Miksi kukaan ei kasvata omia?

kynsifriikki

Ihan kiinnostuksesta rupesin miettiä että miksi monet eivät kasvata omia? ne tekokynnet ovat hankalia ja saattavat pilata lopullisesti omia.

Tiedän että on vaikeeta kasvattaa omia kynsiä jos ne lohkeilevat tai muuta, mutta jos ostatte oikeita tuotteita ja oikeasti jaksatte hoitaa niitä niin teillä on vähän ajan päästä tekokynnen näköisiä kynsiä. Niitä ei tarvi varoa, ne on sun omia, ja tulee paljon halvemmaksi.
Sitä paitsi eivät ole niin keinotekoisen näköisiä.

22

1023

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nailish

Olen tätä miettinyt pitkään :D

Omia kynsia saa koristeltua yhtä helposti- ja ehkä jopa halvemmallakin! Sitäpaitsi omien kynsien näpertely on tosi hauskaa :)

Ja jos oamt kynnet eivät kasva/lohkeilevat/liuskoittuvat, on tähänkin eri ravintolisistä apua. Esim. biotiini, kalkki, pii.. tosin nämäkin auttavat vain jos on puutostiloja. Mnipuolinen ruokavalio on _tässäkin_ asiassa A ja O

• kl

En ole nähnyt yhtäkään kenellä olisi kestävät ja kaikki kynnet samanpitusia!

Olen tavannut 2 henkilöä kenellä pitkät ja kauniit kynnet mutta silti ainakin 2 kynsistä eriparia, siis lyhkäisempiä kuin muut ja lakka ei pysy.

Kauniit kynnet ovat kaikki samanmittaisia vaikka olisivatkin kaikki suht lyhyitä. Siis jos 2 ovat lyhyitä pitäisi muutkin lyhentää samanmittaisiksi että olisivat kauniit.

• nailqueen
        kl kirjoitti:

Olen tavannut 2 henkilöä kenellä pitkät ja kauniit kynnet mutta silti ainakin 2 kynsistä eriparia, siis lyhkäisempiä kuin muut ja lakka ei pysy.

Kauniit kynnet ovat kaikki samanmittaisia vaikka olisivatkin kaikki suht lyhyitä. Siis jos 2 ovat lyhyitä pitäisi muutkin lyhentää samanmittaisiksi että olisivat kauniit.

Itse aiemmin kärsin pehmeistä ja katkeilevista kynsistä. En saanut omia kynsiäni kasvamaan, joten turvauduin teko- ja rakennekynsien tuomaan apuun. Ne taas aiheuttivat melkoisia vaurioita omille kynsilleni, jonka takia lopetin niiden käytön ja aloin syömään ravintolisiä.
        Tällä hetkellä omat kynteni ovat niin pitkät, kauniit ja vahvat. Yllättävää, että kynsiäni luullaan monesti tekokynsiksi!

• tämäonhauskaa
        nailqueen kirjoitti:

Itse aiemmin kärsin pehmeistä ja katkeilevista kynsistä. En saanut omia kynsiäni kasvamaan, joten turvauduin teko- ja rakennekynsien tuomaan apuun. Ne taas aiheuttivat melkoisia vaurioita omille kynsilleni, jonka takia lopetin niiden käytön ja aloin syömään ravintolisiä.
        Tällä hetkellä omat kynteni ovat niin pitkät, kauniit ja vahvat. Yllättävää, että kynsiäni luullaan monesti tekokynsiksi!

Sitä en kyllä ymmärrä miksi ihmiset eivät halua nähdä vaivaa tehdä kynsistä hienoja. Mä voisin olla tuntikausia hemmottelemassa mun kädet. Tekokynnet ovat luonnottoman näköisiä, niitä täytyy huolta muuten oma kynsi näkyy, muuten vain pilaavat kynnet.
        Samaa täällä.
        Mulle sanotaan ompas sulla upeat kynnet mäki haluaisin. Sitten suosittelen käytä tätä ja tota. Sit ne vastaa no emmä viiti emmä jaksa mutta olen niin katellinen sun kynsilles. Mua niin ärsyttää kuulla semmosta. Asialle sitten tehdään jotain niin ei tarvi olla surullinen omista kynsistä :)

Ei se ole niin vaikeeta, kynsi hoitoaineet oikea viila ja kynsivahvistajat yhtensä maksavat 50-60 euroa ja saat maailman upeimmat kynnet. Ei se vaikea ole. Jättäkää noita tekokynsiä, niissä ei ole mitään hyvää.

Muuten vain ei tarvi olla puol metrin pituisia pinkkejä kynsiä. Jos ei tykkää pitkistä kynsistä voi ihan hyvin hoitaa kuntoon lyhyitäkin kynnet. Antavat heti paremman vaikutuksen.

• kynsikammoinen
        tämäonhauskaa kirjoitti:

Sitä en kyllä ymmärrä miksi ihmiset eivät halua nähdä vaivaa tehdä kynsistä hienoja. Mä voisin olla tuntikausia hemmottelemassa mun kädet. Tekokynnet ovat luonnottoman näköisiä, niitä täytyy huolta muuten oma kynsi näkyy, muuten vain pilaavat kynnet.
        Samaa täällä.
        Mulle sanotaan ompas sulla upeat kynnet mäki haluaisin. Sitten suosittelen käytä tätä ja tota. Sit ne vastaa no emmä viiti emmä jaksa mutta olen niin katellinen sun kynsilles. Mua niin ärsyttää kuulla semmosta. Asialle sitten tehdään jotain niin ei tarvi olla surullinen omista kynsistä :)

Ei se ole niin vaikeeta, kynsi hoitoaineet oikea viila ja kynsivahvistajat yhtensä maksavat 50-60 euroa ja saat maailman upeimmat kynnet. Ei se vaikea ole. Jättäkää noita tekokynsiä, niissä ei ole mitään hyvää.

Muuten vain ei tarvi olla puol metrin pituisia pinkkejä kynsiä. Jos ei tykkää pitkistä kynsistä voi ihan hyvin hoitaa kuntoon lyhyitäkin kynnet. Antavat heti paremman vaikutuksen.

Kertoisitko mistä noita kynsien hoitotuotteita löytää tuolla hinnalla ja mitä ravintolisiä kannattaa käyttää? Mä juuri vaurioitin omat kynteni ja enää en aio pilata niitä, vaan hoitaa kuntoon ihan itse!

#Ei se ole niin vaikeeta, kynsi hoitoaineet oikea viila ja kynsivahvistajat yhtensä maksavat 50-60 euroa ja saat maailman upeimmat kynnet.#

• periksi!
        kl kirjoitti:

Minulla oli aikaisemmin upeat pitkät kynnet ja moni ihaili niitä. Olin joskus kynsimallinakin kun tehtiin koristekynsiä. Käytän lisäravinteita, mutta kun aloitin hormonikorvaushoidon, kynnet sananmukaisesti hajosi. Kynnet liuskottuu voimakkaasti pikkusormia ja peukaloita lukuunottamatta. Peukalonkynnet murtuu poikki jos yrittää kasvattaa pidemmäksi. Etusormien kynnet on pahimmat, voimakkaan liuskottumisen lisäksi ne halkeaa. Yritin kaikkeni saadakeni ne kasvamaan kuten ennen, mutta sitten annoin periksi ja laitettiin geelikynnet tipeillä. Yritän nyt näin suojattuna saada omia kynsiäni kasvmaan siellä alla pidemmäksi kun eivät joudu niin kovaan mekaaniseen rasitukseen. Katsotaan miten käy, pääsenkö muutaman huoltokierroksen jälkeen rakennekynsistä eroon vai onko niitä pidettävä. Nyt jo kolmen viikon kuluttua näytää siltä että ainakin pikkusormista saa jättää tipit pois seuraavalla huoltokerralla ja muutkin kynnet näyttävät kasvavan mukavasti.

• tämäonhauskaa
        periksi! kirjoitti:

Minulla oli aikaisemmin upeat pitkät kynnet ja moni ihaili niitä. Olin joskus kynsimallinakin kun tehtiin koristekynsiä. Käytän lisäravinteita, mutta kun aloitin hormonikorvaushoidon, kynnet sananmukaisesti hajosi. Kynnet liuskottuu voimakkaasti pikkusormia ja peukaloita lukuunottamatta. Peukalonkynnet murtuu poikki jos yrittää kasvattaa pidemmäksi. Etusormien kynnet on pahimmat, voimakkaan liuskottumisen lisäksi ne halkeaa. Yritin kaikkeni saadakeni ne kasvamaan kuten ennen, mutta sitten annoin periksi ja laitettiin geelikynnet tipeillä. Yritän nyt näin suojattuna saada omia kynsiäni kasvmaan siellä alla pidemmäksi kun eivät joudu niin kovaan mekaaniseen rasitukseen. Katsotaan miten käy, pääsenkö muutaman huoltokierroksen jälkeen rakennekynsistä eroon vai onko niitä pidettävä. Nyt jo kolmen viikon kuluttua näytää siltä että ainakin pikkusormista saa jättää tipit pois seuraavalla huoltokerralla ja muutkin kynnet näyttävät kasvavan mukavasti.

Trindin sarja on tehokkain ikinä. Jos viittii käyttää sitä oikein kyllä tuloksia saa. Itselläni oli katastrofi kynsiä ja kaikki erinpituisia, nyt jo puoli vuotta ollut tasapituisia, hyviä kynsiä.

Ylensä ostetaa näitä kynsituotteita jota käytetään silloin tällöin. Ei sitten kannata ihmetellä jos eivät toimineet. Tuttu valitti just yhdestä kynsiaineesta että ei se toimi. Sitten kysyin että miten olet käyttänyt sitä, niin hän sanoi että 1 krt viikossa. Ei sitten mikään ihme ettei toiminut.
        Joka päivä täytyy käyttää ja viilata tarkasti oikealla viilalla.

Kokeilkaa! :) itse en voi vieläkään uskoa siihen että sain hyvät kynnet, olin jo luovuttanut.

• nailqueen
        tämäonhauskaa kirjoitti:

Trindin sarja on tehokkain ikinä. Jos viittii käyttää sitä oikein kyllä tuloksia saa. Itselläni oli katastrofi kynsiä ja kaikki erinpituisia, nyt jo puoli vuotta ollut tasapituisia, hyviä kynsiä.

Ylensä ostetaa näitä kynsituotteita jota käytetään silloin tällöin. Ei sitten kannata ihmetellä jos eivät toimineet. Tuttu valitti just yhdestä kynsiaineesta että ei se toimi. Sitten kysyin että miten olet käyttänyt sitä, niin hän sanoi että 1 krt viikossa. Ei sitten mikään ihme ettei toiminut.

Kokeilkaa! :) itse en voi vieläkään uskoa siihen että sain hyvät kynnet, olin jo luovuttanut.

Piitä, kalkkia ja B-vitamiinivalmistetta. Päivittäin nautittuna tulokset näkyvät parissa kuukaudessa.

• tritritrindi
        tämäonhauskaa kirjoitti:

Minä ostin tutun suositteleman Trindin kynnenvahvistajaa ja on kyllä auttanut vahvistamaan kynttä, mutta en voi käyttää sitä toisen käden pikkusormen kynnessä, koska sitä alkaa särkemään vaikka koitan laittaa kuinka ohuen (ja ruman näköisen kerroksen) tahansa.

• periksi!
        nailqueen kirjoitti:

Piitä, kalkkia ja B-vitamiinivalmistetta. Päivittäin nautittuna tulokset näkyvät parissa kuukaudessa.

Olen käyttänyt noita ja paljon muutakin sisältäviä ravintolisiä jo useita vuosia ja silti kynnet alkoivat hajota. Kynnenvahvistajaa ja muita hoitotuotteitakin olen kokeillut, mutta ei auttanut.

• jklhoiy
        kl kirjoitti:

Sit olet sokea. Taikka kuten moni muukin tällä palstalla ajat vain omia intressejäsi selittämällä huuhaata että rakennekynnet ovat ainoa keino saada kauniit kynnet. Kauniita käsiä ne ei edes tee, monella naisella on rakennekynnet ja todella lyhyt kynsipeti, aivan kauhean näköiset kädet silloin.

BTW. Monella ystävälläni on kynnet kauniimmat kuin yhdetkään rakennekynnet, täydellisen sama muoto jokaisessa kynnessä ja pituus vaikka paljon sormenpään ylikin, sama lopputulos näkyy myös ilman lakkaa.

Käyniit kynnet voi saada, kauniit kädet taas ovat luonnostaan.

• rakennekynnet=in

Mulla ollut rakennekynnet 9 vuotta ja välillä otan max. viikon ajaksi, en pysty pidempään olemaan ilman kauniita rakeenkynsiä. Tekokynsillä ja rakennekynsillä ei ole mitää tekemistä keskenään!!! Miksi kärvistellä omien kanssa ja popsia kaiken maailman pillereitä kun voi istua alas ja nauttia hetken kun saa kauniit, tasapitkät ja kauniisti koristellut rakannekynnet????!!!

• näiinoonn

en tykkää siitä ajatuksesta että kyntesi viilataan pilalle, ja päälle laitetaan vielä pikaliimaa. Tiesittekö että saattaa saada pysyviä vaurioita. Siten ei kyllä ole kiva ku sulla on karmean näköisiä kynsiä.

Luonnon kynnet ovat aina paras vaihtoehto kunhan jaksaa hoitaa niitä. Sitä paitsi ei se ole työ, se on mun rentoutumistapa hoitaa kynsiä monta tuntia. Maailman hauskin ja ihanin juttu.

• kynsituunari

kasvattaa ja lämmöllä hoitaa ja huoltaa omia kynsiään, mutta tämä paikka ei kyllä oikein ole sellainen jossa kyseiset henkilöt viihtyisivät. Tämä palsta on valitettavasti profiloitunut niin vahvasti rakennekynsiaiheiseen keskusteluun, että omat kynnet jäävät ihan auttamatta paitsioon. Mikä on todella harmillista :-(

Ja nyt siis huomautettakoon, ettei minulla todellakaan ole mitään rakennekynsiä vastaan, itsellänikin oli parin vuoden ajan geelikynnet. Mutta nyt olen parin vuoden ajan viihtynyt omissa kohtuullisen hyväkuntoisissa, tasapitkissä (joskus pidemmät, joskus lyhyemmät) ja (yleensä) aina siististi lakatuissa kynsissäni. Eikä ole tosiaan yksi eikä kaksikaan kertaa kun on luultu "tekokynsiksi" tai rakennekynsiksi juurikin siistin ja yhtenäisen ulkomuodon ansiosta. Se on aika hauskaa :-)

Harvalla on luonnostaan vahvat omat kynnet, jotka vähällä vaivalla tai jopa itsekseen pysyisivät nätteinä. Kyllä siihen yleensä vaaditaan kärsivällisyyttä ja muutamia hetkiä aikaa ja vaivaa kun parin päivän välein viilaa kynnet, poistaa vanhat kynsilakat ja tekee uuden manikyyrin alus-, väri- ja päällyslakkoineen. Plus kynsinauhojen hoito ja käsien säännöllinen rasvaaminen.

Tää on vähän sama juttu kuin puutarhanhoidossa. Jokainenhan haluaa täydellisen kauniin puutarhan upeine kasveineen, leikattuine pensasaitoineen ja trimmattuine nurmikkoineen, mutta harva on oikeasti valmis näkemään kaikkea sitä vaivaa mitä se oikeasti vaatii. Sitä saa mitä on valmis tekemään ;-)

• Kynsituotevinkkejä?

Hei,

voisikohan joku oikein listata nimeltä, mitä tuotteita on käyttänyt esim. rakennekynsien käytön jälkeen? Kalkki, pii ja B-vitamiini mainittu juu, mutta jos näistäkin vielä löytyy tarkempia vinkkejä (=tuotemerkit), niin vinkit kelpaisivat. Lisäksi kynsienhoitotuotteet, ihan nimeltä mainittuina, olisivat varsin tervetulleita!

Harkitsen kynsistä luopumista, koska omat kynnet ovat täysin paperia, joten olisi ehkä terveellistä pitää pieni breikki. Olisi vaan kiva, jos edessä olisi valmis ostoslista :) Kauhulla vaan mietin sitä, miten inhottavaa näitä paperikynsiä on alkuun pitää, mutta ehkä sen kestää. Ja kieltämättä minunkin silmäni on kovasti paljon tottunut kauniisiin kynsiin, ei eri paria oleviin tai huonosti viilattuihin tai muuten mälsän näköisiin kynsiin. Harvemmin tulee vastaan luonnonkynsiä, jotka oikeasti olisivat mielestäni kauniin näköiset. Useimmiten viimeistään muotoilu on mielestäni vähän kökköä, pyöreitä muotoja jne.

• kynsituunari
        Kynsituotevinkkejä? kirjoitti:

Hei,

voisikohan joku oikein listata nimeltä, mitä tuotteita on käyttänyt esim. rakennekynsien käytön jälkeen? Kalkki, pii ja B-vitamiini mainittu juu, mutta jos näistäkin vielä löytyy tarkempia vinkkejä (=tuotemerkit), niin vinkit kelpaisivat. Lisäksi kynsienhoitotuotteet, ihan nimeltä mainittuina, olisivat varsin tervetulleita!

Harkitsen kynsistä luopumista, koska omat kynnet ovat täysin paperia, joten olisi ehkä terveellistä pitää pieni breikki. Olisi vaan kiva, jos edessä olisi valmis ostoslista :) Kauhulla vaan mietin sitä, miten inhottavaa näitä paperikynsiä on alkuun pitää, mutta ehkä sen kestää. Ja kieltämättä minunkin silmäni on kovasti paljon tottunut kauniisiin kynsiin, ei eri paria oleviin tai huonosti viilattuihin tai muuten mälsän näköisiin kynsiin. Harvemmin tulee vastaan luonnonkynsiä, jotka oikeasti olisivat mielestäni kauniin näköiset. Useimmiten viimeistään muotoilu on mielestäni vähän kökköä, pyöreitä muotoja jne.

riittävä lakkakerros suojaa ohuita kynsiäsi. Sitä jo näkyvissä olevaa osaa et kovinkaan paljoa pysty vahvistamaan, vaan kalkit piit ja vitamiinit auttavat sitä osaa joka alkaa kasvaa näkyviin rakennekynsien poiston jäljiltä. Älä sorru kynnenkovettajiin, ne tekevät kynsistä useasti vain lasimaisen herkästi lohkeavat. Mulla kesti n. 3-4 kuukautta kun kasvatin paperikynnet pois, ja koko ajan pidin kynnet lakattuina ja pidän edelleen. Ilman lakkausta alkavat lohkeilla, taittuvat ja kuoriutuvat kerroksittain. Älä yritä varsinkaan alkuun kasvattaa pituutta kynsiin, pidä ne kohtuullisen lyhyinä vaikka tuntuisivatkin töpöiltä. Tasapitkät ovat näteimmät, vaikka sitten lyhyetkin. Rakennekynsien jälkeen mun oli helpompi viilata omiin kynsiin nätti muoto, kun silmä oli siihen tottunut. Ja kannattaa viilata kynnet kun niissä on vielä lakka päällä, silloin muodon saa helpoiten haluamakseen. Ilman lakkaa kynnen kärjen valkoinen osa ainakin itselläni hämää pahasti ja viilaan varsinkin oikean käden kynnet ihan vinksalleen. Hanki kunnollinen lasiviila, se on kynsille parempi kuin hiekkapaperiviilat. Asetoniton kynsilakan poistoaine on parempi kuin asetonia sisältävä, asetoni haurastuttaa kynsiä. Esim. Dependin vihreä tai Maybellinen vihreä ovat hyviksi havaittuja. Ennen lakkaamista puhdista kynnen pinta huolellisesti, lakkaus ei pysy epäpuhtauksien tai rasvan päällä. Itse työntelen tarvittaessa kynsinauhat appelsiinipuutikulla, pesen kädet hyvin saippualla ja kynsiharjan kanssa, kuivaan huolellisesti ja annan kuivua n. puoli tuntia, sitten lakkaus.

• Vinkkejä kysellyt
        kynsituunari kirjoitti:

riittävä lakkakerros suojaa ohuita kynsiäsi. Sitä jo näkyvissä olevaa osaa et kovinkaan paljoa pysty vahvistamaan, vaan kalkit piit ja vitamiinit auttavat sitä osaa joka alkaa kasvaa näkyviin rakennekynsien poiston jäljiltä. Älä sorru kynnenkovettajiin, ne tekevät kynsistä useasti vain lasimaisen herkästi lohkeavat. Mulla kesti n. 3-4 kuukautta kun kasvatin paperikynnet pois, ja koko ajan pidin kynnet lakattuina ja pidän edelleen. Ilman lakkausta alkavat lohkeilla, taittuvat ja kuoriutuvat kerroksittain. Älä yritä varsinkaan alkuun kasvattaa pituutta kynsiin, pidä ne kohtuullisen lyhyinä vaikka tuntuisivatkin töpöiltä. Tasapitkät ovat näteimmät, vaikka sitten lyhyetkin. Rakennekynsien jälkeen mun oli helpompi viilata omiin kynsiin nätti muoto, kun silmä oli siihen tottunut. Ja kannattaa viilata kynnet kun niissä on vielä lakka päällä, silloin muodon saa helpoiten haluamakseen. Ilman lakkaa kynnen kärjen valkoinen osa ainakin itselläni hämää pahasti ja viilaan varsinkin oikean käden kynnet ihan vinksalleen. Hanki kunnollinen lasiviila, se on kynsille parempi kuin hiekkapaperiviilat. Asetoniton kynsilakan poistoaine on parempi kuin asetonia sisältävä, asetoni haurastuttaa kynsiä. Esim. Dependin vihreä tai Maybellinen vihreä ovat hyviksi havaittuja. Ennen lakkaamista puhdista kynnen pinta huolellisesti, lakkaus ei pysy epäpuhtauksien tai rasvan päällä. Itse työntelen tarvittaessa kynsinauhat appelsiinipuutikulla, pesen kädet hyvin saippualla ja kynsiharjan kanssa, kuivaan huolellisesti ja annan kuivua n. puoli tuntia, sitten lakkaus.

Paljon kiitoksia asiallisesta viestistäsi :) Alkoi tosiaan hieman kauhistuttaa, että missä kynnessä omat kynnet ovat, joten ehkä on aika tehdä hieman rahansäästöä ja katsoa rumia kynsiään jonkin aikaa ja koittaa keskittyä niiden vahvistamiseen. Hyvä tietää, että tuo vahvistaja ei ole kannattava juttu.

• Juu mä vaan

Ihan omat on ja monia kehuja saaneet! :) Johtunee varmaan geeneistä että kasvavat ja pysyvät hyvänä (äitillä samanlaiset). Toimistotyö, eipä juuri töissä kynnet vahingoitu..
      Joskus olen syönyt biotiini-valmistetta, enpä huomannut mitään eroa.. Nyt satunnaisesti syön Möllerin omega-valmistetta. Kesällä kynnet kasvoivat todella paljon (aurinko?).

• luonnonkynnet

Omat on, mutta keinotekoisen näköiset ilmeisesti. Koskaan ei uskota, että omat on.

Tasapitkät, tippiä yhtä pitkästi kuin kiinniolevaa kynttä. Aina lakka päällä, lakkaan 3-4 päivän välein.

En suosittele kyllä viilaamaan monta kertaa viikossa, kuten täällä on neuvottu. Johan siinä mittaa aina lähtee kun viilaa. Itselläni pysyy hyvänä kun täyspitoinen ruokavalio sekä aina lakka kynsien suojana. Viilaus kerran viikossa. Ei turhaa käsien liotusta.

• käytössä!

Jos kynnet ovat noin pitkät (tuplapitkät) ovat varmaankin hankalat päivittäisessä elämässä. Vaikka omien kynsieni tipit ulottuu vain n. 4 mm sormenpäätä ulomas, tietokoneen näppäilykin on jo välillä hankalaa kun kynnen kärki painaa naapurinäppäintä. Kynnellä en naputtele vaikka nämä rakennekynnet sen kestäisikin. Kun pidin yhtä pitkiä luonnonkynsiä, ne murtui väkisinkin aivan tavallisessa päivittäisessä toiminnassa. Lakkaa olen aina pitänyt suojana mutta se ei ole riittänyt vahvistukseksi, siksi oli laitettava tipit ja geeli vahvistamaan liuskottuvia ja halkeilevia kynsiä. Ruokavalio ja lisäravinteet eivät ole auttaneet omien kynsien kasvuun. Eräs tekijä tuli myös mieleeni. Olisiko nämä pitkistä omista kynsistä kirjoittavat pääosin lasteni ikäisiä tai vieläpä nuorempia.

Jos viilaa päivittäin, ei tarvitse viilata kuin vähän, periaatteessa sen verran kuin kynsi kasvaa päivässä. Näin kynnet pysyy koko ajan samanmittaisina ja siisteinä. Itse teen ainakin päivittäin koti- ja muita töitä niin paljon että luonnonkynsiin tulee ainakin pieniä koloja ja viiltoja jotka joutuu viilaamaan.

• luonnonkynnet
        käytössä! kirjoitti:

Jos kynnet ovat noin pitkät (tuplapitkät) ovat varmaankin hankalat päivittäisessä elämässä. Vaikka omien kynsieni tipit ulottuu vain n. 4 mm sormenpäätä ulomas, tietokoneen näppäilykin on jo välillä hankalaa kun kynnen kärki painaa naapurinäppäintä. Kynnellä en naputtele vaikka nämä rakennekynnet sen kestäisikin. Kun pidin yhtä pitkiä luonnonkynsiä, ne murtui väkisinkin aivan tavallisessa päivittäisessä toiminnassa. Lakkaa olen aina pitänyt suojana mutta se ei ole riittänyt vahvistukseksi, siksi oli laitettava tipit ja geeli vahvistamaan liuskottuvia ja halkeilevia kynsiä. Ruokavalio ja lisäravinteet eivät ole auttaneet omien kynsien kasvuun. Eräs tekijä tuli myös mieleeni. Olisiko nämä pitkistä omista kynsistä kirjoittavat pääosin lasteni ikäisiä tai vieläpä nuorempia.

Jos viilaa päivittäin, ei tarvitse viilata kuin vähän, periaatteessa sen verran kuin kynsi kasvaa päivässä. Näin kynnet pysyy koko ajan samanmittaisina ja siisteinä. Itse teen ainakin päivittäin koti- ja muita töitä niin paljon että luonnonkynsiin tulee ainakin pieniä koloja ja viiltoja jotka joutuu viilaamaan.

Kyllä minun kynteni ihan moitteettomat ovat käytössä. Arjen kolhut kestävät myös.

Ikää minun lapsillani on varmaan on saman verran kuin sinun lapsillasi, että ei kannata iän vuoksi luovuttaa kasvattamista. Kotitöitä teen minäkin jonkin verran. Koneistus hoitaa tiskaamisen ja pyykkäämisen niin sormien liottaminen vedessä ei ole päivittäinen uhka. Kynnet pesen toki aina hyvin kun kädet pesen, ja pesenkin huolella. Olen vienyt jopa työpaikan wc;hen oman kynsiharjan sitä varten. Kuivaan veden välittömästi kynsistä, jotta se ei jää pehmentämään kynttä.

Tietokonetta käytän päivittäin niin töissä kuin kotonakin. Uskon, että näpyttelystä on jopa apua kynsien kasvuun. Sehän vilkastaa verenkiertoa sormenpäissä :)

• nailqueen
        luonnonkynnet kirjoitti:

Kyllä minun kynteni ihan moitteettomat ovat käytössä. Arjen kolhut kestävät myös.

Ikää minun lapsillani on varmaan on saman verran kuin sinun lapsillasi, että ei kannata iän vuoksi luovuttaa kasvattamista. Kotitöitä teen minäkin jonkin verran. Koneistus hoitaa tiskaamisen ja pyykkäämisen niin sormien liottaminen vedessä ei ole päivittäinen uhka. Kynnet pesen toki aina hyvin kun kädet pesen, ja pesenkin huolella. Olen vienyt jopa työpaikan wc;hen oman kynsiharjan sitä varten. Kuivaan veden välittömästi kynsistä, jotta se ei jää pehmentämään kynttä.

Tietokonetta käytän päivittäin niin töissä kuin kotonakin. Uskon, että näpyttelystä on jopa apua kynsien kasvuun. Sehän vilkastaa verenkiertoa sormenpäissä :)

Silicea tai silica tonicista saa hyvin piitä. Kalaöljykapselit ja Berex. Omilla pitkillä kynsilläni teen tavallisia toimisto- ja kotitöitä, mutta myös ihan puutarhahommia. Tällöin suojaan käteni hanskoilla, niin kynnenaluset pysyvät puhtaina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      54
      6269
    2. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      65
      2733
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      18
      1854
    4. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      146
      1826
    5. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      135
      1708
    6. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      18
      1690
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      28
      1470
    8. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1457
    9. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1196
    10. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1163
    Aihe