Ylimpänä tuntemattoman x-hirvaksen galleriassa lukee ...
28.8.2010 16:58:
"Jumala teki Jeesuksen Herraksi, ei Jumalaksi. "
X-hirvas ei usko Jeesukseen, ei usko että Jeesus on Herra Jumala.
Mutta Jeesus Kristus on aina ollut meidän Herramme ja Jumalamme.
1. Kor. 10:4
ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa.
Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi;
ja se kallio oli Kristus.
Jos Kristus ei ole Jumalamme, niin kuka sitten meille tarjoaa
hengellistä juomaa? Kuka seuraa meitä suojaten, ellei Kristus?
Varsinkin luvatun uuden liiton aikana!
Jes. 9:6 (9:5) Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on:
Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
Jes. 26:4
Turvatkaa Herraan ainiaan, sillä Herra, Herra on iankaikkinen kallio.
Jes. 60:19
Ei ole enää aurinko sinun valonasi päivällä, eikä valaise sinua kuun kumotus, vaan Herra on sinun iankaikkinen valkeutesi, ja sinun Jumalasi sinun kirkkautesi.
Ilm. 21:23
Eikä kaupunki tarvitse valoksensa aurinkoa eikä kuuta;
sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppu on Karitsa.
antti
Se on epäuskoa, hirvas !
34
459
Vastaukset
- alex-kasi
että Jeesus teki kaiken oman tahtonsa mukaan?
" Uskooko Hirvas tosiaan, että Jeesus teki kaiken oman tahtonsa mukaan? " --alex--
En väittänyt, että hirvas jotain tuollaista uskoisi tai olisi sanonut.
Tiedät ettei hirvas usko Jeesusta sen suuremmaksi kuin profeetaksi
ja sijaiskärsijäksi. Pieneksi ihmiseksi joka tottelee suuren suurta
Isä Jumalaa.
Mutta kun minä väitin, toisin kuin hirvas, että Jeesus on Jumala,
niin silloinhan väitän myös, että Jeesuksella oli ja on vahva oma
tahto. Sinä hyökkäät minua vastaan vaikka pitäisi hirvasta torua.
Kyllä Jeesus piti oman päänsä, teki vapaan itsenäisen tahtonsa
mukaan, josta olisi voinut kieltäytyäkin.
Vaikka Jeesus on täydellisesti yhtä Isän kanssa, hän ei olisi voinut
meitä pelastaa, ellei olisi omaa tahtoaan toteuttanut itsenäisesti.
Joh. 10:17
Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni,
että minä sen jälleen ottaisin.
Jeesus on Jumalan vertainen. Sen toteaa Johanneskin evankeliumissa.- alex-kasi
AnttiVKantola kirjoitti:
" Uskooko Hirvas tosiaan, että Jeesus teki kaiken oman tahtonsa mukaan? " --alex--
En väittänyt, että hirvas jotain tuollaista uskoisi tai olisi sanonut.
Tiedät ettei hirvas usko Jeesusta sen suuremmaksi kuin profeetaksi
ja sijaiskärsijäksi. Pieneksi ihmiseksi joka tottelee suuren suurta
Isä Jumalaa.
Mutta kun minä väitin, toisin kuin hirvas, että Jeesus on Jumala,
niin silloinhan väitän myös, että Jeesuksella oli ja on vahva oma
tahto. Sinä hyökkäät minua vastaan vaikka pitäisi hirvasta torua.
Kyllä Jeesus piti oman päänsä, teki vapaan itsenäisen tahtonsa
mukaan, josta olisi voinut kieltäytyäkin.
Vaikka Jeesus on täydellisesti yhtä Isän kanssa, hän ei olisi voinut
meitä pelastaa, ellei olisi omaa tahtoaan toteuttanut itsenäisesti.
Joh. 10:17
Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni,
että minä sen jälleen ottaisin.
Jeesus on Jumalan vertainen. Sen toteaa Johanneskin evankeliumissa.vaan eräänlainen katsantokanta asiaan, joka toivottavasti panee ihmisen ajattelemaan asiaa hieman laajemmin..
Raamattu kertoo (ja minä kun menen kaikessa Raamatun mukaan) kertoo nimittäin että Jeesus ei tehnyt nitään itsestään.. siis kaikki mitä Jeesus teki oli Isäsn tahdosta.. Jeesus oli maan päällä ja teki kaikessa Isän tahdon..
Siis kun katsomme häneen näemme Isän tahdon - näemme minkälainen on Isän tahto - oikeudenmukaisuus, rakkaus ja armo - ne ovat Isän ominaisuuksia ja ne näimme Pojassa. Oliko siis Isä maailmassa Poikansa olemuksen kautta? ja kun pahat ihmiset tuomitsivat Jeesuksen - kenet he silloin tuomitsivat? Pojan vai Isän? Siinä hieman mietittävää .. myös Hirvakselle.. Oliko Jumala maan päällä .. Pojassaan.. alex-kasi kirjoitti:
vaan eräänlainen katsantokanta asiaan, joka toivottavasti panee ihmisen ajattelemaan asiaa hieman laajemmin..
Raamattu kertoo (ja minä kun menen kaikessa Raamatun mukaan) kertoo nimittäin että Jeesus ei tehnyt nitään itsestään.. siis kaikki mitä Jeesus teki oli Isäsn tahdosta.. Jeesus oli maan päällä ja teki kaikessa Isän tahdon..
Siis kun katsomme häneen näemme Isän tahdon - näemme minkälainen on Isän tahto - oikeudenmukaisuus, rakkaus ja armo - ne ovat Isän ominaisuuksia ja ne näimme Pojassa. Oliko siis Isä maailmassa Poikansa olemuksen kautta? ja kun pahat ihmiset tuomitsivat Jeesuksen - kenet he silloin tuomitsivat? Pojan vai Isän? Siinä hieman mietittävää .. myös Hirvakselle.. Oliko Jumala maan päällä .. Pojassaan..Nimenomaan siinä on pelastuksemme ja se hirvaksen nimenomaan
täytyisi käsittää, että Jeesus nimenomaan oman itsenäisen VAPAAN
tahtonsa teki ja se luettiin meille pelastukseksi !!!
Toivottavasti hirvas ei lähde sinun epäteologiasi perään, sillä nyt on
kyse Pojasta eikä Isästä. Isä laski kaiken Pojan tahdon varaan.
Siinä erityisesti Poika osoittautuu Isän vertaiseksi jumaluudessa,
että päätti antaa henkensä, ottaakseen sen jälleen takaisin.
Joh. 10:18
Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni.
Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen;
sen käskyn minä olen saanut Isältäni."
Kuuliaisuus teki Pojasta Isän veroisen ja niin hän peri Kaikkivaltiuden. Oli hetki jolloin Isä ei ollut Pojassaan ...
"Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit".
Mutta Poika oli elämän Herra, vaikka Isä ei ollut Hänessä - Pojalla
oli "valta ottaa se jälleen" - elämä.
Poika ei jäänyt Jumalan hylkäämäksi eikä jää kukaan, joka Poikaan
toivonsa laittaa.
Usein väität: Jashua=Jahve, mutta se ei lainkaan pidä paikkaansa.
Kysy vaikka Timolta, jos vähääkään uskot adventismiin ja Raamattu
kommentaareihin.
Jumala=Jahve=Jehova=MinäOlen=JHVH
Jeesus=Jashua=Pelastaja
Jeesus käytti usein itsestään ilmaisua JHVH "minä olen"
Johannes toteaa Jeesuksen olevan elävä sana, "ja sana oli Jumala".
Jes. 9:6 (9:5)
Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
Tuossa ei sanota, että Iankaikkinen isä oli Rauhanruhtinaassa.
Vaan todetaan että Iankaikkinen isä = Rauhanruhtinas
antti- !!??!!
alex-kasi kirjoitti:
vaan eräänlainen katsantokanta asiaan, joka toivottavasti panee ihmisen ajattelemaan asiaa hieman laajemmin..
Siis kun katsomme häneen näemme Isän tahdon - näemme minkälainen on Isän tahto - oikeudenmukaisuus, rakkaus ja armo - ne ovat Isän ominaisuuksia ja ne näimme Pojassa. Oliko siis Isä maailmassa Poikansa olemuksen kautta? ja kun pahat ihmiset tuomitsivat Jeesuksen - kenet he silloin tuomitsivat? Pojan vai Isän? Siinä hieman mietittävää .. myös Hirvakselle.. Oliko Jumala maan päällä .. Pojassaan..siis hänhän tuli ihmiseksi, uudeksi Aadamiksi, ja tässä tehtävässään hän ei tehnyt mitään omasta tahdostaan, vaan lähettäjänsä, Isän, tahdon. Tämä ei kumoa hänen jumaluuttaan. Paavalihan opettaa Fil 2. luvussa, että Jeesus vapaaehtoisesti luopui oikeudestaan olla Jumalan vertainen tullessaan ihmiseksi.
- totuuden etsijä.
Tottakai teki! Koska Hjeesuksen tahto oli Jumalan tahto, "minä ja Isä olemme yhtä". Eihän silloin voi olla olemassa¨kaan muuta tahtoa kuin Jumalan tahto. Eihän Jeesuksella ollut mitään auktoriteetti uskontoa, niinkuin on Alexilla ja yleensä adventisteilla adventti-oppi joka perustuu juutalaiseen rabbiiniseen aoktoritääriseen laki-uskoon ja oppiin. Jota vastoin Jeesusta hallitsi ainoastaan Jumalallinen täydellisyys Kristuksessa, jossa hän eli joka hetki.
Mutta te valitettavasti ette ymmärrä muuta kuin kirkollisen teologisen auktoriteetti uskon, ja vain sen yksinomaisen materialisten käytännön opin. - totuuden etsijä.
totuuden etsijä. kirjoitti:
Tottakai teki! Koska Hjeesuksen tahto oli Jumalan tahto, "minä ja Isä olemme yhtä". Eihän silloin voi olla olemassa¨kaan muuta tahtoa kuin Jumalan tahto. Eihän Jeesuksella ollut mitään auktoriteetti uskontoa, niinkuin on Alexilla ja yleensä adventisteilla adventti-oppi joka perustuu juutalaiseen rabbiiniseen aoktoritääriseen laki-uskoon ja oppiin. Jota vastoin Jeesusta hallitsi ainoastaan Jumalallinen täydellisyys Kristuksessa, jossa hän eli joka hetki.
Mutta te valitettavasti ette ymmärrä muuta kuin kirkollisen teologisen auktoriteetti uskon, ja vain sen yksinomaisen materialisten käytännön opin.mitä oikein höpiset
totuuden etsijä. kirjoitti:
Mutta te valitettavasti ette ymmärrä muuta kuin kirkollisen teologisen auktoriteetti uskon, ja vain sen yksinomaisen materialisten käytännön opin.##: Jota vastoin Jeesusta hallitsi ainoastaan Jumalallinen täydellisyys Kristuksessa, jossa hän eli joka hetki.
Mutta te valitettavasti ette ymmärrä muuta kuin kirkollisen teologisen auktoriteetti uskon, ja vain sen yksinomaisen materialisten käytännön opin. _##
Tuosta saa käsityksen, ettei Jeesus olisikaan perustanut seurakuntaa.
Mutta kyllä perusti ja apostolisen ajan seurakunnan johtajaksi asetti
Pietarin. Ap.t. 15. luvussa näemme, kuinka Pietari johtaa jämäkästi
kirkolliskokousta. Jonka kokouksen päätäkset kopioitiin ja vietiin
kaikkiin seurakuntiin. Seurakunta ei ole ilmaa vaan konkreettinen.- eremith32
alex-kasi kirjoitti:
Siis kun katsomme häneen näemme Isän tahdon - näemme minkälainen on Isän tahto - oikeudenmukaisuus, rakkaus ja armo - ne ovat Isän ominaisuuksia ja ne näimme Pojassa. Oliko siis Isä maailmassa Poikansa olemuksen kautta? ja kun pahat ihmiset tuomitsivat Jeesuksen - kenet he silloin tuomitsivat? Pojan vai Isän? Siinä hieman mietittävää .. myös Hirvakselle.. Oliko Jumala maan päällä .. Pojassaan..Kristus itse tuomitsi lihan ja veren, eli Jeesus suulla sanoi, ettei liha ja veri pei taivasten valtakuntaa. näin Jeesus tuomitsi lihansa ja verensä, ja niinhän se on kaikilla meillä, jotka emme suinkaan vie lihaa ja verta iakaikkisuutenn - ei liha ja veri peri taivasten valtakuntaa. Liha tulee "naulita-ristille", että niin se on alex. Kristus nousi Isän tykö, mutta ruumis palasi sinne mistä se otettiinkin, maan poveen. Henki ruumis eli sielu palajaa Isän yhteyteen.
- kun on niin vaikeeta
eremith32 kirjoitti:
Kristus itse tuomitsi lihan ja veren, eli Jeesus suulla sanoi, ettei liha ja veri pei taivasten valtakuntaa. näin Jeesus tuomitsi lihansa ja verensä, ja niinhän se on kaikilla meillä, jotka emme suinkaan vie lihaa ja verta iakaikkisuutenn - ei liha ja veri peri taivasten valtakuntaa. Liha tulee "naulita-ristille", että niin se on alex. Kristus nousi Isän tykö, mutta ruumis palasi sinne mistä se otettiinkin, maan poveen. Henki ruumis eli sielu palajaa Isän yhteyteen.
onko se ihmisen sisällä oleva toinen ruumis? Onko ihmisessä mielestäsi 2 elämää, yksi lihassa joka kuolee ja toinen henkiruumis joka ?? - niin mitä ?? palajaa Isän yhteyteen ?? syntisenäkin?
Tämä ei tunnu järkevältä - et taida tunnustaa Jumalan Pojan uhria sellaisena kuin Raamattu sen ilmoittaa - täydellisenä lunastuksena katuvan ihmisen synneistä. - x-hirvas
missään tapauksessa usko, että Jeesus teki kaiken oman tahonsa mukaan. Jeesus teki mitä Isä käski tehdä ja puhua.
Dan.7:13
Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen;
ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
Jeesus kuoli ja haudattiin ja nousi ja saapui Vanhaikäisen tykö.
Hän peri Kaikkivaltiaan ja on meidän Herramee ja Jumalamme.
Efes. 1:20
jonka hän vaikutti Kristuksessa, kun hän herätti hänet kuolleista ja asetti hänet oikealle puolellensa taivaissa,
21
korkeammalle kaikkea hallitusta ja valtaa ja voimaa ja herrautta
ja jokaista nimeä, mikä mainitaan,
ei ainoastaan tässä maailmanajassa, vaan myös tulevassa.
22
Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut hänet kaiken pääksi seurakunnalle,- alex-kasi
mielesi ? ja uskot tänään että Jeesus kuoli (/lakkasi elämästä - sillä sitähän kuolema on) ja haudattiin ja Jumala herätti hänet kuolleista kolmantena päivänä, esikoisena kuolemaan nukkuneista, takaisin elämään, koska hän ei ollut kuolemaa ansainnut - kuten Raamattu niin ciisaasti meille ilmoittaa.. : )
alex alex-kasi kirjoitti:
mielesi ? ja uskot tänään että Jeesus kuoli (/lakkasi elämästä - sillä sitähän kuolema on) ja haudattiin ja Jumala herätti hänet kuolleista kolmantena päivänä, esikoisena kuolemaan nukkuneista, takaisin elämään, koska hän ei ollut kuolemaa ansainnut - kuten Raamattu niin ciisaasti meille ilmoittaa.. : )
alexEn tiedä mitä tarkoitat viestilläsi - en tunne sanaleikkejäsi.
Aloitukseni koski hirvaksen galleriaa, jossa hän alentaa Jeesuksen.
Mutta sinun viestiisi vastaisin näin ...
Jeesus joutui ihan oikeesti Jumalan hylkäämäksi, joksikin aikaa, meidän puolestamme - vapaaehtoisesti.
Matt. 27:46
Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?
Sitä en usko että Jeesus olisi olemattomaksi välillä tullut meidän
puolestamme.
Emmehän mekään voi olemattomiksi tulla käsittääkseni.- Korkeinta jumaluutta
alex-kasi kirjoitti:
alexJoh. 10:18
Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni.
Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen;
sen käskyn minä olen saanut Isältäni." - alex-kasi
AnttiVKantola kirjoitti:
En tiedä mitä tarkoitat viestilläsi - en tunne sanaleikkejäsi.
Aloitukseni koski hirvaksen galleriaa, jossa hän alentaa Jeesuksen.
Mutta sinun viestiisi vastaisin näin ...
Jeesus joutui ihan oikeesti Jumalan hylkäämäksi, joksikin aikaa, meidän puolestamme - vapaaehtoisesti.
Matt. 27:46
Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?
Sitä en usko että Jeesus olisi olemattomaksi välillä tullut meidän
puolestamme.
Emmehän mekään voi olemattomiksi tulla käsittääkseni... kun Jeesus oli murhattu ja kun hän kaikkien kärsimystensä jälkeen kuoli - viimein nukkui kuoleman uneen - silloin hän todella kadotti yhteyden Isään (ja jokainen joka on rakastanut ymmärtää mitä se tarkoittaa) - siis ei ihme jos Jeesus sanoi "Miksi minu hylkäsit" mutta Jumala ei hyljännyt Poikaansa lopullisesti - vaan herätti hänet kuoleman unesta kolmantena päivänä SILLÄ hän ei ollut kuolemaa ANSAINNUT (sanoo Raamattu johon minä uskon ...
.. Jumala on elävien Jumala - (sillä kaikki Hänelle elävät) , mutta kuolemassa ei ole elämää, ei ajatusta tai tunnetta... sillä kuolema on elämän loppu.. synnin palkka... alex-kasi kirjoitti:
.. kun Jeesus oli murhattu ja kun hän kaikkien kärsimystensä jälkeen kuoli - viimein nukkui kuoleman uneen - silloin hän todella kadotti yhteyden Isään (ja jokainen joka on rakastanut ymmärtää mitä se tarkoittaa) - siis ei ihme jos Jeesus sanoi "Miksi minu hylkäsit" mutta Jumala ei hyljännyt Poikaansa lopullisesti - vaan herätti hänet kuoleman unesta kolmantena päivänä SILLÄ hän ei ollut kuolemaa ANSAINNUT (sanoo Raamattu johon minä uskon ...
.. Jumala on elävien Jumala - (sillä kaikki Hänelle elävät) , mutta kuolemassa ei ole elämää, ei ajatusta tai tunnetta... sillä kuolema on elämän loppu.. synnin palkka..." kuolemassa ei ole elämää, ei ajatusta tai tunnetta... sillä kuolema on elämän loppu.. synnin palkka... "
Miksi käytät tuollaista harhaanjohtavaa sanontaa aina ja joka
paikassa, että jumalattomuus jotenkin palkittaisiin? Jeesus varoittaa
jumalattomuudesta, esimerkiksi kolmannen enkelin sanomassaan:
Ilm.14: ... Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä.
11 Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, ...
Olen pannut merkille että tahdot aina väistää jumalattomille
tarkoitetut varoitukset ikäänkuin ei niitä olisikaan Herran Sanassa.
Vihjaiset palkkiosta - ikäänkuin syntiä ei rangaistaisikaan.
Matt. 10:28
Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua.
Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
On Jeesuksen käsky peljätä hengellistä kuolemaa ja tehdä parannus.
Dan. 12:2
Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät,
toiset iankaikkiseen elämään,
toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
En koe mitään tarvetta kiistellä rangaistuksen pituudesta sinänsä.
Mutta pelkästä palkasta puhuminen saa tappion näyttämään voitolta.- Että jaksatkin
AnttiVKantola kirjoitti:
" kuolemassa ei ole elämää, ei ajatusta tai tunnetta... sillä kuolema on elämän loppu.. synnin palkka... "
Ilm.14: ... Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä.
11 Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, ...
Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua.
Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
Mutta pelkästä palkasta puhuminen saa tappion näyttämään voitolta.15 Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei KENESSÄKÄÄN MURHAAJASSA OLE IANKAIKKISTA ELÄMÄÄ, joka hänessä pysyisi.
Ei kenessäkään, jos ei käänny ja lakkaa vihaamasta. - !!??!!
AnttiVKantola kirjoitti:
" kuolemassa ei ole elämää, ei ajatusta tai tunnetta... sillä kuolema on elämän loppu.. synnin palkka... "
Mutta pelkästä palkasta puhuminen saa tappion näyttämään voitolta.Alexia väärin. Eihän kuolema ole mikään palkinto jumalattomille. Eikä se ole mikään palkinto, että kuolleet eivät tiedä mitään. Sanoohan Raamattu, että jumalattomat herätetään kuolleista kuulemaan tuomio ja sitten se tuomio laitetaan täytäntöön...
- alex-kasi
AnttiVKantola kirjoitti:
Mutta pelkästä palkasta puhuminen saa tappion näyttämään voitolta.Antin "adventismi" - :)
Kovin vaikealta näyttää, että voisit jättää sen omaan kuolemattomuuteesi uskon ja kääntyä Raamatun opetuksiin. Olet kuin kärpänen hämähäkin seitissä, pyristelet ja pyristelet, mutta helvetin pelkosi ja vanhat pinttyneet uskomuksesi eivät tunnu päästävän sinua vapaaksi.
Valitan
alex - sanoo näin,
AnttiVKantola kirjoitti:
Mutta pelkästä palkasta puhuminen saa tappion näyttämään voitolta.että:"SYNNIN PALKKA ON KUOLEMA!" Mitä siitä Alexia kovistelet?
Kuolema ON KUOLEMA, ei elämä! - Filippus...
AnttiVKantola kirjoitti:
Mutta pelkästä palkasta puhuminen saa tappion näyttämään voitolta.Kuinka se että käsittäisimme kuoleman samaksi kuin ”elämän synnissä” sopisi Raamatun kirjoituksiin?
Alla Ut:sta muutama jae:
Hepr. 9:15
Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen kuolemansa ”elämänsä synnissä” on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iankaikkisen perinnön.
?????
Ilm. 1:18
ja minä elän; ja minä olin kuollut (elin synnissä), ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman (elämän synnissä) ja tuonelan avaimet.
????? ????? ????? ????? ?????
Ilm. 2:10
Älä pelkää sitä, mitä tulet kärsimään. Katso, perkele on heittävä muutamia teistä vankeuteen, että teidät pantaisiin koetukselle, ja teidän on oltava ahdistuksessa kymmenen päivää. Ole uskollinen kuolemaan (elämään synnissä) asti, niin minä annan sinulle elämän kruunun.
?????
Ilm. 9:6
Ja niinä päivinä ihmiset etsivät kuolemaa (elämää synnissä) , eivätkä sitä löydä; he haluavat kuolla (elää synnissä) , mutta kuolema (elämä synnissä) pakenee heitä.
?????
Ilm. 12:11
Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan (elämään synnissä) asti.
?????
Ei oikein soinnu oikealta.
Jos sen sijaan kuolema saa olla kuolema (syntisen pelastumattoman elämän loppu) eli synnin palkka, ei noissakaan Raamatunkohdissa ole mitään epäselvää. - Filippus --
Sillä niin kuin kaikki ihmiset Aadamista osallisina kuolevat, niin myös kaikki Kristuksesta osallisina tehdään eläviksi, jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus ja sen jälkeen Kristuksen omat, kun hän tulee.
Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman.
Kristuksen on näet määrä hallita, kunnes hän on saattanut kaikki vihollisensa jalkojensa alle.
Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
Sillä "Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken".
(Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää tietysti Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan).
Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea. - eremith32
Älä viitsi höpistä! Kristus eli Jumala on iankaikkisesti ollut. Elämän Henki eli Jumaluuden ominaisuudessaan on ollut vähintäinkin niin kauan kuin planeettammekin, eli maapallomme ja elämämme tällä "koti maallamme". Eli on mahdollista, ja niin se onkin, että Kristus vapahtaja/Rakkaus" personoitui maapallollemme aineelliseen ihmis-muotoon hyvin hyvin varhain elämän alkuvaiheessa, ja on siten Uuden testamentin sisällön mukaan saavuttanut Jumalallisen tason jo Jeesuksen persoonassa. J.N.E. Kehittyen Jumalisuudessa täydelliseksi Hänen Isän Jumalan *Rakkaudessa.
Pyhäkoulu-uskovasta vartuttuani muistan aina kovasti puolustaneeni
Jumalaa ja jotain julistavia paitojakin käytin. Aina siihen asti, kunnes
tein tietoisen aikuisen uskonratkaisun.
Alexin omituista kohtaloa ihmetellessäni - puolustaa adventismia,
muttei uskalla ryhtyä adventistiksi - mietin usein ja silloin tulee
mieleeni oma asenteeni nuoruusvuosina: puolustin kiivaasti Jumalaa,
liittymättä Hänen seuraansa.
Eräässä viestissään alex toi esiin syitä, miksei voi olla adventisti.
Ne syyt, oppikäytännöt, eivät edes pidä paikkaansa. Joten tekosyitä. Ilmeisesti alexilla on topakka adventistivaimo, joka
pakottaa alexin puolustamaan adventismia, vaikka epäilee sitä.
Minä näen mahdottomaksi selittää vain tuon opin 1000 vuoden
tyhjyydestä, heti ylöstempauksen jälkeen. Mutta se on pieni asia.
Oleelliset asiat ovat kunnossa ja 17. opinkohta on tosi hieno.
Harmi ettei alex piipahda täällä Suomessa tutustumassa
adv.srk:iin ja johtajiin ja toimintaan. Iloisesti yllättyisi.
Ei adventismi ainakaan Suomessa ole paperien täyttelemistä
vaan elämää.##: en ole samalla linjalla Adventtikirkon sääntöjen kanssa.. Yksi esimerkki on kasteeseen liittyvät toiminnat joissa korostetaan vääriä asioita .. minun mielestäni. Minun on vaikea uskoa että alkuseurakunnat olisivat hakeneet allekirjoituksia joihinkin papereihin ennenkuin he katsoivat voivansa kastaa ihmisiä.
En nyt tarkoita että pitäisi kastaa ihan umpimähkään, mutta kyllä sen tietää jo muutaman keskustelun jälkeen mihin ihmiset uskovat - ei siinä tarvita sen kummempia listoja ja allakirjoituksia. _##
(alex-kasi)
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9337143/45948709
( http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9337143/45926117 )
Jos alex tutustuisi vaikkapa eteläsuomalaisiin adventtiseurakuntiin,
ei siellä mitään papereita tarvitse täytellä, kun kasteelle menee.
Vaikka ei umpimähkäänkään kasteta ketään. alex pilkkaa adventisteja!- Että jaksatkin
AnttiVKantola kirjoitti:
##: en ole samalla linjalla Adventtikirkon sääntöjen kanssa.. Yksi esimerkki on kasteeseen liittyvät toiminnat joissa korostetaan vääriä asioita .. minun mielestäni. Minun on vaikea uskoa että alkuseurakunnat olisivat hakeneet allekirjoituksia joihinkin papereihin ennenkuin he katsoivat voivansa kastaa ihmisiä.
En nyt tarkoita että pitäisi kastaa ihan umpimähkään, mutta kyllä sen tietää jo muutaman keskustelun jälkeen mihin ihmiset uskovat - ei siinä tarvita sen kummempia listoja ja allakirjoituksia. _##
(alex-kasi)
Vaikka ei umpimähkäänkään kasteta ketään. alex pilkkaa adventisteja!Raamattu riittää niin alexille, adventistille kuin minullekin. Kantola toteuttaa jälleen itseään , aikaisemmin parjasi adventisteja nyt hakee syytä alexista, samaa valhetta.
Uskotko Kantola että Jumalan tuomio odottaa niitä jotka eivät käänny pois pahuudestaan? - !!??!!
AnttiVKantola kirjoitti:
##: en ole samalla linjalla Adventtikirkon sääntöjen kanssa.. Yksi esimerkki on kasteeseen liittyvät toiminnat joissa korostetaan vääriä asioita .. minun mielestäni. Minun on vaikea uskoa että alkuseurakunnat olisivat hakeneet allekirjoituksia joihinkin papereihin ennenkuin he katsoivat voivansa kastaa ihmisiä.
(alex-kasi)
Vaikka ei umpimähkäänkään kasteta ketään. alex pilkkaa adventisteja!ei elänyt tilanteessa, jossa olisi ollut tuhansia toisiaan vastaan opettavia kristillisiä kirkkoja. Nyt on pakko kysyä ja varmistua, että kastettava ymmärtää mihin sitoutuu. Sitä paitsi, jo ensimmäisen vuosisadan lopussa alkukirkossa oli käytössä "kastekoulu", jossa opetettiin asiat ja vasta sitten kastettiin.
- !!??!!
!!??!! kirjoitti:
ei elänyt tilanteessa, jossa olisi ollut tuhansia toisiaan vastaan opettavia kristillisiä kirkkoja. Nyt on pakko kysyä ja varmistua, että kastettava ymmärtää mihin sitoutuu. Sitä paitsi, jo ensimmäisen vuosisadan lopussa alkukirkossa oli käytössä "kastekoulu", jossa opetettiin asiat ja vasta sitten kastettiin.
vastine Alexilla, ei Kantolalle...
- Filippus_2
!!??!! kirjoitti:
ei elänyt tilanteessa, jossa olisi ollut tuhansia toisiaan vastaan opettavia kristillisiä kirkkoja. Nyt on pakko kysyä ja varmistua, että kastettava ymmärtää mihin sitoutuu. Sitä paitsi, jo ensimmäisen vuosisadan lopussa alkukirkossa oli käytössä "kastekoulu", jossa opetettiin asiat ja vasta sitten kastettiin.
Ap. t. 8:
26 Mutta Filippukselle puhui Herran enkeli sanoen: "Nouse ja mene puolipäivään päin sille tielle, joka vie Jerusalemista alas Gassaan ja on autio".
27 Ja hän nousi ja lähti. Ja katso, siellä kulki etiopialainen mies, Etiopian kuningattaren Kandaken hoviherra, mahtava mies ja koko hänen aarteistonsa hoitaja; hän oli tullut Jerusalemiin rukoilemaan
28 ja oli nyt paluumatkalla ja istui vaunuissaan ja luki profeetta Esaiasta.
29 Niin Henki sanoi Filippukselle: "Käy luo ja pysyttele lähellä noita vaunuja".
30 Niin Filippus juoksi luo ja kuuli hänen lukevan profeetta Esaiasta ja sanoi: "Ymmärrätkö myös, mitä luet?"
31 Niin hän sanoi: "Kuinka minä voisin ymmärtää, ellei kukaan minua opasta?" Ja hän pyysi Filippusta nousemaan ja istumaan viereensä.
32 Ja se kirjoitus, jota hän luki, oli tämä: "Niinkuin lammas hänet viedään teuraaksi; ja niinkuin karitsa on ääneti keritsijänsä edessä, niin ei hänkään suutansa avaa.
33 Hänen alentumisensa kautta hänen tuomionsa otetaan pois. Kuka kertoo hänen syntyperänsä? Sillä hänen elämänsä otetaan pois maan päältä."
34 Ja hoviherra kysyi Filippukselta sanoen: "Minä pyydän sinua: sano, kenestä profeetta puhuu näin, itsestäänkö vai jostakin toisesta?"
35 Niin Filippus avasi suunsa ja lähtien tästä kirjoituksesta julisti hänelle evankeliumia Jeesuksesta.
36 Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?" - alex-kasi
!!??!! kirjoitti:
kyllä kastettavan kanssa tulee keskustella ennen kastamista, mutta kasteen saamiseksi täytyy riittää aito katumus ja se että uskoo Jeesuksen olevan lihaan tulleen Kristuksen joka voi pelastaa ihmisen kuolemasta elämään. Muutama kysymys riittää, kaikki opetus jonka ihminen saa on luonnollisesti hyväksi, mutta kaste ei ole ikäänkuin palkinto oppineisuudesta - vaan katuvan ihmisen kääntymys ja tunnustus Jeesuksen pelastajakseen.
Pysyn yhä kritiikissäni tässä asiassa, sillä olen tutkinut asiaa ja jopa nähnyt Adventtikirkossa tapahtuneen kastetoimituksen jossa kaksi nuorta kastettiin eräänlaisen "kuulustelun" jälkeen.
http://www.amazingfacts.org/store/product/tabid/268/productid/1013/sename/preparation-for-baptism-dvd/default.aspx
Olen varma että se oli kasteen kannalta tarpeetonta.
Ensiksikin kastettavat vastasivat heille annettuihin kysymyksiin ikäänkuin ulkomuistista eräänlaisen kaavan mukaan, joka ei kerro muuta kuin että he olivat lukeneet läksynsä kunnolla.. ja sen kyselijät kyllä tiesivät ilman kyselyjäkin.. En epäile että heillä (kasteelle menevillä) ei ollut oikeaa uskoa - vaan sanon vain että en pidä sellaista menettelyä oikeana.
Katselin kerran myös mitä Doug Bachelor (joka minun mielestäni on viisas ja maltillinen mies eikä mikään rihkama kauppias kuten eräs anti-adventisti väitti) sanoi suorassa netti-lähetyksessä jossa hän vastaili ihmisten kyselyihin, hän sanoi vastatessaan eräälle kyselijälle joka halusi mennä kasteelle että - "tutki ensin ne 28 opin kohtaa" - vastaus hämmästytti minua .. ok, ymmärrän että ne 28 opinkohtaa ovat tärkeitä Adventtikirkossa, mutta jos nyt on niin että Adventismin katsotaan olevan lopunajan kirkko, niin oven tulisi olla sepposen selällään - ja varsinkin kasteelle - ilman suuempia kuulusteluja ja listoja tai DVD:tä.
Minun mielestäni myös Ellen Whitea korostetaan aivan liikaa - huolimatta siitä että hän puhui ja kirjoitti monta hyvääkin kirjaa - on kuitenkin aina kysymys Jumalan Sanasta Raamatusta. Huomaa nyt että minä en halua käydä adventisteja vastaan, minulle suurin osa heistä on oikeassa Raamatullisessa uskossa - sanon vain oman mielipiteeni.
alex Filippus_2 kirjoitti:
Ap. t. 8:
26 Mutta Filippukselle puhui Herran enkeli sanoen: "Nouse ja mene puolipäivään päin sille tielle, joka vie Jerusalemista alas Gassaan ja on autio".
27 Ja hän nousi ja lähti. Ja katso, siellä kulki etiopialainen mies, Etiopian kuningattaren Kandaken hoviherra, mahtava mies ja koko hänen aarteistonsa hoitaja; hän oli tullut Jerusalemiin rukoilemaan
28 ja oli nyt paluumatkalla ja istui vaunuissaan ja luki profeetta Esaiasta.
29 Niin Henki sanoi Filippukselle: "Käy luo ja pysyttele lähellä noita vaunuja".
30 Niin Filippus juoksi luo ja kuuli hänen lukevan profeetta Esaiasta ja sanoi: "Ymmärrätkö myös, mitä luet?"
31 Niin hän sanoi: "Kuinka minä voisin ymmärtää, ellei kukaan minua opasta?" Ja hän pyysi Filippusta nousemaan ja istumaan viereensä.
32 Ja se kirjoitus, jota hän luki, oli tämä: "Niinkuin lammas hänet viedään teuraaksi; ja niinkuin karitsa on ääneti keritsijänsä edessä, niin ei hänkään suutansa avaa.
33 Hänen alentumisensa kautta hänen tuomionsa otetaan pois. Kuka kertoo hänen syntyperänsä? Sillä hänen elämänsä otetaan pois maan päältä."
34 Ja hoviherra kysyi Filippukselta sanoen: "Minä pyydän sinua: sano, kenestä profeetta puhuu näin, itsestäänkö vai jostakin toisesta?"
35 Niin Filippus avasi suunsa ja lähtien tästä kirjoituksesta julisti hänelle evankeliumia Jeesuksesta.
36 Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?"Tuossa oli selkeää kastekoulua tosiaan. Mutta kastekoulun pitää olla
laajempi opetusmateriaaliltaan. "Tässä on vettä" - ei tuo ole kovin
syvällistä teologiaa vielä. Olihan siitä lammikossa tosin vettä, mutta
kasteesta on enemmän hyötyä hengelliselle ymmärrykselle, kun
selitetään myös, että mitä kaste kuvaa eli mitä se on ja mitä se ei ole. Ja varsinkin että se on vain ESIKUVAA.
1. Piet. 3:21
Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena-joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
- x-hirvas
pane uskoani Nikaian kirkolliskokouksen hyväksymään päätökseen v. 325, että Jeesuskin on jumala.
Minä uskon mitä Jeesus itse todisti itsestään ja tunnustan sen täsmälleen Raamatun sanoilla:
Joh. 13:13
Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen.
Room. 10:9
Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
Mikäli te tunnustatte suullanne Jeesuksen jumalaksi, teidän jumalianne ovat ne 300 piispaa ja pvaai, joiden kolminaisuusopin mukaan Jeesuskin on jumala.
No, teettekö kuten Jumalan sana kehoittaa, mitä suunne tunnustaa. Kertokaa se.- Minun Herrani
MINUN JUMALANI!
Jopa epäilevä Tuomaskin joutui sen tunnustamaan.
Raamatun uudistuksessa korvattiin moninpaikoin Jahve sanoilla Herra, joten yks` yhteen`se tarkoittaa samaa asiaa.
ISÄ JA POIKA OVAT YHTÄ PYHÄSSÄ HENGESSÄ:
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2422081- 1881627
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä461272Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad50982- 41806
- 14790
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä30771Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21750Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .24735Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46637