossa "BörJE Ring".
http://sv.wikipedia.org/wiki/Börge_Ring- Pörriäisehkö
Pantokrator. Se on kovaa matskua. Tai ainakin oli, kun olin pentu. :P
- Pörriäisehkö
En tosin nuorena ymmärtäny ruotsia, ja ei oo tullu tutustuttua lyriikkaan kovinkaan paljoa. Mutta kyllä se taisi gospelia olla. Siinähän sitä ruotsin tehtävää onkin selvittää, onko se gospelia vai ei. ;)
- hungrig
Itse löysin kristillisestä kirjakaupasta hyvän ruotsalaisen ylistyslevysarjan, levyjen niminä mm. Högst av allt ja Smaka och se. Sisältää 2 levyä elikkä n. 40 kappaletta, hintaa 20e. Ja noita levyjä on mun silmiin osunu ainaki 4 erilaista, luultavasti on enemmänkin olemassa. Myös Keuruulla Juhannuskonferenssin levymyynnistä löysin näitä. Tykkään kyllä kovasti, ihan normi ylistysbiisejä. Ja näitä löytyy kyllä Youtubestakin ihan mukavasti, esim. hakusanalla Bengt Johansson.
- :)
Kiitoksia kaikille viestiini vastanneille.
Ainakin Jerusalemilta tuntui löytyvän youtubesta biisejä ja oleppa hyvä:n linkittämä Bara hos dig-kappale kuulostaa hyvältä. :)
Panktorator taas ei ole ehkä ihan sellaista musiikkia mitä kuuntelisin kauheasti, mutta kiitos silti Pörriäisehkö :)
Ja noihin ylistyslevyn kappaleisiinkin aion youtuben kautta tutustua.:)
Empä ole tajunnut että kristillisessä kirjakaupassa voisi muuten tosiaan käydä.ehkä sieltä löytyisi jotain.
Ja varmaan noiden ehdotuksienne kautta löydän youtubesta jotain muutakin.:D
Niin ja jos vaan jollekkin tulee vielä jotain ruotsalaista gospelia mieleen, niin olisi hienoa jos kertoisit! :)
(tuli varmaan joka lauseen perään hymiö :D)
Ruotsalaisia gospelartisteja ja -bändejä alkaen 1970 -luvuilta, tyylilajiluonnehdinta minun:
Curt & Roland, kantri
Christina Imsen, folk, kantri
Hela kyrkan sjunger, ylistys
Evie Törnquist, pop, ylistys (oikeastaan Evie on norjalais-ruotsalais-amerikkalainen tms.)
Pelle Karlsson (Evien mies), pop
Samuelsons, kantri
Choralerna-kuoro, popmusikaalit
Jerusalem, hard rock
Ulf Christiansson (Uffe Jerusalemista), hard rock
Nils-Börge Gårdh, pop
Ingamay, pop
Ingemar Olsson, pop, rock
Ingmar Johansson, pop, rock
Salt, funk, popjazz
Roland Utbult, pop, rock
Edin-Åhdal, soul, R&B
Himlaväsen, soul, funk, R&B
Carola, iskelmä
Lena Maria Klingvall, jazz, viihde
Yleiskattaus ruotsigospeliin löytyy Musiksajten-sivuilta, esim. ylistyslevyjä (lovsång) pitkä luettelo http://musiksajten.dagen.se/Search.aspx?typ=kategori&searchValue=17 .- :)
Suuret kiitokset G-y!:)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3207600Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1761853
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j561181Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019