Kilvetön auto Saksasta.

kuinka siirretään

Eli olen aikeissa hakea kilvettömän/rekisteröimättömän auton Saksasta, mutta nyt en tiedä miten saan sen siletä pois. Auto on täysin ajokuntoinen. Eli onko Saksassa ns. vastaavanlaista tarrakilpi/siirto kilpi systeemiä niin kuin Suomessa. Ajamalla se pitäisi saada tuotua enkä haluaisi alkaa siellä sitä katsastamaan.

23

4486

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saksassa

      kilvetön auto on arvoton. Ei kanata, omistaja juopo.

    • kilpiasiaa

      tarvitset 5-päivän siirokilvet tai vientikilvet 15 päivää. Ne saa reksiteritoimistosta, kannattaisi pyytää myyjältä apua reksiteröintiin.

    • kilvettömiä

      Kaikki autothan Saksassa myydään "kilvettöminä" ja rekisteröimättöminä. Jos autossa ei ole katsastus voimassa, joutuu sen katsastamaan ennenkuin siirtokilvet saa. Keltaisiin kilpiin riittää "suppea" katsastus.

      • Jakajaj

        Viiden päivän kilvet voi ostaa ilman autotietoja, kun löydät sopivat auton, kiinnität kilvet ja täytät auton tiedot punaiseen lappuun ja kotimatka voi alkaa. Katsastusta noihin 5 päivän kilpiin ei tarvitse.


      • Jobbbbbari
        Jakajaj kirjoitti:

        Viiden päivän kilvet voi ostaa ilman autotietoja, kun löydät sopivat auton, kiinnität kilvet ja täytät auton tiedot punaiseen lappuun ja kotimatka voi alkaa. Katsastusta noihin 5 päivän kilpiin ei tarvitse.

        Keltasilla siirtokilvillä ei sitten saa ajaa Saksan ulkopuolella. Eri asia jos lautalla tietty vetää Suomeen..


      • dipl.kaufmann
        Jobbbbbari kirjoitti:

        Keltasilla siirtokilvillä ei sitten saa ajaa Saksan ulkopuolella. Eri asia jos lautalla tietty vetää Suomeen..

        Keltaisilla saksalaisilla siirtokilvillä saa ajaa kaikissa EU-maissa voimassaolonsa aikana, jos hankkii vakuutukseensa vihreän kortin. Katso osa Kurzzeitkennzeichen im Ausland linkistä http://www.strassenverkehrsamt.de/kfz-zulassung-kurzzeitkennzeichen


      • apppaaa
        Jakajaj kirjoitti:

        Viiden päivän kilvet voi ostaa ilman autotietoja, kun löydät sopivat auton, kiinnität kilvet ja täytät auton tiedot punaiseen lappuun ja kotimatka voi alkaa. Katsastusta noihin 5 päivän kilpiin ei tarvitse.

        "Viiden päivän kilvet voi ostaa ilman autotietoja"

        Voi ostaa , jos myyvät. Kaikkialla eivät myy ...

        "Katsastusta noihin 5 päivän kilpiin ei tarvitse."

        Ei tarvii, mutta vakuutus ei ole voimassa jos autoa ei ole katsastettu. Keltaisten kilpien "siirtovakuutukseen" riittää suppea katsastus , tarkistetaan muistaakseni jarrut ja valot. Näin oli ennen, onko sitten säännökset muuttuneet.


      • Hampuriiiin
        apppaaa kirjoitti:

        "Viiden päivän kilvet voi ostaa ilman autotietoja"

        Voi ostaa , jos myyvät. Kaikkialla eivät myy ...

        "Katsastusta noihin 5 päivän kilpiin ei tarvitse."

        Ei tarvii, mutta vakuutus ei ole voimassa jos autoa ei ole katsastettu. Keltaisten kilpien "siirtovakuutukseen" riittää suppea katsastus , tarkistetaan muistaakseni jarrut ja valot. Näin oli ennen, onko sitten säännökset muuttuneet.

        5-päivän keltaiset kilvet tyhjällä ns rekisteriotteella, käy myös katsastamattomiin autoihin, vihreällä kortilla myös voimassa muuallakin (2010 tanskan poliisi on kyllä jakanut sakkoja näistä tänä kesänä, ainakin hampurin vakuutusyhtöissö sanovat tämän jopa ääneen)
        Kaikista paikoista ulkomaalainen ei pakosta saa.

        Punapäiset export kilvet, vaativat suppean katsatuksen, minimi 14 päivää voimassa, aika hintavat. Voimassa lähes tulkoon kaikkialla. Tosin vaatii jonkin verran byrokratiaa, jos saksassa auton leima voimassa niin ns katsatus erittäin kevyt. Tosin huomio renkaat..

        Saksan diileri kilvet, jos saat hyvät kaupat aikaan (myyjän näkökannasta) yli 70000€ autoon on joskus mahdollista saada myyjän diileri kilvet lainaan satamaan ajoon tai jopa suomeen ajoon saakka.
        Jollei myyjä ole tuttu voi vaatia pantiksi 5000€ ja passisi. Tuo pantti aiheuttaa sen että kilvet palautuvat ilman liikennevakuutyhtiölle maksavaa vahinkoa.

        Rekka/traileri kuljetus, näitä useita kotimaisia, sekä myös saksalaisia.

        Kaikissa kuljetus muodoissa kannattaa miettiä arvokkaammissa autoissa saksassa väliaikaisen kaskon tekemistä. Ettei käy niinkuin kävi yhdelle Forssan taaville, osti uuden ww pakun 2010 keväästä, säästi kaskosta ja ajoi halpuuden takia viva labaltican kautta. Auto hävisi kalliin virolaisen hotellin autotallista
        jäljettömiin.


      • haenautonisaksasta
        apppaaa kirjoitti:

        "Viiden päivän kilvet voi ostaa ilman autotietoja"

        Voi ostaa , jos myyvät. Kaikkialla eivät myy ...

        "Katsastusta noihin 5 päivän kilpiin ei tarvitse."

        Ei tarvii, mutta vakuutus ei ole voimassa jos autoa ei ole katsastettu. Keltaisten kilpien "siirtovakuutukseen" riittää suppea katsastus , tarkistetaan muistaakseni jarrut ja valot. Näin oli ennen, onko sitten säännökset muuttuneet.

        Keltapäiset saa ilman auton tietoja, lähestulkoon joka kylästä. Vakuutus sisältyy niihin kilpiin!!!. Auton tiedot täytyy täyttää siihen punaiseen lappuun mikä tulee kilpien mukana. Ei tarvitse katsastuksia. Punapäisiin kilpiin tarvitsee auton tiedot.


    • cumulo2

      5 pv väliaikaiset keltaiset kilvet tai pidemmät punaiset järjestyvät kätvästi Suomen Tuontipalvelu Oy:n toimesta missä päin Saksaa tahansa: www.auto-saksasta.fi . Tai vaihtoehtoisena rekkarahti Saksasta Suomeen.

      • Mainio mainos

        Aktiivista vanhojen tekstien hakua - kaikkiin keksitään sopiva vastaus Tuontipalvelu Oy:n toimesta.


      • Tuontipalvelussa
        Mainio mainos kirjoitti:

        Aktiivista vanhojen tekstien hakua - kaikkiin keksitään sopiva vastaus Tuontipalvelu Oy:n toimesta.

        haisee joku juttu ja pahasti. Tuollainen rummunlyönti päättyy useimmiten konkurssiin, suurista puheista huolimatta. Vaikea suositella kenellekään.


    • Autoa hakemassa

      Suomen Tuontipalvelu näyttää pomppaavan esiin aika usein. Netissä on useita autotuonnista kertovia sivustoja, jotka viittaavat vahvasti Suomen Tuontipalveluun linkkeineen. Mutta oikeita kokemuksia firman toiminnasta ei tunnu juurikaan olevan.

      • Oskari von Herzenbor

        mua kanssa kiinnostaisi saada muutama kommentti Suomen tuontipalvelua käyttäneiden kokemuksista.


      • Vataalainen Volvo
        Oskari von Herzenbor kirjoitti:

        mua kanssa kiinnostaisi saada muutama kommentti Suomen tuontipalvelua käyttäneiden kokemuksista.

        Minulle Suomen tuontipalvelu toi Volvon kotipihalle ilman minkäänlaista vaikeutta. Löysin auton netistä. Ensimmäinen ehdokas oli jo myyty, mutta toinen tärppäsi. Saksassa oleva henkilö kävi testaamassa auton ja sai myös tingittyä hinnasta. Puhelimitse sovin, että ostaa auton ja laittaa sen rekkaan. Suomessa auto käytettiin katsastuksessa ja hommattiin tarrakilvet tuotipalvelun tuimesta. Nyt auto on ollut ajossa yli vuoden ja yli 20 tkm, Ainut kojausta vaativa vika on ollut parkkivalopolttimo.

        Suosittelen Suomen tuontipalvelua - tekee sen minkä lupaa.


      • Elmukka

        Näkyy olevan Suomen tuontipalvelu Oy julistettu konkurssiin


    • JPL-1

      Minultakin saa kokemuksia Suomen tuontiautopalvelusta. Googlettelin ja huomasin että aika vähän ko. puljusta on kokemuksia kerrottu joten mielelläni niitä kerron pidemmänkin kaavan kautta. Minulla ei ole mitään kytköksiä ko. puljuun enkä osaa verrata muihin vastaaviin palveluihin, koska kysessä ensimmäinen auto on minkä toin itse saksasta.

      Lyhyesti, kaikki meni niinkuin pitää. Auto tarkastettiin heidän toimesta ja kerrottiin viat mitä tarkastaja löysi. Sain itse kysyä lisäkysymyksiä mitä tuli mieleen jotka tarkastaja tulkkas myyjän kanssa. Sovittiin että ko. autosta tehdään kauppa ja vaikka vähän jännitti oli auto vastassa lentokentällä niinkuin oli sovittu.

      Ainoa pikkuvika mitä tarkastaja ei ollut huomannut oli pieni painauma kaiutinelementin suojaritilässä mikä sijaitsee farmariauton tavaratllan katossa.

      Olen suht. tyytyväinen palveluun. Tietysti ainahan se voisi halvempikin olla :D

    • ???

      itekki ajatellut saksasta auton tuottaa suomen tuontipalvelun kautta, mutta olisi mukava saada vähä enemmän kokemuksia firman toiminnasta?

    • Tuontiguru

      Joo, ne aikoo mullistaa vaihtoautomarkkinat vaikka eivät ota vaihtoautoa vaihdossa :) :) :)

    • Anteropiispanen

      Itse olen tuonut tähän mennessä asiakkaille autoja Saksasta jo yli 20 vuotta. Tuona aikana kilpikäytännöt ovat koko ajan kovasti muuttuneet; 90-luvulla haettiin Saksassakin konttorilta palautusvelvollisia peltisiä siirtokilpiä samaan tyyliin kuin meilläkin silloin. Vuosituhannen vaihteessa siirryttiin kevytmetallisiin rekisterikilpiin, jotka sai käytön jälkeen heittää roskiin. Niiden hakemiseen liittyvä byrokratia oli varsin lievää viime aikoihin asti.

      1.4.2015 astui Saksassa voimaan asetuksen muutos, jonka mukaan lyhytaikaiskilpiinkin (Kurzzeitkennzeichen), kansanomaisesti "viiden päivän kilvet" tai "keltapääkilvet" vaaditaan voimassaoleva katsastus, kun aiemmin katsastusvaatimus oli vain varsinaisilla vientikilvillä (internationale Zulassung), kansanomaisesti "tullikilvet" tai "punapääkilvet" (Zollnummer, Zollkennzeichen).

      Jos omatoimihakija haluaa tehdä tehokkaan ja nopean hakureissun, on hänen siis puhelintiedusteluvaiheessa kysyttävä myyjältä, onko autossa katsastusta jäljellä (usein esim mobile.de:n ilmoituksissa lukee, että auto on juuri katsastettu ja paikan päällä sitten kuitenkin ilmenee, että "katsastamme auton heti, kun kaupat tehdään"). Käytännössä tämä tarkoittaa ylimääräistä hotelliyöpymistä ja ääritilanteessa pitempääkin oleskelua, jos auto ei mene ensi yrittämällä katsastuksesta läpi.

      Toinen asia, joka keltapääkilvissä 1.4.2015 vaikeutui: kilpien hankkimiseksi täytyy voida esittää auton alkuperäiset paperit. Varsinkin kalliimmissa autoissa on usein tilanne, että paperit ovat rahoitusliikkeessä, kunnes auto on maksettu. Kun ennen sai auton heti liikenteeseen keltapääkilvillä ja paperit tulivat Suomeen perässä pari päivää myöhemmin niiden vapauduttua rahoitusliikkeestä, pitää nykyään varmistaa, että auton rekisteröintitodistus osa I ja II (Zulassungsbescheinigung Teil I und II) eli kansanomaisesti rekisteriote (Fahrzeugbrief und -schein) ovat valmiina liikkeen pöytälaatikossa ostotilanteen koittaessa.

      Näin ollen, vuonna 2016, ovat kilpivaatimukset samat, halusi sitten kelta- tai punapääkilvet. Valinnan tueksi pähkinänkuoressa: keltapääkilvet maksavat noin satasen ja ovat viisi päivää voimassa ja ja kelpaavat liikenteeseen Suomessa. Jos taas haluaa tulla ajamalla Suomeen esim. Tanskan ja Ruotsin kautta, on suositeltavaa ottaa punapääkilvet, vaikka maksavatkin noin parisataa euroa, koska Tanskan ja Ruotsin poliiseilla tuntuu olevan nurja suhtautuminen keltapääkilpiin. Toisaalta punapääkilpien voimassaoloaika on 15 tai 30 päivää, jolloin ei Suomessa tarvitse hankkia tarroja ikkunaan verotuksen valmistumisen ajaksi.

      Lopuksi auton maksukäytännöstä: Saksassa on vuosikymmenet ollut tapana, että autot maksetaan ostotilanteessa setelipinkalla eli konkreettisesti käteisellä. Tällä vältetään ostoturistin näkökulmasta mm. se, että pitää ostopäätöksen jälkeen majoittua hotelliin odottamaan tilisiirron saapumista myyjän tilille. Nyt kuitenkin viimeisen vuoden aikana ovat merkkiliikkeet siirtyneet käytäntöön, että auto pitääkin maksaa tilisiirtona ostajaksi tulevan henkilön tililtä. Tällä kuulemma suitsitaan rahanpesua. Vaihtoehtona on tällöin luottaa etukäteen auton olevan kerrotun kaltainen ja maksaa se ennen matkaan lähtöä tai sitten varata itselle ne pari hotellipäivää, jotka tarvitaan ostopäätöksen jälkeiseen tilisiirron odotteluun.

      Näiden asioiden tietäminen vaikuttaa oleellisesti pikaisen autonhakureissun onnistumiseen. Toki on aina olemassa riski, että auto ei vastaa myyjän etukäteen autosta antamaa informaatiota, vaan autosta löytyy esim. kolarin jälkiä tai huolloista ei löydy kunnollista dokumentaatiota. Pitää siis lähteä matkaan asenteella "rahat taskussa lomareissuun" tai hankkia auto välittäjän kautta.

    • Ermos12
    • Kiitos nimim. Anteropiispanen, seikkaperäisestä kirjoituksestasi, vaikka siitä
      onkin kulunut jo yli kaksi vuotta, sillä tämä on minulta aikanaan mennyt ohitse!
      Myös muutaman auton Saksasta tuoneena, en ollut tietoinen viime vuosina
      voimaan tulleista uusista määräyksistä.
      Tästä ns. puhtaan "kahisevan" käytön isossa autokaupassa, (lue: esim. 30.000,-)
      autoa maksettaessa joudun kuitenkin olemaan kanssasi eri mieltä. Siinä
      nimittäin rikotaan matkustajan valuuttasäännöksiä.
      Eikö asiaa voisi helpommin hoitaa myyjän tietokoneesta omilla mukana olevilla
      pankkitunnuksilla?
      Tosin, on samalla huolehdittava siitä, ettei tilin päivittäinen nostoraja ole asetettu
      turhan alhaiseksi. Maksu voidaan myös pankin kanssa etukäteen Suomessa sopia
      pikamaksuna ehdolliseksi siten, että vahvistat maksun tai niin, että jopa muutat
      summaa tarpeen mukaan puhelimessa, kun maksun hetki koittaa. Toki pankki
      ottaa tästä omat kulunsa, mutta kulut lienevät alhaisemmat kuin ylimääräiset
      yöpymiset paikkakunnalla vain tämän takia.
      Nämä autonhakijakokelaat valittavat usein, että kun ei osaa kieliä!
      Miten koulutetussa Suomessa on niin päässyt käymään?
      Vaatimattomallakin englannilla tulee hyvin toimeen, jos on ostoaikeet ovat aidot
      ja ainahan kynän ja paperin voi ottaa apuun.

      • RanTanTPlaan

        "Tästä ns. puhtaan "kahisevan" käytön isossa autokaupassa, (lue: esim. 30.000,-)
        autoa maksettaessa joudun kuitenkin olemaan kanssasi eri mieltä. Siinä
        nimittäin rikotaan matkustajan valuuttasäännöksiä."

        Rikotaan jos tulet EU:n ulkopuolelta. Eu sisällä ei tarvitse ilmoittaa 10000€ ylikään meneviä käteisisä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1789
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe