Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ruotsinkielistä gospelia?

:)

Olen yrittänyt etsiä, mutten ole löytänyt ruotsalaisia bändejä, jotka soittaa gospelmusiikkia (ei niin hirveästi ole muuten väliä millaista musiikkia, kunhan jotain nuortenmusiikkia).
En ehkä ole osannut etsiäkkään oikeilla hakusanoilla oikeista paikoista..
Mut voisko joku auttaa?

10

1656

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :)

      Lisäyksenä vielä, että jotain ylistysmusiikkia ainakin olis ihan kiva kuunnella, ehkä räppiäkin. :-)

      Ja taka-ajatuksena mulla on tässä se että ehkä vois oppia hiukan ruotsia ;) , mutta muutenkin kyllä olisin ihan kiinnostunut tietämään naapurimaamme gospelartisteista ja bändeistä ja siis mieluusti ruotsiks laulettuna, kun tota enkkua nyt muutenkin tuppaa joka paikasta :D

    • oleppa hyvä
    • On niitä joitakin olemassa. You Tubesta löytyy aivan mahtavaa Jeesus-heviä aikoinaan tehnyt bändi nimeltä Jerusalem. Sitten on olemassa rauhallisia, mietteliäitä kristillisiä balladeja aikoinaan ihan akustisen kitaran kanssa tehnyt Ruotsin helluntailainen trubaduuri Börje Ring. Hyvin tunnelmallista musiikkia. Siinä on vain se huono puoli, että hänen musiikiaan ei enää nykyään löydä mistään.

    • Tässä Wikipedian artikkelissa muusikon nimi kirjoitetaan muodossa "BörGE Ring". Minun omistamassani äänilevyssä hänen nimensä on puolestaan painettu muodossa "BörJE Ring".
      http://sv.wikipedia.org/wiki/Börge_Ring

    • Pörriäisehkö

      Pantokrator. Se on kovaa matskua. Tai ainakin oli, kun olin pentu. :P

      • Pörriäisehkö

        En tosin nuorena ymmärtäny ruotsia, ja ei oo tullu tutustuttua lyriikkaan kovinkaan paljoa. Mutta kyllä se taisi gospelia olla. Siinähän sitä ruotsin tehtävää onkin selvittää, onko se gospelia vai ei. ;)


    • hungrig

      Itse löysin kristillisestä kirjakaupasta hyvän ruotsalaisen ylistyslevysarjan, levyjen niminä mm. Högst av allt ja Smaka och se. Sisältää 2 levyä elikkä n. 40 kappaletta, hintaa 20e. Ja noita levyjä on mun silmiin osunu ainaki 4 erilaista, luultavasti on enemmänkin olemassa. Myös Keuruulla Juhannuskonferenssin levymyynnistä löysin näitä. Tykkään kyllä kovasti, ihan normi ylistysbiisejä. Ja näitä löytyy kyllä Youtubestakin ihan mukavasti, esim. hakusanalla Bengt Johansson.

      • :)

        Kiitoksia kaikille viestiini vastanneille.
        Ainakin Jerusalemilta tuntui löytyvän youtubesta biisejä ja oleppa hyvä:n linkittämä Bara hos dig-kappale kuulostaa hyvältä. :)
        Panktorator taas ei ole ehkä ihan sellaista musiikkia mitä kuuntelisin kauheasti, mutta kiitos silti Pörriäisehkö :)
        Ja noihin ylistyslevyn kappaleisiinkin aion youtuben kautta tutustua.:)

        Empä ole tajunnut että kristillisessä kirjakaupassa voisi muuten tosiaan käydä.ehkä sieltä löytyisi jotain.
        Ja varmaan noiden ehdotuksienne kautta löydän youtubesta jotain muutakin.:D

        Niin ja jos vaan jollekkin tulee vielä jotain ruotsalaista gospelia mieleen, niin olisi hienoa jos kertoisit! :)

        (tuli varmaan joka lauseen perään hymiö :D)


    • Ruotsalaisia gospelartisteja ja -bändejä alkaen 1970 -luvuilta, tyylilajiluonnehdinta minun:

      Curt & Roland, kantri
      Christina Imsen, folk, kantri
      Hela kyrkan sjunger, ylistys
      Evie Törnquist, pop, ylistys (oikeastaan Evie on norjalais-ruotsalais-amerikkalainen tms.)
      Pelle Karlsson (Evien mies), pop
      Samuelsons, kantri
      Choralerna-kuoro, popmusikaalit
      Jerusalem, hard rock
      Ulf Christiansson (Uffe Jerusalemista), hard rock
      Nils-Börge Gårdh, pop
      Ingamay, pop
      Ingemar Olsson, pop, rock
      Ingmar Johansson, pop, rock
      Salt, funk, popjazz
      Roland Utbult, pop, rock
      Edin-Åhdal, soul, R&B
      Himlaväsen, soul, funk, R&B
      Carola, iskelmä
      Lena Maria Klingvall, jazz, viihde

      Yleiskattaus ruotsigospeliin löytyy Musiksajten-sivuilta, esim. ylistyslevyjä (lovsång) pitkä luettelo http://musiksajten.dagen.se/Search.aspx?typ=kategori&searchValue=17 .

      • :)

        Suuret kiitokset G-y!:)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe