Metalcore / Deathcore = Poser-metal

Respect-Real-Metal

http://www.youtube.com/watch?v=6UrTE1C3Jxw

Tuosta videosta käy aika hyvin selville, mitkä genret edustavat oikeata metallia ja mitkä kuuluvat tähän ns. poser-metal, eli feikki-metalliporukkaan. Metalcore, deathcore ja nu-metal eivät oikein tunnu koskaan saavan jalansijaa ja arvostusta todellisten metallifanien ja headbangereiden keskuudessa. Mikä siihen on syynä? Onko syynä, että kyseiset genret ja niitä edustavat yhtyeet (esim. Slipknot, Bullet For My Valentine ja Bring Me the Horizon) ovat vain tolkutonta itseään toistavaa paskaa? Mielipiteitä? Miksi metalcore, deathcore ja nu-metal ovat niin vihattuja kaikkien muiden paitsi teini-ikäisten tyttöjen ja emo-poikien keskuudessa?

80

4630

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nw

      Olen teini-ikäinen tyttö mutta inhoan luettelemiasi genrejä. Itse en vain voi sietää räppiä, joten juuri Slipknot, Korn, BFMV yms ovat jotain niin paskaa suoraan sanoen. Mielestäni se on vain radio/massojen miellyttämis musiikkia.

      Surullista kun luokkalaiseltani tytöltä kysytään mitä musiikkia hän kuuntelee hän vastaa; Heviä ja hardrockia. Slipknotia ja Bullet For My Valentinea.
      En tiedä mitä siinä kohtaa pitäisi sanoa, ehkä olla vain hiljaa.

      • maggot111

        olen teini ja en eksynyt nu metalliin radion kautta mynnän eittä osa nu metallista on paskaa mutta esim slipknot ja korn nii ne soittaa alternativee kans ja slipknotin vanha tuotanto on nu metalli verrakkaapa vaikka all hope is gone ja only one
        en puolustele mitenkää mutta kaikkilla on mielipiteensä ja jos minulta tullaan kysymään mitä kuuntelen vastaan nu-metalli joka on poseria teille


    • Headbanger1975

      Metalcore ja deathcore, nuo metallimusiikin historian suurimmat häpeäpilkut. Onneksi todelliset metallifanit eivät koskaan tule noita paska-genrejä hyväksymään oikeaksi metalliksi. Core-genret ovat lähinnä metal-posereiden, skene-lapsien, hevaria esittävien teinityttöjen ja emo-poikien suosiossa. Metalcore ja deathcore eivät ole oikeata metallia.

      • mnksld

        Siis jos joku mua ärsyttää niin just tommonen genrerasismi ja musapoliisius.
        Jos vihaa jotain sen takia ku se sattuu olemaan vähän muotimetallia, tai jos joutuu miettimään mikä on truu tai pose, on varmin merkki siitä että itse on varmasti tosi skenepelle.
        Tosimetallifanit kuuntelee tasan sitä musiikkia mikä niiden mielestä on hyvää eikä kelaile leimautumista oman musamaun takia.


      • possee
        mnksld kirjoitti:

        Siis jos joku mua ärsyttää niin just tommonen genrerasismi ja musapoliisius.
        Jos vihaa jotain sen takia ku se sattuu olemaan vähän muotimetallia, tai jos joutuu miettimään mikä on truu tai pose, on varmin merkki siitä että itse on varmasti tosi skenepelle.
        Tosimetallifanit kuuntelee tasan sitä musiikkia mikä niiden mielestä on hyvää eikä kelaile leimautumista oman musamaun takia.

        Metalcore / Deathcore on posemetallia, hyväksy se.


      • ...............
        mnksld kirjoitti:

        Siis jos joku mua ärsyttää niin just tommonen genrerasismi ja musapoliisius.
        Jos vihaa jotain sen takia ku se sattuu olemaan vähän muotimetallia, tai jos joutuu miettimään mikä on truu tai pose, on varmin merkki siitä että itse on varmasti tosi skenepelle.
        Tosimetallifanit kuuntelee tasan sitä musiikkia mikä niiden mielestä on hyvää eikä kelaile leimautumista oman musamaun takia.

        No sehän siinä juuri onkin, kun tuo musiikki on niin paskaa, ettei sitä edes kehtaa kuunnella. Tosimetallifanit kuuntelevat metallia, joka kuulostaakin hyvältä, mutta sitten on tällaisia paskabändejä, jotka kuulostavat, niinkuin jo sanoinkin, paskalta. Niitä sitten mainostetaan metallina. Se on vähän sama juttu, kuin jos rap olisi olevinaan metallia, niin ne, jotka diggaavat oikeata metallia, niputettaisiin saman genren alle näiden saatanan lökärien kanssa. Paitsi, että se on vitun loukkaavaa, niin se on myöskin totuuta vastaan.


      • Slipknot 4 ever
        mnksld kirjoitti:

        Siis jos joku mua ärsyttää niin just tommonen genrerasismi ja musapoliisius.
        Jos vihaa jotain sen takia ku se sattuu olemaan vähän muotimetallia, tai jos joutuu miettimään mikä on truu tai pose, on varmin merkki siitä että itse on varmasti tosi skenepelle.
        Tosimetallifanit kuuntelee tasan sitä musiikkia mikä niiden mielestä on hyvää eikä kelaile leimautumista oman musamaun takia.

        Tuossa on oikeeta puhetta! Olet aivan oikeassa. Hitto mulle on ihan sama onko joku true metallia, eikö se riitä että se kuulostaa hyvältä ja et se ei ole räppiä! Slipknot on pirun hyvä bändi ja niin on monet muutkin nykymetallin bändin ja Dimmu on kans tosi hyvä! Mut mä tykkään kyl kans vanhoistki bändeist kute Slayerist ja semmosist. Ja slipi ei ole mitään paskaa vaan yks nykyajan parhaimmist bändeist. Ne ketkä on genrerasisteja, te voitte painua perkeleeseen. Oikea metallisti on se joka kuuntelee itselleen hyvää metalli musiikkia oli se sit Alternativea ta Metalcorea tai Sinfonist Blackia tai vaikkapa iha heviä. Hitto pitääkö teidän mielestä ne Slipi fanit käännyttää perinteiseen hevimetal uskoon? Jos ne tykkäävät slipistä ni mitä sitte, tykkäänhän minäkin. Ja jos neki tykkäävät ni antakaa niiden olla! Vai ruvetaako kohta haukkumaan perinteistä heviä kun nykymetallia haukutaa niin paljon ni tehääkin U käännös ja haukutaa vanhaa metallia. Älkää lannistuko nykymetal fanit jos teitä haukutaan angsteiksi ja teidän bändejä haukutaan. Ne on hyviä bändejä ja maailmalla menestyneitä. Ne on vaa ne vanhan metallin uskossa olevat niiku vittuuntuneita ku te ette kule virran mukana toisin kuin he. Nykymetal fanit on niitä rohkeita ihmisiä koska ne ei kuuntele sitä samaa ku monet muut niin ne uskaltaa olla erilaisia. Hitto ne voi imeä paskaa ketkä haukkuu nykymetallia!


      • Lauxesomoh
        Slipknot 4 ever kirjoitti:

        Tuossa on oikeeta puhetta! Olet aivan oikeassa. Hitto mulle on ihan sama onko joku true metallia, eikö se riitä että se kuulostaa hyvältä ja et se ei ole räppiä! Slipknot on pirun hyvä bändi ja niin on monet muutkin nykymetallin bändin ja Dimmu on kans tosi hyvä! Mut mä tykkään kyl kans vanhoistki bändeist kute Slayerist ja semmosist. Ja slipi ei ole mitään paskaa vaan yks nykyajan parhaimmist bändeist. Ne ketkä on genrerasisteja, te voitte painua perkeleeseen. Oikea metallisti on se joka kuuntelee itselleen hyvää metalli musiikkia oli se sit Alternativea ta Metalcorea tai Sinfonist Blackia tai vaikkapa iha heviä. Hitto pitääkö teidän mielestä ne Slipi fanit käännyttää perinteiseen hevimetal uskoon? Jos ne tykkäävät slipistä ni mitä sitte, tykkäänhän minäkin. Ja jos neki tykkäävät ni antakaa niiden olla! Vai ruvetaako kohta haukkumaan perinteistä heviä kun nykymetallia haukutaa niin paljon ni tehääkin U käännös ja haukutaa vanhaa metallia. Älkää lannistuko nykymetal fanit jos teitä haukutaan angsteiksi ja teidän bändejä haukutaan. Ne on hyviä bändejä ja maailmalla menestyneitä. Ne on vaa ne vanhan metallin uskossa olevat niiku vittuuntuneita ku te ette kule virran mukana toisin kuin he. Nykymetal fanit on niitä rohkeita ihmisiä koska ne ei kuuntele sitä samaa ku monet muut niin ne uskaltaa olla erilaisia. Hitto ne voi imeä paskaa ketkä haukkuu nykymetallia!

        Se on hyvä piisi se Slipknotin Homosexual.


      • maggot111
        Slipknot 4 ever kirjoitti:

        Tuossa on oikeeta puhetta! Olet aivan oikeassa. Hitto mulle on ihan sama onko joku true metallia, eikö se riitä että se kuulostaa hyvältä ja et se ei ole räppiä! Slipknot on pirun hyvä bändi ja niin on monet muutkin nykymetallin bändin ja Dimmu on kans tosi hyvä! Mut mä tykkään kyl kans vanhoistki bändeist kute Slayerist ja semmosist. Ja slipi ei ole mitään paskaa vaan yks nykyajan parhaimmist bändeist. Ne ketkä on genrerasisteja, te voitte painua perkeleeseen. Oikea metallisti on se joka kuuntelee itselleen hyvää metalli musiikkia oli se sit Alternativea ta Metalcorea tai Sinfonist Blackia tai vaikkapa iha heviä. Hitto pitääkö teidän mielestä ne Slipi fanit käännyttää perinteiseen hevimetal uskoon? Jos ne tykkäävät slipistä ni mitä sitte, tykkäänhän minäkin. Ja jos neki tykkäävät ni antakaa niiden olla! Vai ruvetaako kohta haukkumaan perinteistä heviä kun nykymetallia haukutaa niin paljon ni tehääkin U käännös ja haukutaa vanhaa metallia. Älkää lannistuko nykymetal fanit jos teitä haukutaan angsteiksi ja teidän bändejä haukutaan. Ne on hyviä bändejä ja maailmalla menestyneitä. Ne on vaa ne vanhan metallin uskossa olevat niiku vittuuntuneita ku te ette kule virran mukana toisin kuin he. Nykymetal fanit on niitä rohkeita ihmisiä koska ne ei kuuntele sitä samaa ku monet muut niin ne uskaltaa olla erilaisia. Hitto ne voi imeä paskaa ketkä haukkuu nykymetallia!

        hei teini jos aiot kehua nu-metalli pidä viesti asiallisena pliis että nu-metallin maine ei huonommaks muutu t:teini maggot111


      • maggot111
        Slipknot 4 ever kirjoitti:

        Tuossa on oikeeta puhetta! Olet aivan oikeassa. Hitto mulle on ihan sama onko joku true metallia, eikö se riitä että se kuulostaa hyvältä ja et se ei ole räppiä! Slipknot on pirun hyvä bändi ja niin on monet muutkin nykymetallin bändin ja Dimmu on kans tosi hyvä! Mut mä tykkään kyl kans vanhoistki bändeist kute Slayerist ja semmosist. Ja slipi ei ole mitään paskaa vaan yks nykyajan parhaimmist bändeist. Ne ketkä on genrerasisteja, te voitte painua perkeleeseen. Oikea metallisti on se joka kuuntelee itselleen hyvää metalli musiikkia oli se sit Alternativea ta Metalcorea tai Sinfonist Blackia tai vaikkapa iha heviä. Hitto pitääkö teidän mielestä ne Slipi fanit käännyttää perinteiseen hevimetal uskoon? Jos ne tykkäävät slipistä ni mitä sitte, tykkäänhän minäkin. Ja jos neki tykkäävät ni antakaa niiden olla! Vai ruvetaako kohta haukkumaan perinteistä heviä kun nykymetallia haukutaa niin paljon ni tehääkin U käännös ja haukutaa vanhaa metallia. Älkää lannistuko nykymetal fanit jos teitä haukutaan angsteiksi ja teidän bändejä haukutaan. Ne on hyviä bändejä ja maailmalla menestyneitä. Ne on vaa ne vanhan metallin uskossa olevat niiku vittuuntuneita ku te ette kule virran mukana toisin kuin he. Nykymetal fanit on niitä rohkeita ihmisiä koska ne ei kuuntele sitä samaa ku monet muut niin ne uskaltaa olla erilaisia. Hitto ne voi imeä paskaa ketkä haukkuu nykymetallia!

        nu mettallin kuulijan yleensä kuuntelee mitä muut kuuntelee tyylii slipknot limb joku bfmv ja paljon muita T.maggot111


      • metalcore\,,/
        possee kirjoitti:

        Metalcore / Deathcore on posemetallia, hyväksy se.

        harmi vain että thrash, heavy ja death metal ovat jo pikku hiljaa väistyneet Deathcoren/metalcoren ja Nu-Metallin tieltä ja nykyisin suurin osa nykyajan metalli bändeistä on juuri Deathcore, Metalcore ja Nu-metal bändejä :P vanha metalli on muutenki iha paskaa paitsi Slayer, Exodus tai Megadeth :P


    • Nirppu_92

      mutta en todellakaan voi sanoa että pitäisin siitä. Oon aina saanu metalcoresta semmosen käsityksen, että se on vähän tyttöjen juttu. Tai sitten tyttömäisten poikien :D

      • metalcore\,,/

        no hyi joku Thrash metal jotai pitkä tukkasia hinttejä jotka ei naista saannukkaa


      • Sun äiti
        metalcore\,,/ kirjoitti:

        no hyi joku Thrash metal jotai pitkä tukkasia hinttejä jotka ei naista saannukkaa

        Painu vittuun


    • mgnjsr9gsrg
      • shjuu

        Volbeat puuttuu


      • teinivaan

        Mistä lähtien In Flames on ollut poser-metallia? :O Suurimman osan noista tuolla listassa ymmärrän (vaikka itsekin niitä joskus kuuntelen) mutta In Flames?? Omasta mielestäni ihan helvetin hyvä bändi (vanhempi tuotanto siis), joten mikä tästä bändistä tekee poserbändin?


      • 11111114666883743521

        aika mainio lista kun ei listaa olekkaan ja olen kyllä aika varma että kaikki bändit ovat hyviä mutta ovat syrjäyttäneet vanhat metalli bändit:) miksi te vihaatte metalcorea? onko se muotia? ite kuuntelen kaikenlaista metallia ja aika kaikenlaista musiikkia enkä ymmärrä mitä huonoa metalcoressa on:)


    • -Emmi95

      emmä sulle kerro mun bändejä, mitä mä kuuntelen, en todellakaan hiton ventovieras! :o ja miks sun pitää tehdä metalcore ja deathcorest oikee aihekki? ootko pikkase päästä laho! Ite oon nuori, 14-vuotias, kuuntelen kaikkee siistii musaa esim. One Morning Leftii, Bring me The Horizonia, Suicide Silencee ja Attack Attackia!. Niit mitä muutki kuuntelee, kun se on siistii kuunnella (vaiks niis onki liikaa sitä örinää !) lisäksi mulla on teitä kaikkia paskoja ''Truu metalhead666pellejä'' mitä pahempia nuorisopellejä nähty...

      Et vetäkää käteenne mussut

      • nw

        Huomaa että olet syntynyt -95.


      • drghdethtyh

        metal-poser....tässä hyvät ystävät ja metallipalstan lukijat, voitte nähdä metal-poserin pahimmillaan.

        tai sitten tämä on provo :D ei kukaan ny oikeesti kehtaa myöntää kuuntelevansa bring me the horizonia, ei edes pahemman luokan pikkuinen hevaria leikkivä teinityttö...


      • Slipknot 4 ever

        Mä en kyl tota deathcoree oikee kuuntele mut arvostan sitä silit todella paljon. Hitto ei metalcore ja deathcore ole mitään paskametallia. Noi taitaa olla vähä kateellisia noi truu metallistit. Ne voi varmaan sunki puolesta ni kusta vastatuuleen!


      • Slipknot 4 ever
        Slipknot 4 ever kirjoitti:

        Mä en kyl tota deathcoree oikee kuuntele mut arvostan sitä silit todella paljon. Hitto ei metalcore ja deathcore ole mitään paskametallia. Noi taitaa olla vähä kateellisia noi truu metallistit. Ne voi varmaan sunki puolesta ni kusta vastatuuleen!

        tää viesti on tarkotettu mun ja -Emmi95 puolesta hintti truumetallisteille


      • dgfsergfsdfgs
        Slipknot 4 ever kirjoitti:

        tää viesti on tarkotettu mun ja -Emmi95 puolesta hintti truumetallisteille

        Poseri...


      • Ihmebaantu
        Slipknot 4 ever kirjoitti:

        Mä en kyl tota deathcoree oikee kuuntele mut arvostan sitä silit todella paljon. Hitto ei metalcore ja deathcore ole mitään paskametallia. Noi taitaa olla vähä kateellisia noi truu metallistit. Ne voi varmaan sunki puolesta ni kusta vastatuuleen!

        "Noi taitaa olla vähä kateellisia noi truu metallistit."

        Ai kateellisia mille? Kateellisia poser-metalliyhtyeille, vai lapsille jotka niitä kuuntelee?


      • metalcore\,,/
        nw kirjoitti:

        Huomaa että olet syntynyt -95.

        mitä väliä jollain iällä on väliä mitä kuuntelee sitä kuuntelee mikä korvaa miellyttää tykkäskö siitä joku homo tai ei. Nyky metalli syrjäyttää vanhan metallin se on vaa ajan kysymys ellei ole sitä jo tehny:)


      • 523523932502151
        dgfsergfsdfgs kirjoitti:

        Poseri...

        vihaatko metalcore/Deathcore koska se on nykypäivänä suositumpaa?


    • TosiBrutal

      Milloinkohan tälle saatanan lässytykselle tulee oikeasti loppu? Jotkut taitavat oikeasti saada jotakin vitullista mielihyvää ja tyydykettä toisien musiikkigenrien tallaamisesta sekä sen oman ylistämisestä. Siinä ei ole mielestäni mitään pahaa, että omistautuu vain tietylle musiikkigenrelle, mutta jos ei osaa arvostaa mitään muuta musiikkia, ja rakentaa mielipiteensä vain perjaatteiden varaan, ei mielestäni tiedä vittuakaan mistä puhuu. Se että voi uskottavasti arvostella toisten musiikkia ilman että tekee itseään naurunalaiseksi vaatii todellisia faktoja. Jos nimität metalcorea tai deathcorea poser-metalliksi, niin anna nyt jumalauta kunnon perustelut ja uskottavat sellaiset, äläkä toistele sitä mitä jotkut muut kirjoittelevat tai sanovat.

      Itse arvostan todellakin metallia ja kaikkea mistä se on syntynyt. Metalli syntyi aikojen saatossa yhtyeiden kuten Black Sabbathin ansiosta. Se syntyi kapinallisena musiikkina, ja sen aatteet näkyvät vielä tänäkin päivänä metallifanien mielipiteissä. On jotenkin hauskaa, etten vielä tänä päivänäkään ole saanut yhdenkään pitkätukan suusta selvää vastausta tuohon deathcore-vihaan. Miksi? Ai siksikö että coremusiikin kuuntelijat eivät käytä pelkkiä niittejä, camokuvioisia housuja sekä nahkaa? Siksikö että useilla deathcorebändeillä on mustien ja yksinkertaisten bändipaitojen sijaan värikkäitä ja monikuvioisia paitoja? Siksikö että coremusiikin kuuntelijoilla ei kaikilla ole pitkiä ja mustia hiuksia? Vittu miettikääpä vähän miten metaliin suhtauduttiin kymmeniä vuosia sitten? Ne kaikki oli pahasta eikä sitä tyyliä tai musiikkia suvaittu. Nyt monet headbangerit nauraa metallifaneille, joilla on pitkät tyttömäisen hiukset, pillifarkut ja nahkatakit. Se minkä puolesta metallifanit ennen kapinoivat on muuttunut täysin sokeriksi ja nyt he itse eivät suvaitse mitään uutta. Eli kun nämä uuden sukupolven vitullisen kovat metallimiehet luulevat olevansa niin vitun uskottavia ja asenteellisia, se asenne heijastuu vain uusien ilmiöiden pilkkaamiseen - se todellinen tarkoitus on kadonnut.

      T. Metallimies monessa mielessä

      • ElmoisGone

        siitä, että esim. metalcore/deathcore ovat sanoituksiltaan ja juuri mainitsemasi ulkoisen tyylin puolesta kovin emo-vaikutteisia.

        Minulla ei ole ulkoista olemusta vastaan mitään, mutta en pidä kyseisistä tyyleistä muun muassa niiden yksinkertaisuuden takia. Jos tietää jotain kitaransoitosta, niin tietää esim. kuinka äärettömän helppoja riffit ja soolot ovat metalcoressa. Tottakai tähänkin varmasti löytyy poikkeuksia. Mutta ainakin nämä mainstream-bändit saavat mm. juuri kitarointinsa vaikuttamaan hienolta ja upealta vetämällä kaiken niin nopeasti kuin pystyvät. Kyseessä on äärettömän helppo tyylilaji soittaa kitaralla, josta saadaan vaikean kuulloista lisäämällä nopeutta. Kyseessä on nopeus, ei soittotekninen genre.

        Lisäksi minua häiritsee se, että jokainen bändi tuntuu toistavan itseään. Kaikki laulajat huutavat/laulavat/örisevät tai mitä tahansa tekevätkään aivan täysin samalla äänellä. En ole vielä yhteenkään metalcore-bändiin törmännyt, jolla olisi oikeasti omaperäinen laulaja.

        Perinteisemmän metallin kuuntelijat vihaavat core-genrejä ehkä myös sen takia, koska nehän loppujen lopuksi edustavat metallia ääri-kaupallisimmillaan. 80-luvun glam metal ja core-genret ovat metallimusiikin historian kaupallisimmat tyylilajit. Myöskään 80-luvun glam metal ei ole saavuttanut, eikä varmaan koskaan saavutakaan suurta arvostusta metallipiireissä. Sama käy todennäköisesti myös metalcorelle ja deathcorelle. Toisaalta taas esim. norsecore on käsittääkseni taas jo esim paljon paremmin hyväksytty kuin metalcore/deathcore. Ehkä se, että metalcore/deathcore emo-tyylisine poikineen vetoaa lapsiin ja nuoriin todella hyvin, ärsyttää vanhempia hevi-ukkoja. En tiedä...


      • nw

        TosiBrutal, vaikea hyväksyä ketään lissua joka sanoo kuuntelevansa shitknottia ja bullet for my valentinea, ja kutsuu itseään hevariksi. Itse pidän heitä poseeraajina.
        Core musassa aina vaan sitä samaa, rääkymistä, rääkymistä, poppimaisen tylsää pehmeää ääntä, jälleen rääkymistä, pehmeää.. ja sitten ollaan pirunsarvet katossa.


      • TosiBrutal
        nw kirjoitti:

        TosiBrutal, vaikea hyväksyä ketään lissua joka sanoo kuuntelevansa shitknottia ja bullet for my valentinea, ja kutsuu itseään hevariksi. Itse pidän heitä poseeraajina.
        Core musassa aina vaan sitä samaa, rääkymistä, rääkymistä, poppimaisen tylsää pehmeää ääntä, jälleen rääkymistä, pehmeää.. ja sitten ollaan pirunsarvet katossa.

        Se että kaikki coremusiikki on kaupallista on mielestäni turhaa yleistämistä. Myönnän että jotkut corebändit ovat kaupallisia, mutta jos koko genreä nimittää kaupalliseksi, ei tiedä mistä puhuu.

        Kannattaa muistaa se, että on myös niitäkin 14-vuotiaita tyttöjä ja poikia jotka mielummin kuuntelevat Justin Bieberiä ja Cheekiä. Jos 14-vuotias skidi pukee ylleen Slipknotin paidan, niin kyllä minä sille hattua nostan. Onhan sekin alku ehkä musiikkimaulle, ja ainakin oikean genren on valinnut. Se että pukee ylleen Slipknotin paidan vain sen vuoksi, että kaveritkin tekevät niin, on perseestä. Siinähän sitten posettaa rauhassa ja se on häpeäksi metalligenrelle.

        Jos asioista keskusteltaisiin näinkin asiallisesti, ehkä metalliliitto joskus hyväksyisi coremusiikin genreperheeseensä. Asiaa eivät paranna muodin vuoksi -komeita bändipaitoja- päälleen pukevat pikkupaskat tai erinäisillä sivustoilla trollailevat sekä täysin perusteluitta kitisevät metallimiehet.


      • TosiBrutal
        TosiBrutal kirjoitti:

        Se että kaikki coremusiikki on kaupallista on mielestäni turhaa yleistämistä. Myönnän että jotkut corebändit ovat kaupallisia, mutta jos koko genreä nimittää kaupalliseksi, ei tiedä mistä puhuu.

        Kannattaa muistaa se, että on myös niitäkin 14-vuotiaita tyttöjä ja poikia jotka mielummin kuuntelevat Justin Bieberiä ja Cheekiä. Jos 14-vuotias skidi pukee ylleen Slipknotin paidan, niin kyllä minä sille hattua nostan. Onhan sekin alku ehkä musiikkimaulle, ja ainakin oikean genren on valinnut. Se että pukee ylleen Slipknotin paidan vain sen vuoksi, että kaveritkin tekevät niin, on perseestä. Siinähän sitten posettaa rauhassa ja se on häpeäksi metalligenrelle.

        Jos asioista keskusteltaisiin näinkin asiallisesti, ehkä metalliliitto joskus hyväksyisi coremusiikin genreperheeseensä. Asiaa eivät paranna muodin vuoksi -komeita bändipaitoja- päälleen pukevat pikkupaskat tai erinäisillä sivustoilla trollailevat sekä täysin perusteluitta kitisevät metallimiehet.

        Ehkä se Bring Me the Horizonin sekä muiden roskabändien sumentama kuva deathcoren kaupallisuudesta on syy siihen mitä deathcore metallifanien mielestä on.

        Tässä on yksi lempipumppuni. Mielestäni ei ole mitenkään kaupallista kuultavaa vaikka deathcorea onkin. Suosittelen kuuntelemaan kyseisen biisin ja selventäkää ihmeessä mikä tässä sitten tökkii:
        http://www.youtube.com/watch?v=ASzIvMddyxA


      • 4324sdgdf
        TosiBrutal kirjoitti:

        Ehkä se Bring Me the Horizonin sekä muiden roskabändien sumentama kuva deathcoren kaupallisuudesta on syy siihen mitä deathcore metallifanien mielestä on.

        Tässä on yksi lempipumppuni. Mielestäni ei ole mitenkään kaupallista kuultavaa vaikka deathcorea onkin. Suosittelen kuuntelemaan kyseisen biisin ja selventäkää ihmeessä mikä tässä sitten tökkii:
        http://www.youtube.com/watch?v=ASzIvMddyxA

        kato ny tota vokalistia. Pomppii ku nu-metallin edustaja, sekä näyttää samalla scene-homolta.
        Ai, ai, ai.. Ei ole metallia tämä.


      • huutonaurua
        4324sdgdf kirjoitti:

        kato ny tota vokalistia. Pomppii ku nu-metallin edustaja, sekä näyttää samalla scene-homolta.
        Ai, ai, ai.. Ei ole metallia tämä.

        Aikamoista pelleilyä sanoa että metalcore ja deathcore eivät ole oikeeta metallia. Enemmän siinä on imo meininkiä ja järkeä kuin death metallissa tai jossain black metallissa. "pomppii kuin nu-metallin edustaja" Pitääkö siinä mikin edessä sitten seisoa ja heiluttaa ylipitkää lettiä vai mitä perkelettä? Mulle on ihan sama onko metalcore ja deathcore feikkimetallia vai ei, vie kuitenkin "oikeen" metallin 100-0.


      • ...
        huutonaurua kirjoitti:

        Aikamoista pelleilyä sanoa että metalcore ja deathcore eivät ole oikeeta metallia. Enemmän siinä on imo meininkiä ja järkeä kuin death metallissa tai jossain black metallissa. "pomppii kuin nu-metallin edustaja" Pitääkö siinä mikin edessä sitten seisoa ja heiluttaa ylipitkää lettiä vai mitä perkelettä? Mulle on ihan sama onko metalcore ja deathcore feikkimetallia vai ei, vie kuitenkin "oikeen" metallin 100-0.

        Tai muutenkin, että poserbändit toistavat itseään ja että laulaja vain örisee. Mitä? Mielestäni taas death metal yms. toistaa itteään ja laulaja on olevinaan helvetinmoinen mörkö ja että häntä pitäisi pelätä. No, ihan miten vain.

        Mulle on ihan sama kuka kuuntelee poserkamaa ja kuka kuuntelee oikeeta metallia. Se vain tosiaan ottaa vähän päähän, että porukka yleistää. Bring Me The Horizon on paskaa, niin kaikki deathcore on paskaa ja kaikki deathcorea kuuntelevat ovat teinejä ja scenehomoja. Bullet for My Valentine on paskaa, niin kaikki metalcore on paskaa ja kaikki metalcorea kuuntelevat on teinejä ja scenehomoja..


      • \,,/ METAL
        huutonaurua kirjoitti:

        Aikamoista pelleilyä sanoa että metalcore ja deathcore eivät ole oikeeta metallia. Enemmän siinä on imo meininkiä ja järkeä kuin death metallissa tai jossain black metallissa. "pomppii kuin nu-metallin edustaja" Pitääkö siinä mikin edessä sitten seisoa ja heiluttaa ylipitkää lettiä vai mitä perkelettä? Mulle on ihan sama onko metalcore ja deathcore feikkimetallia vai ei, vie kuitenkin "oikeen" metallin 100-0.

        "Mulle on ihan sama onko metalcore ja deathcore feikkimetallia vai ei, vie kuitenkin "oikeen" metallin 100-0."

        Hehehe taas yksi metal-poser suuttu kun omia muka-lempi bändejä ja genrejä hiukan kritisoidaan :D


      • "poserhomo"
        \,,/ METAL kirjoitti:

        "Mulle on ihan sama onko metalcore ja deathcore feikkimetallia vai ei, vie kuitenkin "oikeen" metallin 100-0."

        Hehehe taas yksi metal-poser suuttu kun omia muka-lempi bändejä ja genrejä hiukan kritisoidaan :D

        Kyllähän tuo kieltämättä pistää vituttamaan. Ei siinä, pukeutukaa te hippitukat vaan farkkutakkiin, laittakaa se täytee kangasmerkkejä ja älkääkä unohtako tiukkaakin tiukempia pillifarkkuja! Se vasta järkevän näköistä onkin. En vaan voi millää ymmärtää miten "posermetal" kuulostaa kaikki samanlaiselta, jos henkilö, joka tuollaista väittää, kuuntelee itse Slayeria tai jotain muka-vitun-pelottavaa-mörkö-musiikkia, Immortalia.

        Mitä jos perehtyisitte siihen "posermusiikkiin" tarkemmin, ennen kuin alatte vetämään minkäänlaisia johtopäätöksiä Bring Me The Horizonin, Bullet for My Valentinen tai Slipknonin kautta.
        Teette itsenne vain idiooteiksi tuolla poser-pelleilyllä, kuten minäkin tein avautumalla tähän.


      • ..............
        TosiBrutal kirjoitti:

        Ehkä se Bring Me the Horizonin sekä muiden roskabändien sumentama kuva deathcoren kaupallisuudesta on syy siihen mitä deathcore metallifanien mielestä on.

        Tässä on yksi lempipumppuni. Mielestäni ei ole mitenkään kaupallista kuultavaa vaikka deathcorea onkin. Suosittelen kuuntelemaan kyseisen biisin ja selventäkää ihmeessä mikä tässä sitten tökkii:
        http://www.youtube.com/watch?v=ASzIvMddyxA

        se ei vaan kuulosta hyvältä. Musiikillinen anti nollissa. Eikä noitten puppeleitten pomppiminen asiaa paranna, vaan päinvastoin.

        Tässä on vanhan koulukunnan thrashia. Näin se homma hoidetaan:
        http://www.youtube.com/watch?v=Ecv0BVaWqBM


      • TosiBrutal
        .............. kirjoitti:

        se ei vaan kuulosta hyvältä. Musiikillinen anti nollissa. Eikä noitten puppeleitten pomppiminen asiaa paranna, vaan päinvastoin.

        Tässä on vanhan koulukunnan thrashia. Näin se homma hoidetaan:
        http://www.youtube.com/watch?v=Ecv0BVaWqBM

        Joo kyllä esim. death metal on huomattavasti teknisempää näin yleisesti, kuin esim. deathcore. On kuitenkin melko teknisiä corebändejäkin olemassa, vaikkette sitä uskoisikaan.

        Monet metalcore yhtyeet ja niiden jäsenet ovat ottaneet oppia vanhemmasta metallista. Vittu sehän on kunnioitusta se, ei vittuilua. Veikkaan että monet corekitaristit pimputtelivat nuorempana Raining Bloodia tai Master of Puppetsia.

        Pointti nyt kuitenkin oli se, että suurin osa metalheadeista nolaa itsensä tyystin keksimällä mitä typerimpiä provoja näissä keskusteluissa. Pistää vihaseks ja samalla naurattaa. Ymmärrän kyllä että teitä saattaa vituttaa, että hiuksensa suoristaneet teinarieinarit hyppii lavalla ja "nolaa metallia", mutta lopettakaa tuo vitullinen yleistäminen. Ei _läheskään_ kaikki coremusiikki ole sellaista. Te ette tuolla lapsellisella provoamisella saavuta mitään suurempaa kuin ne teini-poser-pellet.

        Joutuu saatana häpeemään molempien musiikkigenrejen edustajia välillä. Pitäskö vaihtaa vaikka Jazziin tai Bluesiin. Ei tarvis lueskella tai joutua kuuntelemaan sitä saatanan paskanjauhantaa.


      • maggot111
        ElmoisGone kirjoitti:

        siitä, että esim. metalcore/deathcore ovat sanoituksiltaan ja juuri mainitsemasi ulkoisen tyylin puolesta kovin emo-vaikutteisia.

        Minulla ei ole ulkoista olemusta vastaan mitään, mutta en pidä kyseisistä tyyleistä muun muassa niiden yksinkertaisuuden takia. Jos tietää jotain kitaransoitosta, niin tietää esim. kuinka äärettömän helppoja riffit ja soolot ovat metalcoressa. Tottakai tähänkin varmasti löytyy poikkeuksia. Mutta ainakin nämä mainstream-bändit saavat mm. juuri kitarointinsa vaikuttamaan hienolta ja upealta vetämällä kaiken niin nopeasti kuin pystyvät. Kyseessä on äärettömän helppo tyylilaji soittaa kitaralla, josta saadaan vaikean kuulloista lisäämällä nopeutta. Kyseessä on nopeus, ei soittotekninen genre.

        Lisäksi minua häiritsee se, että jokainen bändi tuntuu toistavan itseään. Kaikki laulajat huutavat/laulavat/örisevät tai mitä tahansa tekevätkään aivan täysin samalla äänellä. En ole vielä yhteenkään metalcore-bändiin törmännyt, jolla olisi oikeasti omaperäinen laulaja.

        Perinteisemmän metallin kuuntelijat vihaavat core-genrejä ehkä myös sen takia, koska nehän loppujen lopuksi edustavat metallia ääri-kaupallisimmillaan. 80-luvun glam metal ja core-genret ovat metallimusiikin historian kaupallisimmat tyylilajit. Myöskään 80-luvun glam metal ei ole saavuttanut, eikä varmaan koskaan saavutakaan suurta arvostusta metallipiireissä. Sama käy todennäköisesti myös metalcorelle ja deathcorelle. Toisaalta taas esim. norsecore on käsittääkseni taas jo esim paljon paremmin hyväksytty kuin metalcore/deathcore. Ehkä se, että metalcore/deathcore emo-tyylisine poikineen vetoaa lapsiin ja nuoriin todella hyvin, ärsyttää vanhempia hevi-ukkoja. En tiedä...

        oletko kuullut kornin laulajan äänen ja sen ''beatboxaus'' kohdat jos beatboxauksek voi sanou mutta arvostan sitä että jokut osaavat arvostella mielipiteensä kunnolla


      • ....................
        ElmoisGone kirjoitti:

        siitä, että esim. metalcore/deathcore ovat sanoituksiltaan ja juuri mainitsemasi ulkoisen tyylin puolesta kovin emo-vaikutteisia.

        Minulla ei ole ulkoista olemusta vastaan mitään, mutta en pidä kyseisistä tyyleistä muun muassa niiden yksinkertaisuuden takia. Jos tietää jotain kitaransoitosta, niin tietää esim. kuinka äärettömän helppoja riffit ja soolot ovat metalcoressa. Tottakai tähänkin varmasti löytyy poikkeuksia. Mutta ainakin nämä mainstream-bändit saavat mm. juuri kitarointinsa vaikuttamaan hienolta ja upealta vetämällä kaiken niin nopeasti kuin pystyvät. Kyseessä on äärettömän helppo tyylilaji soittaa kitaralla, josta saadaan vaikean kuulloista lisäämällä nopeutta. Kyseessä on nopeus, ei soittotekninen genre.

        Lisäksi minua häiritsee se, että jokainen bändi tuntuu toistavan itseään. Kaikki laulajat huutavat/laulavat/örisevät tai mitä tahansa tekevätkään aivan täysin samalla äänellä. En ole vielä yhteenkään metalcore-bändiin törmännyt, jolla olisi oikeasti omaperäinen laulaja.

        Perinteisemmän metallin kuuntelijat vihaavat core-genrejä ehkä myös sen takia, koska nehän loppujen lopuksi edustavat metallia ääri-kaupallisimmillaan. 80-luvun glam metal ja core-genret ovat metallimusiikin historian kaupallisimmat tyylilajit. Myöskään 80-luvun glam metal ei ole saavuttanut, eikä varmaan koskaan saavutakaan suurta arvostusta metallipiireissä. Sama käy todennäköisesti myös metalcorelle ja deathcorelle. Toisaalta taas esim. norsecore on käsittääkseni taas jo esim paljon paremmin hyväksytty kuin metalcore/deathcore. Ehkä se, että metalcore/deathcore emo-tyylisine poikineen vetoaa lapsiin ja nuoriin todella hyvin, ärsyttää vanhempia hevi-ukkoja. En tiedä...

        Onko musiikin pakko olla vaikeasti soitettavaa? musiikki voi olla hyvää vaikka se on yksin kertaista jokainen kuuntelee mitä haluaa ja jotkut metalcore bändit ovat emomaisia tai iha samanlaisia pitkätukkia kuin perushevaritkin metallimusiikkii perustuu kapinaan ja nii perustuu uudenajan metalli myös...kapinaan perusmetallia vastaan. metallimusiikki on siirtynyt uudelle aikakaudelle ja thrash metal ynm kuolee punkin tapaan mutta nämä genret tulevat vaikuttamaan tulevaisuuden metallimusiikkiin niin käy joskus viellä uusille metallimusiikin genreille(Metalcore, Deathcore, Nu-metal, Trance Metal ynm.) on aika hyväksyä se että ajat muuttuvat 80-LUKU ON MENNYTTÄ.


      • thrashwillbedie
        TosiBrutal kirjoitti:

        Se että kaikki coremusiikki on kaupallista on mielestäni turhaa yleistämistä. Myönnän että jotkut corebändit ovat kaupallisia, mutta jos koko genreä nimittää kaupalliseksi, ei tiedä mistä puhuu.

        Kannattaa muistaa se, että on myös niitäkin 14-vuotiaita tyttöjä ja poikia jotka mielummin kuuntelevat Justin Bieberiä ja Cheekiä. Jos 14-vuotias skidi pukee ylleen Slipknotin paidan, niin kyllä minä sille hattua nostan. Onhan sekin alku ehkä musiikkimaulle, ja ainakin oikean genren on valinnut. Se että pukee ylleen Slipknotin paidan vain sen vuoksi, että kaveritkin tekevät niin, on perseestä. Siinähän sitten posettaa rauhassa ja se on häpeäksi metalligenrelle.

        Jos asioista keskusteltaisiin näinkin asiallisesti, ehkä metalliliitto joskus hyväksyisi coremusiikin genreperheeseensä. Asiaa eivät paranna muodin vuoksi -komeita bändipaitoja- päälleen pukevat pikkupaskat tai erinäisillä sivustoilla trollailevat sekä täysin perusteluitta kitisevät metallimiehet.

        Muo ei kiinnosta hyväksyykö joku homo metalliliitto core-musiikin genrejä genreperheeseensä se on silti yksi metalli musiikin genreistä ja tulevaisuuden menestynein metallimusiikin genre näillä näkymin se näitä vanhoja hevipappoja ärsyttääki ku niiden vihaamasta genrestä tuleeki se kaupallisesti menestynein genre enkä tunne yhtäkään nuorta joka vihais core-musiikkia että taitaa tää core musiikin vihaamine olla jo menneen talven lumia:)


    • metalcoreman;)

      Ite kuuntelen metalcorea enkä näe siinä mitään vikaa enkä koe sitä millään tavalla "feikkimetalliksi" tai "poser-metalliksi". En ymmärrä aina näitä "true-metallisteja" jotka tulee valittamaan genreistä jotka kokee itse jotenkin vääräksi. Jokainen käsittää metallimusiikin omalla tavallaan ja osalle se paras musiikki ehkä tarkottaa jotain saatanallisia tai muuten synkkiä lyriikoita ja karjuntaa. Metalcorea sanotaan usein kristilliseksi, ehkä lähinnä koska niiden bändien jäsenet kuuluu kirkkoon ja musiikin sanoma ei ole mitään saatanallista. Tääkään ei oo syy mulle olla kuuntelematta metalcorea - en tajua, miks metallimusiikin pitäis välttämättä sisältää jotain aggressiivisia sanoituksia, kuten jostain pimeyden ruhtinaasta laulamista (vähän kärjistettynä ehkä)?
      Enkä tiedä onko metalcore/deathcore oikeesti sen enempää massamusiikkia kun mikään muukaan metalli. Otetaan esimerkiksi vaikka black metal, ei sen kuuntelija oo millään tavalla erityinen koska aina on monia monia muita saman musiikin kuuntelijoita jotka muodostaa oman massansa, porukkansa joka tällasta kuuntelee.

      Oli miten oli, ajattelitte tästä miten tahansa, niin mä kuuntelen metalcorea ihan vaan koska satun siitä pitämään ja olemaan oma itteni sillä tavalla.

      • muttamutta

        näinhän se on, mutta ei se silti poista sitä tosiasiaa, että kyseessä on metallimusiikin alagenreistä se kaikkein vihatuin tyylilaji. vanhat hevarit ja nuoremman polven klassista metallia kuuntelevat headbangerit eivät tule tätä genreä ikinä oikeaksi metalliksi laskemaan. onko se sitten hyvä juttu, en tiä. mutta aivan sama, kannattaa kuunnella sitä mistä tykkää, eikä miettiä että kuinka arvostettua kamaa se on.


      • maggot111

        hei poika entäs slipknot iowan ajoilta ihan kysyäkseni?


    • TosiBrutal

      Tein tälläisen pienen vertailun, jossa haastajana "sille todelliselle metallille" on lähinnä deathcore-bändejä. Jokainen voi itse vetää johtopäätöksensä siitä, kumpi osapuoli vetää ns. pidemmän korren. Tässä heijastuu myös omat lempibändini molempien genrejen edustajilta.

      Teknityys

      Death metal: http://www.youtube.com/watch?v=b9RJXWxth5g
      Deathcore: http://www.youtube.com/watch?v=KD9heR3yq3M

      Death metal: http://www.youtube.com/watch?v=i6nrglujp1U
      Deathcore: http://www.youtube.com/watch?v=mUaAjEB3acg

      Synkkyys (?)

      Black metal: http://www.youtube.com/watch?v=tHhZ2LThpv4
      Deathcore: http://www.youtube.com/watch?v=_zD4xwKEz2s

      Raskuus

      Death metal: http://www.youtube.com/watch?v=eqfbhy8JCe4
      Deathcore: http://www.youtube.com/watch?v=RbZTla2adxM

      Death metal: http://www.youtube.com/watch?v=Nry5zSJxG9k
      Deathcore: http://www.youtube.com/watch?v=oJdjxJL6q2M

      Black metal: http://www.youtube.com/watch?v=OfCHwsp9bSc&feature=related
      Deathcore: http://www.youtube.com/watch?v=AcFW6u-2U4Y

      Grindcore: http://www.youtube.com/watch?v=gS8qhJoSmlg&feature=related
      Deathcore: http://www.youtube.com/watch?v=nJq5kvEO3Uo&feature=related

      Omaperäisyys

      Death metal: http://www.youtube.com/watch?v=T0uO_hXhdG0
      Deathcore: http://www.youtube.com/watch?v=1OsOzrApkvA

      • TosiBrutal

        Täällä on näimmä keskustelut laantuneet, hyvä niin.

        Osui silmääni tubesta tälläinen Cannibal Copsen haastattelu. Corpse kuulu ehdottomiin suosikkeiheni ja hienoa miten HE miettivät tästä metallimusiikin evoluutiosta. Jos OIKEAT HEADBANGERIT hyväksyvät deathcoren ja pitävät sitä hyvänä asiana, miksi se tavallisille metallimiehille on vaikeaa?

        http://www.youtube.com/watch?v=WO4vV0nCY3g&feature=related


      • allmetalisrealmetal
        TosiBrutal kirjoitti:

        Täällä on näimmä keskustelut laantuneet, hyvä niin.

        Osui silmääni tubesta tälläinen Cannibal Copsen haastattelu. Corpse kuulu ehdottomiin suosikkeiheni ja hienoa miten HE miettivät tästä metallimusiikin evoluutiosta. Jos OIKEAT HEADBANGERIT hyväksyvät deathcoren ja pitävät sitä hyvänä asiana, miksi se tavallisille metallimiehille on vaikeaa?

        http://www.youtube.com/watch?v=WO4vV0nCY3g&feature=related

        koska he pelkäävät uutta metallia ja sitä että heidän bändinsä ovat loppu peleissä pelkkiä nollia ja tulevaissuden metallibändit ovat metalcore/deathcore bändejä tiedän ainakin 506-700 vuosina 2000-2013 perustettua metalcore/deathcore bändiä eiköhän tämä kerro siitä minkälaista metallimusiikki tulee olemaan tulevaisuudessa mulle on iha sama hyväksyykö vanhan koulukunnan hevarit tai vanhojen bänien kuunteliat tätä mutta näin se on. Itekkin kuuntelin aluksi perusmetallia mutta siirryin kuuntelemaan enemmän näitä uusia bändejä ja nykyään en kuuntele vanhoista bändeistä ku vaan Slayeria, Panteraa tai Megadethiä .


      • loveallmetal

        Death Metal ja Deathcore on kiistatta tasaväkisiä keskenään(ainakin omasta mielestä) mutta mikset pistäny suicide silenece musa videoo sehän se paras Deathcore bändi .On kyllä tämä Deathcore/Metalcore viha on kyllä nii perusteeton. itse en huomaa mitään vikaa core-musiikissa onneks tää core viha on oikeesti alkaa olla jo menneen talven lumia.

        oikeet metallimusiikin kuunteliat ei vihaa mitään genreä jokainen genre on jollain tavalla tärkeä sillä niistä kehittyy koko aja uusia esim. Trance metal joka on vasta n vuonna 2008 syntyny genre joka on kehittynyt melodisesta death metallista ja trancesta jotkut underground bändit ovat ottaneet siihen myös deathcore vaikutteita


    • Anonyymi

      Tavalliset metallimiehet ovat kuule niin konservatiivista porukkaa genren suhteen, että nykycoren hyväksyminen saa kyllä odottaa. Eniten coressa heitä ärsyttää sen kaupallinen ilme ja ulkomusiikillinen tyyli, joka kyllä sotii rankasti hevimusiikin perinteita vastaan. Coresta tykkäävien kannattaa vaan pitää pää kylmänä ja jättää "tosimetallistien" mielipiteet omaan arvoonsa, vaikka se jatkuvan provosoinnin takia voi vaikeaa ollakin. Itse en kuulu kumpaankaan porukkaan, mutta osaan sentään jollain tavalla arvostaa corea, onhan se sentään metallia, eikä halpaa poppia (välillä käydään kyllä ärsyttävän lähellä, myönnetään). Parinkymmenen vuoden päästä kun 80-lukulaiset metallibändit ovat jo lopettaneet, voi olla että nykycore on jo "hyväksytty", sillä tuskin "tosimetallistien" harveneva joukko enää silloin jaksaa julkisesti ärsyyntyä sille.

    • päät kiinni

      ei muuta kuin että jokainen kuuntelee mitä haluaa. ite tykkään slipknotilta ainakin neljästä biisistä, ja olen kaukana emosta, dopelta pidän lähes kaikista biiseistä. jokaisella oikeus omaan mielipiteeseen. ite kuuntelen musiikkia mistä itse pidän enkä anna toisten mielipiteiden vaikuttaa omaani. tämä aihe oli taas niin turhaa paskaa kuin olla ja voi.

    • GuBpi

      Minä kuuntelen Slipknottia, Slayeria, Dimmu Borgiria, Immortalia, Gorgorothia, Kreatoria, Catameniaa, Iron Maidenia, Children of Bodomia, Lamb of Godia, Napalm Deathia, Cannibal Corpsea, Nileä, Torture Killeriä, ja vaikka mitä muita bändejä. Ja olenko poseri, koska kuuntelen ''oikean metallin'' kanssa myös ''poser metallia''?

      • loveallmetal

        Slipknot, Slayer, Megadeth, Trivium, Lamb Of God, Avenged Sevenfold, In Flames, ARCHITECTS, Upon This Dawning, Pierce The Veil, August Burns Red, Suicide Silence, Bring Me The Horizon, Despice Icon, Asking Alexandria, Pantera, Blood Stain Child, Sleeping With Sirens, Children Of Bodom, Korn, Rage Against The Machine, Machine Head, Blessthewall, Amaranthe, Bullet For My Valentine, Devil Wears Prada, A Day To Remember, Silent Descent, Rammstein, Exodus, Testament, Limb Bizkit, System Of A Down, Hatebreed, Deez Nuts, Motionless In White, Cannibal Corpse, Nile, Kreator, Diamond Head, Napalm Death, Death, Morbid Angel, Chelsea Grin, Wind Of Plagues, Enter Shikari, Attack Attack!, War from a Harlots Mouth, Faith No More, At The Gates, All That Remains, As I Lay Dying, Dead By April, Darkest Hour, Iron Maiden, Arch Enemy, Dragonforce, Helloween, Sodom, Venom, Annihilator, One Morning Left, Whitechapel, Sepultura, Anthrax, Hellhammer, Opeth, Dream Theater, Mastodon ynm. Mun metallimusiikki maku on kattava toivoisin että kaikilla metallia rakastavilla olisi myös yhtä kattava:)


    • kill the posers!

      Dee Snider sanoi yhdessä haastattelussa mitä hän ajattelee näistä uusista bändeistä, jotka väittävät olevansa kunnon metallia ja sanovat Twisted Sisterin olevan yksi suurimpia vaikuttajia heidän urallaan. Snider sanoi tuntevansa häpeää näitä yhtyeitä kohtaan ja vertasia häpeän tunnetta siihen jos hänen oma poikansa harrastaisi balettia. Samassa haastattelussa hän sanoi olevansa ylpeä bändeistä joihin Twisted Sisterin musiikki on oikeasti vaikuttanut kuten Pantera, joka on oikeasti hyvä yhtye.
      Tämmöisestä asiasta ajattelin kertoa. Tietävätköhän nämä poser-pellet edes kuka Dee Snider on?

    • qotsa_

      mun mielestä metalcore on iha hyvää musaa

    • 879

      Dee Snider on oikessa.

      • ottaa päähän tää

        En käsitä mitä vitun väliä sillä on, mitä genreä tietty bändi edustaa, tai ketkä fanittaa mitäkin. Melkein vois kuvitella että vähintään yli puolet tällä palstalla on skitsoja tai jotenkin mieliharhaisia kun se on niin elämän ja kuoleman asia mitä on metalcore jne... ja että onko se paskaa vai ei. Varsinkin tuo "metallica tai joku on oikeaa metallia" pistää melkeen vihaksi.

        Itse kuuntelen melko laaja-alaisesti kaikkea missä on hyvä melodia, tai mikä yleensä saa fiiliksen kohoamaan tavalla tai toisella. Niin kyllä kuuntelen itsekin siis heviä, mutta myös moni pop/rap-biisi menee esim eminem - afraid on loistava, ehkä itse "laulu" ei oo sen kummempi mutta kokonaisuus on niin hyvä että on pakko kuunnella. On myös älyttömästi paskaa metallia joka on pelkkää levyn täytettä, vain että saadaan yhdelle tai kahdelle biisille kavereita.


    • woldcorld

      En yleisesti ottaen itseään niin hirveästi välitä mistään deathcoresta. Jotkut kai sitäkin kuuntelee, mutta ei kai sinun ole sitä pakko kuunnella? Eikä varsinkaan tehdä uutta aihetta musiikista, josta et satu pitämään? Entä jos alkaisin itse tekemään aiheita jokaisesta musiikktyylistä jostan en pidä...

    • lggäoh

      Mistä lähtien lamb of god, white chapel ja in flames on ollu samaa genreä ku joku vitun bullet for my valentine tai linkin park?!! Ja oli siel muitaki bändejä jotka ei kuulu tolle listalle.

    • qwerty123ouahåoasidv

      mun mielest ei kannata vihaa noita metalcore ja deathcore bändejä. ne perustuu kaikki vanhaan oikeaan metalliin. eli voi sanoa että ne on oikeeta metalli musiikkia. itse en kyllä tykkää metalcoresta tai deathcoresta (suicide silence on ainut hyvä deathcore bändi) mua ärsyttää vain noissa metal/deathcore bändeissä se että ne ei yleensä osaa soittaa! 100% blast beat ja tuplabasari raiskausta koko biisin ajan ja kitaristi vetää jotai vitun helppoo riffii drop D:sä. nykyään vihaan bfmvtä mut totuus on et se bändi sai mut kuuntelemaan metalli musiikkia! aloitin bfmvl ja nykyään kuuntelen vaikka arch goattia :)

    • tykkään deathcoresta

      Mikä on norsecore?

    • 11v SLAYER

      Ite en pidä mitenkään tästä Metalcore/Deathcore/Nu metal jutusta...Mutta myönnän että kyllä näistä genreistä hyviä bändejäkin on.Esim. Nu metal:Slipknot ja Rage against the Machine,Deathcore:Suicide Silence,Metalcore:Trivium,Killwitch Engange,Bullet for My Valentine,As i Dying,Caliban ja All that Remains.
      Mutta kuunnelpaaka kaikki jotka eivät hirveesti vanhaa kamaa kuuntele nii VENOMIA!!

    • mitä tähän nyt sanos

      Itselläni ei ole mitään näitä metalcore ja numetal bändejä vastaan. Mutta ärsyttää kun niitä kuuntelevat pitävät niitä bändejä parempina kuin esim. Deep Purplea tai Exodusta. Eivätkä he perustele asiaa millään tavalla.

      • 234567890+

        no sama syy mikä perushevihinteillä on metalcore/deathcore vastaan: liian yksinkertaista( ja tiedän vitut se mikää oikee syy oo siihen miks pitää genree tai bändei haukkuu. metalcoren vihaamine on muotia onneks se on jo pikku hiljaa jäänny pois) ja deep purple on vitun kova nostan hattua että kuuntelet sitä se on yks bändi josta metalli sai alkunsa


    • Sivustaseuraaaja

      True-metallimiesten pitäisi karistella vähän ennakkoluuloja. Metalcore/Deathcore-musiikkia kuuntelevat Suomessa monet muutkin, kuin scene-emot. Tuomitsette koko genren sen perusteella että olette kuulleet emojen hehkuttavan core-genrejen kaupallisia ja huonoja bändejä, kuten Bringmethe Horizonia tai AttackAttackia. Metalleista minulla menee rässit, groovet, bläkkikset, grindcoret, deathmetallit, ja muut coret alas hyvin. Eli näin sivustakatsojana ihmettelen vain tätä sokeaa vihaa. Toki perustellut väitteet pätee, mutta ei hirveästi ole tällä palstalla niitä näkynyt.

    • sillälaillaristus

      en jaskanut lukea kaikkea ja oon aiemmin elämässäni hakannu rumpuja metalli bändissä ja pyhittänyt koko elämäni pimeälle angsti musiikille ym. masentuneessa elämässäni ei siis ollut tilaa edes onnelle.
      mutta ikää karttuessa aivoissa napsahti jokseenkin, että jumankauta huomasin miten poppimusa, tekno ym musa kuullostaa niin paremmalta ja että kuinka se pistää paljon paremmaksi mielen iloisella biitillään, kuin metalli joka kuullostaa enimmäkseen siltä kuin naapurin eukko vääntäis paskaa aamu kuudelta.
      en tiiä mikä tuli, mutta ihq bring me the horizon kaikkien emojen märkäuni ja jopa minunkin runkkaukseni kohde muutaman vuoden ajan sai kokea todellisuuden, kun viskasin levyt julisteet ja bändipaidat ylämummona roskikseen :DDDd
      ei vittu mitä paskaa kun oikeasti ajattelee. ihan hävettää jopa.
      tää on se oikee asenne elämälle. positiivinen ajattelutapa. tuommone musa vain raiskas aivot ja sai ajattelemaan kaikkea paskaa ylipäätäänsä. repäskää itteenne niskasta tarttette semmosta.

      taisin aikuistua. koska muut on ajatellu?

      • ALLUEATSYOU

        Ootpa joo aikuistunu ku haukut vaan kaikkia ja kiroilet koko aika... On myös erittäin positiivista hävetä kaikkea


    • Metallipää

      Ei ihan noinkaan. Oikeat metallipäät eivät välitä siitä onko musiikki poser- vai true metallia. Oikeastaan noita jaoitteluja ei olekkaan muutakuin teinixxien keskuudessa. Jokainen tykätköön mistä tykkää. Itse en välitä siitä tykkääkö joku ns. poser bändistä vaan minua kiinnostaa se, että hän kuuntelee extreme metallia=metallipää. Itsekkin pidän joistain kappaleista esim. juuri Slipknotilta, vaikka pääasiassa kuuntelenkin vanhan liiton death - ja thrash metallia.

    • ALLUEATSYOU

      En tajua miksi kaikki sanoo mua emoksi vaikka kuuntelen metal corea, kuten BMTH, Alesana, One Morning left (se muutes on suomalainen;) ja threat signal ja slipknot, kill hannah, suicide silence ja muutaki tällästä, nii miksi kaikki sanoo että oon joku emo? onko se tyyliin niin ku joku suora yhistelmä siihen että oot emo jos kuuntelet metal corea ja tällästä..? :/ ja itekki oon kuunellu metal corea kuitenki siitä lähtien ku se tuli eli jostaki 2010-2011 lähtien.

      • ssst677

        Koska on olemassa paljon parempia bändejä kuin nuo mainitsemasi. Rupea kuuntelemaan parempaa.


    • asdfghjksdf

      jos ei kornista diggaa ni pakko sanoa et takas englannin tunnille, kuunteleeks kukaan nykyää ees lyriikoit?

    • allmetalisreal

      Metalli musiikin jako oikeaan metalliin ja feikki metalliin niin typerää! :D Herätkää ihan oikeesti nyt! ne jotka jakavat bändit ja tietyt metalli musiikin genret näihin kahteen kategoriaan eivät tiedä metallista oikeasti mitään!!! jos oikeasti arvostaisittte metallimusiikkia niin tälläistä jakoa ei olisi! omasta mielestä kaikki metalli on oikeaa metallia vaikka en tietyistä genreistä pitäisi! kaikki metallin on oikeaa metallia!
      tälläinen jako on typerää

    • kebakk

      aivan loistava keskustelu, tännehän on kerääntyny koko Suomen älyllinen kerma.

    • headbang666

      Ollaanko vaan kaikki poppii ja räppii vastaan???

    • TosiBrutal

      Kolme vuotta kulunut viimeisestä viestistä ja täällä taas. Vittu miten onnetonta..

      Vieläkö täällä löytyy sisukkaita moppitukkia taistelemassa metallican puolesta vai joko on barrikadit kaatuneet?

      • TosiBrutal

        PS. Metallica on ihan vi**n huono bändi. Hyi sa*tana. Mun mutsiki kannuttaa paremmin kun lärssi. Häpeisivät!


    • VoiJeesus

      Minkä vitun takia death ja metalcore ei ole jonkun mielestä musiikkia tai voi sanoa että on paskaa? Mä olen 6 vuotiaasta asti soittanut eri instumentteja ja tehnyt niin trancesta blackmetalliin ja omistan Gibsonin, Apex2 7 string ja Esp 8 stringin. Olen kuunnellu lähes kaikenlaista musaa ja vittu death ja metalcoressa ei ole mitään vikaa. Vika on teidän ahtaiden korvien päässä. Musiikki kehittyy koko ajan. Jos haluat paskaa kuunnella niin youtubetappa speedcore. Siinä on sulle paskaa.

    • Metallic14

      En kyllä itse oikein välitä useimmista corebändeistä. Killswitch Engage on hyvä ja Bullet for my Valentine on kuunneltava. Muut kuulemani core-yhtyeet ovat aika sontaa.

    • Jormaperkele

      Ainut mikä mietityttää näissä core bändeissä on niiden helvetin pitkät nimet niiku ennen bändien nimet just oli joku slayer metallica jne tommone lyhkäne nimi nykyää bändien nimi on joku i woke up this morning and went to shit onko nykyää nii paljo bändejä että nimet pitenee

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1981
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      143
      1458
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe