Kun saisi käyttää nutrilettiä vain kolme viikkoa yksikseen. Siis ilman lääkärin tai vastaavan henkilön valvontaa. Niin miksi?
Mitä vaaraa siitä voi oikeasti olla?
Asiasta on saatettu keskustella ketjussa aikaisemmin, mutta en jaksa kaikkia keskusteluja nyt lukea.
Nutrilet ja terveyshaitat
6
4557
Vastaukset
- dddddgtgtdddddd
Ei kai siitä terveelle ole vaaraa, luulen että ton lääkärin on tarkoitus selvittää ettei todella ole mitään häikkää esim. verikokeissa.
- .............
Britanniassa on ollut lehdissä juttua VLCD-dieettiin liittyneistä kuolemantapauksista. Siellä viralliset suositukset ovat että vlcd-dieettiä ei saisi jatkaa yli 12 viikkoa, Suomessa taas suositellaan max. 16 viikkoa lääkärin valvonnassa. Kuolemantapauksiin on liittynyt sydänongelmia. Laihduttaessa painoa lähtee rasvan lisäksi myös lihaksista ja sydänhän on myös lihas. Nutrilett-tyyppisiä dieettejä suositellaan ainoana ravinnonlähteenä vain todella ylipainoisille, sillä heillä on rasvaa kehossa enemmän joka dieetissä vähenee ja ei ilmeisesti lihaksista lähde niin paljon.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1211954/Bride-crash-diet-death--eating-just-530-calories-day-11-weeks.html
http://www.dailymail.co.uk/femail/article-1085217/Dying-The-diet-craze-sweeping-Britain-allows-just-500-calories-day.html - Povekas 150 kg
............. kirjoitti:
Britanniassa on ollut lehdissä juttua VLCD-dieettiin liittyneistä kuolemantapauksista. Siellä viralliset suositukset ovat että vlcd-dieettiä ei saisi jatkaa yli 12 viikkoa, Suomessa taas suositellaan max. 16 viikkoa lääkärin valvonnassa. Kuolemantapauksiin on liittynyt sydänongelmia. Laihduttaessa painoa lähtee rasvan lisäksi myös lihaksista ja sydänhän on myös lihas. Nutrilett-tyyppisiä dieettejä suositellaan ainoana ravinnonlähteenä vain todella ylipainoisille, sillä heillä on rasvaa kehossa enemmän joka dieetissä vähenee ja ei ilmeisesti lihaksista lähde niin paljon.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1211954/Bride-crash-diet-death--eating-just-530-calories-day-11-weeks.html
http://www.dailymail.co.uk/femail/article-1085217/Dying-The-diet-craze-sweeping-Britain-allows-just-500-calories-day.htmlOlen käynyt läpi kyseisen VLCD-dieetin 16 viikon ajan. Pudotin 6 kk:ssa noin 50 kg. Söin lisäksi vain vihreitä kasviksia 500 g/pv ja join 3 litraa nestettä. Terapiajakso sairaalassa kesti 1/2 vuotta jonka jälkeen täytyi itse hakea tukihenkilö tarkkailua varten. Minusta se oli huono ratkaisumalli sillä tukihenkilöstä ei ollut tarpeeksi apua kuten sairaalan asiantuntijoista joten kaikki laihduttamani kilot tulivat takaisin vuodessa.
Puolen vuoden VLCD-kuurin jälkeen myös hiukseni rupesivat tippumaan joka oli ihan kamalaa. Olisi varmaan pitänyt syödä kalanmaksaöljykapseleita jotta hiukset olisi saanut tarpeeksi ravinteita VLCD-kuurin aikana. Onneksi hiukseni palautuivat ennalleen takaisin ruvettuani syömään normaalisti.
Kuurin aikan en tuntenut nälkää vaan oloni oli koko ajan hyvä ja energinen.
Koko ikänsä lihavana olleena olen sitä mieltä että tuki- , terapia ja tarkkailujakso sairaalan VLCD-diettiryhmissä tulisi aina olla min. 1 vuosi. Minulle kävi hullusti mutta usko ei silti ole mennyt vaan haluan yrittää uudelleen vaikka sairaalaryhmässä sanottiinkin että toista kertaa eivät ota jos pyrkii uudelleen.
Yritän päästä johonkin tukiryhmään jolloin onnistuminen olisi helpompaa. - tyyt.nutr.
Povekas 150 kg kirjoitti:
Olen käynyt läpi kyseisen VLCD-dieetin 16 viikon ajan. Pudotin 6 kk:ssa noin 50 kg. Söin lisäksi vain vihreitä kasviksia 500 g/pv ja join 3 litraa nestettä. Terapiajakso sairaalassa kesti 1/2 vuotta jonka jälkeen täytyi itse hakea tukihenkilö tarkkailua varten. Minusta se oli huono ratkaisumalli sillä tukihenkilöstä ei ollut tarpeeksi apua kuten sairaalan asiantuntijoista joten kaikki laihduttamani kilot tulivat takaisin vuodessa.
Puolen vuoden VLCD-kuurin jälkeen myös hiukseni rupesivat tippumaan joka oli ihan kamalaa. Olisi varmaan pitänyt syödä kalanmaksaöljykapseleita jotta hiukset olisi saanut tarpeeksi ravinteita VLCD-kuurin aikana. Onneksi hiukseni palautuivat ennalleen takaisin ruvettuani syömään normaalisti.
Kuurin aikan en tuntenut nälkää vaan oloni oli koko ajan hyvä ja energinen.
Koko ikänsä lihavana olleena olen sitä mieltä että tuki- , terapia ja tarkkailujakso sairaalan VLCD-diettiryhmissä tulisi aina olla min. 1 vuosi. Minulle kävi hullusti mutta usko ei silti ole mennyt vaan haluan yrittää uudelleen vaikka sairaalaryhmässä sanottiinkin että toista kertaa eivät ota jos pyrkii uudelleen.
Yritän päästä johonkin tukiryhmään jolloin onnistuminen olisi helpompaa.lääkärin valvonnassa samassa ajassa 36 kg. Söin sallittuja vihanneksia, siis muitakin kuin vihreitä. Mm. tomaattia, sipulia, paprikaa, salaattia, kurkkua, kaaleja jne.
Käytin kalaöljyä ja PiimaCKalkkiD-valmistetta sekä B- ja D-vitamiineja. Mitään haittaa ei VLCD-dieetistä ollut ja paino on nyt pysynyt samoissa lukemisssa kolmatta vuotta.
Millainen tämä tukihenkilöjuttu on/oli? Oliko tukihenkilö joku alan ammattilainen vai saman itse läpikäynyt?
Tsemppiä sinulle! - Povekas 150 kg
tyyt.nutr. kirjoitti:
lääkärin valvonnassa samassa ajassa 36 kg. Söin sallittuja vihanneksia, siis muitakin kuin vihreitä. Mm. tomaattia, sipulia, paprikaa, salaattia, kurkkua, kaaleja jne.
Käytin kalaöljyä ja PiimaCKalkkiD-valmistetta sekä B- ja D-vitamiineja. Mitään haittaa ei VLCD-dieetistä ollut ja paino on nyt pysynyt samoissa lukemisssa kolmatta vuotta.
Millainen tämä tukihenkilöjuttu on/oli? Oliko tukihenkilö joku alan ammattilainen vai saman itse läpikäynyt?
Tsemppiä sinulle!No mulla tukihenkilönä toimi työterveyshuollon työterveyshoitaja jonka luona kävin kerran kuukaudessa. Yleensä se meni niin että hän kuunteli vuodatustani ymmärtäväisesti ja sitten punnittiin ja menin takaisin töihin.
Mulla oli koko ajan tyhjä olo enkä saanut tarpeeksi tsemppiä tapaamisista. Mulla ei ollut minkäänlaista haastetta kun ei ollut ryhmää mihin mennä.
Sehän se juuri antaakin potkua että menet ryhmään ja kaikki punnitaan ja saat onnistumisen iloa siitä että olet itse pystynyt painoa pudottamaan enemmän kuin muut jos meinaan omistat sellaisen kuin kilpailuvietin. Ja parhainta siinä on että epäonnistuessani joku ryhmän jäsenistä tai itse voit tukea ja saat tukea.
- aniittti
mulla ainakin otettiin veriarvot, kaikki maksa-, sokeri-, suola- ym ihan kaikki arvot ja virtsakoe, ja niitä nyt sitte tarkkaillaan, ettei ne pääse tän nutrilett-kuurin aikana mitenkä heilahtelee. ja just se, et se pysyy siel terveellisyyden rajois, ei tuu puutostiloja tms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225404- 264657
- 282661
- 342314
- 372058
- 152008
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191637- 121571
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons241360- 151306