23- vuotias ja asuu kotona

netta88

Olen netissä kirjoitellut muutaman viestin erään miehen kanssa. Minulle selvisi, että hän asuu vielä kotona vanhempiensa luona. Hieman mietityttää, että millaisesta tyypistä oikein on kyse. Mielestäni siinä iässä pitäs olla jo sen verran itsenäistynyt, että on muuttanut pois vanhempiensa nurkista.

Onko ko. mies pärjää ilman äitinsä huolenpitoa? Miksi hän ei ole itsenäistynyt ja muuttanut kotoa pois?

74

6924

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tjaaaaz

      Suosittelisin opettelemaan hieman suvaitsevaisuutta. Mikä vika erityisesti on kotona asumisessa? Ehkä hänellä on hyvä syy siihen. Tiesitkö, että esimerkiksi Italiassa miehet asuvat keskimäärin lähes 30v asti kotonaan? Tällä asialla voi olla paljon tekemistä myös sen kanssa, minkä luonteinen ihminen yleensä ottaen on. Jotkut rakentavat läheisempiä suhteita itselleen tärkeisiin ihmisiin kuin toiset, vaikka Suomalaisissa tällainen luonteenpiirre onkin jonkin verran harvinaisempi. Millaiset välit itselläsi on vanhempiisi tai läheisimpiin ystäviisi?

      Viestittelyä ei välttämättä kannata jatkaa. Tuo asia tulee kuitenkin häiritsemään sinua, koska olet todennäköisesti hyvin eriluonteinen ihminen. Kannattaa kertoa asiasta myös miehelle rehellisesti.

      Muista, että oma tapasi elää ei ole sen parempi kuin kenenkään muunkaan. Kaikkea mukavaa elämään!

      • netta88

        Mies opiskelee. Hän kertoo asuvansa kotona, koska opiskelijalla on vähän rahaa. Aikomuksena on muuttaa omilleen kun valmistuu. Olen itsekkin opiskelija ja asun samalla paikkakunnalla vanhempieni kanssa, joten sen puolesta minun ei ole tarvinnut muuttaa kotoa pois.

        Vaikka välit vanhempiini ovat hyvät, haluasin silti muuttaa omilleni.


      • Hyvä tavaton
        netta88 kirjoitti:

        Mies opiskelee. Hän kertoo asuvansa kotona, koska opiskelijalla on vähän rahaa. Aikomuksena on muuttaa omilleen kun valmistuu. Olen itsekkin opiskelija ja asun samalla paikkakunnalla vanhempieni kanssa, joten sen puolesta minun ei ole tarvinnut muuttaa kotoa pois.

        Vaikka välit vanhempiini ovat hyvät, haluasin silti muuttaa omilleni.

        Asut itsekin kotona siis ja olet poikaa kokonaista vuotta nuorempi? Ehkäpä sulla ei ole varaa kyseenalaistaa pojan kotona asumista tuossa tilanteessa eikä muutenkaan, koska 23-v. on vielä todella nuori ja tajuat sen sitten joskus kyllä itsekin. Opiskeluiden aikana on muuallakin maailmassa aivan tavanomaista asua tuonikäisenä vanhempien luona. Suomessa ollaan vaan jostain syystä tuossa(kin) asiassa jotenkin hysteerisiä, johtuneeko sitten siitä, että monella ne perhe- ja sukusiteet eivät ole kovinkaan vahvat, sekä sitten monesta muusta seikasta joita en jaksa edes alkaa nyt miettiä enkä tänne kirjoittaa.


      • netta88
        Hyvä tavaton kirjoitti:

        Asut itsekin kotona siis ja olet poikaa kokonaista vuotta nuorempi? Ehkäpä sulla ei ole varaa kyseenalaistaa pojan kotona asumista tuossa tilanteessa eikä muutenkaan, koska 23-v. on vielä todella nuori ja tajuat sen sitten joskus kyllä itsekin. Opiskeluiden aikana on muuallakin maailmassa aivan tavanomaista asua tuonikäisenä vanhempien luona. Suomessa ollaan vaan jostain syystä tuossa(kin) asiassa jotenkin hysteerisiä, johtuneeko sitten siitä, että monella ne perhe- ja sukusiteet eivät ole kovinkaan vahvat, sekä sitten monesta muusta seikasta joita en jaksa edes alkaa nyt miettiä enkä tänne kirjoittaa.

        En mää asu kotona, vaan vuorka yksiössä. Oon asunu tässä jo muutaman vuoden.


      • heheheh
        netta88 kirjoitti:

        En mää asu kotona, vaan vuorka yksiössä. Oon asunu tässä jo muutaman vuoden.

        joo, mut yhteiskunnan tuella.....sossu maksaa elämisesi siellä. Kotona asuvan kulut maksaa vanhemmat.... Kumpi parempi? voihan sitä leikkiä itsenäistä aikuista vaikkei itseään elättäisikään....Oppiihan ainakin tukihakemuksia kirjottelee:)


      • 14+18
        netta88 kirjoitti:

        Mies opiskelee. Hän kertoo asuvansa kotona, koska opiskelijalla on vähän rahaa. Aikomuksena on muuttaa omilleen kun valmistuu. Olen itsekkin opiskelija ja asun samalla paikkakunnalla vanhempieni kanssa, joten sen puolesta minun ei ole tarvinnut muuttaa kotoa pois.

        Vaikka välit vanhempiini ovat hyvät, haluasin silti muuttaa omilleni.

        Jos -88 on syntymä vuosi niin olet silloin 26v? Mitä oikein moralisoit toista jos itekkin asut ja olet vielä vanhempi?!

        Se on kumma juttu tämä itsenäistyminen Suomessa.Itse muutin 25v:nä pois kotoa ja muutin suoraan uuteen rivarikaksioon.Eipähän kukaan sukulainenkaan tullut käymään vaikka vittuilua sai kuunnella "milloinkas muutat omillesi?"


      • Anonyymi
        heheheh kirjoitti:

        joo, mut yhteiskunnan tuella.....sossu maksaa elämisesi siellä. Kotona asuvan kulut maksaa vanhemmat.... Kumpi parempi? voihan sitä leikkiä itsenäistä aikuista vaikkei itseään elättäisikään....Oppiihan ainakin tukihakemuksia kirjottelee:)

        Mielenterveys onkelmainen nössö asuu äitikällä tappiin saakka.

        no probleema


      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Hemmotellut nuoret pitävät itseään liian hyvinä asumaan omassa huoneessa vanhempien luona. Ehei, he vaativat itselleen kokonaisen oman asunnon heti täysi-ikäisiksi tultuaan, ja sitten asutaan yhteiskunnan varoilla. Saadaan asumistuet, toimeentulotuet, opintotuet ynnä muut. Kuitenkin käydään kotona syömässä ja pesemässä pyykkiä ja otetaan vanhemmilta rahaa vastaan. Äiti tuikkaa setelin kouraan ja kysyy maistuisiko kaalilaatikko, annahan ne pyykit niin pannaan kone laulamaan. Isi ostaa lapselle oman auton ettei pikkuisen tarvitse käyttää kaupungin bussia, se on niin ikävää. Ollaan muka itsellisiä kun eletään vanhempien ja/tai yhteiskunnan maksamaa elämää.

        Mitä itsenäisyyttä tuollainen loiselämä on?

        On paljon reilumpaa asua vanhempien luona ja muuttaa omilleen sitten kun TODELLA elättää itse itsensä. Siis käy töissä ja elää palkkarahoillaan. SE on itsenäisyyttä.

        Turhaan katselet sitä poikaa nenänvarttasi pitkin. Et ole häntä parempi. Et ole yhtään itsenäisempi kuin hän. Olet vain vaativaisempi: sinulle ei kelpaa oma huone vanhempien luona, vaadit kokonaisen yksiön omaan käyttöösi. Mutta et sinä sitä itse maksa. Yhteiskunta ja/tai vanhempasi maksavat sen, samoin kuin elantosi muutenkin. Minäkin työssäkäyvänä keski-ikäisenä osallistun sinun elättämiseesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenterveys onkelmainen nössö asuu äitikällä tappiin saakka.

        no probleema

        Aivan, kupin myös maistuessa.


    • syyllistä sen jälkee

      Riippuu vähän missä ja miten asuu, on eri asia asua kerrostalokaksiossa, tai kolmiossa vanhempiensa kanssa, kuin ok talossa, jossa voi olla vaikka koko yläkerta 23 vuotiaan käytössä. Toki pitää tuon ikäisellä olla jo suunnitelma miten omaan siirrytään, vähintään asuntosäästötili.

      • 22v kotona asuva

        Höpö höpö! Miksi pitäisi muuttaa 18 vuotiaana pois kotoota? 23 vuotias on ihan pentu vielä vaikka luullaan olevansa tosi kypsiä. Se on jopa fiksua joskus asua pidempään kotona, ei mee opiskelu rahat turhiin vuokriin..


      • Anonyymi
        22v kotona asuva kirjoitti:

        Höpö höpö! Miksi pitäisi muuttaa 18 vuotiaana pois kotoota? 23 vuotias on ihan pentu vielä vaikka luullaan olevansa tosi kypsiä. Se on jopa fiksua joskus asua pidempään kotona, ei mee opiskelu rahat turhiin vuokriin..

        Samaa mieltä. Hemmotellut nuoret eivät voi asua omassa huoneessa vanhempien luona. Ehei, he vaativat saada itselleen kokonaisen ikioman yksiön heti täysi-ikäisiksi tultuaan, ja sitten asutaan yhteiskunnan varoilla. Saadaan asumistuet, toimeentulotuet, opintotuet ynnä muut. Kuitenkin käydään kotona syömässä äidin puuroa ja otetaan vanhemmilta rahaa. Äiti tuikkaa setelin kouraan ja kysyy maistuuko kaalilaatikko. Isi ostaa lapselle oman auton ettei pikkuisen tarvitse käyttää kaupungin bussia, se on niin ikävää. Ollaan muka itsellisiä kun eletään yhteiskunnan maksamaa elämää.

        Mitä itsenäisyyttä tuollainen loiselämä on?

        On paljon reilumpaa asua vanhempien luona ja muuttaa omilleen sitten kun TODELLA elättää itse itsensä.

        Turhaan katselet poikaa nenänvarttasi pitkin. Et ole häntä parempi. Loinen ja parasiitti olet itsekin. Minäkin työssäkäyvänä keski-ikäisenä osallistun sinun elättämiseesi.


      • Anonyymi
        22v kotona asuva kirjoitti:

        Höpö höpö! Miksi pitäisi muuttaa 18 vuotiaana pois kotoota? 23 vuotias on ihan pentu vielä vaikka luullaan olevansa tosi kypsiä. Se on jopa fiksua joskus asua pidempään kotona, ei mee opiskelu rahat turhiin vuokriin..

        Samaa mieltä. Hemmotellut nuoret eivät voi asua omassa huoneessa vanhempien luona. Ehei, he vaativat saada itselleen kokonaisen ikioman yksiön heti täysi-ikäisiksi tultuaan, ja sitten asutaan yhteiskunnan varoilla. Saadaan asumistuet, toimeentulotuet, opintotuet ynnä muut. Kuitenkin käydään kotona syömässä äidin puuroa ja otetaan vanhemmilta rahaa. Äiti tuikkaa setelin kouraan ja kysyy maistuuko kaalilaatikko. Isi ostaa lapselle oman auton ettei pikkuisen tarvitse käyttää kaupungin bussia, se on niin ikävää. Ollaan muka itsellisiä kun eletään yhteiskunnan maksamaa elämää.

        Mitä itsenäisyyttä tuollainen loiselämä on?

        On paljon reilumpaa asua vanhempien luona ja muuttaa omilleen sitten kun TODELLA elättää itse itsensä.

        Turhaan katselet poikaa nenänvarttasi pitkin. Et ole häntä parempi. Loinen ja parasiitti olet itsekin. Minäkin työssäkäyvänä keski-ikäisenä osallistun sinun elättämiseesi.


      • Anonyymi
        22v kotona asuva kirjoitti:

        Höpö höpö! Miksi pitäisi muuttaa 18 vuotiaana pois kotoota? 23 vuotias on ihan pentu vielä vaikka luullaan olevansa tosi kypsiä. Se on jopa fiksua joskus asua pidempään kotona, ei mee opiskelu rahat turhiin vuokriin..

        Samaa mieltä. Hemmotellut nuoret pitävät itseään liian hyvinä asumaan omassa huoneessa vanhempien luona. Ehei, he vaativat itselleen kokonaisen oman asunnon heti täysi-ikäisiksi tultuaan, ja sitten asutaan yhteiskunnan varoilla. Saadaan asumistuet, toimeentulotuet, opintotuet ynnä muut. Kuitenkin käydään kotona syömässä ja pesemässä pyykkiä ja otetaan vanhemmilta rahaa vastaan. Äiti tuikkaa setelin kouraan ja kysyy maistuisiko kaalilaatikko, annahan ne pyykit niin pannaan kone laulamaan. Isi ostaa lapselle oman auton ettei pikkuisen tarvitse käyttää kaupungin bussia, se on niin ikävää. Ollaan muka itsellisiä kun eletään vanhempien ja/tai yhteiskunnan maksamaa elämää.

        Mitä itsenäisyyttä tuollainen loiselämä on?

        On paljon reilumpaa asua vanhempien luona ja muuttaa omilleen sitten kun TODELLA elättää itse itsensä. Siis käy töissä ja elää palkkarahoillaan. SE on itsenäisyyttä.

        Turhaan katselet sitä poikaa nenänvarttasi pitkin. Et ole häntä parempi. Et ole yhtään itsenäisempi kuin hän. Olet vain vaativaisempi: sinulle ei kelpaa oma huone vanhempien luona, vaadit kokonaisen yksiön omaan käyttöösi. Mutta et sinä sitä itse maksa. Yhteiskunta ja/tai vanhempasi maksavat sen, samoin kuin elantosi muutenkin. Minäkin työssäkäyvänä keski-ikäisenä osallistun sinun elättämiseesi.


      • Anonyymi
        22v kotona asuva kirjoitti:

        Höpö höpö! Miksi pitäisi muuttaa 18 vuotiaana pois kotoota? 23 vuotias on ihan pentu vielä vaikka luullaan olevansa tosi kypsiä. Se on jopa fiksua joskus asua pidempään kotona, ei mee opiskelu rahat turhiin vuokriin..

        Samaa mieltä. Hemmotellut nuoret pitävät itseään liian hyvinä asumaan omassa huoneessa vanhempien luona. Ehei, he vaativat itselleen kokonaisen oman asunnon heti täysi-ikäisiksi tultuaan, ja sitten asutaan yhteiskunnan varoilla. Saadaan asumistuet, toimeentulotuet, opintotuet ynnä muut. Kuitenkin käydään kotona syömässä ja pesemässä pyykkiä ja otetaan vanhemmilta rahaa vastaan. Äiti tuikkaa setelin kouraan ja kysyy maistuisiko kaalilaatikko, annahan ne pyykit niin pannaan kone laulamaan. Isi ostaa lapselle oman auton ettei pikkuisen tarvitse käyttää kaupungin bussia, se on niin ikävää. Ollaan muka itsellisiä kun eletään vanhempien ja/tai yhteiskunnan maksamaa elämää.

        Mitä itsenäisyyttä tuollainen loiselämä on?

        On paljon reilumpaa asua vanhempien luona ja muuttaa omilleen sitten kun TODELLA elättää itse itsensä. Siis käy töissä ja elää palkkarahoillaan. SE on itsenäisyyttä.

        Turhaan katselet sitä poikaa nenänvarttasi pitkin. Et ole häntä parempi. Et ole yhtään itsenäisempi kuin hän. Olet vain vaativaisempi: sinulle ei kelpaa oma huone vanhempien luona, vaadit kokonaisen yksiön omaan käyttöösi. Mutta et sinä sitä itse maksa. Yhteiskunta ja/tai vanhempasi maksavat sen, samoin kuin elantosi muutenkin. Minäkin työssäkäyvänä keski-ikäisenä osallistun sinun elättämiseesi.


      • Anonyymi
        22v kotona asuva kirjoitti:

        Höpö höpö! Miksi pitäisi muuttaa 18 vuotiaana pois kotoota? 23 vuotias on ihan pentu vielä vaikka luullaan olevansa tosi kypsiä. Se on jopa fiksua joskus asua pidempään kotona, ei mee opiskelu rahat turhiin vuokriin..

        Samaa mieltä. Hemmotellut nuoret pitävät itseään liian hyvinä asumaan omassa huoneessa vanhempien luona. Ehei, he vaativat itselleen kokonaisen oman asunnon heti täysi-ikäisiksi tultuaan, ja sitten asutaan yhteiskunnan varoilla. Saadaan asumistuet, toimeentulotuet, opintotuet ynnä muut. Kuitenkin käydään kotona syömässä ja pesemässä pyykkiä ja otetaan vanhemmilta rahaa vastaan. Äiti tuikkaa setelin kouraan ja kysyy maistuisiko kaalilaatikko, annahan ne pyykit niin pannaan kone laulamaan. Isi ostaa lapselle oman auton ettei pikkuisen tarvitse käyttää kaupungin bussia, se on niin ikävää. Ollaan muka itsellisiä kun eletään vanhempien ja/tai yhteiskunnan maksamaa elämää.

        Mitä itsenäisyyttä tuollainen loiselämä on?

        On paljon reilumpaa asua vanhempien luona ja muuttaa omilleen sitten kun TODELLA elättää itse itsensä. Siis käy töissä ja elää palkkarahoillaan. SE on itsenäisyyttä.

        Turhaan katselet sitä poikaa nenänvarttasi pitkin. Et ole häntä parempi. Et ole yhtään itsenäisempi kuin hän. Olet vain vaativaisempi: sinulle ei kelpaa oma huone vanhempien luona, vaadit kokonaisen yksiön omaan käyttöösi. Mutta et sinä sitä itse maksa. Yhteiskunta ja/tai vanhempasi maksavat sen, samoin kuin elantosi muutenkin. Minäkin työssäkäyvänä keski-ikäisenä osallistun sinun elättämiseesi.


      • Anonyymi
        22v kotona asuva kirjoitti:

        Höpö höpö! Miksi pitäisi muuttaa 18 vuotiaana pois kotoota? 23 vuotias on ihan pentu vielä vaikka luullaan olevansa tosi kypsiä. Se on jopa fiksua joskus asua pidempään kotona, ei mee opiskelu rahat turhiin vuokriin..

        Samaa mieltä. Hemmotellut nuoret pitävät itseään liian hyvinä asumaan omassa huoneessa vanhempien luona. Ehei, he vaativat itselleen kokonaisen oman asunnon heti täysi-ikäisiksi tultuaan, ja sitten asutaan yhteiskunnan varoilla. Saadaan asumistuet, toimeentulotuet, opintotuet ynnä muut. Kuitenkin käydään kotona syömässä ja pesemässä pyykkiä ja otetaan vanhemmilta rahaa vastaan. Äiti tuikkaa setelin kouraan ja kysyy maistuisiko kaalilaatikko, annahan ne pyykit niin pannaan kone laulamaan. Isi ostaa lapselle oman auton ettei pikkuisen tarvitse käyttää kaupungin bussia, se on niin ikävää. Ollaan muka itsellisiä kun eletään vanhempien ja/tai yhteiskunnan maksamaa elämää.

        Mitä itsenäisyyttä tuollainen loiselämä on?

        On paljon reilumpaa asua vanhempien luona ja muuttaa omilleen sitten kun TODELLA elättää itse itsensä. Siis käy töissä ja elää palkkarahoillaan. SE on itsenäisyyttä.

        Turhaan katselet sitä poikaa nenänvarttasi pitkin. Et ole häntä parempi. Et ole yhtään itsenäisempi kuin hän. Olet vain vaativaisempi: sinulle ei kelpaa oma huone vanhempien luona, vaadit kokonaisen yksiön omaan käyttöösi. Mutta et sinä sitä itse maksa. Yhteiskunta ja/tai vanhempasi maksavat sen, samoin kuin elantosi muutenkin. Minäkin työssäkäyvänä keski-ikäisenä osallistun sinun elättämiseesi.


      • Anonyymi
        22v kotona asuva kirjoitti:

        Höpö höpö! Miksi pitäisi muuttaa 18 vuotiaana pois kotoota? 23 vuotias on ihan pentu vielä vaikka luullaan olevansa tosi kypsiä. Se on jopa fiksua joskus asua pidempään kotona, ei mee opiskelu rahat turhiin vuokriin..

        Samaa mieltä. Hemmotellut nuoret pitävät itseään liian hyvinä asumaan omassa huoneessa vanhempien luona. Ehei, he vaativat itselleen kokonaisen oman asunnon heti täysi-ikäisiksi tultuaan, ja sitten asutaan yhteiskunnan varoilla. Saadaan asumistuet, toimeentulotuet, opintotuet ynnä muut. Kuitenkin käydään kotona syömässä ja pesemässä pyykkiä ja otetaan vanhemmilta rahaa vastaan. Äiti tuikkaa setelin kouraan ja kysyy maistuisiko kaalilaatikko, annahan ne pyykit niin pannaan kone laulamaan. Isi ostaa lapselle oman auton ettei pikkuisen tarvitse käyttää kaupungin bussia, se on niin ikävää. Ollaan muka itsellisiä kun eletään vanhempien ja/tai yhteiskunnan maksamaa elämää.

        Mitä itsenäisyyttä tuollainen loiselämä on?

        On paljon reilumpaa asua vanhempien luona ja muuttaa omilleen sitten kun TODELLA elättää itse itsensä. Siis käy töissä ja elää palkkarahoillaan. SE on itsenäisyyttä.

        Turhaan katselet sitä poikaa nenänvarttasi pitkin. Et ole häntä parempi. Et ole yhtään itsenäisempi kuin hän. Olet vain vaativaisempi: sinulle ei kelpaa oma huone vanhempien luona, vaadit kokonaisen yksiön omaan käyttöösi. Mutta et sinä sitä itse maksa. Yhteiskunta ja/tai vanhempasi maksavat sen, samoin kuin elantosi muutenkin. Minäkin työssäkäyvänä keski-ikäisenä osallistun sinun elättämiseesi.


    • ==/

      Jos tällaiset asiat vaivaa en suosittele tutustumaan ihmisiin netin kautta. Kannattaa pysytellä tutussa ja turvallisessa tuttavapiirissä. Jos kaveri suorittelee jotain sokkotreffitsydeemiä tms. niin varmista ja vannotuta ensin, ettei poikkea mitenkään merkittävästi teistä.

      • liina...

        Kyllähän ihmisiin voi hyvinkin tutustua netin kautta, vaikka jotkut niistä esiin tulevat jutut mietityttäs. Kyllä netissäkin tutustuessa saa olla joitain kriteerejä ja toiveita sen suhteen millainen toinen on. Kaikki ei sovi kaikilla tavattiin sitten netissä tai livenä. Ja vaikka tavattaisiin livenä, niin voi toisessa silti olla asioita mitkä mietityttävät. Mielestäni on huolestuttavampaa, jos kuka tahansa kelpaa.


    • Muijanderi

      Tottakai opiskelijan kannattaa asua vanhempiensa kanssa jos välit ovat kunnossa. Täten ei tarvitse ottaa opintolainaa ainakaan sitä varten että saisi asumisensa maksettua.

      Huolenpidolla asian kanssa ei ole mitään tekemistä. Joku kotona asuva nuori aikuinen saattaa olla hyvinkin asiansa hoitava, joku toinen taas ei.

      Aikoinani aloin seurustelemaan 26-vuotiaan miehen kanssa joka asui vielä kotonaan vaikka oli jo vuosia käynyt töissä. Hän osasi kyllä hoitaa itse itsensä, mutta psyyke oli muuten aika vinksin vonksin hullun isän takia. Lisäksi tiedän vm. -68 miehen joka asuu vieläkin äitinsä kanssa eikä ole ikinä seurustellut. Sanoisin siis että jos joku asuu vanhempiensa kanssa opiskelun vuoksi, niin hän voi olla ok ihminen, mutta jos joku on jo työelämässä ja SILTI asuu vanhempiensa kanssa, niin silloin asiaa voi jo ihmetellä. Vaikka tokihan tuollainenkin ihminen saattaa säästää omaa asuntoa varten, jolloin kotona pyöriminen on väliaikaista.

      • -mies-

        kotona asuva ei tyypillisesti osaa kunnolla kokata tai siivota, eikä myöskään osaa arvostaa kyseisiä aktiviteetteja.


      • jooo.

        Tota joo, asuin vanhempieni luona kotona, kunnes he molemmat kuolivat, ja olen nyt kolmekymppinen. Kaverini käy töissä ja asuu vielä vanhempiensa luona vaikka on myös kolmekymppinen. Emme ole kumpikaan seurustelleet. Kyllähän tuossa on etua asua kotona kun saa kaikki ateriat, ja vaatteetkin pestyä jonkun muun toimesta. Meillä on molemmat isot kerrostalokämpät, eli ihan hyvin on toiminut, kun itsellä on voinut olla käytössä kaksikin huonetta. Ja rahaa tietty säästyy, ei ole tarvinnut maksaa mitään. Näin se pitääkin olla. Perintönä saadut rahasummat takaavat etten edelleenkään tarvi tehä mitään :-)


      • ei tarvi tehdä mitää
        jooo. kirjoitti:

        Tota joo, asuin vanhempieni luona kotona, kunnes he molemmat kuolivat, ja olen nyt kolmekymppinen. Kaverini käy töissä ja asuu vielä vanhempiensa luona vaikka on myös kolmekymppinen. Emme ole kumpikaan seurustelleet. Kyllähän tuossa on etua asua kotona kun saa kaikki ateriat, ja vaatteetkin pestyä jonkun muun toimesta. Meillä on molemmat isot kerrostalokämpät, eli ihan hyvin on toiminut, kun itsellä on voinut olla käytössä kaksikin huonetta. Ja rahaa tietty säästyy, ei ole tarvinnut maksaa mitään. Näin se pitääkin olla. Perintönä saadut rahasummat takaavat etten edelleenkään tarvi tehä mitään :-)

        Sinulla on loitava idea, taisit vähän auttaa vielä vanhempien kuolemaa jotenkin.


      • jooo.
        ei tarvi tehdä mitää kirjoitti:

        Sinulla on loitava idea, taisit vähän auttaa vielä vanhempien kuolemaa jotenkin.

        En auttanut.. mutta olen silti korkealle koulutettu, eli jotakin on tullut tehtyä kuitenkin.


      • ei hyödyllistä
        jooo. kirjoitti:

        En auttanut.. mutta olen silti korkealle koulutettu, eli jotakin on tullut tehtyä kuitenkin.

        sekin "jotain" on ollut turhaa ja kulu vain veronmaksajille.


    • Joo.

      Ota aikamiespoika, niin pääset sen omaishoitajaksi lopuksi ikää.

      • hmmm.

        Jos olisin nainen, niin en itse ottaisi sellaista, mutta onhan niissä tiettyjä etuja, kuten se että eivät taatusti käy vieraissa. Muistakaa että menevät miehet eivät pysy teillä kauan. Nykyäänkin löytyy paljon suhteita missä kumpikaan tai jompi kumpi kumppani ei ole tyytyväinen toiseen, ja on koko ajan etsimässä uutta ja parempaa.


      • huhhuhhuh
        hmmm. kirjoitti:

        Jos olisin nainen, niin en itse ottaisi sellaista, mutta onhan niissä tiettyjä etuja, kuten se että eivät taatusti käy vieraissa. Muistakaa että menevät miehet eivät pysy teillä kauan. Nykyäänkin löytyy paljon suhteita missä kumpikaan tai jompi kumpi kumppani ei ole tyytyväinen toiseen, ja on koko ajan etsimässä uutta ja parempaa.

        Jos nainen päätyy yhteen aikamiespojan kanssa, niin moni nainen varmasti päätyy etsiin uutta miestä. Joten sillonhan ainakin toinen etsii uutta kumppania.


      • Law0fNature

        Avuton nahjus pystyy monesti huijaamaan naista montakin vuotta, lopulta totuus paljastuu.
        Ensimmäiset varoitusmerkit ovat: lapatossu käy äitillä harva se päivä, minkä tekosyyn sattuu keksimään.


      • 0taPeräkammarinmies
        hmmm. kirjoitti:

        Jos olisin nainen, niin en itse ottaisi sellaista, mutta onhan niissä tiettyjä etuja, kuten se että eivät taatusti käy vieraissa. Muistakaa että menevät miehet eivät pysy teillä kauan. Nykyäänkin löytyy paljon suhteita missä kumpikaan tai jompi kumpi kumppani ei ole tyytyväinen toiseen, ja on koko ajan etsimässä uutta ja parempaa.

        Mustasukkaisen naisen kannattaa ehdottomasti ottaa peräkammarinpoika.
        Aloitekyvytön ihmisiä pelkäävä työtön nahjus ei taatusti käy vieraissa.


      • Tossukki
        Law0fNature kirjoitti:

        Avuton nahjus pystyy monesti huijaamaan naista montakin vuotta, lopulta totuus paljastuu.
        Ensimmäiset varoitusmerkit ovat: lapatossu käy äitillä harva se päivä, minkä tekosyyn sattuu keksimään.

        Tuo on niin totta.


    • xwte

      ja asun vielä porukoilla koska ei ole rahaa eikä mitään mahdollisuutta saada kämppää, ja jos sellainen sattuisi löytymäänkin, niin tiedossa olisi pelkkää kurjuutta koska kavereita ei juuri ole. Onneksi en ole kiinnostunut naisista paskan vertaa, ja miehet ei onneksi yhtä pinnallisia kusipäitä ole kuin akat, joten seksielämästä ei ole tarvinnut luopua sen takia.

    • omat jalat kantavat

      MInusta aikuisen ihmisen paikka ei ole enää asua kotona. Se ei ole hyväksi nuorelle, eikä vanhemmillekaan. Kotona asuvasta nuoresta kasvaa helposti uusavuton, joka ei osaa laittaa ruokaa, pestä pyykkiä, siivota ja maksaa laskuja. Hän myös oppii huolettomaan rahankäyttöön, koska onhan lähellä aina isukki ja äiti, jotka antavat rahaa, jos raha loppuu.

      Jos nuori opiskelee, niin vanhemmat voivat auttaa häntä taloudellisesti ja tukea hänen itsenäistymistään. Tietääkseni kotona asuva nuori ei saa juuri minkäänlaisia tukia, koska vanhempien tulot huomioidaan. Kun taas omassa kämpässään asuva, saa kaikki tuet. Voi jopa olla niin, että vanhemmille on halvempaa tukea nuorta, joka asuu omillaan.

      Jokaisen ihmisen on tärkeää asua edes jonkin aikaa yksin, jotta oppii hoitamaan kaikki kodin askareet ja pärjäämään itsenäisesti.

      • garganzola

        Minä muutin kotoa 25-vuotiaana. En tiennyt ruoan laitosta, pyykinpesusta tai tiskaamisesta mitään. Kesti peräti viikon, ennen kuin opin yksin asuessani nuo taidot.

        Kertaakaan en soittanut kotiin ja pyytänyt neuvoja. Nuo jutut kun eivät ole mitään rakettitiedettä.

        "Uusavuttomuus" taitaa olla pelkkä myytti. Ihmisenhän pitää olla täysi debiili, jos hän ei opi tuollaisia asioita nopeasti. Miten vaikeaa muka joku perunoiden keittäminen voi olla? Tai pölynimuirin käyttö?


      • fh56857577g
        garganzola kirjoitti:

        Minä muutin kotoa 25-vuotiaana. En tiennyt ruoan laitosta, pyykinpesusta tai tiskaamisesta mitään. Kesti peräti viikon, ennen kuin opin yksin asuessani nuo taidot.

        Kertaakaan en soittanut kotiin ja pyytänyt neuvoja. Nuo jutut kun eivät ole mitään rakettitiedettä.

        "Uusavuttomuus" taitaa olla pelkkä myytti. Ihmisenhän pitää olla täysi debiili, jos hän ei opi tuollaisia asioita nopeasti. Miten vaikeaa muka joku perunoiden keittäminen voi olla? Tai pölynimuirin käyttö?

        "Minä muutin kotoa 25-vuotiaana. En tiennyt ruoan laitosta, pyykinpesusta tai tiskaamisesta mitään. Kesti peräti viikon, ennen kuin opin yksin asuessani nuo taidot. "

        joo mutta jos olisit muuttanut suroaan yhteen tyttökaverin kanssa, olisi ollut erittäin suuri vaara että tyttis, etenkin jos ei le tarpeeksi justiina-henkinen, olisi päätynyt tekemään kaikki nuo asiat.

        " Ihmisenhän pitää olla täysi debiili, jos hän ei opi tuollaisia asioita nopeasti."

        kyse ei ole kykenemättömyydestä, vaan laiskuudesta. laiska ei jaksa, ei halua eikä sitä huvita, etenkin jos avovaimo siivoaa ennenkuin oma nytonpakkosiivota-sotkuraja ylitetään


      • joo-oo
        fh56857577g kirjoitti:

        "Minä muutin kotoa 25-vuotiaana. En tiennyt ruoan laitosta, pyykinpesusta tai tiskaamisesta mitään. Kesti peräti viikon, ennen kuin opin yksin asuessani nuo taidot. "

        joo mutta jos olisit muuttanut suroaan yhteen tyttökaverin kanssa, olisi ollut erittäin suuri vaara että tyttis, etenkin jos ei le tarpeeksi justiina-henkinen, olisi päätynyt tekemään kaikki nuo asiat.

        " Ihmisenhän pitää olla täysi debiili, jos hän ei opi tuollaisia asioita nopeasti."

        kyse ei ole kykenemättömyydestä, vaan laiskuudesta. laiska ei jaksa, ei halua eikä sitä huvita, etenkin jos avovaimo siivoaa ennenkuin oma nytonpakkosiivota-sotkuraja ylitetään

        Minua taas haittaa enemmän nämä paskat kerrostalokämppien äänieristykset, ei huvita ruveta siivoamaan, kun naapurit kuulee just tasan tarkkaan mitä olet tekemässä. Ei auta vaikka on betoniseinä välissä, se kuuluu läpi vaikka joku pudottaisi jonkun kolikon lattiallekin niin, niin selvästi. Ja talo on rakennettu 90-luvun alussa. Ruve nyt siinä sitten tökkimään puulistejä, kuuluu varmaan naapuriin kuin joku hakkaisi halkoja sun pääsi päällä.

        Arvatkaa muuten mitä; rivitaloasunnoissa on käytetty silloin tällöin tuplakipsilevyjä väliseininä naapuriin. Arvatkaa kuuluuko tasan kaikki läpi? Se on kuin sulla olisi paperiseinät käytönnössä, pieraiset, niin kuuluu ihan kuin naapurin omasta perseestä. Mulla on noita kipsiseiniä omassa asunnossakin, mutta vain sisäisinä väliseininä. Jos mikroaaltouuni kilahtaa seinän takana, niin se on just ihan se sama onko sulla siinä se väliseinä vai ei, ihan kun sulla olisi se uuni sänkysi alla. Kun naapuri läimäyttää parvekkeen oven kiinni, se ääni tuntuu järkyttävältä, vaikka tuleekin varmaan 10 metrin päästä. Ei mitään äänieristyksiä niin, menee niin kipsin kuin betoniseinien läpi, ja koko talo tärisee.


      • ihmettelijä ..
        fh56857577g kirjoitti:

        "Minä muutin kotoa 25-vuotiaana. En tiennyt ruoan laitosta, pyykinpesusta tai tiskaamisesta mitään. Kesti peräti viikon, ennen kuin opin yksin asuessani nuo taidot. "

        joo mutta jos olisit muuttanut suroaan yhteen tyttökaverin kanssa, olisi ollut erittäin suuri vaara että tyttis, etenkin jos ei le tarpeeksi justiina-henkinen, olisi päätynyt tekemään kaikki nuo asiat.

        " Ihmisenhän pitää olla täysi debiili, jos hän ei opi tuollaisia asioita nopeasti."

        kyse ei ole kykenemättömyydestä, vaan laiskuudesta. laiska ei jaksa, ei halua eikä sitä huvita, etenkin jos avovaimo siivoaa ennenkuin oma nytonpakkosiivota-sotkuraja ylitetään

        Eli tekeekö se sinusta laiskan ihmisen jos asut kotona?


      • ei asuntoa

        Hyvä vain että nuorilla niin tytöillä kuin pojilla on mahdollisuus asua kotona
        niin säästyy valtiolta avustusrahat pitäisi vain enemmän
        olla vanhempia jotka hyväksyy nuoren asua kotona eikä
        ole hätistämässä pois ja tiedän nuoria jotka kokkaa ja tekee
        muitakin kodissa olevia töitä ja vaikka ei tekisikään niin kyllä
        ne jokainen itsenäistyessä osaa tehdä.


      • dddd2

        komppaan tätä. tottakai on miehiä, jotka hoitaa kotona asuessaan talouttakin. Mutta itselläni on kokemusta vain päin vastaisista. Riippuu täysin vanhemmista. Mutta itse tulen potkimaan omat tenavani pois siinä vaiheessa, kun ammattikoulu/lukio on käytynä. Tai jos asuvat sen jälkeen kotona, niin saavat osallistua talouden pitoon enemmän. Minä en aikuisia ihmisiä ala kaitsemaan ;)


      • Lapanen76
        garganzola kirjoitti:

        Minä muutin kotoa 25-vuotiaana. En tiennyt ruoan laitosta, pyykinpesusta tai tiskaamisesta mitään. Kesti peräti viikon, ennen kuin opin yksin asuessani nuo taidot.

        Kertaakaan en soittanut kotiin ja pyytänyt neuvoja. Nuo jutut kun eivät ole mitään rakettitiedettä.

        "Uusavuttomuus" taitaa olla pelkkä myytti. Ihmisenhän pitää olla täysi debiili, jos hän ei opi tuollaisia asioita nopeasti. Miten vaikeaa muka joku perunoiden keittäminen voi olla? Tai pölynimuirin käyttö?

        0min silmin ja korvin olen ollut todistamassa kun 40 vuotiaan äiti huusi suoraa huutoa, vie tuo roskapussi!! sit lapanen vei pussin roskikseen. Vaikeaa näytti olevan.


    • monenlaisia. Itte (25) asustelen kotona koska se on minusta asuinpaikan ja rahallisen tilanteen kannalta mukavin & paras vaihtoehto. Toisaalta olenkin AMK:ssa opiskeleva ja aina maalla tai siis hyvin hyvin laitakaupungilla asunut ihminen joka tykkää pitää semmoista koiraa jota kukaan fiksuihminen ei pitäis kaupungissa tai rivitalossa. Sikäli mulla onkin plani muuttaa yksin omakotitallon kuhan semmosen remontti valmistuu. Miun elämän tyylillä joudun aina tekee ruuat tai syömään niin sanotusti mitä kiini saan ja vaateetkin joutuu pesee ite sen mukaan mitä ite sattuu millonkin tarvii tai haluu pitää pääl. Kaikki omat laskut joutuu maksaa jne. Mutta selkeet hyödyt mulla koton asumisessa on ollu: Aina auto käytössä ettei tarvi semmosen maksujen kans kärvistellä saati vuokraa maksaa. Sitten on viel se koirakin josta niin kovasti pidän. :-) Kyl mä sanoisin että on se parmepi asua kotona kun jossain opiskelijoiden solukämpässä tai muuten melusassa pienessä kerrostalon "itsemurhayksiössä".
      Ymmärrän kyllä niitäkin jotka hirveesti tahtoo pois kotonta asumaan, tunnen myöskin niitä jotka mieluusti asuis kotona mutta vanhemmat ovat helvetin rasittavia. On sitä soluasumista tullu kokeiltua kaukana kotoa ja se loppu kun koulu vaihtui koulustus mahisten takia takasin kotikulmille. Jos joku mua pitää asumisen takia huonompana ihmisenä kun muita niin olen pahoillani hänen puolestaan (tai sitten en >:-) ). Harmillisimpia minusta ovat ihmiset ilman juuria, minun kotini tulee aina olemaan maaseudulla ja kerrostalot ovat pidemmänpäälle hermoja rassaavia. Monet hyvät ystäväni ovat sanoneet että vaikka he ovatkin muuttaneet pois he silti haluavat palata kotiseudulleen takaisin, tämmöistä efektiä ei ole niillä jotka ovat eläneet elämänsä vuokraasunnoissa ja kenties erikaupungeissa joten yksin asuminen on vapain muoto elää.

      Anteeksi jos meni vähän ohi aiheen :-D

      • No man is an island

        Kotona asuminen lienee yleistyvä trendi Suomessakin, kun rakennusmafia pitää asuntojen hinnat pilvissä ja köyhyys lisääntyy.

        Näinhän se on ollut monessa Euroopan maassa jo pitkään.

        P.S. Kaverini käytännössä asui pitkään äitinsä kanssa, koska kuolemansairas äiti tarvitsi päivittäin apua. Puusilmä-ämmät pyörittelivät päätään aina kun kysyivät "missä sä asut" ja saivat vastauksen, että "äidin kanssa". Siinä meni saumat monelta naiselta komeaan, ahkeraan, huolehtivaan ja varakkaaseen mieheen, kun ei riittänyt kiinnostus jatkaa kysymystä, että "miksi niin". Kyllä meitä veikkoja nauratti.


      • No man is an island kirjoitti:

        Kotona asuminen lienee yleistyvä trendi Suomessakin, kun rakennusmafia pitää asuntojen hinnat pilvissä ja köyhyys lisääntyy.

        Näinhän se on ollut monessa Euroopan maassa jo pitkään.

        P.S. Kaverini käytännössä asui pitkään äitinsä kanssa, koska kuolemansairas äiti tarvitsi päivittäin apua. Puusilmä-ämmät pyörittelivät päätään aina kun kysyivät "missä sä asut" ja saivat vastauksen, että "äidin kanssa". Siinä meni saumat monelta naiselta komeaan, ahkeraan, huolehtivaan ja varakkaaseen mieheen, kun ei riittänyt kiinnostus jatkaa kysymystä, että "miksi niin". Kyllä meitä veikkoja nauratti.

        Se on muuten ihan niin että useinkin kotona-asumiseen on oikeesti järki syyt, ei se että ei kykene henkisesti asumaan itteksiään. Siskoni asuu miehensä ja perheensä kanssa miehen kotitalossa oikeen mukavas paikas ja miksi se sen mies asuu siellä no saatana kun sil on siel sukunsa maat ja rakennukset. :-D

        Jos minä en tulis toimeen porukoitteni kanssa niin porukat ei tääl missä asun niin kauaa tulis toimeen, vanhoi kun ovat. Tuntuu että kaupunkilaisille/rivari ihmisille on täysin tuntematon konsepti se että kun ihminen vanhenee se tarvii apua kun kysees on maaseudulla asuminen. Jonkun se pitää vastuu alkaa ottamaan rakennuksista ja maista ja se nyt sattuu olemaan mun homma. On peräkammarinpoikia ja on nuoria isäntiä, miä olen jälkimmäinen ja jostain syystä en sitä häpeä pätkääkään. Enemmän mua hävettäis unohtaa kotiseutuni, vanhempani, luopua koirastani ja vielä ylipäätään kaikesta siitä minkävuoksi aijemmat sukupolvet on nähny vaivaa. Ihan vaan sen takia että joku kapeakatseinen akka arvostais mua enemmän.

        Taidampa olla viel ainut tääl joka kehtaa kirjoittaa omalla naamallaa, hyi teitä anonyymejä simpansseja kasvattakaa selkäranka.


    • kotkanpesä.

      Asuin kotona 24 vuotiaaksi asti. Armeijasta kun tulin niin menin töihin ja tienasin hyvin, ajattelin sitten säästää rahaa ja tein vaan töitä ja säästin melkein 100 tonnia. Muutin sitten omaan velattomaan asuntoon jossa vieläkin asun. Ei mun vanhemmat mua potkineet pois, kotona sain aina ruokaa joten säästin siinäkin paljon rahaa eikä vuokraa tarvinnut maksaa. Minusta oli ainakin fiksua asua kotona pitkään.

      • ttorvi

        Et kuitenkaan niin fiksu ole, että tajuaisit vastailevasi melkein 4 vuotta vanhaan lankaan.


    • sairasta.

      Tiedän 36 v naisen joka asuu äitinsä kanssa.

    • eikka3

      Huhhuh!

      Oikeasti, miehelle tai naiselle ei ole mikään myyntivaltti asua kotona yli 20-vuotiaaksi... Siinä vaiheessa pitää jo itsenäistyä!

      • tjhtjhtyj

        Vanha ketju mutta 20 vuotias mies on todennäköisesti juuri päässyt pois armeijasta. Lukiolainen aloittaa mahdollisesti yliopiston ja amis on työuransa alussa aloittelevana työntekijänä. Ei tuossa vaiheessa kotona asuminen nyt mikään ihme ole kun harvalla on tuossa iässä runsaasti rahaa käytössään. Todellinen itsenäistyminen on sitä että elättää itsensä työllä eikä muuta asumaan sossu rahoilla kunnanvuokra asuntoon.


    • 0lenhanMies

      Pääsen helpommalla kun siipeilen äitin luona, pesee pyykit ja tekee ruokaa ja passaa.
      Normi aviovaimon hommia. (minusta ei naiset ole kiinnostuneita, jostain syystä)
      Eikä asuminen maksa mitään, jää enempi rahaa harrastuksiin, tosin en harrasta mitään. Autolla käyn joskus ajelemassa.

      • vitut-sinä-mikään-mies-

        ole, vaan paskaloinen.


      • 0lenhanMies
        vitut-sinä-mikään-mies- kirjoitti:

        ole, vaan paskaloinen.

        Mitä järkeä olisi asua yksin ansiosidonnaisella vuokralla ja nostaa asumistukea?
        Sen verran pitää olla selkärankaa, että uskaltaa olla äitillä.
        Moni kaveri pitää kakkosasuntoa, vaikka oikeasti ovat kaikki vapaa-ajat äitin kansa.
        -eivät halua herättää kiusallista huomiota työpaikalla.


      • 0lenhanMies
        vitut-sinä-mikään-mies- kirjoitti:

        ole, vaan paskaloinen.

        Itse olet paska!


    • monellatavalasunu

      no tämä kun on pinnalla niin sanottakoo et olen 24 ja asun tällä hetkellä suvun tilalla enkä löydä siitä mitään pahaa, satun olemaan paluu suuntanen. Asuin omillani Australiassa yli vuoden ja palasin koska sekä vanhemmat että veljeni tarvitsivat apua ukrainan kriisin aiheuttamien talous ongelmien takia sekä veljen tyttären syntymine samaan aikaan teki asioista hankalia. Jos ihmisen pitää hävetä omasta perheestä ja suvusta huolehtemisesta niin on silloin jotain pielessä. Olen kylläkin maalta, ei kovin yllättävää, jossa tilan määrä taloissa on yleensä vähemmän ongelma sekä perheen yhteis elo on suuremmassa asemassa.

    • vanha-poika

      Eikö kaikki asu kotona?
      Naapurissa 44-vuotias vanhapoika asuu omakotitalossa isän ja äidin kanssa.

      • Aattelinpavaan

        Eiköhän jo ole niin päin, että vanhemmat asuvat 44-vuotiaan poikansa kanssa, eikä toisinpäin. Luulisin heidän kanssaan asuvasta pojasta olevan suuri apu jo iäkkäille ihmisille.


      • H0H0sanonaapur

        Asukoon vaan, normaali mies voi asua 44-vuotiaana muutaman kuukauden äitinsä kanssa jostain syystä.
        Korvienväliongelmainen asuu vuosia loisimassa ja kuppaamassa avuttoman vanhuksen viimeiset eläkerahat.
        Näitä miehiä hauskasti sanotaankin "kusihousumiehiksi" naiset vihaavat tälläisiä vätyksiä.


    • kokemusta-On

      Usein nämä tapaukset on kehitysvammaisia jollain tasolla.

      • Anonyymi

        Tynnyrissä elävä pelkuri asuu äiteensä helmoissa.


    • NytBaariin

      Näinhän se on. Sinkku on parisuhdemarkkinoilla sama asia kuin työtön työmarkkinoilla, ei sellaista kukaan halua, koska sinkkuus/työttömyys on varma merkki siitä, että jotain on pielessä kun ei vieläkään ole töissä/parisuhteessa.

      Alinta mahdollista tasoa edustaa sinkku 40 työtön juoppo mies. Kukaan ei jää sellaisen poismenoa kaipaamaan, pelkkä roska, jäte, kuona yhteiskunnalle.
      Mitään muuta nainen ei voisi vihata enempää kuin tällaista ihmistä.

    • ajatuspimeässä

      Mites ne miehet jotka eivät pärjää ilman äitinsä huolenpitoa vaikka asuu omassa asunnossa?

    • se-on_makuasia

      Minä ihmettelen aloittajan sijaan päin vastoin miten eräs äiti kehtasi sanoa et poika muuttaa omilleen, sosiaalihuollon varaan työttömäksi. Hiki päässä saa viisikymppisenä painaa töitä kun näitä "omillaan" eläviä tulee veronmaksajien elätettäväksi tahdissa sairaalan synnytysosaston. Johtuu taas siintä kun nää jo polveutuneet omillaan elävät jännämiehet onvat kovia sittämään.

    • KuonaYhteiskunnalle

      Vain hullu tapaa uudelleen äidin pikku 40 kullanmurua.
      Tälläinen nahjus ei saa elämässään mitään aikaiseksi.

    • Äidinkulta

      Tulipahan asuttua vaimon kanssa vanhempien talossa hellahuoneessa 1½ vuotta, muutettiin omiin oloihin ennen lapsen syntymää :)

    • KaheliPoika

      Yleensä nämä aikuiset lapset kiristävät vanhaa äitiään jotenkin.
      Itsemurha varmaan yleisin. Näin äiti saadaan koukkuun hyysäämään nysväkettä tappiin saakka.
      Avuton vanhus ei saa turvallista ja lokoisaa vanhuutta jonka olisi ehdottomasti ansainnut.
      Kukaan ei auta, ei edes naapurit tajua jokapäiväistä terroria.

    • Anonyymi

      Aika pinnallista puhetta että miks asuu kotona 23v...! Riippuu niin ihmisestä... Itse koin olevani 23v täys kakara vielä vaikka omillani itsekin jo silloin asuin.
      Minusta ne on vielä kaikki alle 30v pelkkiä penskoja... Ehkä tuossa kaikkuu kateus ja katkeruus kun itse ei asu enää kotona eikä ole vanhemmilla varaa elättää tms. Menny välit? Jos se vaivaa niin miks vaivautua... Etsii sellaisen joka Ei asu kotona. Noin yksinkertaista.
      Joku väitti että aikamiespoika ei petä... Väärin. Ne asuu äitinsä helmoissa ja ottavat naisia ja värkkäävät sitten kuumimmat hetken naisten luona... Eli käyttävät naisia... Nehän ne vasta pettääkin...Ei ulkoinen nössöys mitään tarkoita.

    • Anonyymi

      jaa no vanhempien kanssa katsottiin että iso talo on pääosin tyhjillään. mit sitä vuokraa maksamaan(helposti 6000€ vuos) jos kerran vartin matka on töihi, tämä ol sen jälkeen kun vaihdoin työpaikkaa ja olin asunu omillaan jo vuosia. osallistun maksuihin mut säästyy rahaa vaikka sijoittaa. Jos tätä ei voi toinen ymmärtää seurustelua arpoessa niin on mikäs siinä, ei oo pakko. Olen 25 vanha.

    • Anonyymi

      Aivonsa juonut työtön mies pyrkii aina loisimaan jonkun nurkissa. Itsestä kun ei ole mihinkään.

    • Anonyymi

      Äiti imettää euroilla lastaan . Ota pojasta elätti itelles niin et tarvii koiraa .

    • Anonyymi

      Minulla oli 23-vuotiaana samanikäinen poikaystävä joka leukaili minulle siitä että asuin vanhempieni luona opiskeluani vuoksi. Hän itse asui vuokrakaksiossa, ja rahaa riitti! Pappa betalar. Vanhemmat antoivat paljon rahaa käteisenä, mm. maksoivat vuokrarahat seteleinä käteen, jotta se ei näkyisi pankkitilillä, ja silti hän sai asumistukea. Kyllä pojan kelpasi. Oli itsenäinen jätkät.

    • Anonyymi

      Mitä väliä jos "ciccel" toimii?

      • Anonyymi

        Ehkä sillä ei ole teille kaappihomoille väliä. Mutta heteronnaiset eivät pyörry ihastuksesta kun näkevät ko. rokottimen, joka löytyy kylläkin joka miehen housuista, joten ei siinä mitään kauhean ihmeellistä ole.

        Typerä tekstisi osoittaa ettet ymmärrä naisista yhtään mitään.

        Naiselle parisuhde ei merkitse pelkkää erotiikkaa, erotiikka ei merkitse pelkkää seksiä, seksi ei merkitse pelkkää aktia, ja aktissa tärkeintä ei ole ko. rokottimen toiminta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä sillä ei ole teille kaappihomoille väliä. Mutta heteronnaiset eivät pyörry ihastuksesta kun näkevät ko. rokottimen, joka löytyy kylläkin joka miehen housuista, joten ei siinä mitään kauhean ihmeellistä ole.

        Typerä tekstisi osoittaa ettet ymmärrä naisista yhtään mitään.

        Naiselle parisuhde ei merkitse pelkkää erotiikkaa, erotiikka ei merkitse pelkkää seksiä, seksi ei merkitse pelkkää aktia, ja aktissa tärkeintä ei ole ko. rokottimen toiminta.

        Valita sitten seinille ja pidä sormet kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valita sitten seinille ja pidä sormet kunnossa.

        Hei mä oon jo 55 kesänen ja asunu ikäni kotona,tosin meillä on työtä tehtykkin koko ikä kotona,kuten asuu ja yhä asuu vaimoni hänen vanhempien talossa aina sillon kun kaupunkiin pitää mennä niin sinne asetutaan.
        Toki nyt on molempien vanhemmatkin jo kuolleet ja asiat muuttuneet.
        Ei ole isä ostellu autoja tai asuntoja jne,ite on pitäny kaikki ostella ja tehdä,eikä olla sossusta saatu yhtään rahaa koko suku kas kun työllä on t oimeen tultu niin ei sitä saa.
        Tämä ei ole kehumista varten kirjoitettu vaan siksi että meitä ihmisiä on moneksi ja yhtä moneksi on vanhempiakin,jossain kohtaa kääntyi meilläkin se elo vanhempien huoltamiseksi ja sillon oli ihan hyvä asua lähellä ja hoitaa heitä.
        Moniko teistä on koskaan hoitanu vanhempansa hautaan asti tai yleensä kenenkään muun kuin omia asioitaan?
        Perintöhän tietty kaikilelekalpaa vaikka yhteydet vanhempiin oleet hyvinkin vähäisiä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2102
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1654
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe